نظر منتشر شده
۵۷
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 291049
کمپین خودرویی؛ به نام مردم، به کام مافیا
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۹
عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: اگر عده‌ای منافع‌شان در واردات خودروست نباید با کمپین نخریدن خودروی صفر کیلومتر داخلی باعث ایجاد هزینه برای اقتصاد و اخلال در روند توسعه صنعتی کشور شوند.

به گزارش ایسنا، محمدقلی یوسفی، اظهار کرد: مطمئنا در یک جامعه آزاد همه می‌توانند و باید نظرات خود را بیان کنند که در کمپین نخریدن خودروی صفر کیلومتر داخلی نیز این موضوع صدق می‌کند اما نکته این است که در این کمپین مشکلات صنعت خودرو به درستی ریشه‌یابی نشده و منافع مصرف‌کنندگان نیز از این طریق تامین نخواهد شد.

وی با بیان این‌که برخی نباید اختلافات سلیقه‌ای خود با برخی مسوولان را بر سر تولیدات داخلی خالی کنند، خاطرنشان کرد: در هر حال صنعت خودروسازی از صنایع پیشروی کشور است که نقش توسعه‌ای در پیشرفت ۶۰ صنعت وابسته دارد.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: در این شرایط باید از افراد پشت پرده‌ای که به بهانه حقوق مردم و پایین بودن کیفیت خودروهای داخلی به کمپین نخریدن این محصولات دامن زده و از آن متنفع می‌شوند، بپرسیم سطح کیفی کدام کالای تولیدی در کشور بالاتر از خودروهای تولید داخل است؟

وی افزود: متاسفانه در کشور ما وضعیت به‌گونه‌ای است که گروه‌هایی به صورت مافیا در بخش‌هایی از اقتصاد جا خوش کرده‌اند و منافعی دارند. طبیعتا این افراد دوست ندارند منافع‌شان را از دست بدهند، همانطور که وارد‌کنندگان نفع زیادی از واردات خودرو می‌برند.

یوسفی با بیان این‌که متاسفانه همه از مردم صحبت می‌کنند اما مردم هم‌زمان قربانی سوء‌مدیریت خودروسازان از یک سو و سودجویی وارد‌کنندگان خودرو از سوی دیگر شده‌اند، تصریح کرد: با این حال برادران و خواهران همین مردم در صنایع قطعه‌سازی و خودروسازی کشور مشغول به فعالیت هستند و در کمپین نخریدن خودروهای صفر کیلومتر داخلی نباید به نام مردم، منافع مافیای اقتصادی و عده‌ای خاص تامین شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: صنعت خودروی ایران هنوز به حد مطلوب نرسیده که دلایل آن از یک طرف به سوءمدیریت این بنگاه‌ها و از سوی دیگر مشکلات کلان اقتصادی کشور باز می‌گردد با این حال کسانی‌که می‌خواهند در دوران پساتحریم درآمدهای نفتی را خرج واردات خودرو و سودجویی خود کنند، سوار بر کمپین نخریدن خودروهای داخلی شدند.

وی افزود: در این شرایط راهکار درست، اصلاح مدیریت صنعت خودرو و کمک دولت برای کاهش هزینه‌های تولید این محصول در کشور برای کاهش قیمت آن است، اما نخریدن خودروهای داخلی تنها توسعه صنعت خودرو را کند کرده و به جای تامین حقوق مصرف‌کنندگان، به دلیل اخلال در روند رشد صنعت خودرو حقوق مصرف‌کنندگان را بیش از پیش ضایع می‌کند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد: به دلایل مختلف مردم از قیمت و کیفیت خودروهای داخلی راضی نیستند و این ضعف‌ها باید اصلاح شود، اما این‌که صاحبان منافع به مردم بگویند خودروی داخلی نخرید، مصداق ضرب‌المثل "به نام مردم به کام دیگران" است.
 
