نظر منتشر شده
۱۴۰
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 50261
توكلي: اصل 32 قانون‏ اساسي براي بازداشت ‏شدگان سياسي اجرا شود
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ مرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۸:۰۷
احمد توكلي تصريح كرد: بايد نسبت به وجود نعمت رهبري خدا را شكر كنيم كه با دخالت و دستور ايشان حقوقي كه از برخي شهروندان پس از انتخابات در خيابان‌ها ضايع شد، به آنها بازگردانده مي‌شود.



به گزارش الف، اين نماينده اصولگراي مجلس در گفت‌وگو با ايسنا، دستور روز گذشته مقام معظم رهبري را پناهگاهي براي رسيدگي به آنچه ظلم‌هاي اتفاق افتاده طي روزهاي گذشته مي ناميد،دانست و افزود: دستور رهبري انقلاب پناهي است كه اميد رسيدگي به مظالم اتفاق افتاده را نويد مي‌دهد. در اين حوادث تيراندازي شد و عده‌اي به قتل رسيدند كه بايد معلوم شود كه افراد تيراندازي كننده و قاتلان مردم چه كساني هستند؟ آيا ضابطان دادگستري بودند؟ آيا مقصر بودند؟ قاصر بودند؟ يا افرادي غير از آنان بودند؟



نماينده مردم تهران با بيان اين پرسش كه تحقيق براي شناسايي آنچه وي قاتلان مي ناميد، به كجا رسيده است؟ گفت:‌ افرادي پس از بازداشت بر اثر ضرب و شتم جان باخته‌اند كه در مورد دو نفر از آنان يكي از مسوولان اعلام كرد كه اين افراد مننژيت داشتند از اين رو اين ادعا بايد بررسي شده و اگر ظلمي واقع شده حتما ظالمان شناسايي و مجازات شوند.



رييس مركز پژوهش‌هاي مجلس با اشاره به اصل حقوق شهروندي گفت: اسلام و اصل 22 قانون اساسي تكليف حقوق شهروندي را به روشني بيان كرده است. فردي كه بازداشت مي‌شود، حتي اگر مجرم بوده و در حين ارتكاب جرم به طور مثال اغتشاشگر بوده باشد يا در حين آتش‏زدن محلي نيز بوده باشد، پس از بازداشت از تعرض مصون است، تا دادگاه تكليف او را مشخص كند، چه رسد به شهروندان معترضي كه از اغتشاشگري مبرا بودند و يا افرادي كه بدون هيچ دخالتي و صرفا تصادفي بازداشت شده‌اند.



وي تاكيد كرد: حقوق اين افراد در اسلام و قانون اساسي مشخص است و بايد رعايت شود.



توكلي اظهار كرد: خبرهاي متعددي از ضايع شدن حقوق افراد بازداشتي به گوش مي‌رسد، از اين رو كميته‌هايي كه مسئول پيگيري شده‌اند، تكليف را روشن كنند.



نماينده مردم تهران خواستار روشن شدن تكليف علت حوادث كوي دانشگاه تهران و اصفهان و مجتمع‌هاي مسكوني شد و افزود: افرادي كه به صورت متجاسرانه و بي‌آنكه ماموريت يا حكم حكومتي داشته باشند به اين مناطق حمله و كوچك و بزرگ را كتك زده و اتاق‌هاي كوي دانشگاه تهران را تخريب كردند.



اين عضو اصولگراي مجلس هشتم خاطر نشان كرد: آقايان ابوترابي‌فرد، نادران،‌ سروري و زاكاني شخصا اول وقت همان روز در محل كوي دانشگاه حاضر شدند و مشاهدات بسيار جگرخراشي داشتند. بايد هويت متجاسران مشخص و معلوم شود چه كساني آنان را سازماندهي كرده و موجب دلگرمي افراد حمله كننده شده‌اند.



توكلي درباره شخصيت‌هاي سياسي بازداشت شده نيز گفت:‌بايد حكم اصل 32 قانون اساسي كه تامين مقدمات محاكمه در اسرع وقت است، براي شخصيت‌هاي سياسي دستگير شده فراهم شود و اين‌كه گفته مي‌شود اين افراد نتوانسته‌اند وكيل بگيرند،‌ هيات بررسي كننده بايد بررسي كند كه اين حق آنان تضييع نشود و تكليف آنان را هر چه سريع‌تر روشن كند.



وي اظهار كرد: اگر اين افراد مجرم شناخته شدند، بايد با كمال عدالت و قاطعانه با آنان برخورد شود، ولي اگر مجرم شناخته نشدند بايد قرارشان تبديل شود تا از حالت بلا تكليفي خارج شوند. وظيفه كميته پيگيري كننده بسيار سنگين است.



توكلي از اميدواريش در به نتيجه رسيدن اقدامات اين كميته سخن گفت و افزود:‌ با حساسيتي كه مقام معظم رهبري نشان داده و مي‌دهند و نشان مي‌دهند حقوق ضايع شده افراد دستگير شده انشاءالله استيفا مي‌شود.



وي تاكيد كرد: وظايف كميته در درجه اول متوجه رييس‌ شوراي عالي امنيت ملي يعني شخص رييس‌جمهور است كه سياست‌هاي امنيتي – دفاعي را مديريت مي‌كند و همچنين قوه قضائيه كه طبق اصل 156 قانون اساسي بايد حافظ جان، مال، حيثيت و آزادي‌هاي فردي و اجتماعي شهروندان باشد.



توكلي خاطر نشان كرد: به دليل اين‌كه اين دستگاه‌ها وظايف‌شان را به خوبي انجام نداده و يا به سرعت انجام وظيفه نكردند، رهبري ناچار به دخالت شدند. بنده از رهبري تشكر صميمانه مي‌كنم و اميدوارم كار با پيگيري‌هاي معظم له به نتايج عادلانه ختم شود.

 
ح.م
۱۳۸۸-۰۵-۰۶ ۱۸:۴۶:۰۹
به نظر شما برای مطرح کردن این مسائل کمی دیر نشده است؟ آیا از اول نمی شد این هشدارها داده شود تا حق بیگناهی ضایع نشود و خون بیگناهی ریخته نشود؟ آیا فقط خون بناحق ریخته فرزند یکی از مسئولین نظام می توانست شما را بیدار کند؟ آیا بقیه مردم حقی همانند او ندارند؟ (195395)
 
ali
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۰۶:۲۸:۴۸
با سلام

با بیان اینکه فرزند یکی‌ از مسٔولین نظام کشته شده، میخواهند این شائبه را به ذهن همه برسانند که خود نظام این کار را نکرده، حال آنکه همه میداند که چه تهمت‌هایی‌ میخواستند از همین نظام به موسوی که از خود نظام بود بزنند، پس خود نظام هم میتونست سهواً یا عمدا روح الا امینی را کشته باشد. شاید عمدا تا من و تو اینجور فکر کنیم که پس خود نظام نکشته. (195717)
 
حقي
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۰۷:۲۸:۱۵
اگر به اصول 32 تا 39 قانون اساسي رجوع شود، مي بينيم در حق بسياري از بازداشت شدگان تخلفات آشكاري صورت گرفته كه بايد پيگيري شود. راستي چرا برخي از بخشهاي مهم قانون اساسي مدتهاست كه فراموش شده است؟! (195721)
 
mhe
۱۳۸۸-۰۵-۰۶ ۱۸:۵۳:۴۷
بنده از طرفداران سرسخت آرمانهای امام راحل و نظام (و نه اشخاص) هستم و به مقام معظم رهبری هم ارادات زیادی دارم.
اما نمی توانم انتقاد خودم رو مطرح نکنم. آیا حتما باید یک نفر (اونم پسر یکی از مسئولین) کشته بشه تا به فکر بازداشتی ها بیوفتیم و حساس بشیم و حکم بسته شدن بازداشت گاهها رو بدیم؟ حتما باید به اینجا برسیم تا آقای شاهرودی حکم رسیدگی به حال این افراد رو بدن؟ حتما باید به اینجا برسیم تا آقای توکلی یاد اصول قانون اساسی بیوفتن؟

البته انصافا آقای توکلی موضع خوبی رو در این انتخابات از خودشون نشون دادند، حتی راجع به همین قضایا هم صحبت ها خوبی رو هم داشتند که حداقل برای امثال ما آرامش بخش بود.
اما از یک نماینده با نفوذ مجلس انتظار بیشتر از حرف زدن هست. باید یک کار عملی در این ضمینه انجام میدادن تا زحمت رفتن به مجلس ختم محسن روح الامینی رو هم نمی کشیدند! (195407)
 
مرجان
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۱:۳۳:۴۸
دوست عزیزم ضمینه (درخط یکی به آخر) کلمه درستی نیست و درست این کلمه زمینه هستش. (195992)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۲۳:۵۰:۴۹
چند سئوال دارم
ایا حفظ نظام واجبتر است یا اسلام و انسانیت؟
ایا اگر این دو در مقابل هم بود کدام را از نو تعریف میکنیم؟
ایا اطاعت از مافوق(هرکس و در هر مقامی)واجبتر است یا جان یک بیگناه یا حتی اغتشاشگر؟
ایا هدف وسیله را توجیه میکند؟
ایا در روز حسابرسی جمله\" المامور معذور \" کارایی دارد یا ذره ای از بار کم میکند؟
ایا میتوانیم قباهت تهمت و دروغگویی و ریختن ابروی دیگری و شکنجه و قتل و دهن کجی به بزرگان مذهبی و...را از مذهب عزیزمان بنا به مصلحت نادیده بگیریم؟ایا در این موارد هم تقیه داریم؟
ایا نمیتوان گفت اکنون زمان امتحان اللهی است؟
ایا کسی هست که تا ابد در مقامش بماند و یا نمیرد؟
ایا در روز حساب مسئولین هر کس میتوانند کمکش کنند؟
ایا شهیدان و امام عزیز از ما راضی هستند؟
ایا ما اگر بجای اقایان مطهری و توکلی و موسوی و هاشمی و... بودیم با وجود احتمال حذف شدن باز بیانیه میدادیم؟یا در مقابل سوالات بالا جسورتر بودیم؟
نمیدانم اما از خدا میخواهم هیچ وفت مرا در مقابل امتحانش قرار ندهد که میترسم (196663)
 
داریوش
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۴:۰۶:۳۶
آرامش شما مبادا بهم بخوره .همه چیز رو خوب و زیبا ببین بهتره برات (196214)
 
عاشق صداقت
۱۳۸۸-۰۵-۰۸ ۰۰:۵۴:۵۲
خدا را شاهد می گیرم که حاضرم دو فرزندم را فدای ارمان انقلاب کنم
با انکه در این انتخابات خیلی کارهای برخی بزرگان مغایر با ارمانها بود و انتظار مطالبی غیر از اینها داشتیم
ولی بعضی ها واقعا عاشق ومحتاج ولایت فقیه هستند ولایت فقیهی که......
ولی اشتباه کرده اند رهبری از ان ولایت فقیه ها نیست و شاید با سو استفاده تا حدی موفق شوند ولی نه و اینها شاید با انقلاب مخملی ولایت فقیه مورد نظرشان را سکاندار بخواهند کنند که ناموفق خواهند شد چون منافقان حتی به ولایت رسواتر خواهند شد اصولگرایان واقعی اگاهتر و انقلابیون دیگر جناح ها اگاهتر از این حرفها یند (196694)
 
حسین
۱۳۸۸-۰۵-۰۶ ۱۹:۱۲:۴۱
من به آقایان صبح به خیر عرض میکنم که بعد از 50 روز متوجه شدند حقوق بازداشت شدگان تضییع شده است.واقعا باید به دوستان دست مریزاد گفت (195435)
 
yavar
۱۳۸۸-۰۵-۰۶ ۱۹:۱۷:۲۹
جناب آقای توکلی
بخدا قسم چندین با در این سایت و دیگر یایت های موجود برای شما پیام گذاشتیم که شما نمایندگان بداد مردم برسید ولی دریغا از یک حمایت خشک و خالی. در بسیاری از موارد حتی پیام ما نیز درج نشد. به هر حال جای تشکر دارد که حال بعد از وارد شدن رهبری شما نیز به این فکر افتاده اید تا شاید برای دور بعد چند رایی جمع کنید.

برادر توکلی
من عمری صداقت شما را قبول داشتم اگرچه روش شما را نمی پسندیدم اما در این ماجار به صداقت شما نیز شک کرده بودم. حال امیدوارم که این صداقت را باز یابید.
بیایید تا آخر بایستید و تمام آنهایی که کار غیر قانونی کردند را بازداشت (لطفاً قانونی با رعایت تمام حقوق انسانی و نه مثل سعید امامی و همسر او) کرده و دادگاهی کنید. آنهایی که دستور بده بودند از کار برکنار و مجریان کاهش درجه سازمانی داده شود تا دیگر کسی برای چاپلوسی و کسب عناوین دست به این خطا های بزرگ نزند.
امروز بدرستی اگر من و شما از این ظلم رفته بر ملت دق کنیم بر اساس فرمایش مولای آزادگان علی هیچ نیست. برادر قیامت نزدیکتر ارز آنست که فکر می کنیم.

