نظر منتشر شده
۷۰
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 465488
مقایسه رفتار رهبری در مواجهه با موسوی ، برجام و احمدی نژاد
محسن مهدیان/4 اردیبهشت96
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۶:۰۰
یکم. بعد از حوادث88 بسیاری از سیاسیون معتقد بودند باید موسوی و کروبی را بلافاصله دستگیر و محاکمه کرد. برخی هم صریح تر اعدام را مطالبه کردند.

اما مدل رفتاری رهبری در آن ایام کاملا متفاوت از قاطبه سیاسیون بود. این مدل رفتاری را باید در همان گلایه اولیه از خواص دید که چرا روشنگری نمی کنید؟ چرا خواص ساکتند؟ مثال عمار را زدند که کارش روشنگری بین صحابه بود.

سبک کنشی رهبری باعث شد سران فتنه تا ماه ها آزاد باشند و آتش افروزی کنند. فرصت داشتند راه رفته را اصلاح کنند، اما یک اثر کلیدی اجتماعی هم وجود داشت و آنهم در نتیجه روشنگری رهبری و گذشت زمان، نشستن غبارها از فتنه و روشن شدن حق از باطل بود.

 حصر سران فتنه یک سال و خرده ای بعد از انتخابات صورت گرفت و آن زمانی بود که بسیاری از حقایق برای مردم روشن شده بود. موسوی وقتی به حصر رفت که 9 دی شکل گرفته و مردم آگاهانه به میدان آمده بودند.

دوم. رهبری انقلاب در ماجرای برجام برخلاف بسیاری از منتقدین تلاش کردند مذاکرات تا انتها پیش رود و توافقات صورت گیرد. رهبری با اینکه همان ابتدای راه پیش بینی کردند این مسیر به نتیجه نمی رسد اما از مذاکره کنندگان حمایت کردند و اصل مذاکره را با رعایت برخی خطوط قرمز مورد تاکید قرار دادند. بسیاری این روش رهبری را تاب نیاوردند و راه شان را جدا کردند.
 
اما سرانجام  این همراهی تا فرجام برجام چه بود؟ برجام شکل گرفت اما به بسیاری از وعده ها عمل نشد. دهها بار عهد شکنی صورت گرفت و بارها توافق طرفین مورد تهدید آمریکایی ها و تحدید غربی ها قرار گرفت.

در نهایت برجام و مذاکرات یک دستاورد اجتماعی و فرهنگی بی نظیر داشت  و آنهم رشد فهم عامه از سرانجام مذاکرات و شناخت واقعی از استکبار بود. دستاورد برجام ارتقای شناختی مردم از استکبار بود؛ که این مهم بر هزینه هایی که داده شد توفیر داشت.

سوم. احمدی نژاد در دوران ریاست جمهوری بارها و بارها مقابل قانون و امر رهبری ایستاد و اما کمتر کسی از توده مردم از جزئیات این روابط تلخ اطلاع داشت. از سویی در دوره او بیشترین حاشیه سازی ها و اختلاف افکنی ها شکل گرفت که موجب تنش های شدید سیاسی از راس تا کف جامعه شده بود.

واقعیت این بود که بازگشت احمدی نژاد به قدرت آسیب های فراوانی داشت که مهمترینش دودستگی و اختلافات شدید اجتماعی بود.

کنار گذاشتن احمدی نژاد توسط شورای نگهبان امر ساده ای نبود. بسیاری باور نمی کردند که رئیس جمهور منتخب مردم ردصلاحیت شود و کنار گذاشته شود.

و اما روش رهبری ابتدا در توصیه شخصی و بعد هم استفاده از "پشت بلندگو" یک اثر قطعی داشت و آن آشکار سازی نسبت احمدی نژاد با ولایت و نظام و انقلاب بود.
 
نتیجه اینکه ردصلاحیت احمدی نژاد ابتدا در افکار عمومی و طرفداران و هواداران وی اتفاق افتاد و بعد ردصلاحیت صورت گرفت.

خلاصه اینکه مدل رهبری در مواجهه با پدیده های سیاسی تنها و تنها از یک طریق است؛ رشد فهم عمومی و اتکا به برداشت اجتماعی و حرکت و جهت مردم.

این یعنی اعتماد و اعتقاد و باور اساسی به نقش مردم که متاسفانه در کمتر کسی از مسئولین سیاسی ما رویت می شود. آدم ها به محض اینکه به قدرت می رسند خود را بی نیاز از فهم جامعه می دانند.  

