نظر منتشر شده
۳۳۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 206170
واکنش های داخلی به توافق هسته ای ایران با گروه 1+5
بخش داخلی الف، 3 آذر 92
تاریخ انتشار : يکشنبه ۳ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۰۱
دور جدید مذاکرات هسته‌اي ایران و گروه ۱+۵ که از روز چهارشنبه در ژنو آغاز شده بود، امروز منجر به امضاي سند موافقت نامه شد. در طول این چند روز مذاکرات فشرده ای بین نمایندگان کشورهای درگیر در پرونده هسته ای و ایران در جریان بود و در نهایت بامداد امروز با اعلام خبر توافق بین طرفین به پایان رسید. در پی رسانه ای شدن این خبر، شاهد واکنش هایی در عرصه داخلی نسبت به این رویداد بودیم که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

رسایی: توافقنامه باید به تصویب مجلس برسد
حمید رسایی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه توافقنامه ایران و ۱+۵ درباره موضوعات هسته‌ای باید در ابتدا به تصویب مجلس برسد، گفت: نمایندگان مردم در مجلس هنوز در جریان توافقنامه بین ایران و ۱+۵ نیستند و من تعجب می‌کنم آقای ابوترابی‌فرد صبح امروز چه چیزی را تبریک گفت.

رسایی در ادامه عنوان کرد: «اصل ۱۲۵ قانون اساسی تأکید می‌کند که امضای عهدنامه‌ها، موافقت‌نامه‌ها، قراردادهای دولت ایران با سایر دولت‌ها و همچنین امضای پیمان‌های مربوط به اتحادیه‌های بین‌المللی پس از تصویب مجلس شورای اسلامی قابل اجرا است، اصل ۷۷ قانون اساسی هم روی این موضوع تأکید دارد.»

وی خاطر نشان کرد: «سؤال این است که در حال حاضر یک توافقنامه‌ای در مذاکرات هسته‌ای بین جمهوری اسلامی ایران و ۱+۵ انجام شده که وزیر خارجه ایران یک چیز می‌گوید، نماینده آمریکا مطلب دیگری بیان می‌کند، رئیس‌جمهور آمریکا چیز دیگری می‌گوید و خود تلویزیون ایران هم ضد و نقیض بودن این سخنان را اعلام می‌کند.»

توکلی: مذاکرات با هدایت رهبری نتیجه داد
احمد توکلی، در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بر طبق اطلاعاتی که تاکنون به ما رسیده مذاکرات مثبت ارزیابی می‌شود، افزود: «بزرگ‌ترین سدی که شکسته شد این است که آنها در برابر حق غنی‌سازی ایران سر تسلیم فرود آوردند.»

توکلی همچنین خاطر نشان کرد:« نکته مهم در این مسئله این است که شما این وضعیت را با وضعیت لیبی مقایسه کنید؛ در لیبی گفته شد که حاضریم بازرسی صورت گیرد که در جواب گفتند شما بکَنید، ببندید و برای ما بفرستید. به همین دلیل دیدیدم همه امکانات خود را جمع کرده و به آمریکا فرستادند. حال شما این وضعیت را با وضعیت ملت ایران مقایسه کنید.»

وی ادامه داد:« البته این ارزیابی براساس اطلاعات به دست آمده تاکنون است اما نمی‌توان کامل قضاوت کرد مگر اطلاعات بیشتری به دست آوریم. »

بذرپاش: حق غنی ‌سازی صریحاً در توافقنامه ذکر نشده
همچنین مهرداد بذرپاش، نماینده تهران، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با استناد به سخنان مقامات ایرانی و غربی گفته بود: «جملات متعددی از طرف ایرانی و آمریکا‌یی مطرح شده است به طوری که طرف آمریکایی‌ گفته روند پیشرفت متوقف شده ولی طرف ایرانی می‌گوید روند پشرفت متوقف نخواهد شد صحبت ما این است که برای اینکه همه چیز روشن شود عزیزان زحمتکش در تیم هسته‌یی خیلی سریع سند را منتشر کنند و رسما در همه این‌ها خط بطلانی بکشند.»

وی افزود:« ما عملا با این خبرها این را متوجه شده‌ایم که تقریبا همه برنامه‌های توسعه‌ای ما متوقف شده است و متوجه نشده‌ام که در ازای آن چه چیزی گرفته‌ایم؟»

بذرپاش در ادامه عنوان می کند: «طبق اخبار منتشر شده حق غنی ‌سازی صریحاً در این سند ذکر نشده است، این در حالی است که این موضوع جزو خطوط قرمز بوده است، وزیر خارجه‌مان هم این موضوع را ارجاع داده است که این در معاهدات با آژانس ذکر شده و نیاز به ذکر مجدد نیست.»

تابش: اقدام تیم مذاکره کننده هسته ای دست مریزاد دارد
محمدرضا تابش، نماینده اردکان، نیز در پی توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ گفت: «تفاهمی که صورت گرفت نتیجه پایمردی و استقامت ملت شریف ایران و هدایت‌های رهبری معظم انقلاب اسلامی است. همچنین حمایت مردم از دولت و تقدیر مسئولان اجرایی در این موضوع دخیل بود و واقعا جای دست‌مریزاد و خدا قوت دارد. »

تابش گفت:‌« ممکن است هر جناح و هر گروهی بنا به ذائقه خودش ایرادات و اشکالاتی به این توافق وارد کند ولی ما هنوز به موضوع واقف نیستیم و آنچه در روند مذاکرات اتفاق افتاده کاری بزرگ و سترگی است. مطلع هستم مذاکرات بین‌المللی چقدر سخت است و رسیدن برای یک تفاهم در خصوص جابجایی کلمات بسیار سخت است و این جای تشکر دارد.»

وی در ادامه خاطر نشان کرد: «‌انرژی هسته‌ای یک مسئله ملی بوده و باید از اظهارنظر جناحی و سیاسی در خصوص این پرونده بپرهیزیم و باید سعی کنیم منافع ملی در نظر گرفته شود و این مستلزم آن است که از اهداف جناحی و گروهی پرهیز کنیم. »

باهنر: ظریف به مجلس گزارش می‌دهد
محمد رضا باهنر، نایب رئیس دوم مجلس،  نیز با بیان اینکه کسی حق ندارد ذره‌ای از حقوق ملت ایران عدول کند، گفت: «هیئت رئیسه از وزیر خارجه برای ارائه گزارش مبسوط درباره مذاکرات هسته‌ای، برای حضور در جلسه غیرعلنی مجلس دعوت می‌کند.»

باهنر در ادامه عنوان می کند: « همانطور که دوستان گفتند در این مذاکرات قراردادی امضا نمی‌شود بلکه یک پیش‌نویس تفاهمنامه تدوین شده که شش ماه طرفین فرصت دارند نشان دهند آیا به تفاهماتی که انجام داده‌اند، پایبند هستند یا نه که البته عمل به تفاهمات بر عهده هیئت مذاکره کننده نیست بلکه بر عهده مقامات رسمی کشور و در رأس آنها مقام معظم رهبری است.»

نایب رئیس دوم مجلس در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد:« بنابراین اگر خدایی ناکرده اشتباهی هم از سوی تیم مذاکره کننده هسته‌ای رخ داده باشد، نظام جمهوری اسلامی ایران آگاه و بیدار است و مواظبت، دقت و راهنمایی می‌کند که از این جهت نیز دوستان دغدغه‌ای نداشته باشند البته ما مطمئن هستیم عزیزان مذاکره کننده، تمام ملاحظات را رعایت کردند.»

بروجردی: اولین خاکریز را فتح کردیم

علاء‌الدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، نیز در حاشیه مراسم معارفه رئیس مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع خبرنگاران در مورد مذاکرات ژنو گفت: «بنده فکر می‌کنم تحول مهمی در عرصه مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران اتفاق افتاد و ما موفق شدیم اولین خاکریز را در این عرصه مهم فتح کنیم.»

وی افزود: «به رسمیت شناختن حق هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و پذیرفتن اصل غنی‌سازی توسط کشورهای ۱+۵ بی‌شک برای جمهوری اسلامی ایران یک موفقیت محسوب می‌شود.»

بروجردی تصریح کرد: «برنامه‌ریزی برای برداشتن گام‌های بعدی و پذیرفتن اصل توافق‌ها که در نهایت موضوع هسته‌ای از شورای امنیت سازمان ملل به شورای حکام برگردد و ما بتوانیم در یک شرایط عادی به فعالیت‌های خودمان ادامه دهیم برای ما یک موفقیت بود.»

وی افزود: «منحنی تحریم‌ها سیر نزولی خود را عملا آغاز کرده است و ما در آغاز این کار هستیم اما همین که سطح تحریم‌ها را شکسته‌ایم برای جمهوری اسلامی ایران یک موفقیت محسوب می‌شود.»

حداد عادل: گام اول ژنو مثبت بود/ نیازی به تصویب توافقنامه در مجلس نیست

غلامعلی حداد عادل، نماینده مجلس شورای اسلامی، نیز درباره توافق ژنو گفت:« تصور می‌کنم این نتایجی که در مذاکرات هسته‌ای به دست آمده است در گام اول مثبت بوده است و این گام اول را نباید نفی کرد و برای برداشتن گام‌های بعدی با حفظ حقوق ملت باید اقدام کرد.»

نماینده مردم تهران، درباره انتقادات نمایندگان در صحن علنی امروز مجلس به مذاکرات هسته ای، افزود: «من اصل حساسیت نمایندگان را نسبت به آن چیزی که در ژنو گذشته است را مثبت می‌دانم و ستایش می‌کنم، یعنی نمایندگان به‌عنوان نماینده ملت حق دارند که نسبت به آنچه که توافق شده است حساس باشند، خصوصاً که متن توافق هم صبح امروز در دست نمایندگان نبود.»

وی افزود: «بعد از انتشار متن موافقت‌نامه و ترجمه آن بهتر می‌شود درباره جزئیات این توافق داوری کرد، مخصوصاً که مقام معظم رهبری هم در پاسخی که به رئیس جمهور دادند، از تلاش گروه مذاکره‌کننده ایرانی اظهار رضایت کردند، این در واقع قدری به نمایندگان آرامش می‌دهد اما نگرانی نمایندگان درباره ماهیت توافق یک امر قابل درک است.»

حداد عادل درباره اینکه برخی نمایندگان انتظار تصویب این توافقنامه در مجلس را دارند، گفت: «تصور نمی‌کنم که نیازی باشد که این توافق‌نامه در مجلس بررسی و تصویب شود، اگر چنین چیزی لازم بود قبل از اعزام تیم مذاکره‌کننده باید این را اعلام می‌کردیم، الان موکول کردن به تصویب، نظیر این حق را به طرف مقابل هم می‌دهد و همین مقدار پیشرفتی را هم که در مذاکرات حاصل شده، دچار وقفه می‌کند.»

ولایتی: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای گام بلندی برداشت
علی‌اکبر ولایتی، رئیس جدید مرکز تحقیقات استراتژیک، نیز عصر امروز در مراسم معارفه خود با بیان اینکه دولت در سیاست خارجی موفق بود، افزود:« همکاران ما یعنی آقایان ظریف، عراقچی و نیروهای دیگر قدم بزرگی را برداشتند. این آقایان از نیروها و محصولات باسابقه وزارت امورخارجه هستند.»

رئیس جدید مرکز تحقیقات استراتژیک تاکید کرد:« هنوز در گام‌های اولیه هستیم و امیدواریم با شایستگی این همکاران و تلاشگران عرصه دیپلماسی در قدم‌های بعدی هم موفق باشیم.»
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۱۸:۱۰:۳۰
اینکه حق غنی سازی رو در ظاهر به رسمیت شناختن یک گام به جلوست، ولی اینکه تحریم ها کما فی السابق هستن باید صبر کرد دید تو 6 ماهه اینده چی میشه، به هر حال ما الان تا لب خط قرمزمون اومدیم عقب، ولی اونا یک میلیمتر رفتن عقب چون حق غنی سازی که تو ان پی تی هست، چه تو توافق نامه باشه چه نباشه. انشالله هرچی خیره پیش بیاد (1795698) (alef-10)
 
سعید
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۱۹:۰۰:۲۵
امشب ساعت 8 فرودگاه مهرآباد میریم به پیشواز شیرمرد ایران ظریف (1795885) (alef-13)
 
اسد
۱۳۹۲-۰۹-۰۵ ۱۲:۱۴:۲۶
میریم ترکمنچای رو تبریک بگیم (1800739) (alef-10)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۸:۰۲:۱۸
برو مطالعه کن تا بفهمی ترکمنچای چی بوده. یه چیزی شنیدی و فقط مثل طوطی تکرارش میکنی (3040860) (alef-3)
 
ايمان اريا
۱۳۹۴-۰۷-۰۳ ۱۲:۵۲:۲۳
توافق هسته اي بين ايران وگروه ٥+١ بزرگترين اشتباه سياسي وغفلت حقوقي در عرصه بين المللي وعدول از ارمانهاي بلند انقلاب كبير اسلامي ايران بود ما ايران را براي اسلام ميخواهيم بله اين توافق براي نان ويك ايران محدود خوب است وقتي بااين توافق جلوي توسعه فراتراز مرز را گرفته ما چگونه به عنوان نماينده جهان اسلام قادر خواهيم بود دربرابر سلاح مدرن دشمنان مقابله كنيم بعد اگه به متن اظهارات اوباما دقت كنيد باوجود اين توافق درمورد مقابله با داعش ازچه ادبياتي مرموزانه استفاده كرده هم چنين وقتي غني سازي موثر ما به روسيه انتقال داده ميشه واقعا چه چيزي رو بدست اورديم ايا بجز نان وبرداشتن تحريم ها انهم باشرايطي متزلزل بدست اورديم حالا شايد تصور بشود اين نظر اشتباه است اما نتيجه روشن است ومتعاقبا براي بعضي ها مشخص خواهد شد !؟ (3211860) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۱۹:۰۰:۴۰
امشب ساعت 8 فرودگاه مهرآباد میریم به پیشواز شیرمرد ایران ظریف (1795887) (alef-5)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۲۳:۲۸:۵۷
----

پیروز مجتهدزاده، استاد ژئوپولیتیک دانشگاه تهران و دانشگاه جرج واشنگتن، :

مبادا ما به سمت قهرمان‌سازی از ظریف یا هر کس دیگری برویم. امان از قهرمان سازی و قهرمان‌پرستی! (1796689) (alef-13)
 
دانشگاهی
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۲۲:۵۲:۲۶
پس مشخص است که از قهرمان هشت ساله خود دل خوشی ندارید. (1799770) (alef-13)
 
نهاوند
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۹:۴۴:۳۲
یادتان باشد بعدا دبه در نیاورید ای کاش می شد انهایی که اینطوری خوشحال هستند فردا دبه در نیارند که ما نبودیم وقتی معلوم شد که اقای روحانی بلا های سال 81 و به سر مردم اورده (1797274) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۱۱:۴۰:۵۷
بابا جان! مادر من سرطان داره و داروهاش گیر نمی آد و داره می میره! می فهمی چی می گم؟! بابا جان هر هفته که مادرم را با هواپیما می برم تهران، هزار امامزاده نذر می کنیم که هواپیما وسط هوا نیفته پایین، چون از دور خارج شده و قطعه هاش گیر نمی آد! می فهمی چی می گم؟! (1797660) (alef-13)
 
hadi
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۱۷:۱۳:۰۹
آره روحانی بلا سر مردم آورد که هیچ قطعنامه ای تصویب نشد ، پرونده به شورای امنیت نرفت و هیچ تحریمی نشدیم و برنامه هسته ای مون رو کجدار و مریز پیشرفت دادیم... (1798779) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۱۷:۳۳:۳۱
باشه تو خوبی (1798858) (alef-13)
 
دانشگاهی
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۲۲:۵۴:۵۲
برو معنی "بلا " را در لغت نامه معین یاد بگیر. حتما نظرت عوض می شود. (1799781) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۵ ۰۹:۳۷:۵۷
سال 81 بلایی سر مردم نیامد
بلای واقعی، تحریم نفت، تحریم مالی بانکها، و ... بود (1800399) (alef-10)
 
وحید
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۱۹:۰۹:۳۲
نه عزیزم حق غنی سازی به صراحت تو ان پی تی نیومده شما میتونی با نگاه کردن به معاهده ان پی تی ببینی که در هیچ جای آن چیزی به اسم حق غنی سازی نیومده بلکه از یکی از بندهای آن چنین تفسیری میشود که مورد قبول غربی ها نیست و اینکه تیم مذاکره کننده ما با زیرکی چنین حقی را از 6 قدرت بزرگ جهان گرفت
فراموش نکنیم این تفاهم نامه با بزرگترین و قدرتمند ترین کشورهای دنیا بسته شده نه با تاجیکستان و افغانستان پس همینکه تونستیم خط قرمزهای خود را حفظ کنیم یک پیروزی بزرگ بود (1795927) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۲۲:۳۹:۵۱
دقیقا کدام بند تفاهم نامه حق غنی سازی ایران را به رسمیت شناخته؟ (1796566) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۲۳:۵۴:۰۸
شما از ان پی تی اطلاع نداری وحید خان ظاهرا، همین امروز اقای ظریف هم این نکته رو گفت که چون تو ان پی تی این حق قائل شده ما هم داریم و تفسیر امریکا به درد خودش میخوره، عجیب که شما هم تفسیر امریکا رو داری (1796761) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۵ ۱۶:۲۶:۴۸
نوکرتم حالا اگر زیر حرفشون زدن
اگر این تحریمها که برنداشتن چی میشه؟
این همه هزینه که کردیم
این خون هایی که دادیم (1801640) (alef-10)
 
سالار
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۰:۲۸:۲۳
هنوز برای قضاوت خیلی زوده ،فقط سوال من اینه که چطور شد یه دفعه این 6 کشور ،نظرشون اصلاح شد و مارو هسته ای دانستند؟
هر کس باشه شک میکنه ، در هر حال دعا میکنم گام به جلو وبدون دادن باج و معامله بوده باشه (1796840) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۱:۱۶:۳۹
جمله پنجم:

ترجمه وزارت خارجه:
این راه حل جامع متضمن یک برنامه غنی سازی با تعریف مشترک و محدودیت‌های عملی و اقدامات شفاف ساز به منظور تضمین ماهیت صلح آمیز برنامه هسته‌ای می‌باشد.

ترچمه دقیق:

این راه حل جامع دربرگیرنده یک برنامه غنی سازی با تعریف مشترک و محدودیت‌های عملی و اقدامات شفاف ساز به منظور تضمین ماهیت صلح آمیز برنامه هسته‌ای می‌باشد.