امروز همه با هم توبه کنیم و تمام تلاش خود را برای برپایی جمهوری اسلامی عاری از هر ظلمی انجام دهیم.

خواهشمندم که این پیام را درج کنید و اگر نکردید لاقل به آقای توکلی بدهید و بگویید که این درد دل یکیاز حامیان 30 ساله انقلاب است که دئدر 12 سلگی برای برپایی جمهوری اسلامی در صدها راهپیمایی شرکت کرده است. (195441)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۶ ۱۹:۲۳:۳۴
جناب آقای توکلی! همان طور که استحضار دارید, چهل روز از اولین بازداشت می گذرد ودر این مدت از جنبه های مختلف , آسیب ها وخساراتی سنگین و بعضا جبران ناپذیر وارد آمد. تا به حال آیا کسی نمی دانسته که با بازداشت شدگان باید مطابق قانون برخورد کرد؟! همه ی کارها شده احساسی وشتابزده؟!در این صورت که سنگ روی سنگ بند نمی شود! (195446)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۶ ۱۹:۳۷:۰۳
چه خبره که همه تون مهربان شدید ؟! (195460)
 
هموطن
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۲:۱۵:۱۳
دلايل اين تغيير موضع تاكتيكي كاملا مشخص است!
فضاي حاكم بر گفتمان اصولگرايان تغيير كرده و صدا و سيما نيز با شدت تمام تغيير موضع داده است.

و اما دلايل:

1- نگراني شديد نظام از مشروعيت زدايي و موج عظيم نارضايتي كه حتي در مجموعه گسترده اي از مراجع عظام ايجاد شده و مي تواند موجوديت نظام را به مخاطره بياندازد.
2- نگراني از زياده خواهي احمدي نژاد و اقتدار جريان تندرو و افراطي مصباح يزدي و تغيير معادلات قدرت در جريان اصولگرايي.

و اما راهبرد جديد براي مهار تهديدات فوق:
مظلوميت نمايي و همدردي با عموم به منظور اعاده حيثت و احتمالا معرفي اشخاص يا جرياني از درون اصولگراهاي افراطي به عنوان خاطي و مقصر رويدادهاي اخير به منظور تطهير جريان اصولگرايي و انتقام از جريان افراطي. (196040)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۵:۰۶:۵۱
به جای این‌که گروه مقابل را افراطی بخوانید، کمی تأمل کنید و ریشه‌های این فتنه را دریابید.
این فتنه از آن‌جا آغاز شد که جمعی رأی مردم را برنتافتند و در مقابل قانون ایستادند. اتهام تقلب زدند و نظام را فریب‌کار خواندند، بدون آن‌که هیچ سند و مدرکی برای حرفشان بیاورند.
برای تصاحب قدرت، مردم را به خیابان‌ها فراخواندند و در این میان، عده‌ای فرصت طلب، کار را به آتش زدن بانک‌ها، اتوبوس‌ها و نابودی اموال عمومی کشاندند.
این جریان افراطی و تندرو، همان مجاهدین انقلاب است که شهید لاجوردی در وصیت‌نامه خود آن‌ها را منافقین انقلاب می‌خواند. این‌ها هنوز نتوانسته‌اند ننگ ترور بزرگان نظام را از روی پیشانی خود پاک کنند و آن‌وقت به خونخواهی از آن‌ها برمی‌خیزند.
حال هم همان مظلوم‌نمایی شروع شده است. پاسخ خون‌های ریخته شده را شما که این آشوب‌ها را به راه انداختید باید بدهید، نه هیچ کس دیگر.
البته نظام هم باید در قبال بازداشت شدگان درست و قانونی برخورد کند، اما این حرف رفسنجانی که آزاد کردن آشوب طلبان (و نه معترضین) را بدون طی روال قانونی خواستار است، چیزی جز نفت ریختن بر آتش فتنه نیست.
متن نامه آقای شاهرودی بیانگر این بود که بازداشت شدگان تعیین تکلیف شوند و آن‌هایی که تخلف قابل چشم‌پوشی داشتند آزاد شده و بقیه مراحل قانونی دادگاه و مجازات را طی کنند.
روزنامه فرهیختگان (روزنامه دانشگاه آزاد) به دروغ نوشته که شاهرودی فرمان آزادی زندانیان را داده است. (196298)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۶ ۱۹:۴۳:۳۹
آقای توکلی حتما باید یکی از فرزندان بزرگان کشته می شد تا شما از او دفاع کنید؟ یک ماه از این قضایا سپری شده تازه به یاد مردمی می افتید که در زندان جانشان در خطر است؟ امثال حجاریان که توانایی تکلم کردن را هم ندارند در زندان چه می کنند؟ من پاسخ این سوال را از جانب آقای بذرپاش می دهم. همه زندانیها تشریف بردن پیک نیک. جاشون اینقدر خوبه و امکانات رفاهی دارند که دیگه حاضر نیستند برگردند به خونه. (195469)
 
محمد فخارزاده
۱۳۸۸-۰۵-۰۶ ۱۹:۵۰:۴۶
با تشکر از مواضع اخیر شما. چرا بعد از 45 روز به یاد اصل 32 افتادید؟ تکلیف اصل 38 و 25 قانون اساسی چه می شود؟


اصل ۳۸ - منع شکنجه

هرگونه شکنجه برای گرفتن اقرار و یا کسب اطلاع ممنوع است. اجبار شخص به شهادت، اقرار یا سوگند، مجاز نیست و چنین شهادت و اقرار و سوگندی فاقد ارزش و اعتبار است.

متخلف از این اصل طبق قانون مجازات می‌شود.
اصل ۲۵

بازرسی و نرساندن نامه‏ها، ضبط و فاش کردن مکالمات تلفنی، افشای مخابرات تلگرافی و تلکس، سانسور، عدم مخابره و نرساندن آنها، استراق سمع و هر گونه تجسس ممنوع است مگر به حکم قانون. (195477)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۵:۰۸:۴۸
اعترافات را زیر شکنجه خواندید تا با این ترفند سیاسی، خود را مبری کنید.
چرا نگفتید که سوء استفاده از وسایل مخابراتی برای جاسوسی، آشوب و کشتن افراد هم جرم است و دادستان می‌تواند برای جلوگیری از وضعیت بحرانی، دستور به قطع آن بدهد؟ (196300)
 
احمد
۱۳۸۸-۰۵-۰۸ ۰۵:۴۴:۰۲
دقيقا چه موقع و تحت چه شرايطي قرار است قانون در اين كشور حاكم شود؟
تصور ميكنم با اجراي قوانين اساسا به كسي تعرضي نميشد كه بعد بدنبال جبران آن، آنهم با رافت و بخشش اسلامي باشيم. با اجراي قانون هر شخص، گروه يا سازماني پاسخگوي رفتار خود خواهد بود. كسي بي جهت به خود اجازه نميدهد كه انواع و اقسام اتهامات ريز و درشت را نثار ديگري كند. با اجراي قانون بساط دستكاري در آمار و سو استفاده از آن براي هميشه جمع ميشود. با اجراي قانون، مجري خود را قاضي فرض نمي كند و قاضي خود را متولي حمايت از يك طرف دعوي نميداند. با اجراي قانون، دولتي ها مجالي براي انجام كارهاي غير قانوني و دور سر گرداندن مردم نخواهند داشت. با حاكميت قانون، فرد خطا كار نميتواند ديگري را متهم كند.
قانون نتيجه عقل است و عقل حجت و موهبت الهي. در حاكميت قانون خير و بركت فراواني است كه عقلا و بزرگان بر آن اتفاق نظر دارند. اما حقيقتا تا كنون چقدر در اجراي قانون موفق بوده ايم؟ ببخشيد كه اين مطلب رو عرض ميكنم اما انصافا تا چه زمان قرار است كه كشور به شيوه هيئتي اداره شود؟ جناب آقاي توكلي آيا فكر نميكنيد ريشه عمده مشكلات موجود در كشور طفره رفتن سيستم دولتي (شامل هر سه قوه) از حاكميت قانون باشد و نه دشمنان خارجي يا ايادي فريب خورده داخلي آنها؟ واقعا مسئولين از چه چيزي نگران هستند كه انقدر از قانون گريزانند؟ آيا فكر نميكنيد با حاكميت قانون اساسا بسياري از مشكلات وجود نخواهند داشت كه بعد عده اي به فكر حل پر هزينه آنها باشند؟
نكته ديگر آنكه قانون صرفا مختص عوام الناس يا وسيله اي براي كنترل و احيانا از ميدان به در كردن رقيب نيست. (196747)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۵-۰۶ ۱۹:۵۳:۰۰
آقای توکلی از شما خواهش میکنم عاجزانه که این ملت را به حال خود رها کنید، و از این ژست های انسان دوستانه دست بردارید، این همه فریاد زدیم، ناله کردیم که این دولت خطر است برای همه، چه به قول شما اصولگرایان خودی و غیرخودی و چه به قول ما ( که امثال شما مارا غرب زده و خود فروخته خواندند ) برای همه ایران. کی به حرف ما گوش کرد، اکثزیت را اقلیت خواندید، دوست را دشمن، یاران امام و سرمایه های انقلاب را عوامل استکبار خواندید، تو رو خدا دست از سر ما بردارید، فکر می کنید با این کارها ملت به شما روی می آورند، شماها با حمایت از احمدی نژاد اصولگرایی را هم نابود کردید، شما ها بزرگترین بازنده 22 خرداد هستید. هم ملت را از دست دادید و هم این دولت. این بود دولت ولایت مدار که برایش سینه چاک می کردید. اهانتی که به مقام ولایت در این چند روزه شد در 30 سال توسط دوست و دشمن نشد، آقای توکلی فقط کسانی که امروز بهترین غنچه های بوستان ایران زمین و یاران در گهواره خمینی کبیر را شکنجه میکنند و شهید می کنند مقصر نیستند شما ها که از ترس اینکه مبادا کسی رییس جمهور شود که در سالهای دور با او مشکل داشتید، چشم خود را بر روی همه چیز بستید، بر روی اسلام، بر روی ولایت فقیه و بر روی کرامت انسانی، آقای توکلی شما جای پدر من هستید ولی بر خود حق نصیحت کردن پدرم را نیز قائلم. از فردای آخرت برای شما میترسم، من از حقی که از من امثال شما ضایع کردند گذشتم، شاید ملت روزی شما را ببخشند. به خدا سوگند در نظرم گناهی بزرگتر از حمایت از این دولت نمیبینم، شاید پیام حقیر را منتشر نکید ولی از دوسنی که این پیام را می خواند درخواست دارم پیام من را به جناب توکلی برساند.
و من الله توفیق (195479)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۱:۵۰:۱۲
موسوي از زبان شما پاسخ گفت حال چه صحبت ديگري با او داريد؟ (196017)
 
زاينده رود
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۴:۳۵:۲۰
در جواب اين دوستمان و همه افرادي كه به طور مشابه كل نظام و بخصوص طيف اصولگرا را مقصر صرف مي دانند بايد عرض كنم كه مقصر اصلي و كسي كه دنيا و اخرتش را فروخت اقايان موسوي و خاتمي و سردسته هاي جريان اغتشاش اخير بودند كه به خاطر قدرت طلبي شان جامعه را به آشوب كشاندند. اگر به ياد اوريد رهبري در سخنراني روز جمعه دقيقا همين مطلب را متذكر شدند كه اقايان از راههاي قانوني اقدام كنند وگرنه در هرج و مرج همه اسيب مي بينند. بفرما. اينهم نتيجه ان. محسن روح الاميني از دوستان دوران دبيرستان من بود و از بسيجي هاي بسيار معتقد و فعال. حالا جالب است كه به عنوان شورشي كشته شده.چرا ؟ چون در جو ملتهبي كه اصلاح طلبان بوجود اوردند و من وشما هم ممكن است احساسي و اشتباه عمل كنيم. اگرچه هر كسي كه اين جنايت ها را مرتكب شده بايد به سزاي اعمالش برسه و فرماندهان اين افراد نيز بايد بشدت مجازات شوند اما عاملان اين اغتشاشات نيز كه قاتلان اصلي فرزندان ايران هستند بايد مجازات دوچندان بشوند نه اينكه طبق نظريه پروفسور !؟ خاتمي همه زندانيان ازاد گردند! (196243)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۵-۰۸ ۰۰:۰۱:۴۱
در جواب زاینده رود
یک سوال دارم.اگر بچه ات را برای خرید بیرون بفرستی و یک ماشین روی خط عابر پیاده انرا زیر بگیرد(خدای ناکرده)انوقت شما مقصری؟
یا اینکه در جنگ تحمیلی که امام دستور جهاد فرمودند و صدام بعثی رزمندههای ما را میکشت مقصر امام بود؟یه کم منطقی باشیم همه چیط که حزب و باند بازی محض نیست (196668)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۵:۱۲:۱۵
ملت آن است که با شما باشد، و به ندای قدرت طلبی افراطیون لبیک بگوید! در این صورت این واژه فقط بیان‌گر گروه اقلیتی چون مجاهدین انقلاب است، نه «مردم».
شما اگر به «اسلامیت» نظام باور ندارید، حداقل به «جمهوریت» آن باور داشته باشید.
مردمی که این افراطی‌گری شما را نمی‌خواهد؛ دشمنان خمینی کبیر را از خود می‌راند. همان‌هایی که جام زهر را به او نوشاندند و اکنون طلب‌کار شده و به خاطر داشتن یک پست در نظام، الی‌الابد هر کاری که می‌کنند، مشروعیت آن را به «امام» نسبت می‌دهند. (196306)
 
فرهاد
۱۳۸۸-۰۵-۱۰ ۱۶:۲۳:۱۵
بد نیست کمی هم منطقی صحبت کنید و همه چیز رو سیاه و سفید نبینید. نوشته شما بیشتر جنبه توهین و فریاد وااسفا داشت تا یک نظر تحلیلی یا منطقی!

