نظر منتشر شده
۹۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 6656
درباره تغییر ساعت رسمی
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۵ ساعت ۱۲:۲۳
اگر ریش سفیدان فراکسیون اکثریت مجلس دخالت نمی کردند، امروز شاهد تصويب طرح قانونی تغییر ساعت رسمی کشور در ابتدای بهار و پاییز هر سال بودیم.
 
نمایندگان پیگیر این موضوع، صرفه جویی در انرژی را دلیل اصرار خود برای تغییر ساعت عنوان می کنند. دولت هم ظاهرا به دلیل به هم نخوردن وقت نماز اول وقت مومنین بر تصمیم خود برای تغییر ندادن ساعت پافشاری می کند.
 
نمایندگان محترمی که به دنبال جمع آوری امضاء برای طرح دو فوریتی تغییر ساعت رسمی هستند، چه خوب است از خود بپرسند آیا مجلس هفتم کاری مهم تر از تغییر ساعت ندارد؟ آیا اکثریت اصولگرای مجلس به وعده خود مبنی بر «مبارزه با فقر و فساد و تبعیض» به طور کامل عمل کرده است که حالا به دنبال تغییر ساعت افتاده؟ و بالاخره اینکه آیا خواسته فوريت دار موکلان نمایندگان مجلس هفتم (به وِِِیژه جوانان بیکار، معلمان دلسوخته، تولید کنندگان رنجور، خانواده های فقیر، مردم کلافه از تبعيض و ظلم و دادسراها و (... تغییر دادن ساعت رسمی است؟
 
دولتمردان محترم هم که نگران به هم خوردن ساعت نماز مومنین هستند، چه خوب است با خود فکر کنند که آیا ایمان مردم فقط به وقت نماز بستگی دارد؟

اگر دولت محترم اینقدر نگران وقت نماز مردم است، چرا نگران حفظ ایمان آن دختران و پسران مجردی نیست که به دلیل گران شدن مسکن در سال 85 نتوانسته اند خانه ای اجاره و زندگی مشترکی ترتیب دهند؟

آیا دولت محترم به همان اندازه که نگران 'وقت نماز مومنین' است، نگران خالی شدن سفره فقرا بر اثر سیاستهای تورم زای خود در سال 85 نیز هست؟

حقیقت تلخی است اما صحت دارد که اشتباه فاحش دولت در گسترش طرح های عمرانی، افزایش شدید نقدینگی و مبتلا کردن اقتصاد ایران به بیماری هلندی در سال 85، تورم شدیدی به اقتصاد ایران و در نهایت طبقات محروم و با درآمد ثابت تحمیل کرده است. آیا فقیرتر شدن فقرا، دولت اصولگرای عدالت پرور را به اندازه ساعت نماز مومنین نگران نمی کند؟

ما اصولگرا هستیم و به اصولگرایی خود افتخار می کنیم، چرا که صادقانه، بی منت و با جرات، اشتباه دوستان صمیمی خود را تذکر می دهیم و بدون تعصب یا لجبازی، اشتباه خود را می پذیریم. اگر کسی به چنین رویه ای پایبند نباشد، از دایره اصولگرایی خارج است. 
 
حجت ذبیحی
۱۳۸۵-۱۲-۲۳ ۱۲:۳۴:۲۱
تحلیل شما نباید به خود ماجرا معطوف شود بلکه باید ببینید این دعوا در چه بکگراندی اتفاق می افتد. ماجرای تغییر ساعت نماد است.

1- نماد بی کفایتی دولت و علاقه عجیب به کش دادن و ایجاد سروصدای غیر ضروری برای پوشاندن ضعف های اساسی خود از یک طرف و 2- نماد صف آرایی نمایندگان وابسته به طیف هاشمی برای کم کردن روی دولت با استفاده از پافشاری دولت روی اشتباهات خود از سوی دیگر و 3- نماد یک عده که نمی دانند کدام طرف ماجرا را بگیرند. اشتباهات احمدی نژاد را توجیه کنند یا به طیف منتقد بپیوندند. (18636)
 
۱۳۸۵-۱۲-۲۴ ۰۷:۴۷:۰۳
دولت كي مي خواهد به خود بيايد - اشتباهات دولت به مردم بد بخت بر مي گردد واگر نه مديران دو لتي مثل مدير پارس خودرو حتما با ماكسيما دنبايش مي آيند و نبايد مثل ما با اتوبوس به محل كارش برود براي آنها ساعت خيلي مهم نيست ولي براي ما چرا (18759)
 
فرجي
۱۳۸۵-۱۲-۲۳ ۱۲:۴۱:۲۵
بخدا قسم در هيچ سالي به اندازه سال 85 كه ساعتها بجلو كشيده نشد نمازم قضا نشد. (18640)
 
ناصر
۱۳۸۵-۱۲-۲۳ ۱۳:۰۵:۱۵
چرا عزیزم؟ (18647)
 
۱۳۸۵-۱۲-۲۳ ۱۵:۱۳:۰۳
زیرا درصورت عدم تغییرساعت، نماز صبح در ایام تابستان قبل از ساعت 5/30 قضا می شود، درحالیکه بنده برای رسیدن به محل کار مجبورم ساعت 6 از منزل خارج شوم، حال اگر بنده در هنگام وقت شرعی برای ادای نماز بیدار شوم، بعد از آن دیگر نمیتوانم بخوابم و مجبورم تا ساعت 6 بیدار بمانم که در این صورت، بدون استراحت کامل باید در محل کار حاضر شوم. اگر هم تا نزدیک ساعت 6 بخوابم که نمازم قضا خواهد شد. (18674)
 
۱۳۸۵-۱۲-۲۴ ۰۸:۴۵:۴۷
نماز اول وقت بخوره تو سرم . بيش از 90 درصد نماز صبح هاي من قضا شد . چون ساعت 5/5 صبح آفتاب وسط آسمون بود . (18762)
 
محمدرضا
۱۳۸۵-۱۲-۲۴ ۱۰:۵۱:۵۳
اتفاقا براي نماز مومنين بايد ساعت را در تابستان جلو كشيد ، آقايان بدانند كه در بخشي از بهار وتابستان ساعت اذان به افق تهران حدود ساعت 5/3 صبح است ودر استانهاي شرقي به 5/2 هم ميرسد وخواب مومن هم ثواب ( صواب ) دارد ، آخه بابا ناداني و دوستي خاله خرسه با مومنين هم اندازه اي دارد ، والله خجالت ميكشم بگويم من هم به اين آقاي احمدي نژاد لجوج راي دادم ، عجب { } خوردم ، باور كنيد چون مقيد به نماز صبح هستم تابستان امسال بسيار سخت گذشت ، صبح كه براي نماز بيدار ميشدم ( مسلما خيلي ها هم اينگونه بودند ) ديگر خواب نداشتم ، يعني نميشود خوابيد ، واگر هم اتفاقي خوابي ميرسيد ، كسالتش بسيار بد بود ، دولت بداند كه هم مسئو ل شرعي اين ناراحتي مردم است ، وهم مسئول قضا شدن نماز آنها كه نميتوانستند براي نماز بيدار شوند ، وهم مسئول ريال به ريال صدمات وارده به بيت المال . اگر ساعت تغيير نكند كجايش به فكر مومنينت بودن است ؟ الله اكبر از اين خشكه مغزي ، شما چرا آقايان عزيز سايت الف اين مورد را براي مومنين ذكر كرده ايد ، اگر هم اينطور باشد ، اينگونه مومنين ! حتما كاري ندارند ويا بازاري هايي هستند كه مثلا ساعت 9 يا ديرتر از آن سركار ميروند ويا ... (18774)
 
۱۳۸۵-۱۲-۲۳ ۱۲:۴۱:۵۳
یک روز ماجرای استقلال را علم می کنید یک روز ماجرای جزایری را یک روز بانک ها را یک روز تغییر ساعت که چی که مردم هسته ای یادشان برود. متاسفم (18641)
 
ناشناس
۱۳۸۵-۱۲-۲۴ ۱۱:۰۷:۳۱
به شقيقه چه ربطي دارد ؟ (18775)
 
۱۳۸۵-۱۲-۲۸ ۱۲:۱۵:۵۹
پرتقال فروش رو پیدا نکردی (19299)
 