(توضیح: یعنی این موافقتنامه یه هیچ وجه "متضمن" غنی سازی نیست بلکه اکنون تعریف فعالیت غنی سازی در ایران موکول به رسیدن به یک تعریف مشترک یا طرف مقابل است. به بیان دیگر ما برای تصمیمات خود در زمینه غنی سازی شریک پیدا کرده ایم) (1796907) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۴:۰۱:۴۷
یه جورایی میگی که با بزرگترین و قدرتمندترین کشورهای دنیا بسته شده انگار یادمون رفته که همین بزرگترین!!!‌کشورهای جهان تا بحال چندین چند بار تفاهم نامه های بین المللی شون رو با ایران زیر پا گذاشتن. بابا یه کم حافظه تاریخی داشته باش بعد اظهار نظر کن عزیز دلم (1796977) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۲۱:۲۷:۳۷
با دقت متن توافق را بخوانید غنی سازی چیه یک مترسک بنام انرزی هسته ای باقی مانده مترسکی که کلاغ ها را هم نمی ترساند..این یک امان نامه است اما به چه قیمتی..........میخوام بدونم خطوط قرمز کجای این توافق نامه مد نظر بوده (1796335) (alef-13)
 
منضور
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۲۲:۰۱:۴۶
اینطوری که صحبت میکنی انگار مرزها و منافع رو خیلی بهتر از خیلیا می فهمی(حتی از عقلای علم سیاست!)
همینکه تابوی عدم غنی سازی شکست خودش خیلی مهمه ضمن اینکه یه مقدار توجه کنی سوخت هسته ایی با غنای 3.5 درصد برای انرژی هسته ایی کافیه و مازاد بیشتر جنبه تحقیقاتی و یه مصارف خاص و داروویی داره که اونم در اون حد از خارج قابل تهیه است(حتی با همین وضعیت تحریم مطمئن باش!)!پس چیز زیادی از دست نرفته. (1796442) (alef-13)
 
جعفری
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۰:۰۶:۱۷
واقعا متاسفم وقتی متن این تفاهمنامه را می خواندم احساسم این بود که قرارداد ترکمانچای را میخوانم (1796790) (alef-13)
 
سینا
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۰:۴۰:۳۴
(امام خمینی رحمة الله علیه: مجلس در راس امور است)

اصل 77 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران:
عهدنامه‌‏ها، مقاوله‌‏نامه‌‏ها، قراردادها و موافقت‌‏نامه‏‏‌های بین‌‏المللی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.

اصل 125 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران:
امضای عهدنامه‏‌ها، مقاوله‌‏نامه‏‌ها، موافت‏‌نامه‏‌ها و قراردادهای دولت ایران با سایر دولت‌ها و همچنین امضای پیمان‏ه‌ای مربوط به اتحادیه‏‌های بین‌‏المللی پس از تصویب مجلس شورای اسلامی با رییس جمهور یا نماینده قانونی او است. (1796863) (alef-13)
 
پسر شجاع
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۸:۰۶:۰۱
با سلام
اصرار حمیدرضا رسایی و بذرپاش مبنی بر این که باید این توافقنامه به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد قابل تأمل است. با فرض این که این توافقنامه نیازمند تصویب مجلس شورای اسلامی باشد، علت این اصرار را در دو محور می توان تشخیص داد:
1) این آقایان در مجلس به این توافقنامه رأی نخواهند داد؛ این فرضیه بسیار قوی است. با این کار عملاً تمام زحمات تیم مذاکره کننده هسته ای را خنثی و بی اثر خواهند کرد و چوب لای چرخ دولت تدبیر و امید خواهند گذارد.
2) به توافقنامه رأی مثبت خواهند داد: با این اقدام نمایشی عوام فریبانه را ترتیب می دهند که «بله! ما هم در حصول نتیجه برای مذکرات هسته ای اثر گذار بودیم». اما کیست که فراموش کند که همین آقایان در 8 سال گذشته با استفاده از همین مستمسک چه بلایی بر سر اقتصاد و امنیت این کشور نیاوردند.
حصول یک توافق نهایی و همه جانبه در مسئله هسته ای و به تبع آن برداشته شدن تحریمها، چیزیست که مطلقا با خواست ایشان همخوانی ندارد.
چون در صورت حصول به این نتیجه، شرکتهای خارجی متعلق به ایشان دیگر نمی توانند به بهانه تحریمها مایحتاج ضروری زندگی مردم را به دهها برابر قیمت وارد کشور کنند و تازه با افتخار بگویند: «ما تحریمها را دور زدیم.» (1797079) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۶ ۱۲:۵۶:۵۸
واقعا آفرین باین تحلیل - اینها دشمنان واقعی ملت هستند (1803912) (alef-6)
 
محسن
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۸:۵۳:۱۱
خوب این كه معلومه شش ماهه دیگه هم 5+1 اعلام میكنه كه ما هنوز به نتیجه نرسیدیم این كه چیز خیلی سختی نیست مگه ده سال پیش ما همچین كاری رو نكردیم فقط تو این وسط كلی سوخت از بین میره و كلی اطلاعات به دست اونها می افته كه اگه خواستن حمله كنن با اطلاعات كامل این كار رو انجام بدم
تو یكی از بنده ها اومده " توصیف و شرحی کامل از گستره عملیات‌های هر یک از تأسیساتی که به طور خاص به فعالیت‌های هسته‌ای مشغول هستند ارائه می شود." این یعنی اونها می تونن به بهانه هسته ای بودن هر جا كه ارداده كنن رو بازدید كنن حتی مراكز نظامی ما رو
و این یعنی با دست خودمون خودمون رو نابود كنیم
نباید انقدر ظاهر بین باشیم (1797164) (alef-10)
 
حسن کچل
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۱۹:۲۷:۴۲
شما هم که همش فکرتون به جنگ و غارته سریال جومونگ رو شما اثر گذاشته نه؟

تعداد سانتریفیوژهای ما از 160 به 19000 رسیده غنی سازی رو به 20 در صد رسوندیم تازه با کل دنیا هم مخالفیم انتظار داری بزاری هرکاری میخایم بکنیم؟ (1799248) (alef-13)
 
دانشگاهی
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۲۲:۵۰:۱۶
باطن بینی شما و امثال شما ملت را زیر فشار تحریم ها له کرد. (1799764) (alef-13)
 
فری
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۹:۴۰:۰۲
فراموش نمیکنیم صداهایی که یکماه قبل در جهت سخنان نخست وزیر اسراییل همگرایی عجیبی داشتند
و اینکه سنگ جلوی پای بچه های هسته ای می انداختند
مثلا انتظار داشتند تا کلمه به کلمه نشستها منتشر گردد !!!
آخه آدم باهوووووووووش
همین جلسات محرمانه مجلس یا شورای عالی امنیت ملی که داخل کشور خودمونه
مگر از رادیو تلوزیون پخش زنده میشه که انتظار داری مذاکرات هسته ای که همه دنیا دنبالش هستند
را بازگو کنند !؟

اما در آخر میگم که بچه ها مچکریم

غربی ها میخواستند نتیجه را 5 - 1 به نفع خودشان کنند
اما تیم هسته ای به کاپیتانی ظریف نتیجه را 3 -3 کرد
بچه ها مچکریم (1797261) (alef-10)
 
امید
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۲۱:۰۱:۱۴
iجالبه که هم اسرائیل از این تفاهم نامه عصبانی شده و هم برخی آقایون داخلی !!! معنیش چی می تونه باشه جز اینکه تفکر آقایون به اون طرفیا نزدیک تره تا خودمون؟؟ (1799499) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۹ ۱۴:۴۳:۱۵
این عصبانیت دو جنبه مختلف دارد
یکی می گوید چرا بیش از این حق ایران را پایمال نکردید
و دیگری میگوید چرا بیش از این از حق ایران دفاع نکردید (1810001) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۱۳:۰۵:۵۶
خداوند متعال به حق خون پاك شهدا ونفس جانبازان انقلاب و مرام امام راحل ؛ كشورمان و رهبر عزيزمان وملت مسلمان وبزرگمان را از شر بزرگ افراطي هاي داخلي كه همانند خوارج نهروان خون به دل اما علي (ع) كردند نجات دهد .
ما امروز شر بزرگ اسرائيل و منافقين را به خودشان برگزدانديم اما اشرار داخلي كه شعار هاي به ظاهر زيبا ميدهند قصد عبور از رهبري را دارند و جاي نگراني براي دلسوزان نظام ايجاد كرده اند. (1797936) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۲-۰۹-۰۹ ۱۳:۳۷:۴۱
کاملا باهاتون موافقم (1809859) (alef-13)
 
اعظم
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۱۳:۳۴:۵۰
به نظر من وقتی دستگاه سیاسی یه کشور نیرومند باشه ، اینگونه میشه به جلو رفت. کی فکرشو می کرد که دولت جدید به این زودی بتونه به یه توافق بین المللی برسه ؟ این جای خوشحالی داره.
اما منم با شما موافقم که عقب نشینی خارجی ها جلوی ما کم بوده و خیلی هم خوش قول نیستن. اما خوب همین یه ذره کوتاه اومدنشونم برا گام اول خیلی خوب بوده. حالا در صحنه ی بین المللی با اعضای دولت ایران با احترام برخورد میشه. چیزی که در چندین سال گذشته اصلا دیده نشده. این هم خودش میتونه زمینه ساز گام های بعدی باشه.
به هر حال من به عنوان یه ایرانی از تیم مذاکره کننده صمیمانه سپاسگذاری می کنم. خدا قوت . پاینده باشید . (1798018) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۵ ۰۰:۴۹:۳۶
دوست عزیز حق غنی سازی حتی در ان پی تی هم نیامده بلکه ذکر شده بهره برداری صلح امیز از انرژی هسته ای که یک بخش آن می شود تولید سوخت و یک حلقه از زنجیره تولید سوخت موضوع غنی سازی هست پس لطفا ریز بین نباشد کمی افق دیدتون رو فراتر از غنی سازی ببرید (1800031) (alef-10)
 
سیدغلامرضاقاضوی
۱۳۹۲-۰۹-۰۵ ۱۱:۲۲:۲۸
ضمن تشکر ازاقدامات انجام شده لازمست جلوتر از مقام معظم رهبری وریاست محترم جمهوری حرکت نکنیم وبا امید به آینده پیش بریم که انشاالله نتایج مثبی را بدست بیاوریم البته رضای حق تعالی چه با توافق وچه بدون آن. (1800620) (alef-10)
 
قاسم
۱۳۹۲-۰۹-۰۵ ۲۱:۰۶:۰۳
دقیقا کجا این حق غنی سازی رو به رسمیت شناختن؟ (1802185) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۶ ۰۳:۳۸:۵۴
تو قطعنامه ها از نظر حقوقی ما نمیتونیم غنی سازی داشنه باشیم اما در توافقنامه به صراحت راه حل جامع رو متضمن غنی سازی دونسته و سطحش رو قابل گفتگو میدونه نه خود غنی سازی رو که خدایی خیلی خیلی پیروزی بزرگیه. آمریکایی ها میدونن چیکار کردن که جلوی تند روهاشون دارن ماله میکشن و حتا برعکس بقیه کشورای 5+1 حاضر نشدن متن توافقنامه رو بذارن و ی تفسیر جهت دار ازش گذشتن... (1802951) (alef-10)
 
سعید
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۱۸:۱۴:۵۵
برای باز شدن فرات نباید تن به ذلت داد
فعلا که گزارش ها ضدو نقیض است . ما امید واریم گزارش آقای ظریف صحیح باشد . اگر گزارش آمریکا درست باشد که خیلی نا امید کننده است (1795717) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۱۸:۵۰:۱۲
حالم از تحلیلهای آبکی کاسه های داغ تر از آش به هم میخوره.
رهبری تایید کردن اونوقت بعضیها ان قلت میارن.
خاهشا بزارین مردم ایران نفس بکشن. (1795841) (alef-9)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۲۳:۵۵:۱۳
رهبری فرمودن انچه شما مرقوم کرده اید..... یعنی فرضو بر صحت گذاشتن، ولی این فرض باید با گزارش دقیق اقایون اثبات بشه تا بشه اظهار نظر کرد (1796766) (alef-13)
 
ساناز
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۰:۲۰:۳۴
حق غنی سازی ما به رسمیت شناخته شد اما چطوری؟ گفتن اجازه غنی سازی بیشتر از %5 رو ندارید و اون مقدار اورانیوم غنی شده بالای %20 رو هم که دارید باید تویه شش ماه مصرف کنید. به نظر شما این یه پیروزیه یا ...؟ (1796825) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۲-۰۹-۰۵ ۱۶:۲۷:۳۹
شما بفرمایید آخرین پیشنهاد جناب جلیلی در آلماتی چی بود! (1801642) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۹ ۱۴:۴۷:۴۰
متن پیشنهاد غربی ها به جلیلی در آلماتی خیلی شبیه چیزی که الان تصویب شد بود ولی تیم ایرانی آن موقع نپذیرفتند!
حتی تیم جدید هم ابتدا در شعارهایشان گفتند آن بسته و پیشنهاد به تاریخ پیوست ولی ....
همین مقاومت های ملت ایران و حاضر به موافق نشدن تیم قبلی بود که طی چند سال اخیر بندها کم کم تعدیل می شد و بیشتر به نفع ملت ایران می شد! (1810014) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۱۶:۵۹:۱۶
کجارهبری تاییدکردن؟ (1798743) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۲۰:۰۴:۰۱
ذلت اینه که یک جوون 30 با داشتن تحصیلات بالا نتونه شغل پیدا کنه و خونه وزندگی تشکیل بدهو مجبور باشه راهی این کشور واون کشور بشه (1796110) (alef-1)
 
س ص
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۲۰:۳۳:۱۸
خیلی از یاران سست ایمان امام حسین نیز برای دوری از مرگ و سختی ها اردوی امام را ترک کردند (1796205) (alef-13)
 
شبیه راز
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۲۰:۴۱:۵۸
مثل دانشمندان جوان هسته ای ما که در این دولت تدبیر وامید باید روزهای سرکوب استعداد ، دست به مهاجرت بزنن. (1796231) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۲۱:۰۹:۰۷
آخه طوری حرف می زنی انگار فقط خودت جون سی ساله هستی
ای بابا
از تمام همکلاسی های من که از شهرستان کوچکی هستم کسی بیکار نیست
تو چه جور ادمی هستی که سرمایه سفر خارج رو داری ولی توان و فکر کار اقتصادی رو در اینجا نداری
می تونی منتظر باشی تا شغل بیاد در خونتو بزنه (1796284) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۲۱:۲۹:۰۵
اگه این جوون پول داره تو کشور خودش کار میکنه اگه نداره نمی تونه خارج بره (1796341) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۲۲:۲۴:۲۳
چه ربطی داره جوون. (1796515) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۸:۳۹:۱۸
منم بك جوون بیكارم اما اگه اینها می خواستن به همین سادگی همه رو قبول كنن چرا از همون اول نكردن مگه ملت مسخرهاشون هستن چرا نزدیك به یك دهه ملت رو تحت فشار گذاشتن
من كه خوشبین نیستم و فكر می كنم اینم مثل جام شیردالشون هستش (1797133) (alef-10)
 
عبداله
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۱۱:۳۳:۵۱
تو فکر میکنی طرف مقابل ماست هست یا نوکر ما هست که از اول هر چی ما میگیم قبول کنه؟ این هنر این دولت و آقای ظریف بود که مانع ادامه خرابکاریهای دولت قبلی و دشمنان شدند. (1797625) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۱۳:۳۲:۰۸
اكه بيكاري پس خانوادت مايه دارن و از درد بي كارها چيزي نمي دوني وگرنه اين حرف رو نمي زدي يا اساسا سياسي فكر ميكني (1798012) (alef-13)
 
anar
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۸:۵۳:۲۸
خدایا همه آنهایی که به قصد قربت جلوتر از رهبر خودشون را صاحب کشور میدونند به راه راست هدایت کن
عزیز برادر حرف دل زدی خدا دلت را شاد کنه (1797166) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۸:۵۸:۰۱
خدا کنه که بعد از این وضع اقتصادی مردم ما خوب باشه و به عزت برسیم. ولی فکر نکنم چنین چیزی اتفاق بیفته. مشکل اصلی از سوء مدیریت مدیران برنامه ریزی و اجرایی کشور است. (1797174) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۱۳:۰۴:۳۷
خوب گفتی ولی متاسفانه بلطف دولت نهم و دهم یکی از جوونای 30 ساله به چه جاهایی که نرسید: معاون رییس جمهور، رییس سایپا، صاحب روزنامه وطن امروز، ,... (1797927) (alef-13)
 
مسعود
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۲۲:۱۱:۲۱
انشاله به یاری حضرت حق و مدیریت صحیح دکتر ظریف و تیم قدرتمندشان روز به روز بهتر میشود (1799675) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۲۱:۰۸:۵۲
خلط مبحث می کنید. شما با شبیه سازیهای تاریخی، فقط خودتان را سرگرم می کنید. ربط دادن مذاکرات هسته ای در قرن بیست و یکم با مسئله آب فرات و ماجرای عاشورای سال 61 هجری، فقط از عهده آدمهای متوهم بر می آید. شما با این کارتان ادبیات عاشورا را نیز تحت الشعاع قرار می دهید. اگر یک نادان در آن سوی جبهه نیز بخواهد با همین شبیه سازیها، ارزشهای ما را زیر سوال ببرد، آن وقت باید امثال جنابعالی توبه کنند. (1796283) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۲۱:۴۰:۵۱
ترکمانچای بود این توافق نامه (1796371) (alef-5)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۲۳:۳۶:۳۵
----

متاسفانه چیز زیادی برای معامله در دور بعدی وجود ندارد . (1796706) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۲۳:۵۱:۳۹
اصلا میدونی ترکمنچای چیه؟ اونو با عسل میخورن یا با کره؟؟
سعی کن اول ینا رو بدونی بعد بگو ترکمنچای بود!!! باشه گلم؟؟!!!! (1796752) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۱:۲۲:۴۴
خواهشا کمی تاریخ بخونید
ترکمانچای زمانی بسته شد که افرادی مثل شما قلدری کردن رفتن با روسیه اون زمان که زورشون بهش نمی رسید جنگیدن بعد از شکست در مقابل اونا قرارداد ترکمانچای بسته شد.
دین ندارید جوانمرد باشید. (1796913) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۳:۰۴:۲۹
اصلا می دونی ترگمانچای چی بوده؟ (1796958) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۵:۳۰:۲۴
ذلت رو باید در دوران دولت قبل میدیدی.یادت رفته پوتین و رییس جمهور چین چرا اومدند ایران.وهر چی داشتیم جارو کردند.عهدنامه ننگین سعداباد رو بیادبیار که در دوران اقای دکتر بسته شد.اون موقعمجلس کجا بود که بیاد بگه هر تعهد بین دولتوکشور ههای خارجی باید به تصویب مجلس برسه؟ (1796994) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۷:۰۹:۱۳
ببینم دلار تو خانه جمع کرده بودی؟ (1797017) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۷:۲۹:۴۳
کدوم ترکمنچای؟ اختلاص 3 هزار میلیاردی یا دزدی 6 میلیاردی بعضی ها برای دانشگاهشون؟ مرد حسابی تو اصلا توافقنامه رو خوندی؟ (1797039) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۷:۴۹:۲۷
ترکمنچای اینه که پول نفتت تو چین و هند باشه و نتونی بگیریش !!
ترکمنچای اینه که مملکتون بشه آزمایشگاه مواد درجه 4 چینی !!
سرنگ چینی , آهن چینی؛ قرص چینی و شیر خشک چینی و ......

