نظر منتشر شده
۲۳۳
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 464409
صبحانه انتخاباتی الف
پایان احمدی نژاد/ ژست بامزه فتنه گران/ پدیده این انتخابات/ چه کسی از مناظره زنده ترسید/ گاف "آشنا" با یک آهنگ کودکانه
بخش سیاسی الف، 1 اردیبهشت 96
صبحانه انتخاباتی الف، انشاالله هرصبح با تحلیل کوتاه اخبار انتخاباتی منتشر می شود. این ستون اولین بار در سال 92 و در انتخابات ریاست جمهوری گذشته منتشر شد و مجدد این روزها با همان سبک و سیاق احیا می شود. تصمیم داریم با رعایت انصاف و مطابق جهت گیری اصلی الف، اخبار انتخابات را مختصر و مفید تحلیل کنیم. راهنمایی و نظر مخاطبین در بخش اظهارنظر ها کمک می کند مباحث انتخابات با دقت بیشتری دنبال شود.
تاریخ انتشار : جمعه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۴
پایان احمدی نژاد
احمدی نژاد ردصلاحیت شد و برای همیشه تاریخ کنار گذاشته شد. اما این پایان همراه با بروز و تحقق یک سنت الهی بود.

ماجرا را باید درست دید؛ احمدی نژاد اول در افکار مردم حذف شد و بعد در نهادهای انقلاب. ردصلاحیت احمدی نژاد همراه با رشد فهم عمومی و شناخت جامعه از وی بود و این دستاورد بزرگ، بدون شک جز عنایت الهی میسر نبود؛ سنتی که در نسبت "ولی و امام امت" با مردم فهم می شود.
تردیدی در ردصلاحیت احمدی نژاد توسط شورای نگهبان نبود. عملکرد وی در زمان ریاست جمهوری، مهمترین دلیل ردصلاحیت اش بود. از "قانون شکنی ها" تا "اختلاف افکنی ها". در یک جمله "غیرقابل پیشبینی بودن" و "غیرقابل پیشگیری بودن" مهمترین دلیل کنار گذاشتن او محسوب می شد. اما این تصمیم نیازمند شناخت مردم بود که میسر شد. ایامی که گذشت فرصتی فراهم کرد تا مردم هم او را کنار بزنند. بسیاری از طرفداران وی پیش از شورای نگهبان او را حذف کردند و این بدون شک از امداد الهی بود.

کسانی که از یک سال پیش یقین داشتند چارچوب حقوقی و قانونی جمهوری اسلامی موجب ردصلاحیت وی در شورای نگهبان می شود همواره از یک امر نگران بودند، و آنهم شناخت مردم و توجیه افکار عمومی. ماجرای پشت بلنگو معجزه ای بود که پرده ها را انداخت و فهم عمومی را ارتقا داد.
 توصیه "پشت بلندگو" را باید در نسبت "رحمت و عضب" الهی فهم کرد.
رحمتی که با آخرین تلاش های ولی امت برای حفظ یک فرد جاری شد. ردصلاحیت احمدی نژاد در شورای نگهبان بر همگان آشکار بود. اما رهبری نخواستند او به جایی برسد که ردصلاحیت شود. خیرخواهی کردند و خواستند بماند. گفتند؛ این توصیه هم برای "شما" مفید است و هم "کشور". اما خودش نخواست و رفت.

ولی امت چنین است؛ در همه حال تلاش می کند دست آدم خطاکار را بگیرد و حفظش کند. اما اگر باز هم اصرار کرد و نخواست و دست یاری را پس زد، سنت الهی چنین است که برای همیشه تاریخ حذف شود.
 
پدیده انتخابات؛ شورای نگهبان
ردصلاحیت های این دوره را نباید تنها انتخاباتی تحلیل کرد. انتخاباتی که در آن رشد افکار عمومی شکل بگیرد بالاترین سطح انتخابات است. انتخاباتی که در آن مشروعیت نهادهای انقلاب اسلامی تقویت شود را باید قدر دانست.
ردصلاحیت های این دوره از احمدی نژاد گرفته تا علی زاکانی  و حاجی بابایی و محمد هاشمی و غیره و تایید صلاحیت روحانی تا جهانگیری نشان داد که شورای نگهبان جز قانون و شرع ملاک دیگری را مدنظر قرار نداده است.

احمدی نژاد ردصلاحیت شد چون میزان حال فعلی افراد است.
زاکانی و بقیه ردصلاحیت شدند چون علیرغم همه شایستگی ها سابقه اجرایی کافی نداشتند.

و غرضی ایندوره ردصلاحیت شد چون مثل مرحوم هاشمی در سال 92 سنش بالاتر از سن قانونی و منطقی برای تصدی یک مسئولیت اجرایی بزرگ بود.

شورای نگهبان این دوره از انتخابات هم محبوبیت بیشتری یافت و هم مشروعیت فراتر از گذشته.
 
چه کسی از مناظره زنده ترسید
روز گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه مناظره های این دوره از انتخابات زنده نیست. با انتشار این خبر حجم بالایی از واکنش ها و مخالفت ها در رسانه ها و شبکه های اجتماعی شکل گرفت.

نامزدهای انتخاباتی نیز به ترتیب موضع انتقادی گرفتند. در حالیکه علی رضا زاکانی و محمدباقر قالیباف دولت را در این تصمیم مقصر دانستند، روحانی نیز با درخواست تجدید نظر در این تصمیم، خود را معترض نشان داد.
اما ترکیب شورایی که چنین تصمیمی گرفته است بدین نحو است؛ دادستان کل. رئیس صدا و سیما. نماینده شورای نظارت. وزیر کشور و در نهایت دبیر هیات مرکزی اجرایی.

طبیعی است که حداقل 3 نفر در این جمع باید رای مخالف به پخش مناظره ها بصورت زنده داده باشند. وقتی روحانی اعتراض می کند یعنی خواسته است نشان دهد که مخالف این تصمیم است. اما باید دید نماینده های وی نیز در جلسه مخالف بودند؟

از این جمع یک نفر رای خودش را علنی کرده است. صداوسیما اعلام کرد که مخالف این تصمیم بوده است. با این توصیف حداقل یک نفر از دولتی ها نیز با این تصمیم موافق بوده است. شاید در آینده مساله روشن تر شود.
 
آهنگ کودکانه، آشنا را دست انداخت
مشاور روحانی با یک آهنگ کودکانه به خطا افتاد و دچار یک گاف اساسی شد. اخیرا یک فایل صوتی از موسیقی کودکانه و البته انتخاباتی در حمایت از قالیباف منتشر شده است که برخی رسانه ها حامی روحانی آنرا تلاش انتخاباتی ستاد قالیباف دانستند.

همین خبر هم باعث شد حسام الدین آشنا در شبکه اجتماعی خود علیه قالیباف موضع بگیرد.حال آنکه این فایل صوتی و شعرکودکانه مربوط به سال 92 است و توسط هواداران قالیباف تولید شده است، نه ستاد وی.
به نظر می رسد برای رقابت منصفانه کسب اطلاعات دقیق و کامل یک ضرورت است واگرنه مردم متوجه  بداخلاقی ها می شوند و بی تردید نتیجه عکس می دهد.

ژست بامزه فتنه گران؛ من می دانستم
با ردصلاحیت احمدی نژاد برخی از رسانه های فتنه گر ژست "من می دانستم" گرفتند. چه انکه ما در سال 88 می دانستیم، پس چرا حصر؟!.
ظاهرا اصلاح طلبان اهل فتنه فراموش کردند که حصر بجهت مخالفت با احمدی نژاد نبود. مشکل آنها مخالفت با رای مردم و قانون بود. مشکل اعتراض به احمدی نژاد نبود، مشکل آنها سطل آشغال آتش زدن و شیشه بانک و مغازه شکستن بود.

این درس در تاریخ می ماند؛ نظامی که از از یک نفر به خاطر رای مردم دفاع می کند، همان نظام در صورت لزوم، روز دیگر از همان نفر برای دفاع از مردم عبور می کند.  آدم ها تغییر می کنند، اما حرمت رای مردم پابرجاست.
فتنه گران حرمت رای مردم نداستند و قانون شکستند.
۱۳۹۶/۰۲/۳۱ ۰۷:۳۸
 
۱۳۹۶/۰۲/۲۷ ۰۸:۰۷
 
۱۳۹۶/۰۲/۲۶ ۰۷:۵۴
 
۱۳۹۶/۰۲/۲۵ ۰۹:۲۸
 
۱۳۹۶/۰۲/۲۴ ۰۹:۱۸
 
۱۳۹۶/۰۲/۲۳ ۰۸:۴۰
 
۱۳۹۶/۰۲/۲۲ ۰۸:۵۳
 
۱۳۹۶/۰۲/۲۱ ۱۰:۰۱
 
۱۳۹۶/۰۲/۱۹ ۰۵:۵۰
 
۱۳۹۶/۰۲/۱۷ ۰۶:۰۳
 
 
کلمات کلیدی : صبحانه انتخابات
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۰۹:۱۰:۰۵
الحمدالله که احمدی نژاد به دست خودش شناخته شد. معجزه بود. واگرنه هیچکس نمی تونست این ادمو به مردم بشناسونه (4272397) (alef-1)
 
Denmark
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۱:۲۷:۲۷
از جانب مردم حرف نزن احمدی نژاد پایانی ندارد،آنهایی که پایانشان فرا می رسد اشرافی گران زمانند،ان الارض یرثها عبادی الصالحون بندگان صالح من وارث زمین خواهند شد. همین دیروز 92بود امروز وفردا (4272850) (alef-1)
 
امير
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۲:۰۸:۲۶
عجب ! بابا كي ميخوايد دست برداريد ؟! چه پديده اي ؟ چه معجزه اي ؟ اين همه اشتباه ! اين همه خود رايي ! اين همه بي كفايتي و هزينه تراشي و توهين و لودگي ! بس نبود ؟ منم يه نفر از مردمم ! دست برداريد از حمايت كوركورانتون ! براي نديدين عمق فاجعه اي به نام احمدي نژاد بايست نه كور و كر ، كه دستش از دنيا كوتاه باشه ! (4273042) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۲:۱۲:۵۱
حتی یکبار احمدی نژاد و یارانش نسبت به رد صلاخیت ها هیچ اعتراضی نداشتند و لبخند می زدند (البته منهای این چند روز آخر که خود در حال گرفتار شدن بودند) حالا شدن شاکی!!! اصلاحات می خواهند!!! فقط نظر مردم را مهم می دانند!!! (4273057) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۲:۵۹:۱۲
احمدی نژاد فاجعه قرن است و فقط کسانی ازش حمایت میکنند که مثل خودش مشکل دارند (4273255) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۳:۰۷:۰۶
احمدی نژاد پایانی نخواهد داشت . شما از طرف مردم حرف نزن . (4273273) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۳:۱۲:۲۷
شورای نگهبان بسیار هوشمندانه عمل کرد

۱- تعداد کاندیداها را به حداقل رساند که موجب پراکندگی آراء نشود،
۲- بین کاندیدای دولتی ها و اصول گرایان تعادل ایجاد کرد ، ۳ نفر در برابر ۳ نفر.
۳- با حذف بیشتر کاندیداهای اصول گرایان ، اصول گرایان را در دوقدمی وحدت کامل قرار داد.
۴- احمدی نژاد و بقایی را که به اتفاق اصول گرایان و اصلاح طلبان خطر محسوب می شدند حذف کرد، تا فتنه جدیدی پدید نیاید
۵- ضد انقلاب و شبکه های معاند نظام جمهوری اسلامی را سردرگم و گیج کرد و طراحی های از پیش تدوین شده آنها را به هم ریخت.
۶- شورای نگبهان این بار نشان داد که غیر از فاکتورهای معمول رد و تایید صلاحیت ها، فاکتورهای جدیدی را که در فرآیند یک انتخابات سالم و پرشور و مایوس کننده دشمنان، و وحدت بخش موثرند باید اعمال کرد.

قطعا انتخابات ۲۹ اردیبهشت ممتازترین انتخابات است،

که منتخب ملت با آرای بین ۲۵ تا ۳ میلیون رای برگزید خواهد شد ، البته قطعا و مسلما این منتخب حسن روحانی نیست. (4273293) (alef-1)
 
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۲۰:۵۲:۵۳
فرموده اید: " البته قطعا و مسلما این منتخب حسن روحانی نیست." شاید شما از پشت پر ده خبرهایی دارید که ما نداریم. ظاهر قضیه که تا اینجا چیز دیگری را نشان می دهد. (4274594) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۲ ۰۲:۲۵:۱۰
به همین خیال باش (4275204) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۳:۳۴:۴۷
مرد فرار از مناظره زند ه، مرد فرار از مصاحبه چالشی، مرد فرار از پاسخگویی به منتقدان، مرد ناسزاگویی و متلک پرانی ، معرف حضور ملت ایران است و نیاز ی به معرفی ندارد.