۱۳۸۵-۱۲-۲۳ ۱۲:۴۶:۲۹
آقاي رئيس جمهور ما راي دهندگان به خودش را سخت پشيمان كرد،اگرچه به هاشمي راي نمي دهم،اماديگر به دكتر احمدي نژاد و يارانش هم راي نخواهم داد.
از فضاي طلايي اش استفاده نكرد، بدتر از خاتمي عزيز! (18644)
 
سروش
۱۳۸۶-۰۱-۱۴ ۲۲:۳۰:۱۶
يا سخن از زبان ما ميگويي (20607)
 
مهدی
۱۳۸۵-۱۲-۲۳ ۱۳:۰۰:۴۸
موضوع تغییر ساعت چندان هم که به نظر می رسد ساده نیست اما دستگاهها و افراد مسئول وقت این را داشته اند که کار کارشناسی کافی انجام دهند و تصمیم درستی بگیرند. سازمان بازرسی می گوید صرفه جوئی دارد. دولت می گوید نداردو مجلسیان در پی تصویب طرح آن هستند. کار که به سلیقه افراد وابسته باشد همین می شود (18646)
 
مهدی
۱۳۸۵-۱۲-۲۳ ۱۳:۰۶:۰۹
امسال تمام نمازهای صبحم قضا شد.کی باید جواب دهد؟ (18648)
 
ممد
۱۳۸۵-۱۲-۲۳ ۱۳:۲۰:۱۱
اون دنیا آویزونت کردن می فهمی که این چیزا شوخی بردار نیست و نباید معطل بازی دولت و مجلس و سیاسی ها بشوی (18653)
 
نبوی
۱۳۸۵-۱۲-۲۳ ۱۷:۴۰:۳۴
واسه نماز صبح آدمو آویزون نمی کنن. برای حق دیگران خوردن آدمو آویزون می کنن عمو (18706)
 
مهدی از نسلسوخته متولد 38
۱۳۸۵-۱۲-۲۳ ۲۱:۰۵:۵۱
در سریال امام علی قطام خانم فرمود نهروانیان همیشه در کار مستحباتند مطمئن باشید این دولت بر سر عدم تغییر ساعت پایدار خواهد ماند خداوند عاقبت ما رابخیر گرداند (18734)
 
شهريار
۱۳۸۶-۰۱-۲۵ ۱۲:۱۴:۲۵
اولا وقت نماز بر اساس اوقات شرعي ميباشد دوما هركس نماز خوان باشد كاري به اين مسائل ندارد سوما با كمال تاسف آنهاي كه ادعا ميكنند با تغيير نكردن ساعت نماز شان قضا شده است يادروغ ميگويند يا اصلا نماز نمي خوانند.مستدام و پايدار باد اين دولت اسلامي كه ما رااز شر ساعت قديم وجديد رهايي داد .حال باتغيير دادن شروع ساعت كاري ادارت فكر ميكنم نيازي به تغيير ساعت رسمي كشور نباشد.بعد از انقلاب اين دولت موفقترين و عادلترين حقومت اسلامي درنظام مقدس جمهوري اسلامي بوده است. (22108)
 
امیر
۱۳۸۵-۱۲-۲۳ ۱۳:۰۸:۰۷
بابا خیلی دعوا نکنید...
نیم ساعت شما بیاید عقب نیم ساعت دولت بیاد جلو همه چی درست می شه دعوا هم ایجاد نمی شه

حالا به دور از شوخی اطلاع دارید که جز ایران تنها افغانستان و شاید دو سه تا کشور غیر مهم دیگر ساعتشان با ساعت گرینویچ هماهنگ نیست و دارای کسر است یعنی مثلا سه ساعت ونیم با گرینویچ فرق می کند در حالی که غالب کشورهای دیگر فقط چند ساعت جلو یا عقب تر از گرینویچ هستند و دیگر کسر نیم ساعت یا چهل و پنج دقیقه با گرینویچ ندارند. (18649)
 
عيسوي
۱۳۸۵-۱۲-۲۴ ۱۸:۰۷:۳۰
جز ایران تنها افغانستان و شاید دو سه تا کشور غیر مهم دیگر ساعتشان با ساعت گرینویچ هماهنگ نیست و دارای کسر است یعنی مثلا سه ساعت ونیم با گرینویچ فرق می کند در حالی که غالب کشورهای دیگر فقط چند ساعت جلو یا عقب تر از گرینویچ هستند و دیگر کسر نیم ساعت یا چهل و پنج دقیقه با گرینویچ ندارند.
وضعيت مناطق شرقي با غرب كشور كاملا متفاوت است (حدود يك ساعت فاصله دارند)
اواقات شرعي 1 فرودين
چابهار: اذان صبح 4:43 طلوع آفتاب 5:58
تبريز: اذان صبح 5:42 طلوع آفتاب 7:9
يعني زمان طلوع آفتاب در چابهار نزديك به زمان اذان صبح تبريز است!

گرچه تغيير ساعت خيلي خوب است اما در غرب كشور در روزهاي اول سال كمي سخت است
قبلا بارها به اين موضوع فكر كرده‌ام
با حذف نيم ساعت (نيم ساعت جلو آمدن دائمي) ضمن رند شدن اختلاف ساعت مشكلي براي شرق و غرب كشور هم پيش نمي‌آيد. (18842)
 
جمشيد
۱۳۸۵-۱۲-۲۳ ۱۳:۱۰:۱۳
دولت مصرانه به دنبال رفتارهاي نامتعارف در حوزه تصميم گيري است اين رفتارها عمدتا غير كارشناسانه است (هر چند ميگويند كار كارشناسي كرده ايم ) در نهايت ضر آن متوجه مردم است
از هوشياري و تقابل نمايندگان محترم در اين مقابل اين گونه رفتارها متشكريم (18650)
 
هاشم
۱۳۸۵-۱۲-۲۳ ۱۳:۱۷:۵۰
وقت نماز مومنین کیلو چنده. وقتی اون افتضاح دانمارکی تو وزارت آموزش و پرورش اتفاق می افته و رئیس جمهور لب از لب باز نمی کند معلوم می شود که در این قضیه هم طرفین دارند سر مسائل دیگر از هم تصفیه حساب می کنند. دقیقا مثل جریان تعطیلی بین تعطیلین. یه وقتی دولت اومد به مردم حال داد چند روز رو تعطیل کرد روزنامه ها گیر دادند که ای داد کشور به فنا رفت و چه و چه بعد از اون موقع هم دولت افتاد رو دنده لج و هر چه تعطیلی بین دو یا چند تا تعطیلی بود را تعطیل نکرد مثل تعطیلی های هفته بعد و موارد مشابه در هفته های گذشته. الان هم همینه. نماز خوان هایی که نماز را سر وقت می خوانند همیشه می خوانند چه با تغییر ساعت چه بی تغییر ساعت مگر اون پدر و مادر هشتاد ساله ای که در فلان روستا هست و ساعت را سال تا سال تغییر نمی دهد. تازه اون ها هم بیشتر کاراشون با آفتابه. صبح با خروس پا میشن شب بعد غروب می گیرن می خوابن لالا تا فردا. (18652)
 
عماد
۱۳۸۵-۱۲-۲۳ ۱۳:۳۲:۵۸
به عقیده من مخالفان دولت قصد دارند هر 1 روز 9 بحران برای دولت درست کنند تا اجازه ندهند احمدی نژاد به کارهای اساسی برسد. (18663)
 
۱۳۸۵-۱۲-۲۴ ۱۰:۵۰:۰۳
فكر كردي مخالفان چي گيرشون مياد كه مخالفت مي كنند نه بابا من اصلا كاري ندارم كي رئيس جمهوره اصلا خودم هم به احمدي نژاد راي دادم . ولي اين آقا با اين تصميمات بچگانه اش ديگه همه رو عاصي كرده . (18767)
 
بنده خدا
۱۳۸۶-۰۱-۱۵ ۱۱:۰۰:۳۴
اغلب آقایانی که در دولن خاتمی ستاد بحران را بنیاد کرده و اداره می نمودند الان از مسئولین و طرفداران پر و پا قرص دولت نهم هستند و همون قصد دارند با مظلوم نمایی و تبلیغات رسانه ای اینطور نشان دهند که همون کارهای خود آقایان رو در دولت جدید عده ای می خواهند دنبال نمایند ! البته مردم با شعور ایران غلط بودن این تبلیغات رو در انتخاب شوراها نشون دادند و در انتخاب های بعدی شون نظر خواهند داد ! (20645)
 
۱۳۸۶-۰۱-۲۲ ۱۱:۵۵:۲۰
من هم موافقم ! اما این بحرانها به جهت جلوگیری از خرابکاریهای شدیدا محتمل و حفظ آبروی نظام و بصورت کنترلی ایجاد میشود ... ;\') (21892)
 
رضا هاشمی
۱۳۸۵-۱۲-۲۳ ۱۴:۱۴:۲۲
بابا خیلی دعوا نکنید...
نیم ساعت شما بیاید عقب نیم ساعت دولت بیاد جلو همه چی درست می شه دعوا هم ایجاد نمی شه

حالا به دور از شوخی اطلاع دارید که جز ایران تنها افغانستان و شاید دو سه تا کشور غیر مهم دیگر ساعتشان با ساعت گرینویچ هماهنگ نیست و دارای کسر است یعنی مثلا سه ساعت ونیم با گرینویچ فرق می کند در حالی که غالب کشورهای دیگر فقط چند ساعت جلو یا عقب تر از گرینویچ هستند و دیگر کسر نیم ساعت یا چهل و پنج دقیقه با گرینویچ ندارند.

