نظر منتشر شده
۸۹
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 67713
پاسخ سردبيري الف به مدير بخش فارسي صداي آمريكا
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۸۹ ساعت ۱۶:۵۵
بخش تحلیلی الف

در روزهاي پاياني سال گذشته نوشته‌اي به قلم آلكس بليدا، مدير شبكه خبري فارسی صداي آمريكا در پاسخ به «نامه سردبيران 6 سايت خبري ايران خطاب به سردبيران سايت‌هاي خبري آمريكايي» در اينترنت منتشر شد. درباره نوشته مدير شبكه فارسي صداي آمريكا، تذكر چند نكته ضروري است:

1 – نام سردبير صداي آمريكا در فهرست گيرندگان نامه سردبير 6 سايت خبري ايراني آورده نشد چرا كه صداي آمريكا به عنوان «رسانه رسمي دولت ايالات متحده» است، كشوري كه در 60 سال گذشته تجاوزات و ظلم‌هاي متعددي در حق ايران مرتكب شده، دولت محمد مصدق را با كودتا سرنگون كرده، از رژيم شاه در سركوبي نهضت اسلامي مردم ايران حمايت كرده، به صدام در تجاوز و جنايت عليه ملت ايران كمك كرده، مستقيما به خاك و منافع ملي ايران تجاوز كرده و با تحريم‌هاي ظالمانه، بر كشور و هموطنان ما فشار آورده و مي‌آورد. به دليل اين پرونده سياه دولت آمريكا، سردبيران سايت‌هاي خبري ايران سردبير صداي آمريكا را در حدي نديدند كه مخاطب نامه‌شان باشد به ويژه آنكه صداي آمريكا، تروريست جنايتكار، ريگي را قهرمان ملي ايران معرفي و در جريان آشوبهاي سال گذشته، از آشوبگران و قانون‌شكنان حمايت مي‌كرد.

2 – لحن آقاي بليدا سرشار از غرور و تكبر است. ايشان بدون اينكه به سوالات مطرح شده در نامه 6 سردبير ايراني از همكاران آمريكايي خود پاسخ دهد، سردبيران ايراني را متهم مي‌كند به پيشنهاد مقامات دولت اين نامه را نوشته‌اند و بعد از سردبيران ايراني سه سوال مطرح مي‌كند و خودش از طرف آنها به سوالاتش جواب مي‌دهد!

اين همه تكبر، هر ايراني را به اين فكر مي‌اندازد كه چرا طي 30 سال گذشته همه تلاشها براي بهبود روابط ايران و آمريكا نافرجام مانده است. اگر قرار باشد طرف آمريكايي از موضع تكبر و تحقير طرف مقابل، با ايران وارد مذاكره و رابطه شود ، طبيعي است كه هيچ ايراني با غيرتي تن به اين رابطه نمي‌دهد. به آقاي بليدا و روسايش حق مي دهيم كه نتوانند «غرور ملي ايراني» را كه به ما اجازه نمي‌دهد تكبر آمريكايي ها را تحمل كنيم، درك كنند. بالاخره ايشان در كشوري زندگي مي‌كند كه حداكثر 400 سال تمدن دارد و درك احساسات ملتي با هزاران سال تمدن براي ايشان دشوار و شايد غيرممكن است.



3 – آقاي بليدا نوشته است: «جالب است كه هيچ يك از اين سايتها توسط مقامهاي ايراني بسته نشده است ... به سادگي مي‌توان تصور كرد مقامهاي دولت ايران سردبيران را احضار كرده و به آنها پيشنهاد كرده باشد كه به نفع آنهاست چنين نامه اي خطاب به رسانه‌هاي غربي بنويسند... ».



محض اطلاع مدير شبكه خبري فارسي صداي آمريكا يادآوري مي‌كنيم:



اولا از شش سايت ارسال كننده نامه يادشده، سايتهاي تابناك و الف سابقه تعطيلي توسط دستگاه‌هاي حكومتي را دارند.



ثانيا نامه ياد شده به ابتكار شخصي و قلم سردبير الف نوشته و سردبيران 5 سايت ديگر آنرا امضا و تاييد كرده‌اند.



ثالثا روابط پايگاه تحليلي خبري الف با دولت ايران در هفته‌هاي اخير در موضوع سياستهاي اقتصادي و مفاسد اقتصادي دانه درشت‌ها چنان تيره شده است كه اگر مقامات دولت ايران مي‌توانستند، در تعطيل كردن الف درنگ نمي‌كردند، همچنانكه حداقل دوبار به اين كار اقدام كرده اند، اما «قانون» دست آنها را بسته است.



ما افتخار مي‌كنيم كه در «چارچوب قانون»، سياست‌هاي دولت را زير سوال ببريم و درباره مفاسد اقتصادي دانه درشت ها در صريح‌ترين لحن ممكن تذكر دهيم.



ما افتخار مي‌كنيم كه بر اثر پيگيري رسانه‌اي ما و همكارانمان در سال 1387 وزير كشور (قدرتمندترين عضو كابينه بعد از رييس جمهور و معاون اول) به استيضاح كشيده و عزل شد.



ما افتخار مي‌كنيم كه براي اعتلاي كشورمان از هيچ انتقادي از دستگاه هاي حكومتي «در چارچوب قانون» دريغ نداريم.



4 – آقاي الكس بليدا با يادآوري تعطيلي برخي رسانه‌ها در ايران نوشته‌اند: «بسياري از ژورناليست‌هاي ايراني ترجيح داده‌اند كشورشان را ترك كنند. من آنها رامي‌ستايم كه براي باقي ماندن بر اصول حرفه‌اي شان به اين فداكاري دست زده‌اند».



محض اطلاع مدير بخش فارسي صداي آمريكا يادآوري مي‌شود: «ايراني واقعي» حتي اگر از هموطنش ظلم و بي‌عدالتي ببيند، از خارجي عليه هموطن اش كمك نمي‌گيرد. آن هم از دشمن ديرينه و جنايتكار ملت ايران. فراموش نمي‌كنيم دستهاي دولت آمريكا و روساي آقاي بليدا به خون 290 نفر از مسافران ايرباس در خليج فارس و هزاران تن ديگر به طور غيرمستقيم توسط ارتش صدام آلوده است. روزنامه نگاراني كه به اين دشمن جنايتكار پناه برده‌اند و به او كمك مي‌كنند، «خون و غيرت ايراني» در رگهايشان جريان ندارد.



5 – آقاي بليدا بدون اينكه جواب سوال‌هاي 6 سردبير ايراني را بدهند، سه سوال از ما پرسيده‌اند و خودشان از طرف ما جوابهاي آنرا داده‌اند.



محض اطلاع مخاطبان نوشته ايشان جواب واقعي نويسنده نامه به سوالات ايشان چنين است.



سوال يك – آيا رسانه‌هاي داخلي ايران آزاد و قادرند گزارش‌هاي عيني، دقيق و جامع درباره رويدادهاي كشور منتشر كنند؟



پاسخ سردبير الف: بستگي به توان حرفه‌اي و امكاناتشان دارد. در بسياري از موارد و در چارچوب قانون، بله.

سوال دو – آيا ژورناليست‌هاي غربي اجازه دارند بعد از حضور در ايران آزادانه و بدون محدوديت حركت كنند؟



پاسخ سردبير الف: اگر قانون شكني نكنند، پاسخ مثبت است. البته سوابق متعددي از قانون‌شكني خبرنگاران و فعاليت جاسوسان غربي در پوشش خبرنگار در ايران وجود دارد كه اين سوابق، طبعا حكومت ايران را نسبت به حضور خبرنگاران غربي درايران به شدت بدبين كرده است.

سوال سه– آيا مقامهاي ايراني به شهروندان اجازه همكاري با رسانه‌هاي غربي يا اجازه دسترسي به منابع خبري و تصويري غربي مي‌دهند؟



پاسخ سردبير الف: قسمت اول سوال :در چارچوب قانون، بلي. كاركنان و تصويربرداران برخي خبرگزاري‌ها و شبكه‌هاي تلويزيوني غربي در ايران اغلب ايراني هستند. قسمت دوم سوال هم اگر منابع خبري و تصويري غربي منافاتي با قانون ايران نداشته باشد، دسترسي به آنها آزاد است، همانطور كه هزاران سايت خبري غربي در ايران ديده و خوانده مي‌شود. البته سوء استفاده برخي رسانه‌هاي خبري غربي از اين آزادي باعث شده حكومت ايران به صداقت برخي از آنها بسيار بدبين شود و دسترسي به آنها را در ايران محدود كند.