اگر گفتید این شخصیت مشهور کلیدی کیست؟؟؟؟!!!!!!! (4273370) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۲ ۰۹:۱۳:۴۲
شاید مناظره های 92 رو فراموش کردی . نقطه عطف پیروزی روحانی همین مناظره های زتده بود. که رای قالیباف را در هم شکست. روحانی هم مثل احمدی نژاد روحیه خاصی دارد در مناظره های زنده.
البته من روحانی رو اصولگرا می دونم و بهش رای نمی دهم البته اگر مجبور نشم بین بد و بدتر انتخاب کنم. (4275487) (alef-13)
 
احمد ادینه ای
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۵:۰۴:۴۳
معلومi شما انقلابی نیستید.
کسی که 11 روز خونه نشین میشه و جلوی حرف ولی فقیه وامیسته و آخر میبینه حرفش به کرسشی ننشست و می خوان استیضاحش کنند برمی گرده و به هدفش نمی رسه.
کسی که قانون رو خودش میدونه و مجلس رو کشک.
کسی که توصیه ولی فقیه رو اول میگه چشم و نامه هم میزنه ولی بعد میگه نه و تفسیر به رای می کنه و میاد تو انتخابات.
کسی که رو حرفش وانمیسته و میگه من از هیچکس حمایت نمی کنم ولی بعد میره از بقایی حمایت می کنه که هیچ خودش هم نامزد میشه.
کسی که شورای نگهبان میگه تو دیگه صلاحیت رییس جمهوری نداری.
اون وقت این فرد جای طرفداری داره!!!!!!!!!!!! وا عجبا واشگفتا که تعصب چه کارها که نمی کنه. صراط مستقیم مشخصه وای واتاسفا که تعصب چشم ها رو کور و گوش ها رو کر میکنه و انسان رو تو وادی توجیه کارهای غلط دیگران میبره.
انصاف هم خوب چیزیه.
ما در مقام مقایسه نمی خوایم باشیم که اونم اینطوریه و اونم اونطوریه و ...
کسی با این مختصات به نظام ضرر می زنه و شورای نگهبان هم بی دلیل ایشون رو رد نکرده. (4273719) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۲۳:۳۲:۵۳
؛ احمدی نژاد اول در افکار مردم حذف شد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (4274982) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۲:۲۹:۵۳
خدارو شکر خدارو شکر خدارو شکر (4273156) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۴:۲۰:۳۸
احمدی نژاد بهترین رییس جمهور تاریخ ایران در ذهن مردم باقی خواهد ماند

او طرفدار مظلومین جامعه بود (4273543) (alef-1)
 
حسن سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۲۲:۰۹:۴۵
ببخشید.....من مظلوم جامعه هستم.نفهمیدم تو 8سال برای من چه کرده؟ (4274800) (alef-3)
 
Germany
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۵:۲۰:۰۷
احمدی‌نژاد، مجازات دنیوی خود را برای تخریب‌های 84 و 88 می‌دهد.البته بخش کوچکی از آن را.
و البته، رد صلاحیتش، نشان از مظلومیت مردمی دارد که رئیس دولت خود و وابستگانش را در حصر و کهریزک و ... دیدند. این مردم، با بصیرت واقعی، نه شعاری، معیار و مصداق تمیز و تشخیص حق از باطل بودند. ولی کو درایت! (4273782) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۲۰:۴۲:۵۹
الف جان ، لطفا چاپ کن:(از کسایی که سطل اشغال اتیش زدن و شیشه شکستن هم دفاع نمی کنم. فقط شهامت داشته باشید چاپ کنید

در سال ۸۸ یکی از بحث ها این بود که احمدی نژاد صلاحیت های قانونی برای ریاست جمهوری رو نداره. الان فهمیدین چرا می گن " ما سال ۸۸ می دانستیم"؟
: (4274565) (alef-3)
 
هادی
Germany
۱۳۹۶-۰۲-۰۲ ۰۰:۳۴:۲۷
سلام.من کاری به احمدی نژاد ندارم.اما موضعتان دراین مورد واسم جالب بود.مگر مرحوم هاشمی هم درانتخابات 92رد صلاحیت نشد؟چرا اینقدر دم دمی مزاج هستید.البته مطمئن هستم که این پیام بر خلاف خط فکری شماست وقابلیت انتشار ندارد (4275096) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۰۹:۱۱:۱۶
واقعا دلم برای رهبر سوخت.
بیشترین هزینه را این ادم برای رهبرانقلاب داشت.
البته شما اصولگراها هم در این همه ظلم شریکید (4272398) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۲:۵۷:۳۹
اصولگرایان به جهت تامین و حفظ منافع پشت احمدی نژاد بودند اما الان طوری ژست میگیرن که انگار شریک خسارات وارده او نیستند و نباید عذر خواهی کنند و لابد طلبکارم هستند (4273251) (alef-1)
 
سید مرتضوی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۴:۳۴:۱۴
عزیزم دلت برای خودت بسوزه
رهبر عزیز انقلاب اون موقع از حق دفاع کرد
و ما ظلم فتنه گران را در اون حماسه عظیم فراموش نمیکنیم
از این فرار به جلوهای بچه گانه آی بدم می یاد (4273590) (alef-1)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۰۹:۱۲:۰۱
حالا اگه احمدی نژاد سمت انتخابات نمیومد، هنوز عزیر نظام بود، از نظر اصولگرایان
مشکل احمدی نژاد. عملکرد 8سالش نبود، ثبت نامش بود، ولی حالا چون قراره کوبیده بشه، عملکرد گذشتش پیش کشیدن
ما اصلاح طلبا زودتر خسران این شخص دریافتیم و باهاش مقابله کردبم
درود بر بینش اصلاح طلبان (4272399) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۰:۴۵:۴۹
مشکل اصلاح طلبا تو اون زمان نداشتن سهمی از کیک قدرت بود
اینقدر ساده نباشیم (4272688) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۲:۴۴:۱۲
پس قبول داری که همه دعواها سر قدرته نه خدمت به مردم؟؟؟؟ (4273207) (alef-3)
 
شناخت
Romania
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۰:۵۶:۵۹
سلام دوست عزیز
بحث می دونستم می دونستم اگر مطرح می کنید بگید که نمی دونستید بعضی ها بعد از انتخابات دبه در می آورند و سطل آتش می زنند و نماز جمعه به هم می زنند و ... قانون می شکنند و رأی مردم را ندیده می گیرند. ای کاش شما این را می دانستید.
ای کاش می دانستید که این اصولگراها بودند که احمدی نژاد را به مردم شناساندند وگرنه خود شما باعث شدید احمدی نژاد دو دوره ریاست جمهوری را به دست بگیرد.
یاد است سال 1384 در اتوبوس دانشگاه شیراز بودم که یک دانشجویی گفت من به احمدی نژاد رأی می دهم چون امروز همانهایی که تا دیروز (مرحله اول انتخابات) از هاشمی بد می گفتند (اصلاح طلبان) موافق هاشمی شده اند. پس شما بودید که باعث شدید مردم احمدی نژاد را نشناسند و اصولگراها بودند که کاری کردند مردم احمدی نژاد را بشناسند.
ای کاش می دانستید ... . (4272716) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۱:۳۷:۴۰
اصلاح طلبات در طول تاریخ جمهوری اسلامی همواره هرجا شخصیتی تلاش و کوششی برای بهبود اوضاع کشور داشته باهاش مخالفت کردن و هر جا اون فرد از مسیر صحیح منحرف شده طرفدارش شدن. مطمئنا امروز اصلاح طلبان بیش از هر جریانی از رد صلاحیت احمدی نژاد ناراحتند ... بینش ضعیف شما رو گذشته شما ثابت کرده. (4272892) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۳:۰۹:۰۸
اصلاح طلب ها از این بینش ها ندارند الکی دور برندارید !!!!
اکر انقدر بصیرت و بینش داشتید مملکت را به آشوب نمی کشیدید (4273280) (alef-3)
 
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۳:۲۹:۴۶
لطفا اصلاح طلبان سوء استفاده نکنند چون
بااین شلوغ بازی ها ما یادمون نمیره
شما اصلاح طلبان در 88
دشمن رای مردم بودید و بی قانون و قدرت طلب
یادتون نره
بی قانون - شورشی - قدرت طلب - ضد دمکراسی-
یادتون نره
البته حمایت منافقین را هم داشتید همونایی که رجایی و صیاد شیرازی را کشتند
یادتون نره
اسرائیل که علیه ایرانی و ایران باستان هر ساله جشن می گیره هم با شما بود
یادتون نره
عرب های مفت خور منطقه هم از شما حمایت می کردند
یادتون نره
انگلیس که 9 میلیون ایرانی را کشته هم حامی شما بود
یادتون نره
امروز هم از همه بیشتر شما از رد صلاحیت احمدی نژاد ناراحتید چون نمی تونید بین اصولگرایان تفرقه بیندازید و باخت روحانی حتمی است
یادتون نره
سران شما در 88 در مجلس ختم مرده های دروغین شرکت کردند بعد معلوم شد اونا زنده اند
یادتون نره
تمام سرمایه دارا و دزدا حامی شما بودند و مردم فقیر اون روز حامی احمدی نژاد
یادتون نره
همه دولت ها مال شما بوده (میرحسین-هاشمی-خاتمی-...-روحانی) و همه بدبختی های کشور-ولی چون قدرت طلبید تحمل یک فرد دیگر را نداشتید چون داشت همه دزدی هاتون لو میرفت
یادتون نره
بزرگترین خیانت اقتصادی کشور مال شماست : کرسنت
بزرگترین خیانت سیاسی ایران مال شماست: برجام
بزرگترین خائنان فراریاز کشور مال شماند : حجاریان - سروش - اشکوری و ....
یادتون نره
فقط ادعا دارید ولی بزرگان شما حتی یک شهید هم برای کشور ندادند

کاش شما در ترکیه بودید تا اردوغان نتیجه شورش را به شما بفهمونه - شما قدر ایران را نمی دونید -
ما هرگز یادمون نمیره (4273345) (alef-1)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۵:۲۹:۳۸
بصیرت شما هم چهار ساله بود جلوتر از چند سال رو نمی بینید. (4273822) (alef-1)
 
United Kingdom
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۸:۳۱:۱۳
انسان شریف تهمت نمی زند و برای هر بند از حرفش سند مورد تایید قوه قضاییه را می آورد. (4274311) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۰۹:۱۲:۵۴
زاهدی وزیر علوم بود نماینده مجلس چرا رد می شود رییس ورزش تایید (4272401) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۰:۴۱:۵۶
چون ادامه تفکر محمود بود و مملکت را به ونزوئلا تبدیل می کرد. (4272677) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۰:۴۲:۲۱
بر خلاف نظر نویسنده محترم که در دفاع از شورای نگهبان قلم زده ولی شورای نگهبان در این ۲۸ سال نشان داده که هیچ منطقی در این تایید یا رد صلاحیت ها وجود ندارد روزی احمدی نژادی کهد سابقهد ای ندارد را تایید میکند و روزی کسی مثل دکتر متکی یا دکتر زاهدی را که نماینده مجلس و وزیر بودّ اند را رد صلاحیت میکند. اگر نویسنده محترم منطق این تصمیمات را میداند اعلام کند تا ما هم روشن بشویم (4272679) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۰۹:۱۳:۵۷
یک سیوال الان دو قطبی رییسی وروحانی شکل نگرفته وبه دوقطبی نظام ومردم تبدیل نمی شود؟ (4272403) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۰:۳۵:۱۶
الآن انتخابات ۳ قطبی است، رییسی، روحانی ، قالیباف. (4272652) (alef-13)
 
Malaysia
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۲:۱۶:۵۱
دو قطبی یعنی مردم دو دسته شوند و به جان هم بیافتند وکر رقابت سالم دو نفر اسمش دوقطبی نیست. (4273084) (alef-1)
 
98
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۲:۴۹:۳۹
من از دو قطبی اینی نیست که شما فهمیدی عزیز. (4273225) (alef-3)
 
شهروند درجه دو بخوانید بی پارتی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۲:۵۲:۵۷
حاضرم قسم بخورم اینایی که الان ضد احمدی نژاد اینجوری موضع میگیرن اگر روحانی دوباره رئیس جمهور بشه 4 سال دیگه مواضعی تندتر و شدیدتر نسبت به روحانی و عملکردش خواهند داشت. (4273239) (alef-3)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۰۹:۱۵:۵۶
غرضی که دور قبل تایید شد، الان چرا رد شد؟ (4272406) (alef-1)
 
بخوان
Romania
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۰:۵۷:۳۱
سلام دوست عزیز
در متن آمده است. سن دلیل بوده است. (4272720) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۰۹:۱۶:۲۸
علت رد صلاحیت غرضی چیه؟ اینکه ادم بی ازاریه (4272410) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۰:۴۰:۵۷
سن بالای ایشان (4272674) (alef-13)
 
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۱:۳۵:۰۲
مرحوم هاشمی خطاب به شورای نگهبان: چه کسی صلاحیت خود شما را تایید کرده است؟ (4272879) (alef-1)
 
Canada
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۲:۰۶:۲۵
امام خمینی (ره): معترض به شورای نگهبان مفسد فی الارض است. (4273037) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۲۰:۲۷:۰۰
ایشان سخنان دیگری هم راجع به شورای نگهبان دارند (4274535) (alef-3)
 
United States
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۲:۲۳:۳۸
اگه مرحوم هاشمی نمی دونست شما بدون دوست گرامی صلاحیت شورای نگهبان در قانون اساسی تصریح شده .
مرحوم هاشمی به خاطر قدرت طلبی چیزای مهم دیگه رو هم فراموش کرده بودند که دیگه اجل مهلتشون نداد اما بنده و شما چرا فراموش کنیم مگه ما چه سهمی از این قشون کشی های قدرت طلبان داریم برای بنده جز امنیت و اقتصاد آروزی دیگه ای نیست که همون هم الان ازم دریغ شده . (4273131) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۰۹:۱۷:۴۰
احمدی نژاد در قلب مردم زنده است و رد صلاحیت او دلیل دیگریست بر اینکه او حقایقی را بیان می کرد که ؟آقایان نمی پسندیدند (4272412) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۱:۴۸:۱۱
شک نیست که احمدی نژاد هم مثل شاه و مثل خیلی ها دیگر در قلب بعضی آدمها زنده است.
اما این دلیل شایستگی کسی نیست.
آیا احمدی نژاد در دل خبرگان و فرهیختگان مردم زنده است؟ (4272953) (alef-1)
 
