نظر منتشر شده
۱۶۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 486871
آتش به اختیار تمیز و شعرخوانی حاشیه ای
محسن مهدیان، ۶ تیر ۹۶
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۴
دیروز  رهبری انقلاب بعد از برخی بداخلاقی ها در روز قدس، آتش به اختیار را شرح و توضیح بیشتری دادند.  تعبیر آتش به اختیار تمیز برای امروزست. اما تمیز یعنی چی؟ یعنی قانونی؟ شاید. اما میتواند اشاره به یک اصل مهمتری باشد.

رهبری در دیدار با دانشجوها، آتش به اختیار را همراه با وظیفه تولید و تثبیت گفتمان انقلاب به عنوان گفتمان غالب مطرح کردند. 
اما رابطه گفتمان سازی با آتش به اختیار تمیز چیست؟ 

گفتمان سازی یک ویژگی کلیدی دارد و آن اینکه گفتمان در نسبت مردم ایجاد می شود. برای گفتمان ساختن مردم باید به صحنه بیایند تا گفتمان غالب شکل بگیرد.

بلوغ جریان انقلابی اینست که حرف شان را بتوانند برای مردم تبیین و آنها را همراه کنند. مردم توجیه و همراه شوند گفتمان شکل می گیرد.  رهبری پیشتر گفته بودند اگر بتوانید مطالبه خودتان را مطالبه مردم کنید مسوولین نیز مجبور به همراهی می شوند.

بنابراین اصل کلیدی در آتش به اختیار تمیز اینست که مخاطب را از روی دولت و اصحاب قدرت به سمت مردم تغییر دهیم و چنان هنرمندانه و عالمانه عمل کنیم که مردم را همراه کنیم؛ چه آنکه یک مطالبه گر بشود دو مطالبه گر و سه تا و بیشتر. 
در یک جمله؛ بجای مطالبه پیاپی از دولت باید مردم را مطالبه کننده دولت قرار داد. این یعنی گفتمان سازی و تولید قدرت.

سبک هدایت گری رهبری را دقت کردیم؟ او هم درباره برجام حرف می زند. درباره کاخ نشینی و کوخ نشینی نیز. درباره ۲۰۳۰ و غیره هم. اما از خود آقای ظریف مستند میاورد تا از برجام به عنوان یک تجربه تاریخی بهره ببرد. 
خیلی فرق می کند برجام را به عنوان یک تجربه برای هدایت و رشد جامعه بکار ببریم یا به عنوان یک بهانه سیاسی در چشم رقیب کنیم.
اولی جامعه را رو به بالا حرکت می دهد و دومی تنها به عصبانی کردن مخالف منجر می شود.
تبدیل حامی دولت به منتقد و مطالبه گر او، تبیین می خواهد نه طعنه و نیش کنایه شعرگونه.

پ.ن؛ با این تحلیل شعر جناب مطیعی، برادر انقلابی و متدین مان در بهترین حالت یک شعر تهییجی درون جبهه ایست و نه تنها به مخالفان دولت اضافه نمی کند بلکه آنها را بیشتر عصبانی می کند.

برای اصلاح رویه های غلط دولت باید مردم را مطالبه گر کنیم نه اینکه مخالفان را مستمر تهییج کنیم. از اینجهت شعر جناب مطیعی عزیز عالی بود؛ ولی برای محافل خصوصی نه یک مراسم‌ملی.

کانال تحلیلی محسن مهدیان در تلگرام
http://telegram.me/mahdian_mohsen
 
کلمات کلیدی : میثم مطیعی، مداحی عید فطر
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۶:۴۵:۰۵
قبلا هم این مداح شعری در باره ال سعود و امریکا خوانده بود ، اصلاح طلبان ، لرزیده بودند!!! چه شده که جناحی در ایران ، « مرگ بر امریکا » را به خود می گیرد؟!!!!!!!! (4447724) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۸:۰۵:۴۷
اینکه «صف اول» نماز عید فطر و تمامی برنامه های مذهبی و یا رسمی دیگر مشابه، به طور سنتی و مرسوم به چه کساني اختصاص دارد، موضوعی مبهم نیست و بر کسی پوشیده نیست که این صف، تمامی شخصیت ها و مقام های بلندپایه نظام را شامل می شود.

با این نگاه، باید پرسید آیا کنایه و بعضا اتهام زنی به «صف اول» نظام آن هم در مراسمی مذهبی که پیام آن وحدت است، در شأن چنین فردي است؟ چرا باید در چنین موقعیتی و در مقابل جمعیت میلیونی نمازگزار از واژه ها و عباراتی استفاده شود که اذهان متعددی را به اين باور برساند که «صف اول» نظام قابل اعتماد نیستند؟

واژه های کاخ‌نشین، زمین خواری، تبعیض و ... که همگی در وصف و یا هشدار به «صف اول» به کار برده شدند، چه معنایی دارند؟ کسی که این عبارات با لحنی خاص را می شنود در پایان اشعار، ذهنیت مثبتی از مسئولان نظام جمهوري اسلامي به او القا می شود یا منفی؟

بحث بر سر آزاد بودن یا نبودن انتقاد از مسئولان نیست كه رهبر معظم انقلاب بعنوان سكاندار كشتي نظام بارها در فرمايشاتشان به آن پرداخته اند. طبیعی است که بسیاری از مطالب مورد اشاره در اشعار مذکور، همان انتقادات بسیاری از مردم است، اما نحوه بیان آنها، فرد گوينده و نیز موقعیت ناشناسی های اینچنینی، اثر انتقادات را هم از بین می برد.

اینکه کسی این تریبون حساس را در اختیار بگیرد، و همه مقام ها و ارکان نظام را مورد انتقاد و کنایه قرار دهد، ابهامات فراوانی را به ذهن متبادر می کند. اگراین کنایه ها در یک جمع خصوصی و یا در یک هیات مذهبی و یا یک مراسم غیردولتی مطرح می شد نمی شد به آن ایراد گرفت؛ اما استفاده از چنین تریبون و موقعیتی و بیان نظرات شخصی و ابهام آمیز، قابل توجیه نیست.

