نظر منتشر شده
۱۱۷
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 104768
ویدیو/ صحبت های فریبرز عرب نیا در برنامه هفت
تاریخ انتشار : شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۰۷:۵۹
بخش ویدیویی الف

 


 
 
۱۳۹۰-۰۲-۳۱ ۱۰:۳۳:۲۳
عدالت خواهی مختار از دولت ایران ، مختار از نظام ایران خواستار عدل علی (ع) شد ولی نظر آقای عربنیا را به جای حضرت علی (ع) گفت ! (447829)
 
سخن تازه
۱۳۹۰-۰۲-۳۱ ۱۳:۵۳:۱۱
اول سلام

برادر بزرگوار جناب آقای عرب نیا

چند نکته در کلامتان بود که این بنده حقیر مقام حق متعال را بر آن داشت تا نقد کوتاهی بر سخنان طولانی شما بیان کنم.

اول اینکه از مواردی که برای شرایط بازیگری بیان کردید این گونه به ذهن خطور می کرد که در تولید مختار شما به سیر و سلوکی عارفانه رسیده اید، که اگر این طور باشد بسی مایه خرسندیست.

فرمودید دستمزد ناقابلی بابت این اثر فاخر دریافت کرده اید که چندان هم مایه رضایت شما نیست، میانگین ماهیانه 10 میلیون تومان.

فرمودید یک مربی فوتبال در یک فصل از شش سال فعالیت شما بیشتر دریافتی دارد، هدفم دفاع از آن دستمزد نیست، دلیلی که آوردید این بود که 2 بار با حضرت مرگ روبرو شدید، سوال:

با این حساب آتش نشانان، کارگران معدن، مرزبانان نیروی انتظامی و... هم به این میزان ناقابل دریافتی حقوق دارند؟ خیر!

به نظر من شما اصلا بازیگر عالی نیستید، چون من 2 نقش متفاوت از شما به یاد ندارم!

در ضمن! مربی فوتبال در جهان از سخت ترین مشاغل است و در ایران بابت آن دستمزد ناموس و خانواده خود را به خطر می اندازد.

والسلام (448041)
 
۱۳۹۰-۰۲-۳۱ ۱۵:۴۵:۴۴
منظور عرب نیا 10 هزار تومان بود یا 10 میلیون تومان؟! (448157)
 
سخن تازه
۱۳۹۰-۰۲-۳۱ ۱۷:۱۳:۰۲
600 میلیون برای 5 سال میشه ماهی 10 هزار تومان؟

کلاس چندمی عمو جان! (448248)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۱ ۲۱:۲۰:۵۷
شما در یکا ی محاسبه خود دچار خطا شدید عموجان!
ده میلیون (449000)
 
جوات
۱۳۹۰-۰۳-۰۵ ۱۰:۳۸:۵۵
نمی دونم کلاس چندمی اما از ماشین حساب سیستمت استفاده کن بعد حرفتو بگذار جلوی چشم مردم چرا فقط پول رو چسبیدید حرف های دیگر عرب نیا رو نشنیدید (451236)
 
عادل
۱۳۹۰-۰۴-۰۷ ۱۸:۴۸:۲۳
بابا شما دیگه خیلی حسابت ضعیفه ماهی 10 هزار تومان که میشه سالی 120 هزار تومان بحث میلیونه کجای کاری ؟ (472171)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۱ ۱۱:۵۸:۱۵
کاری که این سریال و عواملش کردند از هزاران بازی فوتبال بیشتر ارزش داشت ولی متاسفانه دستمزد فرهنگ سازان ماندگار از بازیکنان فوتبال 90 دقیقه ای کمتر است (448610)
 
بايرام
۱۳۹۰-۰۳-۰۱ ۱۵:۰۵:۵۴
اين همه فيلم و سريال در رابطه با روز عاشورا و حوادث مربوط به كربلا توليد شده، كداميك از آنها تا اين حد مخاطب جذب كرده؟ كدام يك از آنها تا اين حد نقل محافل گرديده؟ كدام يك مقبول بوده؟
معلوم هست كه مختار نامه در مقايسه با آثاري چون روز واقعه، معصوميت از دست رفته، سليمان، مسافرو ... اثري به مراتب قوي و تاثير گذار هست.
چرا؟
يك دليلش كه دليل مهمي هم هست، صرف هزينه بالا براي ساخت آن بوده. خدا وكيلي آيا هر بازيگري مي تواند به مانندآقاي عرب نيا نقش ايفا كند؟
چه كسي مي توانست به مانند رضا كيانيان نقش عبدالله بن زبير را به اين خوبي ايفا كند؟
بديهيست كه اگر مي خواهيم اثر ماندگاري بوجود آوريم بايد خرج كنيم بايد بازيگر درجه يك و كار بلد داشته باشيم. از طرفي دستمزدي كه اين عزيزان دريافت كرده اند در مقايسه با بازيگران جوان سينما كه فقط چهره زيبايي دارند بسيار ناچيز است. (448770)
 
۱۳۹۰-۰۲-۳۱ ۱۶:۴۲:۴۳
نمردیم و بازیگر باسواد هم دیدیم. 600 میلیون نوش جانت (448203)
 
parisa
۱۳۹۰-۰۲-۳۱ ۲۰:۰۹:۱۳
من واقعا برای شما متاسفم که ازبازیگری همچون فریبرز عرب نیا که جزو بهترین بازیگران ایران است اینگونه انتقاد میکنین اقای عرب نیا در حال حاضر جزو بهترین بازیگران ایران است و نقش های متفاوتی را نیز بازی کرده ای این مشکل شماست که فیلم های ایشون رو ندیدین واقعا براتون متاسفم (448314)
 
سخن تازه
۱۳۹۰-۰۳-۰۱ ۱۲:۵۷:۰۹
هر کسی برای یه چیزی متاسفه!

گفتم به نظر من! شما هم نظر دیگه ای دارید، باشه!

چند تا از این نقشهای متفاوت را نام ببرید، تا منم نظرم عوض شه!

نقش متفاوت مثل بازی های عزت الله انتظامی، پرویز پرستویی، رضا کیانیان ، حمید فرخ نژاد و حتی محسن تنابنده. (448662)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۱ ۲۱:۱۸:۱۰
انتقاد خوب است اما منصفانه... (448999)
 
یکی
۱۳۹۰-۰۳-۰۳ ۰۱:۴۱:۳۷
شما اگه کارشناس نیستی پس خیلی حیفی. حالا یکی پیدا شده تو برنامه ی هفت که علمی بحث کنه . مگه میذارین طرف بمونه . (449683)
 
جوات
۱۳۹۰-۰۳-۰۵ ۱۰:۵۵:۱۵
اول خوب ببینید و گوش بدهید و فکر کنید بعد اظهارنظر کنید (451250)
 
علی
۱۳۹۰-۰۳-۰۸ ۱۱:۳۱:۲۵
تفاوت کسی مانند عرب نیا با کارگر معدن در این است که امثال عرب نیا توانایی تاثیر بر فرهنگ یک جامعه را دارد
شما یک نگاهی به تمام دنیا بندازید از کشورهای توسعه یافته و درحال توسعه گرفته تا کشورهایی هم سطح خود ما ببینید جایگاه هنرمند ان هم از جنس فاخرش در کجاست (452777)
 
عادل
۱۳۹۰-۰۴-۰۷ ۱۸:۴۵:۱۲
خیلی جالب جواب دادید من گفته های شما را قبول دارم واقعا همینطوره. (472170)
 
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۸-۰۴ ۱۹:۵۴:۴۴
جناب سخن تازه چند نکته در خزعبلات شما بود که بنده را ترغیب به پاسخگویی کرد/اگر جناب مصاحبه های پیشین آقای عربنیا را خوانده باشید می فهمید که این اظهار نظرات ربطی به مختار و مختارنامه ندارد در ضمن اینکه دستمزد کارگر و بنا و ... در مقایسه با دستمزد بازیگران کمتر است فکر نمی کنم در حوزه مسئولیت ایشان باشد و جنابعالی و امثالهم باید یقه کس دیگری را بگیرید نه اینکه به دستمزد دیگری ایراد بگیرید/ درثانی بازیگران همیشه در معرض دید هستند و کوچکترین رفتار ایشان همچون آن مربی در معرض دید و اتهام است (518633) (moderator22)
 