يكى از فرزندان مات
Russian Federation
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۰۹:۲۰:۴۴
با سلام و صبح به خير ،
جهت اطلاع عزيزان بخش سياسى الف بايد بگويم كه ،
پيش از شما، بسيارى از مردم در ايران عزيز ، شخصيت احمدى نژاد را شناخته بودند
اگرچه گروهى دير به اين اگاهى رسيدند ولى اين بازگشت را غنيمت مى شماريم و از پروردگار مهربان بسيار بسيار سپاسگزاريم . (4272419) (alef-1)
 
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۱:۳۵:۲۱
لطفا همه شما بیایید و از مردم بابت حصر و وقایع 88 عذرخواهی کنید.
چیزی را که شما امروز فهمیدید , اصلاح طلبان سال 88 فهمیدند وبابت آن هزینه دادند! بصیرت سیاسی یعنی این! (4272882) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۲:۰۸:۰۷
نسل دهه 40 و 50 می دانند احمدی نژاد چیزی جز ماهیت انقلاب و شیره انقلاب نبود. اگر احمدی نژاد بد است انقلاب ما هم از پایه نمی بایست صورت می گرفت. همسالان ما یادشان هست سیر حوادث اول انقلاب تا حدود 67 دقیقا همان حوادث 84 به بعد بود. رجایی مقابل بنی صدر مجاهدین مقابل خیل مردم . دقیقا تاریخ تکرار شد به خوب یا بد بودن آن کار ندارم ولی اگر همین مردم در سال 59 یا دهه 60 بودند ( با این پیش فرض که اکثریت مردم از احمدی نژاد بد شان می آید که البته اصلا چنین چیزی نیست و ای کاش شورای نگهبان برای وزن کشی هم که شده بود می گذاشتند بماند و خود بفهمد چقدر طرفدار دارد !) ، ماجرای انقلاب ما درست مانند انقلاب مصر می شد. تاریخ خیلی چیزها در خود دارد که همیشه یک عده در پی پوشاندن ان هستند. ولی من شرط می بندم چند صباح دیگر همین اصلاح طلبان و اصولگریان خواهند دید در چشم مردم چه جایگاهی دارند. دانشجویان خط امام که خائن ترین جماعت به این آب و خاک و کشور و مردم هستند یادشان باشد شاید بتوانند جوانان را گول بزنند و با ژست دموکراسی خواهی و از این گونه القاب مردم فریب سر مردم را شیره بمالند ، ولی ما یادمان نمی رود خیانت آنها را و نفرت ابدی از آنها همیشه در دل ما هست و خواهد بود. بگذار حالا آنها صندلیها را تصاحب کنند ولی بدانند نفرت از آنها هر روز و هر لحضه بیشتر و بیشتر می شود. ما هستیم و ما دیدیم و میدانیم خائنین به این مردم و این آب و خاک چه کسانی بودند و هستند. ما هستیم. (4273040) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۰۹:۲۱:۲۳
احمدی نژاد را مردم در همان سال 88 شناخته بودند. افسوس که عواملی سعی کردند خلاف جهت حرکت مردم حرکت کنند و او را به کشور تحمیل کردند. امروز انها هم موضوع را فهمیدند. (4272421) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۱:۰۴:۳۳
این را یاد بگیر شما و همفکراتون همه مردم نیستید.
راه دوری نروید, همینجا طرفدارانش را ببینید. البته من جز اونها نیستم. (4272744) (alef-1)
 
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۱:۱۱:۱۹
منم خوشحالم تایید نشد ولی سال 88 مردم خواستند فتنه نخواست که با درایت نظام ختم به خیر شد (4272775) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۱:۲۴:۵۳
درست ترین نظری بود که خونده ام. (4272836) (alef-1)
 
Denmark
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۲:۱۶:۲۰
مردم رای 24 میلیونی دادند از جانب مردم حرف نزن تو اصلاح طلبی و این حرف از تو و همپالگیتان است، رهبر انقلاب: رهبر انقلاب در جلسه خصوصی می گویند ما می دانیم تقلب نشده و این حرف دروغ بود، خب چرا برای نظام هزینه درست کردید چرا کشور را به لب پرتگاه بردید بیایید از این دروغی که به نظام بستید عذرخواهی کنید هزینه هایی که بر دوش نظام گذاشته اید را جبران کنید تازه این اول کار است و...... انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است (4273078) (alef-1)
 
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۲:۱۸:۴۶
فتنه 88 را کسانی آفریدند که به رأی مردم اعتقاد نداشتند. کسانی که علیرغم ادعای بسیار زیاد، به حداقل بلوغ سیاسی نرسیده بودند. احمدی نژاد خوب یا بد، رأی مردم در سال 84 و 88 بود. اما عده ای نخواستند به رأی مردم تمکین کنند. نه از این جهت که احمدی نژاد را شایسته نمی دانستند بلکه از این جهت که برای رأی مردم احترامی قایل نبوده و نیستند.
لطفاً مسایل را با هم قاطی نکنید دوست عزیز ! (4273091) (alef-1)
 
داوری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۰۹:۲۳:۰۳
اشتباه نکنید او همیشه در قلب کسانی است که فقط با یارانه زندگی میکنند کسانی که از یک عمر خانه بدوشی راحت شدند او مایه عزت ایران شد او همیشه جاویدان است بخلاف ناکامان کرسی ریاست جمهوری (4272424) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۰:۴۱:۴۰
روحانی ۲۹ روز دیگر برای همیشه عمر سیاسی اش پایان می یابد ، علی برکت الله. (4272676) (alef-1)
 
Denmark
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۲:۴۴:۲۴
پدیده احمدی نژاد امتحان الهی بود خیلی ها در این آزمون رفوزه شدند (4273209) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۱:۱۰:۲۹
او همیشه جاویدان است چون گوشت ۵۰۰۰ تومانی سال ۸۴ را با ۷۰۰ میلیارد دلار درامد نفتی به کیلویی ۳۵۰۰۰ تومان در سال ۹۲ رساند او جاویدان است چون سکه ۹۰۰۰۰ تومانی سال ۸۴ را به بیش از یک میلیون سال ۹۲ رساند او قطعا جاویدان است که ثروت مردم را بر باد داد (4272772) (alef-1)
 
Austria
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۰۹:۲۳:۱۴
خود گویی و خود خندی ، عجب مرد هنرمندی.با این تحلیلها میبینیم که جناب توکلی و دوستانشان هنوز از انتخابات گذشته مجلس درس نگرفتند. (4272425) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۱:۴۶:۴۵
این متن شبیه اونهاست که از "بالا" میاد.
خیلی ربطی به توکلی و تیمش نداره انگار (4272943) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۰۹:۲۴:۱۲
چرا اینقدر دیر؟ یعنی شناختن محمود اینقدر سخت بود که 8سال زمان ببرد؟ پس چرا کسانی که قبل از شما محمود را شناختند الان در حصر هستند؟؟؟ (4272428) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۰:۴۹:۴۴
چرا خودت را به خواب میزنی؟؟!!
انتظار داری خاتمی و کروبی و موسوی با فتنه ای که در ۸۸ به پا کردند صاحب منصب و از کلید داران نظام باشند بسی خیال باطل!!!!!!
احمدی نژاد هم اگر دست از پا خطا کند و به آتش زدن سطل زباله و اخلالردر امنیت ملی روی آورد مسلما به همسایگی حضرات فتنه گر ملحق خواهد شد .
افتاد !!!!! (4272700) (alef-1)
 
مصطفی
Satellite Provider
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۲:۳۵:۰۷
نماینده آقای الاه کرم هستی بزرگوار شما ؟ (4273178) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۲:۴۷:۳۱
احمدی‌نژاد هزار کار بدتر از سطل زباله آتیش زدن انجام داد ولی هنوز آزاده (4273219) (alef-3)
 
Germany
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۴:۳۳:۰۰
اتيش زدن مملكت بدتره يا سطل زباله؟ بابصيرتها كشور را به اتش كشيدند (4273587) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۱:۰۱:۵۳
میزان حال افراد است
اون آقایون نه بخاطراحمدی نژاد بل بخاطره پادویی برای رژیم صهیونیستی الان این وضع را دارند (4272734) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۱:۴۰:۴۰
مسئله حرمت رای مردم بود نه شخص احمدی نژاد. فهمیدن این مطلب خیلی نمی تواند سخت باشد (4272909) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۴:۵۱:۱۱
حضرت آقا سالها پیش میرحسین موسوی رو شناختند و با نخست وزیریش مخالف بودن ولی صبر کردن تا مردم خودشون به لزوم حصر اینها برسند. با وجود هزینه هنگفتی که خودبینی اونها به ملت تحمیل کرد. (4273657) (alef-1)
 
شیخ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۰۹:۲۵:۰۲
میدونم منتشر نمیکنید
شما چرا از مردم مایه میذارید مردم احمدی نژاد رادوست ئارند در ضمن این انتخابات نیست که دیگه مشخصه روحانی را میخواستند ریس حمهور منند (4272429) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۱:۰۵:۵۸
من هم مردم هستم و ایشون رو برای اداره کشور نمی پسندم ...

شما فقط درباره نظر خودت می تونی حرف بزنی نه درباره مردم (4272748) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۳ ۲۲:۱۱:۴۰
شمام همینطور (4279717) (alef-3)
 
بچه ی شوش
Germany
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۱:۲۲:۵۶
قبلا تحلیل کرده بودم شما احمدی نژادیها دنبال " اپوزیسیون نمایی" هستید. دو سال است اغلب تریبونها، خبرگزاریها و ارگانها را بسیج کرده اند تا روحانی را کنار بگذارند. تمام دنیا می داند که روحانی به اپوزیسیون خیلی نزدیکتر از رئیسی و قالیباف است، پس تحلیل مردم فریبانه ارائه ندهید. (4272822) (alef-1)
 
بچه ی شوش
Germany
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۱:۲۹:۵۹
احمدی نژادیها تحلیل اشتباه می دهند که نظام احمدی نژاد را رد صلاحیت کرد تا روحانی رئیس جمهور شود. حملات شدید رسانه های نزدیک به حاکمیت (مثل روزنامه ی کیهان یا خبرگزاری فارس وافرادی مثل حداد عادل و... ) به روحانی، مردم فریبانه بودن این تحلیل را نشان می دهد. احمدی نژاد با حمله ی شدید به روحانی در پی ریاست جمهوری افرادی مثل رئیسی است. روحانی همواره مورد انتقاد شدید آیت الله جنتی بوده است. (4272860) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۲:۱۴:۳۰
ما اصلا چنین فکر نمی کنیم . تازه با آقای روحانی هم پدر کشتگی نداریم و حتی به رای مردم در انتخاب ایشان احترام می گذاریم. شاید در تفکر اقتصادی و اجتماعی با هم همسو نباشیم یا مقابل هم باشیم ولی شایسته احترام می دانیم ایشان را. طرف ما کودتا گرانی است که نظام را جهیزیه مادر خود می دانند و چند دستی آن را بغل کرده اند و نمی خواهند لحظه ای آنرا رها کنند. آنها هم به روحانی اعتماد و اعتقاد ندارند همانطور که به احمدی نژاد اعتماد و اعتقاد ندارند و نداشتند. بحث تقابل همه چیز خواهان و دیگران است . بحث روحانی و احمدی نژاد نیست. (4273065) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۰۹:۲۷:۳۱
در خصوص مقاله ی پایان احمدی نژاد دچار پارادوکس شدید!! اتفاقا مردم مدتهاست که اقای احمدی نژاد را حذف کرده اند و متاسفانه این مسولین بودند که ایشان را دیر شناختند و هنوز هم برای برخوزد با او بدلائل نامعلوم بر سر منافع ملی با او تعارف می کنند. (4272436) (alef-1)
 
Indonesia
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۱:۴۹:۵۹
مردم اگر او را حذف کرده بودند رای به وی نمی دادند اینکه نگذاشتید بیاید دقیقا به این خاطر است که می ترسیدید رای بیاورد و نتوانید توجیه کنید خجالت بکشید (4272963) (alef-1)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۲:۴۸:۳۷
احمدی نژاد آدمی است که برای رسیدن به هدف از هر وسیله ای استفاده میکنه. در واقع مثل کسی میمونه که در باری بدون در نظر گرفتن قواعد بازی از هر تفلبی برای برنده شدن استفاده میکنه و بازی نکردن با چنین آدمی به معنای ترس از باخت در یک بازی شراقتنمندانه نیست. اگر احمدی نژاد با پایبندی به اصول اخلاقی وارد انتخابات شود هیچ مشکلی نبست ولی همگان میدانیم و بارها دیده اسم که ایشان برای کسب رای و توجیه خود ابایی از تهمت و دروغ و هر گونه عمل غیر اخلاقی ندارد...
پس حذف ایشان از جچرخه انتخابات به سلامت فضای رقابتی انتخابات کمک خواهد. هر چند شخصا ایشان را نه تنها قاقد صلاحیت ریاست جمهوری میدانم بلکه معتقدم برای مصلحت و اعتبار نظام لازم است عملکرد گذشته و حال ایشان و هم پبالگانش هر چه سریعتر در دادگاه صالح پیگیری گردد (4273222) (alef-1)
 
Russian Federation
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۰۹:۲۸:۴۳
خب سوال الان اینه که چرا جمیع رئیس جمهورها و نخست وزیرهای بعد انقلاب سرنوشت بدی پیدا کرده رد صلاحیت شده یا طرد شده اند؟ ممنون میشم دوستان پاسخ بدهند. چرا از بین صالحانی که تایید صلاحیت شده اند وقتی اصلح برگزیده میشه 4 سال بعدش رد صلاحیت میشه؟ چرا همه اصلح ها رد صلاحیت شده اند؟ (4272437) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۱:۳۰:۳۱
پاسخ:

اولا ، اصل ادعای شما ، ادعای غلط و باطلی است، کجا جمیع رییس جمهورها و نخست وزیرها این چنین بوده اند؟؟!!!