سلام... چه نکته جالبی گفتید من الان بررسی کردم فقط کشورهای ایران ،هند ،افغانستان ، بخش مرکزی استرالیا، میانمار(رانگون)، نپال(کاتماندو) و نیو فوند لند اینگونه هستند و اختلاف نیم ساعته یا 45 دقیقه هم دارند و پیشنهاد نیم ساعت تعییر ساعت که موجب رند شدن هم می شود فکر خیلی خوبی است. (18665)
 
۱۳۸۵-۱۲-۲۳ ۱۸:۳۵:۴۲
علتش اینه که ما خواستیم اذان ظهر در پایتخت نزدیک به ساعت 12 باشد. اگر مثلا طبق نصف النهار تنظیم می کردیم اذان ظهر در تهران از ساعت 11:20 تا 11:50 تناوب داشت. این تصمیم تا چندی پیش در عربستان هم جاری بود که از قریب 15 سال پیش به مبنای نصف النهار خودشان برگشتند. (18709)
 
۱۳۸۵-۱۲-۲۳ ۱۴:۳۳:۵۵
براي اثبات درستي تصميم پارسال امسال نيز كوتاه نمي آيند همانند ساعات كار بانك ها كهآخر مجلس دست به كار شد چه مي شود يكبار هم شده به خاطر مصلحت كشور آقايان واقعيت را پذيرفته و كوتاه بيايند. اشجع الناس من غلب هوي (18668)
 
هادی
۱۳۸۵-۱۲-۲۳ ۱۴:۴۳:۱۱
رئیس جمهور محترم و دولتمردانش در پی اثبات این قضیه تاریخی هستند که مرغ یک پا دارد. اون مومنی هم که اینقدر گیجه که نفهمه ساعت تغییر کرده و نمازش را یک ساعت زودتر یا دیرتر بخوانه ، همون بهتر که اصلا نماز نخونه (18670)
 
واقع بین
۱۳۸۵-۱۲-۲۳ ۱۴:۵۶:۳۱
اونایی که دم از فوائد تغییر ساعت می زنن و فقط شعار می دن چرا وقتی از اونها مدارک فوائد تغییر ساعت را می خوان سکوت می کنن و هیچ مدرکی ندارن
من قسم می خورم این بحثها وبرخی دیگه از بحثها فقط برای اینکه عده ای عقده ای که در دولت دنبال سهم خواهی بودن ولی به خواسته خود نرسیدند چوب لای چرخ دولت بزارن و عقده های خود را خالی کنن
متاسفانه طلحه وزبیرها در هر دولتی هستن .
افراد واقع بین بهتره سوابق این افراد را دربیارن که اینها چه کسانی هستن و هدفشان از طرح این مسایل خیرخواهی مردمه یا ضربه زدن به دولت (18672)
 
۱۳۸۵-۱۲-۲۳ ۱۵:۲۳:۴۹
اين دولت كه ديگه ضربه زدن نمي خواد خودش اونقدر خود زني كرده كه دير يا زود از پا مي افته (18675)
 
امیر فیاضی
۱۳۸۵-۱۲-۲۳ ۲۳:۳۷:۳۹
از قدیم گفتن البینه علی المدعی
روند تغییر ساعت از چندین سال قبل در کشور اجرا می شده و دولت کنونی بدون ارائه هیچ دلیل منطقی آنرا تغییر داد لذا به استناد همان حرف قدیم البینه علی المدعی یعنی مدرک را باید مدعی ارائه کند باید از دولت محترم بخواهید دلیل و مدرک بدهند نه از کسان دیگر. التماس دعا (18743)
 
محمد
۱۳۸۵-۱۲-۲۴ ۱۵:۱۷:۲۱
تعدادزيادي گزارش ارائه شده ، حتي وزارت نيرو هم تائيد كرده ، حالا شما اگر نديده اي تقصير كيه ، البته وزارت نيرو مجبور است بر حفظ وزارت بگويد ماست سياه است ، ولي مراكز مختلف اين وزارتخانه صرفه جويي در برق را به سبب تغيير ساعت با اختلاف مقدار قبول دارند ، ولي مقدار پولش را قبول ندارند كه آنهم چون بخش محاسبه ميكنند قبول ندارند واگر ملي محاسبه كنند حتما درصورتيكه انصاف داشته باشند قبول خواهند كرد. توهم بهتر است بجاي تهمت زدن كه كار آدمها ي خوب نيست ، كمي اطلاعات بدست آوري ، طلحه و زبير افراد خشك وبي منطق بودند ولي كساني كه حرفي ميزنند از روي علاقه به نظام است نه مخالفت ويا موافقت با دولت . (18797)
 
بنده خدا
۱۳۸۶-۰۱-۱۵ ۱۱:۰۴:۲۰
جناب واقع بین !
خوب شد آقای مهران مدیری در طنز برره معنی افعال معکوس رو به همه شیر فهم کرد وگرنه هم اسم انتخابی شما و هم استدلال شما مبنی بر عدم ارائه دلیل از سوی منتقدین رو کسی متوجه نمی شد ! (20646)
 
حق جو
۱۳۸۵-۱۲-۲۳ ۱۵:۵۴:۳۵
حقيقتا جناب آقاي احمدي نژاد و دولت محترم چه هدفي را از اين لجبازي كودكانه با بدنه كارشناسي مملكت دنبال مي كنند كه اين مساله تغيير ساعت را با چنين روشي دنبال مي كنند خوب است ايشان براي تحقق وعده هاي اساسي آوردن پول نفت بر سر سفره مردم و نيازهاي معيشتي جامعه بكوشند . خداوند نگهدار و حافظ اين مرز و بوم باد .
يك مهندس برق از شركت برق منطقه اي خراسان (18681)
 
جوادي
۱۳۸۵-۱۲-۲۳ ۱۵:۵۶:۲۹
بنده هم با نظريه جناب واقع بين موافقم (18682)
 
واقع بین
۱۳۸۵-۱۲-۲۳ ۱۵:۵۹:۱۹
اینقدر ظاهربین ودهن بین نباش رفیق
بهتره خودت تحقیق کنی وبدونی واقعیت چیه؟
من کسی بودم که در دولت کذشته
مسئولیت جزئی داشتم ومی دیدم که چه ظلمهایی برخی از سران اون دولت دارن انجام می دن واخرش هم در پی اعتراض
از کار برکنار شدم
رفیق با تحقیق و واقع بینی باید درباره کارکرد یک دولت اظهار نظر کرد
امار دولت گذشته هشت که چه تبعیضاتی در حق ملت شد ولی این دولت تبعیض اجتماعی را داره پایین میار ه برای اثبات
این مسئله هم گزارش امروز صندوق بین الملی پول که خبرگزاری فارس اون را انتشار داده بخونید
راست وچپ دارن این دولت می کوبن همین نشون می ده که منفعت عده ای به خطر افتاده که اینقدر به هرکاری که دولت انجام می ده اعتراض می کنن
هر دوی این احزاب در راس قدرت بودن
اگه واقعا بفکر مردم بودن چرا وضع اینجوری شده که پولدارها پولدارتر وبدبختها بدبخت تر می شن
تحقیق کنید ببینید سران حزب چپ و راست چه اندوخته های دارن و چه دفتر دستکهایی که برای خودشون درست نکردن وحالا دیدن منافعشون به خطر افتاده دلسوزی به ملت را کردن بهانه خودشون و هی به دولتی که
در مقابل اونها ایستاده گیر می دن وبا برنامه هاش مخالفت می کنن .
باید مواظب بود نردبان رسیدن برخی جریانها به اهدافشان نشد کسانی که در قدرت بودن هیچ کاری برای مردم نکردن و فقط جیب خودشون پر کردن وحالا که منافعشون به خطر افتاده شدن دلسوز مردم
واقعا که روزگار چه بازیها که نداره باید مراقب بود به دام این دنیا طلبان نیافتاد
امیدوارم حق همیشه حاکم باشه (18685)
 