کلمات کلیدی : بازار‌ خودرو
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۱۱:۲۰:۳۱
هیچ مافیایی به گرد پای خودروسازان نمی رسد (3142844) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۱۱:۲۰:۳۵
نه آقای عضو هیئت علمی وکارشناس خودرو ، اینطور نیست . مردم جانشان به لبشان رسیده از دست خودروسازان بی مسئولیت .
کدام کارشناسی ؟ شما مردم را عوامل وارد کنندگان خودرو میدانید؟ عجب ....
اینهمه ظلمی که در طی سالیان بر این مردم و توسط خودروسازان شده است چه میشود . خون همه انهایی که در جاده ها گشته شدند به گردن کسانی است که با مغلطه کاری از خودرو سازان حمایت میکنند. (3142845) (alef-11)
 
گل کوهی
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۱۷:۳۶:۲۱
جناب هیئت علمی عزیز که مقابل کمپین نخریدن خودروی صفر قرار گرفته اید
آن روزی که قیمتها سه برابر شد چرا از مردم دفاع نکردین ؟
شما کع هیئت علمی هستین چه راهکار یارائه کرده این ؟
ا زمردم انتظار نمیرود که راهکار برای خودروساز ارائه دهند چون مردم اگر بتوانند خود را نجات میدهند
شما یک رستوران را در نظر بگبرین که گوشت فاسد و خراب در کباب استفاده میکند در نتیجه مردم مشتری آنجا نمیشوند
خودروساز داخلی هم در این 4 دهه خودروهای خراب و بیکیفیت تولید و به مشتری میداد اما حالا مردم میگویند که
دیگر نمیخریم
نمیخریم
حتی اگر قیمت نصف شود نمیخریم
این حق مردم است که نخریدن را انتخاب کننند و شماها نمیتوانین بزور چیزی را به مردم بفروشین
نمیخریم
اصلا نمیخریم (3143702) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۰:۴۴:۴۲
سلام جناب هیئت علمی، ببخشید خودروی خود شما چیه؟ لطفا بفرمایید تا ما هم بدانیم شما هم از این .... استفاده میکنید! (3144775) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۱۱:۲۱:۱۴
"اما نکته این است که در این کمپین مشکلات صنعت خودرو به درستی ریشه‌یابی نشده و منافع مصرف‌کنندگان نیز از این طریق تامین نخواهد شد."
این کاری است که مردم برای احقاق حق خود انتخاب کرده اند
شما که مسئولید و دلسوز ،برای جلوگیری از اخلال در روند توسعه کشور ، فرصت را غنیمت بشمرید و خود و مردم را از نگرانی برهانید. (3142847) (alef-11)
 
حمید
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۱۱:۲۲:۰۹
با سلام، لطفا کارشناس محترم توضیح بیشتر راجع به این مافیا و با ارائه رفرنس بدهند خیلی خوب می شه. از یک هیات علمی دانشگاه که البته اشاره نشده تخصص ایشون تو کدوم حوزه هستش ارائه بدون مرجع پر از اشکال هستش. دانشگاه علامه یک دانشگاه شناخته شده تو علوم انسانی هستش تو علوم مهندسی من نشنیدم رشته داشته باشه اونم در سطوح بالا، حالا نمی دونم چطور ایشون از دانشگاه علامه کارشناس صنعت خودرو هستند خودش جای سوال داره. لطفا سایت الف ثبت کن. (3142849) (alef-11)
 
اسي
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۱۱:۲۲:۳۲
سلام / نه خودروي داخلي / نه خودروي خارجي / فقط عشق پرايده اونم كاركرده نه صفر (3142852) (alef-11)
 
سعید
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۱۱:۲۴:۳۹
دکتر خود شما هم اگر ماشین صفر میخریدی بعدش موتور و گیربکسش رو عوض میکردی اینجوری یکطرفه نظر نمیدادی (3142858) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۱۱:۲۵:۵۳
حرف بسیار بر ربطی است
ارزون کن بخریم
عادلانه کن بخریم (3142860) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۱۱:۲۵:۵۴
مرد تازه دارن عاقل میشن که از حق خودشون دفاع کنن بعد اسم این حرکت میشه مافیا، فرضاً که به نفع یه عده هم باشه ولی این قیمت ها برای خودروهای صفر و ... کاملا غیر منطقیه ، اینکه بخوای یه پراید 8 میلیونی رو بخری 20 تومن واقعا ظلم واضحه پس فقط کمی هم به فکر مردم باشن بد نیست! (3142861) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۱۴:۲۰:۲۵
البته مسلم بدانيد كه با نخريدن هيچ مشكلي حل نمي شود در سياستگذاريهاي انجام شده همه خودروهاي خارجي را هم منطبق با خودروهاي داخلي قيمت گذاري مي كنند يعني اينقدر ماليات و سود و غيره از واردات خودروي خارجي خودشون و باندشون مي گيرن كه روي قيمت خودروي داخلي (كه از قبل بالا برده اند!) تاثيري نگذارد. براي همين است كه شما يك ماشين خارجي صد ميليوني رو تو تهرون بايد بيش از دويست ميليون تومن بدي!!!!!!!! (3143181) (alef-11)
 
