نظر منتشر شده
۱۳
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 397637
رنو ایران‌ خودرو و سایپا را جا گذاشت
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۸
شرکت رنو فرانسه تهدید پیشین خود مبنی بر تولید مستقل محصولات جدیدش در ایران بدون مشارکت ایران خودرو و سایپا را، محقق کرد.

به گزارش ایسنا، با اجرایی شدن برجام و لغو تحریم‌ها مذاکرات برخی خودروسازان بزرگ جهانی برای تولید محصولات جدید در ایران وارد فاز اجرایی شد. به دنبال این مذاکرات در طول یک سال گذشته پژو با ایران خودرو و سیتروئن با سایپا قرارداد و تفاهمنامه همکاری مشترک را منعقد کردند اما خبری از قرارداد جدید رنو برای گسترش فعالیت‌ها در ایران نبود.

در این شرایط درست در زمانی‌که گمانه‌زنی‌های مختلفی درباره نحوه فعالیت جدید رنو در ایران مطرح بود این شرکت در اقدامی غیر منتظره از انعقاد قرارداد جدید همکاری با ایران خودرو و سایپا خودداری کرده و ترجیح داد به طور مستقل در ایران فعالیت کند.

البته پیش از این نیز نماینده رنو در ایران تلویحا تهدید کرده بود که اگر درباره شرایط همکاری‌های جدید با ایران خودرو و سایپا به توافق نرسند به طور مستقل در ایران فعالیت خواهند کرد.

در این زمینه ماه گذشته پیمان کارگر درباره زمان انعقاد قرارداد جدید با ایران خودرو و سایپا و احتمال تولید مستقل محصولات رنو در ایران، اظهار کرده بود:" این موضوع بستگی به سیاست ما و نتیجه مذاکرات با شرکای ایرانی (ایران خودرو و سایپا) دارد البته در صورت لزوم به تولید مستقل در ایران خواهیم پرداخت."

در این شرایط این تهدید محقق شده و روز گذشته رنو تفاهمنامه همکاری مشترک برای ایجاد کارخانه جدید خودروسازی را با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) را منعقد کرد. طبق این قرارداد سهم رنو در شرکت جدید ۶۰ درصد و سهم ایدرو، ۴۰ درصد خواهد بود.

به این ترتیب رنو اکثریت سهام را در این شرکت جدید خودروسازی داشته و مالک اصلی خط تولید و کارخانه تولیدی در ایران خواهد بود و می‌تواند فرایند تولید، فروش و خدمات پس از فروش محصولات خود را مستقل از ایران خودرو و سایپا در ایران راه‌اندازی کند.

این اقدام در حالی است که پیش از این رنو از فرایند همکاری مشترک با ایران خودرو و سایپا در طول سال‌های گذشته و نحوه عملکرد دو خودروساز بزرگ داخلی، انتقاد کرده بود. سال گذشته پیمان کارگر اظهار کرده بود:" از نحوه کار شرکای خود (ایران خودرو و سایپا) در خدمات پس از فروش ناراضی هستیم. نمایندگی خدمات پس از فروش خودروساز به ما می‌گوید قطعه تندر ۹۰ موجود نیست در حالیکه قطعه وجود دارد اما شرکای تجاری نمی‌خرند و به نمایندگی نمی‌رسانند بنابراین مشتری ناراضی است".

به گفته وی، " در مواردی شرکت خدمات پس از فروش خودروساز پول ندارد که قطعه را خریده و به نمایندگی خدمات پس از فروش تحویل دهد. با این حال ضعف دوستان (ایران خودرو و سایپا) در این حوزه نباید باعث ایجاد مشکل در خدمات پس از فروش محصولات رنو در ایران شود".

در این شرایط با توجه به تفاهمنامه منعقد شده با ایدرو، رنو می‌تواند فرایند تولید، فروش و خدمات پس از فروش محصولات خود را بدون مشارکت ایران خودرو و سایپا و با مدیریت مستقیم خود در ایران ایجاد کند.