بي شك مسئولين مربوط به اين مراسم نيز بايد پيش از فرستادن ميثم مطيعي در پشت تريبون نماز عيد فطر و دادن فرصت ٢٣ دقيقه اي به او، محتواي تنظيم شده توسط اين ذاكر جوان اهل بيت (ع) را بررسي مي نمودند.

همین امروز، رهبر معظم انقلاب در خطبه های نماز عید فطر فرمودند که آتش به اختیار به معنای "طلبکار کردن مدعیان پوچ اندیش و مدیون کردن جریان انقلابی کشور نیست."

آیا چنین اقداماتی با بهانه دادن به دست بدخواهان، مدعیان پوچ اندیش را طلبکار و جریان انقلابی را مدیون نمی کند؟

آيا اينگونه پرداختن به موضوعات كلان و موضع گيري هاي با نيش و كنايه از تريبون رسمي و از لسان وي، باعث ايجاد هجمه هاي ناصواب عليه نظام نمي شود؟ (4447940) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۲۳:۵۰:۱۹
خوب که هر شخصی بتونه حرفشو بزنه نه فقط اقایون طیف راست (4448592) (alef-11)
 
محمد
Romania
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۱۰:۰۸:۰۸
خیلی خوبه که در کشور آنقدر آزادی باشد تا هر کسی راحت بتواند حتی از دولت و عملکردش در پشت تریبون نماز جمعه انتقاد و نظرات همفکرانش را بگوید. ولی آیا برای جناح مقابل هم همین فکر را می کنید (4449219) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۸ ۱۱:۵۵:۲۱
مرگ بر امریکا که جای خود دارد زین پس مرگ بر روسیه و آل سعود انگلیس و اسرائیل هم باید اضافه شود ایران همیشه از افکار شیطانی انگلیس روسیه و آمریکا ضربه خورده است .این شعاری بود که اول انقلاب میدادیم و درست هم بود (4451123) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۶:۴۵:۲۵
حرف دل مردم را زد. (4447725) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۸:۱۸:۲۹
مردم پای صندوق رای حرفشان را زدند. مردم برای حرف زدن نیاز به میکروفون های ویژه ندارند. مردم حرفشان را بلند می زنند ولو تمامیت طلبان اکراه داشته باشند. (4447961) (alef-1)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۹:۲۳:۵۶
بخشی از همین مردم حرفشان را با دست زدن و احسنت گفتن و تکبیر فرستادن، همان روز گفتند عزیز هموطن.

مثل اینکه شما هم همه ی ملت را خودتان میدانید. (4448082) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۲۰:۰۲:۳۷
16 میلیون بیکار نخواهند نشست.... (4448152) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۸ ۱۳:۵۹:۳۹
شونزده میلیونم باشین اقلیتین باید بشینین تو خونه ... دمکراسی یعنی این (4451267) (alef-11)
 
یکی از مردم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۲۲:۳۹:۵۵
مردم از ترس جنگ و خشونت و ... به روحانی رای دادن و نه به خاطر تدبیر اون. (4448463) (alef-11)
 
فرشاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۲۲:۴۳:۳۰
با تعرفه نرسوندن و ...؟
اینقدر مرد نبودن (4448474) (alef-11)
 
۱۳۹۶-۰۴-۰۸ ۱۰:۲۲:۳۸
تمامیت طلب شمایید که انتظار دارید همه لال بشن یا مدح بنفشی بگویند. (4450988) (alef-11)
 
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۲۱:۴۵:۱۸
تو از طرف خودت حرف بزن...مردم سر صندوق رای نظرشان را دادند.... (4448372) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۰۸:۲۵:۲۰
یه تریبون در این حد و اندازه هم به حامیان دولت بدن لطفا!آیا حاضرن؟!!!
آقایان از آزادی بیان دفاع می کنند در حالیکه حتی حضور یک منتقد اصلاح طلب و حتی معتدل را در این تریبونها و بویژه صدا و سیما نمی دهند!
اینکه از تریبونی که قبضه اش کرده اید،یکطرفه انتقادکنید،آزادی بیان نیست.تحمیل بیان است. (4448998) (alef-11)
 
امیر - فرزند شهید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۰۹:۱۲:۰۰
کدوم مردم ؟ اکثریت مردم که در انتخابات یه چیز دیگه ای را خواستار بودند. (4449096) (alef-13)
 
۱۳۹۶-۰۴-۰۸ ۱۰:۱۸:۲۲
البته همانطور که شما رای های زمان احمدی نژاد را قبول ندارید ما هم رای های شما را قبول نداریم. (4450981) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۱۰:۲۸:۳۸
این شعر خوانی یک کار تمیز نبود بلکه یک تصمیم غیر هوشمندانه بود که باعث مدیون شدن تصمیم گیران اینکار شده است. (4449263) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۱۰:۳۰:۱۵
حرف دل بعضی از مردم را زد برادر!! این مردمی که شما ازشون حرف می زنید کیانند؟ این اشعار در نماز عید فطر تهران قرائت شده یعنی شهری که اکثریت قاطع مردم به آقای روحانی رای داده اند. (4449269) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۶:۴۷:۲۵
اتش به اختیار کثیف، چرا به جناح اکثریت اجازه این تریبون نمیدن نکنه میترسن بهشون خدشه ای وارد بشه (4447732) (alef-1)
 
Moldova, Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۲۰:۱۵:۴۷
رئیس جمهور تریبون دارد به حد کافی...حتی زمان انتخابات (4448183) (alef-11)
 
سیدمحمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۱۱:۱۱:۰۵
آقا راستش من که شعر رو گوش کردم، اصلا به ذهنم نیومد که مطیعی داره به کسی توهین می کنه. صرف اینکه از دزد و زمین و خوار و... بگه، دلیل نمی شه که منظورش مسئولین باشه.
حداقل من که چنین برداشتی نکردم. (4449353) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۱۳:۵۶:۳۵
چون کامل گوش نکردی برادر (4449743) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۲۲:۳۶:۴۹
یه نگاهی به صف اول می انداختی بد نبود. (4450464) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۹ ۰۶:۲۶:۵۰
بابا مثبت اندیش..!!! (4451932) (alef-13)
 
Australia
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۶:۴۷:۴۲
من یکی از هواداران آقای روحانی ام


اتفاقاً من از اینکه جوانی بیست و چند ساله میتواند انقدر راحت جلوی رئیس جمهور بایستد و بی مهابا به او و بیست و پنج میلیون هوادارش انتقاد و بعضاً توهین کند بسیار خوشحالم (کما اینکه این مداحی شأن نماز عید فطر را که باید عامل وحدت باشد شکست که از این بابت بسیار مایه تاسف است). اما سوال اینجاست که آیا شاعران و منتقدان جناح مقابل هم از یک صدم این مقدار آزادی بیان برخوردارند که در تریبون های رسمی کشور بزرگان جناح شما و سایر نهادهای غیر انتخابی را به باد انتقاد بگیرند ؟؟؟


متاسفانه یک انتقاد ساده از طرف منتقدین شما تبعات بسیار سنگینی برای شخص منتقد دارد ، اما دوستان شما آزادند که نه تنها انتقاد و توهین بلکه هر کاری میخواهند در این مملکت بکنند. (4447733) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۷:۵۴:۵۲
اعدادی که در متن ارائه دادید خودش به خوبی نشون میده که چقدر حرف شما منصفانه است!!!!!
بیست و پنج میلیون طرفدار هوادار؟! (4447909) (alef-1)
 
Russian Federation
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۲۱:۳۰:۰۵
پس 16 ملیونیا چی ایا 16 ملیون بودند؟ (4448342) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۱۱:۰۰:۰۳
با نرخ تورم رشد میکنند رای دهندگان به آقای روحانی (4449314) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۱۴:۰۷:۴۴
همونطور که پرزیدنت گفت درستش 27 میلیونه...الف خیلیییییییییییی نامردی منتشر نکنی. (4449760) (alef-11)
 
م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۷:۵۵:۵۲
لطفا کلی گویی نکنید کجای این شعر توهین بود؟؟ مصداق ذکر کن. ضمنا دولت و معاونان ریس جمهور و طرفدارانش انصاری ملاورردی عارف معین و سایر مدعیان آزادی حنجره میدرانند بخاطر این شعر انتقادی. حالا شما میگویید خوشحایم که راحت!!!! انتقاد می کنند؟؟ یک ذره تحمل انتقاد هم ندارین شماها!!
خداوند عاقبت ما را بخیر کند. (4447913) (alef-1)
 
فرناز
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۰۸:۱۱:۲۶
کسی با انتقاد و آزادی بیان مشکل نداره. فقط اینکه آیا گروه مقابل هم می تواند این اندازه صریح و محکم انتقاد کند؟ (4448966) (alef-13)
 
۱۳۹۶-۰۴-۰۸ ۱۰:۱۵:۰۸
بدتر از اینها را اقای روحانی در زمان انتخابات نثار مردم اصولگرا کرد اگر اهل مطالعه بودی می دونستی. (4450975) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۸ ۱۴:۰۳:۵۳
دلواپس!!! بحث مردمه نه روحانی ... (4451274) (alef-11)
 