همه اصلاحات اجتماعی و سیاسی رهبری از طریق بالاآوردن فهم اجتماعی و همراه کردن مردم صورت می گیرد. معنای عمیق مردمسالاری دینی نیز همین است.
 
کلمات کلیدی : برجام+فتنه88+احمدی نژاد+روشنگری+
 
حسن
United States
۱۳۹۶-۰۲-۰۵ ۰۶:۲۲:۱۱
البته وقتی یک طرفه به قاضی برید راضی بر میگردید. تحلیل من کاملا متفاوته اما بدون شک از سانسور شما عبور نمی کنه (4282683) (alef-3)
 
Russian Federation
۱۳۹۶-۰۲-۰۵ ۰۶:۲۴:۲۰
مردم خوشون تصمیم میگیرن (4282685) (alef-3)
 
ابی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۵ ۰۷:۰۳:۳۹
منم که خوابم!!!! (4282706) (alef-3)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۲-۰۵ ۰۷:۱۹:۵۱
کاش رهبر فرزانه انقلاب به دکتر احمدی نژاد اجازه شرکت می دادند دکتر احمدی نژاد حامی محرومین بود. تصمیم شورای نگهبان مردم ایران را نا امید کرد وانتخابات را از رونق انداخت. (4282711) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۵ ۱۳:۲۶:۴۱
یعنی فهم شما از مسائل سیاسی و پشت پرده ها بیشتر از رهبری است؟!! (4283351) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۵ ۱۴:۳۶:۲۳
کسی که در دوره ی زمامداری وی قیمت همه چیز چند برابر شد طرفدار محرومین بود؟؟؟ (4283515) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۵ ۱۴:۵۲:۰۵
کاش توصیه رهبری را درک می کردید. (4283558) (alef-3)
 
فرشید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۵ ۱۵:۰۵:۵۸
میشه بفرمائید کدوم عملکرد احمدی نژاد به نفع محرومان بود؟؟ تورم 45درصدی؟ افزایش 400 درصدی نرخ ارز؟ ده برابر شدن قیمت مسکن و اجاره بها در عرض چهار سال؟ نرخ رشد اقتصادی منفی 7 درصد و به تبع آن افزایش بیسابقه نرخ بیکاری؟ هدردادن پول میلیاردها دلار نفت مردم توسط عناصری مانند زنجانی به بهانه دور زدن تحریمها؟ بازم بگم؟ بگممم؟ (4283599) (alef-13)
 
1201
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۵ ۰۷:۳۴:۳۹
خب مشخصه رفتار ایشون با رأفت اسلامی بوده است. (4282719) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۵ ۱۲:۵۴:۴۳
یا تایید صلاحیت روسای پیشین جمهور غیر قانونی بوده یا رد صلاحیتشان یک بام و دو هوا نمیشود این دو در تضاد کامل با هم هستند (4283274) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۵ ۰۸:۲۲:۳۳
تا حایی که بنده اطلاع دارم طرفداران احمدی نژاد از رد صلاحیت راضی نیستند ضمنا رهبری معظم فقط به ایشان توصیه کرده بود که نیاید و در امر رد صلاحیت دخالتی نکرده بودند در هر حال برای این دوره ظاهرا صلاحیت نداشته در 4 سال اینده احمدی نژاد برخواهد گشت بنابراین به نظر من طبق معمول تحلیل شما دچار مشکله (4282750) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۵ ۲۲:۰۸:۰۲
یک فاتحه برای آینده سیاسی احمدی نژاد بخوان عزیز من ، هشت سال به اندازه صد سال مملکت را به عقب راند (4284367) (alef-3)
 
United States
۱۳۹۶-۰۲-۰۵ ۰۸:۳۴:۳۴
و خدا توجيه را افريد، اگه برأي مردم حق از از باطل روشن شده، همين امروز بزارين خاتمي يا موسوي كانديد بشن تا بيشتر روشن بشه. من نمي دونم اينارو واسه كي مي نويسين (4282766) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۵ ۲۳:۰۵:۴۴
آفرین. دقیقا
مردم تو انتخابات مجلس نشون دادن که با یه اشاره خاتمی عینه 30 نفر لیست امید رای اورد (4284532) (alef-3)
 
احمد
Germany
۱۳۹۶-۰۲-۰۵ ۰۸:۴۴:۳۹
بامتن مخالفم (4282774) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۵ ۱۴:۵۲:۱۹
باش (4283560) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۵ ۱۷:۱۳:۳۰
موسوی و کروبی در بهمن ۸۹حصر شدند نه بعد از ۹دی ۸۸ (4283841) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۵ ۰۸:۵۷:۲۶
درود (4282787) (alef-3)
 