بد نیست کمی هم به رفتار آقای موسوی پس از دیدار با رهبری و پس از نمازجمعه عظیم تهران برگردید و ببینید کی به ولایت فقیه توهین شد؟ در دوران 8ساله اصلاحات هم که نظایرش بسیار است از چمله از سوی خودخواه ترین و بی مسوولیت ترین نمایندگان دوران 30 ساله انقلاب با استعفای کودکانه شان و ...
اگرچه بی تدبیری هایی هم در این ایام صورت گرفت و به ناحق ظلم هایی شد اما یادمان باشد زمینه ساز این اغتشاشات و ظلم ها چه کسانی بودند و البته وسط دعوا حلوا خیرات نمیکنند و وقتی فتنه بیاید دامن همه را میگیرد.
بهتر بود به توصیه های خیرخواهانه و پدرانه رهبری توجه میکردند تا کله شقی و فریاد منم منم
همیشه موفق باشید (199165)
 
احسان
۱۳۸۸-۰۵-۰۶ ۲۰:۱۳:۴۳
ولی سوال من این است. بنده با چشمهای خودم دیدم که دانشجویان ساکن خوابگاه دانشگاه صنعتی اصفهان سالن آمفی تئاتر این دانشگاه را به آتش کشیدند واقعا باید چه کرد؟ اگر قرار باشد این رسم غلط معمول شود پس قانون چیست؟ چرا هیچ کدام از آقایون از بیت المال دفاع نمی کنند؟ نمی توان گفت جوان هستند احساساتی شدند!
http://www.autnews.ws/archives/1388,04,00029312 (195494)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۰:۴۰:۰۳
خيلي پيچيده نيست بايد طبق قانون عمل كرد، نه طبق جناب رادان و امثالهم. (195907)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۵:۱۶:۱۴
چرا از بیت المال و مردم دفاع کنند؟ اصلاً برایشان مهم نیست که چنین اتفاقاتی بیافتد. این‌ها به دنبال قدرتند و چه بهتر که همه جا به آتش کشیده شود! گفته‌اند که «اصلاحات خون می‌خواهد»! این خون من و شماست، نه فرزند آقای موسوی و هاشمی.
گزارش کامل جریانات دانشگاه صنعتی اصفهان و سوختگی یکی از دانشجویان در این جریان را این‌جا ببینید:
http://public-r.iut.ac.ir/images/pr/report_main1.pdf
و نیز
http://ettehad88.blogfa.com/post-1.aspx (196309)
 
محمد حق
۱۳۸۸-۰۵-۰۶ ۲۰:۱۶:۱۳
آقای توکلی، چی شده که بعد از ۴۰ روز همه یک دفعه یاد اجرای قانون اساسی و قانون‌های دیگر برای زندانیان شدند؟ شما مگه نماینده نیستند؟ تا حالا خواب تشریف داشتید یا اینکه مصلحت نبود صحبتی بکنید. لطفا خاطرات فردی که امروز از کهریزک آزاد شده بخوانید تا ببینید آنجا صد برابر از گوانتانامو بدتر بود. چرا مسولان این زندانها و آمران شکنجه ی زندانیان را محاکمه نمیکنید؟ (195498)
 
ساسان
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۴:۵۶:۱۸
عمرنات اگر از داخل اصولگرايان كسي به عنوان خاطي و مقصر معرفي گردد. مطمئن باشيد استكبار جهاني و استعمار پير بريتانيا به عنوان مقصر شناسايي خواهند شد. (196283)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۶ ۲۰:۱۶:۳۷
تا حالا کجا بودید؟ (195499)
 
شاهد-کاراکاس
۱۳۸۸-۰۵-۰۶ ۲۰:۲۰:۱۰
جناب آقای توکلی
کاش قبل از کشته شدن پسر یکی از مسئولین در حوادث اخیر این سخنان را مطرح میکردید.اینجانب ضمن همدردی عمیق با خانواده آقای روح الامینی و تمامی آسیب دیدگان حوادث اخیر شما را قسم میدهم که برائت کامل خود را از \"لباس شخصیها\" از هر گروه که هستند و اعمال خودسرانه انان در حوادث اخیر اعلام دارید. (195504)
 
شب
۱۳۸۸-۰۵-۰۶ ۲۰:۳۰:۴۰
مگر کسی را هم بازداشت کرده اند ! مگر حق کسی را پایمال کرده اند ! اصلا مگر در ایران بازداشتگاه وجود دارد حالا استاندارد یا غیر استاندارد؟ و سوال اخر اینکه مگر کسی حق هم دارد ؟ راستی قانون اساسی برای قشنگیست یا اجرا؟ (195513)
 
بیجندی
۱۳۸۸-۰۵-۰۶ ۲۰:۳۰:۵۷
حیف که کمی دیر شد آیا باید همیشه نوشداروی بعد از مرگ سهراب باشیم؟ آیا باید همیشه از مقام عظمی ولایت برای سو تدبیر ها و سو مدیریت ها هزینه کنیم ؟ آیا باید مدیریت و تصمیم ها به گونه ای باشد که دیگران از آبروی خود هزینه کنند ؟واقعا بوی انحراف و فتنه را نمی شود از جای دیگری به جز از سایرین( اصلاح طالبان) دید و شنید؟ آنانی که در مقابل هر انتقاد، فریاد و داد رد پای بیگانه سر می دهند با دقت بیشتری نگاه کنند شاید بیگانه در جای دیگر لانه کرده و آدرس جای دیگر می دهد! واقعا کدامین گروه ، حزب و دسته سیاسی اینگونه جرات و جسارت ورود و هزینه تراشی برای جایگاه رهبری را به خود می دادند که آقای احمدی نژاد به خود می دهند؟! باید همیشه ایشان هزینه ها را به گردان دیگران و منافع را برای خود ببینند!؟ خدایا بر ما ببخش (195514)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۵:۲۹:۴۷
اصلاً مهم نیست که سردبیر شبکه تلویزیونی بی بی سی فارسی، علی اصغر رمضانپور است که معاون فرهنگی عطاءالله مهاجرانی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است!
آموزش دینی که چنین شخصی بدهد، چیزی جز «روسیاهی» برای خودش و دیگران نخواهد گذاشت. بعد می‌پرسیم چرا وضعیت جامعه این‌گونه است و بی‌دینی و بدحجابی به این‌جا رسیده شده است.
http://www.noormags.com/view/Magazine/ViewPages.aspx?ArticleId=69562
اصلاً مهم نیست که بی بی سی، مانند یک شبکه جاسوسی، لحظه به لحظه گزارش می‌دهد که «الآن فلان جا درگیری است بریزید آن‌جا». برای جریحه‌دار کردن مردم، گزارش دروغ پخش می‌کند و لحظه به لحظه بر آتش فتنه می‌دمد.
اصلاً مهم نیست که در سایت توئیتر و فیس‌بوک، مشخصات پایگاه‌های بسیج و اسلحه‌خانه‌ها به دست دوستان برسد و بعد در حمله به یکی از این پایگاه‌ها تعدادی از دو طرف کشته شوند.
حالا دوستان انگلیسی دیگر، ابوالفضل فاتح از ستاد موسوی، آرش حجازی حاضر در صحنه کشته شدن ندا آقا سلطان و ... به کنار.
اصلاً وجود کشوری به نام آمریکا و انگلیس توهم است و سفارت انگلیس در ایران وجود خارجی ندارد! کودتای 28 مرداد توهم بوده و جنگ 8 ساله هم رخ نداده است.
اصلاً مهم نیست! آسوده بخوابید، ان شاء ا... که گربه است! (196323)
 
عبدالله
۱۳۸۸-۰۵-۰۶ ۲۰:۳۸:۱۸
آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا؟ راستی چه شده است؟ این همه فرمان و سخنرانی ها و نامه پراکنی؟ آیا بهتر نبود در همان روزهای آغازین بحران این سخنرانیها و بیانات نغز ایراد میشد؟ به راستی چه کسی باید جواب اینهمه خون به ناحق ریخته را بدهد؟ چه کسی باید جوابگوی عمر گرانبهای جوانانی که در پشت میله های زندان بسر میرند باشد؟ آیا واقعا شما از وجود افراد لباس شخصی اصلا خبر نداشتید؟ راستی کجاست دادستانی که قرار بود داد مظلومین را در مملکت اسلامی مان بستاند. مدعی العموم کجاست؟ ... کونوا للمظلوم عونا... (195516)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۶ ۲۰:۴۲:۴۷
قانون که برای اجرا شدن نیست. قانون مال تو کتابهاست. اگر قانون اجرا می شد که وضع مملکت این نبود. (195518)
 
مجتبی
۱۳۸۸-۰۵-۰۶ ۲۰:۴۶:۳۳
این حق خیلی وقته که داره ضایع میشه.جواب اونایی که مردن رو کی میده؟ (195523)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۶ ۲۰:۵۳:۲۵
آقای توکلی از این بازیها دست بردارید! 40 روز از این تضییع حق و ظلم بی حد و حصر به مردم میگذرد و شما و بقیه دوستان چشم به روی همه خواسته های بحق ملت بستید! چطور تا به امروز که این مردم تحت تاثیر انقلاب مخملی! زیر بار بی سابقه ترین و وحشیانه ترین حملات نیروهای ضدشورش قرار گرفتند شما سخنی به میان نیاوردید! و حال که مقام معظم رهبری به حمایت از حق ضایع شده ملت پرداختند شما بیاد تضییع حق ملت افتاده اید! خداوند سایه ایشان را از سر ما کم نکند. (195529)
 
Vahid
۱۳۸۸-۰۵-۰۶ ۲۱:۲۴:۱۴
سلام
این سخنان باید یک ماه قبل گفته می شد نه حالا که خیلی دیر شده! چرا تا قبل از شهادت روح الامینی این حرفها زده نمیش. آن زمان فقط در مورد حما سه 24 میلیونی! و عده ای اوباش صحبت می کردید. آقایان یک ماه طول کشید بفهمند که چه بر سر ملت آمده خودتان بگویید اسم این کار را چه می گذارید؟ آقایان اگر نمی توانید در مسئولیت خود آزاده باشید بروید خانه نشین شوید و سکوت نمائید که به مراتب بهتر از ذلت است. ببینیم از این به بعد چه میکنید.

وحید نصر (195544)
 
علي
۱۳۸۸-۰۵-۰۶ ۲۱:۴۰:۰۳
آقايان! با شمايم

مردان جهان، هزار عالم رفتند
تو بر دو قدم هنوز مي انديشي؟ (195554)
 
دانا
۱۳۸۸-۰۵-۰۶ ۲۱:۴۵:۲۴
مردم نحوه برخورد شما با مساله انتخابات را فراموش نخواهند کرد، طرح این مسائل به شما کمکی نخواهد کرد، جناب توکلی! (195560)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۶ ۲۱:۴۶:۵۶
حيا کنيد آقاى توکلى .شما که مى دانستيد مراتب تقواى رئيس جمهور را .اين دوره چرا از ايشان حمايت کرديد؟مگر ادعاهاى شما در مورد آقازاده ها که انگار خيلى به موقعيتشان غبطه مى خوريد،در دادگاه اثبات شده بود که اينقدر شما و اين اعوان و انصارتان از حضرت آقاى رئيس جمهور منتخب دفاع مىکرديد؟شما هم رهبرى را به نفع خود مصادره کرديد.امروز هم اگر رويه جديدى پيش گرفته ايد،بايد اشتباهات گذشته تان را در نظر داشته باشيد.فأين تذهبون! (195561)
 
مظلوم
۱۳۸۸-۰۵-۰۶ ۲۲:۰۱:۲۶
نوشدارويي كه بعد از مرگ سهراب آمدي ، حالا چرا ؟ (195568)
 
علی
۱۳۸۸-۰۵-۰۶ ۲۲:۰۲:۴۰
هر چند چنین عکس العملی زودتر از اینها انتظار میرفت، به نظرم حتی مخالفان سر سخت نظام هم با خواندن این متن نسبت به آقای توکلی ادای احترام کنند. (195570)
 
آرام
۱۳۸۸-۰۵-۰۶ ۲۲:۰۹:۲۶
ظمن تشکر از این موضع گیری آقای توکلی سئوال من از ایشان این است که چرا اینقدر دیر به فکر افتادند و واقعاٌ اگر این همه سئوال در ذهنشان بوده و برای آن پاسخی نمی یابند چگونه بیش از یک ماه در این مورد سکوت کردند (195576)
 
مرتضی
۱۳۸۸-۰۵-۰۶ ۲۲:۱۰:۵۶
نوش دارو پس از مرگ سهراب
اقای توکلی خیلی دیر شده ...