علی 12
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۰:۳۲:۱۳
چرا شما فکر میکنید با نخریدن هیچ مشکلی حل نمیشود؟
تعدادی از مشکلاتی که خیلی هم راحت حل میشوند:
1- پولتو میزاری بانک سودشو میگیری
2- نمیمیری
3- اعصابت تو تعمیرگاه ها خورد نمیشه
4- پولت تو تعمیرگاه ها هدر نمیره
5- دلت نمیسوزه و زود پیر نمیشی.

اینا برای من مشکله. شما هر چی میخوای اسمشو بزار (3144751) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۱۱:۲۹:۳۷
عضو محترم هیئت علمی راه حل ارائه نکردند. بنده بجای ایشان میگویم:
- در مقایسه قیمت تمام شده خودروی داخلی و خارجی (گمرک 100 درصدی و هزینه حمل را که سبب 2.5 برابر شدن قیمت خودروی وارداتی میشود را در نظر نگیرید)، بنظر میرسد خودرو ساز سودجوی داخلی با ارائه قیمت تمام شده ارزان واقعی بتواند بازار جنس بنجل خود را داشته باشد. (3142868) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۱۱:۳۳:۰۱
خوب یعنی چی؟ یعنی اگه کسی، حتی اگر منافعش در خرید نکردن مردم از خودروسازهای داخلی باشه، نباید به مردم بگه که ای مردم شما هم حق استفاده از خودروی خوب تر و با کیفیت تر را دارید؟؟؟؟؟؟؟ (3142880) (alef-11)
 
ايراني
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۱۱:۳۵:۰۲
انگار از نظر كارشناس شما فقط جان مردم در كشور بي ارزش هست و نياز به حمايت ندارد !! محصولات ديگه مستقيماً‌ جان ملت را به خطر نمي اندازند ولي خودروي بي كيفيت باعث كشته شدن سالانه 12000 نفر و زخمي شدن چندين برابر اين تعداد شده است ! به خاطر اشتغال يك عده بايد عده اي ديگر كشته و زخمي و معلول شوند ؟ آخه اين چه استدلال بي منطقي؟ (3142885) (alef-11)
 
احمد
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۱۱:۳۶:۰۳
یک سوال از این عضو محترم هیئت علمی دانشگاه علامه ! این ماشینهای با کیفیت بسیار پائین را به قیمت بهترین ماشینهای روز دنیا به مردم تحمیل کنند خوب است ؟ جواب این همه خانواده داغدار ناشی از تصادفات را اقای دکتر میدهند ؟ حدود سی سال گذشته به بهانه ارتقاع کیفیت هر بلائی خواستند خودرسازان سر ملت در اوردند چه وقت بالاخره ماشین خوب تحویل میدهند ؟؟؟ عمر ما که تمام شد لااقل فرزندان ما و اقای دکتر به حقشان برسند !! انشاله (3142887) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۱۱:۳۶:۵۲
هيچ مافيايي بزرگتر از اين دو خودرو ساز در كشور نيست امكان ندارد تا زمان شكسته شدن قيمت و بالا رفتن كيفيت خودرو ايراني من خودرو صفر بخرم (3142888) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۱۱:۳۸:۲۶
خوب عزیز دل برادر کسی که توان خودرو خارجی داره کی نمیاد خودروی داخلی مثل پراید رو خریداری کنه. حداقل منفعت این کمپین کاهش قیمت خودروی صفر در بازار! و ایجاد مشوق های برای خرید از سوی خودرو سازان بوده کاری که بصورت پیش فرض داره در کشورهای خارجی صورت می گیرد. (3142889) (alef-11)
 
