نظر منتشر شده
۱۰۷
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 442583
نظر شما درباره اجازه صدور ویزا برای کشتی‌گیران آمریکایی چیست؟
بخش خبری الف، ۱۷ بهمن ۹۵
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۱۱
صبح امروز و پس از مخالفت اولیه ایران با صدور روادید برای کشتی گیران آمریکایی برای حضور در جام جهانی کشتی آزاد در کرمانشاه، بالاخره بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اعلام کرد: با توجه به توقف اجرای محدودیت‌های تبعیض آمیز علیه ورود شهروندان ایرانی به آمریکا بر اساس حکم قاضی فدرال آمریکا و با عنایت به درخواست رئیس فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران و رییس فدراسیون بین المللی کُشتی، با صدور روادید برای تیم کشتی آمریکا به منظور شرکت در مسابقات جام جهانی کشتی در کرمانشاه موافقت شده است.

به گزارش الف،‌ تصمیم اولیه ایران مبنی بر عدم صدور روادید به کشتی گیران آمریکایی، با توجه به سیاست های اتخاذ شده از سوی دولت ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور از جمله اتباع ایرانی به خاک آمریکا اتخاذ شده بود.

نظر شما بینندگان الف درباره این اتفاقات چیست؟ نظر خود را مطرح کنید تا ما آن را با دیگران به اشتراک نظر قرار دهیم.
۱۳۹۶/۰۲/۰۹ ۰۷:۵۸
 
۱۳۹۶/۰۱/۱۰ ۱۲:۳۳
 
۱۳۹۵/۱۲/۰۷ ۰۳:۲۱
 
۱۳۹۵/۱۱/۲۰ ۰۳:۰۵
 
۱۳۹۵/۱۱/۱۹ ۲۱:۲۴
 
۱۳۹۵/۱۱/۱۷ ۱۳:۱۸
 
۱۳۹۵/۱۱/۱۷ ۱۱:۳۹
 
۱۳۹۵/۱۱/۱۶ ۱۷:۲۳
 
۱۳۹۵/۱۱/۱۶ ۱۷:۱۲
 
۱۳۹۵/۱۱/۱۶ ۱۳:۱۱
 
 
کلمات کلیدی : ترامپ+قانون لغو ویزا+اقدامات ترامپ+مهاجرت به آمریکا+کشتی‌گیران آمریکایی
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۷ ۱۵:۱۷:۲۱
ایران در تمام دوران مذاکرات هسته‌ای و متعاقباً در زمان اجرای برجام، قائل به این اصل بوده که‌ عملکرد هریک از نهادهای ساختار سیاسی آمریکا به مثابه عملکرد «دولت آمریکا» در کلیت آن تلقی خواهد شد. به این معنا که‌ اگر به عنوان مثال، کنگره با تصویب یک قانون مرتکب نقض برجام شود، یا دستگاه قضایی آمریکا حکمی صادر کند که‌ ناقض تعهدات آمریکا مطابق برجام است، ایران کلیت ایالات متحده را از نظر حقوقی مسئول خواهد شناخت. این اصل، از اصول پایه‌ای حقوق بین الملل محسوب می‌شود.

حال، در راستای اجرای همین اصل، و ضمن پایبندی به اصل «اقدام متقابل»، به نظر مناسب است اگر پیرو تعلیق موقت دستور اجرایی دولت ترامپ در مورد سفر اتباع کشورهای مسلمان توسط یک دادگاه فدرآل در آمریکا، ایران نیز متقابلاً برای تیم کشتی آمریکا روادید موقت صادر کند و اجازه دهد ورزشکاران آمریکایی برای شرکت در مسابقات پیش رو در ایران حضور پیدا کنند.

به عبارت دیگر، کنش منفی هر یک از نهادهای آمریکا را با واکنش منفی و کنش مثبت آنها را با واکنش مثبت پاسخ دهد.

این اقدام ایران، ضمن اینکه ناقض هیچ ‌یک از اصول حاکم بر سیاست خارجه کشور نیست و با اصل اقدام متقابل نیز هیچ مغایرتی ندارد، حاوی پیام‌های مهمی برای طرف مقابل و پیام مثبتی برای افکار عمومی آمریکا در بر خواهد داشت. ضمن اینکه از اقدامات قهریه فدراسیون بین‌المللی کشتی نیز پیشگیری خواهد کرد.
(4152466) (alef-13)
 
دیپلمات
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۷ ۱۶:۱۳:۵۲
سیاست خارجه ما ، سیاست ِ سر در گُم (4152563) (alef-3)
 