انتقاد!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۹ ۰۷:۴۵:۵۰
سلام دوست عزیز
از کی میخواهید انتقاد کنید؟
دولت که دست خودتان است.
مجلس که دست خودتان است.
شوراها که دست خودتان است.
قوه قضاییه هم تا حرف از لزوم پیگیری وزارت خارجه برای برگرداندن پولهای در خارج ب.ز. میزند متهمش می کنید!
صداوسیما برنامه های انتقادی دولت را تعطیل میکند.
خوب میشه بفرمایید دیگه از کی میخواهید انتقاد بفرمایید که نمیتوانید؟؟؟ (4451952) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۰۸:۵۳:۴۲
شما راست میگی .بیا برو تو قوه قضاییه قاضی بشو تو که آینقدر خوب قضاوت می کنی!!!!! (4449057) (alef-11)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۱۰:۴۳:۱۵
سلام آقا يا خانم "م"
به نظر من شعر توهين آميز و قشنگي بود. مي پرسيد توهينش كجا بود؟ خب حق داريد چون توهيناش يه كمي زير پوستي بود:
ای نشسته صف اول! نکنی خود را گم
پی اقدام تو هستند هنوز این مردم
وا‍ژه "هنوز" يعني اينكه تو اقدامي نكرده اي، به قولهايت عمل نكرده اي و ما "هنوز منتظر اقدامي از طرف تو هستيم".
ذوق بیهوده ز برجام خطا بود خطا
تکیه بر عهد عمو سام خطا بود خطا
عهد با دزد سر گردنه بستیم ای دوست
بارها عهد شکست و نشکستیم ای دوست
هر چه می‌شد بَرَد از کیسه ما بُرد که بُرد
«بُرد بُرد» این بُوَد آری همه را بُرد که بُرد
گفته بودند که دشمن به تجارت آمد
پیر ما گفت که البتّه به غارت آمد
خواب دیدند صَلاح از طرف بیگانه است
به خود آییم نجات همه در این خانه است
خب مشخص است كه مي گويد آقاي روحاني! شما الكي از برجام ذوق كردي! به عهد با آمريكا تكيه كردي! با دزد سر گردنه عهد بستي! خواب ديدي كه اين دزد صلاح تو را ميخواهد! هر چه قابل بردن بود را به اين دزد دادي و موجب غارت مملكت شدي! (در صورتيكه همه ميدانيم مهمترين هدف برجام شكستن يك اجماع جهاني بود عليه ملت ايران.
به عبارتي آمريكا عليرغم دشمني با ملت و نظام ايران از بعد از انقلاب تا زمان پرونده هسته اي موفق نشده بود عليه ملت ايران اجماع جهاني ايجاد كند، اما با علم كردن اين پرونده بالاخره موفق شد تمام دنيا (حتي چين و روسيه) را با خود همراه كند و توسط شوراي امنيت سازمان ملل، عليه ما اجماع جهاني ايجاد كند. نظام به اين تصميم رسيد كه به هر ترتيب اين اجماع جهاني بايد شكسته شود و لذا تئوري "نرمش قهرمانانه" مطرح شد و با تلاش سخت و سنگين ديپلماتهاي ايراني اين مهم بالاخره به انجام رسيد. البته دشمني آمريكا با ما سر جايش هست و مربوط به امروز و ديروز هم نيست اما الان همه دنيا قبول دارند كه با امضاء برجام اين اجماع جهاني شكسته شده و ديگر باز نخواهد گشت)
نه به دل راه بده واهمه از اخم عدو
نه دلت غنج رود باز به لبخندی از او
واژه "باز" در بيت فوق، يعني قبلاً دلت به لبخند دشمن غنج رفته ولي دوباره اينجوري نشه. كما اينكه در ادامه هم مي گه:
دل به لبخندش اگر باخته ای، باخته ای!
گر ز اخمش سپر انداخته ای باخته ای!
يعني تو قبلاً بخاطر اينكه دلت به لبخند دشمن غنج رفته باخته اي (ظاهر جمله، "شرطي" است اما با توجه به بيت قبلي تحقق آن مسلّم است)
بله همانطور كه عرض كردم، شعر توهين آميز قشنگي بود. البته توهينهاي زير پوستي. (4449288) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۱۴:۳۴:۱۱
خوب اینا که چیز بدی نیست که تو شعر اومده. برجام نا فرجام شد و نتونست تحریمارو بردارد و هسته ای رو تعطیل کرد (4449811) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۱۵:۱۲:۵۲
مگه غلط گفته؟ (4449896) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۱۵:۱۵:۴۲
توهین این است که به یک رئیس جمهور بگویند ...زاده.اون موقع امثال شما کجا بودید؟ احمدی نژاد رئیس جمهور ۲۴میلیونی نبود؟ چرا اون موقع دعوت به وحدت نمی کردید؟ (4449900) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۸:۲۱:۴۸
شما واقعا مداحی رو گوش دادید؟ یا متنشو خوندید؟ من موافق خوندن اون شعر در یک جمع گسترده ملی نبودم ولی خداییش کجاش توهین داشت؟
انتقدی بود! اما انتقاد بدون توهین و هتاکی (4447968) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۰۸:۲۸:۲۴
اصلا توهین باشه
مشکلی نیست
فقط به حامیان دولت هم از این تریبونها بدن تا یه کوچولو انتقاد کنن (4449008) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۲۱:۴۲:۴۸
وقتی قابل قیوله که این تریبون به طرفدار روحانی هم فرصت ارائه نظر بدهد (4448368) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۲۲:۲۷:۰۴
هوادار روحانی وقتی به امام رضا توهین شد سکوت کرده بودید رسانه هاتون نگفتند توهین شده حالا برای شعری که توهین به ريس جمهور نیست و فقط انتقاد به مسئولان می باشد اینقدر شلوغ کردید (4448439) (alef-2)
 
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۲۲:۴۱:۱۸
تمام تریبون های وی او ای و بی بی سی و من و تو و ... مال شماست. نیست؟ (4448466) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۲۳:۵۹:۲۹
مجيدجان دلبندم 23 ميليون... تكرار مي كنم 23 ميليون!

شما نگران نباش ... متخصص فحش دادنن و اصلا همه اين حرفها پاسخي است در برابر ناسزاهاي سابق .. (4448604) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۰۹:۲۸:۲۹
باشه نزدیک 24 میلیون. مشکلت حل شد؟ (4449122) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۰۹:۲۲:۵۹
من هم یک هوادار روحانی هستم.
متاسفانه این رفتارها و تصمیم گیری های غلط افراد تریبون به دست نباید باعث جری تر شدن شما بشه. و دو دستگگی درست میشه.
یه کم هوادارانه برخورد نکن. چشمات رو باز کن. به ذهنت هم فشار بیار. این شعارها ببین یادت میاد؟
هفته به هفته ... احمدی حموم نرفته
اتل متل توتوله ... دیکتاتور کوتوله
بدون هیچ دلیلی... خا...... جلیلی
و
چندین و چند مورد دیگه...
اون دوتای اولی هم رییس جمهور منتخب بود. توهین بی ادبانه با کلمات سخیف.
بیا آزاده باشیم. اگه کاری زشته همیشه زشته و مشمول زمان نمیشه. (4449112) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۱۲:۲۱:۰۳
خدایی از آدمایی که اوج منطقشون برای اثبات حرفشون پروژه داماد لرستانه، چرا انتظار دارین منطقی بیان ثابت کنن میثم مطیعی فحش داده؟ (4449533) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۱۵:۵۵:۵۰
نه ! منطق خس و خاشاک و قطعنامه دون قشنگه!!!!!!!!!!!!!!!!!! (4449952) (alef-11)
 
Indonesia
۱۳۹۶-۰۴-۰۸ ۱۲:۵۲:۰۴
ببخشید هشت ماه در کشور آشوب و بلوا راه انداختند چه تبعاتی داشت ؟؟ جز اینکه حامیان آن بلوا شدند وزیر و وکیل؟؟ جلوی رئیس جمهور سابق فحاشی می کردند و عکس آتش می زدند کدامیک از آنها مشکلی برایش پیش آمد؟؟ خجالت نکشید دروغ را بزرگتر و بیشتر بگوئید خودتان باورتان بشود (4451197) (alef-11)
 
