نظر منتشر شده
۹
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 314476
روایت‌ یک مسافر از لحظه به لحظه ‌سقوط مینی‌بوس به ته دره ‌در جاده هراز
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۴۳
یکی از بازماندگان حادثه دلخراش امروز محور هراز با تاکید بر اینکه می‌خواستیم کمی جلو‌تر نماز ظهر بخوانیم که این اتفاق افتاد، گفت: راننده خواب‌آلود نبود و البته جاده خیلی لغزنده بود.

رضا اصغری امروز در گفت‌وگو با فارس در شهرستان فریدونکنار اظهار کرد: سی‌ام آبان ماه از روستای جزین از توابع بخش مرکزی شهرستان فریدونکنار به سمت کربلا و به قصد پیاده‌روی از نجف تا بین‌الحرمین راهی کشور عراق شدیم.

وی افزود: با همین مینی‌بوس با رانندگی کربلایی محمد کاظمی از روستا عازم کربلا شدیم، با سپری کردن مسیر مورد نظر از مرز مهران وارد عراق شدیم.

کارمند مصدوم فرمانداری فریدونکنار در حادثه دلخراش هراز با بیان اینکه در آن زمان مینی‌بوس خود را در مرز مهران پارک کردیم، ادامه داد: دوشنبه نهم آذر از مرز مهران بازگشت سفر ما شروع شد، عصر دیروز به قم رفتیم، زیارت کردیم و سپس عازم جمکران شدیم، در منزل یکی از دوستان استراحت کردیم و امروز ساعت ۷:۳۰ صبح به سمت فریدونکنار به راه افتادیم.

اصغری خاطرنشان کرد: وارد جاده هراز شدیم بارش برف شروع شده بود، جلو‌تر که آمدیم بارش باران شروع شد و جاده کامل لغزنده بود.

وی تصریح کرد: برای نماز ظهر توقفی داشتیم اما نیروهای راهور به ما اجازه توقف ندادند و گفتند که باید برویم بعد از پلیس راه در استراحتگاه یا نمازخانه‌ای توقف داشته باشیم.

کارمند مصدوم فرمانداری فریدونکنار در حادثه دلخراش هراز با تاکید بر اینکه دیشب را حسابی استراحت کرده بودیم و راننده خسته و خواب‌آلود نبود، خاطرنشان کرد: راننده اهل کشیدن سیگار نبود و در آن لحظات چای هم نمی‌خورد که بخواهم بگویم حواسش به رانندگی نبود.

وی اظهار کرد: حوالی وانا احساس کردیم مینی‌بوس از ناحیه چرخ‌های عقب سر خورد و راننده سعی داشت فرمان را پس بگیرد که نتوانست و به دیواره کناره محور برخورد کردیم.

اصغری بیان کرد: در آن لحظه که همه ذکر می‌گفتند راننده نتوانست کنترل خودرو را در دست خود بگیرد و چند مرتبه پشتک زدیم و با برخورد به دیواره جاده به قعر دره سقوط کردیم و در هوا معلق بودیم.

وی تصریح کرد: مینی‌بوس حدود ۸۰ کیلومتر ‌سرعت داشت و به نظرم همه چیز به غیر از لغزندگی جاده طبیعی بود که این حادثه برای ما رقم خورد؛ ما ۱۹ نفر بودیم که همگی مرد و البته فقط دو نفر مجرد و بقیه متاهل و دارای همسر و فرزند بودند.

کارمند مصدوم فرمانداری شهرستان فریدونکنار در حادثه دلخراش هراز با اشاره به اینکه دو نفر قبل از رسیدن مینی‌بوس به ته دره از خودرو به بیرون پرت شدند، گفت: ماشین سالم بود، در طول سفر اصلا خراب نشد و ما را اذیت نکرد، ما را ۱۱ روز پیش تا مرز مهران برده بود و حالا هم دوباره برگرداند، راننده نیز فردی ‌بود که پشت فرمان سیگار نمی‌کشید و غذا هم نمی‌خورد، فقط جاده خیلی لغزنده بود؛ ‌امیدوارم حال بقیه همسفرانم خوب باشد و زود‌تر پیش خانواده خود برگردیم.
 