Netherlands
۱۳۹۵-۱۱-۱۷ ۱۹:۰۶:۵۲
سیاست خارجی دولت فعلی کرنش در مقابل غرب است و غربی ها هر چه تحریم می کنند دولت بیشتر کرنش می کنند !
برجام تصویب شد ... تمام تعهداتمان را انجام دادیم بعد از چند ماه رئیس بانک مرکزی گفت عایدی ما هیچ بوده است ... اما دولت همچنان تعهداتش را سفت و سخت انجام داد ! تحریمهای غیر هسته ای اعمال کردند ! دولت هیچ کاری نکرد ! قانون ویزا را تصویب کردند (که همه میگفتند نقض برجام است) اما دولت گفت جان کری قول داده(!) طوری اجرا کنند که ما ضربه نخوریم (!!) ... بعد از 9 ماه از قول جان کری ، صالحی گفت روابط دانشگاهی ما بدتر از قبل از برجام شده (به علت قانون ویزا) ... و دولت هیچ کاری انجام نداد ... قانون ISA را تمدید کردند ... دولت هیچ کاری نکرد ... حالا هم ترامپ ... (4152827) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۸ ۱۰:۱۶:۵۵
دوست عزیز برجام خیلی خیلی خیلی نتیجه داشته، نتایج خیلی خوبی هم داشته اما متاسفانه امان از دست دزدی و فساد و اختلاس که داره ریشه های کشور رو می خشکونه. این دزدی و فرار سرمایه هاست که کشور رو نابود کرده. (4153478) (alef-3)
 
مجيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۸ ۱۸:۱۷:۵۴
با سلام و احترام
همين استدلال شما نشان مي دهد كه آنچه بيشتر به ما ضربه زده داخلي است نه تحريم، پس دست آورد برجام جاست؟! (4154308) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۷ ۱۶:۲۴:۴۶
بحث عمل متقابل و این حرفها اصلا" مطرح نیست. هر سال چند نفر آمریکایی به ایران میان؟ و چند نفر ایرانی به آمریکا میرن؟
چند آمریکایی در ایران زندگی میکنند؟
و چند ایرانی ساکن امریکا هستند؟ به هیچ وجه تناسبی برای عملکرد متقابل وجود ندارد.
ضمنا" اگر فحش دادن بداست (که هست) ما نباید جواب فحش رو با فحاشی بدیم.
و همچنین به حمدالله ما به امنیت و ثبات مون میبالیم و مثل ترامث احساس خطر نمیکنیم. (4152581) (alef-13)
 
مجيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۸ ۱۸:۲۰:۱۳
با سلام واحترام
دوست عزيز رشته بنده هم كارشناسي ارشد حقوق بين الملل است، موضوع اقدام متقابل يك اصل كاملا حقوقي و پذيرفته شده در حقوق بين الملل است كه شما به راحتي آنرا نفي مي كنيد.
استدلال در مورد حقوق بين الملل كه در بالا آده كاملا منطقي است لطفا احساسي صحبت نكنيد. با تشكر (4154317) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۷ ۱۷:۰۲:۳۹
از نگاه من جمهوری اسلامی تنها نمود عینی صلح طلبی در جهان و احترام به ملتها میباشد لذا عدم صدور روادید بر چهره مثبت ما در جهان پیرامون چنگ می انداخت (4152641) (alef-3)
 
کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۸ ۱۳:۵۸:۰۰
آقای طریف هم همین سیایت جنابعالی رو دنبال کرد که عربستان هم داره هفت تیرکشی می کنه (4153924) (alef-13)
 
محسن
Sweden
۱۳۹۵-۱۱-۱۸ ۲۰:۰۹:۵۳
تنها نمود عینی صلح طلبی در جهان و احترام به ملت‌ها؟ ببخشید یه نقص کوچیک فقط هست. اگر فقط پرچم آمریکا رو آتش نمی‌زدند کامل می‌شد!
پرچم یک کشور نماد مردم آن کشور است و ربطی به دولتش ندارد. (4154438) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۵-۱۱-۱۷ ۱۸:۰۲:۵۵
منفی (4152720) (alef-3)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۸ ۰۹:۵۶:۴۴
قطعا تصمیم درستی گرفته شده است.
عمل متقابل چهره مبهم ایران را در جهان تاریک می کند. خوشحالم دکتر ظریف انسان بسیار فهمیده و سیاستمداری است.