با این کارا نه اعتماد از دست رفته مردم برمیگرده ...
نه جان جوانهای کشته شده برمیگرده ...
نه اشتباهات شما در حمایت کورکورانه فراموش میشه ...

(حالا هی روز شمار ولایت پذیری بزنید - هی مقاله ی مثلا روشنفکرانه صادر کنید)

میدونید این ظلم‌ها کی اتفاق افتاد ؟
وقتی که امثال شما مردم معترض را اغتشاش گر مینامیدند .
زمانی که شما جشن پیروزی اقای احمدی نژاد را پوشش میدادید

حالا چی شده بعد از گذشت نزدیک به 40 روز به فکر کشته شده ها و بازداشت شده ها افتادید ؟ (195577)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۲۱:۵۰:۵۱
کسی که دیگران را دروغگو می‌خواند، مانند دزدی بود که برای فرار می‌گوید:
دزدو بگیرید! دزدو بگیرید!
آنقدر ماجرای دروغ خس و خاشاک را تکرار کردید که خودتان هم باورتان شد.
یادتان هست که وقتی خاتمی انتخاب شد، طرف مقابل با حسن نیت و اخلاق، به او تبریک گفت. اما روش لجوجانه‌ی موسوی کار را به جایی رساند که برای تحمیل توهم خود، همه را به درگیری‌های خیابانی تشویق کرد و این افتضاحات را به بار آورد.
شما که اکنون ولایت‌مدار شده‌اید، یادتان هست که رهبری در نماز جمعه چه گفت؟ مگر نگفت که نتیجه انتخابات را در کف خیابان‌ها تعیین نمی‌کنند و به زورآزمایی خیابانی پایان دهید؟ مخاطب این سخن آیا جز موسوی کس دیگری بود؟ (196329)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۶ ۲۲:۱۲:۵۷
تا قبل از دستور رهبری هیچ کس جرات نداشت این حرفها را بیان کند
دیدید که بر سر آقای هاشمی بعد از نماز جمعه چه آوردند وقتی ایشان خواستند که زندانیان سیاسی آزاد شوند (195579)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۲۱:۴۹:۴۴
حرف هاشمی با حرف رهبری، سنخیتی نداشت. هاشمی خواستار آزادی قانون‌شکنان بود و رهبری خواستار رعایت قانون در بازداشت‌ها. آن‌که مجرم است، مجازات شود و آن‌که جرمش قابل چشم‌پوشی است، آزاد شود.
این دو با هم تفاوت بسیار دارند. (196335)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۹ ۲۳:۳۸:۰۵
تمام فتنه های برپا شده زیر سر خاندان هاشمی است حالا آنان دایه دلسوزتر از مادر شده اند ننگ بر این خاندن که مملکت را فدای خود خواهیهاوکینه توزیهایشان کرده اند خدا را به جلالش قسم می دهم وخدارا به ذات مبارکش و ملائک مقربش قسم می دهم وخدا را به محمد(ص)وال محمد(ص)قسم می دهم که این فتنه انگیزان را که به هر نحوی از آب گل آلود ماهی می گیرند سرنگون کند (198185)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۶ ۲۲:۲۳:۲۹
پس رسانه های بیگانه درست می گفتند ! فرقشون با شما د راین است که 40 روز زودتر از شما این خبر ها رو اعلا ک کردند. (195585)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۹ ۲۳:۳۹:۳۱
چهل روز زودتر برنامه ریزی می کنند وسپس در اذهان عمومی جا می کنند وپس از آن عمل می کنند (198188)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۶ ۲۲:۲۴:۴۴
صبح بخیر (195587)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۶ ۲۲:۳۹:۳۲
جناب آقای توکلی:
بی جهت وقت خود را هدر ندهيد، اگر صادق هستيد. امکان ندارد حمله کنندگان به کوی دانشگاه حتی شناسائی شوند تا چه رسد به محاکمه. اگر چنين اتفاقی بيفتد، پايان کار افرادی خواهد بود که از آنها برای ارعاب مردم استفاده می شود. البته آمران هم شناسائی خواهند شد که احتمالا در لايه های مختلف حکومت پنهان شده اند. انجام اين کار منجر به تصفيه مخالفين امام خمينی از حکومت خواهد شد که فکر نمی کنم در حال حاضر اجرائی باشد. (195592)
 
ناشناس - مايوس
۱۳۸۸-۰۵-۰۶ ۲۲:۳۹:۴۵
اي برادر عزيزم چرا حالا ! چهل روز از وقايع تلخ ميگذرد تو اين چهل روز كجا بوديد تعداد كثيري از دستگير شدگان در اولين روز بعد از اعلام نتيجه انتخابات يعني قبل از هر گونه اعتراض يا راهپيمائي روانه زندانها شدند اين همه وقت كجا بوديد ؟ اين سناريو هر چند اندكي مشكوك است ولي با ارزش است ولي چرا اين همه تعلل ؟ چرا اينهمه با تاخير ؟ چرا حالا؟ ظاهرا منتظر بوديد تا ببينيد كه دستگيرشدگان از نفس افتاده اند و آن وقت تقاضاي رافت اسلامي ؟ ترا خدا ولش كنيد بگذاريد راحت باشيم ! بگذاريد در غم عزيزان زنداني هنوز هنوز گريان باشيم بهتر نيست! اگر قرار باشد رئيس جمهور پس از چهل روز درخواست برخورد با رافت اسلامي را زندانيان بي گناه را از رئيس قوه قضائيه طب نمايد همان بهتر كه آنها در زندان باشند! (195593)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۶ ۲۳:۱۷:۴۶
خدایا مگر میشود؟خواب میبینم یا این سایت هک شده؟باور نمیکنم یکی از اصولگراها پیدا بشه و مخالفین رو انسان فرض کنه وچه برسد به حمایت از کشته شدن مخالفان فکری
تا حالا هرچه شنیدم از جاسوس بودنم ایادی استکبار بودنم ویا مستحق مرگ بودنم بوده است بطوری که اغتشاشگر بهترین کلمه ای بوده که شنیده ام.خدایا خودت شاهد تمام ماجرا بودی.خودت بر همه چیز واقفی.همیشه شنیده بودم اگر یک بیگناه کشته شود انگار بشریت کشته شده.ایا این جمله را فقط من شنیده ام؟ایا از قهر خدا نمیترسیم؟ایا تاریخ نخوانده ایم؟
این ایام میگذرد اما نامه اعمالمان میماند و توبه حق الناس را پاک نمیکند و حلالیت از تک تک افراد نیز مشکل است.اگر هر کدام از ما به ناحق ناسزایی گفته باشیم ویا از انسو ضرب و شتمی کرده باشیم مسئولیم چه برسد به خدای ناکرده قتل عمد(به هر دلیلی)
اعتماد به انقلاب با اعتماد به ان رهبر کبیر شکل گرفت و 30 سال خون جگر خورده شد.چه سلاح و پشتوانه ای بهتر از اعتماد عمومی است؟ اما ایا اگر بخواهیم همه حوادث اخیر را به منافق ارتباط دهیم عقلانیست؟این چه منافقی است که قوه قضاییه و اطلاعات هم زورش به ان نمیرسد؟این نیز ظلم دیگری به انقلاب نیست؟
چرا فقط ریاست 4سال اینده را میبینیم اما عمر ابدی در ان دنیا را نمیبینیم.
من کاملا از اصولگراها نا امیدم
من از اینده ام نا امیدم
من از اخرتم نا امیدم
تمام اصول فکریم در حال فروپاشیست
جناب توکلی باز ممنون که کمی به فکر مردم بی حق و مستخدمین خود هستید(کسانی که قبلا اربابان مسئولین بودند)اما اینبار به وجدانتان و به سابقه انقلابیتان قسمتان میدهم بازی دیگری نباشد.به خدا قسم دیگر اخرین کورسوههای امیدمان هستید (195602)
 
رشید
۱۳۸۸-۰۵-۰۶ ۲۳:۲۹:۳۶
- جناب آقای توکلی بیایید لطفأ اساسی تر به مسئله برخورد کنیم :

- در اصل 113 قانون اساسی مسئولیت اجرای قانون اساسی و ریاست قوه مجریه را جز در اموری که مستقیمأ به رهبری مربوط میشود را به عهده رییس جمهور قرار داده است .

- به موجب اصل 91 قانون اساسی پاسداری از احکام اسلام و قانون اساسی از نظر عدم مغایرت مصوبات مجلس شورای اسلامی به عهده شورای نگهبان میباشد .

- واقعأ مسئولیت عدم اجرای قانون اساسی به عهده چه نهادی است ؟ و ضمانت اجرای قانون اساسی چگونه تأمین شده است .

- قوه مقننه میتواند رییس جمهور را در موارد نقض در امور اجرایی استیضاح کند ولی نمیتواند راجع به اصولی از قانون اساسی که مسئولیت اجرای آن با قوه قضاییه میباشد بطور مثال در مورد اصل 32 قانون اساسی، قوه قضاییه را مورد سئوال قرار دهد.

- آیا تا زمانی که ریاست قوه قضاییه واکنشی نشان ندهد از طریق قانونی ملت میتواند قوه قضاییه را در موارد نقض اصول قانون اساسی که مستقیمأ بعهده آن قوه است وادار به رعایت کند ؟

لطفأ راهکارهای قانونی و مسالمت آمیز و عزتمند و بدون التماس و اردوکشی و سایت بازی و بدون برخورد با لباس شخصی ها را که می تواند قوه قضاییه را وادار به رعایت اصول قانون اساسی کرد را به اینجانب نشان دهید . (195607)
 
رشید
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۲۲:۴۹:۱۱
- پر واضح است اعتماد جناههای سیاسی به شورای نگهبان در طی سی سال گذشته مطلوبنبوده است و آخرین واکنش های بی اعتمادی بطور صریح در مناقشات اخیر صورت گرفته است.

- هموطنان عزیز اگر خوب دقت کنید در میابید که در وقایع اخیر اگر حقوق مدنی مردم و قانون اساسی نادیده گرفته شد وظیفه مدعی العموم است که اقدام به اعلام جرم علیه خاطی و خاطیان انجام دهد . لکن از آنجایی که مقام دادستان کل کشور زیر نظر قوه قضاییه و با عزل و نصب اوست بنابراین استقلال رأی نداشته و نمی تواند علیه مقامات قوه قضاییه اعلام جرم تنظیم کند .

- شورای نگهبان در قانون اساسی فقط وظیفه تطبیق مصوبات مجلس شورای اسلامی با شرع و قانون اساسی و نظارت بر انتخابات را به عهده دارد و در برابر عدم اجرای آن مسئولیتی ندارد .

- راهکار طلایی : داشتن شورای نگهبان مورد قبول آحاد ملت با وظایف قبلی + تعیین و عزل و نصب دادستان کل کشور برای رسیدگی بیطرفانه به موارد تخلف از قانون اساسی و قوانین دیگر و تنظیم اعلام جرم علیه متخلفین .

- ترکیب شورای نگهبان جدید :
-شش نفر مجتهد با معرفی مجلس خبرگان رهبری و تنفیذ مقام رهبری .
( چون مجلس خبرگان همه مجتهد می باشند و میتوانند مجتهدین را معرفی کنند)

- دو نفر حقوقدان با معرفی رییس جمهور و تصویب مجلس شورای اسلامی .
- دو نفر حقوقدان با معرفی رییس قوه مقننه و تصویب مجلس شورای اسلامی.
- دو نفر حقوقدان با معرفی رییس قوه قضاییه و تصویب مجلس شورای اسلامی.

با ترکیب پیشنهادی بالا برای شورای نگهبان دیگر هیچ جناحی نمی تواند عملکرد او را زیر سئوال ببرد و زعامت مقام رهبری همچون نگینی درخشان از شائبه هایی که به شورای نگهبان وارد میشود مصون خواهد ماند .