مهندس جنت شهری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۵ ۰۹:۰۲:۰۲
واقعا برجام هیچ دستاوردی نداشت.چقدر بی انصافید.... (4282797) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۵ ۱۴:۲۱:۰۷
یک بنده خدایی یکبار در کامنتی نوشته بود:
برجام گاویه که می دوشن و می گن که شیر نمی ده!
اگه قرار بود برجام موفق باشه که خب مردم می گفتند، می شه با شیطان بزرگ نشست و مذاکره کرد و منفعت کسب کرد! (4283475) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۵ ۲۲:۴۵:۲۰
تو مگه مردمی (4284469) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۵ ۰۹:۰۲:۳۴
کم. بعد از حوادث88 بسیاری از سیاسیون معتقد بودند باید موسوی و کروبی را بلافاصله دستگیر و محاکمه کرد. برخی هم صریح تر اعدام را مطالبه کردند.!!!!

همه داستان را بگو: خیلی ها هم آن موقع و الان آزادی بی قید و شرط آنان را می خواستند و می خواهند. (4282798) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۵ ۱۷:۴۷:۴۱
حداكثر ١٣ ميليون دربرابر ٢٤ ميليون (4283902) (alef-3)
 
رضا اراکی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۵ ۰۹:۱۲:۲۵
برجام دستاورد بزرگی برای کشور داشت . فروش نفت . ورود دارو شما حتما یادتون نمیاد. کنترل قیمت دلار . آزاد شدم کمپرسور های گاز ی و راه اندازی پالایشگاههای گاز و ... . شاید برای نویسنده سودی نداشته . انصاف داشته باشید (4282808) (alef-3)
 
زارع
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۵ ۰۹:۱۶:۱۱
با سلام در مورد محصورین هزار اسمان ریسمان هم بکنید این را نمیتوان کتمان کرد که منتقدین در حق انان نامردی میکنند کسی که متهم است به او فرصت دفاع میدهند هشت سال بدون حتی کوچکترین فرصت دفاغ هرچه به ذهن رسید گفتید واین از مردانگی به دور است (4282813) (alef-3)
 
دضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۵ ۰۹:۳۲:۰۵
قدر رهبری را بدانیم (4282834) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۵ ۱۶:۴۹:۲۵
با این نظر مخالفم (4283792) (alef-3)
 
محمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۵ ۰۹:۴۴:۲۶
احسنت به این تحلیل دقیق (4282859) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۵ ۱۰:۰۲:۲۱
حصر خلاف و غیر قانونی است و قابل توجیه نیست ،مطابق قانون اگر تخلفی مرتکب شدند باید محاکمه شوند (4282884) (alef-3)
 
Germany
۱۳۹۶-۰۲-۰۵ ۱۳:۱۱:۴۸
امیرالمومنین بعد از فتنه جنگ جمل عایشه را در خانه اش حصر خانگی کرد (4283317) (alef-3)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۲-۰۶ ۰۱:۱۵:۵۴
متاسفانه شما تاریخ رو وارونه جلوه میدید . ببینم اگه عایشه حصر بودند چطور مکه میرفتند هر سال ؟؟؟ ظلم به امیرالمومنین(ع) تا چه حد ؟؟؟ (4284785) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۵ ۱۰:۱۰:۵۴
تا زمانی که سایه حضرت آقا بر سر این کشور است خیالمان از بابت تمام توطئه ها و فتنه ها راحت است انشاءالله سایه ایشان مستدام باشد. (4282899) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۵ ۱۰:۳۷:۳۱
کنار گذاشتن احمدی نژاد توسط شورای نگهبان امر ساده ای نبود. بسیاری باور نمی کردند که رئیس جمهور منتخب مردم ردصلاحیت شود و کنار گذاشته شود.


نتیجه اینکه ردصلاحیت احمدی نژاد ابتدا در افکار عمومی و طرفداران و هواداران وی اتفاق افتاد و بعد ردصلاحیت صورت گرفت.