سید میثم
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۱۱:۳۹:۵۳
بایدها و نبایدهای خودروهای ساخت داخل کم نیست.
اما به نظر این استاد محترم تا کی مردم ما به اندازه خودروی اروپایی هزینه کنند و آشغال تحویل بگیرند؟
تا کی مردم ما به دلیل کیفیت پایین خودروهای ساخت داخل کشته و مجروح شوند تا شاید یک روزی خودرو سازی ما به کیفیت روز دنیا کمی نزدیک شود؟
تا کی منتظر بنشینیم شاید خودرو سازان محترم به مصوبات و قوانین مصوب شده جهت ارتقای خودروهای خود در جهت استاندارد سازی آنها احترام بگذارند و عمل کنند؟
تاوان بی عرضگی خودرو ساز در تولید اتومبیل با کیفیت از جان و مال مردم باید پرداخت شود؟ (3142891) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۱۱:۴۰:۴۷
آقا جان چرا خودتونو به اون راه میزنید؟ ملت اگر پول کافی داشتند مطمئن باشید ماشین خارجی می خریدن نه این حلبی های داخلی رو (3142894) (alef-11)
 
اگاه
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۱۱:۴۴:۱۰
سلام دوستان
اولا بایست بگم که هر کاری یا هر تصمیمی یه سری مخالف و یه سری موافق داره و یا به عبارت دیگه یه سری منتفع و یه سری متضرر درمورد این کمپین در صورت به نتیجه رسیدن متضررین چند هزار نفر شاغل این صنعت (البته اگر اسمشو بشه گذاشت صنعت) هستند و در مقابل خیل عظیمی از مردم منتفع میشوند. و به نظرم جناب کارشناس کاملا در اشتباهند چرا که هر اقتصاد خوانده ای به سادگی میفهمه فساد و گرانی و بی کیفیتی زاییده انحصار (در هر کاتلا و به هر شکلی) و جزء لاینفک اونه.البته ممکنه در این بین سود جو هم باشه که اینم غیر قابل جلو گیری هستش منتها کوچیکو بزرگ دراه که الان خودرو سازان داخلی بزرگترین سود جویانند..

در پایان دوستان به این کمپین تا پایان اشکست انحصار ادامه بدین .در ضمن من اطلاع دارم که این دو خودرو ساز دارن ماشین هاشونو بصورت پنهانی در بازار به قیمت پایین تر میدن خواهشا خودرو صفر نگیرید. و منالله توفیق
الف جان خواهشا بچاب.متشکرم. (3142901) (alef-11)
 
ناشناس
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۱۷:۴۱:۲۷
عالی بود (3143713) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۱۱:۴۵:۳۶
آقای دکتر عزیز به کام اونا بره بعض اینه که به کام خودروسازها بره لااقل میدونیم اونا کارشون اینه (3142905) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۱۱:۴۵:۳۶
باشه عمو جون
شما پراید بخر
اما ما دیگه خسته شدیم (3142906) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۱۱:۴۵:۵۷
من خودرو داخلی صفر کیلومتر نمیخرم، برای اینکه جونم رو دوست دارم و ضمنا خودروساز داخلی از همه مافیایی تره !!!! (3142907) (alef-11)
 
منصور
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۱۱:۴۶:۵۹
این عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد: به دلایل مختلف مردم از قیمت و کیفیت خودروهای داخلی راضی نیستند و این ضعف‌ها باید اصلاح شود
میتوانید توضیح دهید ده ها سال کافی نیست نکند باید به نسل نتیجه ها برسد از استاد دانشگاه بعید است صده هزار کشته کافی نیست آیا با اتومبیل صفر تا بحال در جاده مانده اید من برادرم خدا رحم کرد بهش در هر چهار چرخ فقط یک پیچ بسته شده بود تا رقابت نباشد و انحصار از بین نرود و تا تعرفه حذف نشود همین است و بس چرا با کارگر ارزان ایرانی خودرو باید بی کیفیت و گران تر از اروپا با کارگر گران باشد آیا تاوان مدیران رانتی و بی کفایت را مصرف کننده باید بدهد مهلت داده شده کافی است در خود رو سازی باید گل گرفته شود به کارگرانش هم از محل صرفه جویی دیه کشته شدگان حقوق بدهند آیا حق مصرف کننده ایرانی است که اتومبیلهایی با مصرف سوخت بالا ئ آلودگی بالا سوار شود آیا بنزین سرمایه ملی نیست (3142913) (alef-11)
 