6 – حال كه مدير شبكه خبري صداي آمريكا از سردبيران سايت‌هاي ايراني سوالاتي پرسيده‌اند خوب است خودشان هم به چند سوال پاسخ دهند. البته ما مثل ايشان بي‌نزاكت نيستيم كه خودمان از طرف مخاطب، جواب دهيم:



سوال يك – آيا آقاي بليدا و همكارانشان مي‌توانند خبري خلاف منافع ملي اسرائيل منتشر كنند؟



سوال دو – روزي كه هيات حاكمه آمريكا پيگيري پرونده حملات 11 سپتامبر را به شكلي بي‌نتيجه و ناتمام، مختومه اعلام كرد، كدام روزنامه‌‌نگار آمريكايي به اين تصميم اعتراض كرد؟ نتيجه اعتراض احتمالي چه شد؟ پاسخ دولت آمريكا به افشاگري‌هاي فيلم 9.11(ساخته مايكل مور) چه بود؟



سوال سه – آيا هيچ روزنامه‌نگاري در غرب مي‌تواند صحت واقعه هلوكاست را زير سوال ببرد و مستنداتي براي انكار آن ارايه كند؟

سوال چهار – آيا خبرنگاران ايراني اجازه دارند وارد خاك آمريكا شوند و آزادانه «آنچه واقعيت هاي جامعه آمريكا مي دانند»را به اطلاع مخاطبان خود برسانند؟



سوال پنج – طي تابستان و پاييز گذشته تلويزيون فارسي صداي آمريكا صدها مرتبه تصوير خانمي با نام «ترانه موسوي»را نمايش داد و داستان دستگيري، تجاوز به وي سوزاندن و رها كردن جسدش را تكرار كرد. آيا آقاي بليدا مي توانند بگويند «منبع اين خبر» صداي آمريكا چه بود؟ آيا صداي آمريكا مي‌تواند حتي يك عكس ديگر، يك سند هويتي، نشاني مدرسه ، كار ، منزل، همسايه، همشاگردي ،‌همكار، خانواده، اقوام و... از اين شخص ارايه كند؟



سوال شش – چرا صداي آمريكا اخبار آشوبهاي تابستان گذشته تهران را بزرگنمايي كرد و بينندگان خود را صريحا يا تلويحا به آتش زدن اموال عمومي و ايجاد ناامني و قانون شكني تحريك كرد؟ آيا اين كارها فعاليت‌هاي رسانه‌اي است؟



سوال هفت – چرا شبكه خبري فارسي صداي آمريكا در مصاحبه با عبدالمالك ريگي ، وي را رهبر «جنبش مقاومت ملي ايرانيان» معرفي و علنا تريبون اين تروريست جاني شد؟









مرتبط:

واکنش مدیر VOA به نامه 6 سایت ایرانی











نامه سردبیران شش سایت خبری ایران به رسانه های غربی











 
mohammad.1
۱۳۸۹-۰۱-۱۸ ۱۷:۱۸:۴۱
اساس راه اندازي اين شبكه هاي تلويزيوني چيه؟ آيا voa بي بي سي فارسي و ... براي دلسوزي و اطلاع رساني واقعي راه اندازي شده اند. مگه امريكا و انگليسي ها احمق باشند كه اين كارو بكنند. اونها اين شبكه ها رو براي حفظ منافعشون راه اندازي كردند و پول خرج ميكنند. اصلا دليلي براي طرح سوال شما وجود دارد. پاسخ ها مشخصه. و بدتر اون افرادي كه به اين شبكه ها اعتماد ميكنند. براي رسيدن به قدرت در ايران از اون شبكه ها استفاده مي كنند. (302454)
 
سعید
۱۳۸۹-۰۱-۱۸ ۲۳:۵۳:۰۲
این درست است که این شبکه ها دنبال منافع خودشون هستن. ولی چه چیزی باعث جلب مردم به این شبکه ها شده؟ اگر صداوسیمای ما بی طرف بود آیا باز هم این شبکه ها اینقدر مخاطب داشتن؟ (302558)
 
غ
۱۳۸۹-۰۱-۱۹ ۰۵:۱۵:۲۲
من با نظر شما مخالم، اینکه عده ای از مردم به این رسانه ها مراجعه میکنند علتش اینست که این رسانه ها فعالیت اپوزیسیونی دارند، و بعضا رسانه های داخلی و افراد هم همینطور. خوب این رسانه ها میشوند صرفا تریبون یک عده افراد خاص. امیدوارم شما قبول کنید که این رسانه ها هم هیچ عدالتی ندارند. (302597)
 
Hasan
۱۳۸۹-۰۱-۱۹ ۰۶:۱۰:۲۰
واقعا شما فکر می کنید چند درصد از مردم به رسانه های خارجی اهمیت می دهند ؟ از 22 بهمن متوجه نشدید طبل های تو خالیشان را ؟؟

اقلیتی که به آن رسانه ها اهمیت می دهند فقط در صورتی رسانه ی ملی را می پذیرند که رسانه ملی هم حرف آن ها را تکرار کند . (302602)
 
مسعود
۱۳۸۹-۰۱-۱۹ ۱۳:۴۴:۳۳
به هر حال رسانه ملی است نه رسانه یک گروه خاص سیاسی! (302706)
 
ل
۱۳۸۹-۰۱-۱۹ ۱۰:۳۴:۳۹
کمی با خود فکر کنیم، آیا اساسا بی طرفی معنی دارد؟ کدام یک از همین رسانه‌های ملعون و حقیقتا دشمن ملت ایران بی طرف هستند؟ آیا بی بی سی و صدای آمریکا بی طرف هستند؟ یا فقط با اسلام و نظام اسلامی دشمنی می‌کنند؟ آیا واقعا اینها را نمی‌بینید یا نمی‌خواهید ببینید؟ آیا می‌توان هم ایدئولوژی داشت و هم بی طرف بود؟ این بی طرفی فقط یک شعار مضحک است. مگر می‌شود انسان یک سری رفتارهای غلط را ببیند و بعد هم بی طرف باشد؟
بعضی‌ها وقتی بحث می‌کنند انگار نه انگار که اگر مسلمان هستند باید با مبانی دینی و اعتقادیشان بحث کنند. کجای اسلام به شما اجازه داده که بی طرف باشید؟ بی طرفی فقط مخصوص جایگاه قضاوت است، آنهم برای قضاوت.
برای یکبار هم که شده تکلیفمان را لااقل با خودمان روشن کنیم. یا مسلمان هستیم و یا نیستیم، یا قبول داریم که اسلام دین خاتم و دارای مترقی ترین ایدئولوژی است و یا قبول نداریم، اگر قبول داریم با مبانی دینی بحث کنیم. نمی‌شود که ادعای مسلمانی داشته باشیم و بعد در مواقع لزوم همه چیز را کنار بگذاریم و با دیدگاه‌های سکولاریستی و اومانیستی بحث کنیم. (302640)
 
mohammad.1
۱۳۸۹-۰۱-۱۹ ۱۱:۱۳:۴۴
مردم از روي كنجكاوي اين رسانه ها رو مي بينند. خود ما هم گاهي اوقات به اخبار اين رسانه ها گوش ميديم. با اين حال اكثر مردم ما فهيمند و به اينها اعتمادي ندارند. يادتون رفته اونها قبل از راهپيمائي 22 بهمن چي ميگفتند. چند درصد مردم به حرف اونها گوش كردند. (302647)
 
م
۱۳۸۹-۰۱-۱۹ ۱۲:۱۶:۲۹
من شخصا بعضي مواقع بيكاري براي خنديدن! به صداي امريكا و تحليلهاي پفكي نوري زاده گوش مي دهم (302671)
 
علی
۱۳۸۹-۰۱-۱۸ ۱۷:۲۰:۱۱
1 - در مورد قهرمان نامیدن ریگی واقعا باید پاسخگو باشند.

2 - میشه بفرمایید شما به کدام هزار سال تمدنتان افتخار می کنید؟ از نظر شما ایران فقط تمدنش حداکثر سی سال قدمت دارد. این چه افتخاری است که حتی یک فیلم هم در مورد هخامنشیان نمی سازید و اسمشان را از کتاب ها حذف می کنید؟

3 - تا زمانی که شما (سایت الف) این رویه را دارید ما هم به شما افتخار می کنیم.

4 - در این که محیط آنجا آزادتر است برای کسانی که می خواهند در مورد ایران مطلب بنویسند شکی نیست. این که کسی بخواهد از فضای آزادتر آنجا استفاده کند تا حقایق را واضح تر بیان کند به معنی خیانت نیست. در این پاراگراف بسیار مغلطه کردید.

5 - باید بپذیرید این که کشوری نگذارد خبرنگاران کشورهای دیگر به راحتی در آن مطلب تهیه نمایند بسیار سوال برانگیز است و ظن این وجود دارد حقوق بشر در آن کشور رعایت نمیشود. یکی از دلایلی که باعث شد مردم دنیا برای اولین بار متوجه جنایاتی شوند که رژیم صهیونیستی مرتکب میشد این بود که این رژیم اجازه ورود خبرنگاران خارجی به غزه را نمیداد. مسلما آنها مطالبی که مورد پسند رژیم صهیونیستی بود را نمی نوشتند اما در هر صورت این عدم اجازه باعث بدبین تر شدن جامعه جهانی شد. توجیه شما در این زمینه(این که سابقه جاسوسی دارند) به نظر بهانه ای بیش نمی رسد.

6 - ما هم خوشحال می شویم نظراتشان را بشنویم.

با تشکر از سایت الف

امیدواریم این روند برقراری ارتباط به حل شدن بسیاری از مسائل کمک نماید (302455)
 
۱۳۸۹-۰۱-۱۸ ۱۸:۰۹:۴۸
دوستان عزیز توجه داشته باشید به وضعیت خبر نگار صدا و سیما در کشور امریکا که برایش محدوده درست کرده اند اگر از این محدوده که شاید 1تا 2 کیلومتر اطراف سازمان ملل یا منطقه ی منهتن نیویورک است (دقیقا نمی دانم) بازداشت خواهد شد.


شنیده ام اوباما دیروز مارا تحدید به حمله ی هسته ای کرده که نمی دانم چرا سایت ها بازتاب ندادند.ایا درست بوده با خیر


با این افراد با زبان خوش نمی شود نامه نگاری کرد باید همشان را به گلوله بست.ما منتظر یانکی های امریکا هستیم.


مردم بدبخت را با همه ی ادوات میکشند بعد میگویند مهد تمدن هستیم .