با دعای بهروزی و سلامتی برای رهبر عزیز و همه هموطنان بهتر از گلم . (196638)
 
مسعود امین
۱۳۸۸-۰۵-۰۶ ۲۳:۳۳:۴۸
آقای توکلی انتظارات بیجائی دارید. وقتی رهبری در دفاع از رئیس جمهور سنگ تمام میگذارند و از حیثیت شخصی و حیثیت مقام رهبری هزینه بزرگی میکنند انتظار دارید آقای رئیس جمهور و پشتیبانانشان بهتر از این با مردم وزندانیان رفتار کنند؟. آقای رئیس جمهور هم سپاس فراوان خود به رهبری را در \"عزل\" آقای مشائی و نصب بلافاصله وی در سمتی که کمتر از معاون اولی نیست نشان داد. درود بر بینش عمیق آقای رفسنجانی که در نامه حدود چهل و پنج روز پیش به رهبری گفتند اینها شما را نشانه گرفته اند. (195610)
 
سهیل
۱۳۸۸-۰۵-۰۶ ۲۳:۴۲:۳۲
انگار برخی که خودشان را به خواب زده بودند دارند کمی بیدار می شوند.
راستی شما که فکر نمی کنید شهادت پسر آقای روح الامینی ربطی به این بیداری آنی آقایان داشته باشد.فکر می کنید دعای بعدی ما باید چی باشه؟! (195616)
 
رافت !؟
۱۳۸۸-۰۵-۰۶ ۲۳:۴۳:۳۷
امشب ديدم آقاي احمدي نژاد از آقاي شاهرودي درخواست رافت كرده تا بازداشت شده‌گان مزه رافت اسلامي را بچشند! و اقعا ازون حرفا بود، چه كسي استحقاق رافت را دارد آيا كساني كه تنها به علت بيان اعتراض مدت طولاني در بازداشت و اذيت و آزاد بوده اند بايد مورد رافت قرار گيرند يا كساني كه باعث اين ظلم شده اند و مستحق بازپرسي هستند. واقعا آقاي احمدي نژاد در تحريك افكار عمومي لنگه ندارد. (195617)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۶ ۲۳:۴۴:۳۷
چقدر از نفاق بدم میاد تا دیروز حتی یک خط درباره حقوق دستگیر شدگان نبود
چی شد اقای توکلی می ترسیدید مغضوب واقع بشین
اقای توکلی سوال که تاحالا ده دفعه پرسیدم بازم می پرسم
شما ساعت 1 صبح از کجا ارای احمدی نژاد فهمیدی
و اینکه چه فرقی بین محسن با ندا وسهراب بود مگه شما قسم نخوردید که نماینده همه ملت باشید (195619)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۰۰:۳۸:۰۶
خداییش حرفش حقه (195646)
 
علي
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۰۰:۴۲:۲۳
با سلام-باز هم درود بر شرف و انسانيت آقاي توكلي كه هرچند خيلي دير شده ولي باز از حق مردم جانانه دفاع مي كنند (195648)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۰۰:۴۸:۱۵
آقای توکلی 4 سال در عمل سکوت کردند اگرچه در گفتار مطالبی را ذکر می کردند.حلا چه شده که تذکر قانون اساسی می دهند؟واقعاً که محافظه کارند! (195649)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۰۰:۵۱:۱۴
سلام
خدمت آقای دکتر سلام عرض می کنم. والی باید اعلام کنم که خیلی متاسف هستم که بعد از این همه مدت طولانی حالا که همه صدمات وارد شده اظهار نظر می فرمایید. این سیاسی کاری است آقای دکتر عزیز. من سال ها شما و آقای نادران و برخی دیگر از همکاران اصول گرا را می شناسم. من فیلم ها و اخبار را دنبال می کردم تعجب می کردم که چرا نمایندگان محترم حرفی نمیزنند. خدا را شکر که باز بعد از این همه مدت نمایندگان محترم بالاخره از حقوق قانونی مردم دفاع کردند. (195650)
 
ناشناس
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۰۰:۵۴:۲۲
اقای توکلی حرفهای درستی می زنید جانم به قربانت ولی حالا چرا؟ (195652)
 
esfand
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۰۱:۰۳:۳۹
می‌ بخشید آقای توکلی شما این اصل ۳۲ قانون اساسی‌ را به تازگی کشف کردید؟ (195656)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۰۱:۰۸:۵۸
آقای توکلی خدا کنه همیشه اینطور ثابت قدم باشید و حقایق رو مطرح کنید و گاهی وقتا سکوت نکنید چون به نظر من سکوت هم نوعی بی عدالتیه (195660)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۰۱:۲۴:۴۴
چه دیر آفای توکلی ! (195665)
 
ایران -وطنم
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۰۱:۴۴:۵۵
خدا را شکر می کنم مردانی چون آقای توکلی در مجلس داریم که با شجاعت از حق شهروندی و کلیه حقوقی که قانون برای افراد مشخص کرده دفاع می کنند _و خود را محدود به جناح و دسته در این مورد مهم نمی کنند و خوب میدانند که فلسفه وجودی هر جناح و دسته ایی باید دفاع از ازادی و حقوق مردم باشد--و از آقای توکلی هم سپاسگزارم.
و همیشه برای من سوال بی جوابی بوده که کی هستند این افراد موسوم به لباس شخصی ؟ (195670)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۱:۳۲:۴۶
اگر مردانی چون آقای توکلی کارشون رو درست انجام می دادن که الان وضع این نبود! (195990)
 
حمید رضا
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۰۱:۵۸:۳۲
اگر صداقت شجاعت و صراحت باشد مطمئن باشید کار سختی نیست که مجرمان و متعدیان به حقوق ملت شناسایی شوند. امیدوارم نمایندگانی که مردم را نا امید کرده اند حق و صداقت را ملاک خود قرار دهند و اجر عمل را از خدا بخواهند و بدانند که خداوند ناظر به اعمال است .
لطفا چاپ کنید و نظر مردم را ملاک عمل قرار دهید نه نظرات عده ای خاص (195672)
 
نیما
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۰۲:۲۴:۵۱
جناب آقای توکلی
نماینده محترم مجلس شورای اسلامی
از اینکه بعد از 2 ماه یادتان آمده است که کشور قانون اساسی دارد و در این قانون برای وضعیت زندانیان سیاسی مقرراتی وضع شده است متشکریم (195679)
 
محمد رضا محمدی
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۰۲:۴۰:۳۲
آقای توکلی موضع گیری های صریح شما مایه افتخار است امیدوارم در مجلسهای نهم و دهم و .......... از وجود شما بهره مند شویم (195683)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۰۳:۳۳:۳۵
من فکر میکنم هیچ وقت این پیگیریها به جایی نخواهد رسید چون مشخص است که اجازه خاصی برای این نوع برخورد وجود داشته (195699)
 
ali
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۰۶:۲۲:۳۳
وای بر ما که دم از عدالت علی‌ می‌زنیم ! (195716)
 
حسین
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۰۷:۴۲:۴۹
آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا؟!

جناب توکلی

انصافا\" شما و دوستانتان خیلی بی انصاف هستید. شما تفکر و عملکرد خود را چه قبل و چه بعد از انتخابات تا کنون نشان داده اید.

بهتر است درد دل های مردم داغدیده و خانواده هایی که عزیزانشان در بند است بشنویید. آیا لازم بود تا که عزیزان دوستان شما جان خود را از دست دهند تا شما و دوستانتان کمی مردم ایران را ببنید و عکس العمل (و نه عمل) نشان دهید!

افسوس!

آب رفته از جوی دگرباره (خیلی سخت است) باز گردد. برای بازگرداندن اندکی از اعتماد مردم اقدامات عملی و اساسی از شما و سایر مسولان انتظار میرود. (195727)
 
اسفنديار
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۰۸:۰۲:۱۶
باسلا\'
من هم با اظهار نظر اول مبني بر \" دير بودن اين نوع صحبت ها \"موافقم . ضمن آنكه در كشوري كه داراي ساختار اداري بروكراتيك دارد و حتي لباس شخصي هاي آن هم از نظم و ترتيب و اطاعت پذيري از فرماندهي خاص خود برخوردار است . پذيرش اينكه عده اي خودسر مبادرت به اين اقدامات زشت و غير انساني نموده باشند سخت است . (195732)
 
نگار
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۰۸:۰۳:۰۱
آقاي توكلي!
چه قدر زود دير مي شود، اينطور نيست؟ (195734)
 
بچه مشد
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۰۸:۱۲:۳۶
من تا قبل ازاتفاقات اخير به آقاي توكلي وسايت محترمش اعتقاد خاصي داشتم اما بعد از آن متوجه شدم كه شما هم نان را به نرخ روز مي خوريد.در كشورهاي استكباري چون قانون حرف اول وآخر را مي زند كسي نيست كه با حكم حكومتي خود فراتر از قانون عمل كند.اگر بازداشتها قانوني بوده چرا افراد آزادشدند واگر غير قانوني بوده چرا بازداشت شدند. (195737)
 
م
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۰۸:۲۵:۴۷
ضمن تقدیر از جناب توکلی غزیز .
جناب توکلی عزیز ونمایندگان محترم منتخب مجلس خوب می دانند که در ایام انتخابات چه گذشت.آیا وقت آن نرسیده است که منخبین ملت به یک بازنگری از آنچه که بر سر ملت ایران در دوماه گذشته آمده است بپردازند؟
دوستان خوب وپایبند به اصول من در مجلس اگر امروز ما شاهد خیلی از نبایدها در رفتار وکردار بعضی از افراد هستیم بدون شک حاصل آنچه می باشد که دیروز کاشتیم برادران عزیز من شماها که به عنوان نماینده ملت وسخنگوی آنها در مجلس جمع شده اید ودر حال حاضر نیز از لحاظ قانونی می توانید منتقد باشید وامنیت لازم را هم طبق قانون دارید.اگر در ایام انتخابات از تخلفات فراوان دولت از استفاده بیشمار از امکانات دولتی در تبلیغات گرفته تا پرداخت هزینه ستادهای ایشان در شهرستانها توسط فرمانداریها وتبلیغ یک طرفه رسانه ملی وروزنامه هاو خبرگزاریهای دولتی برای رئیس دولت وهمچنین سواستفاده از تریبونهای نماز جمعه وجماعت واستفاده جناحی از نیروهای نظامی وبسیج وهمچنین زیر سئوال بردن سی سال گذشته درخشان نظام اسلامی وهتک حرمت افراد غایب در مناظره ها جلوگیری می شد بدون شک امروز شاهد این هنجار شکنی ها در برخورد با مقام معظم رهبری نبودیم در عین حال جای بسی تاسف است که بعضی از بزرگان هنوزهم در مقابل هنجارشکنی های رئیس دولت سکوت نموده وبه دنبال بهانه تراشی وزیر سئوال بردن مواضع متین وولایت مدارانه جناب هاشمی هستند .بدون شک ریشه خیلی از موضوعات پیش آمده در هنجار شکنی های موجود می باشد ولازم است که آنچه یک روز جناب خاتمی با سیستم امنیتی کشور نمود اینبار توسط بزرگان نظام با نیروهای نظامی وانتظامی صورت گیرد تا ملت ایران به عنوان ولی نعمتان نظام در سایه نیروهای نظامی وانتظامی خود احساس امنیت کامل نمایند. (195746)
 
abtin
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۶:۲۸:۵۹
بارها پيام دادم ولي چاپ نكردين. عيب نداره حداقل دل خودم رو خوش مي كنم كه يكي بالاخره اين متن رو مي خونه و به گوش آقاي توكلي مي رسونه.
آقاي توكلي من از لحاظ فكري در جناح شما قرار ندارم ولي از طريق يكي از دوستان كه شما رو در زمان تحصيل در دانشگاه شهيد بهشتي مي شناختن، مي دونم كه انسان با وجدان، سالم و اهل حقيقت هستين. بماند كه موضع گيريهاي بعد از انتخاباتتون نا اميدم كرد. البته مثل برخي از دوستان توقع نداشتم كه قبل از انتخابات موضع ديگه اي داشته باشين چون بهتون حق مي دادم بر اساس تصميم جمعي جناح اصولگرا پشت سر رييس جمهور فعلي قرار بگيريد.
امروز كه اين نامه تون رو خوندم مثل خيلي هاي ديگه با خودم گفتم :
نوشدارويي و بعد مرگ \"سهراب\" آمدي!
ولي هنوز هم معتقدم كه دير نيست و عقلايي چون شما در اردوگاه اصولگرايان مي تونن تعقل رو به جامعه بر گردونن، اگرچه ممكنه التيام زخمهايي كه زده شده مدتها طول بكشه.
آقاي توكلي! من به شما راي ندادم ولي شما نماينده تهران شديد و من و امثال من توي اين شهر موكلين شما بوديم. چرا همون زمان كه نيروي انتظامي و جناب سردار رادان گشت هاي ارشاد رو توي اين شهر راه انداختن و با زور توسري ناموس مردم رو جلوي چشم نزديكانشون سوار اون ونهاي كذايي كردن هيچي نگفتين؟ نگين ربطي نداره. به خدا داره. مي دونين چي شد؟ بذر نفرت توي دل جوونا كاشته شد. حس عدم اطمينان به نيروهاي انتظامي كه بايد حافظ جان و مال و ناموس مردم باشن گسترش يافت و ديگه ترميم نشد. سه سال شهر عين پادگان شد و كسي دم بر نياورد. به خدا اگه فكر كنين مي بينين ريشه خيلي از حوادث و برخوردهاي بعد از انتخابات به همين اتفاقات ظاهرا ساده در گذشته برميگرده. برخوردهاي كوي دانشگاه، حوادث بعد مسابقات فوتبال و. . . اگه همون زمان درست مديريت مي شدن و حقوق شهروندي رعايت و بزرگاني مثل شما همون موقع سكوت رو مي شكستن امروز دچار اين خسران نبوديم. ولي اگه نيت هامون رو پاك كنيم هنوز دير نشده.
يا حق
پ.ن: راستي كسي از ون هاي گشتهاي ارشاد خبر نداره؟ (196387)
 