به آفرید
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۱۱:۴۸:۰۰
خدمت این استاد ارجمند باید عرض بشه ، بزرگوار ،مردم ما چیکار میتونن کنن تا این صنعت رشد کنه؟؟ از دهه سی و چهل ما صاحب خودروسازی بودیم،یه برند معتبر جهانی که به کام و نام ایران باشه رو معرفی کنیین؟
مردم اعتراضشونو چطور به گوش مسولین برسونن! خودتونم میدونیین که گوش شنوایی نیست.
،مشکلاتو همه میدونن کجاست،حق من ایرانی هست که نسبت به شرایط بد اعتراض کنم، و حق شمای صدر نشین هم اینه راهکار بدی ،و پیگیر حق من باشی.شمام چیز جدیدی نگفتی. (3142916) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۱۱:۵۹:۴۷
مدت هاست با همین توجیهات مردم در جاده ها کشته می شوند. (3142939) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۱۲:۰۵:۱۰
به بهانه حقوق مردم و پایین بودن کیفیت خودروهای داخلی.....
این یک واقعیت است نه بهانه


سطح کیفی کدام کالای تولیدی در کشور بالاتر از خودروهای تولید داخل است؟
سوال من از شما
کدامیک از تولیدات داخلی سالانه جان حدود 17000 هموطن را می گیرد و هزاران نفر را می گیرد؟
لطفا این مورد را با موارد دیگر مقایسه نکنید و به سوال پاسخ دهید. (3142947) (alef-11)
 
آرش
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۱۲:۰۷:۴۳
با سلام
قبلا هم در مطلبی مشابه کانت نوشتم ولی متاسفانه منعکس نکردید
به عقیده من تحریم خودروی داخلی اصلا به نفع وارد کنندگان رسمی خودرو خارجی نیست ( تا جایی که می دانم این واردات هم در انحصار اافراد معدودی است)
کیفیت بد محصولات داخلی و کیفیت بد تر خدمات پس از فروش آنها باعث شده کسانی که دستشان میرسد به سراغ خودروی خارجی بروند
در این شرایط وارد کنندگان خودرو سودهای افسانه ای از تجارتشان می برند
مثال : وارد کننده ( اسم نمی برم ظاهرا دفعه قبل به دلیل اسم بردن کامنت من را حذف کردید ) خودرو را با قیمت جهانی 55 میلیون تومان خریداری میکند و در ایران با قیمت 129 میلیون تومان می فروشد ( خودرویی در کلاس دنای خودمان البته با کیفیت درجه یک و کلی امکانات) این قیمت فعلی هم به دلیل تحریم و رکود بازار است و الا تا 3 ماه پیش فیمت فروش حدود 140 میلیون تومان بود.
129 میلیون تومان یعنی 134 درصد افزایش قیمت
وقتی در نظر بگیرید 45% عوارض ورود و 30% هزینه های شماره گذاری و اسقاط خودرو و .... وارد کننده بیش از 50% سود برای خود کنار گذاشته است !!!
خب اگر تحریم خودروی داخلی موجب بشود که حداقل کیفیت افزایش پیدا کن ( کاهش قیمت نمی خواهیم) اطمینان دارم وارد کننده برای رقابت هم شده نمی تواند چنین سودی را انتظار داشته باشد
البته یک سوال برای من باقی است
همین خودروی دنا اگر با صندلی چرمی و گیربکس اتوماتیک تولید شود قیمتش بیش از 55 میلیون خواهد بود اما نمی دانم چطور خارجی ها می توانند با کیفیت بالا و درجه 1 با کارگر و انرژی گران با این قیمت تولید کنند و سود ببرند ولی داخلی ها با کارگر و انرژی ارزان خودرویی بدون کیفیت و تکنولوژی روز می سازند و از قیمت هم ناراضی هستند!!!!!! (3142952) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۲۱:۴۷:۲۰
جهت اینکه بدانید چطور خارجیها با آن قیمت تولید و عرضه میکنند آنها را با تولید کننده داخلی مقایسه کنید مثلا هزینه های مستقیم و غیر مستقیم تولیدات (خودروها) را مقایسه نمایید.
در مورد قیمت خودروهای وارداتی مگر نه اینکه واردات خودرو برای اشخاص حقیقی آزاد است . خود را در جای یک وارد کننده خودرو بگذارید و تحقیق کنید برای وارد کردن خودرو مورد نظر چه هزینه هایی وجود دارد . (3144064) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۲۲:۰۳:۵۲
استاد عزیز اینجانب 30 سال در رده های مدیریت میانی در خودرو سازی شاغل بودم واز همان شرکت بورسیه شدم و فوق لیسانس Mbaگرفتم در آن 30 سال مدیر عاملی ندیدم که فکر و ذکرش در مورد نیاز مشتری ویا حیثیت شرکت باشد ولی تمام وقت به سیاست بازی وبده بستانهای سیاسی جهت حفظ موقعیت خود مشغول بودند . خوب نتیجه میشود هیوندای و ایران خودرو که هر دو با هم مونتاژ را در یک زمان شروع کردند. (3144090) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۱۲:۱۱:۰۲
استدلال غلطی است. مردم که پول خوئروی ایرانی را ندارند به سمت خارجی گرایش پیدا نمی کنند مگر اینکه خارجی هم خیلی ارزان شود. (3142958) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۱۲:۱۵:۵۳
ایشان درست می فرمایند ولی بهتر بود در مورد قیمت نجومی بی کیفیت خودروهای

