کد مطلب: 496952
62مورد مزاحمت تلفنی برای اورژانس در3 ساعت/ انجام4152 عملیات موتورلانسهای اورژانس تهران درتیرماه
تاریخ انتشار : يکشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۵
معاون فنی و عملیات اورژانس تهران گفت: در طول 3 ساعت ابتدایی امروز(یکشنبه) از مجموع 779 تماسی که گرفته شده، 62 مورد مزاحمت تلفنی بوده است.
اسماعیل فراهانی در گفتوگو با ایسنا، در مورد استفاده از موتورلانسها در ناوگان اورژانس تهران اظهارکرد: با ورود 200 دستگاه موتورلانسی که وارد ناوگان اورژانس تهران شده است نیروهای کارشناس فوریت پزشکی در موارد نیاز در سطح شهر مأموریت انجام میدهند و در صورتی که نیاز به انتقال به بیمارستان باشد، ماموران درخواست آمبولانس میدهند.
معاون فنی و عملیاتی اورژانس تهران اضافه کرد: پیش از رونمایی از 200 دستگاه موتورلانس جدید، 30 دستگاه در سطح شهر عملیات انجام میدادند. بر اساس آمار تیر ماه 4152 عملیات انجام شده و در 831 مورد از این ماموریتها درخواست آمبولانس و اعزام به بیمارستان داده شده است.
وی در مورد تعداد موتورلانسهایی که در حال حاضر عملیات انجام میدهند عنوان کرد: به دلیل اینکه نیروهایی که قرار است از موتورلانس استفاده کنند باید فرایند آموزشی تخصصی را طی کنند، در حال حاضر تمام آنها وارد ناوگان نشدهاند و از 200 دستگاه مورد نظر تا آخر هفته تعداد موتورلانسهای مورد استفاده به 100 دستگاه میرسد و باقی آنها نیز به مرور در هفتههای آینده مورد استفاده قرار میگیرند.
فراهانی با اشاره به امکانات اورژانس تهران گفت: در حال حاضر امکانات ما یک سوم استانداردی است که باید برای تهران در نظر گرفته شود. با این حال نیروهای ما واقعا زحمت میکشند.
معاون فنی و عملیات اورژانس تهران در مورد مزاحمتهای تلفنی که برای شماره اورژانس ایجاد میشود اظهار کرد: متاسفانه هنوز این مزاحمتها وجود دارد و از ساعت 8 صبح امروز(یکشنبه) تا ساعت 11، از بین 779 تماس ثبت شده در اورژانس تهران، 62 مورد یعنی 7.9 درصد از تماسها مزاحمت تلفنی بوده است. به صورت میانگین در هر روز بیش از 650 مزاحمت تلفنی برای اورژانس ایجاد میشود.
وی اضافه کرد: امیدوارم تمام دستگاههایی که در این زمینه نقش دارند، در راستای ارتقای فرهنگی تلاش کنند. ماهیت کار اورژانس رسیدگی به بیماران است و امیدوارم افرادی که مزاحمت ایجاد میکنند به این درک برسند که این لحظات به حیات یک انسان وابسته است. از تمام سازمانهای مرتبط درخواست دارم که همکاری کنند تا مزاحمتها کاهش پیدا کند و بتوانیم به شکل واقعی به مردم کمک کنیم.
فراهانی همچنین به توصیههایی اشاره کرد و گفت: زمانی که مردم برای درخواست کمک با اورژانس تماس میگیرند باید حتما به توصیههایی که به آنها گفته میشود تا اینکه تا زمان رسیدن آمبولانس انجام دهند، توجه کنند. همچنین یکی از مشکلات دیگری که وجود دارد در زمینه مسیرهای عبوری خودروهای امدادی است و مردم حتما سعی کنند که مسیر را برای خودروهای امدادی که در حال مأموریت هستند باز کنند.
کلمات کلیدی : اورژانس + بیمارستان + مزاحم اورژانس