شما امریکا و جهان غرب را بر روی خون مردم بیگناه ساختید از زمان بومیان امریکا و بمباران هسته ای هیروشیما و ناکازاکی و کشتن 3 میلیون نفر از مردم ویتنام لشکر کشی به همه جای دنیا کشتن مردم بی گناه افغانستان و عراق و یمن و لبنان و فلسطین و الجزایر

و البته ایران ما.ایا کودتای شعبان بی مخ را مردم فراموش کرده اند؟
ایا کمک های شما به صدام را فرموش کرده اند؟
بمب های شیمیایی را فرموش کرده اند
نابود کردن هواپیمایی مسافر بری را فراموش کرده اند؟
هواپیماهای جاسوسی شما را فراموش کرده اند؟
تحریم صنایع هواپیمایی ما را فراموش کرده اند؟
تحریم های اقتصادی را فراموش کرده اند؟



من به شخصه به خون شما تشنه هستم. (302467)
 
وحید
۱۳۸۹-۰۱-۱۸ ۱۹:۵۱:۴۸
\"باید بپذیرید این که کشوری نگذارد خبرنگاران کشورهای دیگر به راحتی در آن مطلب تهیه نمایند بسیار سوال برانگیز است\"
محض اطلاع حضرتعالی خبرنگاران ایرانی از دایره ای مشخص به شعاع
شش کیلومتر در نیو یورک اجازه خروج ندارند.
از حضور خبرنگاران ایرانی در تمام کنفرانسهای خبری مقامات ارشد امریکا
( رئیس جمهور معاون رئیس جمهور و وزرا ) در سراسر جهان ممانعت به
عمل می اید
و نکته جالب تر اینکه حتی خود خبرنگاران ایرانی الاصل صدای امریکا حق ورود به کنفرانس خبری رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور در داخل خود امریکا را ندارند

حالا یه سئوال ایران برای خبرنگاران امریکایی ازادتر است یا امریکا برای
خبرنگاران ایرانی ؟ (302491)
 
۱۳۸۹-۰۱-۱۸ ۲۱:۵۲:۴۹
پرس تی وی در آمریکا خبرنگار دارد. آن هم آزادانه. اون خبرنگار ایرانی که در نیویورک است، ایشان به اتفاق هیئت ایرانی سازمان ملل به آنجا سفر کرده است. لطفا تحریف نکنید. این ایران است که خبرنگاران ایرانی دیگر رسانه ها را در فرودگاه تهران دستگیر می کند. و نه برعکس. (302512)
 
وباز هم من
۱۳۸۹-۰۱-۱۹ ۰۲:۴۲:۳۰
مراجعه شود به نظر 302581 ضمنا این پاسخ جنابعالی پاسخی جالب تر در رل خود دارد و ان اینکه شما هم قبول می کنید که هیچ خبرنگار ایرانی بدون ارتباط با دفتر نمایندگی ایران در نیویورک حق ورود به امریکا را ندارد
چه برسد به خارج از محدوده مشخص شده در نیویورک (302586)
 
۱۳۸۹-۰۱-۱۹ ۰۸:۱۳:۱۶
منظور این بود که ورود خبرنگار ایرانی به آمریکا برای تهیه گزارش پروسه دیگری را می طلبد. تفسیرتان اشتباه بود. البته مسئله ای که کلا اشاره شده در آن نامه این است که چرا پس از انتخابات تهیه گزارش از ناآرامی ها در ایران توسط خبرنگاران خارجی ممنوع شد و بسیاری از روزنامه ها در ایران تعطیل و شمار زیادی از روزنامه نگاران ایرانی که حتما در معنای عام همکاران الف به شمار می روند دستگیر شدند. این نکته اصلی است که باید به آن توجه شود. چرا که چنین چیزی در آمریکا بی سابقه است. (302609)
 
alihoss
۱۳۸۹-۰۱-۱۹ ۰۵:۱۸:۲۲
سلام
خيلي ببخشيد آيا دولت آمريكا به من خبرنگار ايراني اجازه ميده براي كار خبري به اين كشوربرم و خبر و فيلم مستند تهيه كنم؟ (302598)
 
۱۳۸۹-۰۱-۱۹ ۱۱:۳۳:۱۷
جواب : خیر (302656)
 
۱۳۸۹-۰۱-۱۹ ۱۱:۴۶:۱۰
شاید اجازه دهد. دولت ایران مگر به هر خبرنگار آمریکایی ویزا می دهد؟ توجه داشته باشید که اخذ ویزای ایران برای یک آمریکایی کار دشواری است. البته اینکه آمریکا در ایران سفارت ندارد و ایرانی ها باید به ترکیه و دبی سفر کنند، سختی بکشند، بحث دیگری است. (302660)
 
۱۳۸۹-۰۱-۱۹ ۱۴:۰۲:۵۳
\"شاید اجازه دهد. دولت ایران مگر به هر خبرنگار آمریکایی ویزا می دهد؟ \"

البته دولت ایران تقریبا به همه ویزا می دهد اما دولت امریکا تقریبا به هیچ
کس تازه همان دفتر صداو سیما در نیویورک را بارها تهدید به توقیف اموال
کرده (302720)
 
۱۳۸۹-۰۱-۱۹ ۱۴:۱۲:۴۸
جهت تکمیل فرمایش شما بعد گزارش نجف زاده از سفر رئیس جمهور سال بعد بهش ویزا نداند! (302726)
 
۱۳۸۹-۰۱-۱۸ ۲۳:۱۲:۴۷
ایران برای انها.

چرا؟

چند بار شبکه های مختلف امریکایبی با رئیس جمهور ما مصاحبه ی اختصاصی داشتند؟برای 22 بهمن هر سال چند خبر نگار به ایران می اید؟حتی فاکس نیوز هم خبرنگار دارد . (302541)
 
مبتکر
۱۳۸۹-۰۱-۱۹ ۰۰:۴۱:۰۰
محض اطلاع شما پرس تی وی در آمریکا خبرنگار دارد. (302565)
 
وحید
۱۳۸۹-۰۱-۱۹ ۰۲:۱۸:۴۹
و باز محض اطلاع جنابعالی خبرنگاران پرس تی وی یا اساسا امریکایند ویا
اینکه متولد امریکا (302581)
 
حسین
۱۳۸۹-۰۱-۱۹ ۰۱:۵۲:۱۰
جالب این‌جاست که آن‌ها در ایران آزادی کامل می‌خواهند -هر طور که می‌خواهند رفتار کنند، با هر که می‌خواهند ارتباط برقرار کنند، هر چه می‌خواهند ثبت کنند، با هر روش که می‌خواهند بفرستند- اما قبول نمی‌کنند که خبرنگاران ایرانی در کشورشان حضور پیدا کنند و 4 تا خبر ساده تهیه کنند.
می‌گفتیم فقط آمریکا این طوری است. دلمان به ایتالیا خوش بود و معصومی‌نژادمان در آن‌جا. این بنده خدا را هم که برایش پاپوش درست کردند و به زندان انداختند.
اگر این‌ها در این‌جا خلافی بکنند، ایران نهایتش خبرنگارشان را دیپورت می‌کند و آن‌ها هم یک پرروتر می‌فرستن جاش. (302574)
 
۱۳۸۹-۰۱-۱۸ ۱۷:۳۱:۵۶
سلام
اين 2 سوال را هم ازش بپرسيد:
نظر شما درباره فيلم كشتم رهگذران عراقي توسط يك آپاچي آمريكايي چيست؟

2- چرا بعد از اشغال افغانستان، كشت ترياك در اين كشور چند برابر شده و توليد مواد مخدر آزمايشگاهي در اين كشور تحت اشغال، بسيار متنوع و رونق ياقته است؟! (302457)
 
صادق
۱۳۸۹-۰۱-۱۹ ۰۳:۲۵:۴۸
دوست عزیز و گرامی، صحبت های شما درباره جرم خلبان امریکایی که خود به تنهایی یک جنایت جنگی محصوب می شه رو قبول دارم.
اما این قسمت در رابطه با بحث دیگری است. جسارتاٌ از بحث خارج نشیم تا بتونیم حداقل به یه نتیجه ای برسیم!

با تشکر (302589)
 
۱۳۸۹-۰۱-۱۸ ۱۷:۴۵:۴۹
با سلام
موقعي كه اين نامه را به خبر گزاري هاي غربي نوشتيد . برايم جاي سوال بود چرا سايت هاي ديگري چون رجا نيوز و فارس همراه شما نبودند. مطالبي كه نوشتيد مطمئناً بر حق بود و رجا نيوز و فارس و امثالهم با آن كاملاً موافق هستند ولي غافل از اينكه اين رسانه هاي غربي بي انصاف تر و پست تر از اين هستند كه وجدان آنها ذره اي تكان بخورد . خدا وكيلي جوابي كه داده اند ببخشيد چرت است. به نظر من خودتان را سبك كرده ايد . اين بي . . . ها رو فقط بايد با زبان زور سر جايشان نشاند و يا آنقدر جواب دندان شكن و قاطعي در مقام عمل ( صحنه هاي حضور ، پيشرفت هاي علمي و نظامي و غيره ) داد كه عملاً خفه شوند . خيلي بي حيا تر از اين حرفها هستند كه فكر مي كنيد هستند .راستي تصور شما چيست ؟ كساني كه پول هاي كلان ميليارد توماني مي گيرند بيايند و به شما جواب منطقي و از روي اخلاق بدهند ؟ هرگز! (302460)
 
یاسر
۱۳۸۹-۰۱-۱۸ ۲۰:۳۵:۲۱
ادب و نزاکت ما ایرانی ها حکم می کند که حتی در سخن گفتن با دشمنانمان هم مراعات کرامت انسانی را بنماییم
خداوند رحمان در قران بارها مومنین را به حفظ زبان و حرمت کلام حتی با دشمنان خدا، توصیه فرموده است (302498)
 
رضا
۱۳۸۹-۰۱-۱۹ ۱۰:۳۱:۲۲
دوست عصبانی...این لحن پرخاشجو را برای روزی نگهدار که به کار آید . متاسفانه چند صباحی است که مفاهیمی که باید با زبان دیپلماتیک و با منطق محکم سیاسی بیان شود تنها به خاطر جذب توده های احساسی با لحن کوچه بازاری بیان می گردد. (302638)
 
marashie
۱۳۸۹-۰۱-۱۸ ۱۸:۱۷:۴۱
کاش متن انگلیسی نامه ها را هم در کنار متن فارسی قرار می دادید. (302471)
 