کی بشه انتخابات مجلس فرا برسه (1797059) (alef-13)
 
جلال
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۸:۱۴:۵۴
قردادی فاینانس پروژه های ایران با پول نفت ایران با کسر هزینه های مرتبط که احمدی نژاد با چینی ها بست و یک دلار هم تاکنون فاینانس نشده و رییس مجلس هم برای باز پس گیریش راه بجایی نبرد ترکمن چای است برادر جان (1797087) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۸:۲۲:۲۸
همیشه پیمان های ما یا گلستان بوده یا ترکمنچای و گوئیا هیچوقت ایرانی برای امتیاز گرفتن خلق نشده و شاید هم نان بعضی ها از این تعابیر در میآد/ منصف بودن هم خیلی خوب است بگذاریم مردم با آرامش زندگی کنند استرسهای پیش آمده برای کل عمرمانکافی است (1797106) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۹:۴۳:۱۸
نمیگم خیلی گل و بلبل بود اما ترکمانچایی بود برای رانت خواران (1797272) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۱۰:۳۹:۴۳
معلوم است فقط اسم وکلمه ترکمنچای را شنیده ای واین کلمه را همین طوری لقلقه می کنی.برو کمی مطالعه کن بعد چیزی بنویس.برای یک ایرانی که در بحرانی ترین شرایط اقتصادی اجتماعی با وجود دولت 8ساله ای که جزدروغ چیزی تحویلشان نداد،در انتخابات شرکت کرد وآن رأی بزرگ راداد ،بدون مطالعه کلمه ای را لقلقه کند زشت است (1797457) (alef-13)
 
منصور
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۲۱:۵۴:۳۲
ذلت اینه که جلوی یه ملت دائم دروغ بگی بعد هم قیافه حق به جانب بگیری در حالی که ملت در اثر غفلت و تندروی توی هزارجور مصیبت اقتصادی بیوفته!
دوران تندروی و رادیکالیسم کور تمامه !
گرامی ملت دارن زیر نادانم کاری های دولت قبل له میشند!
لطفا احساسی و جانبدارانه نظر نده (1796424) (alef-13)
 
حسن
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۱۹:۳۲:۲۱
داداش اگه تحلیل کنی حرفهای اقای ظریف و جان کری را می فهمی دروغگو کیست. (1799260) (alef-13)
 
فاطمه
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۰:۰۹:۰۹
نتیجه اقدامات ظریف ملت ایران را در آستانه سالگرد شهدای جهاد علمی(شهدای هسته ای ) شرمنده کرد....8 آذر شهید شهریاری ترور شد ..خدا بیامورزدش ... یا زهرا (1796798) (alef-13)
 
یک نفر
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۰:۳۱:۳۸
پس ملاک شما گزارش آمریکاست !؟
گزارش های 8 سال اخیرش رو هم بگوشتون رسیده !؟ (1796849) (alef-13)
 
anar
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۸:۵۱:۳۲
شما حرف کی رو قبول داری
یعنی دلت می خواهد حرف کی راست باشه؟
نه اینکه دنبال حقیقت هستی! اگر دنبال حقیقت هستی حرف برادر مسلمان آقا سید علی را قبول داری پس چرا از لسان دشمن دنبال حقیقت هستی؟ (1797161) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۹:۳۰:۱۱
نمیدونم چرا بعضیا کاسه داغتر از آش میشن. اگه ایران میگه بمب اتمی نمیسازه پس اورانیوم 20 درصد به دردش نمیخوره. پس باید ثابت کنه. هر کی هم باشه همینو میگه. من کاملا به آقای ظریف ایمان دارم
از نظر من انرژی هسته ای به درد هیچ جوانی توی ایران نمیخوره (1797228) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۱۰:۴۵:۰۴
انرژی هسته ای حق ماست و یه منبع خیلی بزرگه برای ما چه در صنعت و انرژِی... اگه میخوایم پیشرفت کنیم تو انرژی هسته ای هم نباید از بقیه کشورها عقب بمونیم (1797478) (alef-13)
 
سحر
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۱۵:۰۶:۳۵
واقعا براتون ....که همچین تحلیلی دارید.انرژی هسته ای حق ماست که داشته باشیم.
و فناوری هست که کشورهای بزرگ همه دارنش ونباید با چیزای بی ارزش از دست بدیمش (1798370) (alef-13)
 
ali
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۱۵:۵۸:۰۳
اورانیوم 20 درصد برای رادیوداروهاست نه بمب اتمی (1798537) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۹:۳۶:۵۸
فکر کنم شما نفست از جای گرم بلند میشه ذلت اونه که وقتی بچه کوچیکت میوه میخواد پول دوکیلو میوه از حقوق یک روزت بیشتر باشه (1797249) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۱۱:۴۱:۵۹
خودش داره به خودش مثبت می ده نالوتی. خدا وکیلی اگر 10 تا مثبتش واقعی باشه. الف جان درج کن تا بفهمه مردم هالو نیستند. (1797664) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۱۸:۱۹:۰۱
دوران تند روی به پایان رسید. درود بر محمد جوادددددددددددددددددددد (1795728) (alef-10)
 
محسن
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۱۹:۵۵:۱۴
فقط باید دعا کرد باز هم احمدی روشنها را شناسایی وشهید نکنند. (1796081) (alef-1)
 
منصور
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۲۱:۴۹:۰۷
دوست من شهدا همه می خواستند منافع ما حفظ شه (در همه زمینه ها) ضمننا با اگر یکی مثل احمدی روشن شهید شد بدتر از فرار مغزهایی دهها نفر مثل ایشون و شاید نخبه تر از ایشون به خاطر بدی شرایط نباشه.پس تندروی نکن و عجله هم نکن. (1796409) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۱۰:۴۳:۱۳
شناسایی وشهید کردن احمدی روشن ها نیاز به این توافق نداشت. این شناسایی وشهادت ها که در دوره مقاومت آقای جلیلی رخ داد. (1797469) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۲۱:۴۴:۳۵
از فردا کفن پوشان کفن هارو از اتوشویی تحویل میگیرند !!!! (1796388) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۲۲:۱۶:۰۰
جالب است که از تفاهم ایران با غرب هم اسرائیل و عربستان عصبانی‌ هستند و هم افراطیون داخلی‌ (1796488) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۱۸:۳۸:۰۸
برخی نمایندگان مجلس خوابند یا خودشان را به خواب زده اند ........................ (1795803) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۱۹:۲۰:۴۳
‎چی چی رو مسخره است؟ من دست مریزاد میگویم به تیم مذاکره کننده که با حمایت مقام رهبری توانستند ملت بزرگ ایران را سرافراز نمایند ‎ (1795976) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۲۳:۲۵:۵۰
واقعا بعضی از نمایندگان خوابند نمیدونند ما تو چه شرایتی از امریکا امتیاز گرفتیم (1796683) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۲۳:۲۸:۰۵
پیروز واقعی ملت ایرانند که تمام سختی هارو تحمل کردند و زره ای کوتاه نیومدند (1796687) (alef-13)
 
حسن ابادی
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۱۰:۴۸:۱۸
هشت سال با کمال آرامش و بی خیالی خوابیدند حالا مشغول خمیازه کشیدن هستند (1797491) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۱۵:۵۴:۵۲
کلا خوابن. اصلا به این مسایل فکر نمیکنن و فقط دنبال همفکران سیاسی خودشانند (1798531) (alef-13)
 
دارنشجو ارشد
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۱۸:۴۳:۲۹
مسخرست (1795819) (alef-10)
 
بیت ا...
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۱۹:۴۱:۲۰
‎چی چی رو مسخره است؟ من دست مریزاد میگویم به تیم مذاکره کننده که با حمایت مقام رهبری توانستند ملت بزرگ ایران را سرافراز نمایند ‎ (1796031) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۱۹:۵۶:۴۰
دسترسی به تمام مکان های سری ایران مسخرست یا ... (1796088) (alef-1)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۱:۲۴:۰۰
قبلشم دسترسی داشتن نمی دونی بدون که همه تاسیسات مانیتورینگ میشه (1796914) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۷:۲۵:۱۵
آخه آدم نادان! کجای توافقنامه آمده «دسترسی به تمام مکانهای سری ایران»؟! (1797034) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۲۰:۳۱:۵۱
کوچولو دانشجوی ارشد بودن واست مهمه؟ (1796196) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۲۳:۵۳:۲۵
حالت خوبه؟؟؟؟ چیزی به سرت نخورده؟؟؟
چی مسخره است؟؟ (1796758) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۰:۱۰:۰۶
نگران دلارهاتی؟
برو بفروش عموجون (1796801) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۷:۲۴:۴۳
شما اگر کارشناس ارشد هستی، بگو ببینم ارشد را با «ر» معمولی می نویسن یا «ر» دسته دار؟ (1797033) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۱۸:۴۵:۰۹
درود بر ظریف و روحانی (1795825) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۱۸:۴۶:۳۳
جناب رسایی، تصویب شد رفت
چرا هستی ناراحت؟! (1795828) (alef-13)
 
ناصر
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۱:۳۷:۵۹
این همینطوریه کلا". به احقاق حقوق حقه ملت حساسیت داره. راستی نمیدونی رفت آلمان؟ بحمدالله در سفارت آلمان دفاع عزتمندانه ائی هم از حقوق ملت داشتیم!!!!! بعد از سفر آلمان خبر این فتح الفتوح را به ملت میدهیم (1796922) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۸:۴۸:۲۴
درود بر دکتر روحانی و آقای ظریف (1797156) (alef-10)
 
شهداد
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۹:۱۵:۱۴
آقای رسایی میخوای بگیم رهبری از شما اجازه بگیرند تا به توافق اولیه برسیم
چرا به دیگر اصول قانون اساسی پایبند نیستید!
سیاست درست یعنی این -سیاست یعنی تدبیر درست. (1797202) (alef-10)
 
پیمان
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۱۸:۴۹:۰۴
این راه‌حل جامع، در برگیرنده یک برنامه غنی سازی مورد توافق دوطرف است، که با اِعمال محدودیت‌ها و اقدامات شفاف‌ساز به منظور حصول اطمینان از ماهیت صلح‌آمیز آن، [همراه خواهد بود].

This comprehensive solution would involve a mutually defined enrichment
programme with practical limits and transparency measures to ensure the peaceful nature of the
programme
راه حل جامع(نهایی) شامل یک تعریف دوجانبه ی برنامه غنی سازی با رویه های محدود کننده ئ ابزار های که اطمینان بخش ماهیت صلح آمیز برنامه است، می باشد.


همچنین در ابتدای معاهده راه حل جامع را تعریف کرده
This comprehensive solution
would build on these initial measures and result ina final step for a period to be agreed upon and the
resolution of concerns.
یعنی: برنامه غنی سازی بر اساس تعریف مشترک در راه حل جامع که منعقد خواهد شد تعریف می شود.

علاوه بر این آمده
At Fordow, no further enrichment over 5% at 4 cascades now enriching uranium, and not increase enrichment capacity. Not
feed UF6 into the other 12 cascades, which would remain in a non-operative state. No interconnections between cascades.
Iran announces that during the first 6 months, it will replace existing centrifuges with centrifuges of the same type. (1795836) (alef-13)
 
فراز
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۲:۴۶:۱۸
سلام - آقا پیمان - این ترجمه هایی که شما کردید درست نیست. موفق باشید (1796954) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۳:۵۹:۱۵
خب عزیز من همین متنی که اوردین یعنی فعلن کشک وایسین تا برسیم به رسمیت شناختن حقوق هسته ای!!! هنوز که رسمی شناخته نشده ... خود آقای ظریف هم در مصاحبه در جواب این مطلب که کری گفته به رسمیت نشناختیم به هیچ وجه به این بندها استناد نکرد بلکه گفت طبق معاهدات بین المللی ما این حق رو داریم....
آنچه در این معاهده آمده فقط یک وعده ی سرخرمن است حالا با ید صبر کنیم ببینیم سر خرمن زور کی بیشتره ما یا اونا؟! (1796976) (alef-13)
 
روزبه
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۱۸:۵۳:۱۴
از مردم تهران فقط يك درخواست دارم. در انتخابات مجلس بعدي توي انتخابات شركت كنيد. (1795857) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۲۳:۵۵:۵۶
از تمام آحاد ملت دعوت میکنیم که با آگاهی و شناخت کامل در انتخابات بعدی مجلس شرکت کنند. (1796767) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۲:۲۱:۵۹
اي دمت گرم جانم گل گفتي...خواهشن شركت كنيد تا بعضي حرفها را كمتر بشنويم..ظريف خسته نباشي شير مرد. (1796940) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۷:۴۷:۱۹
فقط تهران؟ (1797055) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۸:۵۱:۱۶
یکی از بزرگترین مشکلات این مملکت بی مسئولیتی گروهی از مردم است که با خالی گذاشتن صحنه، راه را برای عرض اندام افرادی چون رسایی و ... هموار می کنند. (1797160) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۱۸:۵۳:۵۵
نميفهمم چرا آقاي رسائيان وهم فكرانشون در ٨ سال گذشته انقدر قانون گرا نبودند!!؟ (1795862) (alef-13)
 
علي
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۱۸:۵۴:۴۲
خدايا كي اين جهار سال جناب اقاي رسايي تمام مي شود (1795864) (alef-13)
 
کیان
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۷:۱۰:۱۷
مردم با غیرت تهران باید با صندوقهای آرا آشتی داشته باشند تا چنین افرادی به مجلس راه پیدا نکنند (1797020) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۱۸:۵۶:۳۲
مصباحی مقدم و زاکانی و نماینده رهبری در بسیج و هاشمی هم تعریف و حمایت کردند... (1795871) (alef-13)
 
کامی
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۱۸:۵۷:۳۶
آقا ما که دنبال بمب اتم نبودیم، پس اورانیوم 20% نمیخواستیم.الان هم فقط این را از ما گرفتند و در عوض امتیازات خوبی به ما دادند.
روحانی مچکریم (1795876) (alef-13)
 
جعفری
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۰:۱۰:۵۶
جناب! اورانیوم 20 در صد برای ساخت رادیوداروها به کار میره نه بمب هسته ای (1796803) (alef-13)
 
سالار
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۰:۳۰:۲۰
نظرتان بسیار سطحی بود. اندکی تامل ئ تعمق کنید بهتر است (1796845) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۴:۰۴:۱۷
امتیازات خوب!!!؟ بابا بخدا عرق ملی بعضی ها آدم رو کشته!!!‌اینکه تحریم ها رو برنداشتن و از صد میلیارد دلار پول ملت و مردم که به زور غصب کردن فقط هشت میلیاردش رو آزاد کردن امتیازات خوب محسوب میشه!؟

از نظر بعضی ها اینکه امریکایی ها بگن ما فردا قول می دیم اگه ایرانی ها رو دیدیم الکی تو گوش شون سیلی نزنیم خیلی امتیاز محسوب میشه!!! (1796979) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۴:۱۴:۴۷
رئیس جمهور آمریکا گفت: برای اولین بار در 10 سال گذشته توانستیم گسترش برنامه هسته‌ای ایران را متوقف و بخش‌هایی از آن را به عقب ببریم. (1796982) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۸:۵۴:۵۴
شما يک رآکتور تهران داريد که ايزوتوپها و راديوداروهاي پزشکي توليد مي کند و سوخت آن صفحات بيست درصدي است . دفعه قبل که خواستيم بخريم ندادند رفتيم به سمت غني سازي بيست درصد . (1797169) (alef-10)
 
علی‌
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۱۸:۴۳:۳۳
آقای وارد الان هم اون ۲۰% هارو گفتن برای همین رآکتور تبدیل به میله سوخت کنند. نگفتن بندازنشون تو مستراح که.ما برایه رآکتور تهران میله سوخت میخوایم. تازه همین الانشم برای چندسال سوخت داریم. (1799115) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۲۱:۰۲:۵۱
خوب واسه رآکتور تهران به اندازه کافی تولید کردیم. و تا سالها نیاز نداریم. (1799502) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۱۰:۴۹:۳۸
آره والا 20 درصد رو هم برای روکم کنی تولید کردیم که بتونیم چانه بزنیم (1797496) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۱۷:۳۷:۲۳
برو خوش باش کسی با شما نبود (1798865) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۲۲:۲۵:۱۳
عزیزم اورانیوم 20 درصد برای کارای تحقیقاتی نه بمب
بمب غنی سازی بیشتر میخواد
دانشجوی ارشد فیزیک (1799708) (alef-13)
 