یک درخواست هم از همه ایرانیان: آتش زدن پرچم یک کشور توهین به تمام مردم آن کشور است. به تمام مردم دنیا احترام بگذاریم.
به جای این کار از پوسترهایی که در تمام دنیا رایج است و سیاست های غلط را به چالش می کشد استفاده کنید. آتش زدن پرچم هیچ پیام مثبتی جزو تروریست شمردن ایرانیان به بار نخواهد آورد. (4153461) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۸ ۱۰:۲۲:۲۲
دوستانی که دولت قبل را باعث تحریم دارو و... میدانستند
امروز برای همان دولت و ورزشکارانش ویزا صادر میکنند و جلویشان فرش قرمز پهن میکنند!!! (4153490) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۸ ۱۱:۰۰:۳۴
ما از اول تاریخ فقط میهمان نوازیم ما باید برای اونها هی میهمان نوازی کنیم تا اونها فقط خوشبحالشون بشه و نوبت به ما هیچ زمانی هم نخواهد رسید و این میهمان نوازی را هم خودمان هم بهمدیگر دائم القاء می کنیم و جزء افتخاراتمان می دانیم و باز اونها چقدر خوشبحالشون میشه که بی جیره و مواجب چگونه ما این خوش خدمتی را توجیه هم می کنیم . (4153552) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۸ ۱۱:۱۴:۰۴
دیپلماستی :باید محکوم کرد و اینبار هم بشدت محکوم کرد تا بفهمند . و ما هم میهمان نوازی بکنم و هی بیشتر میهمان نوازی کنیم تا دنیا هم بفهمه . (4153567) (alef-3)
 
کریمی
United States
۱۳۹۵-۱۱-۱۸ ۱۷:۰۳:۲۵
البته این که شما به عنوان نظر خودتان گذاشته‌اید، قسمتی از مقاله‌ایست از آقای دکتر رضا نصری که پیشنهاد داده بود به این دلایل برای کشتی‌گیران آمریکایی ویزا صادر شود! (4154209) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۷ ۱۵:۱۸:۱۲
بدون آمریکا تنور مسابقات گرم نمیشد (4152468) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۷ ۱۵:۱۸:۴۵
ما که رفیق روسیه هستیم باید از کاراشون یاد بگیریم اوباما 35 تا دیپلمات روس رو پرت کرد بیرون از خاک آمریکا ولی پوتین مقایله به مثل نکرد . (4152469) (alef-13)
 
چکمه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۷ ۱۵:۳۰:۴۷
پوتین ترسید ، ولی ما نباید بترسیم (4152495) (alef-3)
 
صراف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۷ ۱۵:۴۷:۰۹
آخه ارزش روبل چقدر بیاد پائین ؟ (4152525) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۷ ۱۶:۰۹:۵۸
این رفاقت 2 زار نمی ارزه (4152561) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۷ ۲۰:۱۹:۴۸
اخبار را خوب دنبال کنید.پوتین گفت با توجه به تغییر دولت امریکا در روزهای آینده مقابله به مثل نمی کند (4152907) (alef-3)
 
روزبه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۷ ۱۵:۱۹:۴۰
اگه نمیومدن ، عنوان جهانی رو باید از مسابقات حذف میکردیم (4152471) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۷ ۱۵:۳۱:۵۵
مثلا میشد :
جام منطقه ای کشتی آزاد ! (4152496) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۸ ۱۰:۱۹:۰۰
غیرت مهم تره یا مسابقات جهانی!!؟؟ (4153481) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۸ ۱۲:۳۳:۲۵
مسابقات جهانی (4153739) (alef-3)
 
سلمان عربی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۷ ۱۵:۲۱:۱۹
برجام رو آمریکایی ها نقض کردن ، هیچ کاری نکردیم .
حالا هم کشتی !!!! (4152475) (alef-13)
 
طبسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۷ ۱۵:۳۶:۳۶
ما آنها را از کرده خویش پشیمان خواهیم کرد !
حالا کِی ؟ خدا میدونه ! (4152501) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۷ ۱۸:۲۶:۱۹
ورزشکاران چه گناهی کرده بودند؟ ضمنا ممکن بود برگزاری مسابقات را ببرند کشوری دیگر. (4152756) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۷ ۱۵:۲۴:۰۳
ما فقط ادعا داریم و بلدیم حرف بزنیم .
استاد حرف زدن بدون عمل .
هر کدوممون رو وِل کنن میتونیم 6 ماه بدون وقفه صحبت کنیم .
عمل = صفر
بابا !
جوابِ های ، هویه (4152480) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۷ ۱۵:۲۵:۲۵
اشتباه محض است، باید با ممنوعیت اجازه به امریکایی ها، کاری می کردیم مردم و ورزشکاران ، فشار به دولت امریکا وارد کنند. (4152483) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۷ ۱۵:۲۷:۰۵
تصمیمی از سر ذوق زدگی ، گمان می کنند که با این کار ، دولت امریکا هم شرمنده می شود ، نمی دانند که ترامپ‌، این تصمیم را حمل بر ضعف می کند و جلوتر می اید. (4152485) (alef-13)
 