رییس جمهورها : بنی صدر، شهید رجایی، آیت الله خامنه ای، هاشمی، خاتمی ،احمدی نژاد ، روحانی،

نخست وزیرها: شهید رجایی، شهید باهنر ، آیت الله مهدوی کنی، موسوی.

اسامی بالا غلط بودن ادعای شما را به روشنی اثبات می کند.

برخی از رییس جمهورها و نخست وزیرها به مقام عظمای شهادت رسیدند و برخی مانند حضرت آیت الله خامنه ای به مقام رهبری رسیدند.

آری ، برخی هم مانند بنی صدر با لباس زنانه از کشور فرار کردند و به ضد انقلاب پیوستند برخی هم مانند خاتمی و موسوی فتنه به پا کردند، برخی هم مانند احمدی نژاد گاو ۷ من شیر و یک لگد شد، بعضی هم مانند هاشمی خدمات بزرگی به انقلاب کردند ، در آخر راه خسته شدند، و از پا افتادند و کم آوردند، برخی هم مانند ، روحانی دنبال ماهیگیری از روخانه خشک کدخدا افتادند که قورباغه هم در تورش نیفتاد. (4272862) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۲:۱۳:۵۴
مثلا الان داری فکر میکنی خیلی منطقی پاسخ ایشون رو دادی؟
میگی" اصل ادعای شما ادعای غلط و باطلی است" !!! یعنی قبول نداری که رییس جمهور ها و نخست وزیرهای پیشین سرنوشت بدی پیدا کرده اند در حالیکه خودت هم میدونی و اعتراف هم کردی که بیشترشون به چه سرنوشتی دچار شدند.
فرموده امام حسین علیه السلام رو حتما شنیدید که میگن حداقل آزاده باشید؟ پس بیایید همیشه به دور از طرفداری های کور و تعصب گونه, همیشه درست حرف بزنیم و طرفدار حرف راست و حق باشیم.

بنده سیاسی نیستم و از هیچ جناحی هم طرفداری نمیکنم اما پاسخ تعصب آمیز شما به سوالی که بی طرفانه پرسیده شده بود منو مجبور به ارسال این یادداشت کرد
محض اطلاع:
آقای بازرگان(نخست وزیر): هیچ وقت بعد از نخست وزیری صلاحیت حضور در انتخابات بعنوان یک کاندید را نگرفت!
آقای بنی صدر(رییس جمهور): در حال حاضر بعنوان ضد انقلاب شناخته میشوند.
آقای موسوی(نخست وزیر): در حال حاضر بعنوان فتنه گر شناخته میشوند و در حصر خانگی بیر میبرند.
آقای هاشمی(رییس جمهور): تا همین دو سه ماه پیش بعنوان کسی که از سران فتنه حمایت کرده اند شناخته میشد و رد صلاحیت هم شدند.
آقای خاتمی(رییس جمهور): در حال حاضر هر رسانه ای تصویری از ایشان را منتشر کند توقیف میشود!
آقای احمدی نژاد(رییس جمهور) : در حال حاصر بعنوان کسی که به پایان رسیده است شناخته میشود!

بلی هستند نخست وزیر ها و رییس جمهور هایی که الان هم در راه انقلاب هستند اما آیا نگاهی به اسامی بالا و توضیحاتشان شما رو به پاسخی که دادید رهنمون میسازد ؟ (4273059) (alef-1)
 
Moldova, Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۲:۴۲:۴۰
آقای باهنر کمتر از یک ماه نخست وزیر بود آقای رجایی هم کمتر از یک ماه رئیس جمهور و حدود 6 ماه نخست وزیر و هردو در انفجار کشته شدن وگرنه معلوم نبود الان درباره شون چجور قضاوت میشد. آقای مهدوی کنی کمتر از دو ماه نخست وزیر موقت بود بعد از ترور آقای رجایی و باهنر! (4273199) (alef-1)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۴:۲۰:۲۷
آقایان رجایی و باهنر و مهدوی کنی مدت بسیار کمی در این مسئولیت ها بودند. آقایان رجایی و باهنر شهید شدند و مدت مسئولیت آقای مهدوی کنی بصورت موقت و کوتاه بود.
در دوره ریاست جمهوری آیت الله خامنه ای موسوی رئیس دولت بود.
بنابراین منظور فردی که شما در پاسخ به آن مطلب بالا را نوشتیه اید این است که چرا روسای دولت پس از انقلاب همه یشان از منظر همفکران شما بد بودند (4273539) (alef-1)
 
بچه ی شوش
Germany
۱۳۹۶-۰۲-۰۲ ۰۲:۵۴:۲۴
آمریکا مثل چین کدخدای اقتصاد دنیا می باشد. این قدر با کلمه ی " کدخدا" به روحانی متلک پرانی نکنید. "کدخدا " بالاتر از " ابرقدرت" نیست. حضرت امام و سایر مسئولان بارها از کلمه ی "ابر قدرت" برای آمریکا و شوروی سابق استفاده کرده بودند. اگر می خواهید به روحانی گیر بدهید دنبال بهانه بهتری باشید. (4275214) (alef-3)
 
gti
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۲ ۱۸:۲۵:۵۸
لذت بردم دوست عزیز. (4277071) (alef-3)
 
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۱:۳۶:۲۹
مشکل از قانون اساسی است. باید قدرت رییس جمهور افزایش یابد (4272887) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۱:۴۰:۴۸
کی می گه همه رئیس جمهورها؟
شهید رجایی که شهید شده و البته خود مقام معظم رهبری هرگز مغضوب نشدند (4272912) (alef-1)
 
پرسشگر
United States
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۲:۱۸:۳۸
آقای رجایی یک ماه بیشتر در مقام ریاست جمهوری نبود. اگر زنده می ماند باید می دیدم به چه سرنوشتی دچار می شد. (4273089) (alef-1)
 
Russian Federation
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۲:۴۶:۳۹
بحث سر اینه که هر کسی 8 سال در کار و مسئولیت بوده و بعد رسیده به شورای نگهبان رد صلاحیت شده یک سری افراد هم مثل بنی صدر که اون اتفاق براشون افتاده و افرادی مثل مهدی بازرگان هم که کلا غیر قانونی اعلام شذه حزبشون بنابراین سوال مطرح شده همچنان به قوت خود باقی است. (4273215) (alef-1)
 
Germany
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۴:۵۳:۳۵
در مورد خاتمى، دليلش حسادت بعضى ها به محبوبيت اوست (4273669) (alef-1)
 
Russian Federation
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۰۹:۳۰:۵۳
با رد صلاحیت احمدی بالاخره ما نفهمیدیم اصولگرایان بصیرت داشتند یا نه!!! الان من نمیدونم این دوستان چطور میخان توجیه کنند مساله رو! البته میدونم که ظرفیت توجیه کنندگی بالایی دارن ولی میخام ببینم توجیه چیه!!! نمیدونم محترمانه پذیرفتن اشتباه کردن بیا میخان دست به توجیهات عجیب بزنند!
بصیرت داشته باشیم (4272439) (alef-1)
 
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۰:۵۷:۴۴
اصولگرا ها اینقدر ضعیف هستند که حاضر به پذیرش اشتباهاتشون و عذر خواهی از مردمی که 8 سال این آقا رو بهشون مسلط کرده بودند نیستند. و حالا با هزار تا توجیه ازش اعلام برائت میکنند (4272721) (alef-1)
 
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۱:۳۸:۳۲
اصلاح طلبان سالهاست با نظارت استصوابی مخالف هستند. اما امروز شورای نگهبان در میان مردم عادی و غیر سیاسی نیز بی اعتبار شد! (4272898) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۱:۵۹:۴۴
احسنت! خوشحالی ما هم از رد صلاحیت احمدی نژاد همینه. (4273009) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۱:۴۵:۰۶
میگن ملاک حال افراده. (4272930) (alef-1)
 
مردم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۲:۱۹:۳۹
احمدي نژاد ٩٦ همان احمدي نژاد ٨٤ و ٨٨ است چون مخاطب حمله هاش هاشمي و موسوي بود طرفدارش بودي حالا برعكس شده اعلام برائت مي كني! (4273102) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۲ ۰۰:۵۳:۴۴
گفتم: میگن
نگفتم من میگم که دوست عزیز (4275136) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۳:۱۳:۱۹
خداروشکر با رد صلاحیت احمدی نژاد همه یکدفعه طرفدار نظام جمهوری اسلامی شدند تا حالا که داشتید سطل آشغال آتیش می زدید!!! (4273295) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۴:۵۵:۴۴
توجیه همونه که هاشمی رو میکنه عالیجناب سرخپوش. ده سال بعد آیت الله!! (4273679) (alef-1)
 
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۰۹:۳۴:۳۸
احمدی نژاد زنده است در دل مردم
میدونم ثبتش نمیکنی (4272447) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۲ ۱۰:۵۱:۰۸
کامنتهای شماها که همه اش ثبت شده. مال ما فتنه گرا رو سانسور میکنن. خخخخ (4275686) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۰۹:۳۴:۵۵
این پایان کار نظامه به نظرم چون طیفی رو با رد صلاحیت احمدی نژاد از دست داد که چهل ساله همیشه طرفدارش بودن (4272448) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۱:۵۲:۴۸
شما غصه نخور... طرفداران احمدی نژاد اون را در چهار چوب انقلاب می خواستند و می خواهند نه انقلاب را در چهار چوب احمدی نژآد. + محمود این قدر نامرد نیست که نمکک بخورد و نمک دان بشکند مثل فتنه گران بی ... (4272974) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۰۹:۳۶:۳۵
عالی.... (4272451) (alef-1)
 
Canada
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۰۹:۳۷:۳۶
سظل های آشغال را اتیش می زدند چون تو چشم مردم گاز اشک آور می زدید. شیشه بانک و ....را هم شماها شکستید و قرآن سر نیزه کردید تا بتونید روی مردم اسلحه بکشید (4272454) (alef-1)
 
بی نشان
Russian Federation
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۰:۴۳:۰۱
آفرین. زنده باد (4272684) (alef-1)
 
بی نشان
Russian Federation
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۰:۴۸:۴۴
ژست فتنه گران؟؟؟!!!
بله ما ژست میگیریم بخاطر بصیرتمان بخاطر عزیزانمان که در حصر شما بی بصیرتها هستند. ما لایقیم که سرمان را بالا بگیریم. ما ژست میگیریم چون سال ۸۸ نظر ما به اخلاق و ادب و متانت نزدیک تر بود تا نظرمون به دروغ و ریا و تظاهر. ما سربلندان این مملکت باقی میمانیم و به اخلاق مداری خود افتخار میکنیم. راستی شما افتخارتون چیه
کمال بی انصافیه اگر چاپ نکنید (4272697) (alef-1)
 
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۳:۰۶:۰۹
کدوم عزیزان. بابا کروبی آب دهنش رو نمیتونست جمع کنه، حالا شد عزیز دل مردم. (4273271) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۳:۲۴:۰۶
از نظر شما خیانت به کشور و مردم و پشت پا زدن به رای مردم که خودشان انتخاب کردن ژست گرفتن دارد .بالاخره بعد از چند سال معنی ژست اخلاق گرفتن اقایون اصلاح طلب را دیدیم که هیچ چیز جز خودشون و منافع خودشون براشون مهم نیس .بعضی از اقایون برای خوشحال کردن کدخدا حاضرن مردم خودشونو نادیده بگیرن حتی با دروغ تقلب به شعور مردم توهین کنن بعد خودشونو حق به جانب بدونن.واقعا متاسفم برای همچین انسانهایی که به منافع بیگانگان بیشتر اهمیت میدن تا کشور خودشون .و چه هزینه هایی که برای انقلاب و مردم ایجاد نکردن. (4273321) (alef-1)
 
اشکان
Germany
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۵:۲۹:۳۴
خیلی رو میخواد که از گندی که در سال 88 به کشور زدید دفاع کنید و خود را بصیر و لایق بدانید. شما بر علیه قانون و رای مردم طغیان کردید. واقعا بی شرمی و بی حیایی هم حدی داره. هر کی بر علیه قانون بایسته مجازات میشه، چه خاتمی، چه موسوی و .. و چه احمدی نژاد. (4273821) (alef-1)
 
ali
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۱:۰۳:۱۹
نظر دادن از کشور منفور کانادا ممنوع.یک مشت عمله ملکه (4272738) (alef-1)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۱:۰۳:۴۵
احسنت (4272741) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۱:۱۹:۵۱
عجیبه که این کامنت ثبت شده و سانسور نشده
بارها نظرات لطیف تر اینو که تایپ کردم سانسور شده (4272801) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۱:۵۳:۵۲
رو که نیست بخدا... سنگ پای قزوینه...
24 ملیون مردم نیستند و شما و هم پیاله هایتان مردمند!!!!!! (4272982) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۲۳:۲۷:۴۹
24 ملیون هنوز هم جای شک داره یه آدم 24 ملیونی به این راحتی از رده خارج نمیشه ! (4274979) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۰۹:۳۸:۵۷
یکی از خنده دارترین حرفها
احمدی نژاد باید رد صلاحیت میشد
ولی چرا دونفردیگه تو این لیست تایید شدن ؟
به جز خونه نشینی هرچی احمدی نژاد انجام داده اون دونفرم انجام دادن دیگه (4272455) (alef-1)
 
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۱:۵۲:۱۲
یعنی آن دو نفر دیگر هم 800-700 میلیارد دلار ایران را غارت کردند؟؟؟؟
یعنی آن دو نفر دیگر هم دوازده هزار میلیارد تومان تخلفات مالی دارند ( بگفته نماینده مجلس)؟؟؟
یعنی آن دو نفر دیگر هم دروغگو هستند و آشکارا به مردم دروغ میگویند و باز هم به دروغ تکذیب میکنند؟؟؟( پول نفت را سر سفره مردم میآورم, هاله نور, من داوطلب نمیشوم و از هیچکس حمایت نمیکنم و هزاران دروغ دیگر) (4272973) (alef-1)
 
Denmark
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۲:۲۹:۵۵
بر اساس آمار بانک مرکزی، دولت احمدی‌نژاد در عمر 96 ماهه خود مجموعا 229 هزار میلیارد تومان از درآمد نفتی کشور را در بودجه‌های سالیانه خرج کرد. به عبارت دیگر، میانگین ماهانه خرج نفتی دولت احمدی‌نژاد در بودجه 2389 میلیارد تومان در ماه بوده است.
این در حالی است که دولت روحانی از شروع کار خود در مردادماه 92 تا پایان آذرماه امسال، یعنی در 41 ماه 227 هزار میلیارد تومان از درآمد نفتی را در بودجه خود خرج کرده است. میانگین ماهانه خرج‌کرد نفتی دولت یازدهم در بودجه 5537 میلیارد تومان بوده که 2.3 برابر خرج‌کرد دولت قبل است. یعنی درآمد نفتی حاصل‌شده در دولت یازدهم 132 درصد بیشتر از دولت قبل شده است.