یه هموطن
۱۳۸۹-۰۱-۱۸ ۱۸:۴۴:۰۷
سلام


دوستان هرکجای استدلال من اشتباهه بگید تا تصحیحش کنم



انگلستان یک کشور استعمار گره



کشور استعمارگر فقط به فکر منافع خودشه



بی بی سی مال انگلستانه



هر کسی حتی هموطن من که به دشمن کشورش کمک کنه خائنه . (302479)
 
۱۳۸۹-۰۱-۱۸ ۲۱:۵۳:۱۹
آیا در مورد روسیه و چین هم همین نظر را دارید؟ (302513)
 
Hasan
۱۳۸۹-۰۱-۱۸ ۲۳:۴۵:۰۲
ظاهرا شما فقط در مورد روسیه و چین و ایران ! این نظر را دارید (302556)
 
یوسف
۱۳۸۹-۰۱-۱۹ ۰۰:۲۱:۰۴
نمیدونم چرا کشور روسیه و چین بعد از انتخابات 88 برای بعضی از دلسوزان نظام !! مهم شد ایا ممد خاتمی با روسیه و چین هیچ روابطی نداشت ایا متوجه نیستید که این تخم لقی است که اسراییل در دهن شما کاشته و شما هم با بلاهت تمام ان را تکرار میکنید؟ (طبق اعتراف یکی از روزنامه نگاران اصلاحاتچی) ایا موضع چین در قبال ما با جنایات امریکا در ایران در 60 سال اخیر قابل مقایسه است؟ (انجام کودتا 28 مرداد. چپاول ثروتهای ایران. جنگ. حمله به هواپیمای مسافربری و....)

امام خمینی:
ما در حال جنگ با امریکا و تفاله های امریکا هستیم.... عده ای مرگ بر شوروی را مطرح می کنند تا امریکا فراموش شود! (302561)
 
ایرانی
۱۳۸۹-۰۱-۱۹ ۰۱:۵۷:۵۸
آقا یوسف!
من هم حرف شما رو قبول دارم.اسرائیل تو این زمینه هم داره موش میدوونه.
ولی به نظر من نباید طوری هم بشه که از چاه در بیایم بیفتیم تو چاله!
انگلستان و امریکا هم اولش با روی خوش وارد ایران شدند و کار های خیلی خوبی رو تو ایران انجام دادن(اصطلاحا میخ خودشون رو محکم کردند).انگلیس اول با ساختن اولین کارخونه های توپ و تفنگ سازی در ایران وارد کشور شدن.

البته حساب چین و روسیه هم جداست.
همونطور که کودتای 28 مرداد و کاپیتولاسیون رو توسط امریکایی ها تو ایران داشتیم، گلستان و ترکمانچای و امتیاز نفت شمال رو هم توسط روس ها داشتیم.
چین هم در حال تبدیل شدن به یه ابر قدرته! باید مراقب بود...


الف جون خواهش می کنم حذف نکن (302576)
 
ناصر
۱۳۸۹-۰۱-۱۹ ۱۳:۵۳:۳۱
چرا این سخن امام (ره) را نمی گویید که \"آمریکا بد.شوروی از آمریکا بدتر .....\"؟! (302712)
 
حسین
۱۳۸۹-۰۱-۱۹ ۰۱:۵۵:۱۶
موسوی: روسیه بد بد بد!
.
.
.
هیچ فکر کردین چرا بیانیه‌های موسوی به صورت منظم تو ریانووستی، خبرگزاری روسیه منتشر می‌شد؟!
باز هم یک تناقض غیرقابل حل سبز... (302575)
 
فاطمه
۱۳۸۹-۰۱-۱۸ ۱۸:۴۴:۳۰
من هم چند تا سوال از آقای بلیدا دارم:

1- طبق کدوم منبع معتبر و مدرک مستند در شب 22 خرداد 1388 و وقتی هنوز شمارش آرا شروع نشده بود، در صدای آمریکا، محسن مخملباف رو آوردید روی خط تلفنی تا اعلام کنه که موسوی رییس جمهور ایران شده؟

2- بر اساس چه مدارکی در صدای آمریکا، خبر کشته شدن کسانی رو دادید که زنده بودند، از جمله سعیده پور آقایی که بعدش مجبور شدید چندین بار از خواهرش دعوت کنید تا بتونید خبر دروغ خودتون رو ماست مالی کنید؟ (302480)
 
۱۳۸۹-۰۱-۱۹ ۰۸:۲۰:۵۳
شما اجازه بدین در ایران خبرنگار هایشان آزاد باشند آن وقت اخبار غیر مستند به قول شما مخابره نکنند. فعلا پرس تی وی متعلق به دولت ایران در آمریکا خبرنگار دارد. برعکسش اما صادق نیست. (302614)
 
عدالتخواه
۱۳۸۹-۰۱-۱۹ ۱۱:۲۹:۱۲
بله! خبر نگار داریم اما هر جا می خواهد برود باید اجازه بگیرد
به چند کیلومتری سازمان ملل و بعضی امکاکن دیگر نزدیک شود ، دستگیر می شود.

اما آنها چه؟
کم داریم همانند کریستین امانپور را که در رفت و آمد ایران و آمریکا هستند؟

لازم نیست وکیل مدافع آنها باشید. کمی با بصیرت تر باشید (302653)
 
۱۳۸۹-۰۱-۱۸ ۱۸:۵۱:۳۸
بنام خدا


اصلاح کنید:تمدن امریکا 200 سال و خرده ای است.
در ضمن چرا زحمت پاسخ به جوابیه دندان شکن(؟) این آقا را به خود داده اید؟ (302482)
 
مبتکر
۱۳۸۹-۰۱-۱۹ ۰۰:۴۳:۲۲
فقط دانشگاه هاروارد را هم در نظر بیگرید این دانشگاه چند سال دیگر چهارصدمین سال تاسیسش را جشن می گیرد. (302566)
 
وحید
۱۳۸۹-۰۱-۱۹ ۰۲:۲۲:۲۲
اتفاقا پدر نیروی دریایی امریکا هم یک دزد است این بیانگر تمدن والای این
کشور است (302582)
 
۱۳۸۹-۰۱-۱۸ ۱۸:۵۷:۳۳
ما نان و پنیر ساده خود را می خوریم ولی ننگ و خفت زیر بیرق آمریکا رفتن را نمی پذیریم.

آخه به شما VOA ها هم میشه گفت ایرانی؟
وای بر غرب زده های خائن و مزدور که با دشمن این کشور ائتلاف کرده اید. (302483)
 
علی
۱۳۸۹-۰۱-۱۸ ۲۰:۰۷:۱۹
سلام
نباید فقط از یک بعد نگاه کرد
چون در چندین سال پیش هی توی گوش ما خوندن کشور خارجی فلان و فلان و ما هیچ و هیچ و هیچ
هر چه آنها گفتند درست و حق فکر کردن نداریم و هر چه ما گفتیم غلط و حتما باید آنها تایید بکنند
که این باعث شد بعضی ها بی خبر به این رسانه ها گوش بدند و حرفهای اون رو قبول بدونند ( هر کسی گوش میدهد این طور نیستند )
جواب ابلها خاموشیست
بهتر بود سایت الف جوابی برای این ابلها نمیداد
با تشکر (302496)
 
ناصر
۱۳۸۹-۰۱-۱۹ ۱۴:۰۱:۰۹
فعلا که این ابله ها یک کشور پیشرفته و توسعه یافته هستند؟!واقعا با این ابلهی شان چطوری به اینجا رسیدند؟! (302718)
 
محسن
۱۳۸۹-۰۱-۱۸ ۲۱:۰۶:۱۵
من فقط عصبي مي شوم وقتي مي بينم در سايتهاي ايراني از انگليس و بي بي سي انتقاد شده اما در پايين صفحه افرادي مقيم ايران چنان نظر (كامنت)داده اند كه گويي وكيل مدافع انگليس هستند يا شبها با صداي امريكا از ايران تماس ميگيرند و حرفهاي مزخزف عليه نظام ميزنند حالم از اين گونه افراد كه آنها را مستخدم بي مزد ومواجب تلويزيون سيا(صداي امريكا)و تلويزيون روباه پير(بي بي سي)مي دانم به هم مي خورد
به اميد روزي كه جوانها آنقدر آگاه شوند كه در تلويزيون روباه پير از بي مخاطبي تخته شود (302500)
 
Hasan
۱۳۸۹-۰۱-۱۸ ۲۳:۴۳:۳۱
جوانها آگاهند .

چهرتا خود فروش (عموما با آی پی غیر ایرانی) که جوان نیستند . (302554)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۱ ۰۵:۵۸:۳۲
اصلا به فحاشی عادت کرده اید. اخوی جوان بودن صفتی نیست که می خواهی آنرا سلب کنی. یعنی هر کس خود فروشه سالخورده است؟ (303002)
 
جواد جمالی
۱۳۸۹-۰۱-۱۸ ۲۱:۰۹:۵۳
باسلام به نظر من در بی بی سی وصدای آمریکا عده ای اوباش هستند که در قبال پول هر خوش رقصی را انجام میدهند وهیچ کدام هم مدرک تحصیلی ویا سابقه کاری ومبارزاتی درستی ندارند وهرچه را مسولین این شبکه ها بگویند آنها اجرا مینمایند وصاحبان این شبکه افراد بافوذ سیاسی وسرمایه داران بزرگ هستند که با نظر تنگی میخواهند دنیا را تصاحب نمایند (302501)
 
۱۳۸۹-۰۱-۱۸ ۲۱:۱۳:۴۱
اگر شما لحن ترجمه نامه او را متکبرانه پیدا کرده اید، لحن پاسخ شما که کاملا بی ادبانه است. (302504)
 
Hasan
۱۳۸۹-۰۱-۱۸ ۲۳:۴۲:۱۸
کجای لحن این نامه بی ادبانه بود ؟ خوب است مشخص کنید .