نویسنده محترم
حتما متوجه تناقض این دو پاراگراف می شید دیگه (4282951) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۵ ۱۰:۴۴:۰۷
یک سال و خورده ای؟! نوشته بسیار ضعیف و پر از اشتباه است. (4282968) (alef-3)
 
Netherlands
۱۳۹۶-۰۲-۰۵ ۱۲:۴۳:۴۶
خوب درست گفته دیگه چرا اشتباه؟کلا اطلاعاتتون از مسائل سیاسی صفره ولی اعتماد به نفس خوبی دارید!!!!! (4283251) (alef-3)
 
Canada
۱۳۹۶-۰۲-۰۵ ۱۶:۵۴:۵۸
برادر، از خرداد ٨٨ تا بهمن ٨٨ ميشه هشت ماه نه يكسال و خورده اي (4283803) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۵ ۱۷:۲۱:۳۲
شما که اطلاعاتت 100 و اعتماد به نفست ضعیف تقویم بیار وادعای نویسنده متن رو ثابت کن ! (4283858) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۵ ۱۱:۰۰:۳۸
حیف و صد حیف که مردم از رهبری عقبترن و متاسفانه ایشون هم نمی تونن جلوتر از مردم حرکت کنن.ایشون مجبورن در بسیاری از موارد صبر کنن تا خود مردم به درک و فهم درستی از واقعیات برسن.وگرنه همیشه اون چیزی رو که قراره اتفاق بیفته هشدار می دن و راهنمایی لازم رو انجام می دن اما اینکه مردم به اون مساله برسن زمان می بره.کاش با ایشون همراه بودیم (4283000) (alef-3)
 
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۵ ۱۶:۵۷:۴۳
دقیقا. یکی از مثالها هم حتما احمدی نژاده؟؟!!!! (4283809) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۵ ۱۱:۰۴:۴۲
آقای مهدیان !! شما احتمالا جزو دسته تند روی هستید که معتقد بودند آقایان موسوی و کروبی باید اعدام شوند که حالا هفت سال حصر خانگی بدون برگزاری هیچ دادگاهی را برای آنان خوب میدانید!! (4283007) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۵ ۱۱:۰۸:۳۴
"بعد از حوادث88 بسیاری از سیاسیون معتقد بودند باید موسوی و کروبی را بلافاصله دستگیر و محاکمه کرد. برخی هم صریح تر اعدام را مطالبه کردند."
برخی هم که طور دیگر فکر می کردند و هنوز طور دیگر فکر می کنند، لابد خس و خاشاک هستند! (4283015) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۵ ۱۳:۴۷:۵۰
این دوستان تحلیلی که میکنن فقط نظرات گروه خودشون رو بیان میکنن و بقیه مردم رو به حساب نمیارن (4283399) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۵ ۱۱:۰۹:۴۷
واقعا با چه رویی همچین چیزایی میگید
ببا کمی فقط کمی ازاده باشید (4283019) (alef-3)
 
پدرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۵ ۱۱:۴۸:۴۱
درود بر رهبر فرزانه (4283101) (alef-3)
 
جواد
Romania
۱۳۹۶-۰۲-۰۵ ۱۱:۵۶:۱۱
خیلی تحلیل خوبی بود (4283120) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۵ ۱۲:۵۲:۱۷
دقیقااااااا (4283271) (alef-3)
 
میثم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۵ ۱۲:۰۲:۲۸
خداروشکر که خدا همچین انسانی رو در رأس کشور ما قرار داده تا مثل کشورهای دیگه با یه تنش سیاسی کل مملکت به هم نریزه و مردم بهتر مسائل رو بفهمن (4283145) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۵ ۱۲:۱۲:۳۹
درود و هزاران درود بر مقام معظم رهبری (4283174) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۵ ۱۲:۲۵:۴۷
عجب! خود گویی و خود خندی و خود........! اقا محاکمه کنید و بعدش اعدام (4283207) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۵ ۱۲:۳۸:۵۷
حالا احمدی نژاد تو سراشیبی خدا به دادش برسه. (4283242) (alef-3)
 
Alireza
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۵ ۱۳:۰۰:۰۱
ردصلاحیت احمدی نژاد ابتدا بین مردم اتفاق افتاد؟
اگر به این حرف باور داشتید پس پلیس ضد شورش در شب اعلام کاندیدها چی بود؟

با بچه که طرف نیستید. (4283285) (alef-3)
 
۱۳۹۶-۰۲-۰۵ ۱۳:۰۲:۴۸
موسوی و کروبی مسول خسارات وارده در سال88 هستند حصر در مقابل جرایم انان چیزی نیست. (4283290) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۵ ۱۵:۴۵:۰۱
در کدام محاکمه مشخص شد که ایشان مسئول تمام وقایع سال 88 هستند؟ (4283694) (alef-3)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۲-۰۵ ۱۷:۱۳:۱۵
پس محاکمه کنین (4283839) (alef-3)
 