داخلی هم بیشتر تذکر می دادند وصحبت می کردند همینطور در مورد ظلم چند دهه
خودرو سازان بر مردم ایران و...... (3142965) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۱۲:۲۱:۰۱
باید بپرسیم سطح کیفی کدام کالای تولیدی در کشور بالاتر از خودروهای تولید داخل است؟
این چه استدلالی است؟ شما که عضو هیات علمی هستید با همه قضایا به این شکل برخورد علمی میکنید؟ با این توجیهات که دیگر نمیشود کسی را برای کار اشتباهش مورد بازخواست قرار داد. شما که می گویید صنعت خودروی کشور پیشرو بوده و 60 صنعت دیگر به آن وابسته است پس چرا صنعت خودرو نمی آید و آن صنایع دیگر را هم اصلاح نمیکند؟ چه بسا مشکلات آن صنایع دیگر هم از همین صنعت خودرو نشات گرفته باشد.
درصنعت خودروی ایران نه تنها باید اصلاح مدیریت شود ( که شما هم به آن قائلید) بلکه کارشناسان صنعت را هم باید مورد اصلاح قرار داد. چرا که نظرات کارشناسی آنهاست که علی الاصول مبنای تصمیمات اشتباه مدیریتی می گردد. از سوی دیگر اعضای هیات علمی دانشگاه ها هم باید مورد بازنگری واقع شوند چرا که تربیت کننده کارشناسان کشور هستند. (3142974) (alef-11)
 