دكتر سميعي
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۱۸:۵۷:۴۲
با خواندن دقيق متن پيش نويس تفاهم نامه كاملا مشهود است كه فقط يك تفاهم كوچك و غير الزام آور است كه فعلا ايران بايستي غني سازي ٢٠ درصد را كاملا متوقف كند و غني سازي زير ٥ درصد محدود شود و نيمي از اورانيوم ٢٠ درصد به اكسيد تبديل شود و ايران بهيچوجه توسعه و باز آوري نداشت باشد و كليه اماكن فعاليت ها در اختيار بازرسان آژانس قرار گيرد و فقط در ازاي همه اينها و بيشتر از اين بخشي از دارايي بلوكه شده ايران آزاد خواهد شد و تحريم هاي كم اهميت تر نيز با كنترل كاهش خواهد يافت كه همه موارد كاملا بازگشت پذير است و شاكله اصلي برجاست. لذا بايد ادامه فرآيند را پيگيري كرد.
مسئله تلخ اين است كه چرا زور گويان براي حمايت اسرائيل اينگونه ملت ما را تحقير مي كنند. (1795877) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۷:۲۳:۱۰
شما دکتر هستید؟! مدرک تان را کجا گرفته اید چناب محترم؟! (1797032) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۱۹:۰۰:۳۶
آقاي رسايي من كه يك شهروند عادي هستم مي فهمم كه اگه تفاهم نامه احتياح به تصويب مجلس دارد اين حق براي طرف مقابل نيز بوجود مي ايد ومسائل حقوقي ديگر وبازگشت به نقطه اول خواهشا اول فكر بعد صحبت نماينده محترم مجلس. (1795886) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۱۹:۰۱:۵۶
چیزی که تلویزیون ایران اعلام کرد امروز چیزی شبیه قراردادهای ایران در زمان قاجار(مانند ترکمانچای) بود! امیدوارم اینطور نباشه.......... (1795895) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۱۹:۰۴:۳۰
به نظرم هیچی چیز خاصی رو در مذاکرات از دست ندادیم! حالا مثلا برای یک مدت شش ماهی غنی سازی رو کمتر انجام بدیم، چه ضرری برامون داره؟ تکنولوژی که از بین نمیره! به نظرم همین امتیازاتی که گرفتیم به نظرم بیشتر از امتیازاتی بوده که دادیم (1795911) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۲۳:۳۷:۳۵
شما دسترسی به اموال خودمون رو می گی گرفتن امتیاز؟؟؟!!! (1796707) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۰:۴۵:۰۶
موافقم. خودمون به علمش رسیدیم. هروقت هم که بخوان طوری عمل کنند که منافع مارو در نظر نگیرند از نو دست به کار می شیم. علم نزد ماست. (1796875) (alef-13)
 
رز
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۹:۱۶:۳۰
همین حرفا رو زدیم که حالا این قدر عقب هستیم با این که مهد علم و فرهنگ بودیم
تازه فکر کردین امریکا نا همین جا کوتاه می اید من که اصلا به امریکا اعتماد ندارم امریکا عمرا اسرائیل ثروتمند رو ول نمی کنه ایران رو بگیره (1797204) (alef-10)
 
اعظم
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۱۳:۵۳:۳۱
آخه دختر خوب اینو دیگه همه می دونن که بیش از 70% ثروت آمریکا دست یهودی هاست. حتی در انتخابات این کشور هم نامزدی که به پیروزی می رسه باید پیش از روی کار اومدن ثابت کنه پشتیبان اسرائیله.
اما این اصلا دلیل نمیشه که ما کوتاه بیاییم. حتما به گفتار اوباما و نتانیاهو گوش دادید . نه ؟
در گویش اونها آهنگ اربابی به گوش میرسه. وقتی می خوان درباره ایران یا کشورهای دیگه حرف بزنن انگار می خوان درباره رعیتشون حرف بزنن.
من یکی که از شنیدن حرفاشون خونم به جوش میاد.
قبول دارم که بخشی از این مشکل هم به کارکردهای نادرست خودمون برمی گرده اما اصل دیدگاه اونا اینه که همه چیزو برا خودشون می خوان .
در این مذاکرات ایران گام نخست رو بد برنداشت. نتانیاهو دیگه داره با رشک و کینه ای که از چشماش می باره حرف میزنه. چرا ؟ چون می ترسه ایران گام های بعدی رو هم یکی یکی برداره و بقیه کشورها باهاش همراه بشن. (1798067) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۱۹:۰۹:۴۹
امثال اقایانی مثل رسایی وبذر پاش واحتمالا اصولگرایانی که از موفقیت این دولت ناراحتند وخودشان با زندگی سخت مردم هیچ اشنایی ندارند .دیگه نباید هم انتظار خوشحالی برای این موفقیت داشت تنها تفاوت این ادمها با کسانی که از جنس دشمنان هستند این هست که این ادمها ایرانی میباشند و منافع خودشان در خطر هست واین منافع چه چیزی میباشد را خدا میداند بس (1795928) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۸:۲۱:۲۳
آقای رسائی تا وقتی سوار مگان 90 میلیونیه معلومه که باید از این اظهار نظر ها بکنه (1797103) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۱۹:۱۱:۳۵
برخی از نمایندگان محترم که متاسفانه فاقد اطلاعات در مورد فن مذاکره دردیپلماسی و بیگانه با محیط بین الملل هستند در اظهار نظرها یشان آن موقعیت و شرایط را با حوزه انتخابیه خود اشتباه می گیرندوتعدادی هم که هیاهو ی شان زیاد است ن. پی تی را م.پی . تی می نویسند. (1795934) (alef-1)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۲۱:۱۵:۵۴
شما که این همه ادعادارین این 8سال کجا بودین درست تلفظ میکردین که کشوربه این روز نمی افتاد. (1796307) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۲۳:۵۳:۴۹
عزیزم ن پی تی نیست ان پی تی هستش با سواد (1796759) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۱۹:۲۵:۴۳
جان کری: در این توافق حق غنی سازی برای ایران به رسمیت شناخته نشده است/ در 6 ماه ذخیره 20 درصد ایران به صفر می‌رسد/ توقف غنی‌سازی بالای 5 درصد (1795987) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۷:۲۱:۵۶
پس تو هم اخبار جعلی بی بی سی را نگاه می کنی؟ (1797031) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۱۹:۲۸:۰۹
جان كري اذعان داشت كه اکنون ما گام بزرگی را برای پاسخ به این سوالات بر می داریم و طبق توافق ما جلو پیشرفت و توسعه برنامه هسته ای ایران از اکنون گرفته خواهد شد و دیگر ایران نمی‌تواند دوستان ما در منطقه و در دنیا را تهدید کند. راه حل نهایی و جامع ما این دنیا را امن تر خواهد کرد و این توافقنامه برنامه هسته ایران را به عقب خواهد برد و فاصله دستیابی ایران به بمب هسته ای را بیشتر خواهد کرد و این توافقنامه امنیت اسرائیل را بیشتر می کند (1795992) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۷:۲۱:۱۶
خب که چی؟! مگه قرار بود بمب هسته ای بسازیم و یا کسی را تهدید کنیم؟! خودت هم می دونی داری چی میگی؟! (1797029) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۱۹:۲۸:۵۵
امثال رسایی اینجوری خودشون رو مطرح میکنند. درود بر روحانی. زنده باد ظریف. پاینده باد ایرانی آباد و سرافراز. (1795994) (alef-13)
 
پارسا
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۱۰:۱۷:۱۱
آقای رسایی مثل روز روشن هست سخن حضرتعالی صرفا جنبه سیاسی داره البته نه از سراصلاح .البته ما خوشحال میشیم حضرتعالی واقعا ودر همه مسائل از حقوق ملت دفاع کنی وقتی رهبری معظم انقلاب به مذاکرات فرزندان انقلابی خود اعتماد دارد چه لزومی دارد اینقد شکاک باشیم (1797387) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۱۹:۳۲:۴۹
ما در مجلس آینده به تندرو ها رای نخواهیم داد. (1796005) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۱۹:۳۶:۴۶
متاسفانه بعضی از نمایندگان که جز کاسبین فتنه بودند از این توافق هسته ای ناخرسند هستند و بر خلاف نظر رهبر فرزانه انقلاب و ریاست جمهوری و بزرگان نظام و آحاد ملت شریف ایران از این موفقیت ناراحت هستند و حتما دلشان برای جریان انحرافی تنگ شده و همسو با اسرائیل این موفقیت بزرگ را بد میدانند (1796019) (alef-13)
 
مظلوم
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۱۹:۳۷:۳۰
30 سال اقتدار را در 1 روز بر باد دادند
متاسفم (1796022) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۱۹:۳۹:۰۰
جالب است آقایان نماینده معترض همه از طیف جبهه ناپایداری هستند؟!!! حال سوال این است پایداری برای چه؟ درست در زمانی که با هدایت و درایت مقام معظم رهبری مذاکرات انجام و به نتیجه رسیده اینها داد وااسلاما سر می دهند. حال پس از پیام امروز ظهر مقام معظم رهبری در رابطه با تبریک در مورد به نتیجه رسیدن تلاش ها و ادامه اعتراض این آقایان انسان به یاد اعتراض همانها در سال 88 به جبهه مقابلشان می افتد که آن طرف را با چوب فتنه می زدند. آیا درست در زمانی که ملت همه باید یک پارچه باشند این دسته دسته کردن ملت خود فتنه نیست؟ فقط بخاطر اینکه جناح آنها در طول 8 سال گذشته با بی تدبیری و تحریک بیخودی دیگران، چندین قطع نامه ظالمانه برای کشور به ارمغان آورد اما حالا دولت فعلی در کمتر از چند ماه به موفقیت های بزرگی رسیده است. (1796028) (alef-13)
 
حاجی سجاد
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۱۹:۴۰:۱۰
مث اینکه افراطیون وجنگ طلبان بازم دارن میسوزن تا کور شود هر آنکه نتواند دید تبریک به ملت ایران (1796029) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۱۹:۴۳:۳۴
متن اصلی تفافقنامه رو نذاشتن. یه جور دیگه دارن به ما توضیح میدن. خبری که صبح یکی از سایت های مطرح خبرگذاری پخش کرده بود الان دیگه نیست.
من که خوندمش واقعا احساس کردم ایران در مقابل قدرت غرب به زانو دراومده.
باعث تاسف ماست.
مردن با عزت بهتر از زندگی در ذلت است. (1796038) (alef-13)
 
سعيد
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۱۹:۴۴:۱۳
ما ديديم كه شايسته سالاري در واگذاري مسئوليت ها به افراد، چقدر به نفع ملت و نظام تمام شد (1796040) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۱۹:۴۶:۱۰
آخه چرا برای کاراتون از آقای رسایی اجازه نمی گیرید
چرا از قبل با ایشون هماهنگ نمیکنید
اسمشون رو مینویسیم تو بدها
آقای رسایی اجازه بگیرن حله؟؟؟ (1796043) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۱۹:۴۶:۲۰
نمایندگان عزیز وقتی سپاه ابرهه به قصد نابودی مسجدالحرام به سمت مکه حرکت کرد قریش به سرپرستی عبدالمطلب از شهر فرار کردند و گفتند خانه خدا را باید خود الله تعالی مواظبت کند الان هم توان کشور چند ده میلیونی در برابر دنیای مادی که همه متحد شدند بر علیه ایران فکر می کنید بیش از این است توان ایران اسلامی ...بسم الله... واگر می بینید 90 درصد مردم از معاهده ترک مخاصمه خوشنود هستند پس فعلا مخالفت معنا ندارد تا انها خودشان معاهده را نقض کنند این همه شهید دادیم تا این دستاورد بزرگ را حفظ کنیم اگر قصد استفاده از سلاح هسته ای را نداریم پس ناراحتی چرا و اگر ناراحتیم باید با تلاش بیشتر خودمان را هم سطح قدرتهای جهانی بکنیم برای گسترش دین خدا تنها راه درگیری و مخاصمه نیست بلکه با گفتن حرف حق منتظر بیداری دلهای پاک غربیان و دنیا باشیم برای حفظ دین و میهن باید بسیار قوی تر از حالا شویم یعنی در برابر 30 هزار جنگنده حداقل 10 هزار جنگمده ساخته باشیم (1796044) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۱۹:۴۶:۵۴
من تعجب می کنم چرا بعضی ها هر اتفاق مثبتی را که در کشور رخ می دهد ربط می دهند به رهبری؟! مثلا" دارزند خدمت می کنند یا چاپلوسی می کنند یا می خواهند ارزش کار فرزندان این ملت را ناچیز کنند؟؟!! رهبری که خطوط کلی را تعیین کرده بودند و فرموده بودند که به جزئیات کاری ندارند!
پس کمی انصاف و رشادت داشته باشیم و از بیان حق طفره نرویم! (1796047) (alef-13)
 
یک ایرانی
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۱۹:۵۰:۰۶
من اصل توافق نامه را خواندم خبری از حق غنی سازی نیست و تقریبا برنامه نفت در برابر غذا پیاده هست ترجمه های ارائه شده در ایران بعضی مسائل را نننوشته اند و اکثر سانتری فیوژها از رده خارج خواهند شد و اراک تقریبا تعطیل خواهد شد نمی دانم این کجاش موفقیت است. (1796059) (alef-13)
 
ایرانی
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۱۹:۵۰:۴۸
اول از رهبری فرزانه و بعد ریاست جمهور با تدبیر و سپس از کلیه اعضای تیم مذاکره کننده ایران به خصوص از جناب دکتر ظریف تشکر می کنم.
نظرات مختلفی ابراز شده که البته به اکثریت بر یک موفقیت سیاسی در عرصه بین الملل اذعان دارند ولی در خصوص گروه دیگر که با عینک تردید و شک به موضوع می نگرند ضمن احترام به این نگاه امیدواریم از روی صرف دلسوزی بوده و یک غرض حزبی نباشد و بدانیم موضوع هسته ای امری فراجناحی و ملی است.
اما به نظر دوستان صرف منتقد باید توجه کنند که اگر در زمان سیل فرصت ها که از قضا مدیریت اجرای کشور را بر عهده داشتند با یک مدیریتی استراتژیک و منطقی و مدبرانه به دور از شعار کشور را اداره می کردند هیچ گاه دولت بی گناه کنونی مجبور نبود مدیریت بحران نماید و اگر نکاتی هم در توافقنامه با ذره بین می یابند ماحصل مدیریت شعارگونه خودشان بوده و بس و چاره جز رضایت به حداقل ها (البته به زعم آنان) باقی نگذاشت. (1796064) (alef-13)
 
محمود امیری
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۱۹:۵۴:۲۰
آقای بذر پاش بفرمایید دوست و رفیق شما که بارها با سخنرانی هایشان ما را به لب پرتگاه جنگ بردند.
این همه قعطنامه بر علیه ما تصویب کردند.
پرونده ما را از آژانس به شورای امنیت بردند و در داخل نیز آن را از دست وزارت خارجه بیرون کردند. تا به دشمن کمک کند.
بارها گفت قعطنامه بنویسید تا قعطنامه دون تون پاره شود. چرا در آخر گفت این وضعیت بد اقتصادی نتیجه فعطنامه هاست.
چرا در آن موقع چیزی نگفتید؟ (1796078) (alef-13)
 
آرمین
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۱۹:۵۵:۴۷
سلام علیک

کمی دقت کنید، نظرات افراد با تجربه چقدر ظریف تر و استخواندار تر است نسبت به جوان ترها، همچون آقای دکتر توکلی و آقای بذرپاش. (1796084) (alef-1)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۲۱:۱۰:۲۱
نظرات بذرپاش پخته است؟! شما بذرپاش را در کنار یک سیاستمدار کهنه کار مانند توکلی می گذارید؟! یا للعجب! (1796288) (alef-13)
 
صالحی
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۲۰:۰۰:۱۱
در خبر های رسانه های خارجی :
ایران طبق پیمان ژنو پذیرفته که در برنامه غنی‌سازی اورانیوم و پلوتونیوم عقب‌نشینی کند، و امکان بازرسی‌های بی‌سابقه از تاسیسات اتمی را به بازرسان بدهد.

اگر درست باشد وای بر ما (1796096) (alef-1)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۲۱:۰۸:۴۹
واى بر ما رو اونوقت بايد ميكفتى كه ارزش بول ملى ازبين رفت و تورم و كرونى جونا رو بيكارو الاف كرد!! (1796282) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۲۱:۲۷:۵۲
چرا وای بر ما ، ما که کارمان درست از حساب رسی هم باکی نداریم (1796336) (alef-13)
 
الف .م
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۲۲:۴۷:۲۸
چرا وای بر ما ما مگر قصد کاری خارج از قوانین جهانی را داریم این بازرسیها و نظارتها در تمام کشورهای عضو ان-پی - تی حاکم است متاسفانه امثال دوستانی چون شما فراموش نمودند قدرت مردم ایران در ایمان بخدا . همبستگی و اتحاد است انگاه است که می توان با اسلحه کلاش و ارچی 7 در مقابل عالیترین سلاحهای روز ایستاد . امروز اگر کشور با رشد بالای 15 الی 17 درصد حرکت نکند چگونه می توانیم خود را به جهان پیشرفته برسانیم . اگر سن تان اجازه دهد . در 30 سال پیش خانواده های حتی کالای ژاپنی را نیز استفاده نمی نمودند . این فاصله ها باید پر شود . ما با جنگ و درگیری و گنده گویی مخالفیم اما اگر هر اجنبی با هر مرام .و مسلک به خاک و نظام مقدسمان تعرض کند انگاه سره از ناسره جدا خواهد شد. و جوانان بی ادعای این خاک پاک در برابر دنیای انان خواهند ایستاد
رزمنده پرسابقه دفاع مقدس (1796593) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۷:۱۹:۵۰
رسانه های داخلی و متن فارسی توافقنامه را رها کرده ای و چسبیده ای به رسانه های خارجی؟! تو طرفدار نظام هستی مشتی؟!! خجالت بکش جناب محترم! این مزخرفات از توی رسانه های اسرائیلی در می آید و بس. (1797028) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۸:۳۱:۳۷
آنکه حساب پاک است از محاسبه چه باک است؟
نکنه ریگی در کفش شما بوده؟ (1797122) (alef-10)
 
aidin
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۸:۳۴:۲۰
کسانی که متن توافقنامه را خوانده اند بد نیست متن تحریم های جدید را هم بخوانند تا بدانند همین که تحریم جدیدی علیه ملت بدبخت ایران انجام نمی شود بسی جای خوشبختی است! (1797125) (alef-10)
 
يك ايراني
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۲۰:۰۱:۴۱
از دست دولت آقاي روحاني اين برآمد كه باتوجه به وضعيت كنوني چنانچه منطق حكم مي كند توافق شود.كساني كه انتقاد مي كنند چه چيزي انتظار دارند؟ اين مسئله ملي است .نبايد دعواي جناحي در آن دخالت داده شود.با تند روي آب به آسياب دشمنان خارجي وداخلي مردم ريخته مي شود. (1796100) (alef-1)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۲۱:۲۵:۴۰
منتقدین در این 8 سال کجا بودند ایا 1/3 شدن ارزش پول کشور در چند ماه و تورم گرانی و بیکاری نبود دارو حتی شیر خشک بچه اینها مشکلات نیست ؟!!!! (1796331) (alef-5)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۲۰:۰۲:۳۱
اقای دانشجوی ارشد :
چی مسخره ست ؟؟؟؟
تفاهم نامه یا نگارش حضرتعالی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بد نیست مسئولین دانشگاهت چند واحد دیکته تو چارت آموزشیت بگنجونن. (1796105) (alef-1)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۲۰:۵۰:۴۲
والا من هم دانشجو ارشد هستم ، به همراه تمام دوستانم از این تفاهم نامه حمایت می کنیم ! (1796252) (alef-5)
 
ali
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۲۰:۰۳:۲۷
منتظر باشیم٬ ببینیم امروز و فردا کیا با ناتانیاهو و اسراییل همصدا خواهند شد. (1796108) (alef-1)
 