مختاره
۱۳۹۱-۰۱-۲۲ ۱۸:۴۳:۲۲
آقای عرب نیابسیارعاقلانه سخن گفتند.اوهمچون مختاربسیارعاقل وفهمیده است.من به خاطر زحمت های بسیاری که کشیده اند از راه دور دستشان را می بوسم (734763) (moderator18)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۲۱ ۰۵:۰۶:۳۳
عربنیا بهترین بازیگریه که دیدم.بیشتر از اینا حقشه.چی واسه خودت سخن رانی میکنی؟؟ (825370) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۴-۱۱ ۱۱:۴۵:۰۶
اما به نظر من جناب اقای عرب نیا خیلی خوب بازی می کنند و من با تمام صحبت های ایشان موافق هستم و افتخار می کنم که هنرمندی مثل ایشان در این سرزمین زندگی می کنند.
در ضمن شما هیچ گاه اشتباه نمی کنید؟ (870656) (moderator19)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۰ ۲۳:۱۱:۴۲
این گونه به ذهن خطور می کرد؟
آیا اساسا شما اجازه دارید تراوشات ذهنی خودتون رو به همین سادگی بیان کنید
و من و امثال من رو در معرض قضاوت قرار بدید
واقعا منصفانست؟ (3382102) (alef-13)
 
مرتضی
۱۳۹۰-۰۲-۳۱ ۱۲:۵۶:۵۵
حرفهای عرب نیا خوب و با مطالعه بود. و با صداقت از دستمزدش نام برد. شاید تنها مهمان این برنامه بود که شکمی حرف نمی زد بلکه برای این برنامه با مطالعه حاضر شده بود خوب است این روش در این برنامه بالاخص و در همه برنامه های تلویزیون نهادینه شود. (447973)
 
فریده
۱۳۹۰-۰۲-۳۱ ۲۰:۱۹:۲۷
در ایران به علت دولتی بودن تلوزیون و باشگاههای فوتبال دستمزدهای میلیونی از بیت المال پرداخت میشود
در صورتی که در همه جای دنیا به علت خصوصی بودن شبکه ها و باشگاهها خودشان درآمدزا هستند

ایا این عدالت است ؟ (448318)
 
حمید
۱۳۹۰-۰۳-۰۷ ۰۹:۳۶:۴۱
قبول دارم
قشنگ معلوم بود که کلی نشسته و برای خودش چارت و برنامه ی سخنرانی تهیه کرده.
خداییش چند نفر از کسانی که میان با مردم صحبت کنن قبلش انقدر وقت میذترن تا چرت و پرت نگن؟
این یعنی اول برای خودش و بعد برای مردم احترام قائله که میخواد صحبتاش مفید واقع بشه.

البته کمی خودخواهی هم در بعضی از صحبت هاش بود که اینم طبیعیه. (452152)
 
ehsan
۱۳۹۰-۰۲-۳۱ ۱۳:۱۲:۵۸
احسنت
تا کی این فوتبال دولتی باید پول مفت به این بازیکنها بدهد؟؟؟؟؟
آنها برای نظام و فرهنگ کشور چه سودی دارند؟
همواره هم در مسابقات بین المللی گل میکارند!!! (447992)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۱ ۱۲:۰۲:۲۷
چقدر دنیا به بیراهه رفته که بازیکن فوتبال الگو شده و دستمزد آنچنانی میگیرد و ما به خاطر توپی که وارد دروازه میشود احساس غرور میکنیم و فرهنگ سازان خود را فراموش کرده ایم
اگر ما به پیامبر (ص) و علی (ع) و ائمه اقتدا میکنیم بخاطر قدرت بدنی آنهاست یا بخاطر اخلاق و فرهنگ آنهاست ؟
جواب این سئوال شاید گوشه ای از عدالت فعلی و مسیر را مشخص کند (448613)
 
امیرحسین صادقی
۱۳۹۰-۰۲-۳۱ ۱۳:۳۸:۴۱
خیلی قشنگ وپخته صحبت می کردوواقعامن لذت برذم حرف هایش درداست امادرمانش ..... (448023)
 
۱۳۹۰-۰۲-۳۱ ۱۳:۴۰:۵۲
چرا برنامه هائي مانند هفت و نود را نيمه شب پخش مي كنند آيا اين توهين به مخاطب برنامه نيست؟ بعد توقع داريم مردم به ماهواره رو نكنند (448025)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۱ ۱۲:۰۳:۴۹
در ساعات اوج مخاطب مردم نباید حرفهای جدی بشنوند بلکه باید لهو و لعب بعنوان طنز بشنوند (448615)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۲ ۰۲:۳۷:۵۸
کدام طنز در صداوسیما پخش میشود؟ (449121)
 
فرشاد
۱۳۹۰-۰۲-۳۱ ۱۴:۳۷:۳۶
ماشاالله عرب نیا
تمام حرف هایی که عرب نیا در برنامه هفت زد،درست بود و نشان میداد که با تحقیق و بررسی گفته میشه
امیدوارم مسولان بخصوص نفر اول فرهنگی کشور (رئیس جمهور) برای این حرف ها ارزش قائل بشوند،البته بعید میدانم (448095)
 
آرش
۱۳۹۰-۰۲-۳۱ ۱۵:۰۳:۳۳
اینم یه سری حرف حساب بود که ایشون گفت.امیدوارم غیر از تکذیب و تخریب اگه کسی جواب داره رو کنه (448120)
 
۱۳۹۰-۰۲-۳۱ ۱۷:۰۱:۵۰
با سلام
سخنان آقای عرب نیا بسیار سنجیده بود در ضمن دستمزد یک دندانپزشک معمولی دستمزد ایشان میباشد. (448236)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۳-۰۱ ۰۶:۰۳:۳۵
چه ربطی به دندانپزشک داره ، اون بنده خدا خودش با یک مربی فوتبال مقایسه می کنه که از نظر علمی پایین تر از یک بازیگره ، اما یک دندان پزشک کلی درس خوانده و زحمت کشیده که احتمالا شما نمی توانید تصورش کنید. (448452)
 
منیژه
۱۳۹۰-۰۲-۳۱ ۱۷:۱۸:۴۶
من مصاحبه از ایشان را خیلی کم دیدم و
فکر میکنم که ایشان از افرادی هستند که
به قول معروف کم گوی وگزیده گوی چون در (448251)
 
;کیا
۱۳۹۰-۰۲-۳۱ ۱۸:۳۴:۱۲
افرین به اقای عرب نیا که با شهامت واصولی صحبت کرد (448276)
 
ali
۱۳۹۰-۰۲-۳۱ ۱۹:۴۵:۵۹
هميشه آماده و با مطالعه
آقاي غرب نيا هميشه طوري بازي كردند كه تاثير گدار بوده . طرز اداي كلمات و گويش خاص نقش مختار در سريال مختار نامه را احدي غير آقاي عرب نيا نمي توانست صحبت كند هر چند هم گرفته نوش جونش
پول لياقتش رو ميخوره (448303)
 
نیما
۱۳۹۰-۰۲-۳۱ ۲۰:۰۰:۴۷
ببخشید آقای عرب نیا 10 ملیون گرفتی بازم میگی کمه حداقل 20 برابر یک کارمند معمولی . اگه بخاطر سختی ها میگی با این دستمزد جبران میشه دیگه چقدر مگه می خوای .
البته از صداقتت خوشم اومد . (448309)
 
دوست
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۲۲:۰۵:۱۰
پدرمن هم کارمند است اما اگریک کارمندبه اندازه ی یک بازیگر حرفه ای یا فوتبالیست درامدنداردتقصیردولت است نه اقای عرب نیا ،ایشان درامدشان رانسبت به همکاران خودشان گفتندپس بیایید و بی انصاف نباشیم .صداقتش بیشترارزش داشت یا درامدش کدامیک؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (466131)
 
امین
۱۳۹۰-۰۲-۳۱ ۲۰:۰۱:۲۰
عالی (448310)
 
احمد
۱۳۹۰-۰۲-۳۱ ۲۰:۲۱:۴۵
چرا هر کسی دوست دارد دستمزد خودش را با بالاترین دستمزده ها مقایسه کند و ثابت کندکه دستمزدی که می گیرد، زیاد نیست؟ چرا ایشان و کلا بازیگرانی که اسم خودشان را هنرمند می گذارند خودشان را مثلا با اهالی فکر و فرهنگ مقایسه نمی کنند؟ یک متفکر و نویسنده چقدر در این کشور دستمزد می گیرد و درامد دارد؟ (448322)
 