مرحبا به این غیرت ملی !
البته با توجه به آیکن کشورتان : غیرت ملی آمریکایی !!
نکنه شما خود آلکس بلیدایی ؟ (302552)
 
جلیل
۱۳۸۹-۰۱-۱۸ ۲۲:۳۱:۲۶
صدای آمریکا هرچند رسانه دولتی محسوب میشه اما از محدودیت دولتی خبری نیست ودولت دست این رسانه را کاملا باز گذاشته وحتی به انتقاد از دولت آمریکا نیز پرداخته میشه
ضمنا من خودم بارها از صدای آمریکا شنیدم که مجریش
از مسئولین ایرانی بارها دعوت کرد تا در صورت تمایل در برنامه صدای آمریکا شرکت کنند ونظرات وعقاید خودشان را بیان کنند اما متاسفانه هیچ یک از مسئولین حاضر به شرکت نشد اگه این کامنت رو تائید نکنید خیلی نامردید (302523)
 
۱۳۸۹-۰۱-۱۹ ۰۲:۲۶:۳۴
خوشم می اید از الف که این نظرات رو منتشر می کنه
میشه شما که اینقدر از ازادی رسانه ای در رادیو امریکا تعریف کردید
بفرمائید چرا همیشه ایمیل های مخالفین نظام به عنوان نظر مخاطبان
در لابه لای برنامه ها خونده میشه ؟! (302583)
 
ناصر
۱۳۸۹-۰۱-۱۹ ۱۴:۰۴:۵۲
آیا اجازه می دهند یک کارگردان سینما در ایران مستقیما در یک مراسم رسمی با تماشاچیان زیاد از کشورهای مختلف جهان از رئیس جمهورش انتقاد کند و بگوید\"شرم بر تو!\"
کاری که مایکل مور در یک جشنواره سینمایی کرد به دلیل جنگ عراق خطاب به جرج بوش پسر! (302722)
 
وحید
۱۳۸۹-۰۱-۱۹ ۱۴:۱۵:۰۲
اتفاقا در همایش دوم خرداد سال گذشته ورزشگاه ازادی در جمع
هواداران اقای موسوی بعضی از هنرمندان چیزهای خیلی بدتری به
احمدی نژاد گفتند (302729)
 
محسن
۱۳۸۹-۰۱-۱۸ ۲۲:۵۱:۴۶
صداي امريكا مخاطب زيادي ندارد و حتي ضدانقلاب مقيم خارج هم اين بنگاه را محلي براي كلاهبرداري و بخور بخور از جيب ملت امريكا مي دانند
جدا براي مردم امريكا متاسفم كه در سال ميلياردها دلار از سرمايه بي زبانشان صرف اين اپوزيسيون!! مي شود مطمئن باشيد ميلياردي است و اخباري ماننداختصاص مبالغ 50 و 75 ميليون دلار و در اين حدود دروغ است وبراي اهداف ديگري اعلام مي شود (302529)
 
۱۳۸۹-۰۱-۱۸ ۲۳:۱۴:۲۸
سلام از این مرتیکه بی ادب که مزخرف نوشته بپرسید:
یادتان هست یکی از مقامات امنیتی آمریکا چند ماه قبل گفت از خبرنگاران بعنوان جاسوس در ایران استفاده کرده اند؟ (البته اصلا چیز جدیدی نیست) پس این بابا یا از موضوع بی اطلاع است که درخواست آزادی کامل خبرنگاران آمریکائی در ایران را دارد یا خودش هم جاسوس است و از اقدامات جاسوسی حمایت می کند.
- آیا بی بی سی یکبار به کودتا در ایران کمک نکرد؟ شاید صدای آمریکا بدنبال درج چنین مدالی در کارنامه اش است. زهی خیال باطل. فرزندان این سرزمین بیدارند و دوره کودتا در ایران به آخر رسیده.

- می توان پرسید منظور از آزادی خبرنگاران در ایران چیست؟ مثلا آنها حالا که آزاد نیستند چکار نمی توانند بکنند؟ چقدر پر ررو !! من تا جائی که دیده ام خبرنگار غربی - انگلیسی یا آمرکائی - که پایش به ایران رسیده فقط با چند نفر معدود مصاحبه کرده که همه با دولت مخالف بوده اند. انگار ماموریت دلداری و تقویت روحیه مخالفان نظام و تقویت تفرقه و اختلاف را دارند. می شود بفرمایند اینهمه خبرنگار که به ایران آمدند و رفتند چند تا گزارش درست و حسابی از ایران منتشر کردند؟

می شود مسئول این رسانه آزاد بفرمایند چند در صد اخبار آنها در باره ایران منفی نویسی است و از نظر آنها اصلا در ایران خبر مثبت و تحول مثبتی وجود دارد؟ آنچه وی اداره می کند رسانه نیست کثافتخانه است زیرا مثل مگس فقط و فقط روی کثافات می نشیند و از دیدن گل و سیزه عاجز است. البته مگس هم می تواند آزاد باشد ولی نباید به آزادی بلبل حسادت کند .

_ از این متولد سرزمین آزادی بپرسید چرا دو سال قبل وقتی قرار شد اداره بندر نیویورک به یک شرکت اماراتی سپرده شود جنجالی درست شد که نباید این بندر بدست یک کشور مسلمان اداره شود؟ .

- خجالت نمی کشد انگار بودجه رادیو آمریکای آزاد توسط بخش خصوصی تامین می شود. سایر رسانه های آزاد آمریکا هم که وی خواستار اعزام خبرنگار آنها و آزادی خبرنگار آنها در ایران است عبارتند از فاکس نیوز متعلق به صهیونیست معروف رابرت موردوخ، وال استریت ژورنال باز متعلق یه رابرت موردوخ معروف، نیویورک پست باز متعلق به رابرت موردوخ معروف، اسکای باز متعلق به همان شخص، نیویورک تایمز، بوستون گلوب و هرالد تریبیون همه متعلق به یک خانواده معروف یهودی دیگر، لس آنجلس تایمز، شیکاگو تریبون و چند تای دیگر متعلق به یک یهودی دیگر، سی بی اس با ریاست نوه مناخیم بگین، ای بی سی متعلق به خاندان یهودی دیگر، واشنگتن تایمز متعلق به وزارت دفاع و نظامیان. چه فهرستی از آزادی!! مردم آمریکا چه می کشند از این همه آزادی!! بقیه مردم دنیا پیش کش. به امید آزادی مردم آمریکا از این آزادی.

- راستی یادم رفت: نقش رسانه های یهودی در شروع جنگ عراق و تحمیل این جنگ با آن همه هزینه بر مردم آمریکا و عراق چه بود؟ چرا دو خبرنگار نیویورک تایمز پس از آغاز جنگ توسط دادگاه محاکمه و بدنبال آن از خبرنگاری محروم شدند؟ چرا معاون نیویورک تایمز که وکیل آنها بود هم نتوانست از آنها دفاع کند؟ فاکش نیوز چه کاره بود؟ آیا رسانه ابزار جنگ آفرینی است یا صلح، آرامش، اطلاع رسانی؟

- چرا موردوخ برای هر سهم 15 دلاری وال استریت ژورنال 50 دلار داد و همه را شوکه کرد؟ کنترل افکار عمومی آمریکا برای صهیونیست ها چقدر ارزش دارد؟

- شنیده ام خبرنگار ما در نیویورک (مقر سازمان ملل نه خاک آمریکا) حتی ویزای خبرنگاری درست هم ندارد و بشدت در مضیقه است حتی حساب بانکی هم ندارد. آمریکا بر اساس قانون کشور میزبان سازمان ملل موظف به ارائه خدمات به خبرنگاران کشورها در سازمان ملل است اما از این وظیفه هم سرباز می زند بماند برای سایر خبرنگاران. ظاهرا بشدت از خبرنگار می ترسد.
وی حتی اجازه رفتن به مراکز انتخاباتی در آمریکا ندارد و نمی تواند دوربین به دست به داخل خیابان بیآید اگر هم بیآید منتظر تذکر پلیس است.
این کابوی آمریکائی به چه حق و با چه روئی درخواست آزادی کامل خبرنگاران آمریکائی در ایران را دارد.

- بپرسید رئیس جمهور، وزیر خارجه یا کدام مقام آمریکائی با یک رسانه ایرانی مصاحبه کرده است؟ معنای آزادی از نوع آمریکائی هم روشن شد خدا پدر ناصرالدین شاه را بیآمرزد که لااقل رک و صریح می گفت هرچه من می گویم همان قانون است. اینها هم می گویند هر چه آمریکائی ها می گویند همان آزادی است بقیه را سه نه نه.

- از این بابا بپرسید مگر خودش رئیس یک رسانه آزاد است. مگر هر روز کنگره آمریکا - نمایندگان بشدت ضد ایرانی و صهیونیست آن - برای این رادیو تعیین تکلیف نمی کنند و آنرا به اقدامات بیشتر ضد ایرانی تشویق نمی کنند. شاید این نامه را هم برای رضای خاطر اربابانش در واشنگتن نوشته است شاید هم به دستور همان اربابان باشد. بالاخره پست را باید به هر قیمتی نگهداشت. زندگی در آمریکا باید گران باشد.