مهدی رستمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۷ ۱۵:۳۵:۲۴
نه تنها ترامپ ؛ بلکه من نیز حمل بر ضعف مکنم (4152498) (alef-3)
 
Germany
۱۳۹۵-۱۱-۱۷ ۱۷:۳۴:۲۷
دلت امریکا مهم نیست افکار عمومی جهان مهمه با این کار رسانه های امریکایی هم به ایران می ایند و وقت مناسبی برای تبلیغ و عملیات روانی بر ضد امریکاست
اگر هوشمند باشیم از هر چالش یک فرصت درست میکنیم (4152677) (alef-3)
 
طه مراد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۷ ۱۵:۲۷:۱۵
حالا با این کار ، مثلا" ما خیلی خوبیم ؟!!!!!!!!!!
مثلا ما مهمون نوازیم ؟!!!!!!!!!!!
مثلا" اثبات کردیم کار ما درسته و کار اونا اشتباه بود ؟!!!!!
(4152487) (alef-13)
 
خندوانک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۷ ۱۵:۵۶:۵۶
مـــا خیلی خوبیم !
خــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــلی ! (4152545) (alef-3)
 
Germany
۱۳۹۵-۱۱-۱۸ ۰۳:۲۸:۱۵
بله همینطوره. ما خوبیم و با این کار در نزد جهانیان چهره خوب خودمان را نشان میدهیم. (4153252) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۷ ۱۵:۲۷:۳۲
تجربه ثابت کرده است که هرچه در برابر آمریکا کرنش کرده اند، آنها جسورتر شده اند. هرکاری کردند باید مقابله به مثل کرد، اجازه ورود به ایرانیها دهند،‌ باید اجازه ورود دهیم و اجازه ورود ندهند هم باید مثل خودشان عمل کرد. (4152488) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۷ ۱۸:۲۷:۲۸
کار وزارت امور خارجه کرنش نبود. (4152758) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۸ ۱۰:۲۰:۰۰
بدتر از کرنش بود!! (4153484) (alef-3)
 
Germany
۱۳۹۵-۱۱-۱۸ ۲۱:۱۷:۱۱
اونها ممنوع کردن ورود ایرانیها رو ما هم ممنوع کردیم ویزای جدید رو، اونها آزاد کردن ما هم آزاد کردیم. کاملا منطقی و درست بود. البته کار ما در مجموع انسانی تر بود چون ویزاهای صادر شده رو لغو نکردیم یا بچه 5 ساله که دارای ویزای معتبر بود رو دستبند نزدیم چند ساعت نگه داریم چون یکدفعه قانون خودمون تغییر کرده! (4154501) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۷ ۱۵:۲۸:۲۶
اگر روزی امریکا به ما حمله نظامی هم بکند، عده ای می گویند، در شان ملت ایران نیست که جواب این حملات را بدهد. (4152490) (alef-13)
 
باروتی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۷ ۱۵:۳۴:۱۶
خوب شد این کلمه « شان » اختراع شد !
خخخخ (4152497) (alef-3)
 
Spain
۱۳۹۵-۱۱-۱۷ ۱۶:۱۳:۵۷
اگر روزی آمریکا به ما حمله نظامی هم بکند، عده ای از کسانی که امروز ادعای انقلابی گریشان گوش فلک را کر کرده ناپدید خواهند شد و از دور خواهند گفت لنگش کن، آمریکا رو فتح کنید، کاخ سفید را تسخیر کنید، آمریکا را استان ۲۳ ایران کنید، همانهایی که امروز داد و فریادشان خیلی بلند است!!!!! (4152564) (alef-13)
 