منصور
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۲۱:۴۲:۴۹
دوست گرامی رهبر تبریک گفتند تندروی ممنوع!!!!!!!! (1796383) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۲۲:۱۵:۵۲
همین الان که رسایی و بذرپاش شروع کردند. (1796485) (alef-13)
 
شهاب 34
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۲۰:۰۷:۴۷
هیهات من الذلة (1796127) (alef-1)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۲۱:۴۹:۰۵
shoma shekamet sire... (1796408) (alef-13)
 
عباس
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۷:۱۶:۰۵
عزیزم مناالذله درست است (1797025) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۲۰:۰۹:۱۸
رسایی "توافقنامه باید به تصویب مجلس برسد" ... کدام مجلس، مجلسی که هنوز وکیل الدوله های قبلی پایه هایش را سست کرده اند؟!! (1796138) (alef-1)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۲۲:۱۸:۴۲
آفرین به این جواب (1796498) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۲۳:۱۰:۵۶
همون مجلسی که ظریف را وزیر کرد ومیتواند اورا استیضاح کند (1796647) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۲۳:۱۲:۳۷
مهمترین تحریم برداشته شده تحریم خودرو هست که اینهم با فشار فرانسه به مفاد توافقنامه اضافه شد.دلیل اونهم مشخصه جلو گیری از ورشکستگی شرکت پژو سیتروئن (1796650) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۰:۰۹:۰۳
مجلسی که نمی داند انرژی هسته ای اصلا چیست و ان پی تی را ام پی تی می نویسد، می خواهد درباره یکی از بزرگترین اتفاقات و مسائل در حقوق بین الملل جهان نظر بدهد؟ (1796797) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۰:۴۷:۱۴
آقای رسایی هم تیمی های شما به اینها می گفتند "کاغذ پاره". برای شما این هم یک کاغذ پاره مثل کاغذ پاره های دیگه. چه فرقی می کنه؟!
ملت انتخابات مجلس رو دریابید. (1796880) (alef-13)
 
ستار
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۲۰:۲۰:۱۰
تا کور شود هرانکه نتواند دید (1796162) (alef-13)
 
ali
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۲۰:۲۳:۱۵
turkamanchi sevvom mobarak ast (1796170) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۲۰:۲۴:۴۳
یا آمریکا بیسواد است و نمی فهمد یا ملت را خیلی ساده فرض نموده اند. (1796175) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۲۰:۲۵:۰۴
به نظر من هم هنوز چیزی که باعث خوشحالی ملت عزیز ایران باشد به اثبات نرسیده است با کمی دقت نظر و بصیرت پی می بریم که قضیه بو دار است ...... (1796177) (alef-13)
 
ایرانی
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۲۰:۲۶:۵۵
درود بر ظریف (1796180) (alef-5)
 
سهراب
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۲۰:۳۱:۳۵
خدا وکیلی نگاه کنید مخالفها در مجلس چه کسانی هستن اینها وکیل الدوله های سابق هستن که اینگونه مخالفت میکنند خودشان 8سال با بی تدبیری چنان بلای سر مردم اوردن که مملکت داشت به سوی جنگی ویران گر پیش میرفت حالا که فرزندان ایران یک تنه توانستن با تمام دنیا مبارزه کنند وجلو هم جنگ وهم تحریم های بیشتر را بگیرند اقایون وا مصیبتا سردادن اقای رسایی که خود را پیرو خط رهبری میدانند مثل اینکه پیام رهبر انقلاب را نشنیدن که از تیم هسته ایی دفاع کردن اقا واقای بذر پاش بیداربشن وحرف رهبری ومردم را بشنوند واینگونه برای مملکت نسخه نپیچند مطمئن باشید شما در مجلس هم نمی توانید کاری انجام دهید.فصل الخطاب هر برنامه کلان در کشور رهبری هستش وشما باید گوش به فرمان باشید پس لطفا ساکت نشسته تادوران وکالتتان تمام شود (1796194) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۲۰:۳۲:۳۶
" اولین خاکریز را فتح کردیم" . بعد این همه سال و رنج مردم واقعا" این حرف خنده دار بود . همین توافق را 8 سال پیش هم می توانستیم بکنیم و غنی سازی 20 درصد را بگذاریم کنار .
باید حتما" تحریم می شدیم و این همه سختی می کشیدیم ؟ (1796201) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۲۰:۳۳:۵۸
می خواستم به دوستان اصلاح طلب بگم به این گفته ها خوب دقت کنید و تفاوت صحبت های حدادعادل وتوکلی و ولایتی را با رسایی و بذرپاش مقایسه کنید باید برا این بزرگان احترام قائل بود من بخصوص وقتی می بینم بعضی اصلاح طلب ها بخصوص ببه آقای حداد عادل به خاطر اختلاف نظر توهین می کنند از کارشون بدم می آد گرچه با خیلی از نظرات حدادعادل موافق نیستم و خودم را هم اصلاح طلب می دونم
به دوستان اصولگرا هم که حرف از ذلت می زنن هم باید بگم امام حسن هم با معاویه صلح کردن و پیامبر با مشرکان مکه . عزت این نیست که همیشه رو حرفی که زدیم بایستیم فارغ از همه چیز. بلکه رعایت مصالح جامعه مسلمین از همه چیز مهمتره
البته خوبه که هر دولتی مخالف داشته باشه و اونا هم اظهار نظر کنن ما که تکصدایی را تجربه کردیم و مضرا تش را دیدیم باید وجود مخالف را مغتنم بدونیم به هر حال اینها هم نماینده بخشی از مردم هستن اگرچه به نظر من اندک (1796208) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۲۰:۳۶:۴۴
کاش جلیلی بود و هی مذاکره میکرد و هی مقاومت می کرد و هی حال می کردیم و هی موفق بودیم و هی هی هی هی (1796212) (alef-13)
 
بیژن
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۲۰:۳۸:۴۳
آقای رسایی و دوستان همفکرشان حرفهایی می زنند که می تواند به جوک سال تبدیل شود. این آقایان هرطور شده می خواهند چوب لای چرخ کار دولت اعتدال و امید بگذارند ولی بدانند که انشاء الله در انتخابات بعد پاسخ رفتارهایشان را خواهیم داد.
ضمناً یکی از آقای رسایی بپرسد زمان گندکاریهای دولت قبل کجا بودید؟ خواب بودید یا بیدار؟ (1796219) (alef-13)
 
محمود
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۲۰:۳۹:۰۸
بر خر مگس معركه نتانياهو لعنت ، قيافش بايد خنده دار شده باشه (1796222) (alef-13)
 
ملک
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۲۰:۴۴:۰۵
کاری که در مذاکرات ده سال گذشته قبلی ها نتوانستند انجام دهند آقای ظریف با دیپلماسی قوی خودش انجام داد خدا قوت آقای ظریف (1796235) (alef-13)
 
حسن
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۲۰:۴۵:۰۰
توافقنامه باید به تصویب نمایندگان مجلسی برسد که NPT را MPT می نویسند!؟ اون وقت این همین نماینده های مجلس از کلمات انگلیسی درون توافقنامه و بار حقوقیشون سر درمیارن!!!!!!؟ بعدش هم میخوان اظهار نظر هم بکنن که نگن بی زبونن!!!؟ (1796237) (alef-13)
 
کاربر
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۲۰:۴۵:۲۷
دراین متن توافق نامه من که هر چی میخونم بعد 6 ماه همه چیز به نفع ماست .حق غنی سازی هم در توافق نامه ((این راه حل جامع، ایران را قادر می سازد تا به‌طور کامل از حقوق خود در بهره‌گیری از انرژی هسته ای برای اهداف صلح آمیز بر اساس مواد مرتبط در معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای و با رعایت تعهدات خود بر طبق معاهده از آن برخوردار شود. )) ای کاش مسایل رو با عینک ملی میدیدیم نه عینک جناحی (1796240) (alef-5)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۲۰:۵۸:۰۵
اقاي رسايي هنوز بعد هشت سال خراب كاري جناح شما چه طور روتون ميشه اين همه ساز مخالف بزنين كاش لااقل تعداد بيشتري از نماينده ها مثل اقاي مطهري و توكلي بودن (1796263) (alef-13)
 
ناشناس
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۲۰:۵۸:۱۴
وزیر خارجه فرانسه و روسیه به حق غنی سازی ایران در توافق نامه در مصاحبه هایشان که در صدا و سیما هم ترجمه شده با صراحت اشاره کردند (1796264) (alef-5)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۲۱:۰۰:۴۴
این توافق شش ماه فرصتی است تا ایران صداقت خود را ثابت کند و روسیاهی به عربستان و اسرائیل بماند.
تشکر به دولت آقای روحانی (1796270) (alef-13)
 
میهن
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۲۱:۰۳:۲۰
امیدواریم این توافق، راه اعتراض‌ افراد تندرو به این تفاهم‌نامه را در داخل ایران و خارج ببند.
تا ثیرات مثبت این رفع تحریم ها در زندگی مردم دیده شود. خسته شدیم از یک بام و دوهوایی تصمیمات مخدوش و بی ثبات اقتصادی. (1796271) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۲۱:۱۸:۵۷
با توجه به تبریک مقام معظم رهبری از وزارت خارجه - خوشحالی مردم قابل درک است اما اینکه بعضی ها هنوز منفی نگری میکنن قابل درک نیست (1796315) (alef-13)
 
سیدجواد
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۲۱:۱۹:۴۴
چندتا سوال ساده از بذر پاش ورسایی دارم
1- اصول ذکر شده توسط آنان از قانون اساسی قبلا بوده یا الان در قانون آمده است؟
2-شما قبلا هم نماینده بودید یا از زمانیکه آقای روحانی آمده شما نماینده شدید؟
3- شما وقتی که نماینده شدید وظایف نمایندگی را می شناختید یا خیر؟
4- در دولت احمدی نژاد با دیگر کشورها هیچ توافقی صورت نگرفت یا اینکه ایشان اول در مجلس تصویب نامه می گرفت بعد به جاهای مختلف با تیم گسترده چند صد نفری و گاه چند چند ده نفری مسافرت می کرد؟
5- چند تا از آن توافقنامه ها مصوبه مجلس نگرفت وشما اعتراضی نکردید؟
6- برای اینگونه رفتارهای خود در برابر خداوند چه پاسخهایی خواهید داشت؟ (1796318) (alef-13)
 
شهروند
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۲۱:۳۸:۵۳
آقاى رسايى و آقاى بذرپاش، لطفا در امورى که کمترين سررشته و علم را در آن نداريد دخالت نکنيد. تيم مذاکره کننده واقف بر امور بودند و توانستند گندى که دوستان شما در اين چند سال به بار آورده بودند را پاک کنند. وقتى مقام معظم رهبرى از نتيجه مذاکره راضى هستند شما خفه شويد. (1796359) (alef-13)
 
مقداد
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۲۱:۳۹:۱۹
آقایون متن توافق نامه رو خوندید؟
در قبال مفاد سنگینی که متعهد شدیم هیچ چیز نگرفتیم
این خیلی بده
واقعا یک دور زحمت خوندن توافق نامه رو بدید به خودتون
تحریم ها همه پا برجا هستن فقط تحریم جدید نمیشیم
هرچی هم برداشتن مث خودرو طلا مصرفی هستش (1796361) (alef-5)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۲۳:۵۲:۲۵
پس به قول آقای روحانی شما یک دور دیگه هم بخون عزیزم...
میشه بگی ما چی از دست دادیم ؟؟؟؟؟
فقط غنی سازی 20% رو از دست دادیم که اصلا به دردمون هم نمیخورد. در مقابل دارایی های مسدود ایران، لغو تحریم قطعات خودرو، فلزات گرانبها، حمل و نقل و بیمه، عدم فشار بر خریداران نفت ایران رو بدست آوردیم...برات متاسفم. نظرم عوض شد...ده بار دیگه بخون (1796755) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۰:۰۰:۳۸
اقا مقداد! تو خودت زحمت خوندن توافق نامه را به خودت دادی کلک؟؟؟
خیلی با حالی!!!!!!!!!!!!!!! (1796777) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۰:۲۲:۱۵
چی داری میگی ...منم خوندم خیلی هم به نفع ما هست اقایان افراطی ناراحتیشان چیز دیگری (1796829) (alef-13)
 
يوسف جلالي
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۲:۱۹:۱۱
انشالله بعد از طي زمان شش ماهه اول ، توافقات مثبت تر خواهد شد . (1796938) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۷:۱۴:۵۰
آن اشتباهات فاحشی که دولت قبلی در این باره مرتکب شد، نتیجه اش باید هم همین توافقنامه باشد. چرا در دوره خاتمی چنین توافقنامه ای نبود؟ به هر حال باید برای شفاف سازی 6 ماهه، تن داد به این توافقنامه. ضمن اینکه در این توافقنامه حق غنی سازی به رسمیت شناخته شده است. (1797024) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۱۰:۴۶:۲۳
احسنت
:) (1797484) (alef-13)
 
mehr
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۲۱:۳۹:۵۲
باید دید کسانی که تفاهمهای به عمل آمده را مسخره میدانند یا بی ارزش می شمارند یا به دلیل با آنها مخالفند چه منافعی داشتند که اکنون به خطر افتاده.
اقایان مجلسی شما نماینده اکثریت مردمی هستید که اکنون از این اتفاقات خوشنودند. حق ندارید بر خلاف خوشنودی ملت رای صادر کنید. (1796363) (alef-5)
 
Touraj
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۰:۲۰:۲۱
جانا سخن از زبان ما میگوئی (1796824) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۵:۱۹:۱۳
اونهای به این توفقها دلشن خوش اخرشم میبینیم ماپشت سر رهبرمان ایستادی خدا کن که خون شهدا مان را از بین نبرند به امید (1796992) (alef-13)
 
فرید
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۶:۳۸:۵۴
در 8 سال گذشته دیپلماسی ما زیاد فعال نبود حتی عزیزان اصولگرای سنتی ما که کاردان بودند ومی تونستند به حل مشکل کمک کنند اجازه زیادی در ماجرانداشتند به نظرم اگه در سال های گذشته گذشته اصولگرایانی مانند ولایتی ،بروجردی ، توکلی و... نقش اساسی داشتند ما نتیجه می گرفتیم (1797006) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۷:۱۲:۴۸
با مراجعه به آرای کسب کرده حضرات در نمایندگی ملت متوجه خواهید شد اینان نماینده اکثر ملت نیستند با ید با شرکت بیشتر در انتخابات این اکثریت را نشان دهیم یا علی (1797022) (alef-13)
 
حسنی
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۸:۰۱:۲۰
این نمایندگان اصلا نمی فهمند کارگر بازنشسته با دو فرزند فارغ التحصیل بیکار

چه فلاکتی رو می گذرونه .فقط یک روز اگر نگرانی ها او را داشتند و هر چی به

دهنشان می امد به نمایندگان مجلس بار می کردند .

به همه انها که مخالف هستند عرض می کنم :

1- اکثریت مردم اصل ایجاد تفاهم برایشان مهم است محتوای ان اهمیتی ندارد و به نمایندگان کشور اعتماد می کنند. همه جای دنیا هم در امور تخصصی روابط بین الملل شهروند معمولی مثل بنده صلاحیت تحلیل و مثل شما صلاحیت تحکم را ندارد .کشور سازوکار مشخص برای این امور دارد .

2- خوب یا بد در 16 سال گذشته ملت دچار شکاف بزرگی شده است و همه چه موافق دولت فعلی چه دولت گدشته دارای گرایش مشخص هستند که مثل سنگ تغییر نایذیر است فارغ از اینکه هر کدام چه تعداد از مردم را یشت خود دارند ، وجود شکاف عمیق و خطرناک برای همبستگی ملی ما مسلم است .همیشه وقتی ملت به دوگانگی رسید ناخوداگاه مواضع و حرکت های جریان مطبوعش برای او مقدس می شود .

3- این تفاهم نامه یا موفقتنامه یا هر چیزی که اسمش را بگذاریم از طرف اکثریت قاطعی از مردم نقطه عطف و امید تحلیل شده است مخالفت رسانه ای با این توافق یعنی مقابله با مردم حتی اگر درست باشد.انها خوب است نگاهی به مواضع افرادی بیندازند که در جامعه به عقلانیت و متانت و وزانت مشهورند بیندازند تا متوجه بشوند که اینها هرگز نمی خواهند و خردمندانه نمی دانند امیدملی را بشکنند زیرا حرکت تند مخالف توافقنامه را نمی شکند بلکه از شفاف عمیق در گسل ملی خشونت و فقر و تعارضات شدید فوران خواهد کرد.نگاهی به مواضع دکتر توکلی دکتر لاریجانی و ییش از همه مقام رهبری نظام اموزنده است .

4- هیچ بعید نیست که غرب با درهم تنیدن نکات بسیار در متن و سخنان و رسانه ها دقیقا به دنبال مخالفت جناح های تندرو مخالف دولت و حمایت خیابانی جناح های تند رو موافق دولت باشد و همه کشور را دچار تنش و درگیری های لقطی بی یایان کند و نهایت خود را منجی یکی معرفی نماید و یایگاه اجتماعی بزرگی را در درون ما تدارک دیده و سرمایه بزرگی از خود ما را در اجرای اهدافش در اینده بکار گیرد.

من به عنوان یک شهروند فکر می کنم این تفاهمنامه در مجموع مثبت است چرا ؟

الف - فعلا در کشور اصلا نیروگاه اتمی که نیاز به این همه سوخت باشد نداریم به عبارتی فقط یک یک نیروگاه بوشهر است که انهم طبق قرار دارد تا 10 سال سوختش توسط روسیه تامین شده و یولش هم یرداخت گردیده است.

ب - غنی سازی 20 درصد اصلا در برنامه نبود یس از خودداری از فروش ان به ایران ما مجبور شدیم خودمان تولید کنیم لذا نه اقتصادی ست و قرار بوده که ادامه دهیم برای 30 سال اینده هم سوخت وجود دارد.

ج- بازدیدهای بیشتر اژانس هیچوقت مورد مخالفت ایران نبوده و همه این سالها به دلیل رفتارهای انها عکس العمل نشان داده ایم و همه کشورهایی که غنی سازی دارند این بازرسی ها انجام می شود حتی المان و ژاین.