علی
۱۳۹۰-۰۳-۰۷ ۱۰:۴۴:۲۳
بازیگری مثل اقای عرب نیا خود یک شخصیت برجسته فرهنگی است (452190)
 
الهام
۱۳۹۰-۰۲-۳۱ ۲۰:۴۵:۴۱
افرین بالاخره 1 نفر باید حرف حساب بزنه. اما کو گوش شنوا! (448329)
 
امیر
۱۳۹۰-۰۲-۳۱ ۲۲:۱۶:۳۱
سلام
باید گفت که آقای عرب نیا کاملا درست میفرمایند دستمزد ایشان نسبت به بازیگران هالیوود خیلی خیلی کم است و صد البته دستمزد مربیان فوتبال ما هم نسبت به اروپا خیلی خیلی کم است
اما فقط اینجا یک صحبت ایشان کردند که جای بسیار تعمل دارد
ایشان مدعی شدند که خدمت به آرمانهای نظام کرده اند و باید از ایشان حمایت شود
خوب مگر ایشان از آزادگان جنگ و یا جانبازان جنگ بیشتر حامی آرمان های نظام بودند آیا آنها هم به همین حد شما هم حمایت می شوند توصیه میکنم سری به آسایشگاه ثارالله جانبازان بزنید تازه از این افراد هم بگذریم به قول امام که کل نظام مدیون مردم است همان مردم کارگر و زحمتکش که نان شب هم ندارند بخورند پس آنها چه بگویند جناب عرب نیا این مردمان نه خودشان که جلوی چشمانشان فرزندانشان هر روز با حضرت مرگ روبرو می شوند !!! (448357)
 
علی
۱۳۹۰-۰۳-۰۷ ۱۰:۴۷:۵۳
نخست این که اقای عرب نیا خودش یکی از مردم ایران است پس مردم ایران را برایش شاخ نکنید
بعدشم در هر کشوری قدر کسانی که همتا ندارند یا تعداد همتایان انها کم است و انگشت شمارند بسیار بیشتر دیده میشود (452192)
 
سید محمد حسین
۱۳۹۰-۰۲-۳۱ ۲۲:۲۷:۵۵
خوب یک نکته است و آن هم اینکه خوب بینندگان و مشتریان و علامندان به فوتبال با توجه به نسبت علاقه شان خیلی بیشتراند از علاقه مندان به مختار نامه.
البته بگم که من خودم این علاقه ی مسخره رو اصلا قبول ندارم اما خوب چه می توان کرد؟ (448364)
 
علی
۱۳۹۰-۰۳-۰۷ ۱۰:۵۰:۳۴
ببینید اگر برای همه چیز از جمله هنر و ورزش ساز و کار درست باشه کسی اعتراضی نمی تونه بکنه چون اونوقت عرضه و تقاضا تعیین کننده است تا اون موقع مسایل دم دستی که به سواد کمتری نیاز دارند پرمخاطب ترند (452193)
 
مریم السادات طبسی
۱۳۹۰-۰۲-۳۱ ۲۲:۵۳:۰۰
جالب است
می دانید چرا در کشور ما همه دنبال پنهان کاری هستند؟ از شوهر دادن دختر گرفته تا دستمزدهای بازیگران و فوتبالیستها و... در صورتیکه این مسائل در سایر کشورها کاملا طبیعی و اعلام آنها بی اشکال است اما در کشور ما اینگونه نیست چرا که ما مردم هم جنبه ی دانستنش را نداریم.
آقای عرب نیا با صداقت دستمزدش را بیان کرد و من می گویم این رقم نوش جانش و بیشتر هم بود مشکلی نبود. چگونه است که اگر پای تلویزیون از دیدن سریال مختار لذت ببریم، تکرارش را هم نگاه کنیم ترغیب به مطالعه و تفکر در اسلام و تاریخ اسلام شویم خوب است اما حاضر نیستیم بهایش را بپردازیم؟ آقای محترمی که عرب نیا را زیر سوال می بری شما که جایگاه یک سوپراستار سینما را و نقشی را که در فرهنگ سازی، قهرمان پروری، پرورش اندیشه ها و... ایفا می کند با کارگر معدن مقایسه می کنی_آن هم شغل محترمی است، لیکن جایگاه و نقش آدمها است که متفاوت است، تاثیر پذیری و تاثیرگذاری است که متفاوت است_بدان اگر حتی یکی از کودکان این سرزمین با دیدن مختار راه صحیح زندگی را بیابد هیچ مبلغی، هیچ چیز مادی نخواهد توانست رقم ارزش کار عرب نیا را بیان کند.
چگونه از 5 سال تلاش و از خودگذشتگی یک انسان به این راحتی در می گذرید. آن هم در کشور ما که هرکسی ساز خود را می زند و معلوم نیست این کاری که شروع شده به سلامت به آخر برسد یا نه و تلاشهای تو به ثمر بنشیند یا خیر.
آیا این مبلغ برای محو 5 ساله ی یک سوپراستار از پرده های سینما کافی است. من خود دیگر عرب نیا را فراموش کرده بودم. برای هنرمندان هیچ دردی بالاتر از درد فراموش شدن نیست. آمدیمو مختارنامه اینقدر موفق نمی شد. یا در پخش دچار مشکل می شد. این 5 سال را چه کسی می توانست جبران کند. مثل همین کاوه فتوحی که تصاویر حضرت عباس اجازه پخش نیافت و حالا این همه تلاش کجا می رود؟ چه کسی ای زحمات به ثمر ننشسته را جبران می کند؟
عرب نیا حرفهای خیلی خوبی زد. او یک هنرمند بزرگ است. درد او درد فرهنگ است درد هنر است و اگر به مذاق بعضی خوش نمی آید باید علت را در خود جستجو کنند. عرب نیا اکنون قهرمان کودکان بی قهرمان این سرزمین است و هیچ ارزشی نمی تواند با این ارزش برابری کند.
اگر بازی در مختارنامه به او سیر و سلوک عارفانه داده یا نداده شما دوست عزیز در جایگاهی نیستید که در مورد درونیات دیگران نظر دهید. این حوزه ی شخصی هر فردی است. در ضمن بعد از کارگری در معادن بسیار عمیق زمین، کارگردانی سینما سخت ترین مشاغل است و وقف 5 سال از زندگی در یک اثر سینمایی به تبع آن جزء مشاغل بسیار پر خطر است که اگر شکست بخورد گویی زندگی ات را باخته ای چون بهترین سالهای بازیگری ات را از دست داده ای.
ای کاش اینقدر در مورد آدمها بی انصاف نبودیم. ای کاش اینقدر نمک خور و نمکدان شکن نبودیم. ای کاش همدیگر را دوست داشتیم (448369)
 
mani
۱۳۹۰-۰۳-۰۵ ۱۳:۴۴:۴۰
az sohbat hayat lezat bordam ... movafagh bashi (451370)
 
مارینا
۱۳۹۰-۰۳-۰۷ ۱۰:۳۱:۵۰
سلام
من با همه حرفای تو موافقم و برای همه ادمای سطحی بین که از مختارنامه فقط به جزییاتی که حتی ارزش گفتن هم ندارد ایراد میگیرند متاسفم
به خاطر داشتن ادمهایی همچون اقای عرب نیا به خودم میبالم (452182)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۱ ۰۱:۰۸:۲۴
واقعاً وضعیت حقوق و دستمزد در ایران با بی عدالتی بسیاری همراه است. (448419)
 
مصطفي
۱۳۹۰-۰۳-۰۱ ۰۵:۳۷:۴۰
سلام. واقعا براي بعضي افراد بي بصيرت متاسفم.
چند هفته پيش تو تلويزيون كمران نجف زاده به سراغ معدنچيان (تو كرمان)رفته بودن.اونا با اون كار سختشون كه هر ساعت با مرگ دست وپنجه نرم ميكنن 7 تومان ماهي سختي كار ميگرفتن وكلا حقوقشون هم 350000 هزار تومان هم نمي شد و وقتي هم نجف زاده رفت سراغ وزير كار ،اون فقط يه خنده براي جواب داشت.
درضمن اقاي عرب نيا مگه تو سينماي ما بازيگر واقعي هم پيدا ميشه؟فيلم هاي سوپر ماركتي وپوچ.كه هر ادم دوربين به دستي با چند بازيگر پراز ارايش هم مي تواند درست كند. (448450)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۵ ۱۶:۰۱:۴۰
حرف تو از همه بهتر و سنجیده تر بود (451502)
 
علی
۱۳۹۰-۰۳-۰۷ ۱۰:۵۶:۲۴
چون در ایران بازیگر کم داریم شما فکر می کنید که اصلن نیست در حالی که چون کمند باید بیشتر به چشم بیایند عزیز
در ضمن کارگر معدن 350000 تومان میگیره باید به کس دیگری گیر بدی نه عرب نیا (452195)
 
احسان
۱۳۹۰-۰۶-۱۲ ۱۳:۳۳:۱۴
يعني از نظر شما هركسي كار يدي سخت تري انجام مي دهد بايد درآمد بيشتري داشته باشد....
اونطوري فرهنگ جامعه هم زير سوال ميره كه...