اصلاح طلب لیبرال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۷ ۱۶:۴۹:۳۵
از نظرم حتی اگر اقدام متقابل را ملاک قرار دهیم باتوجه به آنکه در سرتاسر آمریکا حکم ترامپ به تعلیق رفته است ما باید به کشتی گیران ویزا را می دادیم مگر آنکه بخواهیم از آنها تندتر برخورد کنیم و فراتر از اقدام متقابل رفتار کنیم. (4152612) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۷ ۱۵:۳۰:۰۹
اجازه صدور ویزا سنگینتر از ممنوعیت ورود بود. (4152493) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۷ ۱۵:۳۰:۲۱
وزارت خارجه در برابر نقض مکرر از طرف ان ها کوتاه می اید ، به امید ان که تکرار نشود، خب! تکرار کردند ، واکنش نشان ندهیم ، این اخریش بود، و ...این دومینو ، ادامه دارد. (4152494) (alef-3)
 
ali
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۷ ۱۵:۳۵:۴۱
دوستان خواهش می کنم مسائل ورزشی را با امور سیاسی قاطی نکنید (4152500) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۸ ۰۸:۲۹:۴۰
داداش ورزش کیلویی چنده خود آمریکا استفاده سیاسی از ورزش میکنه (4153342) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۸ ۰۸:۳۵:۳۹
آفرین ، بهترین کامنت بنظرم همین بود ، قاطی کردن این دو از طرف هرکسی نشانه بی جنبگی است نه قدرت (4153348) (alef-3)
 
فرزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۷ ۱۵:۴۰:۴۶
کار درستی انجام شده . باید به مردم امریکا نشان داده شود که مشکل ازدولت مردان خودشونه و گرنه ما ایرانی ها بسیار مهمان نواز هستیم و همیشه خواستار تعامل و دوستی هستیم . چه دادگاه دستور اجرایی ترامپ را رد میکرد یا تایید ،می بایستی ما به کشتی گیرهای امریکایی ویزا میدادیم. بسیار اثر مثبت لااقل بر بخش ورزش دوست مردم آمریکا داشت. (4152508) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۷ ۲۳:۴۵:۰۲
منفی
یادت نره آمریکا پر از میلیون ها ترامپه که اصلا مهمان نوازی نمیدونن چیه (4153147) (alef-3)
 
سورنا تازه قشلاق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۷ ۱۵:۴۲:۰۴
حالا بعد اینهمه انفعال و سکوت در برابر آمریکا
وزارت خارجه اومد یه حرکتی انجام بده که فدراسیون کشتی خرابش کرد .
چقدر ما از درون هماهنگ هستیم ! (4152513) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۷ ۱۵:۴۳:۲۵
چرا عاقل کند کاری که بعدا مثل ترامپ هنگ کنه (4152515) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۷ ۱۵:۴۶:۰۳
لفاظی پشت دوربین و میکروفن کافی است .
به تهدیدات عملا پاسخ دهید (4152523) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۸ ۱۴:۴۵:۴۴
مطمئی ایرانی هستی نه اسراییلی ؟ اقدام عملی یعنی آغاز جنگ ؟ (4154012) (alef-13)
 
اسداله رضایی قلعه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۷ ۱۵:۵۴:۴۰
باسلام تصمیم غلط ترامپ بامخالفت جهانی وحتی بامخالفت شدیدمردم وبعضا مردم امریکامواجه شدلذاتصمیم مدبرانه مسولین ایرانی بسیارمنطقی وعاقلانه است.بنده ازهوشیاری وتدبیرشایسته مسولین کشورم تقدیروتشکر می کنم. (4152539) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۷ ۱۶:۰۲:۳۹
به نظر من باید با زیرکی طوری رفتار کرد که در جامعه جهانی انگشت نما نشیم و زیر سوال نریم که فکر میکنم الان این آمریکاست مه داره زیر سوال میره و توی دنیا آبروش میره (4152553) (alef-3)
 
۱۳۹۵-۱۱-۱۷ ۱۶:۰۹:۰۱
تفاوت انسانيت منش فرهنگ رفتار انسان دوستانه بايد خودش رو اينطورجا ها نشون بده . همه حركت ترامپ رو تقبيح كردن حتي قانون خود آمريكا پس بهتري ما انسان دوستي مون رو اينجاها به رخ بكشيم . چون حتما تاثيربيشتري خواهد داشت و وقتي كه كشتي گيران آمريكايي به ايران اومدن با رفتار خودمود همه آمريكايي ها رو شرمنده كنيم (4152559) (alef-13)
 
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۷ ۱۶:۱۳:۵۸
به نظر بنده مسائل سیاسی باید جدای از مسائل ورزشی باشد (4152565) (alef-3)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۷ ۱۶:۱۶:۰۳
درهرکاری که نباید مقابله به مثل کرد پس تفاوت ما با ترامپ چیست بهترین کار پیشنهاد استادان دانشگاه شریف می باشد (4152568) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۷ ۱۸:۵۳:۱۵
اونها كه به فكر پاسهاي خودشون هستند اي ساده! (4152806) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۷ ۱۸:۵۴:۴۱
من خيلي دوست دارم بدونن اون دوستاني كه مخالف رفتار متقابل دولت هستند در زمان احمدي نژاد و ماجراي تفنگ داران انگليسي هم همين حرفها را مى زدند!؟ (4152807) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۷ ۱۶:۲۱:۲۸
تعداد ایرانی هایی که می روند امریکا با تعداد امریکاییها یی که می ایند ایران را بسنجید پس از ان از مقابله کردن را تجویز کنید ؟؟؟؟؟؟ (4152572) (alef-3)
 