حسن
۱۳۸۵-۱۲-۲۳ ۱۵:۵۹:۵۲
حقا كه گل گفتي
جديدا روزنامه هم ميهن و شرق هم رفع توقيف شده و به كمك روزنامه كارگزاران آمده (18686)
 
۱۳۸۵-۱۲-۲۳ ۱۶:۰۷:۴۵
مردم مومن و متدين ايران مطمئنا خود براي اوقات شرعي و نمازهاي اول وقت خود حساسيت دارند بهتر است دولت محترم به نظرات كارشناسان تمكين نموده و دست از سرسختي و لجبازي هاي بچگانه بردارد.
يا حق (18687)
 
قلیچ
۱۳۸۵-۱۲-۲۳ ۱۶:۱۶:۴۳
خوب شد کارشناسهارو معرفی کردی! (18694)
 
حبيب
۱۳۸۵-۱۲-۲۳ ۱۶:۱۲:۱۵
هاشم آقا بحث بر سر اينست كه مجلس كارهاي خيلي مهمتري را ول كرده به ساعت بانكها و ...چسبيده ما به شما راي نداديم سرو كله هم بزنيد بلكه راي داديم مملكت را با تدبير و با منطق پيش ببريد (18688)
 
جوادي
۱۳۸۵-۱۲-۲۳ ۱۶:۱۲:۲۰
كاركارشناسي مجلسيان هم در عيين قيمت بنزين ديديم - امروز راي به 100 توماني شدن بنزين دادند و يك روز بعد 201 نماينده با جمع آوري امضا خواهان برگشت مصوبه به طرح دولت شدند
جناب نمايندگان اگر به فكر نون و آب مردم با شند بهتر از ساعت كار بانكها و جلو كشيدن و ... هست
آره والله (18680)
 
ناصح
۱۳۸۵-۱۲-۲۳ ۱۶:۲۸:۲۴
ایستادن جلوی قدرت الهی همان و با سر زمین خوردن همان. خدا پشت و پناه دکتر (18702)
 
ناشناس
۱۳۸۵-۱۲-۲۶ ۰۷:۴۸:۴۲
حالا ديگه احمدي نژاد خدا هم شد ، انشالله خدا ،مقام معظم رهبري را تا ظهور آقا امام زمان حفظ كند كه وجودشان باعث ميشود خداي ناكرده بعضيهاجرات نكنند محمدعلي باب هاي جديدي توليدكنند .بخصوص وقتي كسي را گير بياورند كه از قداست قائل شدن برايشان ، خوششان بيايد ، انوقت اگر باور كنند ممكن است، استغفرالله ادعاي... هم بكنند (18970)
 
۱۳۸۵-۱۲-۲۳ ۱۶:۲۹:۴۸
آقاي احمدي نژاد تو را به امام زمانيكه ميدانم دوستش داري بجاي اين لجبازي ها فكري به حال ما و آن مردم فقيري بكن كه اين شب عيدي ماتم گرفتندو براي شام شب مانده اند . والله والله والله مرگ و قيامت حق استو خدا خيلي سخت از مسئولين حساب پس مي كشد . از مرگ و قيامت يادمان نرود (18703)
 
ابراهيم
۱۳۸۵-۱۲-۲۳ ۱۶:۳۰:۵۷
گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من
آنچه البته به جائي نرسد فرياد است

دوستان بيخود خودمان خود را خسته نكنيم با چنين روشي كه دولت نهم و آقاي احمدي نژاد در پيش گرفته است حالا حالا ها بايد حرص بخوريم . ... (18699)
 
۱۳۸۵-۱۲-۲۳ ۱۷:۳۲:۳۴
رئيس جمهوري كه كارشناس اتمي مملكت را از آن دختر بچه شانزده ساله اي مي داند كه از وسايل بازار انرژي هسته اي درست مي كند و تمام مردم را ... بايست با نظرات كارشناسان در مورد تغيير ساعت مخالفت كند . خدا به داد اين ملك و ملت برسد (18693)
 
۱۳۸۵-۱۲-۲۳ ۱۸:۳۶:۰۰
lnاونایی که دم از فوائد تغییر ساعت می زنن و فقط شعار می دن چرا وقتی از اونها مدارک فوائد تغییر ساعت را می خوان سکوت می کنن و هیچ مدرکی ندارن
من قسم می خورم این بحثها وبرخی دیگه از بحثها فقط برای اینکه عده ای عقده ای که در دولت دنبال سهم خواهی بودن ولی به خواسته خود نرسیدند چوب لای چرخ دولت بزارن و عقده های خود را خالی کنن
متاسفانه طلحه وزبیرها در هر دولتی هستن .
افراد واقع بین بهتره سوابق این افراد را دربیارن که اینها چه کسانی هستن و هدفشان از طرح این مسایل خیرخواهی مردمه یا ضربه زدن به دولتمدرک میخوای آمار سازمان بازرسی کل کشور هست دیگه این سازمان که دست اصلاح طلبها که نیست (18710)
 
مهدي
۱۳۸۵-۱۲-۲۳ ۱۸:۵۲:۴۵
اگر دولت صراحتا دليل خودرا براي عدم تغيير اعلام مي كردبيشترقابل پذيرش بود. ولي وقتي ابتدا مي گويند دعدم تغيير در كاهش مصرف موثر است وكارسناسي شده است . سپس مي گويند تاثيري ندارد. سپس مي فرمايند كه اين هفزايش دربرابر تاثيرات ديگر ان پذيرفته شده است . چگونه مي توان به اين جماعت اعتماد كرد. مومن از يك سوراخ دو بار گزيده نمي شود. من نه خارجي ونه معاند هستم. من در انتخابات رياست جمهوري به احمدي نژادراي دادم ولي پشيمانم (18713)
 
۱۳۸۵-۱۲-۲۳ ۲۰:۲۸:۰۷
من با دولت احمدي نژاد موافق نيستم ولي در مورد تغيير ندادن ساعت با او موافقم.
تغيير ساعت خسته كننده و موجب سرگرداني است. همينكه آدم مي‌داند بخشي از روز و شبش جعلي است آزار مي‌بيند.
ضمناً اكثر مردم عادي و كسبه ساعتهايشان را تغيير نمي‌دهند و شش ماه تمام مرتب ذكر زبانهاست كه ساعت چنداست؟ وبايد پرسيد يا جواب داد قديم يا جديد؟!؟!؟!؟ (18728)
 
مهدی
۱۳۸۵-۱۲-۲۳ ۲۱:۵۷:۱۵
ای بابا بهم خوردن وقت نماز یعنی خدایی باور کردین من که از اول میدانستم دارند .میگن ولی حضرات باید بدانند اقتصاد لمس کردنی بر کوشت وپوست وشکم وزن وفرزند مدرسه و کتاب ومیوه وزیارت مکه ومشهد تاپیر میگذارد ونمیتوان انرا با تخریب سابقین بی اثر کرد مشتی بهوش بسه دیگه خالی بندی (18731)
 
چوبين
۱۳۸۵-۱۲-۲۳ ۲۲:۰۷:۲۰
گناه ديگران را به پاي ديگران نخواهند نوشت.
نمازت قضا شده چرا مي اندازي گردن اين و اون؟ (18738)
 
ليلا
۱۳۸۵-۱۲-۲۳ ۲۲:۲۴:۴۳
بازم خوبه اين ساعت هست كه اين دعواها باشه
از نمايندگان مجلس انتظار بيشتر از اين هست
به خدا مگر همه مشكلات مملكت حل شده كه شما به تصميم دولت در مورد تغيير ساعت ها گير داديد آدم به شما شك مي كنه كه نكنه كاسه اي زير نيم كاسه است نمي دانم تا كي بايد حوصله كرد
فراري دادن شهرام جزايري كم بود بايد بچه بازي شماها را هم تحمل كرد.
اما تا جايي كه من مي بينم دولت براي تغيير نكردن ساعت وقت زياد و انرژي زياد مصرف نكرده اين مجلس هست كه داره خودش را به آب آتيش مي زنه هياهو راه انداخته
شما داريد قضيه را وارانه جلوه مي دهيد چه منفعتي توش مي بينيد خدا مي دونه؟ (18739)
 