کلمات کلیدی : اربعين
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۱ ۲۳:۱۲:۳۷
خدا همه کشته های این حادثه را غریق رحمت کند. شبیه این حادثه دو ماه قبل برای من در جاده هراز اتفاق افتاد از پیست آبعلی به طرف امامزاده هاشم با سمند در حال حرکت بودم و باران خفیفی آمده بود و جاده خیس بود که سرپیچی به یکباره چرخ عقب ماشین شروع به چرخیدن کرد و در وسط جاده ماشین حدود سه بار به دور خودش چرخید و سرانجام با اصابت سپر عقب ماشین به گاردیل های بتونی کنار جاده متوقف شد که اگر این گاردیل ها بتونی نبود ماشین به عمق دره سقوط می کرد. هنوز در تعجبم که چگونه ماشین در حال حرکت و آن هم سر بالا بدون آن که ترمز بزنم یا به یکباره حرکتی داشته باشم در چنین وضعیت قرار گرفت. از خیلی ها پرسیدم ولی جواب روشنی پیدا نکردم، برخی ریختن گازوئیل روی آسفالت را سبب آن می دانستند خوب است مسئولان رسیدگی کنند (3361536) (alef-11)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۹-۱۲ ۰۰:۲۲:۵۵
آقا برای من هم شبیه همین حادثه در جاده هراز اتفاق افتاده (3361699) (alef-11)
 
مجتبی
۱۳۹۴-۰۹-۱۴ ۱۵:۲۰:۳۶
من هم دقیقا در همونجایی که شما می فرمایید و البته در مسیر عکس همین اتفاق با سمند برام افتاد البته بنظم علاوه بر لغزندگی جاده آسیب مختصر در سیستم تعلیق سمند بخصوص در چرخ های عقب سبب میشه ماشین در کوچکترین دست اندازی که حتی ممکنه به چشم نیاد کنترلش رو از دست بده.
در زمان شروع بارندگی نیز بخاطر وجود آثار ساییدگی لاستیک خودرو های عبوری سطح جاده به علت اختلاط با آب به قول معروف کف صابون میشه پس در زمان شروع بارندگی دقت بیشتری معطوف بفرمایید (3366313) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۲ ۰۰:۳۱:۱۲
من جاده هراز را کامل میشناسم معمولا کف جاده موج های کوچکی وجود دارد که باعث میشه اصطکاک چرخها با جاده کم شود بخصوص در روزهای بارانی گویی که ماشین روی هواست ، چنین وضعی را قبل از وانا ، شنگلده و حتی اسک هم میبینید به هر حال چربی های لاستیک و روغن ماشینهای سنگین هم که روی اسفالت ریخته مضاعف میکنه ،،،
درهرحال خدا بیامرزدشان و به خانواده شان صبر بده (3361717) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۲ ۰۲:۳۰:۰۶
گازوئیل روی آسفالت !؟ (3361846) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۲ ۰۶:۳۶:۵۷
توی جاده هراز ۸۰کیلومتر سرعت خیلی زیاده تازه روزهای جاده خشک است نمی شود رانندگی کرد چه برسد جاده برفی (3361921) (alef-11)
 
علیرضا
۱۳۹۴-۰۹-۱۲ ۰۷:۴۶:۳۴
اللهم جعل عواقب امورنا خیرا
امین

فرصت بسیار مناسبی است که یک نکته فنی را عرض کنم. نکته ای که خیلی از مردم و حتی اپارتی ها هم برعکس ان را عمل میکنند!!!!

در دو حادثه بالا اگر دقت کنیم علت عدم کنترل روی چرخ عقب ذکر شده است و درست هم است ما روی چرخ عقب کنترلی نداریم. فقط چرخ جلو را میتوانیم با فرمان و چیز های دیگر کنترل کنیم.

به همین دلیل همیشه باید لاستیک نو تر و بهتر و دارای کیفیت بالاتر را در چرخهای عقب نصب کنیم نه در چرخ های جلو.

امیدوارم که خداوند این عزیزان را با سید و سالار شهیدان همنشین و محشور بفرماید. انشاءالله (3361973) (alef-11)
 
احمد
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۰۱:۲۷:۲۸
شنیده شده از تصاویر بجای مانده از دوربین مسافرین مینی بوس مشخص شده که یک دستگاه نیسان وانت باسبقت بیجا وپیچیدن زودتر از موقع به جلوی مینی بوس باعث شده که راننده مینی بوس برای اینکه به نیسان برخورد نکند به سمت راست جاده می پیچد وسپس کنترل مینی بوس از دستش رها می شود وپس از چند بار به چپ و راست رفتن وبه اصطلاح مینی بوس به بازی بازی کردن می افتد ونهایتا به دره سقوط می کند . (3378896) (alef-11)
 
سید
Germany
۱۳۹۵-۰۸-۳۰ ۱۷:۰۰:۳۹
خدایشان بیامرزد (4023656) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.