این آمار نشان می‌دهد که دولت روحانی در 41 ماه عمر خود تقریبا معادل 96 ماه عمر دولت‌های نهم و دهم به درآمدهای نفتی دست یافته است. (4273157) (alef-1)
 
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۲۱:۱۹:۰۱
اگه اینطور که شما می فرمایین پس بقیه درآمد چی شده این که بدتر شد چون صندوق توسعه نزدیک 30 میلیارد دلار موجودی داشت. 700 میلیارد تا 230 میلیارد 450 میلیارد دلار دیگه چی شد . فکر کنم امثال زنجانی و دکل و ... (4274646) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۲:۵۳:۱۶
فقط یه کرسنت
واختلاس صندوق فرهنگیان برای جواب حرفات کافیه (4273240) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۲ ۱۹:۳۸:۴۲
به درآمد نفت در این چهار ساله نگاه کن کجا هزینه میشود احمدی نژاد درآمد نفت را صرف عمران و آبادانی کشور میکرد مسکن مهر مدرسه راه بیمارستان سالن ورزشی و ... (4277221) (alef-3)
 
United States
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۰۹:۴۰:۲۹
اخر این ها فتنه گر بودند یا انحرافی ما که نفهمیدیم؟ (4272459) (alef-1)
 
شادمهر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۱:۱۰:۱۱
انحرافیون خود فتنه گر هستند.
امیدوارم اصولگرایان روزی به این باور اعتراف کنند و اگر اعتراف هم نکنند تاریخ همه چیز را روشن خواهد کرد. (4272768) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۱:۳۶:۲۷
برای همه یک برچسب درست می کنند :) کاش اصولگراها یک برچسب هم برای خودشون درست می کردند. آدمهایی که هیچ مقبولیتی در جامعه ندارند ولی صدایشان از همه بلندتر است! عقل کلهایی که حتی روشون نمیشه بگن از همین احمدی نژاد حتی به قیمت آبروی نظام حمایت بی دریغ کردند (4272886) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۰۹:۴۰:۵۳
با سلام / واقعا برای تفکرتان متاسفم البته از شما بیش از این هم انتظاری نیست / یادتان باشد که حضرت امام ره فرمودند میزان رای ملت است پس لطفا از طرف مردم صحبت نکنید اگر آقای احمدی نژاد واقعا از طرف مردم طرد شده است پس نیازی به اینهمه تبلیغات منفی و زشت در موردش وجود ندارد و همچنین نیازی به عدم احراز صلاحیتش نبود بلکه اجازه می دادند تا در صحنه انتخابات حاضر شده و با عدم اقبال عمومی روبرو شود . اینجاست که انسان یقین پیدا می کند که چپ راست کارگزار علیه خدمتگزار / در ضمن اگر آقای زاکانی و بقیه به علت نداشتن سابقه اجرایی رد شدند آیا جناب آقای ریسی سابقه اجرایی داشتند ؟ گرچه رای بنده جناب آقای ریسی است ولی تذکر این موضوع را لازم دانستم که اینقدر به شعور مردم توهین نکنید همچنین برای چندمین بار است که نظرات بنده را درج نمی کنید و این خارج از رسالت مطبوعاتی شما می باشد (4272460) (alef-1)
 
فاطمه
United Kingdom
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۰:۴۲:۳۱
حرف حساب. من از احمدی نژاد خوشم نمیاد ولی وقتی به رد صلاحیت هاشمی اعتراض داشتم چرا نباید الان با حامیان احمدی نژاد ابراز همدردی کنم؟! واقعا جای حق نشستن کار خیلی سختیه، معلوم نیست ما هم اگه پست و مقام یا رسانه ای در اختیار داشتیم و زورمون می رسید چگونه عمل می کردیم. (4272680) (alef-1)
 
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۱:۲۲:۱۶
خوب شما که طرفدار منطق هستید و گیر دادید که زاکانی و حاجی بابابی و هاشمی بعلت نداشتن سابقه اجرائی اگر رد صلاحیت شدند رئیسی هم باید رد صلاحیت میشد پس چرا بهش رای میدی!!!! (4272820) (alef-1)
 
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۱:۴۴:۲۵
اصولگرایان حتی جرات نقد خودشان را به تنهائی ندارند و حتما باید یه چیزی به اصلاح طلب ها هم بگن تا خودشان را راضی کنند.
شورای نگهبان کاندیدای ما را رد صلاحیت نکرده ولی دلیل نمیشه ما از رد صلاحیت دیگران خوشحال باشیم و اتفاقا این بار هم شورای نگهبان درست عمل نکرد. و کارنامه قابل دفاعی نداره.اگر حاجی بابائی و زاکانی و هاشمی تجربه اجرائی ندارند رئیسی هم نداره.
احمدی نژاد را ما تنها نشناختیم اتفاقاً سالها قبل اصولگرایانی که به منافع ملی فکر می کنند شناختننش /ناطق نوری و مطهری/ اما اصولگرایانی که فقط به فکر منافع حزبی و شخصی شان هستند نشناختند. امروز منافع احمدی نژاد و این دسته از اصولگرایان در یک جهت نیست و از رد صلاحیتش حمایت می کنند.
افکار احمدی نژاد و این دسته از اصولگرایان همواره ضد منافع ملی بوده و هست. اتفاقاً از رد صلاحیت احمدی نژاد هیچ خوشحال نیستم و رد یا تایید او هیچ تاثیری نداره.کار درست این بود که 12 سال قبل رد صلاحیت میشد نه امروز که مهره سوخته ای شده. (4272927) (alef-1)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۰۹:۴۱:۰۲
متاسفم از اینگونه تحلیل های غیر منطقی که از عقلانیت وجامعیت برخوردار نیست ۰۰۰ (4272462) (alef-1)
 
Russian Federation
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۰۹:۴۱:۵۴
جالبه ... تا اونجا که یادم میاد این جناب احمدی نژاد هم ظهورش را الهی دانستید و امضای امام زمان - روحی فداه - را پای لیست کابینه اش گذاشتید و امروز هم رد صلاحیتش را سنت الهی می دانید. (4272464) (alef-1)
 
United Kingdom
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۲:۳۱:۲۴
بسیار عالی . احسنت . (4273164) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۲:۳۶:۳۳
ما هنوز همان اعتقادات را داریم. فکر نکنید نظام او را کنار رانده تفکراتش هم رانده شده و یا مردم هم رانده شده اند؟ نه بیشه هن.ز شیرهایش نمرده اند. بگذریم عده ای روباه صفت افسار اسب قدرت را دو دستی گرفته اند. (4273181) (alef-1)
 
Netherlands
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۰۹:۴۲:۱۲
این درس در تاریخ می ماند؛ نظامی که از از یک نفر به خاطر رای مردم دفاع می کند، همان نظام در صورت لزوم، روز دیگر از همان نفر برای دفاع از مردم عبور می کند. آدم ها تغییر می کنند، اما حرمت رای مردم پابرجاست.
خوب توحیه می کنیدا یعنی تنها قابلیتی که در شما عزیزان میبینم قابلیت توجیه کردن همه کارای اشتباهه
یک کلام بگید اشتباه کردیم من تا حالا ندیدم بگید اشتباه کردیم (4272466) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۰۹:۴۴:۰۲
صدا و سیما تا به حال کی راست گفته که بار دومش باشه. (4272471) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۰۹:۴۴:۳۳
من به عنوان یک اصلاح‌طلب با رد صلاحیت هر شخصی جز از طریق رای مردم مخالفم. (4272472) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۱:۵۰:۳۴
آیا واقعآ درمورد انتخابات در غرب هم همین نظر رادارید بعنوان یک اصلاح طلب (4272967) (alef-1)
 
حسین
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۳:۲۶:۰۰
در غرب کسی رو رد صلاحیت نمی کنن عزیز! ممکنه مکانیسم های دیگری باشه مثل امضا گرفتن. ولی به عنوان مثال در آمریکا هرکی دلش بخواد می تونه کاندید شه. البته هربی لیاقتی که کاندید شه لزوما نمی تونه حمایت رسانه ی ملی و نیروهای نظامی و بنیاد های فلان و بهمان غیر مردمی رو پشتش داشته باشه. (4273330) (alef-1)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۲۳:۲۲:۲۰
ظظاهراشمادقیقا ازشیوه انتخابات غرب بی خبرید بهتراست دراین باره مطالعه سپس اظهارنظربفرمایید (4274968) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۰۹:۴۴:۳۳
شاید نویسنده اشتباه آقایان در هشت سال حمایت بی چون و چرا از احمدی نژاد رو یادش رفته باشه ولی ما فراموش نمیکنیم. احمدی نژاد سند بی بصیرتی کسانیست که همه را به بی بصیرتی متهم میکردند. (4272473) (alef-1)
 
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۰۹:۴۵:۰۴
سلام
شما چه طور حرف رییس جمهور را که می گوید به این موضوع پخش غیر زنده اعتراض داشته قبول ندارید و حرف صدا و سیما را قبول دارید .
شاید صدا و سیما دروغ می گوید و رای موافق داده و حالا می خواهد خود را تبرئه کند

با این اخبار دیدگاه منفی و تخریبی شما نسبت به رییس جمهور روحانی بیشتر اعیان می گردد
برای رسیدن به هر هدفی از هر وسیله ای حتی غیر اخلاقی استفاده می کنید (4272475) (alef-1)
 
جلیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۱:۱۳:۵۲
عضو کمییسون 5 تا عضو داره دوتاش نماینده دولت بود رئیس صدا و سیما که موافقه اگه دو نفر عضو دولت هم موافق بود تصویب میشد طبق گزارشات موثق وزیر کشور رای مخالف داده بود (4272782) (alef-1)
 
Indonesia
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۱:۴۷:۴۲
عزیز من وزیر کشور رئیس آن جلسه بوده اگر این خزعبلاتی که تو می گویی درست بود که راهش همین بود که وزیر کشور و نمایندگان دولتت می گفتند این طرحی بود که خود نماینده صدا و سیما با آن مخالف بود (4272950) (alef-1)
 
Canada
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۰۹:۴۵:۳۸
اگر علت رد صلاحیت آقای هاشمی نداشتن سابقه کار اجرایی بوده لطفا توضیح دهید سابقه کار اجرایی آقای رئیسی چیست؟ (4272477) (alef-1)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۰۹:۴۶:۰۷
ديشب همه اميد هام براي زندگي کردن نقش بر آب شد

تنها کسي که اهل شعار نبود تائيد نشد


خيلي متاسف شدم (4272480) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۰۹:۴۶:۱۰
اومدنش رو گفتيد خدا و امام زمان... رفتنش رو هم ميگيد سنت الهي و ... !!!! (4272481) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۰۹:۴۶:۱۸
سلام. از معدود مطالبی بود که در سایت الف خواندم و همه آن را درست دیدم (4272482) (alef-1)
 
Estonia
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۱:۱۲:۵۳
از معدود نظراتی که می بینم حتی یه مثبتم نداره خخخخ (4272780) (alef-1)
 
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۰۹:۴۷:۵۸
احمدی نژاد هم رجل سیاسی بود و هم سابقه اجرایی داشت. ضمن اینکه تا کنون هیچ پرونده جدی در ارتباط با سو مدیریت یا فساد در دولت او عليهش مطرح نبوده (حداقل چیزی به افکار عمومی اطلاع داده نشده). این سبک برخورد شورای نگهبان کاملا سلیقه ای و بدون منطق بود. اگر سو مدیریت احمدی نژاد محرز بود پس چرا در دوره تصدی ریاست جمهوری افراد با بصیرت دستور به همواری راه برای استيضاحش ندادند؟ و چرا عضو مجمع تشخیص شد؟ متأسفانه نویسنده دچار یک مغالطه شدند. اینکه افکار عمومی از احمدی نژاد بریده دلیل بر این نمیشود که شورای نگهبان سلیقه ای عمل کند. شورای نگهبان میبایست حذف احمدی نژاد را به مردم واگذار میکرد. متأسفانه بیشترین خدمت را به احمدی نژاد کردند با این کار.
در ارتباط با حاجی بابایی، زاهدی و اینکه این بزرگواران از سبقه اجرایی و سیاسی هیچ چیز کمتر از هاشمی طبا ، میرسلیم و رئیسی و ... ندارند. کما اینکه اینها دو وزیر در این مملکت بوده اند و اکنون هم در بدنه مجلس قرار دارند. متأسفانه شورای نگهبان سلیقه ای عمل میکند. مثل رد صلاحیت منوچهر متکی در سال 92 که اتفاقا سابقه اجرایی بیشتری نسبت به روحانی یا محسن رضایی داشت.
من به روحانی رأی دادم و برای رأی مجدد به او دلیل دارم، اما اینها دلیل نمی شوند که چشم را به روی روندی غلط ببندم. امیدواریم قانون احراز صلاحیت ریاست جمهوری با معیارهایی مشخص و قابل سنجش ، مدون شود. (4272484) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۰:۳۲:۱۳
با این که هنوز تبلیغات رسمی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری شروع نشده اما شماری ازدلواپسان عملیات روانی خود علیه شخص رییس جمهور روحانی و دولت او را آغاز کرده اند و رمز این عملیات هم یک کلمه چهار حرفی و آشناست: دروغ!