احمد
۱۳۸۵-۱۲-۲۳ ۲۲:۴۹:۲۷
رفقا ازدولت توجیه نخواهید . آقای رامین را در یابید تا براتون توضیح بده . مگر نخوندید چه جالب از سفر احمدی نزاد به شورای امنیت دفاع کرده ، انگار طراح ایده های آقای رئیس جمهور اونه (18740)
 
فریبرز
۱۳۸۵-۱۲-۲۳ ۲۲:۵۶:۱۰
خواهران و برادران. دوستان و عزیزان. هیچ می دونین مسخرشو درآوردین. خاورمیانه داره میره ته دیره شما دارین از ساعت صحبت می کنید. آقا قطار را دریابید. (18742)
 
حسین
۱۳۸۵-۱۲-۲۴ ۰۰:۳۵:۳۹
دوست نویسنده فراموش کردن که دولت هیچ وقت دلیل تغییر ساعت رو وقت نماز مومنین اعلام نکرد بلکه روزنامه های دشمن دولت و همنواهای اونها برای لجن مال کردن دولت چنین دروغی رو گفتن .. در ضمن دوست دیگه ای گفتن بینه با مدعی است در حالیکه زمان هاشمی که تغییر ساعت دادن هیچ بینه ای جز مصرف انرژی نیاوردن که این دولت این بینه را قبول نداره و حق هم داره .. ضمن اینکه آثار روحی و روانی کشیدن ساعت به جلو خیلی بد است و واقعا انسان خصوصا دانشجوها و داشن آموزان همیشه وقت کم میارن .. توجه شما رو به نظر کارشناسی ! مرکز پژوهشها جلب می کنم .. اینقدر این استدلالها مرکز پژوهش ها ! ثابت شده است که فکر کنم هر آدم نفهمی خلاف اون رو براحتی دریابه ...
مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی با ارائه استدلال‌های لازم، بر لزوم تغییر مجدد ساعت رسمی کشور از ابتدای سال 86تاکید کرد.

دفتر اطلاع‌رسانی مرکز پژوهشها اعلام کرد: دفتر مطالعات زیربنایی این مرکز با بررسی تجربیات موفق سایر کشورها در خصوص تغییر ساعت رسمی خود متذکر شد که در حال حاضر دستکم 77 کشور جهان اقدام به تغییر ساعت رسمی خود می‌کنند که این مجموعه شامل کشورهای اروپایی، آسیایی، خاورمیانه، آمریکای شمالی و حوزه کارائیب ، آمریکای جنوبی ، حوزه استرالیا و اقیانوس آرام و سه کشور آفریقایی می‌شود و در واقع بیش از یک میلیارد و 500 میلیون نفر از جمعیت جهان که در فاصله مدار 3+ ساکن هستند با تغییر ساعت زندگی می‌کنند .


به عبارت دیگر کشورهای مختلف امروزه به این نتیجه رسیده‌اند که برای هماهنگی با سایر سازمان‌ها و ارگان‌ها و از منظر بین الملل، به تغییر ساعت رسمی اقدام کرده و یک تا دو ساعت، ساعت رسمی کشور خود را جابه‌جا کنند و در اغلب دنیا این موضوع به صورت مصوبه قانونی درآمده است.


مرکز پژوهشها با اشاره به مزایای بسیار تغییر ساعت رسمی کشور افزود: تغییر ساعت رسمی مزایای بسیاری دارد به گونه‌ای که حتی بعضی از کشورها زمان رسمی خود را به جای یک ساعت، 2 تا 3 ساعت تغییر می‌دهند. در مورد ایران نیز محاسبات حکایت از آن دارند که تغییر یک ساعت بهترین حالت ممکن برای ایران است و هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند ضمن این که اجرای طرح تغییر ساعت کشور در طول سالهای 1370 تا 1384 مدعای این موضوع است زیرا اجرای تغییر ساعت باعث استراحت بیش‌تر مردم در فصول گرم بهار و تابستان می‌شود که این امر از لحاظ بهداشت روانی و رفاه عمومی بسیار حائز اهمیت است.


همچنین با توجه به ارتفاع مناطق مسکونی و گرمای هوا در فلات ایران، حداقل افزودن یک ساعت به استراحت شبانه‌روزی مردم سودمند بوده و برای بالا بردن میزان بهره‌وری از اهمیت خاصی برخوردار است. این در حالی است که از یکسو، مردم کار روزانه را هر صبح زودتر و با گذراندن یک خواب کامل شروع می‌کنند و از سوی دیگر با صرفه‌جویی در مصرف انرژی، ساعت کار نیروگاه‌ها به همان نسبت کم شده و به طول عمر آن‌ها اضافه می‌شود. به علاوه در دنیا پیرامون این تغییر ساعت مطالعات متنوعی انجام شده که نتیجه آنها علاوه بر مسلم‌بودن صرفه‌جویی در مصرف انرژی ، بیانگر فوایدی نظیر کاهش تصادف اتومبیل و آسایش بیش‌تر مردم با توجه به ازدیاد ساعت خواب بوده است.


دفتر مطالعات زیربنایی مرکز پژوهشها همچنین از تقلیل ساعت بی‌مصرف بین اذان صبح تا ساعت شروع کار و تنظیم اوقات استراحت در 6 ماه اول سال به عنوان نتیجه قطعی تغییر ساعت رسمی در ایران نام برد و ضمن این که خواستار تغییر ساعت رسمی از ابتدای سال 1386 شد ، افزود: اگر ساعت رسمی کشور از ابتدای سال 1386 تغییر نکند، اهالی شرق ایران، کار روزانه خود را در بهار و تابستان 5/3 تا 4 ساعت پس از اذان صبح شروع خواهند کرد که قطعا ساعات تلف شده زیادی در پی دارد و این در حالی است که طبق نظر موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، در ایران می‌توان دو ساعت رسمی داشت که یکی هماهنگ با نصف‌النهار نزدیک به مشهد برای بهار و تابستان و دیگری هماهنگ با نصف‌النهاری که از نزدیک ارومیه می‌گذرد برای پاییز و زمستان می‌باشد.

فکر می کنم غیر از 2 خط آخر بقیه موضوعات تنها یک مقایسه بی دلیل با سایر کشورهاست و هیچ چیزی از مزیت های تغییر ساعت رو بیان نکرده و موارد مزیتی هم از نظر من کاملا بر عکسه .. یعنی با تغییر نکردن ساعت شما یک ساعت بیشتر استراحت می کنی نه با تغییر ..
واقعا اگر همه پژوهشهای این مرکز بزرگ اینطوری است باید فاتحه پژوهش های دیگر در کشور رو خوند .. (18745)
 
اكبر
۱۳۸۵-۱۲-۲۴ ۱۵:۳۶:۰۴
در مطالعه مركز اولا به سابقه اين موضوع اشاره شده ، ثانيا مطالعه تطبيقي با جهان كرده ، ثالثا مقدار صرفه جويي در مصرف برق را در ساعت پيك ترافيك را محاسبه كرده ، رابعا صرفه جويي مالي را هم مشخص كرده ، خامسا موضوع پايداري شبكه را در پيك مصرف تحليل كرده كه موضوع فوق العاده تخصصي است و...به شما هم پيشنهاد ميكنم با دقت گزارش را مطالعه بفرمايي و به تائيد ضمني وزارت نيرو هم توجه كني كه فوائد تغيير ساعت را منكر نشده است . (18801)
 
استاد
۱۳۸۵-۱۲-۲۴ ۰۸:۲۲:۴۹
عدم تغییر ساعت جز عوام فریبی و یانادانی
هیچ علت موجه دیگری ندارد .
از 194 و اندی کشور تنها 3 یا 4 کشور هستند که به ابوجهل بازی مشغولند .
تغییر ساعت هم از جهت علمی و عملی و شرعی و ... ثابت شده که به نفع شهروند است و دولت وظیفه دارد به نفع شهروندش عمل کند . (18760)
 
زهرا
۱۳۸۵-۱۲-۲۴ ۱۰:۱۹:۵۷
این که تقصیر آقای قالیباف نیست تعجب میکنم چرا آقای احمدی نژاد کوتاه نمی آید. (18769)
 