جناح!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۹ ۰۷:۴۲:۱۳
سلام دوست عزیز
میشه چندتا از تبعات را بفرمایید؟ البته آنها که تهمت زده اند را به عنوان تبعات نگویید. اما اگر این مداح تهمت زده است به سران جناحتان بفرمایید مسیر قانون باز است و خیابانها را شلوغ نکنند. شکایت کنند تا مشخص شود راست گفته یا تهمت و دروغ؟ (4451951) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۶:۴۸:۱۱
فحاشی های سال ۸۸ به نظام و...، ازادی بیان بود ، این شعر خوانی تمیز و بدون توهین ،شد بد!!! (4447734) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۲۱:۲۷:۵۶
سطل آشغال ها رو یادت رفت بگی که آتش زدند (4450352) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۶:۴۹:۴۳
جناب مطیعی و همفکرانش میتوانند، هر انتقادی داشته باشند، کما اینکه در روزنامه های منتسب به جریان خود تا کنون هر چه خواسته اند گفته اند و نوشته اند، حتی در تلویزیون هم که دیگر جهتگیری آن مشخص و تبین شده هم بگویند و انتقاد کنند، اما کمی حرمت نماز و روزه داران را نگه میداشتند، تلخی و ناجوانمردی این ماجرا زبان طعن و نیش وکنایه آن است که طبیعتا طرف مقابل نه تریبون پاسخگویی متقابل را دارد ونه اصولا انقدر سطحش پایین است که بخواهد جواب نیش وکنایه بدهد. (4447737) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۸:۲۴:۰۶
شما کمی سخنرانی های آقای روحانی و روزنامه های گسترده طیف حامی ایشون رو دنبال کن تا هم معنی تریبون داتن رو بفهمی و هم از کنای های رئیس جمهور به منتقدینش آگاه بشی.

نقد رئیس جمهور تو اون جمع به نظر شخصی من خوب نبود ولی شما هم کمی منصف و واقع بین باش (4447974) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۸:۲۶:۰۹
اره اینقد سطحش بالاس که بالاترین شخصش ینی شخص دوم مملکت منتقدان رو به جهنم حواله میده. خیلی بابا اعتماد به نفس دارید (4447977) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۱۱:۰۰:۵۵
از خوشحالی نمازگزان مشخص بود که از شعر رضایت کامل داشتند (4449316) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۶:۵۰:۰۰
باید فرصت این شعرهای عالی!برای همه فراهم آید و نه یک گروه (4447738) (alef-1)
 
علی
Germany
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۶:۵۰:۴۴
عید فطر رفتیم نماز، با شعر این آقایان آتش به اختیار من که دیگه نماز رو توخونه میخونم. (4447740) (alef-1)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۹:۴۲:۲۲
اگر واقعاً نماز حاضر بودید و شعر را شنیده بودید متوجه می شدید که شعر حاوی هیچگونه توهینی نبود و قضاوت درست می کردید. (4448116) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۰۹:۴۹:۰۴
مگه تو مسجد هامبورگ آلمان هم این شعر خوانده شد ؟؟؟ (4449180) (alef-13)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۱۱:۱۶:۲۶
شما که با یه شعر که از قضاء حقیقت بود و عین حرف رهبری ولی به زبان شعر،و حتی ناظرین برجام؛ برآشفته و نماز در منزل میخوانید، بهتر! که فردا روزی در میدان های سخت قطعاً پشت نظامو مثل خیلی های دیگه خالی میکنید و راحتیو به ایستادگی ترجیح میدید. (4449365) (alef-13)
 
محمد
United States
۱۳۹۶-۰۴-۰۸ ۱۱:۰۳:۱۶
مگه شما زمین خواری که بهت برخورده؟؟؟؟ (4451050) (alef-11)
 
پیرمرد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۶:۵۲:۳۸
محافل خصوصی رو خوب اومدی .دقیقا متوجه شدیم.ممنون. (4447748) (alef-1)
 
تبریزی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۷:۰۱:۳۸
یک تحلیل بی طرفانه:

"خیلی فرق می کند برجام را به عنوان یک تجربه برای هدایت و رشد جامعه بکار ببریم یا به عنوان یک بهانه سیاسی در چشم رقیب کنیم."

1 - هر جناحی هم که سر کار میومد برجام به نتیجه می رسید چون این تصمیم نظام بود نه تصمیم دولت. اگه تایید رهبری نبود مگه توافق ممکن بود؟ یادتون باشه رهبری تشخیص دادن این توافق لازمه و ازش هم حمایت کردن. این وسط هم روحانی و ظریف و کری هیچ نقشی نداشتن جز انتقال مواضع دولت هاشون به همدیگه. یعنی قاصد و پیام رسان بودن. همین. تصمیم رو رده های بالای نظام می گرفتن چه تو ایران و چه تو امریکا. این وسط فقط اوباما می تونه ادعا کنه به عنوان رئیس یک دولت برجام رو به سرانجام رسوند چون واقعا اختیار این کار رو به عنوان شخص اول مملکت داشت.

2 - جناح اصولگرا می خواست افتخار حصول این توافق مال خودش باشه ولی چون اعتدالی ها سر کار بودن براش گرون اومد. حالا هم با کوبیدن برجام فقط داره بیشتر مردم رو از خودش دور می کنه. این یعنی خودکشی سیاسی خودخواسته. اگه موقع حصول برجام، جناح اصولگرا سر کار بود احتملا خیلی بیشتر از جناح حاضر رو سر همه منت می ذاشتن. هر حرفی هم که جناح اعتدالی می زنه در واکنش به حرف های بی منطق جناح اصولگرا در انتقاد از برجامه. حرف های بی منطق نزنن تا حرف های تلخ هم نشنون.