علي
Romania
۱۳۹۵-۱۱-۱۷ ۱۶:۲۲:۰۶
كاملا كار درست و به جايي بود (4152573) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۷ ۱۶:۲۵:۵۰
به عقل ظریف اعتماد دارم. (4152582) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۷ ۱۶:۳۴:۲۵
ورزش رو نباید سیاسی کرد (4152592) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۷ ۱۶:۵۲:۵۳
سياست مدبرانه اي بود. (4152622) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۷ ۱۷:۰۷:۱۰
همیشه واکنش متقابل جواب نمیدهد اگرقرار به متقابل به مثل باشه که برای گرفتن ویزای اروپا باید هفت خوان روبگذرونیم ولی اروپاییها بدون گذراندن مراحل کنسولی درفرودگاه امام خمینی ویزا میگیرند و تسهیل درورود اروپاییها بیشتر بنفع ماست تا اونها که باعث رونق اقتصادی ماشده هست.باید قبول کرد که لغو ویزا برای امریکاییها بیشتر به ضرر خودمون هست و مانع از ورود گردشگران فهیم آمریکایی به ایران میشه (4152650) (alef-13)
 
تقوی
Germany
۱۳۹۵-۱۱-۱۷ ۱۷:۰۸:۴۸
واکنش مناسب الزاما مقابله به مثل نیست . فقط و فقط یک چیز را میدانم و ان اینکه ببینیم عقل سلیم بدون در نظر گرفتن خشم و لجاجت و تعصب چه می گوید همانرا باید انجام داد. (4152652) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۷ ۱۷:۲۷:۰۳
ویزا گرفتن و سفر از حاکمیتها جدا باید باشه در زمین خدا هر کسی دوست داره باید بتونه به هر نقطه سفر کنه کار امریکا اشتباه بوده ومحکومه ما نباید کار اشتباه بکنیم (4152669) (alef-3)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۷ ۱۷:۳۰:۱۵
کار درستی بود ما متمدن و ایرانی هستیم نه مثل تر ام÷ دیوانه تاز خیلی از امریکایی ها هم مخلف نظر تر امپ هستند (4152673) (alef-3)
 
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۷ ۱۷:۴۴:۳۵
با سلام و با احترام به دوستانی که نظرشان بااینجانب مخالف است
به گمان من نه ممانعت با آمدن ورزشکاران آمریکایی اصالت دارد و نه موافقت باآن ،آنچه که مهم است نتیجه این عمل برای کشور و ملت عزیز ایران است ،یکی از راههایی که به شناخت ما بر سر دوراهی ها کمک می کند این است که ببیینم از عمل ما چه کسانی خوشحال می شوند و سود می برند و چه کسانی ناراحت می شوند و ضرر می کنند ،گمان می کنم در این مورد آمدن ورزشکاران آمریکایی به ایران تایید کسانی است که در داخل آمریکا در مقابل ترامپ ایستاده اند و راه ندادن آنها موضع ترامپ را قوی می کند لذا در این خصوص با نظر وزارت خارجه موافقم و آنرا کار عاقلانه ای میدانم وبه گمان من از اول هم نباید با آن مخالفت می شد (4152685) (alef-13)
 
ali
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۷ ۱۷:۵۴:۲۹
موافق (4152700) (alef-3)
 
محی الدین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۷ ۱۸:۰۰:۵۸
اینکه ما بدی را با بدی پاسخ بدهیم از اسلامیت و انسانیت به دور است به جای کاشتن گل نفرت و کینه بهتر است گل محبت بکاریم (4152714) (alef-3)
 
شبگرد
United States
۱۳۹۵-۱۱-۱۷ ۱۸:۱۸:۳۰
تصمیمات اداره دیپلماسی ما احساسی و از روی نااگاهی مدیران انهاست.... (4152745) (alef-3)
 
Romania
۱۳۹۵-۱۱-۱۷ ۱۸:۲۰:۵۳
جواب انسانهای سخیف رو نباید مثل خودشون داد (4152748) (alef-3)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۷ ۱۸:۲۷:۴۵
این بهتره-جواب بدی با نیکی (4152759) (alef-3)
 