الآن زمان زمان فكر و تبلور دانش و خلاقيته و هر كسي تئوري پر مغز تري بده در ديدگاه همگان محبوبتر و صاحب نام خواهد شد
كسي منكر سختي كار يه معدنچي نيست اما هركسي در يك جامعه به اندازه توان فكري خود عهده دار يكسري وظايف در جامعه خواهد بود...
قرار نيست هركسي كه فعاليت بيشتري انجام ميده و در شرايط سخت تري ايفي نقش مي كنه بايد از امكانات رفاهي بيشتري برخوردار باشه...

در مقوله ديني هم بارها به اين مسئله اذعان شده كه (قلم العلما افضل من دماء الشهدا) .....

بياييد در قضاوتهايمان قدر منصفانه عمل كنيم.... (505095)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۱ ۰۸:۲۶:۱۴
اقای عر ب نیا بسیار زحمت کشیدند خسته نباشند دستمزد اصلی ایشان انشاا... با سرور شهیدان خواهد بود . (448465)
 
صنعتگر ارومیه
۱۳۹۰-۰۳-۰۱ ۰۹:۰۸:۴۴
آخه ندانستیم ماهی ده هزار تومان یا ده میلیون تومامن؟
اگر ده هزار تومان بابا چه بازیگر کم توقعی بیا در ارومیه هم فیلم بازی بکن مشتری تو هستیم فیلم های ارزان می سازیم با شما.
اگر ده میلیون تومان وای چه بازیگر پر توقع هستی داداش باز بیا ارومیه یک آموزشگاه بازیگری راه بینداز بابا خیلی صوابه به ما هم یاد بده بازیگر بشیم با این پول ها بعد از چند سال ما شبکه ماهواره ای
می زنیم .
آهای یه کمی از قصر کوفه بیا بیرون داداش
بروبه کوچه های خاکی کوفه بیبین چه جوانان گمنام هنرمندی هستند که حاضرند با یک حقوق قانون کارمندی هنر های بالاتر از هنرمندی شما خلق کنند
اما چه افسوس که صداوسیما آنها را نمی بیند
و صداوسیما هم داره باشگاه بازیگران پول ساز مثل فوتبال راه می اندازه؟
وقتی که یک هنرمند خودش را با فوتبالیست ها مقایسه می کنه وبا ترازوی آنها نرخشو می سنجه وای به آیینده این هنر
... (448407)
 
من می روم تا تو نمانی
۱۳۹۰-۰۳-۰۵ ۱۷:۲۰:۴۵
از بیانات شریفتون مشخص هست که اهل کوفه هستید ببخشید نداره جونم شما که امام حسین رو کشتید دیگه چی میخواین بازیگر هایی رو که فرهنگ عاشورا رو تبلیغ می کنند و شیعه علی هستن رو چیکار دارید میخواید ریشه بازیگران فرهیخته رو بزنید انسانیت فروشی کار شماست (451555)
 
عباس
۱۳۹۰-۰۳-۰۱ ۱۰:۲۰:۱۰
با سلام به همه شما عزیزان .
آنچه که مهم است اینستکه در کار فرهنگی هزینه مهم نیست مهم آنستکه هزینه کنیم که بتوانیم فرهنگ پاک واصیل متعالی را پیاده کنیم بنده بسیار خوشحالم که میبینم در زمان گذشته الگوی پسر خردسال من جمونگ و....یا بازیگران هالیووددی بود ندوامروز باتبین فرهنگ عاشورایی در این سریال مختار الگو است وهمین جا از مسئولین فرهنگی وصدا وسیما میخواهم که این مسیر را با قدرت بیشتر ادامه بدهند تا این دنیایی که مسخ فرهنگ غرب شده بداند که اسطورهایی در تاریخ اسلام وایران به مانند مختارو....کم نبوده ونیستند . باتشکر از زحمات شما . (448524)
 
موسوی
۱۳۹۰-۰۳-۰۱ ۱۱:۵۰:۰۸
به نام دوست و سلام
یک نکته از این معنی
استاد سخن حضرت امیر(ع) می فرمایند : راست ترین گفتار آن است که مطابق حقیقت باشد؛و ما که دغدغه ی فرهنگ و هنر داریم باید این سخن نغز را سرلوحه ی اعمالمان قرار دهیم .
اظهار نظر در رابطه با اینکه آقای عرب نیا بازیگری عالی هستند یا نه جدای از هنر و فن بازیگریشان می تواند جنبه ی شخصی هم پیدا کند و به عقیده ی من انتقاد به دیگرانی که ممکن است خیلی هم آقای عرب نیا را منظور نظر قرار ندهند صحیح و پسندیده نیست چرا که هر کس می تواند نظر شخصی خودش را داشته باشد و به کسی هم نباید بربخورد ؛ اما اظهار نظر با رعایت ادب و احترام . حضرت علی (ع) وقتی مالک اشتر را به عنوان والی مصر بر می گزینند ایشان را به مهر به مردم ، دوست داشتن و مهربانی نسبت به آنان برای ارتباط بهتر توصیه می کنند . اینکه عرب نیا چقدر دستمزد می گیرد هم نمی تواند موضوعی باشد که من و شما را درگیر کند حالا کم یا زیادش فرقی نمی کند . در اینکه آقای عرب نیا یکی از بازیگران خوب کشورمان هستند شکی نیست و هر کس دیگری هم این نقش را بازی می کرد حتما دستمزد قابل توجه ای دریافت می نمود . چرا که نام و نقش مختار در کارنامه ی کاری یک بازیگرمی تواند حتی تنها نقطه ی درخشان باشد. توجه کنید که اصلا قصد کوچک یا بزرگ نمودن شخصی را ندارم چرا که حضرت علی (ع) می فرماید : بزرگ کردن بیش از آنچه وجود و اهمیت دارد نور حق را می زداید .
در حرفهای آقای عرب نیاراستی به چشم می خورد . اینکه بسیاری از افراد در حرفه هاو مشاغل مختلف با توجه به نوع کار و رسالت عظیمشان به حق و دستمزد واقعی خود نمی رسند و به هیچ کجای دنیا هم بر نمی خورد درست اما قطعا مطرح کردن بی ملاحظه و بدون پنهان کاری ایشان در بیان دستمزدشان باعث خوشحالی است . بگذارید بدانیم نه اینکه همیشه در بی خبری و عدم آگاهی دست و پا بزنیم و خودمان را بفریبیم . بازاستناد می کنم به سخنان حضرت امیر در این رابطه که می فرمایند : راست ترین گفتار آن است که مطابق حقیقت باشد . (448593)
 
سپنتا
۱۳۹۰-۰۳-۰۱ ۱۲:۴۰:۱۶
جالب است بدانید شما هم جز عناصر فرهنگی کشور هستید ( خدا نکند شما هم فاسد باشید) (448651)
 
حسین
۱۳۹۰-۰۳-۰۱ ۱۶:۰۰:۵۲
این اولین بار بود که یک بازیگر در ایران برای شرکت در یک برنامه با مطالعه و یادداشت برداری حضور پیدا کرده بود و این نشان دهنده این است که برای وقت مردم ارزش قائل است.
در مورد دستمزد آقای عرب نیا نیز اولا باید از صداقت ایشان تشکر کرد و از طرف دیگر اگر صرف اینگونه هزینه ها به پرورش اینگونه از هنرمندان باسواد بیانجامد باز هم جای امیدواری است. (448812)
 