کارشناسان معتقدند اگر رنو این فرایند را براساس استانداردهای فعالیت خود در اتحادیه اروپا در ایران مستقر کند، اقدام مثبتی بوده و به نفع مصرف‌کنندگان ایرانی خواهد بود.

در آن صورت رنو به رقیبی برای ایران خودرو و سایپا تبدیل شده و می‌تواند با انتقال تکنولوژی و استقرار سیستم نوین تولید، فروش و خدمات پس از فروش در ایران فرایندهای جاری در صنعت خودروی ایران را به نفع مشتریان ایرانی، ارتقا دهد.
 
کلمات کلیدی : رنو+صنعت خودروسازی
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۱۰ ۱۲:۵۳:۴۴
بلاخره دست واسطه ها کوتاه شد (3957649) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۱۰ ۱۳:۴۸:۴۶
به همین خیال باش. دست واسطه ها توی کشورمون اونقدر دراز و پیچ در پیچ هستش که هیچ قدرتی قادر به کوتا کردنش نیست. این داستان رنو و ایدرو هم به هیچ سرانجامی نخواهد رسید. (3957737) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۱۰ ۱۹:۱۹:۵۱
اینو راست میگه و واسطه ها خدا رو بنده نیستن و دست به هر کاری میزنن.
خدا ازشون نگذره. (3958178) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۱۰ ۱۳:۱۱:۲۶
اگر این خودروساز تنبل وبی مسئولیت ما گذاشتند (3957675) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۱۰ ۱۳:۱۸:۵۰
حلقه مفقوده در صنعت خودرو ايران رقيب جدي و واقعي و رقابت مي باشد. در صورت ورود خوردرو سازهاي خارجي به بازار ايران به نظر ضعف چند ده ساله خودروسازي در ايران رفع مي شود. البته اگر خودروسازان ايراني دست از منافع نامشروع خود بردارند و با مظلوم نمايي جلوي كار رقباي خارجي را نگيرند.من بعنوان يك مصرف كننده به آناها خوش امد مي گويم. (3957689) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۱۰ ۱۳:۲۳:۲۵
الحمداله به شرطی که طبق استاندارهایی که در اروپا تولید میکن و خدمات اریه میدهد در ایران عمل کند هم از نظر کیفیت شرایط فروش و قیمت و خدمات پس از فروش (3957697) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۱۰ ۱۳:۳۷:۰۵
بعید میدونم مافیای فرغونسازی اجازه بده این کار سر بگیره (3957718) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۱۰ ۱۳:۵۵:۰۲
آقا خیلی هم خوبه. رنو هرچی باشه ماشیناش خیلی خیلی بهتر از ایرانیها و چینی هاست و در اروپا هم جز برندهای خوب و متوسطه و مردم تقریبا راضی اند. همین ساندرو ماشین محبوبیه و واقعا جواب داده. (3957750) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۱۰ ۱۴:۲۹:۵۱
درود بر رنو (3957805) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۱۰ ۱۹:۳۱:۲۲
خدا بالاخره به مصرف کننده های ایرانی نظر کرد و شرکت رنو رو آشکارا رسوند! (3958191) (alef-11)
 
مهم نیست
۱۳۹۵-۰۷-۱۰ ۱۵:۴۳:۳۸
البته اگر مافیای خودرو سازان داخلی بگذارند ؟! (3957921) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۱۰ ۱۶:۰۱:۳۰
بسيار كار خوبي كرد رنو.در واقع از دلال بازي سايپا و ايران خودرو خسته شده بودن. به اميد موفقيت (3957950) (alef-3)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۷-۱۰ ۱۶:۵۰:۳۴
نوليد مشترك در ايرانخودرو و سايپا اشتباه است ، اينها بايد يا خودروي تمام ايراني توليد كنند يا تعطيل و ادعام شوند .
ما از حضور مستقل توليد كنندگان خارجي در كشور استقبال مي كنيم ، چون هم خودروهاي با كيفيت به بازار عرضه مي شود و هم اشتغال آفريني ايجاد مي شود (3958023) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.