- پس اگر کسی قرار است درونش را اول اصلاح کند آمریکاست . آزادی آمریکائی به ما نیآمده اگر آنها با هرزگی دخترانشان و زنانشان مشکلی ندارند این آزدی و نتیجه آن (توسعه حرامزادگی) پیشکش خودشان.
- سوال: منابع موثق می گویند وقت ورود به خاک آمریکا فقط نام مادر سوال می شود و کاری به نام پدر ندارند؟ شاید جواب دهید این برای احترام به زنان است اما نه احتمالا حرامزدگی و بی پدری رواج دارد. وضع زنان آمریکا بشدت اسفبار است. شاید این بابا به اینها هم افتخار می کند بالاخره نتیجه آزادی است. (302543)
 
۱۳۸۹-۰۱-۱۹ ۰۸:۲۵:۲۵
فکر نکنم در آموزه های دینی توهین و به کار بردن الفاظ سخیف در مورد دشمنان هم مجاز باشد. اگر اشتباه می کنم تصحیح بفرمایید. (302615)
 
Hasan
۱۳۸۹-۰۱-۱۸ ۲۳:۴۰:۴۳
مرحبا به این پاسخ . نویسنده کی بود ؟

در مورد ژورنالیست های فراری هم حافظ می فرماید :

آشنایان ره عشق گرم خون بخورند
ناکسمگر به شکایت سوی بیگانه روم

(ناکس = بی گانه) !


یاحق (302550)
 
فاتح
۱۳۸۹-۰۱-۱۸ ۲۳:۴۲:۰۷
به نظر من این نشانه قدرت و ثبات ایران است.
قدرتهای بزرگ در عرصه های اقتصادی، علمی، نظامی،... آنچنان عرصه را بر کشورهای دیگر تنگ میکنند که دیگر توان و فراقتی برای مبارزه در عرصه های رسانه ای باقی نمیگذارند.
خوشحالم که میبینم عرصه تقابل ما با آنها رسانه ای شده است. این یعنی:
از نظر سیاسی، اقتصادی، نظامی و علمی به ثبات خوبی رسیده ایم و فعالان عرصه رسانه فضای با ثباتی برای زیر سوال بردن استیلای رسانه ای آنها در اختیار گرفته اند. (302551)
 
سعید
۱۳۸۹-۰۱-۱۹ ۰۰:۰۵:۴۷
من نه به رسانه های خارجی اطمینان دارم و نه به رسانه های داخلی. به نظر هر دو این رسانه ها متاسفانه گاهی سعی می کنن واقعیت رو چپه نشون بدن. بنابراین سعی می کنم خبرها رو از تمامی منابع دریافت کنم و بعد با تحلیل خودم اونها رو تحلیل کنم.
از طرف یک سبز (302559)
 
۱۳۸۹-۰۱-۱۹ ۰۲:۲۸:۰۹
نمی دانم امثال شما ها بالاخره کی از پیله ادبیات رنگی خارج خواهید
شد فقط امیدوارم خیلی دیر نشود (302584)
 
hajiagha
۱۳۸۹-۰۱-۱۹ ۰۰:۲۴:۲۶
محل شان نگذارید این ها را من که درکانادا هستم ای ن ها را آدم حساب نمی کنم . دم مرز بیا ببین چه توهینی به ایرانی و عرب می کنند (302562)
 
مرتضی ملائکه
۱۳۸۹-۰۱-۱۹ ۰۲:۳۰:۲۷
سلام
باتشکر از نامه خوبتون اماحقیقتا ازبعد صحبت مقام معظم رهبری یک تیتر خبری برای فلسطین و وضعیت اسفبار مردم مظلوم آن رفتید الحق وانصاف کم کاری نکردید

\"سعى ميكنند دنياى اسلام را مشغول كنند. امروز همين قضاياى فلسطين در سايه‌ى مشغول شدن دنياى اسلام به مسائل فرعى دارد اتفاق مى‌افتد. واقعاً امروز در فلسطين فاجعه‌آفرينى است، در غزه فاجعه‌آفرينى است، در كرانه‌ى باخترى هم فاجعه‌آفرينى است. قضاياى حرم ابراهيمى را نبايد دست‌كم گرفت؛ اينها خيلى مهم است. به خاطر اقامه‌ى نماز، مسلمانها را از پايگاهشان و خانه‌شان بيرون كنند و راه ندهند! اسلام‌زدائى از آثار اسلامى، يكى از آن كارهاى بسيار خطرناكى است كه دارد جلوى چشم مسلمانهاى عالم اتفاق مى‌افتد. از بس همه مشغولند، سرگرم چيزهاى فرعى و جزئى هستند، نميفهمند در دنياى اسلام چه دارد ميگذرد. توطئه عليه دنياى اسلام اين است.

امروز سازمان كنفرانس اسلامى كه وظيفه و اساس فلسفه‌ى وجودى‌اش اصلاً دفاع از فلسطين و مسئله‌ى فلسطين بوده، واقعاً وظيفه دارد كه ايستادگى كند؛ دنياى اسلام را در مقابل اين حركت موذيانه‌ى صهيونيستها و حاميانشان - كه اغلب دولتهاى مستكبر غربى، على‌رغم اختلافاتى كه دارند، در اين پشتيبانى سهيم و شريكند - بسيج كند.

دنياى اسلام بايستد، و ميتواند. ظرفيتهاى دنياى اسلام براى ايستادگى در مقابل خباثتها و طمع‌ورزى‌هاى صهيونيستها خيلى بالاست. همه‌ى توجه فوراً متوجه نفت ميشود؛ مسئله‌ى نفت نيست. اينجا مركز دنياست، بزرگترين بازارهاى مصنوعات غربى توى اين منطقه است، آبرويشان به اينجا وابسته است، مهمترين گذرگاه‌هاى جهانى در اختيار اين مجموعه‌ى كشورهاى مسلمان است؛ اين چيزها رگهاى حيات دنياست، دست مسلمانهاست؛ مسلمانها از اينها استفاده كنند، ميتوانند.\"
بیانات رهبری در جمع مسئولان و شخصیت‌های علمی سیاسی17/1/89 (302585)
 
hajiagha
۱۳۸۹-۰۱-۱۹ ۰۳:۴۳:۵۸
در لس آنجلس رایو 24 ساعته وقتی علی رضا میبدی خواست من را معرفی کند آن چنان با آب و تاب خالی می بست که بیا و ببین . بعد گفتم این آمیکای شما اینه ؟ د رست میشه آقا صبر داشته باش ..الان 16 ساله میگذرد احساس می کنم حماقت کردم و آمدم . البته زیاد خالی بندی و حقه بازی از اینها یاد گرفتم نه کار سالم خدا من را ببخشد . باور کنید من به همه این رسانه های حقه باز سری زده ام تا ببینم حرف حساب آنها چیست ؟ جالب اینکه در صحبت های خصوصی دوستانه از ایران تعریف هم می کنند . چون بیکار هستند و مزد می گیرند تا از گرسنگی نمیرند پشت این رسانه ها حرف مفت می زنند ببینید هنوز هیچ فرد و رسانه مخالف حکومت ایران جرات نکرده با من وارد بحث بشود چون من پررو بودم رفتم داخل همه اینها اما واقعا افسوس عقب افتاده فکری و لج باز و احمق هستند و هنوز هم می گویم من از حکومت ایران حاظرم هم به زبان فارسی و هم انگلیسی در مقابل هر فیلسوف یا فرد مخالف ایران وارد بحث بشوم (302591)
 
م
۱۳۸۹-۰۱-۱۹ ۱۲:۲۲:۳۳
دمت گرم حاجي آقا اميدوارم برگردي مملكت (302674)
 
علیرضا
۱۳۸۹-۰۱-۱۹ ۰۴:۳۸:۴۱
انقدر نامه ی آقای بلیدای از دماغ فیل افتاده مسخره بود که فکر نمی کنم ارزش جواب دادن رو داشت. کاش سردبیری محترم الف تامل بیشتری در نوشتن این پاسخنامه می کرد. (302596)
 
ughliniv
۱۳۸۹-۰۱-۱۹ ۰۵:۲۸:۰۴
اول سلام
آقا يا خانم ناشناس !! حوزه فعاليت خبرنگار ايران در آمريكامحدود است به چند خيابان اطراف نمايندگي ولي خبرنگارهاي ديگر كشور ها هر كجا كه بخواهند مي روند . درضمن خبرنگار هاي ايراني فقط خبرنگاري مي كنند ولي بيشتر خبرنگاران خارجي در ايران اول حجاسوسي مي كنند بعد خبرنگاري . (302599)
 
۱۳۸۹-۰۱-۱۹ ۰۵:۴۱:۴۳
البته من سوال اول سایت الف را از طرف خودم جواب میدهم
بله، البته برای خر کردن ملت، و اینکه بگن ما هم بلدیم علیه اسراییل حرف بزنیم. (302600)
 
hajiagha
۱۳۸۹-۰۱-۱۹ ۰۶:۲۴:۳۱
این هم مدرک آن بخوانید اگر از فشار ناراحتی ناسزا به سازمان ملل ندادید ...مملکتی که در آن بیش از 200 هزار نفر بی خانمان دارد و مردم خون خود را می فروشند تا از گرسنگی و فقر جان ندهند ببینید مالیات های ما کجا و چطور خرج می شود این همان کشوری بود که ایران را در سازمان ملل محکوم کرد ؟

By Joan Bryden, THE CANADIAN PRESS, cp.org, Updated: April 7, 2010 5:57 PM
Taxpayers boosted MPs\' gold-plated pension fund through recession
OTTAWA - The gold-plated pension fund for members of Parliament rose by 10 per cent during the global recession - thanks to Canadian taxpayers, whose own pension funds and retirement savings nosedived.

A new report shows the half-billion-dollar pension fund for MPs and senators jumped in value by $53.8 million in 2008-09.

Over the same period, private pension plans in Canada lost an average of 21 per cent of their value, according to the Organization for Economic Co-operation and Development.

Even the Canada Pension Plan reported a 14 per cent hit, losing $17.2 billion.

Yet the parliamentary plan was immune to the market meltdown that decimated millions of Canadians\' retirement nest eggs. That\'s because its interest rate is set by regulation and backed by ordinary taxpayers.

The fund is not invested in the markets. Indeed, there is no actual money in the fund. It\'s strictly a paper account, for which taxpayers are on the hook when the bill eventually comes due.