شاید یه همکار
۱۳۹۰-۰۳-۰۱ ۱۶:۱۴:۱۱
سلام .
چه لذت بخش بود شنیدن جملات زیبای اقای عرب نیا اند باب فساد فرهنگی/انالیز متد بازیگری/وتفسیر سخنان رهبری/
گویا در این 5 سال و اندی بازی مختار فرصت خواندن زیاد بوده به مدد روزهای افیش نبودن و پول گرفتن ...و محصول ان دست نوشته هایی که الان در هفت جیرانی خواندید
صحبت بسیار در همه مراحل کاریتان ...
یادم هست که به من گفتی می خواهی فیلم بسازی
حالا می فهمم دنبال چه سهمی هستی؟؟؟؟؟
امیدوارم در فیلمسازی هم مثل بازیگری دارای عزت نفس باشید؟؟؟؟؟!!!!!! و فقط 2 یا 3 کار ضعیف باشد.
هست در پس پرده گفتگوی من و تو
چون پرده بر افتد نه تو مانی و نه من
موفق باشین (448829)
 
سردار
۱۳۹۰-۰۳-۰۱ ۱۷:۳۲:۱۲
با سلام
در مورد اظهار نظر بعضی از عزیزان چند نکته حائز اهمیت است:
1- در قیاس و بحث در مورد افراد باید به سنخیت موضوع نیز توجه شود. به عنوان مثال نباید ایشان را با ایثارگران جبهه یا دیگر افراد جامعه مقایسه نمود بلکه باید با دیگر بازیگران عرصه سینما سنجیده شوند. که این نکته در مورد خود ایشان و اضهارنظرشان در مورد فوتبالیها نیز صادق است.
2- اشتباه در یک لفظ یا بیان یک رقم نشانه سواد هیچ فردی نیست.
3-صداقت و شهامت یک فرد قابل ستودن است.البته تا جاییکه از اعتدال خارج نشود.
4-اعتقادات یک فرد و تغییرو تحولات روحی او یک امر شخصی است و این به شناخت او از خود وخدایش برمی گردد حال میخواهد این شناخت در سطح بالا باشد یا خیلی پایین.
5-ارزشها هیچ گاه نباید تحت تأثیر نظرهای شخصی پایمال گردد. درهرحال در دنیای بی بندوبار سینمای امروزی ، بازیگری با شرایط موجود به بازی در چنین پروژه ای تن دهد جای افتخار است. (448883)
 
نادر رسولی
۱۳۹۰-۰۳-۰۱ ۱۸:۰۵:۳۲
آقای عرب نیافک نمیکنی با تصوری که ما از بازیگرها داریم صفاتی را که برای این صنف مطرح کردی غلو و اغراق به معنی کامل بود قصد توهین ندارم ولی میخوام بگم حالت خوبه؟؟؟ (448904)
 
دوست
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۲۲:۲۵:۱۶
معلوم است درست به صحبت های ایشان گوش نداده اید که صحبت های ایشان راغلو می دانی ایشان گفتنداینها صفات یک بازیگرمتعالی است وان صفات رابایدباسختی وکسب تجارب زیادوتلاش بسیاربدست اورد نه یک شبه (466144)
 
سلما
۱۳۹۰-۰۵-۲۴ ۱۱:۱۷:۱۰
خیر غلو نبود خیلی هم شفاف سازی بود (498067)
 
sara7
۱۳۹۰-۰۳-۰۱ ۱۸:۱۹:۴۵
نوش جونش
حقش بود
خیلی زحمت کشید (448917)
 
علی‌
۱۳۹۰-۰۳-۰۱ ۱۹:۱۰:۴۴
مساله‌ای که منو خیلی‌ زجر داد این نبود که حالا چقد گرفته شده یا خرج شده یا هرچی‌...اینکه یه هنرمند مثل یه دلال یا بنگاه دار داره راجع به کارش حرف می‌زنه واقعا مشمئز کنندس..

اون پولی‌ که می‌گرفتی حداقل ۲۰ برابر حقوق افردی عادی که دارن این برنامه رو می‌بینن ..هر انسانی‌ که یه ذره هم شعور داشته باشه نمیاد و انقدر اختلاف درامدشو به رخ بقیه بکشه.. فخر باعث حسادت و هیجان منفی‌ می‌شه آقای عرب نیا..کاش تو این همه مثلا کار هنری کردن همین یه چیز کوچیکو واسه خودت یاد گرفته بودی...خیلی‌ ضایست بابا...
من شوک شدم واقعا از این نوع حرف زدن...توجیهشونم این بوده که با انسان موزییی کار میکردند ...انسان موزیی!!...واقعا خجالت آواره..
من خیلی‌ بعید میدونم شاید اینم یه قسمتی‌ از بازیشونه که بخوان مثلا این مدل شخصیتی رو به مردم نشون بدن که باعث درس گرفتن بشه...من نمیتونم باور کنم ایشون کلا اینجورین... (448946)
 
قاسم
۱۳۹۰-۰۳-۰۱ ۲۰:۰۰:۱۱
سلام درود بر غیرت فریبرز عرب نیا با ان صحبتهای طوفانی و به حقی که در برنامه 7 انجام داد انجا که التزام به ولایت را نشان داد و اقای جیرانی مات و مبهوت به او و صحبتهای او گوش میداد و یا فکر می کرد که درطول هفته چگونه جواب دوستان هم فکر خود را بده که چرا مختار این گونه از همه چیز انتقاد کرد و همه را از لبه تیغ گذراند (448973)
 
فقط رهبر
۱۳۹۰-۰۳-۰۱ ۲۱:۵۲:۲۳
سلام دوستان
منم هم از صحبت هاي اين بازيگر خبره و توامنمد لذت بردم بسيار سنجيده و عميق و باسوادانه بود
ولي وقتي شنيدم که چنين مبلغي براي فيلم مختار گرفته خيلي عصباني شدم . رييس جمهورش اينهمه حقوق نميگيره ! ولي از همه اينا بگذريم کارش در مختار نامه حرف نداره !
دوستان به نظر من اگر شما بدانيد که جناب ميرباقري چقدر دستمزد گرفته فريبرز يادتون ميره

اصلا فريبرز جان پيش بقيه بازيگر ها جوجه است (از نظر دستمزد !9
شايد روزي برسه که ما از نون شبمان بگذريم تا فيلم وسريال ببينيم يا اصلا يارانه ها را براي ساختن فيلم هاي مذهبي قطعش کنند .
منظورم از اين حرفا اين است که متاسفانه ما براي سرگرم کردن مردم حاضريم ميليارد ها تومان هزينه کنيم ولي براي بد حجابي وامر معروف واين همه فساد حتي 1 قرون هم هزينه نشه .(اغراق)
چرا ما براي جامعه اي که ماهي چهل هزار تومان داره يارانه ميگيره و 1 گرسنه هم نداره ! بايد بازيگر 600 ميليوني داشته باشيم .
به نظر من اگه اين مردم بي نوا بدانند که چه هزينه ها ي هنگفتي براي سريال هاي بي ارزش طنز و ... ميشه به صدا وسيما پيشنهاد بدنند: که ما فيلم نمي خواهيم هزينه اش را نقدا به ما پرداخت کنيد
من حاضرم مختار را نبينم و داستانش را از کتاب ها مطالعه کنم و هزينه اي که براي ساختن اين فيلم از بيت المال يعني از پول مردم خرج شده نقدا به مردم پرداخت بشه تازه آخرش هم ميفهمم که شمر اون غلط رو کرد يا ابن سنان ؟!