Dena
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۰۸:۲۶:۳۳
آقای توکلی ، \"دولت خدمتگزار مردم است\" و \"مجلس در رأس امور است\". پس لطفا یکم بیشتر کار کنید و تا بیش از این دیر نشده سعی‌ کنید به مردم کمک کنید.. اگر این را منتشر کنید معلوم است آدم با انصافی هستید و به فکر مردم هستید و از کار کردن برای مردم شانه خالی‌ نمیکنید.
از طرف ملت (195748)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۰۸:۴۴:۴۷
[جناب آقای توکلی
شما که نماینده مزدم تهران هستید جرا اینقدر دیر به فکر افتادید ؟ (195759)
 
ناشناس
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۰۸:۴۹:۵۵
آقای توکلی صبح شما بخیر! (195765)
 
بهنام
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۰۸:۵۶:۴۷
چه عجب یادتون افتاد که قانون اساسی نیز در این کشور وجود دارد وبرای آن بیش از 98 درصد رای داده اند . (195771)
 
امیر عباس
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۰۹:۰۵:۰۱
من یه سوال دارم؟ آیا ما یه سری مشکلات قانونی و نهادی نداریم که هر از چند گاهی این جور اتفاقات مشابه برامون می افته!؟ آیا باید هر دفعه رهبری وارد عمل بشه و دستور بده؟ این چه معنی می ده؟ غیر از اینکه قانون در استیفای حق مظلوم دچار مشکل شده که رهبری باید وارد عمل بشه؟
خواهشا هم این قضیه کوی و این جور مسائل و دیگه مطرح نکیند اگر واقعا نمی دونن اینا کی بودن که ریختن پس این همه سازمان مستقل و موازی که دارن کار اطلاعاتی می کنن مساوی کشک هستند! مردم احمق نیستن! توضیح اضافی هم نمی دم آقای توکلی!
اگر شما واقعا دلسوز مردمید باید با عوامل این قضیه نه تنها برخورد کنید که ریشه های این قضیه رو بخشکنید که دیگه گروهی (ان شاالله سرخود) جرات این جور حرکات و بدتر از اون تیراندازی به مردم و ... را پیدا نکنن!
تو کشورهای دیگه اگر آشوبی میشه یک سازمان به نام پلیس وارد عمل می شه و حالا هر اتفاق و جنایتی رخ بده همه از اون پاسخگویی می خوان! با وضعیتی که تو ایران داریم هر کس می تونه گناه رو گردن کس دیگه این بندازه و آخرش همه چی ماس مالی میشه!
ببخشید رک گفتم اگر هم سانسور می کنید حداقل بدین آقای توکلی بخونن!
نگه داشتن دین خیلی سخته خوشحالم که نماینده مردم نیستم! امیدوارم همه برای آخرتمون تلاش کنیم و به فکر رضای بندگان ظالم خدا نباشیم و رضای خدا رو بخواهیم!
والعاقبه للمتقین (195778)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۰۹:۰۷:۰۲
آیا اینگونه سخن گفتن همان نان به نرخ روزخوردن است؟ شتر سواری اونم دلا دلا....... (195779)
 
زماني
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۰۹:۰۹:۰۷
بالاخره زمان نقد واقعي عملكرد ها فرا رسيد. كم كم بايستي منصفانه به كل موضوعات مطرح از جمله وضعيت دستگير شدگان پرداخت. چرا كه آسيب شناسي در اين مرحله از تكرار اتفاقات ناگوار در آينده قطعا جلوگيري خواهد كرد. (195781)
 
رحمانی
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۰۹:۱۰:۴۰
گر چه این نظر جزو غیر قابل انتشارها خواهد بود اما بد نیست که حد اقل شما بخوانید تا بدانید قشر بزرگی از حزب اللهی ها، جبهه رفته ها، بسیجی ها و ... چگونه امروز شرایط را منطبق با اهداف امام قدس سره نمی دانند.
1- موضع راهبری، آقای شاهرودی، توکلی و دیگرانی که چند روزی است به فکر مردم افتاده اند خوب است ولی مگر شما و خصوصا رهبری از روز اول این مسائل را نمی دانستید؟ اگر می دانستید وای بر شما در پیشگاه خداوند و اگر نمی دانستید وای بر این ملت مظلوم.
2- در این وانفسا رئیس جمهور هم به آقای شاهرودی نامه می نویسد و از حقوق ملت دم می زند. همان رئیس جمهوری که برای خارج شدن دو وزیر از جلسه با ریاست مشایی آنان را عزل می کند، برای این ملت پس از این همه زمان طولانی و آن هم برای فریب افکار عمومی دل می سوزاند و حتما فکر می کند مردم ایران احمق هستند.
3- زمانی که آقای هاشمی و پیش از او خاتمی و دیگران همین حرف ها را زدند، این همه جنجال ایجاد شد. حالا چه شده که خود شما سینه چاک حقوق شهروندی شده اید؟
4- شما که می گفتید خانواده ندا هم می دانند که او را اوباش و اراذل کشته اند. اگر چنین است ملاقات معنی دار آقای کروبی با خانواده ندا چگونه قابل توجیه است؟ (195783)
 
موسوي
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۰۹:۱۳:۵۷
ميذاشتين سالگرد كشته شدن اين تعداد اغتشاشگر از خدا بي خبر برسه بعد ياد قانون و اسلام اينجور صحبتها مي افتادي آقاي نماينده.
الان كه چيزي نشده فقط به استناد آمار رسمي بيست و چند نفر خس و خاشاك كه از بدحادثه يكيشون هم پسر كاكل زريه يك مقام رسمي هم بين اونها بوده به انواع و اقسام بيماريهاي خطرناك و تير غيب و ايادي استكبار مردن. فقط همين.
واسه فشار خونتون اين عصبانيت و ناراحتي خوب نيست جناب توكلي. يك وقت خداي نكرده شما طوريتون بشه ما مردم ببخشيد خس و خاشاك بدون نماينده چه كنيم. اينها هم كه مردن فدا سرت. مردن كه مردن. جونت سلامت. (195788)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۰۹:۲۱:۳۳
اي كاش قبل از كشته شدن فرزند آقاي روح الاميني ، آقاي مطهري نامه را براي آيت الله هاشمي شاهرودي ارسال مي كردند و برخي از نمايندگان مانند جنابعالي يا آقاي باهنر كه گفتند در اين فضا نقل ونبات پخش نمي كنند زودتر متوجه عواقب آن مي شديد.
من احساس مي كنم جان نزديكان و دوستان شما با ارزش تر از بقيه مردم يا همان اراذل و اوباش هستند. (195792)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۰۹:۲۷:۴۵
\"ای مالک، بدان که تو را به بلادی فرستاده‌ام که پیش از تو دولتها دیده، برخی دادگر و برخی ستمگر. و مردم در کارهای تو به همان چشم می‌نگرند که تو درکارهای والیان پیش از خود می‌نگری و درباره تو همان گویند که تو درباره آنها می‌گویی و نیکوکاران را از آنچه خداوند درباره آنها بر زبان مردم جاری ساخته، توان شناخت. \"

\"مهربانی به رعیت و دوست داشتن آنها و لطف در حق ایشان را شعار دل خود ساز. چونان حیوانی درنده مباش که خوردنشان را غنیمت‌شماری، زیراآنان دو گروهند یا همکیشان تو هستند یا همانندان تو در آفرینش.\"

\"از آنها خطاها سر خواهد زد و علتهایی عارضشان خواهد شد و به عمد یا خطا، لغزشهایی کنند، پس، از عفو و بخشایش خویش نصیبشان ده، همانگونه که دوست داری که خداوند نیز از عفو و بخشایش خود تو را نصیب دهد. زیرا تو برتر از آنها هستی و آنکه تو را بر آن سرزمین ولایت داده، برتر از توست و خداوند برتر از کسی است که تو را ولایت داده است. ساختن کارشان را از تو خواسته و تو را به آنها آزموده است.\"

\"ای مالک، خود را برای جنگ با خدا بسیج مکن که تو را در برابر خشم او توانی‌نیست و از عفو و بخشایش او هرگز بی‌نیاز نخواهی بود.هرگاه کسی را بخشودی، ازکرده خود پشیمان مشو و هرگاه کسی را عقوبت نمودی، از کرده خود شادمان مباش. \"

\"هرگز به خشمی، که از آنت امکان رهایی هست، مشتاب و مگوی که مرا بر شما امیرساخته‌اند و باید فرمان من اطاعت‌شود. زیرا، چنین پنداری سبب فساد دل و سستی دین و نزدیک شدن دگرگونیها در نعمتهاست. هرگاه، از سلطه و قدرتی که در آن هستی در تو نخوتی یا غروری پدید آمد به عظمت ملک خداوند بنگر که برتر از توست و بر کارهایی تواناست که تو را بر آنها توانایی نیست. این نگریستن سرکشی تو را تسکین می‌دهد و تندی و سرافرازی را فرو می‌کاهد و خردی را که از تو گریخته‌است به تو باز می‌گرداند. \"

\"بپرهیز از اینکه خود را در عظمت با خدا برابر داری یا در کبریا و جبروت، خود را به او همانند سازی که خدا هر جباری را خوار کند و هر خودکامه‌ای را پست و بیمقدار سازد. هر چه خدا بر تو فریضه کرده است، ادا کن و درباره خواص خویشاوندانت و از افراد رعیت، هر کس را که دوستش می‌داری، انصاف را رعایت‌نمای که اگر نه چنین کنی، ستم کرده‌ای و هر که بر بندگان خدا ستم کند، افزون بر بندگان، خدا نیز خصم او بود. و خدا با هر که خصومت کند، حجتش را نادرست سازد و همواره با او در جنگ باشد تا از این کار باز ایستد و توبه کند. هیچ چیز چون ستمکاری، نعمت‌خدا را دگرگون نکند و خشم خدا را برنینگیزد، زیرا خدا دعای ستمدیدگان را می‌شنود و در کمین ستمکاران است. \"

\"بپرهیز از خونها و خونریزیهای بناحق.زیرا هیچ چیز، بیش از خونریزی بناحق، موجب کیفر خداوند نشود و بازخواستش را سبب نگردد و نعمتش را به زوال نکشد و رشته عمر را نبرد. خداوند سبحان، چون در روز حساب به داوری در میان مردم‌پردازد، نخستین داوری او درباره خونهایی است که مردم از یکدیگر ریخته‌اند.پس‌مباد که حکومت‌خود را با ریختن خون حرام تقویت کنی، زیرا ریختن چنان خونی‌نه تنها حکومت را ناتوان و سست‌سازد، بلکه آن را از میان برمی‌دارد یا به دیگران‌می‌سپارد.اگر مرتکب قتل عمدی شوی، نه در برابر خدا معذوری، نه در برابر من، زیراقتل عمد موجب قصاص می‌شود.اگر به خطایی دچار گشتی و کسی را کشتی یاتازیانه‌ات، یا شمشیرت، یا دستت در عقوبت از حد درگذرانید یا به مشت زدن و یابالاتر از آن، به ناخواسته، مرتکب قتلی شدی، نباید گردنکشی و غرور قدرت تومانع آید که خونبهای مقتول را به خانواده‌اش بپردازی.\"

\"قاضی تو باید، از هر کس دیگر موارد شبهه را بهتر بشناسد و بیش از همه به‌دلیل متکی باشد و از مراجعه صاحبان دعوا کمتر از دیگران ملول شود و درکشف حقیقت، شکیباتر از همه باشد و چون حکم آشکار شد، قاطع رای دهد. \"

\" از خودپسندی و از اعتماد به آنچه موجب اعجابت‌شده و نیز از دلبستگی به‌ستایش و چرب‌زبانیهای دیگران، پرهیز کن، زیرا یکی از بهترین فرصتهای شیطان‌است‌برای تاختن تا کردارهای نیکوی نیکوکاران را نابود سازد.زنهار از اینکه به‌احسان خود بر رعیت منت گذاری یا آنچه برای آنها کرده‌ای، بزرگش شماری یا وعده‌دهی و خلاف آن کنی.زیرا منت نهادن احسان را باطل کند و بزرگ شمردن کار، نورحق را خاموش گرداند و خلف وعده، سبب برانگیختن خشم خدا و مردم شود. \"

---------------------------------------------------------------
اين كلام با ارزش معياري است براي شناخت مقام الهي و مسلماني صاحبان قدرت از روي فعل آنها ، حقايق روز به روز آشكار مي شود و باطن افراد ظاهر مي شود و فاصله ي واقعي آنها تا اسلام حقيقي و علوي نمايان مي شود . رفتارهايي ديده مي شود كه كاملا در جهت مخالف انديشه ي و رفتار حضرت علي(ع) مي باشد ، اين رفتارها با ظاهر سازي ها فراموش نخواهد شد و مشروعيت را زير سوال خواهد برد .