مدعیان صداقت و راست گفتاری که دم از خدمت می زنند و خود را تشنه بهبود اوضاع مردم نشان می دهند به جای ارایه واقعیت های حال و گذشته آن قدر برای به دست آوردن این امکان بی تابی می کنند و عطش دارند که به هر وسیله ای چنگ می زنند و در راه نیل به هدف روا می دانند و از بین همه این ابزارها یکی بیشتر به چشم می آید: دروغ!

یک روز تیتر می زنند که هواپیماهای برجامی تنها روی کاغذ است و واقعی نیست و وقتی ایرباس ها به زمین می نشینند و تحویل ایران می شوند و هم اکنون سه فروند از آنها در آسمان این سرزمین در حال استفاده و پروازند وبقیه در راه و می بینند دیگر نمی توانند اصل قضیه را انکار کنند مدعی می شوند اینها مرجوعی است و نو نیست و 20 سال کار کرده اند. چرا که به یک صفت خو کرده اند: دروغ!

هر روز از دولت می پرسیدند چرا یارانه برخوردارها را حذف نمی کند و به نابرخوردارها نمی دهد و وقتی مطابق قانون بودجه یارانه مستمری بگیران کمیته امداد و سازمان بهزیستی سه برابر می شود و این مبلغ از بامداد 27 فروردین واریز شده هو و جنجال راه می اندازند که چرا حالا و لابد انتظار داشتند قانون بودجه سال 96 را در سال 99 اجرا می کردند. چرا؟ چون یک اصل را ترجیح می دهند: دروغ!

از لیست واردات شرکت های خصوصی به کشور، واردات چند میلیون دلاری پوره توسط چند شرکت آبمیوه سازی را در می آوردند و به مردم می گویند: نگاه کنید این دولت چقدر مربا وارد کرده است و بعد تحلیل می کنند که مگر ما خودمان نمی توانیم مربا درست کنیم؟ و حتی راه می افتند در خیابان با مردم مصاحبه می کنند و حال آن که اولا دولت وارد نکرده و چند شرکت خصوصی وارد کرده اندو ثانیاً آنچه می گویند اصلاً مربا نبوده و پوره میوه بوده است که از دهها سال قبل برای تولید آب میوه توسط چند شرکت وارد می شده و کالای واسطه ای است.
البته دلواپسان فرق مربا و پوره را می دانند اما از هر دوی آنها شیرین تر، یک چیز است: دروغ!

از رییس جمهوری می پرسند مگر وعده نداده بودید 100 روزه کل مشکلات اقتصاد ایران را حل می کنید و او پاسخ می دهد کدام عقل سلیم می تواند چنین داعیه ای را مطرح کند؟ گفتیم 100 روزه گزارش می دهیم و دادیم و مسیر را تغییر می دهیم و دادیم و کلیات را شروع می کنیم و کردیم (حتی تلویزیون بعد از 100 روزبا روحانی گفت و گوکرد و گفت حالا زمان گزارش 100 روزه رسیده است) . اما نمی خواستند خودشان به دروغ گویی متهم شوند و دوست داشتند رییس جمهوری را متهم به همان صفتی کنند که دیگران به آنان نسبت می دهند: دروغ!

برای این که بیکار نمانند و پول هایی که می گیرند،حرام نباشد، درباره کارخانه هایی که سال هاپیش و حتی در دولت محبوب شان تعطیل شده و حتی کارخانه هایی که هم اکنون دارند کار می کنند خبر می سازند تیتر می زنند فلان کارخانه معروف تعطیل شد، چرا که آنها در خبر نویسی به یک اصل وفادارند: دروغ!

برخش از دلواپسان ابتکار به خرج داده و نوشته هایی را به تاکسی ها و ون ها داده اند که بر روی آنها ادعا شده « تمدید دولت روحانی به نفع مدیرانی است که حقوق نجومی می گیرند» و انگار نه انگار با دریافت کنندگان برخورد شد و به گواه رییس مجلس بخش قابل توجهی بازپس گرفته شده و حد اقل رییس جمهوری عذرخواهی کرده و گفته اطلاع نداشته و قانون تجارت دست برخی از مدیران بانک ها و بیمه ها را باز گذاشته بود و اگر واقعا دغدغه بیت المال وجود دارد چرا وقتی بابک زنجانی دو میلیارد یورو پول نفت را پس نداد این اعتراض ها برنخاست؟
گویی باید مردم به این نتیجه برسند که 20 میلیارد تومان حقوق و مزایای چند ده نفر بزرگ تر است از 9 هزار میلیارد تومان بدهی بابک زنجانی و برای اثبات این گزاره ها یک ابزار بیشتر به کار می رود: دروغ!

جان کلام این است: رمز عملیات شماری از دلواپسان که برای بازپس گیری قدرت اجرایی سر از پا نمی شناسند "دروغ" است.

اگر نمی خواهیم فضای سیاسی و اجتماعی مان بیش از این به دروغ آلوده شود نباید به دروغ عادت کنیم. زشتی دروغ را باید شناساند. چون دروغ موریانه ای است که تمام ساختارهای اخلاقی و فرهنگی جامعه را می جود. قدرتی که با دروغ به دست آید نیز پایدار نخواهد بود.

گوبلز وزیر تبلیغات هیتلر می گفت اگر بگویی یک فیل در حال پرواز است شنوندگان می خندند و می گویند مگر فیل هم پرواز می کند؟ اما اگر بگویی هفت، هشت، نه ، دقیقا 9 فیل دارند پرواز می کنند عده ای باور می کنند. گاه اگر عددی ارایه می شود برای قبولاندن دروغ است.

دماغ همه دروغ گویان مثل پینوکیو دراز نمی شود اما تشخیص راست از دروغ هنوز امکان پذیر است. هیچ امری برای دلواپسان نکوهیده تر از آن نیست که با دروغ شناخته شوند... . (4272625) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۰:۳۹:۴۹
درود بر تحلیل دقیق و منصفانه شما عالی بود (4272668) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۰۹:۵۵:۴۲
حالا نوبت محاکمه احمدی نژاد است
ملت بی صبرانه منتظر است (4272509) (alef-1)
 
جلیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۱:۰۹:۱۹
از جانب ملت حرف نزن یکی از این ملت هم منم من خودم به احمدی نژاد علاقه مندم و خواستار محاکمه روحانی هستم (4272765) (alef-1)
 
جلیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۱:۱۲:۲۸
مقالاتی که در الف نوشته میشه تابع تفکرات و سلایق شخصی نویسنده هست نویسنده این مقاله مخالف احمدی نژاده طبیعیه که بنویسه احمدی نژاد ددر افکار کردم رد شده اگه رد شده بود پس این همه استقبال مردم در نقاط مختلف کشور از احمدی نژادچیه ؟؟؟ ایا این همه مردم که برای استقبال احمدی نژاد میاند جز ملت نیستند و فقط الف و نویسندگانش جز ملتند ؟؟؟ احمدی نژاد حداقل 15 میلیون هوادار در بین توده های مردم داره میلیونها نفر را صاحب خانه کرد (4272778) (alef-1)
 
آزاده آگاهی
United States
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۲:۱۰:۰۸
اگه شما به این موضوع مصرید که مردم ایران عملکرد دکتر احمدی نژاد رو قبول نداشتند باید ایشان را رد صلاحیت نمیکردید و اجازه میدادید که خود مردم در انتخابات با رای شان ، نظرشان را اعلام میکردن و بی شک شما ها از این موضوع که دکتر همچون گذشته پدیده انتخابات گردد واهمه داشتید ( واهمه داشتید ) . (4273049) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۰:۴۱:۱۹
مغرضانه... (4272675) (alef-13)
 
United Kingdom
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۰:۴۴:۱۷
جالب هست که شما هنوز هم حرف بخشی مردم در سال 88 را تحریف می کنید. نمی دانم، یعنی واقعا شما تا به حال پای حرف بخشی از مردم که در سال 88 معترض بودند نشسته اید؟!! (4272687) (alef-1)
 
على
India
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۰:۴۷:۴۲
ما كه متوجه نميشيم اين چه كشور گل و بلبلى هست طرف عضو مجمع تشخيص مصلحت نظامه بعد صلاحيت نداره البته هاشمي كه رئيس مجمع بود اونم صلاحيت نداشت أصلا اين اقايان ميدونند كه هم ما رو فيلم كردند هم خودشونو (4272693) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۵:۲۳:۰۶
ممکن است صلاحیت ریاست جمهوری رو نداشته باشه مفهم این نیست که مجرم یا مغرض یا منافق باشه (4273794) (alef-1)
 
ایرانی
Romania
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۰:۵۹:۳۴
ایران دیگر رییس جمهوری چون احمدی نژاد نخواهد دید.خار چشم دشمتان ملت و امید دل صاحبان اصلی انقلاب.یادتان باشد قبل از رد صلاحیت چه لرزه ای بر اندامتان افتاده بود. (4272726) (alef-1)
 
Russian Federation
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۱:۰۳:۳۲
تصمیم شورای نگهبان فتنه گران 88 را خیلی خوشحال کرد اما اگر خدا خواهد دکتر احمدی نژاد بدلیل خدمت به محرمان رو سفید خواهد شد اگر چه ممکن است مدتی دچار محدویت شود اما به لطف حق سربلند خواهد شد. باید منتظر ماند تا ببینیم نظر خدا چه می باشد.
تصمیم شورای محترم نگهبان محرومین و دوستداران میلیونی دکتر احمد نژاد را نا امید کرد اما امیدواریم دوستداران دکتر احمدی نژاد به فرزند شایسته دیگر خود دکتر قالیباف رای دهند. قالیباف حامی 80 میلیون ایرانی است. دکتر قالیباف مرد روزهای سخت جنگ و مرد دوران ساختن تهران و ایران هست. (4272739) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۲ ۱۱:۰۲:۵۳
حالا جالبه این احمدی نژاد و قالیباف خودشون چشم ندارن همیدیگه رو ببین. (4275706) (alef-3)
 
احمدی نژاد
Germany
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۱:۰۹:۱۸
ااحمدی نژاد نه تنها حدف شدنی نیست بلکه با این کار شورای نگهبان حقانیت او برای مردم ثابت شد احمدی نژاد خدمتگزاری بی منت برای مردم است ودر قلب ملیونها انسان ازاده جای دارد زنده باد احمدی نژاد (4272764) (alef-1)
 
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۱:۰۹:۳۳
اجمدی نژاد اگر تاییدمیشدقطعآمردم ردش میکردند. حیف شد که تایید نشد تا بداند همان زمان هم در بین مردم جایگاهی نداشت (4272766) (alef-1)
 
Germany
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۱:۱۰:۴۹
حضرت امام که سالها پیش فرمودند کسانی که در مقابل به( قول شما یکی از سران فتنه) بایستند و تو چشم مردم نگاه کنند و به مردم شریف ایران دروغ بگویند توانایی اداره کردن یک نانوایی هم ندارند دیگه سند از این محکمتر!!حق الناس سخت است شاید ظلم هایی که احمدی نژاد در حق مردم کرد ضربه سنگینی به خیلی از خانواده های مظلوم ایرانی زد ولی گذر زمان همه چیز را ثابت کرد. (4272773) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۱:۱۱:۵۹
سایت الف هم شده کیهان دوم!!!! (4272776) (alef-1)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۱:۱۲:۴۶
این تحلیل شما که عملکرد اخیر احمدی نژاد باعث بیداری مردم شد تحلیل درستی نیست و توده مردم مدتهاست منتظر چنین روزی بودند تفاوتی هم ندارد فتنه گر، انحرافی، اصلاح طلب و اصولگرا همیشه از دریچه منافع سیاسی کاری به موضوع پرداخته اند مطلبی که برای همه مردم ملموس است و موجب سلب اعتماد آنان به جریانات سیاسی شده است. از اینکه تا حدودی معترف به اشتباه در تصمیمات غلط و یکجانبه مسئولین شده اید قابل تقدیر است با رد صلاحیت این فرد جلو تحمیل هزینه های بیشتر بر نظام گرفته شد اما هزینه هائی که بر مقام معظم رهبری بخاطر سوء تدبیر عده ای تحمیل شد با چه چیزی جبران می شود؟ حتما با توجیه! چون مردم با اینگونه بی مرامی عده ای از مسئولین کاملا آشنا هستند ضمنا بهتر است از این به بعد بگوئیم احمدی به چاه! آنهم چاه خودگامگی و نافرمانی از ولایت. که البته از ابتدا در وجود او نهفته بود و این وعده خداست که می فرماید:
و مکرو و مکرالله....
الان دیگر نوبت دستگاه قضائی است مردم منتظرند
مرگ بر ضد ولایت فقیه
مرگ بر فتنه گر و انحرافی (4272779) (alef-1)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۱:۱۵:۲۳
الف جان
چقدر کینه چقدر نفرت واقعا باور کردتی نیست لحن پراکنی شما به دکتر احمدی نژاد
بزار یه توصیه کنم: آب رو بریز اونجا که میسوزه........ (4272787) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۱:۱۶:۱۹
یعنی اقای میر سلیم و هاشمی طبا سابقه اجرایی بهتری از نمایندگان فعلی مجلس دارند ؟ کسانی که سالهای سال از امور اجرایی کشور دور بوده اند و هیچکس سالها از اونها خبری نداشته؟!!! بعض تحلیلهای جناب الف واقعا جالب انگیزه . بهر حال باید هم اینگونه باشه اگر غیر این بود باید تعجب می کردیم ... (4272790) (alef-1)
 