3 - جناح اعتدالی هم بهتره دست از منت گذاشتن روی سر مردم برداره و سعی نکنه بی کفایتی هاش در زمینه بهبود معیشت مردم، رفع بیکاری و تبعیض و فساد اقتصادی و عدم تحقق وعده آزادی های مدنی و ... رو پشت برجام مخفی کنه. نقطه ضعف این جناح هم اینه که همه تخم مرغ هاش رو گذاشته توی سبد برجام. برای همین وقتی برجام رو می کوبن انگار کل هویت اینا رو می برن زیر سوال و واکنش تندی از خودشون نشون می دن. (4447770) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۰۶:۳۰:۲۸
در مورد برجام حرف شما کاملا خلاف است، چرا که هم در طول مذاکرات رهبری خط مشی درست را تعیین فرمودند وهم در پایان مذاکرات شروط متعددی را برای پذیرش برجام اعلام و مکتوب فرمودند که با کمال تاسف روحانی به آنها عمل نکرد و بعد از برجام هم در موارد متعددی این عدم مراعات شروط رهبری که برای کشور خسارت بار بود را رهبری به مردم اعلام کردند کمال بی انصافی است که این حقایق روشن انکار یا کتمان یا نادیده گرفته شود ، (4448872) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۰۸:۰۷:۵۴
کی می خوایم یاد بگیریم اینکه بالای متن بنویسی "بی طرفانه" باعث نمیشه واقعا بی طرفانه باشه (4448958) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۰۹:۵۳:۳۱
شما کوتاه بیا اخوی . فعلا که پشت سربرجام داریم ورجام میشیم. (4449187) (alef-13)
 
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۱۱:۵۳:۰۳
اهل تبریز
مدعی تحلیل بی ؟!!!!!!!!!!طرفانه

چی شد اون موقع که هنوز متوجه بوی گند بدعهدی امریکا نبودید در روزنام هاتون
عکس اقای ظریف رو چاپ می کردین با لباس مرحوم امیر کبیر و ایشان را امیر کبیر زمانه می خواندید


الان که پیش بینی رهبری مبنی بر بدعهدی و عدم پایبندی امریکا به هیچ عهدی
ثابت شد پول نقد دادید و حتی سرکه هم نتونستید گیر بیارید می گید تصمیمات بدون رهبری نمیشه.

اشکال شما تحلیل گران ؟! بنفشی به ظاهر بی طرف اینه

که بیانات رهبری رومطالعه نمی کنید تا بدونید رهبری از اول مخالف برجام بودن و بعد از اصرار دولت برای مذاکره و توافق برجام،
رهبری در نماز عید فطر 5 بار فرمودند که این برجام باید مطالعه بشه و در مجلس تصویب بشه و مجلس هم مثل دولت از حول حلیم تو دیگ افتاد در عرض بیست دقیقه برای 25 سال اینده مملکت تصمیم گرفت
بعد از این قصور های دولت و مجلس ، رهبری در طی نامه ای با 9 بند باز خواستند که جلوی ضرر را بگیرند و لذا فرمودند که باید تمام تحریم های لغو بشه و اگر تحریمهای جدیدی به بهانه های مختلف وضع بشه این برجام نقض خواهد شد
و به دولت دستور دادند که تعهدات را به صورت متقابل انجام دهید و گام به گام

اما دولت بدون توجه به این فرمایش حکیمانه، به تمام تعهداتش انهم به صورت یک طرفه و بلافاصله عمل کرد قلب راکتور اراک از کار انداخت بازرسان از هر جای جهان را تا قلب تاسیسات هسته ای راه داد اب سنگین ها را به نزد کدخدا امریکا فرستاد سانتریفوژهها را از 19000 به دو و پونصد کاهش داد غنی سازی رو از 20 درصد به 3 درصد کاهش داد و دانشمندان هسته ای رو اخراج کرد (4449452) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۸ ۱۴:۱۲:۳۳
در جواب همشهری ... برجام خیلیم عالیه ... حالا به ضرر یه عده کاسب تحریم هم باشه ... عالی اندر عالی میشه (4451288) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۸ ۱۴:۱۵:۱۲
مردم دیوانه نبودن برن رای بدن که مطالبات اقلیت پیگیری شه (4451294) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۲۳:۵۷:۰۲
سفسطه نکن
رهبری بر کلیات موضوع اشراف داشتن و عمل بر عهده دولت بود .
ضمنأ رهبری با نه پیش شرط برجام رو پذیرفتن که هیچ کدام آن از طرف دولت رعایت نشد .
میثم مطیعی هم بهترین کاری که از دستش بر می‌اومد انجام داد در حالیکه شما هم در سال ۸۸ انجام دادید .
بسیار خوب اگه شما هم حرفی برای گفتن دارید بسم الله بفرما ولی تو چهار چوب قانون و مقررات. (4450569) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۷:۰۳:۴۲
افرین به این تحلیل قشنگ
برای اقای میثم مطیعی وکسانی که اجازه دادند که این اقا اشعار وحدت شکن بخواند متاسفم (4447776) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۰۸:۰۷:۴۳
خداییش حرفهای مطیعی را گوش دادید ؟ من که توهین در ان متن ندیدم (4448957) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۷:۱۵:۱۵
اصل حرف شما اینکه به طرف ناسزا بگو ولی تو جمع نگو.
اصل حرف من اینه ناسزا بده چه پنهان چه آشکار (4447800) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۸:۲۷:۲۵
اصل مشکل شما اینه که انتقاد به خودی را ناسزا ترجمه میکنی و انتقاد از دیگری را فهم و بصیرت (4447983) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۹:۳۰:۰۵
اصل مشکل شما توهمه

دو تا مصداق بیار از اون شعر که ناسزا داشت بعد بیا ادعا کن

مگه در شعر گفته بود بیسواد برو به جهنم بی شناسنامه و ده ها ناسزای دیگه (4448097) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۰۸:۵۸:۵۰
حرفتو من هم قبول دارم ولی وقتی که جناح مخالف شما هم این حق را برایش قایل باشیم و به او هم تریبون بدیم (4449067) (alef-11)
 
آزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۷:۱۷:۰۲
به قول عبدالجبار کاکایی این جماعت برای مطرح کردن و دیده شدن خودشان در تریبون های عمومی به این ادا و اطوارها روی می آورند و گرنه این مطالب نه ارزش جمع خصوصی داشت نه عمومی عزیز! (4447806) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۷:۲۱:۵۸
شعر خواندن در این حد هیچ اشکالی ندارد اما اشکال بسیار مهم و اساسی که وجود دارد این است که تریبون نماز اون هم در عید فطر به این دوستان داده میشه که انتقاد کنند از انجائیکه این نوع شعرخوانی ها هم ممکنه تخریب به نظر برسه(در اون فضای خاص) لذا اینکه قبل از نماز به تخریب مسلمانی که در صف نماز ایستاده بپردازیم به نظر من که اشکال دارد بخصوص که روز عید هم باشد لذا از دید بنده عمل فوق در نماز و در روز عید اشکال قطعی دارد و از باب اینکه تریبون به افراد مخالف دولت داده میشود و شائبه اینکه تریبون نماز در دست یک جناح خاص است را هم ایجاد می کند باز هم مشکل دارد و بنابراین بسیار عمل نادرستی بوده
اوصيکم بتقوي الله (4447826) (alef-1)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۱۱:۲۵:۴۳
دقیقاً کجاهای شعر تخریب بوده؟ آیا رهبری نگفتن که تقریباً برجام هیچ دستاوردی نداشت جز اینکه تجربه شد؟ سیف نگفت هیچ؟ وزارت خارجه و... نگفتند نقض عهد کردند و...؟ خدا وکیلی آدم تعجب میکنه از تحلیل های طرفداران دولت! اگر مشکل با تریبون نماز داشتید که چرا اومده، خب، عزیزان زحمت بکشند و بجای دنبال ربنای شجریان رفتن و شرکت در مجالس شیک، بیان کف خیابون،بین کسانی که برای انقلاب سالها هست که هزینه سنگین دادند و میدن، هم نوای اونها، بشند، وگرنه رای کسی که در ایالات متحده به صندوق انداخته با کسی که در سوریه انداخته گرچه از لحاظ ظاهر یکی هست، ولی فاعلش تفاوت زیادی با هم دارند. یکی در آسایش (اغلب شخصی) و یکی برای انقلابش همه آسایشو داده و رفته. شماها نمیتونید به رهبری حمله کنید، هرکسی که حرف رهبریو بزنه سعی میکنید به جناح بچسبونید.
این ماجرای 2030، کلمه سطحی نگر و .... اینها حتماً در مورد من بوده دیگه؟!؟ یه وقت توهین به کسی نشه ها!! برجام و شرایط مکتوب رهبری هم همینطور.... خواب هستید و دوست هم ندارید بیدار بشید (4449391) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۱۴:۳۹:۳۶
چیزی که واقعیته تخریب نیست (4449826) (alef-11)
 
زضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۷:۲۳:۳۰
بويي از شعر نبرده بود . بك بار بخوانيد و هيچ نظمي ندارد. (4447827) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۷:۲۵:۴۷
جناب مطیعی را در تلگرام حسابی از خجالت شان در آمدیم. ارجاع می دهم به تلگرام، دیگر فرصت نداریم. از دیروز تا حالا مشغول بودیم. مداحی که بخواهد رای 24 میلیون را به سخره بگیرد و روبروی انتخاب اکثریت بایستد ، در بین ما جایی ندارد. (4447832) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۸:۰۹:۳۴
أجرکم عند الله!!!!!!!! یک انتقا د کوچک در بین هفتاد بیت یک بیت اینطوری است چه ها که نکرد... مرده باد و نیست و نابود باد و ریشه کن باد مخالف من... (4447945) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۸:۳۱:۱۷
اولا ایشان فقط نقد کرد. چرا تعبیرش میکنید به ایستادن جلوی 24 میلیون؟ (تازه رئیس جمهور 23میلیون رای آورد). چرا توهین به رئیس جمهور قبل را ایستادن در مقابل 25 میلیون نفر نمیدانستید؟ خودتان هم میدانید که اکثر مردم جناحی فکر نمی‌کنند. یک رئیس جمهور معمولا دور دوم را هم رای می آورد. در ثانی رای روحانی در خیلی مناطق، به خصوص محرومان، به خاطر طرح تحول سلامت بود نه داستان برجام و روابط خارجه (4447990) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۱۴:۴۳:۵۱
اصلاح طلبا دم از ازادی بیان میزنند ولی تحمل شنیدن چند بیت شعر انتقادی رو ندارن (4449837) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۱۵:۲۳:۱۷
زنده باد مخالف من یعنی کشک (4449908) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۷:۲۶:۲۵
عقده های شکست انتخاباتی بود این اشعار

خلاصه اشعار و ابیات!! مطیعی این بود:

آآآآآآی مردم؛چرا ۲۴ میلیون به روحانی رای دادید؟!مگه رئیسی چش بود آخه؟ (4447833) (alef-1)
 
خسرو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۷:۲۷:۴۵
آقای مهدیان لطفا ماله کشی نفرمائید. (4447836) (alef-1)
 
آقازینالی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۷:۳۰:۰۸
جناب مهدیان خوب برای دوستان پایداری تان نوشابه باز می کنید یکدیگر را تحویل می گیرید و انقلابی خطاب می کنید این یعنی شما و دوستان تان در یک جبهه هستید و انقلابی و هرکس مثل شما فکر نکند نفوذی و فتنه گر و ضد انقلاب (4447838) (alef-1)
 