از شما تقاضا دارم اگر با صحبت هاي مخالف هستيد حداقل كلام مقدس حضرت علي(ع) را قرار دهيد . (195796)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۴:۱۹:۰۶
منی که هیچ مسئولیتی ندارم تنم از سخنان مولا علی میلرزه. نمی دونم شما چطور روزگار می گذرانید آقای توکلی. (196228)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۰۹:۲۸:۲۴
جالبه وقتی این حرفهای رو هاشمی میزنه میشه ال وبل ولی وقتی شما میگیید
میشه اجرای قانون اساسی و رافت اسلامی
آقای توکلی شما هم یاد بگیرید حرف حق رو از هرکسی بپزیرید (195798)
 
زمانیان
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۰۹:۳۸:۲۶
هرچند امیدوار کننده است اما خیلی دیر شده است و ظلمهای بیشماری درحق مردم روا داشته اند که فکر می کنم به هیچ وجه قابل جبران نیست جز در پیشگاه حضرت حق . (195806)
 
جعفر اصفهاني
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۰۹:۳۸:۵۶
نزديک به پنجاه روز از از انتخابات ميگذرد و حوادث اتفاق افتاده هر روز دل ميليونها نفر را به درد مي آورد. هيچ کسي هم پاسخگو نيست. اغلب به توجيه و فرافکني مشغولند. آقاي توکلي چرا منتظر مانده تا رهبري تذکري بدهند و ايشان صدايش در بيايد؟
عموم مردم به اين سر و صداها بي اعتمادند. لااقل براي يکبار شده تا آخر پيگيري کنيد و موضوع را روشن نماييد (195807)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۰۹:۴۱:۴۸
در اين وانفسا موضع گيري دوستاني مانند هم شهري من يعني آقاي توكلي ودوستان ديگر در جهت كمك به احياي قانون قابل تقدير است. (195813)
 
حميد
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۰۹:۴۴:۴۲
جناب اقاي توکلي چرا به صحبتهاي مسئولين و مقامات ، توجه نمي کنيد که در هفته هاي اول چه صحبتهاي ميکردند واقعا اگر منطقي باشيد و يک بار مرور کنيد متوجه ميشويد که اشکال کار ما کجاست.
البته فقط اقاي رفسنجاني در نماز جمعه اين مسائل را مطرح کردند و راه حل نيز
دادند . (195817)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۰۹:۴۶:۵۱
حالا که آبروی نظام رفته چه فایدهای دارد . تازه مگه خون یکی از اینها از بقیه رنگینتره (195821)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۰۹:۴۸:۴۲
باز جاي شكرش باقي است خدايا چه امتحان سختي راه انداخته اي براي همه براي همه براي همه (195825)
 
عليرضا
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۰۹:۵۰:۴۵
البته تا به حال چندين بار نظر داده ام ولي مطالب درج نگرديد باشد اين بار مقبول افتد

دكتر جان خوشِم آمِد به هوشِت ؟!
احتمالا وقفه ايجاد شده به اين دليل بوده كه احتمالا شما تا به حال عينك و سمعك خود را گم كرده بوديد و مجددا براي خود تهيه كرده ايد و اگر نه سوابق نشان دهنده اين است كه شما هميشه در اين گونه مسائل هوشيار ! و گاهي بيدار هستيد! چرا كه شما براي مسائل خيلي كوچك اظهار نظر وبيانيه ميدهيد ولي چطور شد براي مسئله به اين عظمت تا به حال اظهار نظر نكرده ايد احتمالا مربوط به همان عينك و سمعك است ؟! (195830)
 
محسن افشردی
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۰:۰۰:۲۲
سلام ،باعرض تعظیم واحترام خدمت رهبردانای انقلاب ،مطلب خوب وکامل بود واقعا\" اینطور باید شود به نظرم یک نگاه خوب ودقیق وبدون غرض به اتفاقات بیندازیم می بینیم اگر موقع شناسی بکنیم همه چیز جای خود انجام شده البته بعضی ها ناعاقلانه حرفهایی زدندوکارهایی کردند که به جمهوریت نظام هرچند کوچک ولی ضربه زدند، بیایید همه چیز را خوب ببینیم.تاما آتش بیارمعرکه نشویم وخون شهدا را پایمال نکنیم. (195846)
 
بازمانده
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۰:۰۲:۴۰
اقاي توكلي عزيز با سلام يكي از شبهاي عمليات رمضان در حالي كه كاملا در محاصره دشمن قرار داشتيم و امكان هر اقدامي از ما صلب شده بود و اضطراب بزرگي بر همه ما مستولي گرديده بود به ناگاه يكي از دوستان مطلبي را عنوان كرد وان اين بود كه حالا همه در خواب ناز هستند و معلوم نيست كه تا دقايقي ديگر چه بر سر ما خواهد امد.كرامت كه در بين من و ان يكي دوست قرار داشت گفت پدر و مادر و خانواده خودمان هم در خواب هستند و اصلا ما براي همين در اينجا هستيم. و ادامه داد يكي هست كه الان بيدار و براي ما دعا ميكند وان يكي دوست ما گفت چه كسي وكرامت گفت امام او حتما بيدار است ومشغول نماز و دعا و براي همين ما بايد كاري بكنيم . لحظاتي بعد به طور معجزه اسايي گردان ما راهي براي خروج از محاصره پيدا نمرد اما كرامت با همه صلابت و استواري به فيض شهادت نايل امد . از ان شب به بعد اين كلام دوست شهيدم همواره در گوش من زمزمه ميشود كه ما بيدار ميمانيم كه خانواده مان و هموطنان ما در خواب راحت باشند واين بود بسيجي .دلي حالا چطور؟در مقابل چشمان ما فرزندان اين اب و خاك را از زن و مرد انچنان مي زنند و به خاك و خون ميكشند كه گويي دشمن است ؟ در حالي كه در حين جنگ با اسرا با الفت و مهرباني رفتار ميشد و احدي حق نداشت بر روي اسرا دست بلند كند. هموطنان عزيزم به خدا قسم اينها كه نام بسيج بر خود ميگذارند براي بد نام كردن نام زيباي كرامتها وانها كه براي اسايش شما جان بر كف داشتند ميباشد. به خدا شبهاي زيادي است كه خواب راحت ندارم وهر لحظه از خداي خودم طلب مرگ ميكنم وقتي به چشم ديدم با نام بسيج دخترها و پسرها را در خيابان ميزنند وچقدر خانوادهها را عزادار نمودند. حالا شما جناب اقاي توكلي فقط به اين دليل كه از دستتان بر مياييد لااقل مطرح كنيد و ان را به جد پيگيري نماييد تا حقوق اين مردم بيش از اين پايمال نشود. شايد در روز قيامت مقابل شهداوامام شهدا سربلند گرديديد. سربلند و پيروز باشي ايران و ايراني .باتشكر (195853)
 
حسيني
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۰:۰۹:۵۵
به نظر من كه هميشه طرفدار راستين حضرت امام و ولايت فقيه و در حال حاظر حضرت آيت الله خامنه اي هستم و دفاع از انقلاب و مشروعيت نظام را از دفاع از هركسي بالاتر ميدانم و تاكنون به خاطر ادعاي ولايت مداري و اصولگرايي حامي آقاي احمدي نژاد بودم بايد بگويم كه ما در اين مسائل نبايد تعصب به خرج دهيم و حتي رفتارهاي زشت كانديداي مورد نظر خودمان از جمله: بي اعتنايي به رهبري و پاسخ بي ادبانه به ايشان توسط اقاي رئيس جمهور و يا ضرب و شتم مردم و معترضين به هر بهانه اي را توجيه كنيم بلكه بايد خدا و حق و انصاف را در نظر بگيريم و صراحتا بگوئيم كه مسئول همه اتفاقات خوب و بد كشور مسئولين و دولتمردان حاكم هر زمان (احمدي نژاد و دولتمردانش) هستند و نه هيچكس ديگر. چرا كه اگر آقاي احمدينژاد بلافاصله بعد از روز راي گيري و تائيد نشدن نتيجه انتخابات ان جشن پيروزي رل برگزار نميكردند و در ان مراسم به مردم و معترضين توهين نمينمودند و آنها را خس و خاشاك نمي ناميدند و يا وزارت كشور ايشان در اين مدت 40 روزه يك مجوز راهپيمايي مردمي براي بيان اعتراضات مسالمت اميز بخش عظيمي از مردم تهران صادر ميكردند و از اون مهمتر افراد خاصي (لباس شخصي و غيره) را براي ضرب و شتم و هتك حرمت به مردم اجير نميكردند مطمئنا يك همچين فجايعي رخ نميداد. (195862)
 
علي
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۴:۰۳:۵۸
چرا ميخواهيد مقصر همه موارد اخير را احمدي نژاد معرفي كنيد؟
ديواري كوتاهتر از رئيس جمهور 24 ميليوني پيدا نكرده ايد؟ (196212)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۰:۱۳:۴۷
با سلام
جناب توکلی جالب است که دوستان شما با استفاده از اعترافات غیر قانونی و تحت شرایطی که همه می دانیم، به آقای هاشمی حمله کرده بود. تغییر این سیاست به چه دلیل است؟ (195863)
 
علي
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۰:۲۱:۱۸
سناي آمريكا تصويب كرده 5 ميليون دلار براي مستند سازي حوادث ايران پس از انتخابات خرج شود...سازمانهاي حقوق بشري سازمان ملل را تحت فشار گذاشتند كه عليه ايران قطعنامه صادر كند...
اين رأفت اسلامي نيست اسمش...اسمش ترس غيراسلاميه (195870)
 
حمزوی
۱۳۸۸-۰۵-۰۸ ۰۰:۵۲:۲۶
درست است این اسمش رافت اسلامی نیست. اسم این تاکتیک ترس از آبرو ریزی بیشتر و ناراضی تراشو و ترس از سرنگونی است. اسمش ماسمالی کردن مظالمی است که خود مسئول آنیم (196693)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۰:۲۱:۵۷
آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا؟ (195872)
 
علي
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۰:۲۳:۵۵
چرا نظر مرا چاپ نميكنيد؟
اينقدر آزادگي هم نداريد؟
چه شد؟
تظاهرات ايرانيان در 110 شهر دنيا توجه همه دنيا را به ايران جلب كرد و شما در كسري از ثانيه تغيير موضع دادين؟ همه حرف از رأفت اسلامي ميزنين؟
يادم هست وقتي توني بلر ايران را براي بازداشت ملوانان تهديد كرد هم آقاي احمدي ن‍ژاد يكهو رأفت اسلامي به يادشان آمد (195876)
 
مرادی
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۰:۲۶:۲۱
رهبری عزیز باز مثل همیشه مفید و موثر و وقت شناس ظاهر شدند. اما در مورد اینکه چرا الان این دستور رو دادند، دلیلش احتمالا این است که برای دادن این دستور نیاز بود فضای کشور آرام و امن شود تا اقدام ایشان بهانه ای به بعضی سودجویان ندهد، نه این که بخاطر مرگ فرزند یکی از مسئولان باشد.
خدا ایشان را برای این انقلاب نگه دارد... (195881)
 
نمی دانم
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۰:۳۷:۳۴
آقای توکلی عزیز
در خصوص شائبه ورود نيروهاي مسلح و سپاه در عرصه انتخابات و منع آن از سوي حضرت امام (ره) اظهار داشت: اين مساله بايد كاملاَ منقح شود و شرايط صدور فرمان لحاظ شود و شرايط زماني و مكاني آن مد نظر قرار گيرد چرا كه ممكن است يك مطلبي در زمان خاصي مقتضيات لازم را داشته باشد و در زمان ديگر نداشته باشد (195899)
 
ب
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۰:۳۹:۱۱
آقای توکلی با سلام
طرح استیضاح و عدم کقایت رییس جمهور که این روزها از چند جناح مطرح شده است و بسیار هوشمندانه نیز هست 866فرصت بسیار طلایی و شاید هم آخرین فرصت برای برقراری آرامش و بازگرداندن حیثیت و یکپارچگی نظام باشد، لطفا این فرصت را با سهل انگاری یا تعصب از دست ندهید (195904)
 
نجفی
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۱:۰۶:۱۲
با سلام به دوستان

الا یا ایها الساقی ادرکاسا و ناول ها
که عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشکل ها

کارد که به استخوان رسیده و فریاد رهبری نیز در آمده توکلی شادش آمده اظهار نظر کند! مسئولی که با خس وخاشاک خواندن عده ای به نظر می رسد بیشترین تنش آفرینی را بوجود آورده به قوه قضائیه نامه بنویسد و تقاضای رافت اسلامی بکند!
و آخرالامر اینکه به کجا چنین شتابان می رفتیم؟ (195940)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۱:۲۱:۵۰
جند سوال؟
- این زندان با اجازه چه کسی ساخته شده؟
- چه کسی مجوز بازداشت این افراد را صادر کرده است؟(به مردم معرفی شوند. این نکته را با توجه به سخنان مقام رهبری که فرمودند در انتخابات مردم دانستند محرم هستند عرض می‌کنم!)(یا اینکه بعد از انتخابات باز هم مردم نامحرم هستند)
- آیا به حقوق افرادی که در این بازداشت‌گاه‌ها شکنجه شده‌اند رسیدگی خواهد شد؟
-آیا این دستگیری‌ها مجوز داشته؟
-آیا مسئولین در باره افرادی که در حال دستگیری تنها یک نوار سبز بر بازو یا بر پیشانی بسته بودند توضیحی دارند؟
-آیا مباشران و عاملان این وقایع در دادگاه ملی پاسخگو خواهند بود؟
-آیا با آنان که در این زندان بازداشت بودند گفت‌وگو صورت خواهد گرفت؟
-آیا و .....
خودفریبی نکنید. همه می‌دانیم پس پرده چه دست‌هایی در کار بوده‌اند؟ با مردم صادق باشید تا اتفاقی که بر سر شاه آمد بر سر شما نیاید!
(قطعاً جرات ندارید این پیام را نشان دهید ولی لااقل آقای توسل خودشان یک بار این متن را مرور کنند) (195972)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۱:۳۸:۴۹
جوانانی که در خیابانها راهپیمایی کردند هیچ گناهی ندارند چون آلت دست یک عده(میر حسین و ..) که برای به قدرت رسیدن به هر کاری دست زدند ،شدند.در ضمن آقای توکلی از همین حالا برای دور بعد داره کار سازی میکنه. (195997)
 