\"It\'s all got to be backed by the taxpayers,\" says Bill Robson, president of the C.D. Howe Institute.

\"Not a dollar of real cash has gone into these plans so when the time comes to pay the pensions, all of this money is going to have to be raised either by real borrowing - like actually floating bonds that people pay cash to invest in - or through taxes.\"

The annual fund report to Parliament for 2008-09, tabled recently, underscores just how \"mind-bogglingly generous\" the parliamentary pension plan is, Robson adds.

He points out that ordinary taxpayers are limited by law to contributing up to 18 per cent of their annual income to registered retirement savings plans (RRSPs) or private pension plans.

Federal public servants enjoy pension benefits that amount to about a third of their income, through a so-called defined-benefit plan that Robson has criticized for being too generous and unaffordable.

But MPs and senators do considerably better than that, with pension benefits worth about half their income - and indexed to inflation.

\"The rulers have a very generous pension compared to what they allow the ruled to have,\" Robson says.

\"That\'s monumentally unfair. I can\'t think of any justification for it.\"

Kevin Gaudet, head of the Canadian Taxpayers Federation, says there\'s a \"Niagara Falls of a chasm\" between the private and parliamentary pension plans.

The parliamentary pension report comes as Canadians are being warned of a looming pension crisis, in which they\'re going to have to work longer and save more to retire with even a modest income.

Gaudet doubts many Canadians are aware that \"not only do they not have enough of their own money saved but they\'re also paying through the nose in their taxes so that they can feather the retirement beds of public sector employees and politicians.

\"I think they ought to be mad. It\'s a huge discrepancy.\"

The taxpayers\' federation calculates that after serving only six years, an MP is entitled to an annual pension of $27,000. Long-serving MPs can collect more than $100,000 a year.

Having just completed his fourth year as prime minister, Stephen Harper is now eligible to collect a special retirement allowance once he turns 65 - on top of his MP\'s pension, which he can begin collecting at 55.

By Gaudet\'s calculation, that means Harper will eventually collect an annual pension and allowance worth at least $178,000.

\"Wow, that\'s the good life.\" (302603)
 
امید
۱۳۸۹-۰۱-۲۱ ۱۴:۰۴:۱۷
بابا تو رفتی اونجا و داری از امکاناتشوین استفاده میکنی و حالشو میبری بعد مدام بهشون فحش میدی.
ببینم شما در بلاد کفر و فقر و فحشا و فلاکت و بدبختی چکار میکنی؟ .چرا نمیای تو مملکت گل و بلبل و بهشت برین خودمون با هم حال کنیم .
دوست عزیز با کمال احترام به این کار شما میگویند دورویی و نمک نشناسی. (303104)
 
pooya
۱۳۸۹-۰۱-۱۹ ۰۸:۱۳:۴۴
سلام
احسنت به شما كه بدور از تعصب پاسخي دندانشكن به دشمن داديد مطمئن باشيد كساني كه در عرصه رسانه اين گونه گام برمي دارند اجر جهاد راكسب خواهند كرد. (302610)
 
علي
۱۳۸۹-۰۱-۱۹ ۰۸:۱۶:۱۹
يك سوال:
هيچ جاي دنيا مثل ايران روي ماهواره ها پارازيت مي اندازند يا نه؟ (302611)
 
فاتح
۱۳۸۹-۰۱-۱۹ ۱۱:۲۷:۳۳
در امریکا و اروپا نه. چون خودشون صاحب ماهواره هستند و اساسا اجازه پخش نمیدن. (302651)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۰ ۱۱:۳۲:۲۶
ولی خوب بلدن العالم و المنار رو بایکوت کنند. (302868)
 
۱۳۸۹-۰۱-۱۹ ۰۹:۴۸:۴۰
وقتی صدای آمریکا و بی بی سی از اسرائیل انتقاد میکنند ریاکاری در سخنانشان پیداست ولی وقتی از ایران تعریف هم میکنند بغض و کینه در کلماتشان هست .دوم اینکه این اندک سیاستمداران آمریکایی حدیث نفسشان را میخواهند حرف دل مردم جهان جلوه دهند که موفقیتشان به دو چیز بستگی دارد
1- خودخواه ها یی که در داخل نظام داریم و بخاطر قدرت طلبی سرشان را در برف میکنند و بغل دستیشان را هم نمیبینند شعار وا اسلاما و مرگ بر آمریکا میدهند و فلان مسئول بغل دستشان دست به چپاول بیت المال میزند و احمقانه از او دفاع میکنند جنگ حزبی و جناحی را جنگ ملی تعریف میکنند و جامعه را به آتش میکشند اینها را جامعه میبیند و قبح کار های آمریکا نزد افکار عمومی ریخته میشود و متاسفانه صدای آمریکا برای بعضیها صدای آزادی و حق میشود
2 - تکنیک رسانه ای که درمقایسه با مورد اول از اهمیت کمی برخوردار است . (302623)
 
۱۳۸۹-۰۱-۱۹ ۰۹:۵۳:۲۳
واستون متاسفم مدیریت سایت الف بابت سانسور...بار کج به مقصد نمی رسد (302627)
 
ناشناس
۱۳۸۹-۰۱-۱۹ ۱۰:۱۸:۱۴
الف جان تو هم که داری مثل تلویزیون فقط نظرات تایید کننده خودت رو میذاری.
مرد حسابی شمایی که جواب میدی بله در ایران می شود و خبرنگاری وقایع آزاد است خداوکیلی خدا رو در نظر می گیری و حرف میزنی؟ خدا وکیلی آزاد است؟ من با آمریکا خوب نیستم ولی شماها هم واقعا دارین ظلم میکنین با این حرف هاتون به ایران و ایرانی. بابا مردم نظرشون اینا نیست به خدا. (302635)
 
سام
۱۳۸۹-۰۱-۱۹ ۱۰:۴۵:۲۰
سلام
به نظر من این سردبیر با اینکه مخاطب نبوده الکی خودش را مخاطب فرض کرده تا پاسخی دریافت کنه و کمی وجهه که یک رسانه ایرانی با من مکاتبه کرد،بهتره همون با تمدن 400 ساله مبتنی بر کشتار بومیان امریکا و وحشی گریهای جنگهای داخلیشون و برده داریشون روزگار بگذرونند تا صبح دولتشان بدمد... (302641)
 
شهروند تهراني
۱۳۸۹-۰۱-۱۹ ۱۱:۳۰:۱۷
سلام
من از پيگيري تان در خصوص اتهامات (حيفم مياد پيشوند آقا را براي او بكار ببرم) بسيار خرسند هستم
به كاربران توصيه مي كنم بروند و تحقيق كنند تا ماهيت اين فرد را بهتر بشناسند
خواهشا ادامه دهيد (302619)
 
۱۳۸۹-۰۱-۱۹ ۱۲:۱۸:۰۴
وقتی خانم ها و اقايان سبز سبز سبز می ايند وسط خيابان و در لباس معترض ناموس و حيثيت مملکت شان را بر باد ميدهند بعد هم ميروند خانه از بشت کامبيوتر هايشان خود فروشی تصويری و صوتی روانه بی بی سی ميکنند ميخواهيدامريکايی باادب و احترام ومتانت برخورد کند؟ فکرنميکنم رفتار اين بيگانه ازرفتار کروبی بی ادب تر و از موسوی متکبر تر و دروع سازی و خيانتش از سايت های مزد بگير مثلا ايرانی بيشتر باشد. (302672)
 
محمود
۱۳۸۹-۰۱-۱۹ ۱۳:۰۳:۱۷
سلام
سخنان شما در نامه اي كه فرستاديد و جوابيه اي كه بعدا فرستاديد از نظر خودتان صحيح و بي نقص است من هم به نظر شما احترام مي گذارم ولي نظرم جز اين است. شما در موقعيت ضعيف قرار گرفته ايد و كشور هاي قوي بسته به درجه قوت شان به شما فشار مي آورند ( با ادبيات شما يعني ظلم ميكنند) و شما سايت الف و همفكراني كه شما را در امضاي اين نامه همراهي كرده اند را من مشابه نزديك افكار و عقايد جمهوري اسلامي و شيعه اثني عشري زمان حاضر ميبينم كه فرق تان با كشورهاي قوي در عمل به خاطر ضعفي كه داريد مظلوم واقع شدن است و دستور العمل ديني تان هم قيام و خروج بر عليه اين ظلم هاست و خشونت در جنبه هاب فيزيكي و ادبي نيز نه تنها آزاد است بلكه واجب است براي گرفتن حق و اين درحالي است كه به خشونت فيزيكي ظالم و بي ادبي احتمالي وي نيز معترض هستيد اين كه گفتم احتمالي نه اين است كه آنها كاملا مودب هستند خير آنها ميدانند جامعه بشري رعايت ادب و احترام را ميطلبد و اين را رعايت ميكنند براي رسيدن به هدفشان كه همان برتري و سيادت است كه بر مبناي رقابت تعريف شده ولي شما هنوز به همين مقدار كه هزينه اي هم ندارد بر رفتار و گفتار خود واقف نيستيد چه رسد به اينكه خشونت پرهيز و تحمل مدار باشيد كه مغايرتي با حق طلبي ندارد و مانند كسي كه حق دارد و اذيت شده ولي زورش نميرسد _ كه اگر ميرسيد بدتر ميكرد با ظالم از آنچه با وي انجام شده_ خشونت كلامي را سرلوحه ميكنيد. در ذات نظام ها تغيير و تفاوتي نيست فقط تعداد زيادي ضعيف تر از تعداد ديگري هستند و از منافع ايشان سو استفاده ميشود و اگر اينبار يكي از ضعفا به جرگه قدرتمندان بپيوندد تسمه از گرده هر آنچه ضعيف است خواهد كشيد از مسلمان كردن اجباري تا خراج و جزيه ديگر فشارها. حقوق ضايع شده ايرانيان در طول تاريخ را دستمايه نبرد و دشمني كردن كار بي نتيجه اي است و بيشتر كاربرد داخلي دارد و به درد درجه يك و دو كردن شهروندان با معيار دشمن ستيزي خواهد داشت و براي شما البته اين امتياز خوبي بود براي نزديكي به قدرت سياسي موجود. آيا مي شود كه اصحاب فرهنگ از راه هاي فرهنگي مبارزه اي انساني را آغاز كنند؟ و در ادبيات و فرهنگ و روزنامه اصطلاحات جنگي را به دور بريزند؟ اميدوارم و اين اميد پايه هايي دارد يكي همين كه نفس دست بردن به قلم هرچند بدخط و بي تمرين باشد بهتر است از دست بردن به بمب و گلوله و نيز ارتباط انساني از نوع گفتگو كه آغاز شده بهتر است از انحصار ارتباط در رزم و خصم اگرچه تمرين نداريم و مقداري تحقير شده ايم و نياز به ترميم خود داريم كه در ريشه هاي فرهنگي ما كم نيست داروهاي براي آن. (302688)
 