د - کنترل برنامه هسته ای ما که نظامی نشود عین قانون است برای همه اعضای عضو و ما هم از ابتدا قصد تولید بمب نداشتیم لذا جای نگرانی ندارد و هر گونه مخالفت با سازوکار بررسی ها ما را در موضع تهمت قرار می دهد و اجماع جهانی را علیه ما شکل می دهد.

ه- ما دانش هسته ای را بطورکامل بدست اورده ایم .لذا ایجاد هر گونه هزینه اضافی بر خلاف منافع ملی و علیه همین تلاشهای علمی بکار خواهد رفت.

و- الان زمان ان رسیده که ایران با خونسردی کامل به رفع موانع اقتصادی و توسعه تجارت بیردازد و توجه داشته باشیم که صنایع نفت و گاز و یتروشیمی و صادرات ماست که هزینه های ملت و دولت را تامین می کند و موجب توسعه می شود هیچکس در ایران نمی گوید و نخواهد گفت دانش هسته ای درامد زا خواهد بود!

ز- توجه داشته باشیم سالی ده ها میلیارد دلار نفت و گاز میدانهای مشترک توسط همسایگان غارت می شود چرا که ما نمی توانیم به دلیل موانع مالی فنی و سیاسی سرمایه گذاری لازم را به عمل اوریم .

ح- منطقه خاورمیانه دچار تحولات بسیاری شده است و جهان تشیع فرصتهای بیشماری بدست اورده است ترکیه عربستان و کل جهان عرب نمی خواهند ما فارغ بال بشویم و از تنش های داخلی و بین المللی عبور کنیم لذا مدام ما را گرفتار می کنند هشیاری ماست که موجب شکست انها خواهد شد.


مردم شریف ایران ،نمایندگان مجلس دولتیان و مراجع تاثیرگزار در حوزه سیاست و اقتصاد و امنیت :

خروج ما از روزمرگی و یشت سرگذاشتن اختلافات جناحی و نگاه عمیق تر به چشم اندازهای ایران و تشیع و همچنین بررسی بروز تنش های مداوم بین اعراب و غرب ، راه روشن ما را نمایان می کند .

فقط تنوع جریان انرژی برای غرب انقدر اهمیت دارد که انها فرصتهایی بزرگ در اختیار ما قرار دهند .

1- انرژی در خوزه عربی

2- انرژی حوزه ایران و عراق

3- انرژی حوزه روسیه و قفقاز

در مورد تحولات عربی انها بشدت با عربستان در تضاد قرار دارند عقل سلیم حکم می کند و دوباره برنامه هایمان را بررسی کنیم رسیدن به ارمانها با هزینه بسیار کمتر و سرعت بسیار بیشتر مقدور است رسول خدا قبل از فتح مکه چه کرد؟

ما هم همانکار را می توانیم.

چشمم دیه درد گرفت (1797074) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۲۱:۴۰:۰۰
آقاي توكلي يك سوال قانوني اگه يك نماينده اي از أصول ملت نزول كنه و اصلاً ديگه نماينده ملت نباشه ومردم نخوانش قانون چه راه حلي در پيش گرفته ما چرا بايد دو سال ديگه رسايي رو تحمل كنيم؟ يعني واقعاً راهي نيست؟ (1796367) (alef-13)
 
منصور
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۲۱:۴۰:۴۸
رهبر تبریک گفتند(که مسلما در جریان جزئیات دقیق مذاکرات هستند) و من موندم آقای رسایی هنوز کاسه داغتر از آشند!
بله دوستان این است حکایت منافع ملی و برخی نمایندگان !
الف جان شما هم نظرم رو سانسور کن مثل همیشه (1796370) (alef-13)
 
Hassan
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۲۱:۴۲:۱۲
با تند روي كارش كني نكنيد (1796379) (alef-13)
 
امید
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۲۱:۴۶:۱۵
رسایی عزیزلطفا از مساله دیگه ای صحبت کن (1796394) (alef-13)
 
jalal
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۲۱:۴۹:۲۵
خب این طور که اعلام شده این یه توافق اولیه هست حالا با این اوصاف ما که در گام اول تا لب خط قرمز اومدیم در دور های بعدی چه امتیازی میخایم بدیم یا باید بیایم این طرف خط یا روز از نو روزی از نو این توافق در مجموع خوبه اگه تو دور ه های بعدی مذاکرات بیشتر امتیاز ندیم (1796410) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۲۱:۵۱:۱۴
1- اول باید فکر کرد بعد حرف زد وقتی نمایندگان ملت از توافقات خبر ندارند نفی یا تایید چه معنی دارد ؟ یادتان باشد اوباما اول رضایت کنگره را گرفت بعد مذاکره کرد چرا اینهمه به همدیگر توهین می کنید اگر روحانی نماینده ملت هست که هست نمایندگان مجلس هم نماینده مردم هستند دموکراسی را بپذیریم با همه لوازمش .
2- وقتی ظریف وکری متناقض حرف می زنند وکاملا ضد همدیگر صحبت می کنند شما ها چی را به هم تبریک می گویید ؟
3- وقتی هاشمی رفسنجانی میگوید غنی سازی در اعلامیه مورد نظرنیامده وخود ظریف هم می گوید در ان پی تی می باشد پس چی به رسمیت شناخته شده ؟ اینهمه مردم فریبی وخودمون به خودمون تبریک میگیم برای چیست ؟
4- روشن واضح وآشکار به مردم بگید چی دادید چی گرفتید یا قراره بگیرید وبا چه تضمینی میگیرید ؟
5-آیا قراره با این جنجالها مردم فریبی کرد مردانه به مردم واقعیت را بگویید صدا وسیما هم اینقدر شلوغ بازی در نیاره در حالی که مسئولین ارشد هنوز از توافقات ریز خبر ندارند نظر مردم را درباره توافقات می پرسند بعضی هم هی مدام تبریک می گویند
6- آنچه در رسانه های داخلی و خارجی آمده نه فتح الفتوح است نه فتح خاکریز بلکه برگشت به سال 82 وتعطیلی محترمانه مراکزهسته ای است انصافا یکبار تعهدات داده شده ایران و طرف ما را مطالعه کنید ببینید چی شده اینهمه سر وصدا راه انداختید
دعا می کنیم آنگونه باشد که ظریف می گوید (1796414) (alef-13)
 
حسن
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۲۲:۰۶:۳۶
مثلا اگر در مجلس تصویب نشد ار 5+1 دعوت میکنن بیان مجلس در حضور آنها موافقتنامه رو پاره کنن تا بگن شما غلط کردین با ایران به توافق رسیدید ؟ برین تحریمارو شدید کنید تا اسراییل و عربستان بر غلیه ما هار شوند ؟ ملت و مقام رهبری از این عمل راضیند مگر شما نمایندگان ملت نیستید ؟ چنین بنظر میاد که در انتخابات نمایندگان مجلس نیز باید انقلابی صورت بگیرد . (1796461) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۲۲:۱۱:۴۳
اقای رسایی شما که همین دو هفته پیش رفتی سفارت آلمان و انگشت نگاری هم شدید . چی شد برای سفر همه چيز قبول میکنی ؟ (1796471) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۲۲:۱۴:۴۷
آقای رسایی
اول اینکه پشت سر رهبری حرکت کن
دوم اینکه فکر نداری و وضعیت معیشت و بیکاری مردم را که حاصل اعمال دوستان و هم جناحهای شماست را بکنید (1796481) (alef-13)
 
نسيم شمال
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۲۲:۲۱:۳۹
اگه بازي -بازي در نيارن نتيجه نسبت به آنچه آمريكايي ها دنبالش بودند خوبه .فقط ما نمي دونيم دقيقا چطوري حق غني سازي ايرا به رسميت شناخته شده؟؟؟؟؟؟ تو قرارداد چي ذكر شده دقيقا؟؟؟؟؟؟؟؟ (1796504) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۲۲:۲۶:۵۶
سلام برمرد دیپلماسی ایران به این میگن وزیر خارجه نه آنهایی که در 8سال گذشته بودند (1796519) (alef-13)
 
حاجوی
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۲۲:۲۶:۵۹
اگه تو مجلس مثلا تصویب نشد چه ماجرایی میشه ؟ بدنیا میگیم ما اشتباه کردیم با شما بتوافق رسیدیم ؟ خوب بود شما نمایندگان محترم تشریف میبردید ژنو اونجا تو مذاکرات شرکت میکردید و نظراتتونو اونجا میگفتید . (1796520) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۲۲:۳۶:۴۲
اقای رسائی المان خوش گذشت.نمیدانم چرا ایشان مناطق محروم خودمان را برای تبلیغ انتخاب نکردند. (1796551) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۲۳:۰۱:۰۳
با اینکه به آقای روحانی رای دادم و همچنان حامی ایشون هستم اما توافق حاصل شده اصلا توافق خوبی نیست و ایران تمام برگ های برنده شو داده و در عوض امتیارات کمی گرفته البته با وجود اشتباهات فاحشی که در دولت قبلی روی داد کاری بهتر از این نمی شد کرد (1796626) (alef-13)
 
تهرانی
۱۳۹۲-۰۹-۰۳ ۲۳:۰۷:۵۰
آقای رسایی وهمفکرانش انشاالله در دور بعد در مجلس نخواهند بود مجلس جای آدمای متملق نیست جای مطهری ها ی مدرس وار وشجاع است (1796637) (alef-13)
 
اکبر
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۰:۰۰:۴۱
اقای رسایی! نکند در سیاست از مقام معظم رهبری هم جلو بزنید... جریان انحرافی صد روزی هست شما را تنها گذاشته و رفته... (1796778) (alef-13)
 
شایان
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۰:۰۷:۰۲
من به اقای رسایی تسلیت عرض می کنم. (1796792) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۰:۰۷:۴۸
سلام من یک نظامی (ارتشی)"هستم از جنگ هم هیچ هراسی ندارم به دکتر روحانی هم ر ای ندادم ولی از صمیم قلب از این توافق نامه خوشحالم (1796794) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۰:۱۳:۴۲
جالبه لحن سخنان آقای بذرپاش و رسایی و امثالهم با مسئولان اسرائیل و آمریکا یکی است (1796809) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۰:۱۴:۲۷
آقای رسائی اگر راه گذشته را می رفتیم آیا موفقتر بودیم یا چیز بهتر و یا بیشتری بدست می آوردیم. راه گذشته یعنی تحریم بیشتر و یا شاید جنگ که شکست واقعی است پس ما مردم حق داریم خوشحال باشیم . (1796813) (alef-13)
 
کاپیتان
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۰:۲۸:۲۸
این آقای رسایی و بذرپاش ،آن موقع که آقای اجمدی نژاد می گفتند این قطعنامه ها کاغذ پاره اند کجا بودند ، البته تقصیری ندارند چون فردی مثل جناب بذرپاش یکشبه بدون تخصص و سابقه همه کاره صنعت خودرو در سایپا شود ، حالا حق دارد در مورد همه چیز اظهاز نظز کند .. (1796841) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۰:۵۸:۵۷
گام اول براي يك پيروزي مبارك باد .
به كوري چشم اسراييل و عربستان و ( چند كشور ديگر ) دلالان تحريم و رانت خواران و انحصار گران و براي تشكر از ظريف و تيمش : هورا هورا هورا (1796893) (alef-13)
 
عبدالله خاکی
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۱:۰۴:۳۶
درود و سلام بر تمامی شهیدان انقلاب اسلامی خصوصا شهدای هسته ای ، فرزندان انقلابی مملکت امام زمان عجل الله تعالی الشریف دست مریزاد ، خدا قوت ، برادران محترم مجلس که ندای تصویب توافق نامه را در مجلس دارید از شما سئوال می شود آیا این حق را برای گروه 5+1 نیز قائلید؟ اگر پاسخ شما مثبت یا منفی باشد آنوقت باید به شما بگوییم موافق ویا مخالف مذاکره هستین؟ بفرمایید عضو کدام یک از این دو عنوان ( موافق،مخالف) هستید ؟ اگر موافق باشین ، این سروصدا چه معنایی دارد ؟ واگر مخالف باشین ، از خودتان بپرسید آیا پشت سر ،جلوتر ویا همگام با ولایت تشریف دارین ؟! بیایید با ولایت ومردم فهیم این مرزوبوم هماهنگ باشیم و از اختلافات پوچ وبی مفهوم دوری جوییم و قدری هم انصاف بخرج دهیم و به این عزیزان خدا قوت عرض نماییم. (1796899) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۱:۱۶:۵۶
گام اول فتح بود . در وضعيت فعلي بهتر و بيشتر از اين نميشد .
ظريف دستت درد نكنه بهترين كار را كردي .
+
جالب اينجاست كه مخالفان اين توافق كه چند سال بود مذاكرات دست انها بود غير از تحريم چيزي به ملت هديه نكردند و الان ملت ايران تاوان ندانم كاري انها را ميدهد .
+
روحاني و ظريف متشكريم (1796908) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۱:۱۸:۳۲
اين توافقنامه لرزه بر اندام اسراييل و عربستان ( بخوانيد ال سعود ) و دلالان تحريم و رانت خواران و افراطيون انحصار طلب انداخت . (1796910) (alef-13)
 
میهن
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۱:۱۹:۲۷
امیدواریم این توافق، راه اعتراض‌ افراد تندرو به این تفاهم‌نامه را در داخل ایران و خارج ببند.
تا ثیرات مثبت این رفع تحریم ها در زندگی مردم دیده شود. حقیقتا مردم خسته شدن از یک بام و دوهوایی تصمیمات مخدوش و بی ثبات اقتصادی که باعث تورم سرسام آور و فشار بر مردم خصوصا قشر متوسط و پایین جامعه شد که باید رسیدگی بشه. (1796911) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۱:۳۶:۰۲
اقای رسایی به فکر انتخابات مجلس بعدی است نه موفقیت ملت با این وضعیت مجلس بعدی در اختیار اعتدالگراها است. (1796920) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۱:۴۱:۳۶
بيايم و با خودمون صادق باشيم،خوشحالي بي وصف مردم بعد از اين مذاكرات چيزي نيست جز انزجار از افراطي گري!ديگه وقتشه افراطيون داخلي و خارجي چند وقت برن مرخصي،مجلس به اعتدال گراياني چون توكلي و مطهري نياز داره! (1796924) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۲:۰۰:۲۸
باید گفت جناب آقای بذرپاش ، اگر نمیدانید بدانید .... ظریف همان کاری را کرد که اعوان و انصار احمدی نژاد در طول 8 سال نتوانست انجام دهد و امروز سوزش آن داغ تا کنار قلب شماها آمده است .... ظریف با ظرافت خاص ، خواست به ملت ثابت کند که چه کسانی در داخل مملکت ، با اسرائیل هم پیمانند و لباس ایرانی به تن دارند و امروزه با نتانیاهو همدرد شده اند !!! این دست خداست که می آید برخی را رسوا میکند (1796928) (alef-13)
 
وحید
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۲:۰۱:۰۵
امثال آقای رسایی باید اول ببینند با این تندرویهایی که این چند سال کردند در بین مردم ویا حتی کسانی که به این جناب رای دادند جایگاهی دارند ‏،‏ بعد بیان نظر بدند ‏،‏ و تعیین تکلیف کنند ‏،‏ وقتی مقام معظم رهبری حمایت و تایید کردند دیگه این آقایون بیش از این خودشونو خراب نکنند ‏،از اونطرف نخست وزیر اسرائیل مخالفت کرده ‏،‏ اینجا هم آقای رسایی و همفکرانش،‏ آقایون خودشون تو رفاهند خبر از وضع معیشت مردم ندارند ‏،حالا مسائل سیاسی و بین المللی جای خود ‏،‏ ‏ (1796930) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۲:۱۵:۴۲
ظريف ياداور همت وباكرى هاست (1796935) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۲:۳۶:۱۲
واقعا از واکنش آقای توکلی تعجب می کنم. ایشون ما رو با لیبی مقایسه کردند و سپس نتیجه گرفتند ما خوب عمل کردیم! (1796943) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۳:۲۸:۱۵
اين رسائى و همفكران تندروشان از اصول قانون اساسى فقط بندهائى را بياد مياورند كه به نفع تفكرات افراطيشون است ؟ معلومه كه امثال شماها به هيچ عنوان ولايت مدار نيستيد و فقط شعار ميدين ، ضمناً انتخابات مجلس بهتون ثابت ميكنيم كه شماها نماينده تهران و مردم نيستين (1796965) (alef-13)
 
مهمان
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۳:۳۲:۵۷
به اقای رسایی بفرمایید بنظر ایشان در نهایت کار ما بکجا میرسید بشرطیکه ایشان با جیب پر نگوید حاضریم ریاضت بکشیم . (1796967) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۳:۴۰:۵۳
قرارداد ترکمانچای هسته ای +کابیتولاسیون اضافه

صد رحمت به امضاکنندگان قرارداد ترکمانچای . اگر انها ۱۷ شهر از کشور را واگذار کردند اینها تمام کشور را با این قرار داد ننگین و شرم اور ترکمانچای هسته ای کابیتولاسیونی به اسرائیل فروخته و تمام مردم را زیر دین انها قراردادند. قراردادی که خون تمام شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی را ضایع نمود و به مسخره گرفت .البته اینها قبلا هم همین جنایت را در دهسال قبل کرده بودند و من در تعجبم که چگونه شورای نگهبان اینها را تایید صلاحیت کرد . و انوقت با چه وقاحتی دم از بیروزی و مذاکرات فشرده و سنگین و نفس گیر غنی سازی و لغو تمام تحریمها میزنند . قراردادی که مدتهاست این افراد انرا عملا برقرار کرده و غنی سازی را متوقف و انرا با امانو مزدور کثیف امضا کرده اند . و در تمام این مدت مردم را فریب داده و به گفتگو و خنده با اراذل و اوباش ادمخوار اروبائی و امریکائی وخوش و بش با ۵+۲ (اسرائیل مهمترین عضو انهاست ) مشغول و هزینه کمرشکن از بیت المال به جیب هتل داران غرب واریز کردند و چقدر به حساب بانکیشان در سوئیس …….. (1796968) (alef-13)
 
حمید
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۶:۲۹:۰۲
آخه غنی سازی 5 درصد هم خوشحالی داره
اول باید دید چی دادن که اینو گرفتن
دوما مقام معظم رهبری فقط تشکر و خسته نباشید گفتند مثل همیشه
کی تبریک گفتند که ما نفهمیدیم
سوما اصل کار را احمدی نژاد انجام داد که نیروگاه ها دوباره باز شد و گرنه زمانی که روحانی خودش برای مذاکره می رفت چرا نتونست اینکار ها رو انجام بده
من خودم از احمدی نژاد خوشم نمیاد ولی یادمون نره که روحانی در نیروگاه ها رو بست
و احمدی نژاد باز کرد (1797004) (alef-13)
 