سعيدي
۱۳۸۵-۱۲-۲۴ ۱۰:۵۲:۵۹
بايد به جناب آقاي احمدي نژاد تبريك گفت كه هنوز دو سال از عمر دولتش نگذشته جمعيت كثيري از طرفدارانش را به مخالفان خود تبديل نموده است . فقط به آقاي رئيس جمهور يك چيز مي توانم بگويم
... (18756)
 
تغیر ساعت یا هم زمان
۱۳۸۵-۱۲-۲۴ ۱۱:۰۷:۵۳
از انجائیکه مسئله تغیر ساعت گاها به بحث های داغ در کشور تبدیل شده است بنده پیشنهاد می کنم هم ساعت و هم دوره نمایندگان مجلس شورای اسلامی را از چهار سال به دو سال تغیر بدهیم که چهار سال برای نماینده هم طولانی است و گاها زبی احترامی به خانه ملت و خود ملت را از به دنبال دارد.
و هم مسایل دیگری در مورد ارتباطات و دیگر مسایلی که پیش می اید.
اگر به صدا وسیما تماشا کنید خواهید دید که در مهمترین و حساس ترین زمان مجلس که اقای رئیس جمهور داشتند سخنرانی می کردند نمایندگان دسته دسته مجلس را به بازار تبدیل کرده بودند و عده ای خارج و عده ای وارد می شدند و حتی اقای حداد مجبور شدند سخنرانی دکتر را قطع و به نمایندگان تذکر بدهند. هم در میان خانم های نماینده محترم خانمی بازدن ماسک از ترافیک نمایندگانی که در حرکت بودند شاید اشاره به اعتراض می کردند.
اگر دوره زمانی مجلس از چهار سال به دو سال تغیر کند خواهید دید هم رئیس جمهور کارش را جدی خواهند گرفت و هم نمایندگان به مجلس و مردم احترام خواهند گذاشت و هم کیفیت کاری مجلس بالا خواهد رفت. (18777)
 
۱۳۸۵-۱۲-۲۴ ۱۵:۲۲:۴۳
این که تقصیر آقای قالیباف نیست تعجب میکنم چرا آقای احمدی نژاد کوتاه نمی آید.

تعجب نداره...! آقای احمدی نژاد در کدام زمینه ی نابخردانه کوتاه می آیند که این دویش باشه؟ (18798)
 
سيد يعقوب حسينيان از ياسوج
۱۳۸۵-۱۲-۲۴ ۱۵:۴۳:۳۱
به خدا قسم تغيير ساعت بهتر است بنده به عنوان يك جوان اصولگرا عرض مي كنم كه تغيير ساعت بهتر است شما در نظر بگيريد كه علاوه بر اينكه با تغيير ساعت نمازهاي صبح كمتر قضا مي شود وقتي كه به محل كار ميرويم به علت اينكه هنوز افتاب طلوع نكرده سرحالتر هستيمو طول روز بيشتر است و در ثاني همه كشور هاي اطراف ما ساعت را به جلو مي كشند كه وقتي ما مي خواهيم با انها معاملهو مراوده و سفر كنيم ما يك ساعت دير تر با انها معامله و مراوده مي كنيم كه همين كار هزينه زيادي به ملت تحميل مي كند نمونه عيني ان بنده در اول سال 85 به كربلاي معلا اعزام شدم كه به علت اينكه عراقيها ساعتها را به جلو مي كشيدند و زودتر پايانه مرزي شلمچه عراق شروع مي كرد ما با يك ساعت تاخير شروع كرديم كه همين كار باعث تلف شدن وقت زيادي از ما شد و وقتي ما به نجف اشرف رسيديم كه در هاي حرم مطهر را بسته بودند من به عنوان يك جوان مسلمان عرض مي كنم كه دولت با تغيير ندادن ساعت باعث مي شود نمازهاي زيادي از ملت قضا شود و اينكار دولت اصلا به نفع ملت مسلمان نيست و وقت زيادي از ما را تلف مي كند وقتي كه به اجبار دولت بايد بخوابيم و اين كار دولت نه به نفع قشر كارمندو دانشجو و دانش اموز است و يك كار بسيار غلطي است كه بعضيها دارند در درون دولت مثل قضيه بانكها ابروي دولت را به عمد مي برند و باعث مي شوند كه مجلس وارد عمل شود و شان دولت پائين بيايد (18802)
 
۱۳۸۵-۱۲-۲۴ ۱۵:۴۵:۰۱
بحث تغييرساعت سرپوش گذاشتند بربحث پرداخت حقوق هماهنگ است جزاين هدف ديگري ندارندواين مردم ساده لوح هستند كه همه چيزراباور مي كنند. (18803)
 
---------
۱۳۸۵-۱۲-۲۴ ۱۶:۳۳:۴۸
من با دولت احمدي نژاد موافق نيستم ولي در مورد تغيير ندادن ساعت با او موافقم.
تغيير ساعت خسته كننده و موجب سرگرداني است. همينكه آدم مي‌داند بخشي از روز و شبش جعلي است آزار مي‌بيند.
ضمناً اكثر مردم عادي و كسبه ساعتهايشان را تغيير نمي‌دهند و شش ماه تمام مرتب ذكر زبانهاست كه ساعت چنداست؟ وبايد پرسيد يا جواب داد قديم يا جديد؟!؟!؟!؟


ببخشید کارشناسان نمی دونستن به خاطر اینکه شما احساس جعلی بودن روز و شب رو نکنید باید قید 45 میلیارد صرفه جویی رو بزنن (18817)
 
---------
۱۳۸۵-۱۲-۲۴ ۱۶:۳۶:۰۰
بازم خوبه اين ساعت هست كه اين دعواها باشه
از نمايندگان مجلس انتظار بيشتر از اين هست
به خدا مگر همه مشكلات مملكت حل شده كه شما به تصميم دولت در مورد تغيير ساعت ها گير داديد آدم به شما شك مي كنه كه نكنه كاسه اي زير نيم كاسه است نمي دانم تا كي بايد حوصله كرد
فراري دادن شهرام جزايري كم بود بايد بچه بازي شماها را هم تحمل كرد.
اما تا جايي كه من مي بينم دولت براي تغيير نكردن ساعت وقت زياد و انرژي زياد مصرف نكرده اين مجلس هست كه داره خودش را به آب آتيش مي زنه هياهو راه انداخته
شما داريد قضيه را وارانه جلوه مي دهيد چه منفعتي توش مي بينيد خدا مي دونه؟

اولا دولت عادت داره بی خیال باشه این مقوله ی جدیدی نیست
ثانیا مجلس باید یر چی بحث کنه پس؟ بحث 45 میلیارد ضرره. شما می فرمایید مهم نیست؟ (18819)
 
---------
۱۳۸۵-۱۲-۲۴ ۱۶:۳۶:۵۲
خواهران و برادران. دوستان و عزیزان. هیچ می دونین مسخرشو درآوردین. خاورمیانه داره میره ته دیره شما دارین از ساعت صحبت می کنید. آقا قطار را دریابید.

هر چیزی جای خودش مهمه این به اون مربوط نیست (18820)
 
عيسوي
۱۳۸۵-۱۲-۲۴ ۱۷:۳۷:۱۷
زیرابعد از آن دیگر نمیتوانم بخوابم و مجبورم تا ساعت 6 بیدار بمانم که در این صورت، بدون استراحت کامل باید در محل کار حاضر شوم. اگر هم تا نزدیک ساعت 6 بخوابم که نمازم قضا خواهد شد.
قسم جلاله، والله و بالله راست است
هيئت محترم دولت بشنويد! (18833)
 
۱۳۸۵-۱۲-۲۴ ۱۸:۵۲:۱۶
من نوشته بودم:
من با دولت احمدي نژاد موافق نيستم ولي در مورد تغيير ندادن ساعت با او موافقم.
تغيير ساعت خسته كننده و موجب سرگرداني است. همينكه آدم مي‌داند بخشي از روز و شبش جعلي است آزار مي‌بيند.
ضمناً اكثر مردم عادي و كسبه ساعتهايشان را تغيير نمي‌دهند و شش ماه تمام مرتب ذكر زبانهاست كه ساعت چنداست؟ وبايد پرسيد يا جواب داد قديم يا جديد؟!؟!؟!؟


ناشناس چند نقطه‌اي نوشت:
ببخشید کارشناسان نمی دونستن به خاطر اینکه شما احساس جعلی بودن روز و شب رو نکنید باید قید 45 میلیارد صرفه جویی رو بزنن