حسین
۱۳۸۹-۰۱-۱۹ ۱۹:۰۲:۴۲
ای کاش می‌شنیدید سخن دکتر شریعتی را: آن کسی که می‌گوید ایرانیان به خاطر جزیه مسلمان شدند را باید از دیدگاه ملی‌گرائی محکوم کرد.
ایرانیان مسلمانانی که از جان و دل زندگی خود را وقف اندیشه‌ای کردند که آن را ناب و مطابق با فطرت خود یافتند با اتکا به یک دروغ آشکار این طور تحقیر می‌کنید؟
استفاده از بمب و گلوله در مقابل منطق، روش آمریکا و اسرائیل و سپس دست نشانده‌های آن‌هاست. از صدام گرفته تا طالبان و دار و دسته ریگی و امثال آن.
طنز تلخ این‌جاست که این دست نشانده‌ها که ارتباط مستقیم با دستگاه‌های جاسوسی‌شان دارند، به ایران و مسلمانان می‌چسبانند! در مقاله‌ای دیده بودم که وهابیون و طالبان را به ایران وصل کرده بود... می‌خواستم خطاب به نویسنده غربی آن مقاله -به قول خودمون- بگویم: رو که نیست، سنگ پای تگزاسه! (302788)
 
۱۳۸۹-۰۱-۱۹ ۱۶:۱۹:۱۴
هنون یادم نرفته و هروقت یادم میاد خنده ام میگره
روز بعد 22 بهمن توی صدای آمریکا تحلیل میداد که از صبح دارن به مردم تو خیابونا سکه و کارت مادام العمر پرداخت شد قبض آب و برق میدن تا مردم تو خیابونا بیان و در راهپیمایی شرکت کنن ، یکی دیگشونم زنگ زد و گزارش مستقیم می داد که از صبح تا حالا تو خیابونها پر شده از نیرو های نظامی و افرادی که از شهر های دیگه به تهران آورده شده اند بعدشم یکی دیگشون گزارش داد که تو خیابانهای اصلی تانک و زره پوش مستقر شده ، به نظر من تا اینجور آدما توی مخالفین نظام هست هیچ گزندی به این مملکت نمیرسه ما باید بترسیم و به گوش باشیم از منافقین داخلی که در پشت نقاب خود چهره اصلی خود را رو نمی کنند.
و قالب کسایی که این تحلیل ها و صحبت های شبکه های ماسونی صهیونیستی را می پزیرند یا در اصل مطالبه این شبکه ها که همان ضدیت با جمهوری اسلامی است مشترکند و یا افرادی هستند که دچار ضعف تحلیل و عدم درک واقعیت جامعه کنونی ایران هستند.
البته نا گفته نماند طریقه فعالیت این شبکه ها بگونه ای است که یک خبر را به صورت صحیح که درصد ضدیت آن با منافعشان در حد پاین باشد برای مخاطبین پخش می کند تا مخاطبین به بی طرفی آنها اعتماد کنند و سپس با دادن تحلیلها و اخبارهای نا صحیح ذهن و افکار مخاطبین خود را تسخیر می کنند (302759)
 
انصاف
۱۳۸۹-۰۱-۲۰ ۱۱:۵۱:۳۰
جانا سخن از زبان ما مي گوئي
ممنون از پاسخ زيبايتان . سوالات هفتگانه اساسي را مطرح نموديد كه حتما بي پاسخ خواهند ماند . براي من همواره اين سوال مطرح بوده و هست كه چرا آمريكا زير يوغ اسرائيل زندگي ميكند و جالب اينجاست كه تفكر صهيون حتي آمريكائي را هم قبول ندارد و تمام نسل بشر را بنده و نوكر خود ميداند . مجددا بعنوان يك دوست خواهش ميكنم كه از جاده ادب و نزاكت خارج نشويد كه زيبنده ايراني و نشريه ايراني نيست . بعضي از كامنتها از روي عصابانيت نوشته شده و لازم است كمي انها را تلطيف كنيد . ما نيازي به استفاده از الفاظ نازيبا نداريم .حرفهاي مستدل شما بقدر كافي پاسخگو است . (راستي يادآوري سابقه تمدن ايراني خيلي جذاب و كوبنده بود). ممنون (302873)
 
۱۳۸۹-۰۱-۲۲ ۱۴:۳۱:۰۳
این شبکه ها فقط عوام فریب هستن و بس .
امروز 5 تا خبر که بگن ، 4 تاشون درسته ، یکیشون دروغ . فردا میشه 3 تا درست ، 2 تا دروغ ، بعدش می شه 2 تا درست 3 تا دروغ ، بعد میشه 1 درست 4 تا دروغ و بعد میشه همش دروغ .
اینها دارن اینطور پیش می رن ( یعنی جنگ نرم و خیلی آهسته آهسته ) که متاسفانه بعضی از مردم ... ما گول خوردن و خیال کردن هر چی بگن درسته ( می دونید چرا ؟ چون روز اول با پنج تا خبر درست کارشون رو شروع کردن و برای همین بعضی از مردم دیگه خبرهای بعد رو نگاه نمی کنن ، همینکه خبرهای اول درست بوده برای بعضی از مردم ساده اندیش کافیه که تا آخرش رو باهاشون برن و همیشه اونها رو تایید کنن ! )
یه اعتقاد کلی هست که میگه اگر یک حرف 100% اشتباه رو خیلی تکرار کنی ، بعدش کم کم خودت هم بهش شک می کنی که شاید این حرف درست باشه . ( بدون هیچ دلیل موجهی )

خیلی جالبه برام بعضی از دوستان طرفدار بی حد و حصر آزادی آمریکا هستن !!!
کدوم آزادی ؟
آزادی ای که هر چی اونا دوست دارن اسمش رو بذارن آزادی ، آزادیه ؟
آیا این آزادی هستش که تا یک آمریکایی ( یا هر کسی دیگه ) بخواد در مورد هولوکاست تحقیق کنه ( فقط تحقیق ) میگیرن پدرش رو در میارن ؟! این آزادی هستش که فقط اثبات قضیه ای (که روشنه دروغه ) این همه مجازات رو باید در پی داشته باشه ؟
این آزادی هستش که حتی فکر کردن به اینکه \" باید این قضیه رو اثبات کرد \" هم گناهی بزرگ باشه ؟
پس تعقل و استدلال کجاست ؟!!!
لعنت به این آزادی و لعنت به هر کسی که از این آزادی دفاع می کنه . (303433)
 
امیر
۱۳۸۹-۰۲-۱۳ ۱۱:۴۰:۳۳
من به صورت دوستانه از این رسانه های داخلی خواهش میکنم دست از یکجانبه گرایی بردارید تامخاطبین به سوی رسانه های بیگانه و شایعه پراکن نروندآخه این رسانه ها نام ملی را به یدک میکشندیعنی مال همه هست نه فقط یک شخص یاگروه یا حزب خاصی. (309300)
 
رامين
۱۳۸۹-۰۲-۱۶ ۱۳:۲۳:۳۳
به نظر من هر دو، چه شما و چه آن شبكه خارجي مثل هم رفتار مي كنيد. هر 2 عقايد خود را ملاك تفكر منطقي خود قرار مي دهيد. منطق شما نسبي است. نسبت به عقايد خود درست مي گوييد ولي آيا اين به اين معني است كه حتما حقيقت را مي گوييد؟ اجازه دهيد مردم قضاوت كنند. (310401)
 
هادي
۱۳۸۹-۰۲-۲۵ ۲۳:۰۲:۲۳
من با وجود اينكه خيلي حرف ها و تحليل ها در مورد شبكه هايي مثل آزادي يا صداي آمريكا voa ، بي بي سي و غيره شنيده بودم دوست داشتم خودم ببينم و منصفانه قضاوت كنم. اين شبكه ها كه تعدادشون هر سال به لطف كنگره ي آمريكا و دولت نامشروع و اشغالگر اسرائيل و گروههاي معاند با پول هاي بادآورده زياد ميشه هيچكدومشون حرفي جديدتر از ديگري براي گفتن ندارن و اين در حاليه كه هميشه براي اثبات تاثير بيشتر روي افكار عمومي و تصاحب سهم بيشتر كمكهاي دولتهاي مستكبر با هم در حال مسابقه اند و اكثرا به درگيري هاي لفظي مي انجامه كه خصوصا از شبكه هايي مثل آزادي كه واقعا اكثر صحبتهاي اونها با لحن تند و فهاشي هاي مكرر انجام ميشه اصلا رفتار دور از انتظاري نيست. واقعا اينها نمونه هايي از جهل مردماني هست كه خدا اونها رو به حال خودشون رها كرده تا در جهل و حماقت خودشون قوطه ور باشن و با دين ستيزي مدام خودشون بيش از پيش عذاب اخروي نصيب خودشون كنند.

و من الله التوفيق (312901)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.