مجید
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۱۲:۲۱:۲۲
خودرو ایرانی واقعا آشغالن واردات باید آزاد شوند حتی بالای 4000 سی سی (3142975) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۱۲:۲۸:۰۱
جند نکته درباره مطلب فوق:
1- سایت محترم الف لطفا جهت رعایت انصاف در درج اخبار لطفا همراه با استفاده از القاب دانشگاهی مصاحبه شونده از سمت وی نیز که به احتمالا قوی از مشاوران در صنعت خودرو میباشد استفاده نماید تا نظر داده شده بر اساس منافع شخصی یا گروهی شخص در دید خواننده لحاظ گردد.
2- جمله " سطح کیفی کدام کالای تولیدی در کشور بالاتر از خودروهای تولید داخل است؟ " زمانیکه در مقابل جمله کدام کالای تولید داخل دارای شرایط انحصاری تولید و نیز شرایط استثنایی حقوق گمرکی میباشد بکلی معنی و مفهوم خود را از دست میدهد.
3- مطرح شده " با این حال برادران و خواهران همین مردم در صنایع قطعه‌سازی و خودروسازی کشور مشغول به فعالیت هستند " ،اقای محترم .... اگر زحمت کشیده و آمار گمرکی واردات قطعات بنجل چینی توسط سازندگان بزرگ قطعه ساز ایران خودرو و سایپا را ملاحظه فرمایید خواهید دید انچه که در صنعت خودروی ما وجود دارد نه تولید کنندگان قطعه بلکه گروهی واسطه بنام قطعه ساز میباشند که در پوشش اسم ساخت قطعه به امر خطیر سفارش و واردات قطعات چینی با ارزش کیفی پایین و تحویل آن به خودرو ساز مبادرت مینمایند. در ضمن در صورت عدم دسترسی به آمار میتوانید به مکانیکی سر کوچه مراجعه و جویای احوال قطعات گردیدو نیز افزایش سه برابری قیمت خودرو بر اساس دلار نیز موید همین نکته میباشد.
4- همانطوری که قطعه سازان محترم اکثرا بنام شرکت خصوص ولی با سهامداری مدیران میانی در شرکت های خودرو ساز میباشد در بخش واردات نیز همین قضیه صادق بوده و وارد کنندگان نیز با ذکر این نکته که از همان گروه دخیل در خودرو سازی میباشند از محل افزایش قیمت خودرو همزمان سود میبرند
5- و چقدر این مردم بدلیل چنین سیستم های .... خوشبخت هستند؟؟؟ (3142994) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۱۲:۳۰:۵۰
به نظرمن مردم نبایدخودرو داخلی بخرند سزای گرانفروش نخریدن است تا ورشکسته شوند (3143007) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۱۲:۳۱:۵۸
آقای کارشناس صنعت که حتی خودتان هم صنعت ایران را در هیچ یک از زمینه ها قبول ندارید ( که البته من با شما موافق نیستم) وقتی خودروی ایرانی حتی در ایران هم مقبولیت ندارد و باعث هدر رفت سالانه میلیاردها تومان سوخت و آلودگی هوا و کشته شدن مردم و ... حالا چه اصراری است که خودرو هم خودمان بسازیم؟ آیا شخص شما همه مایحتاج زندگیتان از جمله ساخت مسکن، کشاورزی، نانوایی، تعمیرخودرو و ... را خودتان مهیا میکنید؟ خوب جامعه و کشور هم مثل انسانهاست. (3143012) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۱۲:۳۶:۲۰
آیا از بار مسئولیت کلمه کارشناس مطلعید؟ شما باید کار کارشناسی بکنید. اولین قدم برای اصلاح یک موضوع پذیرش وجود مسئله است. شما که مسئله خودروسازی کشور را در طول سالیان گذشته نپذیرفته اید و اقدامی در جهت اصلاح ان کردید، حالا که مسئله به مشکل تبدیل شده است هم در عمل حاضر به باور آن نیستید. پس این قافیه تا به حشر لنگ است. (3143021) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۱۲:۴۹:۲۱
مافيا و يا شما فيا
يكدفعه ماشين شد سه برابرقيمت قبلي بدون دليل
پاداش هاي ده ها ميليوني مديران را قطع كنيد
مردم مي دونند چه خبره
نخريد نخريد تا مافياي داخلي نابود بشه (3143050) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۱۳:۰۰:۵۳
ما نه خودرو داخلی نه خارجی نمی خریم
خیلی از مردم پول خرید خودرو خارجی ندارند (3143075) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۱۳:۱۳:۴۶
باید یه کمپین هم بر علیه دلالهای مسکن و ماشینای خارجی که با سودهای آنچنانی جیب مردم محترمانه خالی میکنن راه بیفته (3143086) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۱۳:۱۶:۳۷
این واقعا تحلیل یک هیات علمی بود؟؟ داریم به کجا میریم؟؟؟ (3143092) (alef-11)
 
یان آزاذ
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۱۳:۲۶:۵۷
با سلم
آقای استادشما دلت به حال مردم بسوزه و هچ مافیای وجود نداره مگه من کارمند جز میونم ماشین وارداتی بخرم پس سعی کن همراه موج مردم بشی نه بفکر خودروسازان متمول (3143107) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۱۳:۳۵:۵۸
بنام خدا

با سلام، وضع بازار خودرو قبل از به اصطلاح كمپين هم خراب بود. هيچ توجيهي براي كارهاي اشتباه خودرو سازان وارد نبوده و فايده نداره. خواهشا دولت و مجلس اقدامي بكنند. (3143130) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۱۳:۴۹:۳۵
جالبه همه به پته پته افتادن
دمتون گرم (3143150) (alef-11)
 