امیر علی
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۶:۵۶:۱۵
دوست عزیز بیخود از جوانان مایه نذار. کسایی که تو خیابون بودن و هستن خوب میدونن چی میخوان.شما مثل اینکه علاقه مندی کلا همه رو ببری زیر سوال؟ (196417)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۱:۴۲:۱۳
امید است به حرفهایتان ایمان داشته و پیگیری نمایئد که آیا این حرفها در راستای محاکمه دستگیر شدگان و دستگیر نشدگان عاملان و طراحان و ستاد انتخاباتی های شکست خوردگان است یا در مسیر فشار برای آزادی رهبرآن آشوب دستگیر شده ! لطفا با مردم صادق بوده و حرف دلتان را بزنید . چرا پس اخبار اعترافات دستگیر شدگان و عوامل اصلی آَوب را پیگیری ننموده تا به عموم اطلاع رسانی نمائید ! مگر مردم که ولی نعمت شما هستند (البته اگر به حرفهای پامبر = امام علی و امام خمینی معتد مانده اید و فقط شعار نمی دهید ) نامحرمان هستند که ندانند چه کسانی و با چه اهدافی در این کشور آشوب نموده و امروز هم چه کسانی در مسیر آژادی رهبران دستگیر شدگان به دنبال فشار بر سیستم های امنیتی هستند ! خداوند همه را به راه راست هدایت نماید .... (196002)
 
نیما 2
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۱:۵۳:۲۷
آقای توکلی
صادقانه بگویم ، من امثال شما را خطرناک تر برای ملت می دانم تا امثال احمدی نژاد ، چرا که شما هر روز یک رنگ عوض می کنید. اون به نظرم از شما صادق تر است ، شما یکی به میخ و یکی به نعل می زنید و با سیاست بازی خود مردم را بیچاره می کنید .
شما در این دو ماه کجا تشریف داشتید که الان یاد اصول قانون اساسی افتادید ، شما در این دوماه کشته شدن این همه جوان در خیابانهای تهران را ندیدید ، از حمله به کوی دانشگاه خبر نداشتید ، این لباس شخصی ها دیروز درست شدند یا با بودجه ای که شما برایشان تصویب کردید اینقدر قدرت گرفتند که به جان ملت بیافتند .
آقای توکلی
لطفا ما را دست نیاندازید ، لطفا به شعورمان توهین نکنید . (196020)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۴:۰۳:۱۷
تاجایی که یادمه شما تا چندروز قبل کل این ماجراهاروتکذیب میکردیدوحتی درهمین ستون به صداوسیما حمله میکردیدکه چرا جواب شبهه هارونمیده واذهان مردم رو روشن نمیکنه.حالاچی شدخودتون هم شبهه افکن شدید. (196209)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۴:۴۰:۵۸
جناب آقاي توكلي ، نظر مرا درج نكرديد \" يا ايها المدثر قم فانذر \" ولي خوشبختانه محتواي درخواست مرا عملي كرديد و جاي تشكر دارد.
من از دوستاني كه به دليل آزردگي بيش از حد از رفتار صاحبان قدرت با معترضين و منتقدين ، بدبنگونه شما را مورد عتاب و خطاب قرار داده‌اند پوزش مي‌طلبم. گويي ابزاري براي انتقال خواسته و اعتراض خود نمي‌بينند و بي محابا تمامي انتقادشان شما را نشانه رفته است. گر چه از شما انتظار ميرفت زودتر و صريحتر و قاطعتر از خودتان عكس‌العمل نشان ميداديد ، آنهم نه تنها مكتوبي در سايتتان بلكه در صحن علني مجلس بدليل مسئوليتتان.
اما سخني با دوستان : قرار نيست كساني كه به دلايلي با ما هم جبهه نبودند ولي در برخي از مواضع اكنون به ما نزديك شده‌اند را برنجانينم و از خود دور كنيم. لحن تند انتقادي را در اينگونه موارد به لحن طنز انتقادي نزديك كنيم و فضا را براي ريزش كامل طرفداران مجاب نشده مخالف خود آماده كنيم. از ادبيات كيهاني و منش دوقلوي همزاد مصور آن پرهيز كنيم. آري به اتفاق:

حسنت به اتفاق ملاحت جهان گرفت آري به اتفاق جهان مي‌توان گرفت (196251)
 
sakene alman
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۴:۴۴:۲۷
pas che kasi javabe aberooye rafteye ma dar donya ra midahad? (196260)
 
AMT
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۴:۴۹:۴۳
جناب توکلی دوست عزیز

فکر می کنید باعث این اتفاقات کیست؟ به نظر من کسانی مسبب این اتفاقات هستند که حق را نادیده می گیرند و به خاطر دنیا و مردم فریبی حرف می زنند
چرا نمی گویید چه کسی ظلم کرد و به کدام دسته ظلم شد. اگر میدانید چرا نمی گویید اگر نمی دانید چرا شعار وا مظلوما سر میدهید؟آیا نمی خواهید بین مردم و گرایش های مختلف روشن فکر وغیروابسته جلوه کنید ؟به هر حال همه ما درحال آزمون الهی هستیم. (196273)
 
فاطمه
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۵:۴۲:۴۸
متاسفانه كسي تو اين مملكت غير از احمدي نژاد مسوليتي نداره تا احساس مسوليت كنه حتما رهبر بايد از خودش هزينه كنه تا ديگران يعني همان مسولين بي مسوليت ياد قوانين و حقوق مردم بيفتن اخه اين چه طرز مملكت داريه ؟ همش ميگيد قانون پس چرا بعد از 40 روز ياد اجراش ميفتيد فاصله حرف تا عمل تو مملكت ما 40 روز كه سهله 40 سال نوريه و شما اقايون الف با اصول گرايي دوگانه تان بيشتر از اين مردم رو بي اعتماد نكنيد لطفا چاپش كنيد (196339)
 
شهنام
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۷:۱۶:۳۵
آقای توکلی اطاغت از ولی فقیه بر همه واجب است از جمله شما. لطفا بس کنید اینهمه اخبار کابینه ای را . بگذارید کمی اوضاع آرام شود . چه نتیجه ایی می خواهید بگیرید در این روزهای پایانی کابینه نهم ؟ (196428)
 
سعید
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۱۷:۲۶:۲۹
اللهم عجل لولیک الفرج
خدایا خودت کمکمون کن. (196436)
 
بهروز
۱۳۸۸-۰۵-۰۷ ۲۳:۳۱:۴۲
قانون خوبه اما برای همسایه ... همه چیزمون شده استفاده ابزاری وای به حال ما و آخرتمون (196655)
 
مشارکت در بحث
۱۳۸۸-۰۵-۰۸ ۰۱:۲۶:۵۷
مثلا اگر من نوعی یک نفر را با اسلحه بکشم آیا برای رسیدگی به جرم من نیازی به فتوا و دستور رهبری است؟ خوب اگر مسئولان به وظایف خود به درستی عمل میکردند و حق مردم را ضایع نمیکردند و به مردم در خیابانها ظلم نمیشد و یا اگر بعد از آن نمایندگان مجلس بدون مصلحت اندیشی در فکر احقاق حقوق مردم بودند که دیگر رهبر لازم نمیدانست مستقیما دخالت کند. برای چه نمایندگان مجلس به وضعیت زندان کهریزک رسیدگی نکردند و حالا که رهبر مطلع شده و دستور به بستن آن داده است همه دارند دم از دادخواهی و عدالت میزنند؟ آیا این کار فقط برای خودشیرینی پیش مردم و رهبر نیست تا قصور خود را بپوشانند؟ لطفا چاپ کنید. (196700)
 
mmmmmm
۱۳۸۸-۰۵-۰۸ ۱۶:۰۰:۳۶
mesle inke ta hala tu mamlekat nabudi azizam (197140)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۸ ۱۱:۰۹:۳۸
به نظر شما ساير اصول قانون اساسي هم نبايد مورد توجه قرار گيرد. مثلا اصل 27 كه اجازه هرگونه تجمع و راهپيمايي را كه بدون سلاح باشد و مخالف اسلام نباشد را چطور حاضريد بپذيريد.
به نظر مي رسد گروهي شخصا هرجا از قانون اساسي را كه مايلند مورد توجه قرار ميدهند يا شخصا مورد تفسير. (196868)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۸ ۱۳:۳۲:۳۲
قای توکلی همچنان از عدالت و حق آزادی مشروع مردم و زندانیان در بند بگویید .از اینکه مانند بسیاری از وکلای مجلس به نام مصلحت عافیت طلبی نکردید و از حقوق ملت و قانون اساسی دفاع کردید تشکر میکنیم . شما الحق وکیل راستین ملت هستید . و نامتان به بزرگی در تلریخ ثبت خواهد شد . ازدیگر نمایندگان مجلس نیز انتظار میرود به وظایف قانونی خود که دفاع از حقوق قانونی مردم و قانون اساسی میباشد عمل کنند . که هیچ عذری پذیرفتنی نیست. (197032)
 
samaneh
۱۳۸۸-۰۵-۰۸ ۱۵:۱۰:۰۹
من به آقایان صبح به خیر عرض میکنم که بعد از 50 روز متوجه شدند حقوق بازداشت شدگان تضییع شده است.واقعا باید به دوستان دست مریزاد گفت (197104)
 
۱۳۸۸-۰۵-۰۸ ۲۰:۵۵:۱۱
آقای توکلی من مثل شما قانون نمی دانم ،
ساکن دائم مجلس شورای اسلامی نیز نبوده ام
سیاست و سیاست بازی را هم به اندازه شما نه میدانم و نه می فهمم
ولی وجدان دارم
در برابر اتفاقات اخیر احساس مسئولیت میکنم
اینها که شما بعد از 50 روز به یادشان افتاده اید بچه مسلمان هستند.
اینها که مثل گل پر شده و می شوند مملکت خود را دوست دارند
اینها انسانیت را به خاطر مصلحت فراموش نمیکنند.
آقای دکتر !
خیلی سخت است در مورد فردی مثل شما که همیشه او را راستگو و بی پرده در برابر خطا می پنداشتم چنین تغییر حالتی را دیدن
دکتر موهای سفیدت از جراتت کاسته
دکتر چه در دنیا داری که قیامتت را بدان می فروشی
من اگر نماینده بودم
اگر من صدایم به جائی می رسید
اگر من ادعای شما را داشتم
به خدا از خجالت مردمی که به من اعتماد کرده اند می مردم
خدا عاقبت همه ما را به خیر کند. (197232)
 
a
۱۳۸۸-۰۵-۰۸ ۲۲:۱۲:۱۶
برید همتون ......نمی دانم چه جوابی به خدا خواهید داد.ماکه عددی نیستیم (197255)
 
حسین
۱۳۸۸-۰۵-۰۹ ۱۲:۲۵:۰۳
بالاخره معنی اصول گرا را هم فهمیدیم یعنی نان به نرخ روز خوردن و عدم پایبندی به اصولی که برای اجرای ان مردم به شما رای دادند. ایا شما به عنوان نماینده ملت مسئول نظارت بر اجرای قانون اساسی نیستید؟ایا به خاطر ان از بیت المال حقوق نمیگیرید و از مزای جانبی ان استفاده نمی کنید؟چرا قبل از اعلام رهبری به اجرای این اصل قانون اساسی تذکر ندادید؟ ا (197533)
 
۱۳۸۸-۰۵-۱۰ ۰۰:۲۴:۲۲
خارج از این موضوع .آقای توکلی ،شخصیتی که به فکر مردم هستید! مردم این همه نوشتند و خواسته هایشان را گفتند شما چه کار می خواهید بکنید در قبال این درخواسته؟ لطفا پاسخ دهید. (198230)
 
۱۳۸۸-۰۵-۱۰ ۲۱:۵۵:۳۵
آقای توکلی خیلی مردی (199434)
 
mim
۱۳۸۹-۰۲-۰۸ ۲۳:۰۷:۱۹
اين بازيها رو بريزيد دور آقايان...
چشمان زيباي امام زمان بدرستي شاهد تمام وقايع است .
تاخير در احقاق حق مردم ، خونريزي ، تخريب اموال ، دروغ ، دروغ ، دروغ ....
به كجا چنين شتابان؟ (195874)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.