حسین کرمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۱:۱۶:۳۷
با سلام
احمدی نژاد رد صلاحیت شد ولی اگه میموند قطعا رییس جمهور میشد. من در روستاها و شهرستان ها سفر میکنم شاید بی اقرار بتونم بگم در تمام مناطقی که رفتم تماما احمدی نژاد را دوست دارند. من خود کلا با تمام کارهای احمدی نژاد مخالفم و رایم روحانی است ولی احمدی نژاد فرد محبوبی در کشور است. (4272792) (alef-1)
 
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۱:۲۲:۰۸
اقای نویسنده لطفا از طرف مردم صحبت نکن مگه شما وکیل مردم هستید مگه شما از رای مردم خبر دارید مگه شما علم غیب دارید احمدبی نژاد اگر کنار گذاشته شد اما بازم طرفداران میلیونی دارد شورای نگهبان هم میدانست اگه تایید بشه احتمال زیاد رای می اورد در کشور ما هیچکس از اینده اش خبر ندارد به خصوص ریس جمهور (4272819) (alef-1)
 
شهرزاد
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۱:۲۴:۲۰
به قول سهراب سپهری : من قطاری دیدم که سیاست می برد و چه خالی میرفت.
من از مخالفان احمدی نژادم .اما دنیای سیاست است دنیای کثیفی است اگه مطابق میل دوستان عمل نکنی نسخه ات رو می پیچن . مثل احمدی نژاد و خیلی های دیگه (4272829) (alef-1)
 
Germany
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۱:۳۳:۰۲
در حمایت از اصلاحات واعتدال ودر مخالفت با کیهان وحسین شریعتمداری به روحانی رای می دهم. کیهان یعنی احمدی نژاد و برعکس. (4272870) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۲:۴۵:۲۳
نه کیهان با احمدی نژاد خیلی فاصله دارند. اشتباه نکن دوست من. احمدی نژاد خار چشم کیهان بود و هست. (4273212) (alef-3)
 
Germany
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۴:۱۳:۰۳
اشتباه نمی کنم بعد از عدم تمکین احمدی نژاد از فرمان رهبری، روزنامه ی کیهان کوچکترین انتقادب به اونکرد. همهه ی فریادهای کیلان برسر رونانی مظلوم است. کیهان واحمدی نژاد همزمان دنبال حذف روحانی هستند. احمدی نژاد در پی آتش توپخانه ای کیهان با ریاست جمهوری رسید. (4273509) (alef-1)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۱:۳۸:۲۹
اتفاقا"برعکس تحلیل نویسنده محترم مامعتقدیم شورای نگهبان در این بررسی صلاحیت ریاست جمهوری دوازدهم کاملا"سلیقه ای عمل کرده (4272897) (alef-1)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۱:۳۸:۴۳
تصمیم فرخنده شورای نگهبان در رد صلاحیت احمدی‌نژاد مبارک ، مملکت را از نابخردی،تند روی، عوامفریبی ، چپاول، و خرابکاری نجات دادند و کسانی که بد جوری دلشان برای کمیسیون ۵٪ دور زدن تحریم تنگ شده بود مایوس گذاشنتند (4272901) (alef-1)
 
هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۱:۴۰:۵۷
انتخابات در کشور ما دو مرحله دارد : مرحله ی نخست از طریق شورای نگهبان و مرحله ی دوم از طریق رای مردم
و این می شود مهندسی انتخابات و دیگر انتخابات آزاد نیست (4272913) (alef-1)
 
حقگو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۱:۴۲:۳۵
برادر توکلی فقط کافی است اندکی از تهران فاصله بگیرید تا میزان حداکثری محبوببیت دکتر احمدی نژاد را درک نمائید. دکتر محبوب رفت. (4272923) (alef-1)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۲:۳۲:۱۶
شما هم بهتره کشور رو فقط استانهای مرکزی نبینید! مثلا بیشترین درصد رای به آقای روحانی در استان سیستان و بلوچستان بود! (4273168) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۱:۴۶:۲۶
آقای توکلی یادتون باشه این سنت الهی در مورد شما هم جاری شد و توسط مردم از صحنه کنار گذاشته شدید. فافهم (4272939) (alef-1)
 
Germany
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۵:۲۶:۲۳
البته اين مقاله به اقاى توكلى مربوط نيست. معلومه سفارشيه. تيپ حرفاى گروه سياسى صدا و سيماست (4273807) (alef-1)
 
مقداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۱:۴۶:۳۳
فقط بار سنگین خدمت به واسطه دعوت مردم از دوش دکتر احمدی نژاد برداشته شد. خداوند ایشان را اجر واسع دهد که برای جلوگیری از دوقطبی همیشگی سیاست مداران و بخاطر مردم وارد صحنه شد و حالا این تکلیف از روی ایشان برداشته شده است. (4272941) (alef-1)
 
United States
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۱:۴۷:۲۱
⭕امشب شب ردصلاحیت اصولگرایی هم هست، نه فقط بواسطه رد صلاحیت احمدی‌نژادی که اصولگرایان او را جایگزین اصول خود کردند و هرچه داشتند را بر قمار او باختند بلکه از آن جهت که هیچکدام از نامزدهای جمع پریشان « جمنا» در میان نامزدهای تاییدشده نیستند.
رئیسی اگرچه به قول مرضیه دستجردی به جمنا « ارادت» داشت اما هیچ امضایی را خیرات ‌اسناد تعهدآور آنان نکرد.
میرسلیم رویای غبارگرفته کسبه‌ی موتلفه است که تخصص « موتورهای درونسوز» هم درمان گره‌های کور تناقض میان حجره و سیاست نخواهد شد و
قالیباف، سیاست‌پیشه‌ای است که چشمداشتش به اصولگرایان به همان اندازه‌ای است که به تاثیر کودکان عاشق « عموقالیباف» بر آرای « مامان و بابا» امید بسته!
جریان اصولگرایی در واقع امر، هیچ نماینده‌ای در این انتخابات ندارد با این حال اما ناگزیر در رییسی و قالیباف، الینه می‌شود تا محملی برای انکار وضعیت فعلی خود داشته باشد .
نام سابق محافظه کار البته بیشتر از اصولگرایی زیبنده این جریان هراسان از تغییر و ابداع بود زیرا که از آغاز به جای کسب هویت مستقل سیاسی، فالگوش محفل قدرت بودند و بجای کمک به نهادینه‌کردن ثوابت رقابت دموکراتیک به توجیه رفتار قدرت و حذف رقیب می‌اندیشیدند. اصولگرایان حالا نه تنها مزدی نگرفته که یکسره انکار می‌شوند. هیاهویشان با آن آرمان‌های انتزاعی در قالب جلسات جمنا، همه‌جا را می‌گیرد و به یکباره نامزدهایش یا می‌شوند مستمع بیانات آقای رئیسی یا خادمان پاک طینت ادبیات کودک!
شمارش معکوس افول اصولگرایی البته از آن روزی شروع شد که ناطق نوری و روحانی را چوب حراج زد و هموزن محمود، طلا داد. روزی که اصول، « ماندن در قدرت به هر قیمت» تعبیر شد و تلخ‌‌تر اینکه حتا اکنون نیز بعید است که « جمنا» فهمیده باشد چه بر سر اصولگرایی آمده است، باور ندارید؟ نشان به آن نشان که اگر « رییسی» که خود سند به هیچ گرفتن « اصولگرایان» است به پیروزی برسد، باز هم اصولگرایان جمنا به شادی این فتح(!) دستک می‌زنند! چنانکه در شب ردصلاحیت احمدی‌نژاد، شادی کردند و به قول مثنوی مولانا ندانستند آنکه با دیگران در شادی « رفتن‌اش» هم‌آوایند، تمام سرمایه‌ی دیروزشان بود، سرمایه‌ای که باد به قیمت زیرپاگذاشتن اصول نصیبشان کرد و چوب عبرت زمانه از آنها گرفت!
اصولگرایان اگر سودای خلاصی از این روزها را دارند باید به جای سیاست‌ورزی پر از خبط و‌خطا به پاسخ این پرسش بیاندیشند:
چرا سیاستمدارانی چون هاشمی، ناطق و روحانی و ... که می‌توانستند پشتوانه سیاست‌ورزی اصولگرایانه باشند، اکنون در سبد رقیب وزن میشوند (4272948) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۲:۲۳:۱۷
سلام دوست عزیز خیلی مشکوک میزنی و کاملا دل در گرو کانون ثروت داری نترس سفره شما پهنه به کارتون ادامه بدید مردم بیچاره هم مجبورند به یکی از شماها رای بدهند آشفته نباش (4273128) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۲ ۱۱:۰۹:۰۹
این بنده خدا نگران نبود ولی تو معلومه خیلی نگرانی (4275720) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۵:۲۷:۴۹
اصولگراها هر چه کردند خیانت آرمیدن در آغوش بی بی سی، آتش زدن سطل آشغال به فرمان سازمان سیا و شهادت چند بسیجی را در رزومه خود ندارند (4273812) (alef-1)
 
امین
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۱:۴۷:۴۲
سلام اگر راست میگویید (خودتون هم میدونید که اینطور نیست )پس چرا از آمدنش حراس داشتید پس میدانستید اگر میآمد حتما با رای بیشتر از سال 88انتخاب میشدکه این بفع هیچ یک از شما ها نبود باید میگذاشتند مردم انتخاب کنند (4272951) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۲ ۰۸:۱۲:۵۷
حراس چیه؟؟!! نکنه منظور شما هراسه ؟! (4275384) (alef-3)
 
یک سرباز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۱:۵۰:۲۵
من طرفدار یا مخالف احمدی نژاد نیست ولی او دیگر رفته است. تفکراتش در میان طرفدارانش تا مدت ها باقی خواهد ماند. ای کاش او تایید می شد تا آراء مردم تکلیف او را مشخص می کرد (4272965) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۱:۵۳:۲۴
با همه احترام به رهبری
ولی شما در پاراگراف اول خیلی بد و غلوآميز از رهبری تعریف کرده آید. خدا همه ما را عاقبت بخیر کند (4272979) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۳:۱۳:۵۶
واقعا خدا به داد ملت برسه با اینهمه عبارات عجیب غریب (4273300) (alef-3)
 
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۱:۵۹:۴۳
سلام اگراحمدی نژاد صلاحیت کاراجرایی نداره پس چراعضومجمع تشخیص مصلحت نظامه (4273008) (alef-1)
 
Germany
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۱:۵۹:۴۹
عاقبت به خیری خیلی مهم است انشاا...همه به آن برسند (4273010) (alef-1)
 
مصی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۲:۱۱:۵۳
من از احمدی نژاد طرفداری نمیکنم ولی متاسفانه بی قانونی بیداد میکنه.
جایی که به نفعتون میشه میگید ملاک حال فعلی افراد است!
پس اون خانومه بیچاره رو چرا از مجلس انداختید بیرون !؟ مگه ملاک حال فعلی افراد نبود اون موقع !؟ (4273055) (alef-1)
 
آنتی پوپولیسم
United States
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۲:۱۴:۳۶
«ایامی که گذشت فرصتی فراهم کرد تا مردم هم او را کنار بزنند. بسیاری از طرفداران وی پیش از شورای نگهبان او را حذف کردند و این بدون شک از امداد الهی بود.» !

شما به عنوان رسانه یک جریان سیاسی هیچ گاه از دید مردم اظهار نظر نکنید و حکم ندهید بلکه صرفا انتقال دهنده نظرات جریان خود باشید. احمدی نژاد زمانی حذف می شود که در یک فرایند شفاف انتخاباتی رای نیاورد نه اینکه رد صلاحیتش توسط شورای نگهبان را به عنوان حذف و پایان از سوی مردم قلمداد کنید! (4273067) (alef-1)
 
عليرضا محمدي
Romania
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۲:۲۱:۵۴
آقاي الف ميدونيد مشكل شما چيه؟
شما حافظه مردم را با حافظه ماهي اشتباه گرفتين،،،
كل حرف مردم تو سال ٨٨ جلوگيري إز ادامه خسارت احمدي نژاد به كشور بود،،،،. ولي آقايون مصلحت انديشي كردند ،،،
ولي خوشم مياد كم نميارين (4273116) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۲:۲۶:۴۸
" زاکانی و بقیه ردصلاحیت شدند چون علیرغم همه شایستگی ها سابقه اجرایی کافی نداشتند."