Germany
۱۳۹۵-۱۱-۱۷ ۱۸:۵۲:۰۵
با توجه به جهاني بودن مسابقات بايد امريكايي ها هم بيايند. حالا كه همه دنيا حتي هم وطن هاي خودشان ترامپ را محكوم مي كنند ما نبايد اشتباهي را كه در حمله به سفارت عربستان كرديم تكرار كنيم. در ان زمان دنيا داشت عربستان را محكوم مي كرد و ما با اين كار به عربستان خدمت كرديم. اما بايد در موارد ديگر براي امريكايي ها سخت گيري نمود. شايد آمدن انها تبليغ هم باشد (4152803) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۷ ۱۸:۵۷:۴۸
بالغو روادید ازطرف ما کار درست میشه؟حالا اون یک اشتباهی کرد وملتش ازکاراون پیش دنیا خجالت کشیدن حالا ماهم باید همون کاررو بکنیم؟که چی که بگیم نمیترسیم؟بابستن درها به روی دنیا هیچ کشوری به پیشرفت نمیرسه در دنیای امروز هرکشور باید بادشمن خودش رابطه سیاسی داشته باشه مثل روسیه که درظاهر دوست ماست ولی پای منافعش که رسید پنج تحریم سازمان ملل رو علیه ما امضا کرد و هنوز حاضر نشده مثل ماکه به شهروندانش ویزای فرودگاهی میدیم به ماهم ویزای فرودگاهی بده. (4152816) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۷ ۱۹:۰۰:۳۳
گرچه با تمام وجود باید ما و تمام مسلمین جهان و بلکه همه آزادیخواهان - فریاد "مرگ بر آمربکا"ی جنایتکار- که قطعا نظام آمریکا را شامل خواهد شد و نه مردم آمریکا. اما صدور روادید برای کشتی گیران امریکائی را کار شایسته و اخلاقی می دانم و این موجب انفعال سیاست خارجی امریکا و ارتقاء قدرت سیاسی ایران و عصبانی شدن نظام حاکمه آمریکا و فهم هر چه بیشتر افکار عمومی دنیا بر حقانیت نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم شریف و قهرمان ایران منجر خواهد شد. (4152821) (alef-13)
 
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۷ ۱۹:۰۵:۴۳
سلام از زمان اول انقلاب تا به حال ما به آن صورت پاسخی در شان خودمان به امریکایی ها نداده ایم از جمله حمله طبس- زدن هواپیما کمک به صدام -کمک به منافقین و..... زندانی کردن مامورین ایرانی در سایر کشور ها ما همیشه کوتاه آمده ایم آخرین آن هم نقض برجام و برخورد با ایرانیان و بی حرمتی به پاسپور تهای ایرانی (4152826) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۸ ۱۱:۰۴:۰۳
شما یادت نیست ما یعنی دیپلماسی ما محکوم کرد تازه اینبار با قاطعیت محکوم کرد . اونها ترسیدن و دارند می لرزند. (4153557) (alef-3)
 
احمد
Germany
۱۳۹۵-۱۱-۱۷ ۱۹:۱۳:۱۵
اقدام بجایی است ازپیشنهاداقای خادم سپاسگزاریم (4152836) (alef-3)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۷ ۲۰:۰۹:۱۴
اگر راه باز شده دانشجویان وخانواده های ایرانی به امریکا رفتند ایرادی ندارد ماهم اینکار را انجام بدهیمولی با حرکت انفعالی مخالفم (4152898) (alef-3)
 
انسبه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۷ ۲۰:۴۳:۳۰
باید بهشون ویزا بدن (4152925) (alef-3)
 
ميبدى
United States
۱۳۹۵-۱۱-۱۷ ۲۱:۰۱:۱۷
حتما بيايند
ويزا بدهيم
مهمان نوازى ايرانيان را به اثبات برسانيم (4152954) (alef-3)
 
ميبدى
United States
۱۳۹۵-۱۱-۱۷ ۲۲:۰۶:۲۰
قدمشان بر تخم چشمان ما
خيلى خوش آمد ميگوئيم واميدواريم ايرانى ها
ميهمان نوازى را اثبات كنند. (4153052) (alef-3)
 
Ali
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۷ ۲۲:۵۹:۲۹
ما نبايد كار غلط أمريكا رو تكرار كنيم وزارت خارجه كار درستي انجام داد (4153114) (alef-3)
 
Romania
۱۳۹۵-۱۱-۱۷ ۲۳:۵۲:۵۸
اصلا منصفانه نبود که کشتی گیران آمریکایی در این مسابقات شرکت نکنند.ما که نباید بک آدم دیوانه خودشیفته رو جدی بگیریم. (4153162) (alef-3)
 