من:

دوست عزيز آنچه من گفتم درك صحيحي است كه از خود دارم اما آيا شما آنچه را مي‌گوييد واقعاً خود درك كرده‌آيد؟ تاچه حد به اين آمار كارشناسان اعتماد هست؟ ما از اين ادعاها زياد شنيده‌ايم و آنچه شما شنيده‌ايد منهم شنيده‌ام.اما باز هم مي‌گويم كه درك صحيح خودم را از خودم گفتم اما شما آنقدر شهامت نداري كه از خودت حرف بزني بلكه به سخنان ديگراني متوسل مي‌شويد كه گوشمان از اخبارشان پر است
اصلاً تو را به من چه كار دوست عزيز؟ (18850)
 
۱۳۸۵-۱۲-۲۴ ۲۰:۲۵:۰۵
بخدا قسم در هيچ سالي به اندازه سال 85 كه ساعتها بجلو كشيده نشد نمازم قضا نشد
خیلی با حالی
شما دلتون خوشه
این دولت اگه بقول شما هیچ عرضهای نداشته اون قدر عرضه داشت که قیمت میوه ها را شب عیدی ثابت نگه داره
وام بدون منت و گرفتاری به جوونها بده
بر فرض شما اگر کار کردن بلد نیستند لا اقل دردی هم نمی کنن
نمی دونم چرا ما عادت کردیم هر کسی می خواد دلسوزانه کار کنه اونو ضعیفش می کنیم
فکر بهتر ما بریم از اسمانها یکی رو بیاریم رئیس جمهور بکنیم تا خیال همه راحت باشه
اون وقت دیگه کسی دبه در نمیاره
مثل دربی استقلال و پرسپولیس که داور خارجی میارن (18853)
 
۱۳۸۶-۰۲-۲۶ ۲۲:۴۷:۲۰
كل صندوق ذخيرۀ ارزي رو خالي كنه و بعد پولشو به مردم بده شد كار خوب؟ با اينهمه درآمد نفتي بالا نسبت به دوران خاتمي (60 دلار به 7-8 دلار)...
اين يعني دلسوزي؟ پس تورم و قيمت خونه و هزار بدبختي ديگه كه پشت اين ولخرجيا مياد چي؟ (25954)
 
۱۳۸۵-۱۲-۲۴ ۲۲:۲۸:۰۹
من نوشته بودم:
من با دولت احمدي نژاد موافق نيستم ولي در مورد تغيير ندادن ساعت با او موافقم.
تغيير ساعت خسته كننده و موجب سرگرداني است. همينكه آدم مي‌داند بخشي از روز و شبش جعلي است آزار مي‌بيند.
ضمناً اكثر مردم عادي و كسبه ساعتهايشان را تغيير نمي‌دهند و شش ماه تمام مرتب ذكر زبانهاست كه ساعت چنداست؟ وبايد پرسيد يا جواب داد قديم يا جديد؟!؟!؟!؟


ناشناس چند نقطه‌اي نوشت:
ببخشید کارشناسان نمی دونستن به خاطر اینکه شما احساس جعلی بودن روز و شب رو نکنید باید قید 45 میلیارد صرفه جویی رو بزنن


من:

دوست عزيز آنچه من گفتم درك صحيحي است كه از خود دارم اما آيا شما آنچه را مي‌گوييد واقعاً خود درك كرده‌آيد؟ تاچه حد به اين آمار كارشناسان اعتماد هست؟ ما از اين ادعاها زياد شنيده‌ايم و آنچه شما شنيده‌ايد منهم شنيده‌ام.اما باز هم مي‌گويم كه درك صحيح خودم را از خودم گفتم اما شما آنقدر شهامت نداري كه از خودت حرف بزني بلكه به سخنان ديگراني متوسل مي‌شويد كه گوشمان از اخبارشان پر است
اصلاً تو را به من چه كار دوست عزيز؟آقای عزیز تو خیلی دوست داری که ساعت 10 دقیقه به شش هوا روشن باشد در صورتی که لزومی ندارد ساعت 6 نباید زندگی شروع شود تازه ملت هم از خواندن نماز صبح قافل میمانند از آن ور هم زود تاریک میشود در صورتی که باید ساعت 7.5
هوا تاریک شود تازه مردم هم زود به خانه تشریف نمی یارند (18869)
 
حمید رضا اساسه
۱۳۸۵-۱۲-۲۴ ۲۲:۵۸:۳۴
متا سفانه دولت عادت کرده با تمام رویه ها و سیاست ها دول پیشین مخالفت کند
من نمیدانم چرا اینقدر اصرار میکنند که ساعت تغییر نکند ایا 300 میلیارد تومن صرفه جویی انرژی بی ارزش است
اقا دکتر احمدی نژاد ما قبول داریم تمام کارها دولت سازندگی و دولت اصلاحات اشتباه بود و هاشمی و خاتمی هیچ کاری برای مردم نکردند
ما قبول داریم که هاشمی خصوصی سازی نکرد و خصوصی بازی کرد (هشت ساعت خاموشی ابتدا دوره ریاست جمهوری هاشمی در اخر دوره تبدیل به صادرات برق شد)
ما قبول داریم خاتمی هیچ کاری نکرد الا اینکه جنگل ما را تبدیل به روزنامه و زباله کرد(شما بخوانید بالا بردن سطح فکر و فرهنگ)
ما قبول داریم شما معجزه هزاره سوم و چهارم و شاید پنجمی
ولی بیا و این 1 بار کوتاه بیا سالانه 300 میلیارد تومن پول کمی نیست
کمی واقعی به فکر مردم باشید (18862)
 
ناصري
۱۳۸۵-۱۲-۲۵ ۱۲:۰۴:۱۳
لطفا ديگر اين بحث را تمام كنيد به خاطر اينكه يك وقت خداي ناكرده به قباي دولتيان بر بخورد دستور ازبالا صادر شده كه موضوع خاتمه يافته وبه بعد از سال نو موكول شود . خدارا چه ديدي ازاين ستون به اون ستون فرجه ! (18888)
 
۱۳۸۵-۱۲-۲۵ ۱۲:۴۰:۰۳
ظاهرا در قاموس اقاي احمدي نژاد مرغ فقط يك پا داره و اون يك پا هم نفي كامل اقدامات انجام شده توسط دولتهاي گذشته است
يكي از نقاط قوتي كه اطرافيان رئيس جمهور براي ايشان قائلند شجاعته اما من فكر كنم حد اقل در اين مورد اشتباه ميكنند چون ايشان حتي واقعيات موجود جامعه رو هم انكار ميكنه ( مثل گراني) من مطمئنم كه اگر تغيير ساعت توسط دولت هاشمي انجام نشده بود و توسط دولت خاتمي ادامه پيدا نكرده بود هيچ وقت مورد مخالفت دولت كنوني قرار نميگرفت اميد وارم كه دولت محترم خودشو به خواب نزده باشه چون در اين صورت بايد گفت كه اين ره كه ميرويم به تر كستان است (18892)
 
۱۳۸۵-۱۲-۲۵ ۱۳:۰۱:۲۹
آقایان نماینده خیلی نکران هدر رفتن انرژی هستند مثل تغییر ساعت کار بانکها ،ساعت کار ادارات را در شش ماهه اول سال تغییر بدهند.یعنی بجای اینکه برخی کارخانجات که ساعت شش ونیم شروع بکار میکند ساعت پنج و نیم شروع بکار نمایند ،آنوقت عکس العمل موکلینشان دیدنیتر است
(تغییر ساعت یک عوامفریبی عالمانه است) (18896)
 
۱۳۸۵-۱۲-۲۶ ۱۲:۵۹:۱۱
فقط باید دعا کنیم این دو سال هم هر چه زودتر بگذرد و کابوس به پایان برسد . (19053)
 
بهنام
۱۳۸۵-۱۲-۲۶ ۱۴:۱۰:۴۴
به نظر من وقتی از دهها سال پیش در کشورهای مختلف به این نتیجه رسیدن که باید برای صرفه جویی در مصرف انرژی ساعت رسمی تغییر بکنه ،دیگه این آقایون تازه کار چرا با این قانونهای من دراوردیشون میخوان بگن ما با بقیه ی دنیا فرق داریم؟ شما یی که وقت نمازتون بهم خورده! خب خودتونو با وقت جدید هماهنگ کنید. اگه واقعا\" نمازخون هستید که دیگه نباید با یه ساعت اینور و اونور قاطی کنید. تازه مگه 1500 سال پیش مسلمونا ساعت داشتن؟ یکیتون جواب بده! پیامبر چطوری نمازشو سروقت میخوند؟ ساعت رو مچش میبست؟ (19059)
 