عباس هشی
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۶:۴۵:۰۶
وقتی عادت به گیر دادن دارند به کار درست هم گیر میدهند؟؟؟8 سال در بوق مذاکرات بی نتیجه که اثار زیانبار اقتصادی داشت دمیدید،با دولت قانون گریز که حتی اساس انتخاب اعضای هیئت علمی برای اموزش جوانلن را با انتصاب شوالیه ای عضو هیئت علمی غیر واجد شرائط آموزش کشور را به خطر انداخت، انتصاب مدیران دولتی و معاونین وزارت را بدون سابقه کار بصورت شوالیه ای کارت امضای گزارش حسابرسی داد تا انظباط مالی کشور را بخطر بیاندازد ساختید و همایت کردیید، حداقل در این این موفقیت و خوشحالی مردم شریک باشید. مردمی کهزمدیده سیاستهای نادرست دولت و عدم نظارت شما مجلس هستند و با این مشکلات تا کنون خنده به لب نداشته اند. (1797009) (alef-13)
 
حميد كرم
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۷:۰۱:۴۶
8 سال همه زير بناي كشور را نابود كرديم و ده ها سال كشور قطر تمام نفت و گاز پارس جنوبي را به يغما برد و ميدانهاي نفت مشترك ما توسط همسايگان ما به تاراج رفت . چرا اينها را نمي بينيد .
اينها مهمتر بودند يا انرژي هسته اي
تنها جبهه پايداري و اسراييل و كانادا و عربستان و قطر از اين توافقنامه ناراحتند .
پس از ناراحتي بميريد . (1797013) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۷:۱۴:۴۴
برعکس برخی نظر های آبدوغ خیاری در این توافق آمریکا بزرگترین ضربه رو میخوره.چونکه عملا اعلام کرد که اصلی ترین هدف تحریمها یعنی غنی سازی رو به عنوان یک حق پذیرفته
اما روی دیگر سکه توافق دو طرف است.در این توافق آمده پیشرفت هسته ای در قسمتهای مناقشه برانگیز که بخش قلیلی از این دانش است متوقف میشه در ازای آن پیشرفت تحریمها هم متوقف میشه.این یعنی وضعیت از این سخت تر نمیشه.دوما در ازای تبدیل مواد غنی شده به سوخت(اکسید)اونها قسمت مهمی از تحریمها رو برداشتن که به ساختار تحریمها آسیب میرسونه.البته سرنوشت هر ماده ی غنی شده برای فعالیت صلح آمیز تبدیل شدن به سوخته. (1797023) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۷:۳۹:۴۱
همه ما می دانیم که نظام جمهوری اسلامی کار خودش را می کند و به پیش می رود و مزه پرانی های معدودی آدم که دنبال شهرت کاذب هستند تاثیری در عزم ملت ندارد (1797049) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۷:۴۶:۱۷
دوستان عزیز بحث بر سر اینکه ایران میخواد چکار کنه نیست بحث سر اینه که طرف مقابل با سابقه ای که داره راحت میتونه بعد شش ماه بزنه زیر همه چیز و بگه تفسیر من متفاوته مثل الان که حرفهای ظریف و اوباما متفاوته (1797054) (alef-13)
 
سیاوش
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۷:۵۰:۳۹
درود بر ظریف با ادب و با منطق.دیگر دوران بی ادبی و بی منطقی گذشته است (1797063) (alef-13)
 
عزیزی
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۸:۱۵:۳۳
دوستان توقع دارند یک شبه همه تحریمها برداشته بشه ... اگر 4 سال قبل همین توافقنامه امضا شده بود هم تحریمها کمتر بود هم قیمت دلار جهش نداشت این توافقنامه در آن زمان حکم برد برای ما داشت اما با ساده انگاری و بی تفاوتی و تمسخر تحریم کنندگان به اینجا رسیدیم (1797090) (alef-13)
 
علیرضا
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۸:۱۵:۵۰
زودتر انتخابات شه این مجلس بی مصرفو با نماینده های کاربلد پر کنیم نه حضراتی که منافع جناحیشون رو به منافع ملی ترجیح میدن . یکی نیست به اقایون بگه حضرات همه چیز دون 6 ماه فرصت داریم اونا رو راستی ازمایی کنیم . قرار نیست که فقط ما راست آزمایی بشیم . اگه به وعده ها عمل نکردن همه چیز سر جاشه . برمیگردیم و بازم 20 % غنی سازی میکنیم . اقایون مشکلشون چیز دیگست . وقتی رهبری از تیم مذاکره کننده تشکر میکنن یعنی نتایج مورد تائیدشونه . مطمئن باشید اگه به ضرر منافع ملی عمل بشه رهبر جلوشو میگیره پس نگران چی هستین اقای رسایی . الف اگه واقعانظر مخالفو برمیتابی چاپش کن . (1797091) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۸:۲۰:۵۸
بابا وجود افرادی چون ظریف که بیشتر عمرشون خارج از کشور بوده چه می فهمند در ایران سربلند چه می گذره (1797101) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۸:۲۳:۰۳
سیاست خارجی فقط معطوف به کشورهای غربی ثروتمند نباشد کشورهای لاتین مثل نکاراگوا و اکوادور و بولیوی و ونزوئلا و افریقایی ها اینها دوستان قدیمی هستند به فراموشی سپرده نشوند ایران جایگاه امید مستضعفین جهان است افریقاییها این همه پول خرج کردیم بدون اینکه برداشتی داشته باشیم و یا اینکه بدانیم کمک های ایران به افریقا چه شد دستاوردی داشت نیت ها پاک بود ولی اجرا نه... به قول یکی از افرادی که از طرف جهاد کشاورزی به افریقا اعزام شده بود می گفت معلوم نیود پولهای اهدای انقلاب کجاها خرج شده و دست کی بوده حتی طرحهای همکاری جهت ترویج کشاورزی مدرن در روستاهای انها در وزارتخانه دارد خاک می خورد کسی پی گیر نیست (1797108) (alef-13)
 
مصطفی
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۸:۲۷:۵۳
1خلاصه توافق این است:
1-تحریم طلارالغوکرده اند تاماطلاهایی که بازحمت درکشورذخیره کرده ایم به انهابفروشیم ودستمان خالی شود!
2-اجازه داده اندتادارووغذابخریم ویاهواپیماتعمیرکنیم تابه دنیابگویندماهوای مردم ایران راداریم (عوامفریبی)
3-مقدارکمی ازپولهای ماازادمی شودتاصرفابتوانیم غذاوداروتامین کنیم ونتوانیم کارتوسعه وعمرانی انجام دهیم
4-درمقابل جلوی پیشرفت هسته ای ماکه ابزارتامین منافع بلندمدت کشوراست راگرفته اند!
5-تمام تاسیسات حساس مارامداوم بازدیدخواهندکرد.بعدهم گزارش می دهندکه بله ماکشف کردیم که ایران می خواهدبمب بسازد!
6-تحریمهای اصلی (فروش نفت)راحفظ کرده اند تاکشورماطی چندسال اینده انقدرعقب بیافتدوضعیف شودو مردم هم خسته شوندبعدفکرتجاوزبیافتند!
دراین توافق هوشمندی ملاحظه نمی شود.بهتراست مجلس واردعمل شود.
راه مافقط ادامه غنی سازی تاهرسطحی تکیه به مردم وگسترش دموکراسی است. (1797118) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۱۳:۴۶:۳۵
نکند نماینده مجلس هستی با این منفی نگری (1798049) (alef-13)
 
الهام
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۱۴:۱۲:۱۴
تا چند وقت پیش باور یه توافق به نظر دست نیافتنی بود ولی در کشور ما بعضی ها فقط به این فکر میکنند که همه چیز رو به نفع خود تمام کنند و شادی مردم رو تلخ میکنند.
تمام تحریم ها بعد یک سال برداشته میشه و حق ایران به رسمیت شناخته شده
ممنون آقای ظریف (1798126) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۱۵:۴۸:۰۶
این یک توافق برد برد است. در صورتی که درتصور ماامریکا را یک کشور مانند کشور های دیکر تصور کنیم. اما اکر جایگاه امریکاه را بدرستی بشناسیم.می توان به جرات گفت این یک پیروزی برای ایران است (1798516) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۸:۳۴:۳۵
سلام .با در نظر گرفتن همه جوانب همچونی قدرت و هژمونی کشورهای 5+1 ،شرایط داخلی کشور و....از طرفی و از دیگر سو مقاوت رهبری و آحاد ملت در برابر زورگویی ها ،تحریم ها و .. امکان آن وجود داشت امتیازات کمتری بدهیم.
در هر حال به خیر خداوند امیدواریم و تابع مقام ولایت. (1797126) (alef-10)
 
pari
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۸:۳۹:۰۳
به من بگین قیمتها چقدر میاد پایین پدرمون در اومد ازبس قیمت ها بالا رفته . (1797131) (alef-10)
 
پیش دبستانی
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۸:۴۳:۳۹
منافع گروهی وفردی یه عده همیشه در تضاد با منافع ملی بوده .تو این ۸سال هم کشور رو نابود کردن حالا نگران موقعیت از دست رفته خودشون هستن و میدونن که اقبال مردمی طرف مقابل بیش از پیش شده واینده سیاسی آنها در خطر است.درضمن اینها نماینده مردم نیستن چون با اراء درصد کمی از مردم رای آوردن. (1797144) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۸:۴۴:۵۷
اولا این یک مقدمه است واحتیاج به تصویب نداره دوما من هم قبول دارم چیزی نگرفتیم ولی وقتی میگن ایران نمی تونه از 5%بیشتر غنی سازی کنه یعنی میتونه وحق داره هربچه ای میفهمه البته قبول دارم که آقای بذرپاش بعلت نسبت با آقای احمدی نژاد از بچگی پست گرفت ورفت تو بزرگها ولی بااین حرفها نشون داد هنوز بچه است.رسایی هم که.... ولی من هم از بعضی بند ها نارحت شدم ولی مهم اینه که رهبرم قبول کرده وبرای من همین کافیه (1797146) (alef-10)
 
شهروند
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۸:۴۷:۱۱
باسلام
اگه جناب آقاي رسايي مثل ماچندرغازحقوق مي گرفت وبااون معجزه مي كردديگه ازاين جملات قصاركمترافاضه مي كرد،بي صبرانه مردم فهيم ايران اسلامي منتظرانتخابات مجلس هستندتاازخجالت شماوامثالهم دربيان. (1797152) (alef-10)
 
بی نام
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۸:۴۸:۱۷
دلتون رو خوش کنید به این توهمات خواهید دید که عهد شکنی امریکایها باز هم تکرار خواهد شد کلمه به کلمه این قرار داد با دقت تنظیم شده و روح حاکم بر آن تعهد سنگین ایران در قبال اندکی گشایش مشروط به رضایت تحریم کنندگان یعنی امریکاست اینکه خودتون رو با این حرفها دوپینگ کنید تغییری در واقعیت بیرونی ایجاد نمی کنه یک نمونه کوچک واقعیت مواضع کری و اوباما بعد از توافق هست البته دولتیها و طرفداران ذوق زده شان با دمیدن در این حباب خوشخیالی عملا خود را در مقابل منتقدان خلع سلاح می کنند چراکه در صورت صحت ادعای رفع تحریمها به زعم خودشان دیگر بهانه ای برای کم کاری و سیاه نمایی نخواهند داشت و با گذشت زمان معلوم میشه چند مرده حلاجند (1797155) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۹:۰۰:۵۹
این که از کاپیتالاسیون هم بدتره!! برای چه تیم ما چنین متنی رو امضا کرده؟ تا حالا ما میگفتیم این تحریمها غیرقانونی هستند اما با امضای این سند ما رسما تحریمها رو پذیرفتیم!! (1797176) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۱۰:۵۲:۳۰
بچه جان با می گفتیم می گفتیم چیزی حل نمیشه یا باید راه جنگ رو تا آخر بری هرچی هم شد که شد یا باید مذاکره کنی وچانه بزنی خلاص! (1797506) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۲-۰۹-۱۰ ۲۰:۳۸:۴۱
ایول.پس خون شهدای هسته ای و زحمت رئیس جمهور قبلی چی؟ ما تا4سال ایران را به حالت تعلیق در اوردیم تا ببینیم 4 سال دیگه چی میشه. (1812662) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۹:۱۰:۵۸
حضور همه دوستان موافق و مخالف !!! بعد از شش ماه خواهيم فهميد به نفع ما بوده است يا خير همانطور که بعد از آن دوسال فهميديم به نفع ما بود يا خير . تجربه نشان داده است داوطلبانه در ادبيات اين کشورها معني قانون اجباري را مي دهد و اگر بعد از شش ماه شما توانستيد توقف داوطلبانه را خاتمه داده و بي هزينه فعاليت سابق را پي بگيريد آن وقت نشان پيروزي خواهد بود . ضمنا تا شش ماه آينده صبر کنيد . هزينه برداشتن تحريمهاي بعدي تعليق همين غني سازي ۵ درصدي است که امروز همه آن را تثبيت شده و مورد پذيرش و اذعان 5+1 مي دانند . (1797192) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۱۵:۵۳:۴۱
کاش این دوست عزیز اندکی هم اندر فوائد عدم توافق میگفتند تا امثال بنده عامی هم میفهمیدیم . (1798529) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۹:۱۳:۳۹
تاريخ کساني را که به فکر منافع ملي و آينده اين سرزمين هستن هرگز از ياد نخواهد برد. همان طور که سالهاي سياه دوران احمدي نزاد از ذهنها پاک نخواهد شد. درود بر اعتدال و نفرين بر افراط و افراطي گري (1797197) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۹:۲۱:۵۵
شاهزاده عربستانی می داند بدون حمایت امریکا و اسرائیل حکومتشان چند روز هم دوام ندارد حالا به نیابت اسرائیل دارند پارس می کنند البته مسابقه تسلیحاتی کشتار جمعی برای خاورمیانه بسیار خطرناک خواهد بود اگر این سلاح دست وهابیون بیفتد به هیچ شیعه ای رحم نخواهند کرد همه شهرهای شیعه نشین را نابود خواهند کرد (1797212) (alef-10)
 
پشت سنگر نطنز
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۹:۲۲:۴۲
این یک تاکتیک معقولانه بود. زمانی که نبردمان فقط ضرر دارد باید کمی به عقب نشست ،نیرو کسب کرد ،قوی شد ودوباره حرکت کرد. آفرین به ظریف که که فهمید (1797214) (alef-10)
 
تند نرو!
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۹:۲۶:۴۶
جان کری برای مخاطبان تندروی داخل آمریکا و اسراییل حرف زده. بلکه بتواند مخالفین همین توافق نمی بند را به مدت شش ماه آرام نگاه دارد.

البته کری و دولت دموکرات اوباما احتمالا از پس کنگره و اسراییل برخواهند آمد همچنان که تا بحال توانسته اند بربیایند.

اما مخالفان داخل ایران ظاهرا نه وزن خود را دریافته اند و نه برای آینده سیاسی شان ارزش قایل هستند. آنها حتا متوجه نیستند که همه این توافقی که انجام شده قابل برگشت است از هر دو طرف. این فرصت شش ماهه هم برای راستی آزمایی است. تا بعد از شش ماه ثابت شود برنامه هسته ای فقط مقاصد صلح آمیز دارد. صلح آمیز یعنی غنی سازی زیر 5 درصد. ما نیازی به بیست درصد نداریم. پس بهتر هست آقای رسایی و همفکرانشان اول به تعداد آرای خود در انتخابات پیشین نگاهی بیاندازند و کمی هم تلاش کنند آگاهانه تر حرف بزنند.

هر چه باشد انتخابات مجلس به زودی فرا می رسد و مردم هم آنقدر ها فراموشکار نیستند.