اقبال
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۱۳:۵۵:۰۱
آقای دکتر همانطور که حضرت عالی اشاره فرموده اید مردم آزادند که نظر بدهند.بنده هم چندمطلب را لازم میدانم که به عرض حضرت عالی برسانم.
در این هیچ شکی نیست که صنعت خودرو انحصاری است و دو تا خودرو ساز به اصطلاح شما پیشرو درطول سی سال نه تنها هیچ پیشرفتی نداشته اند بلکه با تولید خودروهای نا ایمن خیلی از خانواده های ایرانی را داغدار نموده اند. با این رویه حمایتی که ما از خودرو ساز داخلی در قبال تولید محصولات بی کیفیت پیش گرفته ایم قطعا آن ها حاضر به افزایش کیفیت محصولات خود نیستند.
در این شرایط تنها راه اعتراض نخریدن خودرو است. (3143157) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۱۴:۰۹:۰۳
استاد ،این وسط چه تفعی بشما میرسه که میخولی با تحریک احساس مردم،کمپین رو بشکنی البته به خیال خودت،،،،این است اتحادملی طر برابر خودرو ملللللی (3143166) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۱۴:۵۴:۴۶
شما علوم انسانی ها با این تزهایتان!!! اقتصاد کشور را نابود کردید.

عضو هیات علمی گروه برق (3143226) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۱۵:۱۷:۱۶
عاحزانه التماس میکنم بنویسید
این ربطی به این ندارد که مردم صبر کنند تا خودرو با کیفیت شود و به زمان نیاز ندارد سوال اینست که چرا ایران خودرو برخلاف مصوبات مراجع قانونی کشور کارت طلایی را به احبار به فروشنده میفروشد حساب کنید به طور متوسط از هر خودرو یک میلیون تومان به اجبار بابت فروش کارت طلایی بگیرد ضرب کنید در تعداد خودرو فروخته شده ببینید چه رقم میلیاردی می شود ایا فساد به این بزرگی در پیش چشم مسوولان نظارتی زیبنده جامعه اسلامی است من از این استاد دانشگاه که از صنعت خودرو دفاع می کند میخواهم حواب این سوال منرا بدهد (3143308) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۱۵:۴۹:۴۰
استاد عزيز سهامدار خودروسازان هستيد شما هم؟!!! (3143404) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۱۶:۳۳:۳۵
این اقا واقعا استاد دانشگاه ست!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (3143539) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۱۶:۳۳:۵۸
زین پس بجای واژه غریب و نامأنوس خودروی داخلی بگویید "تابوت رونده داخلی" یا "تابوت متحرک داخلی"
فارسی را پاس بداریم (3143540) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۱۶:۴۵:۲۰
آقای دکتر یوسفی عزیز،چنین تحلیلی از حضرتعالی بعید بود. این کمپين مربوط به افرادی است که توان خریدشان در سطح خودروهای داخليست والا با خرید برند های وارداتی اصلا دغدغه کیفیت خودروی داخلی رو به خود راه نمی دادند. ضمن اینکه بدلیل رکود حاصل از این کمپين ، همون مافیا هم داره ضرر میده. قیمتها رو یه چک بفرمايين بعد نظر کارشناسی بدین لطفا. (3143564) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۲۲:۴۲:۴۵
اقای کارشناس میتوانی به من که سمند را به واسطه خرید اجباری کارت طلایی یک میلیون. بیشتر از. مصوبه شورای رقابت خریدم و در راه فیرو
زکوه در نیمه شب ماندم ولی امداد طلایی نیامد تمام اسناد و شواهد موجود است.لطفا بگویید. باز هم از این قانون شکنی حمایت میکنید؟ (3144140) (alef-11)
 
علي ازوجي
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۰۸:۲۰:۳۱
دولت در طي 37 سال بعد از انقلاب با تعرفه هاي سنگين واردات خودرو هاي خارجي از سازنده داخلي حمايت كرده است . من ميخوام از اين آقا بپرسم تا كي مردم بايد تاوان ضعف مديريت در بهبود كيفيت و قيمت بالاي خودرو هاي داخلي را بدهند خودرو سازان تا حالا بايد خودرو با توان رقابت با خارجي را كسب ميكردند و وارادات آزاد ميشد اون وقت مردم انتخاب ميكردند (3144543) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.