درد ما بي عدالتي است عدالت هم نسبي نيست . (449012)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۲ ۰۰:۰۱:۰۵
حیف که قسمت های خوبش رو حذف کردن اقایان فرهنی برن فیلم قفسی برای پرواز رو حذف کنن که دارن آبرویاسرا رو هم می برن (449071)
 
جباری
۱۳۹۰-۰۳-۰۲ ۰۲:۴۱:۳۱
سلام؛
خواهش من از دوستان این است که لطفا در اظهار نظرهای خود \"اعتدال\" را رعایت کنند. نه با یک سخن چنان کسی را بالا ببرند که در خطر سقوط باشد و نه چنان بی رحمانه بکوبند که سخنان حق وی نیز دفن شود.
به تحلیل مطالبی که در برنامه هفت گفته شد کاری ندارم اما نکته ای که نظر من را جلب کرد این بود که در نشستی هنری سوالی مطرح شد: «راز ماندگاری بازیگر چیست؟ » کسی انتظار نداشت که یک بازیگر برای پاسخ به این سوال، از پیش وقت بگذارد و تنها به قوه وهم و خیال خود بسنده نکند. کسی انتظار نظریه پردازی از عرب نیا را نداشت (این زمینه فکر ی را برخی از میهمانان این برنامه به ما تحمیل کرده اند) اما ایشان با این کار خود گفت که کار یک بازیگر لزوما فقط نقش بازی کردن نیست. (449122)
 
میثم علی پور
۱۳۹۰-۰۳-۰۲ ۰۸:۵۸:۵۲
بسم الله الرحمن الرحیم
من از قبل هم برای فریبرز عرب نیا احترامه زیادی قائل بودم ولی کاملا واضح است که دوستان خوبی چون آقای میرباقری تاثیر مضاعفی در آقایعرب نیا داشته اند .
به دوستانی که به دستمزد آقای عرب نیا گیر داده اند میگویم که شما تمامه زحمتاته 5ساله ی عرب نیا را برای 600ملیون با دستمزد یک ملیاردی نابازیگره معروف براییک فیلم دو ساعته در نظر بگیرید و مقایسه کنید .
بازیگری درسطحه بین المللی که کاره فوق العاده اش نه تنها در ایران که در چندین کشور پیامه اسلامه شیعی را به خوبی انتقال داد مستحقه بالاترین دستمزدهاست.
مگر شما نخوانده اید که ائمه(ع) بهترین هدیه ها و بیشترین مبالغ را به شعرا که آن زمان به عنوان انتقال دهنده ی احساسه شیعی بودند را می پرداختند .
آقایعرب نیا با بازی خوب و فوق العاده اش و با احساسه عمیقش در دل ما جای دارد.
یا علی(ع) (449176)
 
feodor
۱۳۹۰-۰۳-۰۲ ۱۰:۰۵:۵۸
اگر دستمزد بازیگری(گلزار) برای 10 دقیقه 90 میلیون تومان باشد. حساب کنید دستمزد بازیگران برای 1000 دقیقه باید چقدر باشد؟
عدد حاصله را تقسیم بر 10 کنید
آیا نامردی نیست که عدد بدست آمده برای دستمزد بازیگری(عرب نیا) زیاد خوانده شود؟ (449217)
 
حسین
۱۳۹۰-۰۳-۰۲ ۱۱:۰۰:۴۸
آقای عرب نیادوست داشتم ولی بعدازصحبت های اون شبت حالابیشتردوست دارم.همیشه توکارات موفق باشید.
دست مزدت هم نوش جونت. (449274)
 
mokhtar
۱۳۹۰-۰۳-۰۲ ۱۴:۱۰:۱۹
سلام به همه به نظر من هم این مقدار دستمزد برای کسی که 5 سال زیر گریم سنگین که میمونه هیچ پوست و جسمش اذیت میشه هیچ 5 سال از زندگیش رو از دست میده واقعا حقشون بیشتره همینیم که گرفتید نوش جونتون چون کارتون عالیه (449450)
 
یکی
۱۳۹۰-۰۳-۰۳ ۰۱:۴۳:۱۱
عرب نیا ما مفتخریم از اینکه تو بازیگر این کشوری (449685)
 
سامی
۱۳۹۰-۰۳-۰۳ ۰۹:۰۹:۳۴
سلام شاید قیاسی که ایشان از کار خود با فوتبالیست ها داشتند قیاس خوبی نبود ولی ارزش آموزش و معرفی از شیعه و کربلا و مختار که بانی اون آقای عرب نیا تو این فیلمه به نظر من با هیچ مبلغی نمیشه سنجید حالا به رسم محاسبات دنیوی و خرج و مخارج روزمره میبایست حقوقی پرداخت شود. (449743)
 
ناهید
۱۳۹۰-۰۳-۰۳ ۱۱:۵۵:۱۱
درود بر این همه جسارت
واقعا از صحبتهای ایشون لذت بردم .600 میلیون همدر مقابل زحمات این بازیگر باسواد و فهیم و جسور و صادق مبلغی نیست. (449847)
 
فافا
۱۳۹۰-۰۳-۲۳ ۱۲:۱۵:۴۴
آقای عرب نیا بیشتر آژ این ها باید می گرفتند واقعا امثال آفای عرب نیا هم سرمایه ی این مملکت هستند و هم اگر امثال این بزرگوار نباشند باید فاتحه ی سینمای ایران را خواند (461128)
 
مسیح
۱۳۹۰-۰۳-۰۳ ۱۵:۵۷:۱۹
سلام.
واقعا نمی دانم عرب نیا ی بزرگوا از گذشته اینطور بودند یا اینکه پس از فیلم مختار نامه نقششان این اثر را بر او گذاشته.
چقدر حکیمانه حرف زدند وچقدر زیبا موا ضع ولایی خود را بیان کردند.
من معتقدم امام حسین عنایت خاص به عرب نیا داشته که اینطور با شهامت از ولایت صحبت می کنند.
یه سوال از ته دلم:این همه سال عرب نیا کجا بوده که امثال حیایی و تهمینه میلانی گستاخ،به رسانه ی ملی میان و......
خدا عرب نیا رو از شر ضد انقلاب حفظ کنه. (450015)
 
جواد
۱۳۹۰-۰۳-۰۴ ۱۹:۰۸:۰۶
دقت کنید که اگه عرب نیا تو این پنج سال ، سالی 4 تا فیلم هم بازی میکرد و برای هر کدوم هم 30 میلیون میگرفت همین 600 میلیون رو در میاورد .
اکثر فیلم هاش هم فیلم های شهری بودن و اصلاً مشکلات و دردسرهای مختارنامه رو نداشت ...
تازه من ، هم سالی 4 تا فیلم رو کم گفتم (نسبت به سینمای ایران) و هم 30 میلیون برای هر فیلم رو .
قبول کنیم که دستمزد کمی برای این سریال گرفتن . (نسبت به دستمزدی که میتونستن با بازی تو فیلم های معمولی بدست بیارن) (450804)
 
یلدا
۱۳۹۰-۰۳-۰۴ ۲۳:۳۲:۲۳
فقط میشه گفت تمام اینا نظر شخصی شماهاست.....
.
.

خدا داند راست و دروغ حرفا و حرکات اقای فریبرز عرب نیا را (451023)
 
آسمان
۱۳۹۰-۰۳-۰۵ ۱۲:۳۶:۴۷
آقای عرب نیا خیلی پخته و گویا صحبت می کردند،قابل توجه بعضی از بازیگرا که همینطوریش بلد نیستندحرف بزنند چه برسه جلوی دوربین,
از نحوه صحبت کردنشان معلوم بود که مطالعات زیادی دارند ،به ایشون به خاطر این صراحت کلام و مطالب غنی و پربار تبریک می گم. (451312)
 
یکی که بازیگر نشد
۱۳۹۰-۰۳-۰۵ ۱۷:۱۰:۴۲
سلام و خسته نباشید
کارتون عالی بود ، واقعا تحسین برانگیز هستید خوشحالم یکی تو این عرصه یک حرف درست زد دوستان راست میگن وقتی پای صداقت درمیون میاد کسی که منافعش در خطر باشه مغلطه بازیش زیاد میشه و فقط میگه منم منم و حرف رو می بره تو حاشیه شما درست میگین ما باید جایگاه هنر بازیگری و ارزش تولیدات سیمای و سینمایی خودمون رو بالا ببریم اینجا حرف از 600 میلیون نیست پای حفظ ارزش های یک ملت و احترام به درک و فهم مردم در میونه برای من مهم نیست که شما چقدر می گیرید این علم شما به رشته خودتون تحسین من رو بر می انگیزه شما افتخار ایران هستید (451546)
 
فاطمه ایرانی
۱۳۹۰-۰۳-۰۵ ۲۱:۰۷:۴۶
فریبرز جان 600میلیون نوش جونت.کاش بقیه بازیگران هم مانند تو بودن .از ته دل بهت افتخار میکنم عزیزم .منتظر پرتقال خونی در سینما فلسطین باتو (451651)
 