Russian Federation
۱۳۹۶-۰۲-۰۵ ۱۳:۴۳:۵۴
الف جان، خبر میذارید، امکان کامنت گذاشتن و لایک کردن فراهم می کنید. دست شما درد نکنه.
اما اگر قرار نیست توجهی به این نظرات و تعداد لایک ها بکنید به نظرم بود و نبود این قسمت فرقی به حال مردم نداره.
وقتی خبری میذارید و می بینید نظرات مخالف و تعداد لایکهای مخالف خیلی بیشتر از موافق هست. بدونید خبرتون بازتاب کننده دیدگاه اکثر کاربراتون (شایدم مردم) نیست و تنها نظر شخصی یک نویسنده بوده.
انتشار مقالاتی که بازتاب کننده ی نظرات مردم برای مسئولین نباشه نه تنها سودی نداره بلکه باعث نامیدی بیشتر مردم خواهد شد. (4283389) (alef-3)
 
اصغر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۵ ۱۳:۵۵:۱۴
از طرف کدام سیاسیون و از طرف کدام جامعه صحبت میکنید دوست عزیز، شما ظاهرا در جامعه یا بین سیاسیون نیستید یا فقط اطرافیان خود را سیاسیون و جامعه می‌پندارید. از الف بعید بود این این مقاله ضعیف. (4283417) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۵ ۱۵:۱۵:۰۳
همین نظرات مثبت در کامنت ها را که ببینید متوجه میشید که قاطبه ی جامعه اون برداشتی که شما دارید و در این متن آورده اید را قبول ندارند. شما چگونه به این نتایج رسیده اید؟ آیا تحلیل آماری در جامعه کرده اید یا اینکه فقط احساس می کنید اینگونه هست؟ (4283625) (alef-13)
 
Netherlands
۱۳۹۶-۰۲-۰۵ ۲۳:۰۴:۰۶
فیش حقوقی ارگان های مختلف... رانت... هر نتیجه ای ممکنه...حتی دودوتا ۶۰ تا (4284527) (alef-3)
 
شهروند
Russian Federation
۱۳۹۶-۰۲-۰۵ ۱۵:۳۵:۳۴
رهبری دو دوست مثل شما داشته باشند که خیلی بیشتر دارند نیاز به دشمن ندارند (4283677) (alef-3)
 
۱۳۹۶-۰۲-۰۵ ۱۶:۵۷:۳۹
منفی که ندارید فقط به مواردی که مثبت فراوان و مثبت "کوچولو" خورده نگاه کن (4283808) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۵ ۱۷:۱۹:۰۶
می بخشید !!! چه حقایقی برای مردم روشن شده بود ؟! (4283854) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۵ ۱۷:۲۰:۳۴
برجام جلو فروش نفت توسط مافیای ب ز ها راگرفت ومعلومه برا افرادی که منافعی دراین راستا داشتند هیچ دساوردی نداشته که هیچ خسران هم بوده (4283855) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۵ ۱۷:۲۵:۳۴
من ماندم اگر شماها منظور اقلیت تندرو وتمامیت خواه فرضا شصت درصد پایگاه مردمی داشتید چه میکردید ومیگفتید (4283861) (alef-3)
 
Netherlands
۱۳۹۶-۰۲-۰۵ ۱۷:۲۹:۲۵
حصر موسوی و کروبی نظام رو قوی نمیکنه (4283869) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۵ ۱۷:۴۱:۰۹
درود بر احمدی نژاد (4283894) (alef-3)
 
سجاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۵ ۱۷:۵۹:۲۴
خواستم بگم شما که الان دارید نظر میدید 5 درصد جامعه هستید زیاد نیستید کم هم نیستید (4283922) (alef-3)
 
علی‌
Sweden
۱۳۹۶-۰۲-۰۵ ۲۱:۳۵:۱۸
نوشته ظاهرا در تکریم رهبری است اما من تردید ندارم که ایشان اگر این نوشته را بخوانند از این چابلوسی بیجا و بی‌ دلیل عصبانی‌ خواهند شد (4284307) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۵ ۲۲:۳۶:۱۵
احسنت (4284445) (alef-3)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۲-۰۵ ۲۳:۲۳:۳۶
برای بنده جالبه که بدونم نویسنده پیش وجدان خودش چی میگه. (4284569) (alef-3)
 
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۶ ۱۹:۰۷:۴۱
این مطلب نظر شخصی نویسنده بود نه نظر رهبری... (4286741) (alef-3)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.