Germany
۱۳۹۵-۱۱-۱۸ ۰۳:۱۱:۴۴
نظرم بسیار مثبت است. همین کارهاست که فرق بین ما و ترامپ را نشان میدهد. (4153245) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۸ ۰۷:۳۵:۳۳
با صدور ویزا کاملا موافقم. در هر صورتی ما باید فرهنگ بالای خودمون رو نشون بدیم (4153297) (alef-3)
 
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۸ ۰۸:۰۶:۱۳
شرکت کنند (4153323) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۸ ۰۸:۱۶:۰۱
درخت دوستی بنشان که کام دل به بار آرد
نهال دشمنی برکن که رنج بی‌شمار آرد

حافظ (4153330) (alef-3)
 
مالک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۸ ۰۸:۴۲:۰۵
کاروزارت خارجه قابل تحسین است (4153357) (alef-3)
 
آبرون
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۸ ۰۹:۰۶:۲۶
با سلام وقتی ما با فرهنگ اسلامی زندگی میکنیم اقدام متقابل استاندارد بالایی نیست و همین روش که ما با سعه صدر جلو میرویم بهترین تبلیغ برای کشور است . (4153379) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۸ ۰۹:۴۵:۴۱
جواب تند خویی مهربانی است . (4153442) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۸ ۱۰:۰۵:۳۴
رفتار درست دادن ویزاست.اینجوری جهان چهره ایی غیر از اونگه ترامپ از ما نشون میده می بینن (4153469) (alef-3)
 
United States
۱۳۹۵-۱۱-۱۸ ۱۵:۴۲:۳۸
ما هر روز از تریبونهای رسمی برای این کشور آرزوی مرگ می کنیم و پرچم رسمیشون رو آتش می زنیم. اما تا الان مقابله به مثل نکردن. البته در شانشون نیست. (4154085) (alef-13)
 
Canada
۱۳۹۵-۱۱-۱۸ ۲۰:۴۱:۵۶
ترامپ با این اقدام به شدت مورد سوال اقکار عمومی جهانی واز جمله اتحادیه اروپا قرار گرفته است اقدام متقابل تاثیر این محکومیت را کاهش میدهد به ویژه که ترامپ همزمان با آن، قصد اعمال تحریمهای جدید را هم علیه ایران دارد ومجددا میخواهد از ایران جهره ای جنگ طلب،حشن ومضر به امنیت بین المللی نشان دهد ودر این شرایط، افدام متقابل، بازی در زمین ترامپ است (4154469) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۸ ۲۱:۵۹:۵۲
ملت ایران با دیپلماسی گل در برابر گلوله بر شاه زور گو پیروز شد. اگر با گل به استقبال کشتی گیران آمریکایی برویم وماهیت صلح طلب خود را نشان بدهیم ترامپ رسوا را در برابر ملتهای مستقل دنیا رسواتر کرده ایم. ورزشکار نه سیاستمدار است ونه نظامی وتنها یک مهمان محترم است. (4154553) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۵-۱۱-۱۸ ۲۳:۳۰:۲۹
اشتباه نکنید این قانون اوباما بود که ترامپ داره اجرا میکنه به نظر من اگر به آمریکاییها ویزا بدهیم آنها نمیگویند که ما چقدر مهمان نواز هستیم بلکه خواهند گفت که دیدید آمریکاییها چقدر مورد اطمینان هستند که ایرانیها هم قبول کردند (4154636) (alef-13)
 
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۰۲:۵۲:۲۰
کشتی بدوت حضور ایران وروسیه وامریکا معنی ندارد سیاست بما علاقمندان ورزش ربطی ندارد ما عشق کشتی با خال را داریم . (4154752) (alef-13)
 
علی
Czech Republic
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۰۸:۴۲:۳۰
به نظرم از موضع ضعف بود چون احتمال گرفتن میزبانی مسابقات از ایران بود (4154865) (alef-13)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۰۹:۴۴:۳۲
بهترین کار ممکن انجام یافت قرار نیست ما با فرهنگ انها رفتار کنیم ایرانی مسلمان با فرهنگ خودش با رفتارمی کنند (4154947) (alef-13)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۱۶:۰۲:۳۵
به نام خدا ، کار خوب و تصمیم مناسبی است. (4155659) (alef-13)
 
China
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۰۶:۲۳:۴۸
هنر و ورزش را باید از سیاست زدگی و تصمیم های سیاسی به دور نگاه داشت. چرا که این دو نوید دوستی و صلح در دنیاست و پیام آور فرهنگ است. (4156350) (alef-3)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.