سعید
۱۳۹۰-۰۳-۰۶ ۰۱:۱۲:۳۰
سلام
انصافاً برنامه جالبی بود. هم انتقاداتشون هم لحن بیانشون هم صداقتشون.
دمت گرم. بعضی از این بازیگرا فقط صرف قیافشون میان بازی میکنن مث گلزار که مزخرف هم بازی می کنه. همش یکنواخته. اما یکی مث آقای عرب نیاواقعاً باهنرند. اینکه گفتن فیلمای مبتذل رو رد میکنن هم جالبه. حیف نیس بازیگر به این خوبی تو نقشای مزخرف بازی کنه
آقای عرب نیا! خیلی لذت بردم. نشون دادن دغدغه دارن هم از مولا علی(ع) حدیث آوردن هم مطلبی از رهبر معظم انقلاب گفتند که انصافاً رهبر از لحاظ هنر خیلی قویه.
موفق باشی آقای عرب نیا (451753)
 
محسن
۱۳۹۰-۰۳-۰۶ ۱۲:۱۲:۱۶
توی این کارزار وانفسا که هر کسی با یکمی پول خرج کردن و چند تا عمل زیبایی روی صورت و جاهای دیگش میتونه به تعبیر بعضی از اساتید ما همچون شریفی نیا استعداد کشف شده به حساب بیاد وجود بازیگرهایی که برای خودشون فلسفه وبینشی دارن همچون عرب نیا - گلشیفته - تهرانی - رادان - فروتن - پرستویی - کیانیان - معتمداریا -خیلی بهتر و مفیدتر از نابازیگرهای کشف شده توسط کاسبهای به ظاهر هنرمنده که شاید حتی سطح سواد درستی هم ندارند.. بازیگر هم میتونه و باید مولف باشه تا جاودان بمونه. خرج کردن واسه اینطور بازیگرها کمک کردن به فرهگ کشوره . وقتی بازیگری بینش وفلسفه ای داره چه خوب یا چه بد- درست یا غلط بهتر از بازیگرهایی که هیچی ندارند و فقط همچون عروسکهایی جلوی دوربین میان و میرند. (451887)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۶ ۲۰:۱۹:۵۶
ایشون این همه صحبت کردن شماها گیر دادین به اینکه عرب نیا برای مختارتامه چقدر دست مزد گرفته واقعا متاسفم ! جالب ترین نکته ای که تو حرفای ایشون بود اشاره به صحبت ها و دغدغه های امام و رهبری بود این خیلی با ارزشه و خیلی تاثیر گذار کدوم بازیگر یا کارگردانی تا حالا انقدر با صراحت و محکم حرفاشو زده بود ؟مردم همچین بازیگرها و هنرمندایی رو میخوان که با هیچ کس تعارف ندارن و مثل مردم فکر میکنن (452009)
 
نوید
۱۳۹۰-۰۳-۰۶ ۲۱:۲۵:۳۱
خودایی هندرم عرب نیا برا (452026)
 
ندا نکوئی
۱۳۹۰-۰۳-۰۷ ۰۲:۲۳:۲۴
از آقای عرب نیا که در برنامه هفت با مطالعه کامل حاضر شدند و برای مخاطبینش احترام قائل شدند بسیار متشکرم. (452077)
 
عادل
۱۳۹۰-۰۳-۰۷ ۰۹:۰۹:۲۵
آقاي عرب نيا در صحبت هاي خود به عنوان پايان دادن به حرف وحديث ها در باره دستمزد خود در مختارنامه رقم دريافتي را ذكر كردند ببينيد ملت نديدبديد همه صحبت ها را كنار گذاشتند و تنها همان يك جمله را تحليل مي كنند .
آقاي عرب نيا اگر مطالب ونظرات در ج شده در اين ستون را بخوانيد متوجه ميشويد تنگ نظري ها از قشر همكاران خودتان است قشر شما چون جلوي دوربين است بيشتر مورد حسد واقع ميشود بنابر اين بهتر است از دستمزد اندكتان كه رقم شرم آوري بود در مقابل عموم صحبت نفرماييد. (452139)
 
مهناز ابراهیمی
۱۳۹۰-۰۳-۰۸ ۱۲:۱۲:۲۶
سلام آقای عرب نیا دست مریزاد. لذت بردم از صحبتهای شما در این برنامه . الحق که نقش مختار سزاوار شما بود 0 در سریال اشاره شد که مولا علی (ع) به مختار کیس لقب فرمودند. من فکر می کنم این لقب سزوار کسی که نقش مختار را بازی کرده نیز میشود0 امیدوارم همیشه موفق باشید در پناه خدا التماس دعا (452791)
 
۱۳۹۰-۰۳-۱۰ ۱۳:۲۰:۱۰
جوگير شده|‌اي برادر تو فقط نقش يار امام حسين را بازي كردي وگرنه خودت هنوز عرب نيا هستي. فريبرز عرب نيا! (453816)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۱ ۱۲:۱۹:۱۵
چرا حالا که یک نفر این شهامت و فهم و درک را پیدا کرده و حساسیت زمانی را درک کرده و می خواد اصلاح کنه بیان کنه و درست و بی طرف صحبت کنه با این حرفهای پیش پا افتاده می شوید چوب لای چرخ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
بهتر است نکته سنجی های حتی درستتان را بگذارید برای اافراد و جاهایی که سازنده باشئد نه مخرب . آقای عرب نیا فردی با سواد مودب و مورد احترام اند که به نظر من شایسته ی حمایتند نه بد رفتاری و بی احترامی . (459776)
 
مجيد
۱۳۹۰-۰۳-۲۲ ۱۱:۵۳:۰۹
حرفهاي اكثر عزيزان را خواندم همه در كل از صحبتهاي ايشان راضي بودند اما مسئله مهم انشت كه گوش شنوايي وجود ندارد ما ايراني ها فقط حرف ميزنيم اما عمل به هيچ عنوان فكر ميكنم ايشان انقدر به سينماي ايران علاقه داشتن كه با چنين نگاهي دست به انتقاد از سينماي ايران داشتند ايشان مشخص بود كه از روي دلسوزي صحبت ميكنن اما وافعا اين چنين هست ؟
به نظر كه اينطور ميرسد گفته ايشان در سريال مختارنامه در ديالگي متفكرانه \" حكومتي كه فقط به ازاي چند صد دينار به هراج ميرود بايد فاتح ان حكومت را خواند\"
سينمايي كه براي امدن بر روي عكس جلد روزنامه هاي به ازاي چندين ميليون تومان ناقابل فقط براي معروف شدن به هراج گذاشته ميشود بايد فاتح ان را خواند من نه بازيگرم نه منتقد نه... ولي يك چيز را خوب ميدانم و ان اينست كه سينماي پنج زاري ايران كه اين حرفها رو نداره بايد ديد چه بلايي اين عزيزان بر سر اين سينما اورده اند كه اقاي پرويز پرستويي ميگويد \"چطور ميتوانم به همراه خانواده به سيما بروم و بگويم من در اين سينما كار ميكنم من خجالت ميكشم بگم در اين سينما كار ميكنم \" راست ميگويد .حق با امثال ادمهاي دلسوزي مثل فاي پرستويي و عرب نيا است اين يك حقيقت تلخ همچون قهوه تلخ ميباشد. (460398)
 
رضا
۱۳۹۰-۰۳-۲۸ ۱۶:۵۸:۲۵
با سلام
مختارنامه فیلم بسیار خوبی در مورد تاریخ اسلام بود و میتوان از مرور تاریخ آن درسهای اخلاقی و اسلامی گرفت جزئیات مهم نیست دست تمام دست اندرکاران ساخت آن درد نکند. (464189)
 