الف هم طبق معمول سانسور می کند. (1797221) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۹:۳۰:۰۹
چقدر صداي مخالفان با صداي صهيونيستها نزديك است (1797227) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۹:۳۹:۰۳
دست همه مخصوصا دکتر ظریف درد نکنه
چند نکته را باید متذکر شد
1-من از طفدارای احمدی نزاد بودم سیاست داخلیشو قبول داشتم و دارم اما سیاست خارجیشو ناامید کننده می دونستم
2-اگر اون سال های اول مذاکرات رو خاطرتون باشه همین آقایون 5+1 میگفتن که غنی سازی رو باید متوقف کنید ، تمام فعالیت های هسته ای تونو باید ابتدا FiRiZ کنید، بعد هم همشونو تعطیل کنید به نظرم اگر این مقاومت 10 -11 ساله مردم نبود به رسمیت شناختن حق غنی سازی هم اکنون نیز میسر نمیشد.
(1797257) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۱۷:۳۹:۳۱
می شه بگی تو سیاست داخلی چی کار کرد؟شاید ما نفهم هستیم که جز بدبختی هیچی ندیدیم (1798873) (alef-13)
 
b a h a r
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۹:۴۲:۳۴
دوستی که این توافقنامه رو با قرارداد ترکمنچای مقایسه کرد!
که البته من فکر میکنم از مفاد اون قرارداد و این توافقنامه هیچ اطلاعی نداره ،چون قیاس مع الفارقی بود .
بزرگوار
مذاکره یعنی هر یک از طرفین قدمی بردارند !
نه اینکه یک طرف بدون هیچ عملی فقط منتظر امتیاز گرفتن باشه !
این تفکر،غلطه و باعث ضررهای بسیاری میشه
مذاکره یک اصل در حقوق روابط بین الملله و آداب مخصوص به خودش رو داره.
قرار نیست در مذاکرات با لودر و تراکتور پیش بریم !
مذاکره یعنی هر دو طرف برای پیشبرد امور قدمی بردارند.
تصحیح کنید افکار خودتون رو !
به فکر فرداهای بهتر باشید
زنده باد ایران اسلامی (1797270) (alef-10)
 
سمیرا
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۹:۴۴:۳۵
توافق نامه هر چی که هست مهم اینه که توو همین 100 روز دولت کاری کرده که لااقل دنیا پای صحبتهای ما بشینه نه اینکه با صندلیهای خالی سازمان ملل صحبت کنیم یا سرمونو بندازیم پایین و همش نه بگیم و حرفهای غیر منطقی بزنیم و آخرشم طی 8 سال به هیچ توافقی حتی یک جمله نرسیم و کمر ملتو بشکونیم و بگیم تحریم ها هیچ اثری نداره و نداشته!!!!!
پس خواهشاً آقایونی مثل رسایی و بذرپاش و ... نظراتشونو واسه خودشون نگه دارن ، نمی دونم از چی ناراحت میشن شاید تحریم ها واسه اونا سودی داره!!!!
به هر حال آقای ظریف و تیم مذاکره کننده خسته نباشین و مچکریییییییییییم (1797275) (alef-10)
 
مجید
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۹:۵۰:۲۰
ای کاش سالها قبل این توافق صورت گرفته بود (1797291) (alef-10)
 
امیر
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۲۲:۴۷:۳۹
عزیزم به 20 % رسیدیم تا سر 5% توافق شد اون موقع باید سر چی توافق می کردیم؟ (1799754) (alef-13)
 
ایرانی
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۹:۵۵:۲۰
این آقایونی که ناراحتن چون منافعشون درگیره... معلومه اگه تحریم ها لغو بشه باید ناراحت باشن... ای کاش زودتر چهار سال تموم شه این اقایون جمع کنن کاسه کوزشونو برن راحت شیم... من خودم اصولگرا هستم اما از ین آقایون افراطی خسته شدیم دیگه... (1797307) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۹:۵۶:۳۷
تیم مذاکره کننده ایران به سرپرستی اقای دکتر محمد جواد ظریف در مقابل 6 کشور بزرگ دنیا خیلی حرفه ای ،قوی و مطلوب عمل کرد. در این سالهای بعد از انقلاب کشورهایی در منطقه از بدی روابط ایران با امریکا به نفع خودشان بهره بردند و حالا از این توافق حسادت و دشمنی دارند و بهر شکلی میخواهند ایران روابط خوبی با غرب بخصوص با امریکا نداشته باشد و روال گذشته ادامه داشته باشد.متاسفانه بعضی افراد و گروه ها به دلایل مختلف از توافق ژنو نا راضی هستند .ولی به من به دولت جدید اقای دکتر روحانی و تیم مذاکره کننده ایران علاقمند و اعتماددارم.ما در کشور باید نشان دهیم که با هم هماهنگ هستیم .نباید شرایط تنش در کشور بوجود بیاید با اعتدال و تدبیر میتوانیم موفق شویم.به امید خداوند بزرگ. (1797314) (alef-13)
 
کم صواد
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۱۰:۱۲:۰۶
متاسفانه سیاستمداران ما یاد نگرفته اند که بر سر مسایل ملی باید غیر جناحی فکر کنند و منافع ملی را در الویت قراردهند. (1797369) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۱۰:۳۱:۳۴
نتانياهو هم مثل بعضيا مخالف اين توافق است (1797432) (alef-13)
 
یی
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۱۱:۳۴:۵۷
یادتان است رییس جمهور قبلی با آن ادبیات دیپلماسی منحصر به فرد خودش چگونه این سنگ را درچاه انداخت وبرای بیرون آوردن آن این همه نابغه باید تلاش کنند (1797629) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۱۱:۴۵:۰۹
مساله اینجاست که ما عملا هیچ چیزی از دست ندادیم.
ما امروز چرخه سوخت رو داریم فقط غنی سازی 20 درصدی انجام نمیدیم. البته نیازی هم نداریم چون به اندازه کافی سوخت 20 درصد برای رآکتور تهران داریم.
بعلاوه اورانیوم 20 درصدمون رو به میله سوخت تبدیل می کنیم که این هم بد نیست چون نهایتا باید برای استفاده در رآکتور به میله سوخت تبدیل بشه.
پس اتفاقی نیفتاده.
البته اگر کسانی در دلشون آرزوی بمب هسته ای رو دارند حتما این توافق براشون به عقب نشینی تعبیر میشه. البته با وجود فتوای صریح رهبری و مواضع روشن مسئولان کشور چنین کسانی جایی در نظام تصمصمگیری جمهوری اسلامی نباید داشته باشند. (1797670) (alef-13)
 
ایرانی وطن پرست
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۱۱:۴۷:۰۳
ما باید تو همه مسائل سخن رهبری رو فصل الخطاب بدونیم . رهبری عملکرد تیم مذاکره کننده رو تایید کردند تمام. دیگه امثال رسایی ها یا دنباله رو رهبری هستند یا روبروی ایشان . تکلیف رو روشن کنید. یادمون نرفته تو دوران احمدی نژاد همین آقایون جند بار روبروی رهبری بودند. (1797677) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۱۲:۲۴:۰۷
همه خوشحالند بجز عده معدودي که خداوند هدايتشان کند (1797791) (alef-13)
 
سعیدی
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۱۲:۳۴:۰۰
با سلام
تبریک میگم این پیروزی را به همه مردم ایران که خیلی سختی کشیدن
ما یک مبارزه دیگر داریم آنست که در انتخابات مجلس شرکت کنیم نگذاریم برخی از نمایندگان که فقط منافع خود را می بینن رای بیاورن
آقای ظریف واقعا دست مریضاد (1797818) (alef-13)
 
کاعذ چسب خورده
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۱۲:۳۹:۵۰
سلام علیکم و قلبی لدیکم
دوستان عزیز در هر مملکتی افراطیون وجود دارند و خواهند داشت
و با اظهار نظرهای خودشون عقل و فهم ملت به سخره میگیرن و خواهند گرفت نمونه شم بی شمار ......
مثلاً ریس جمهور قبلی ما گفت این تحریم ها یک مشت کاغذ پاره است
(البته من به جای ایشان از ملت ایران عذرخواهی میکنم)
و در حال حاضر 3000بند تحریم علیه ایران وجود دارد که اگر دیپلماسی در حال حاضر ایران (جناب ظریف)بتواند هر روز 1 بند از این 3000 کمتر کنه با یه جمع و تفریق معمولی میتونیم بفهمیم که با خوشبینانه ترین حالت ممکن ... حداقل 8 سال
تکرار میکنم...... 8 سال این تحریم ها طول بکشه و میکشه و شاید تا اون موقع من و شما زنده نباشیم و چنین روزی رو نبینیم مگر با ظهور آقا امام زمان (عج) ان شااله
با یه دو دو تا چهار تای معمولی میتوانیم بگیم همین که 6 قدرت جهانی علیه ما تحریم جدیدی اتخاذ نکردن و غیر مستقیم حق غنی سازی ما را پذیرفتن و از همه مهم تر اینکه دشمن ما از توافق نامه ما نارحت است این اولین گام و بزرگترین گام تاثیر گذار برای ما خواهد بود ان شااله
و این بگم دوستان افراطی فکر نکنم 5 زبان دنیا بلد باشند یا حداقل بتوانن رو در روی طرف مقابل مستقیم بشین و صحبت کننند
اصلاً فکر کنم نان شون تو همین بلد نبودنشونه
به هر حال آقای ظریف و تیم مذاکره کننده خسته نباشین و متشکریییییییییییم
(خیلی خودومونی شد ببخشید) (1797834) (alef-13)
 
هیوا
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۱۲:۵۴:۳۸
آقا تورو خدا دیگه تصویب توافقنامه در مجلس دیگه چه صیغه ایه،اگه تیم مذاکره کننده نماینده ایران بوده و رهبری ازشون حمایت کرده پس دیگه اینا چوب لای چرخ گذاشتنه.آقایان بهارستانی،اگه شما نماینده مردم هستید اینو بدونید مشکل مردم فقط و فقط تورم بالاست لطفا بفکر این مسئل باشند نه تصویب توافقنامه ای که با این همه زحمت بدست اومده. (1797885) (alef-13)
 
مسلمان
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۱۳:۰۴:۴۱
آقای رسایی ، و ..... شما دم از از کدام ملت می زنید ؟ ملت حماسه ساز 24 خرداد92 ؟ نتیجه انتخابات یازدهم صرفاً تغییر رئیس جمهور نبود. تغییر تفکرات افراطی و عبور از بحران هایی بود که همفکران شما ایجاد نموده بودند و . . . پس لطفاً هیس س س (1797929) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۱۳:۱۷:۳۴
آنهایی که در 8 سال گذشته با لجبازی با دنیا اینهمه خسارت بر این کشور زده اند باید از این ملت معذرب خواهی و خسارات وارده را بپردارند. (1797972) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۱۴:۰۵:۳۰
نمیدونم این جماعت مثلا پایداری چی از جون ایم مملکت میخواهند
آقاییون یادتون رفته که در 8 سال گذشته چی ب سر این مملکت آوردید و البته چی به محتویات جیبتان اضافه کردید
کمی هم خدا را بیاد بیارید (1798103) (alef-13)
 
آقاي رسايي داري با نتانياهو همصدا ميشي
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۱۴:۲۰:۵۱
(توافق حاصل شده یک اشتباه تاریخی است) (1798168) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۱۴:۲۳:۰۱
عزیزان این را بدونید که کمر اکثر مردم ایران زیر بار گرانی ، بیکاری ، و...... در حال شکستن است !!!!! دولت اقای روحانی به این نتیجه رسید که باید بالاخره کاری کرد . چه خوب و چه بد . از طرفی واقعا این انرژی هسته ای چقدر کشور را به قهقرا کشید . ایا این غصه ندارد . چه پدر و مادرانی که داماد شدن پسرشان و عروس شدن دخترشان را به خاطر گرانی و بیکاری ندیدند و امروز زیر خروارها خاک ارمیده اند . چه ارزوها که ده پانزده سال پیش داشتیم و امروز فقط افسوس و افسوس و افسوس . نمیدانم ایا رسایی که مثلا نماینده مجلس هست اونهم با چهل هزار رای ازهفت میلیون رای دهنده واجد شرایط تهرون این حرفها را میفهمه ؟؟؟؟؟ الف جان چاپش کن که این هست حرف واقعی مردم نه حرفهای رسایی و امثالهم ، به هر حال خدا رحمت کند پدر رییس جمهور که واقعا دل به دریا زد و با تدبیر کارها را به سرانجام میرساند ، اینشالله (1798176) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۱۴:۲۶:۴۶
ما دلمون خوشه که رهبری لااقل با این توافق نامه مخالفت نکرده وبرای همین منتظر میمونیم ببینیم چی میشه.وگرنه نه به آمریکا ونه به اعضای 5+1اعتماد نداریم چون فقط ایرانی دلش واسه ایران میسوزه وبس.اونا حتما چیز قابل توجهی گرفتن که با ایران توافق کردن تازه معلوم نیست بعد 6 ماه چی میشه من که چشم آب نمیخوره (1798189) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۱۴:۴۹:۰۵
آقای رسائی وقتیکه رهبر قبول کرده وتبریک میگوید شما جلوتر از رهبری نباش (1798283) (alef-13)
 
لادن
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۱۵:۵۹:۵۶
این توافق زیر نظر رهبر انجام شده و ایشون تایید کردن کسایی ک مخالفن یعنی با رهبر مخالفن پس دیگه اینقدر ادای روشنفکرا رو درنیارین و بیاین ی بار هم ک شده ب فکر مردم بیچاره باشین ک تو بدبختی دارن میمیرن .اگر خوب بوده یا بد بهتر از این نمیشده تو این شرایط .اگر دولت قبلی میتونست تو8 سال پیش کاری میکرد ک رشد اقتصاد ایران منفی نشه و ده سال عقب نیفتیم و همچنین رسایی و امثالهم.آقای ظریف دست شما درد نکنه ما مدیون زحمتای شما هستیم . (1798544) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۱۶:۱۳:۳۱
آقای ظریف متشکریم (1798573) (alef-13)
 
سيما
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۱۷:۱۷:۴۸
مرسي حکومت اصلاحات که کلاه به اين گشادي رو سرملت گذاشتين (1798798) (alef-13)
 
علی عسک
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۱۸:۰۹:۵۰
اقای رسایی از رهبری جلو نیفت
هر چند که منافع امثال شماها در انزوای ملت است (1798991) (alef-13)
 
محمدی
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۲۱:۵۷:۰۶
بنام خالق یکتا

از آقای دکتر ظریف و هراهانشون تشکر میکنیم و دست مریزاد میگیم واقعا، زبان قاصر است از این همه تلاش و از نمایندگان محترم مجلس تقاضا داریم سنگ اندازی نکنند (1799641) (alef-6)
 
سروش
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۲۲:۵۶:۵۶
تنها منتظر دو چیز هستم . . . یکی بیان نظر صریح رهبر عزیزم . . . و دیگری گذشت زمان . . .
اگه رفقا دقت کنن می بینن یه آب نبات دادن دستمون که تا 6 ماه دیگه فقط چوبش تو دستمون مونده . . . از اون طرف همه اطلاعات و نقشه ها و منابع رو در دست می گیرن که در صورت عدم توافق آتی هوشمندانه تر تحریممون کنن و نقاط استراتژیک ما رو هدف قرار بدن . . . فکر کردید در دورهای بعدی مذاکرات دیگر چه مانده که بدهیم . . . این سبک غنی سازی تنها نمایشی است که مرا یاد خطرات بچگی می اندازد . . . از نوع خاله بازی هایش نه داستان رستم و اسفندیار!!!
لیکن همچنان منتظر و تابع نظر رهبرم هستم. (1799785) (alef-13)
 
فرید
۱۳۹۲-۰۹-۰۵ ۱۶:۵۷:۲۵
مطمئن باش دوست من اونا از سلاح های ما نمی ترسند اونا از روحیه شهادت طلبی ما می ترسند دوم اینکه اونا خودشون هم ازاین تحریم ها خسته اند ومنافع ملی شون متضرر شده واز ما بیشتر می خوان تحریم ها برداشته بشه .بدبین نباش (1801704) (alef-10)
 
ناشناس
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۲۳:۴۰:۳۴
من اين توافق خيانت بار و ذلت بار كه خون شهداي هسته اي و ديگر تلاشهاي چندساله علمي كه برداشته شده بود و اقايون همه را يك شبه فروختند را به ملت ايران تسليت مي گويم (1799905) (alef-13)
 
سيد حميد رضا حسيني
۱۳۹۲-۰۹-۰۵ ۰۱:۴۱:۵۳
سلام و خسته نباشيد به تيم مذاكره كننده هسته اي
اگر واقعا فكر مي كنيم در اين توافق امتياز مثبتي بدست آورديم و تحريم ها برداشته مي شود از مسئولين مملكت مي خواهم اين فرصت را غنيمت شمرده و به فكر توليد ملي در همه زمينه ها و رفع وابستگي ها باشند چون در بسياري از زمينه ها وابسته بوديم مجبور شديم جلوي غربيها كوتاه بياييم اگر اين نيازها ي اقتصادي به خارج را خودمان مرتفع كنيم اگر چند سال ديگر مورد مشابهي از تحريمها تكرار شد حداقل حرفي براي گفتن داريم و اينكه هر چه مي توانيد تحريم كنيد تا خسته شويد چون نيازي به شما نيست
اين مملكت همه چيز دارد از نفت و گاز انواع معادن و چهار فصل بودن آن اما آنچه كم داريم يك ژن اهل كار و تلاش و سختكوشي آن هم به سبك چين و ژاپن و كره كم داريم كه خود يك عزم ملي اعم از مسئولين و مردم براي سازندگي بيشتر و رفع كل وابستگيها به خارج مب طلبد انشااله كه همگان با پوست و گوشت لمس كرده باشيم كه اين دفعه صرفا به لحاظ وابسته بودن به خارجي ها و بازي كردن با ارزش پول ما جلوي آنها كوتاه آمديم (1800080) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۲-۰۹-۰۵ ۲۰:۱۲:۰۴
نا شناس جان که این توافق را خیانت بار وشایسته تسلیت میدانی .بمن بگو چرا وقتی یکشبه ارزش بول ملی یک سوم شد خودکشی نکردی ؟ ونمردی ؟ چرا وقتی بابک زنجانی ملیاردها دلار ثروت ملی را بالا کشید جیغ نزدی ؟ چرا وقتی اختلاس سه هزار ملیارد تومانی دولت احمدی نزاد رو فهمیدی سکته نکردی ؟ برو . این دام جای دگر نه . (1802044) (alef-10)
 
مهدي.ل
۱۳۹۲-۰۹-۰۶ ۰۸:۴۹:۱۷
به اقاي حداد بفرماييد پس تكليف اصل 125 و77 قانون اساسي چي ميشه ؟ (1803174) (alef-10)
 
صادق
۱۳۹۲-۰۹-۰۶ ۰۹:۰۸:۳۲
باسلام خدمت كليه كاربران گرامي
من فكر مي كنم در اين شرايط مي بايستي وحدت خود را بيش از پيش حفظ كنيم و به تصميمات مسئولين نظام كه با تلاش فراوان بدست امده احترام بگذاريم به خداوند متعال توكل كنيد و براي پيروزي اسلام و عزت مسلمين دعا كنيد (1803227) (alef-10)
 
محمد ایمانی فر
۱۳۹۲-۰۹-۰۶ ۰۹:۴۶:۱۶
دست دکتر روحانی دکتر ظریف و همه علاقمندان شریفشان را بخاطر خلق این حماسه میبوسم. محمد ایمانی فر (1803341) (alef-10)
 
مهدی احمدی
۱۳۹۲-۱۱-۱۱ ۲۱:۴۷:۰۲
عاقبت پایمال کردن خون شهدا مطمئنا گریبان گیر امثال دکتر ظریف خواهد شد. (1942753) (alef-10)
 
مهدیه
۱۳۹۴-۰۴-۲۶ ۱۹:۰۹:۴۵
متاسفم برای همه اونایی که این قدر منفی گرا هستند
بالاخره ایران باید از یه جایی برای رسیدن به نیروی هسته ای استفاده کنه
اینکه همیشه با همه مخالف باشیم و تعصبی فکرکنیم و احساساتی حرف بزنیم هیچ وقت به نفعمون نیست همون قدر که تو این سالها نبوده و نخواهد بود
چرا ازگذشته عبرت نمیگیریم یه اشتباه رو هزار بار تکرار میکنیم

پشت همدیگه باشیم تفرقه انداختن و تفرقه جویی اساس وبنیاد کشور رو به هم میریزه که متاسفانه الان مخالفت کردن انگار شده یه مداز روشنفکری

دولت روحانی انتخاب ملت هست و نماینده کشورمون پس باید پشتش باشیم وازش حمایت کنیم
من خودم با اینکه تو ریاست جمهوری رایم اقای روحانی نبود ولی بازم به ایشون وتصمیماتشون توی مسائل کشورم احترام میذارم
با هوچی گری و منفی بافی ایران هرگزآباد نمیشه (3050815) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.
واکنش های داخلی به توافق هسته ای ایران با گروه 1+5