می توانیدبفرمایید سابقه اجرایی آقای رئیسی، علیرغم همه شایستگی ها، چیست؟ کمتر از یک سال تولیت آستان قدس؟ (4273143) (alef-1)
 
پویا
Denmark
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۲:۳۸:۲۰
مظلومترین و پاکترین شخص در این حکومت ""فقط محمد خاتمی است. (4273186) (alef-1)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۲:۳۸:۳۴
درود بر احمدی نژاد. شما نظرات مخالف خود را نمایش نمیدهید ولی انگار تو این جامعه زندگی نمیکنید یا خودتونو به کوچه علی چپ زده اید اکثر مردم ایران طرفدار احمدی نژاد هستند از ترس همین هم بود که او را رد صلاحیت کردند مردم خوب میفهمند..... (4273188) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۲:۴۳:۰۱
احمدی نژاد ممنوع التصویر هم میشه ؟ (4273203) (alef-3)
 
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۲:۴۹:۳۵
فقط بگم احمدی نژاد الان بزرگتر از قبل شد شک نکنید او برمیگردد من در بسیاری از روستاها وشهرهای کوچک بودم و بیش از هشتاد درصد خواهان بازگشت او بودند این چه روزیست خواهیم دید او کماکان شخصیت کاریزمای خودرو بیشتر از قبل داره (4273224) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۲:۵۱:۴۹
رد احمدی نژاد توهین به 24 میلیون ایرانی است که به او رای دادند! (4273233) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۳:۰۹:۰۹
الان دقیقا اون 24 میلیون کجا هستن ؟؟ (4273281) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۳:۰۹:۳۳
63% کو ؟ (4273284) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۳:۱۰:۰۳
21 میلیون هم به خاتمی رای دادن ! (4273285) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۲:۵۹:۳۰
حالا وقتشه که دستگیرش کنن (4273257) (alef-3)
 
khosravi
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۳:۰۰:۲۹
دوره دوم احمدی نژاد شناخته شده بود، ولی تنها بهانه حذف موسوی بود. احمدی نژادم نفهمید وسیله ای بیش نبوده. در ضمن آیت الله رو با غرضی مقایسه نکن جناب نویسنده. (4273258) (alef-3)
 
مهدی
Germany
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۳:۰۰:۳۳
زاکانی ؟؟؟ شایستگی ؟؟؟ این آقا تا حالا ۳ بار ردّ شده. دو بار شورای نگهبان یک بار هم با آرای مردم. این که شما فکر می‌کنید هم از مردم بیشتر می‌‌فهمید هم از شورای نگهبان، اوج اعتماد به نفسه ! (4273259) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۳:۱۵:۵۹
امداد الهی وقتی شامل حال یک ملت میشود آنان فهم ودرک عمومی اشان بالامیرود. آن ملت یک صدا در مراحل مهم تاریخ تصمیم درست میگیرند. آن مردم و بخصوص مدیران ودولتمردان اشان مسئول، درستکار، ساعی،قانون مدار؛ عادل ، فهیم،وبا برنامه میشوند. در آن صورت کشوری مثل ایران با این استعداد های بالقوه نباید فقیر، کرسنه، بی خانمان، بیکار، کلیه فروش، و.....فروش داشته باشد. بشرظی که مسئولان (بخصوص) اهل رانت، رشوه، اختلاس،قوم گرا و فبیله کرا در جهت حذف استعدادها نباشد. باورکنیم که در آنصورت این مملکت گلستان میشود.شخص تایید نشده مورد نظر وتیم ایشان باید در مقابل قانون وعدالت جوابگو باشند. (4273308) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۳:۲۵:۵۳
احمدی‌نژاد تو قلب هاست همانطور که نتونستند خاتمی را حذف کنند.احمدی نژاد هم با نظر 12 نفر حذف شدنی نیست.شاید منظور الف حذف توسط اشراف سیاسیه نه مردم (4273329) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۳:۳۶:۲۳
تمام تحلیل های کشور شده احمدی نژاد. باید قبول کرد این شخص مانند مارادونا شخصیت جنجالی دارد (4273378) (alef-1)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۳:۵۳:۳۹
الف برات متاسفم واقعا چقدر دوری از حقیقت. اینکه احمدی نژاد الان براتون دستش رو شده و اصلاح طلبان 8سال پیش اینو فهمیدن .واقعا برات اهمیتی نداره؟شما نمیخواهید واقعیت جامعه ایران رو درک کنید.اگر کمی فقط کمی به ملت فکر میکردید ملت از شما رو نمیگردوندن. (4273439) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۲۳:۲۳:۳۶
اصلاح طلبا اول برن برادری خودشونو ثابت کنن بعد از شناخت حرف بزنن... (4274970) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۲ ۱۱:۱۲:۱۷
آقا ما دوست نداریم برادر شما باشیم. (4275725) (alef-3)
 
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۴:۰۲:۵۹
من طرفدار احمدی نژاد نیستم قسم جلاله هم می خورم
نویسنده در چند سطر نخست مرتب به مردم ارجاع می دهد که مردم او را رد صلاحیت کردند
دوست نازنین من میشه بفرمایید مردم کی و چگونه او را ردصلاحیت کردند؟
در کدام رای گیری؟
می خواهید حذف او را توجیه کنید حداقل بر مواردی استناد کنید که عقلانی هم باشد.
خدا عاقبت همه ما و مملکت ما را ختم بخیر کند ان شاءالله (4273473) (alef-1)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۴:۲۶:۱۹
واقعا متاسفم برای مردمی که احمدی نژادی که اینقدر پرونده فساد اقتصادی رو همراه داره و ۸ سال مملکت رو غارت کرد به دنبال تایید و رد صلاحیتش هستند این بابا باید محاکمه بشه (4273565) (alef-1)
 
Germany
۱۳۹۶-۰۲-۰۲ ۰۱:۲۳:۳۹
مدرک؟ (4275158) (alef-3)
 
محمد جواد
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۴:۳۲:۴۵
تا قبل انتخابات مجلس فکر میکردم آقای توکلی دلسوز مردم هستند و فراجناحی عمل میکنند اما بعد انتخابات مجلس رفتار ایشان هم ثابت کرد که فقط قدرت طلبی حرف اول و آخر را می زند (4273586) (alef-1)
 
بچه ی شوش
Romania
۱۳۹۶-۰۲-۰۲ ۰۰:۵۸:۵۴
به عنوان یک اصلاح طلب که 4 سال است که در سایت الف نظراتم با همه ی اختلافات سیاسی زیادی که با آقای توکلی دارم(هم خودشان وهم خودم می دانیم ) در حال انتشار است. در نزد ملت ایران و نزد خدا شهادت خواهم داد که اقای توکلی فردی دلسوز است که به منافع ملی بالاتر از منافع جناحی می اندیشد.امثال ما بودیم که باعث شدیم توکلی از رفتن به مجلس باز بماند ولی با روی گشاده و با تسامح با ما رفتار کرد. ما شفافیت را از دکتر توکلی یاد گرفته ایم.. ما اصلاح طلبها با اصولگراها همواره مثل کارد وپنیر بوده ایم. ولی جالب این است که با این که دکتر توکلی اصولگرا و من اصلاح طلبم در هیچ سایت اصلاح طلبی تا به حال کامنت نگداشته ام. اوایل فکر می کردم این احتمال است که این سایت در آستانه ی انتخابات به ما نارو خواهد زد وما را سانسور خواهد کرد، ولی چنین اتفاقی نیفتاد. از طرفداران محترم دکتر احمدی نژاد می خواهم که از دست دکتر توکلی به دلیل نامه ی سر گشاده به شورای نگهبان ودرخواست رد صلاحیت احمدی نژاد دلگیر نباشند. از دکتر توکلی به دلیل ایجاد فضایی مناسب برای تضارب آراء اهالی کشور تشکر می کنم. سایت الف جای مناسبی برای " آشتی ملی" به معنای واقعی کلمه است. گاهی دلگیر شده ام که چرا به آقای روحانی توهین شده است. اگر می خواهیم مردمسالاری در کشور ادامه داشته باشد باید یکدیگر را تحمل کنیم. سایت الف جای مناسبی برای تمرین تحمل نظر مخالف است. یادم می آید هنوز یک ماه از ریاست جمهوری روحانی نگذشته بود مخالفان زیرک می خواستند که بی حجابی را گردن روحانی بیندازند ما پاسخ دادیم الف هم منتشر کرد.اگر توکلی امثال ما را سانسور کرده بود به خدا قسم احتمال زیادی می دهم بر صندلی مجلس نشسته بود.سعی می کنم نوشته هایم کیلویی و وجبی نباشد. اگر نوشته هایم طولانی است پوزش می طلبم. (4275144) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۴:۴۱:۱۹
انشاالله خدا عاقبت همه رو ختم به خير كند يكي از دعاهاي مسئولين هنگام گرفتن مسئوليت بايد اين باشد كه عاقبت به خير شوند هر كسي كه به عنوان مسئول انتخاب مي شود بايد در ابتدا خادم مردم باشد. شب و روز نشناسد. خستگي نداشته باشد. رياست جمهوري مسئوليت بسيار بسيار سنگيني است. دهها ميليون نفر چشم به رئيس جمهور دارند كه چكار براي آنها مي كند. پاسخگويي در برابر خداوند متعال بسيار سخت است. پاسخگويي در برابر شهدا سخت است . بايد با فهم و درك اين مطالب وارد اين عرصه شد مانند اميرالمومنين علي عليه السلام
يا علي التماس دعا (4273610) (alef-1)
 
علی
Romania
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۴:۴۲:۱۰
شورای نگهبان همیشه حرف اخر رو میزنه نه ملت!!!! هم احمدی نژاد هم خاتمی باید. در انتخابات باشند تا ملت خودش انتخاب کنه، اونوقت میزان محبوبیت هر نفر معلوم میشد، این کار شورای نگهبان محدود کردن انتخاب مردمه. (4273614) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۴:۴۸:۰۱
فتنه گران مردم را کشتند وجنایت افریدند والان تاوان حمایت از احمدی نژاد را پرداختند واجبارا اورا از صحنه سیاسی کشور بیرون انداختند (4273636) (alef-1)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۵:۲۴:۳۱
ترا به خدا از این چپ و راست بازی که مخصوص جوامع غربی است دست بردارید

ببینید چه نوع حکومتی بدرد اسلام و مردم مسلمان می خورد تا هر روز گرسنه تر نشوند هر که چهار سال می اید وقتی می خواهد برود چنان وضع را خراب می کند که بعدی تو گل بماند مثل اینکه این حکومت کشورشان نیست به خدا این حکومت اسلامی نیست



++ (4273799) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۵:۲۵:۰۱
اگه می دونستین که احمدی نژاد رد صلاحیت میشه چرا اقای توکلی چند روز پیش در نامه ای به شورای نگهبان خواستار رد صلاحیت ایشان شدند . معما چو حل گشت اسان شود نیست این تحلیل شما . در ضمن رهبری بری از چاپ لوسی می باشند (4273802) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۲۰:۳۱:۰۳
مشخصه که دکتر روحانی که مسلط به کلام هستند هیچوقت از مناظره نمیترسند! مسائل دیگر مطرح بوده است! (4274547) (alef-3)
 
معتدل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۲۲:۳۴:۱۷
الحمد الله که آثار اعتدال به شورای محترم نگهبان هم رسیده و منطقی تر و معتدل تر شدن. بهر حال با همه انکار و تردید ها در عمل از اعتدال تاثیر گرفتن. (4274870) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۲ ۰۰:۱۳:۳۲
درود بر احمدی نژاد، چون با این همه تهمت و افترا که به ایشان نسبت دادند هیچ وقت از خودش دفاع نکرد نسبت به عملکرد شورای نگهبان هم ساکت ماند. ولی احمدی نژاد حاوی یک پیام مهم برای مسولین بود که مردم اشرافی گری نمی خواهند مردم با گرفتن وامهای 11 هزار میلیاردی مخالفند مردم انقلاب نکردند که طبقه حاکمیت جدیدی به وجود بیاید. به نظر من هرکس با احمدی نژاد مخالفت میکند یا هم پیاله با اون صرافیهایست که سال 91 تا92 ارز جابه جا می کردند یا دوست این اصولگرایان تازه به دوران رسیده است که طعم اشرافیت به آنها مزه کرده و گرنه چرا مردم شهرستانها و روستاها هنوز طرفدار احمدی نژاد هستند و اونو دوست دارند. کاش احمدی نژاد سعی می کرد که حاشیه خود را کم کند تا همیشه در قلب ما بماند (4275065) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۲ ۰۲:۲۶:۳۱
اتفاقا پايان احمدي نژاد نيست بنظر مي رسد احمدي نژاد با علم به قطعي بودن رد صلاحيتش ثبت نام كرد تا بعد از رد صلاحيتش ثابت كند اهل ايجاد بلوا و شورش نيست و از قواعد نظام تبعيت مي كند تا راه براي تائيد صلاحيت آينده براي خودش و همدستانش باز بشه (4275205) (alef-3)
 
سجاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۲ ۰۹:۲۴:۱۵
احمدی نژاد سرباز ولایت فقیه بوده و هست و در قلب مردم ایران زنده است و دوباره باز خواهد گشت انشاالله (4275503) (alef-13)
 
آشنا
۱۳۹۶-۰۲-۰۲ ۱۰:۰۰:۰۰
همگی انسان هستیم و خطا و اشتباه داریم
مردم ما سه دسته هستند
گروهی اصلاح طلب، گروهی اصولگرا و گروهی شناور
اصلاح طلب ها می آیند ، تغییراتی ایجاد می کنند اما آنها نیز به دلیل انسان بودن دارای خطا هایی هستند بنابراین دسته سومی ها رو می آورند به اصولگرایان
در دور بعد اصولگراها رای می آورند و تغییراتی ایجاد می کنند ، برخی فضا های خالی را پر می کنند اما به دلیل انسان بودن دچار اشتباهاتی می شوند
باز دسته سومی ها رو می آورند به اصلاح طلب ها و....
اقاجان فقط امام زمان باید بیاید که یک نظام جامع و کاملی را ایجاد کند.
حال وظیفه ما چیست ؟
از کسی یا کسانی حمایت کنیم که ما را به آن سمت هدایت کنند .
از کسی یا کسانی حمایت کنیم که در احادیث ائمه معصومین آمده است
........ (4275574) (alef-1)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.