دوست
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۲۲:۵۱:۵۰
فیلم هایی که دررابطه باائمه وپیامبران ساخته می شوندبسیارعالیست اما همیشه این امررابه ذهن می رساندکه اوپیامبر است یا اوامام است ،معصوم است این همه خوب بودن به خاطرمعصومیتی است که خدا دروجود آن امام یا پیامبرقرارداده اما فیلم های همچون مختارنامه این امررابه ذهن می رساندکه مختارهم فردی بوده ازعوام اماباایمانش به خدا وتوکل به اوتوانست منتقم کرارباشدمختارالگویی است بسیارعالی زیرا فردی است مثل سایرین نه معصوم است مثل پیامبرونه هیچ اما باایمان راسخش مختاااار شدپس ماهم می توانیم خدایی باشیم خدایی زندگی کنیم وخدایی بمیریم.ساختن فیلم هایی این چنین بسیارارزشمند است
درضمن چندی پیش فردی رادیدم که بی سواد بود با اوصحبت کردم درخلال حرفهایش می گفت چقدرخوب است که این فیلم ها ساخته می شونداینگونه من خداوفرستادگانش رابهترمی شناسم چون سوادخواندن ندارم ونمی توانم ازلابه لای کتابها انها رابشناسم
خداوندحافظ تمام سازندگان این فیلم وبازیگرانش باشد
ارزش اینگونه فیلم هاواقعاقابل قیاس بامادیات نیست
زنده بادوسلامت بادهمه تلاشگران راه حق متعال (466153)
 
سهيلا
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۲۱:۵۳:۴۵
اقاي عرب نيا واقعا عالي بود از صحبتهاي صادقانه،دلسوزانه ومتخصصانه شما لذت بردم كاش چند تا انسان درست مثل شما بود و حرفاشو اينطور جسورانه و مستقل مي زد اميدوارم عمق حرفهاي شمارو مردم و مسئولان متوجه بشند و به خودشون بياند در غير اينصورت ازنافهمي خودشونه و باعث تاسفه... (466121)
 
یلدا
۱۳۹۰-۰۴-۰۵ ۱۴:۱۹:۳۵
یهدونه ای اقای عرب نیا.طرفدارتونم اساسی هرچی بگین بی چون وچرادرسته .چون بیش ازقبل درخشیدین چشم ندارن ببینن.شمابه حرفای صدمن یه غازشون اهمیت ندین (470892)
 
سورنا
۱۳۹۰-۰۴-۰۵ ۲۰:۴۰:۵۱
سلام دوستان من واقا متاسفم که ما داریم در مورد حرفهای این بزرگوار بد برداشت میکنیم
من بهداد رو خیلی دوست داشتم ولی چون به عرب نیا توهین کرد ازش متنفر شدم
من نه بسیجیم نه ...
من یک دوستار سینما هستم (471134)
 
نيلوفر
۱۳۹۰-۰۴-۰۷ ۱۰:۴۱:۰۳
سلام
دوستان منم يه چيزي بگم تا شايد انقدر سر 10مليون بحث نكنيد

قراربوده نقش جاريه خواهر مختار وخانم هديه تهراني بازي كنند ايشون واسه هر جلسه گفته بودندكمتر از25مليون نميگيرند كه با اقاي مير باقري به توافق نرسيدند!!!!!!!!!!!!1

حالا هرجلسه 10 تومن واسه نقش اول اونم با اين همه مشقت كم نيست؟؟؟؟؟/ (471868)
 
کیاندخت
۱۳۹۰-۰۴-۱۹ ۰۰:۰۷:۴۳
اقای عرب نیا بسیار زیبا صحبت کردن و زیبا بازی کردن (478351)
 
کسی که بازیگر نشد
۱۳۹۰-۰۵-۰۲ ۱۷:۴۷:۲۴
منم سرگشته و حیرانت ای دوست
مختار نامه تموم شد اما امیدوارم ذهن بیدار شده ما به کارش پایان نده و تا آخر عمرمون از این بیداری بزرگ فرهنگی که همه اقشار جامعه رو با خود درگیر کرده ادامه داشته باشه و بهتر از مختار رو ببینیم
(484865)
 
غریبه
۱۳۹۰-۰۵-۰۸ ۱۱:۰۸:۴۹
ایول عرب نیا جون خوب گفتی دمت گرم چشم اونایی کور که دوست ندارن روی ماهتو ببینن (487770)
 
فاطمه
۱۳۹۰-۰۵-۰۸ ۲۳:۲۰:۳۷
هرجاکه باشید شما مختارید (488096)
 
حسین نصیری
۱۳۹۰-۰۵-۱۷ ۲۰:۰۷:۱۰
واقعا عالی بود حرفهایی که باید گفته میشد حرفهایی از جنس طلا یه چیزایی بود ولی اونا لا به لای حرفش گم میشد (494677)
 
حسین نصیری
۱۳۹۰-۰۵-۱۷ ۲۰:۰۸:۴۳
شما مختارید (494679)
 
قائدیها ازشهرضا
۱۳۹۰-۰۵-۲۵ ۰۹:۰۸:۴۱
آقای عرب نیا بازیگرقابلی هستند این را هم اضافه کنم اینقدر که یک بازیگر تلاش می کند وزحمت وسختی می کشد یک فوتبالیس اینقدراذیت نمی شود البته بازیگر داریم تا بازیگر بعضی ازبازیگران که پولشان اشکال شرعی هم دارد به هر حال ما از ایشان به خاطربازی در مختار نامه تشکر می کنیم (498412)
 
ستايش
۱۳۹۱-۰۲-۰۵ ۱۲:۰۳:۵۱
هميشه ميگن سخن حق تلخه، سخنان آقاي عرب نيا اگر براي بعضي ناخوشايند بوده به حساب تلخي آن انتقاد تلخ هم كردند براي بعضي ها هم خوشايند بوده و انتقاد خوب كردند. بحث اين است كه ما ايراني هستيم ايراني پاك آريايي. آيا اين درست است كه اصالت ايراني بودمانمان را در معرض بي حرمتي ها بگذاريم. آقاي فوتباليستي كه انتقاد ميكني پول دريافتي.... و به سيرو سلوكه عارفانه رسيدن آقاي عرب نيا در بازي فيلم مختارنامه
خانم يا آقاي شايد يه همكار كه انتقاد ميكني از برخورد و سخناني در پس پرده با آقاي عرب نيا داشتيد ... و تمام دوستاني كه به خوب و بد انتقاد كرديد
يك لحظه فكر ... يك لحظه انديشه پر از ريشه ... سخنان آقاي عرب نيا دفاع بود از وجودش از حيثيت و ريشه ايران بوده
فيلم مختارنامه. فيلمي بود كه اگر با چشم جان نگاه ميكرديد بيانگر خيلي حرفها بود حال كسي كه پنج سال خود را جايگزين آن چشم جان كرده است.
به نام ايران و ايراني بودنتان پشت به پشت هم باشيد و اهل كوفه نباشيد از نقطه ضعفهاي همديگر سو استفاده نكنيد و از آن برج نسازيد و با انتقاديهايتان مرمتش نكيند بيايد ذره ذره وجودمان خاك پاك ايران باشد.
و شما آقاي عرب نيا اگر دستمزدتان 600 ميليون هم بوده نوش جانتان به من و امثال انتقاد گران ربطي نداره حرمت شما خيلي بالاتراز مبلغ دريافتي تان ميباشد. اما اينكه پنج سال در نقش مختار يار نزديك امام حسين ايفاي نقش كرديد به حرمت همان نقش بزرگوار باشد.... (754121) (moderator18)
 
هیوا
۱۳۹۱-۰۳-۳۰ ۰۹:۴۸:۰۱
برو بچس فکر کنم دور دور مختار شد (845114) (moderator102)
 
ناشناس
۱۳۹۱-۰۹-۲۴ ۱۵:۵۳:۳۷
اقای عرب نیا خیلی قشنگ صحبت کردوعین حقیقت را گفت.ایشان برای کار به این دشواری خیلی دستمزد کمی گرفته است شما هم لطفا این قدر حرف مفت نزن (1047923) (alef-1)
 
فاطمه
۱۳۹۳-۱۰-۰۸ ۱۵:۱۶:۲۶
استاد عرب نيا عاشقتم راستي كي اين حرفارو زده؟ (2571357) (alef-3)
 
lmehdi
۱۳۹۳-۱۰-۱۴ ۱۴:۰۷:۵۰
عرب نیا دمت گرم واقعا در برابر ادن همه دشواری هاشون این دستمزد کمه (2584531) (alef-3)
 
ایاد
۱۳۹۳-۱۰-۱۴ ۱۴:۰۴:۲۹
من شخصا اقای فریبرز عرب نیا را فقط و فقط در فیلم مختارنامه دوس داشتم معلوم هم که هست ادم بد اخلاقیه ولی خواهشا به توهین نکنید (2584520) (alef-3)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.