علي+
۱۳۸۵-۱۲-۲۶ ۱۶:۳۳:۴۴
اميدوارم نويسنده تحليل به ما اين اجازه را بدهند كه با ايشان مخالفت كنيم، سوال چند وجهي من اينست كه:
1-آيا شما طرفدار نظر مجلس هستيد يا مخالف نظر دولت؟
2- آيا شما طرفدار نظر دولت هستيد يا مخالف نظر مجلس؟
3-آيا شما طرفدار نظر دولت و مجلس هستيد؟
4-آيا شما مخالف نظر دولت و مجلس هستيد؟
5-در نهايت نظر خودتان راجع به موضوع تغيير ساعت چيست؟
شما بايداز ابتدا مشخص كنيد كه موافق كدام نظر هستيد و در نهايت جمعبندي و نتيجه گيري كنيد و يكي از نظرات را انتخاب و يا هر دو نظر را رد كنيد و نظرات خود را جايگزين نماييد اما متاسفانه در اين تحليل معلوم نيست كه شما به دنبال چه چيزي هستيد . بنظرم تحليل نياز به تعمق بيشتر و اصلاحات اساسي دارد. (19101)
 
۱۳۸۵-۱۲-۲۷ ۰۱:۲۶:۵۳
من نمي‌دانم اين اقا غير از نوشتة من ساير نوشته‌ها را نديده كه گير داده به من؟

اقا جان من موافق احمدي...نيستم اما با عدم تغيير ساعت موافقم و صد درصد هم موافقم.اين يك.
دوم اينكه چه ساعت تغيير كند چه نكند كار من در خانه است درآمد خوبي هم دارم و اگر هم لازم شد بيرون بروم بعد از ساعت ده صبح است
سوم من حرفي از نماز نزده‌ام و قضا و بلاي نماز كسي هم به من مربوط نيست.
چهارم اينكه ساعت بدون تغيير خوب است خو است خوب است. حالا بازهم مي‌خواهي جواب بدهي؟!؟!؟
بابا تو ديگه كي هستي!؟ (19167)
 
محمد زاده
۱۳۸۶-۰۱-۱۴ ۱۱:۵۰:۲۴
ساعت شرعي 12 ظهر مربوط به محل تولد آقاي رئيس جمهور در گرمسار است و تهران فقط دو روز در سال ساعت 12 ظهر شرعي است ، فكر ميكنم آقاي احمدي نژاد هم خيال دارد ساعت روستايشا را به مملكت تحميل كند وهزينه مازاد مصرف انرژي،ويا ساعت شرعي ساير نقاط كشور براي ايشان وزني ندارد ! (20473)
 
فاطمه
۱۳۸۶-۰۱-۱۵ ۱۰:۱۹:۳۲
من به عنوان فردي كه تقريبا نمازهايم را اول وقت مي خوانم و نيز كسي كه در اين جامعه به عنوان يك تحصيلكرده مشغول به كارم ، ربطي بين نماز اول وقت و جلو كشيدن ساعت نمي بينم.
اگر بهانه دولت مردم كشاورز هم باشد اينقدر تشخيص نمي دهد كه آنها با توجه به افتاب كار مي كنند يعني به طور طبيعي ساعت كارشان را جلو مي كشند و زودتر از قبل به كارهايشان مي پردازند حتي قبل از اينكه ساعتي هم وجود داشته باشد كه به خواهند جلو يا عقب بكشند.
اين مباحث غير علمي واقعا خنده دار است در حالي كه اسلام و ايران مدعي كارهاي منطقي و علمي هستند (20638)
 
nasiri
۱۳۸۶-۰۱-۱۸ ۱۳:۳۲:۵۹
تغيير ساعت جز برهم زدن تنظيم آفرينش و ساعت فيزيولوژيکي بدن دانش آموزان و کارمندان و کارگران و انسانهاي ديگر و پائين آوردن راندمان کاري و تجصيلي فايده اي ندارد .در ضمن باعث خمودي و خواب آلودگي کارگران و کارمندان و دانش اموزان و ساير قشرهاي درگير با اين موضوع نيز ميشود .سایر قشرها تغییری در ساعت های خود نمیدهند ولی یقینا متضرر میشوند (21248)
 
مهدي
۱۳۸۶-۰۱-۲۱ ۱۰:۴۵:۲۳
با اينكه درباره اصل موضوع نظر قطعي ندارم و تا حدي متمايل به نظر دولتم اما از همه دوستان مي‌خواهم منطقي باشند. ساعت چه ربطي به نظم آفرينش دارد؟! (21779)
 
بيژن
۱۳۸۶-۰۱-۱۹ ۰۹:۴۲:۴۲
اي اقا شما ساعت رسمي كشور روعقب جلو مي كنيد نه اوقات شرعي ...با كشيدن ساعت به جلو كه طلوع و غروب فرقي نمي كنه كه ميگين نماز اول وقت اشكال ايجاد ميشه..بعد از اونم نمي دونم اين دولت كه اينقدر دم از عدالت محوري و پاسخگويي به مردم مي زنه چرا نظر مردم براش اهميتي نداره..اون از كار بانك ها كه همه مردم مخالف بودن و دولت كار خودش رو مي كرد اينم از ساعت رسمي كشور. (21359)
 
عبد عاصي _ بلاگر
۱۳۸۶-۰۱-۲۰ ۰۰:۳۴:۵۵
سلام عليكم.
قربونش برم ، مسئولين ما هر روز سازي كوك ميكنند و خلايق را مشغول! ... يعني طوري سر كارشون ميذارن كه ذهن-شون پي مسائل اصولي و آنچناني نرود ؛ مبادا خدا نكرده سياست-زده و ‹‹ روشن-بين ›› شوند!؟ ... آخه همش نميشه كه با مسابقات ورزشي و يقه-جر دادن-هاي ورزش-دوستي ، مردم را سر كار گذاشت ؛ بالاخره تنوع هم مزايائي داره! ...
والسلام ،
عبد عاصي. (21478)
 
مسعود
۱۳۸۶-۰۱-۲۱ ۰۹:۰۱:۱۵
كلمه گاها غلط است ، چون گاه فارسي است ونميتوان آنرا با تنوين ( كه عربي است ) بكار برد .پس سعي كنيد بجاي آن از كلماتي مثل بعضا يا گاهي استفاده كنيد. (21766)
 
م م ز
۱۳۸۶-۰۱-۲۴ ۱۴:۵۶:۴۱
من چون در این مسئله کارشناس نیستم و هم اینکه به آمار و ارقام ارائه شده از هرد طرف اعتماد ندارم در مورد کل بحث اظهار نظر نمیکنم ولی همین قدر میدونم که این وقت و انرژی که توی این ماجرا داره صرف میشه(دعوای دو طرف) از ضرری که ممکنه جلو کشیدن یا نکشیدن ساعت متوجه مملکت کنه بیشتره. (22014)
 
رفيق
۱۳۸۶-۰۱-۲۷ ۱۰:۵۵:۱۱
دوستان عزيز بحران ميدانيد چيست؟
بحران واقعه‌اي كه پيش‌بيني وقوع آن ميسر نباشد ولي اتفاق بيفتد.
ولي چيزهايي كه ما شاهد هستيم همه قابل پيش‌بيني است و در دولت قبلي توسط مخالفان دولت ايجاد مي‌شد ولي حالا توسط خود دولت بحران سازي انجام مي‌گيرد.
دولتمردان سعي كنيد فرهنگ نمازخواني را رواج دهيد آنوقت خود مردم در زمان لازم نماز خواهند خواند.
اگر بخواهيم از قافله پيشرفت عقب نمانيم بايد كه كارهاي درست ديگران ولو دشمنانمان را تقليد كنيم و اينجاست كه گفته‌اند دشمن دانا به از نادان دوست (22401)
 
مرتضی
۱۳۸۷-۰۱-۰۴ ۱۳:۰۸:۱۰
لتفا بفرماید ابتدا فواید به جلو کشیدن ساعت راچه کسی کشف کرد؟در کدام کشور؟فوایدش چه بود با ذکر چند مثال؟آیا در ایران قابل توجیه است چرا وچگونه (54757)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.