Russian Federation
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۷:۳۱:۰۹
دست برداريد ، بح حق همين ورز عيد فطر يكبار هم كه شده انصاف داشته باشيد.
به جاي اين حرفها بگوييد حرمت عيد شكست هشد ، حرمت نماز شكسه شد ، حرمت راي مردم به رئيس جمهور شكسته شد ،
بفرماييد كه بودند شاعران ديگري كه به جرم شعر خواندن در محفل خصوصي به زندان افتادند ، اما اينبار همه صف اول را مورد هجمه قراردادند اما كسي معترض نشد ، (4447842) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۸:۳۹:۵۰
الان ایشون که گفته کار خوبی نبود دیگه ناراحتی شما چیه؟ بعدم با چهارتا انتقاد از صف اول نشینان نماز عید که همه مسئولین کشور و از جناح های مختلفن حرمت کسی شکسته نمیشه. اگر هم بگین انتقاد از برجام و سند آموزش 2030 نشونه توهین به روحانیه، ارجاعتون میدم به حرفای خود رئیس جمهور که هردو این موارد رو با آگاهی و دخالت افراد مختلف نظام و هردو جناح عنوان کرده تا مسئولیت رو بر دوش دیگران بندازه. پس انتقاد به این موارد هم انتقاد به همه بزرگان و مسئولین در هر دو جناح بوده (4448004) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۹:۳۳:۴۸
من هر چی این متن شعر رو خوندن توش کلمات بی سواد بی شناسنامه و برو به جهنم و ... پیدا نکردم

پس چرا دایم میگن این شعر توهین آمیز بوده؟ (4448105) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۱۴:۰۰:۱۲
وقتی میگن سواد نداری بهت بر میخوره. (4449746) (alef-11)
 
آقابزرگ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۷:۳۲:۳۴
آقای نویسنده لطفا به برادر انقلابی شان بفرمایند شما که رساله دکتری تان در باب راه های پیشگیری از اهانت به ائمه هست چرا اهانت به رای 24 میلیون ایرانی و مطالباتشان را بر خود روا می دانید؟؟؟؟؟!!!!! (4447845) (alef-1)
 
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۱۴:۲۴:۳۴
میشه بگی کدوم اهانت؟؟

ایا از زمین خوارانی یا نجومی بگیریان که اینطور براشفته شدی؟

همینطوری چشم بسته به روحانی رای دادید (4449793) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۷:۳۶:۱۲
نوشته درون گفتمانی خوبی بود.

ولی یادتان باشد بخش عمده ای از مردم مدافع برجام هستند خودتان را به اون راه نزنید. (4447853) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۸:۴۲:۲۷
بخش زیاد شاید ولی بخش عمده نه. مردم با رفع تحریم دارو فقط موافق بودن نه هر ذلتی به اسم برجام (4448009) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۷:۳۶:۲۵
جای جناب خان خالی . چون شعرش عالی و ملیه . (4447854) (alef-1)
 
خودم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۷:۳۷:۲۸
چرا هر وقت رهبری صحبت می کنند این آقای مهدیان باید بیاید و آسمون و ریسمون سرهم کند که منظور ایشان این بوده و آن نبوده و ملت اینطوری فکر کنید و نه اونطوری واقعا چرا؟؟؟!!! (4447857) (alef-1)
 
United Kingdom
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۷:۵۷:۳۴
دقیقا ...... (4447920) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۷:۳۷:۲۹
آتش ویرانگر است و هرگز برای کار تمیز کاربردی نداشته و نخواهد داشت (4447858) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۸:۴۳:۴۷
اتفاقا آتش پاک کننده است و برای تمیزی از هرچیزی بهتر است (4448011) (alef-11)
 
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۷:۳۸:۵۰
شعر جناب مطیعی یک کار فرهنگی تمیز بود. بابا یک ذره تحمل خود را بالا ببرید مدعیان تحمل مخالف و آزادی!!. جناب مهدیان لطفا مصداقی صحبت کنید که کجای شعر اهانت بود و کلی گویی نفرمایید. ضمنا آقای مهدیان نطرتان درباره اختلاف دیدگاه رهبری و جناب مصباح درمورد بحث ولایت و حکومت در تشیع کاملا اشتباه هست. نظر کنونی رهبر و مصباح کاملا یکسان است. لطفا نظرات حضرت آقا درمورد آیت الله مصباح را خواهشا مطالعه کنید. الف لطفا درج کن. (4447864) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۸:۴۴:۵۳
این که آیت الله مصباح را فرد دلسوز و بزرگی بدانیم فرق دارد با اینکه با کل نظریات ایشان هم موافق باشیم (4448015) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۷:۴۰:۰۱
امروز حسن روحاني محبوب القلوب ملت ايران است واين ادعا نيست واقعيت است ! (4447865) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۸:۱۱:۳۶
عجب!!!! با فریب رای میاره بعد میگه وقت اتحاده...طرف مقابل را جنگ طلب و اعدامی و مخالف آزادی و دیوار کش نامیدی حالا انتظار داری بیان حرفت رو از اعتدال بپذیرند؟! (4447951) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۲۳:۴۲:۳۲
برادر من بفهم چی میگیرم. وقتی میگی روحانی با فریب رای اورده یعنی من و 24 میلیون نفری که به روحانی رای دادیم رو بچه فرض کرده که خیلی راحت گول خوردیم. این وسط فقط شما و امثال شما میفهمید و بس (4448575) (alef-11)
 
United States
۱۳۹۶-۰۴-۰۹ ۰۶:۵۵:۱۶
حقیقت تلخ است. قبول کن گول خوردی.
ضمنا 24 میلیون نیست، 23 میلیون بود. کم کم زیادش میکنی؟؟!! (4451941) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۰۲:۵۳:۵۹
ما كه گول نخورديم با اگاهى واطمينان كامل رأى داديم والآن هم مطمئنم كار درستى كرده ام
رأي كه بهش دادم حلالش باشه (4448766) (alef-11)
 
Canada
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۰۴:۴۵:۰۰
دولت سیب زمینی رو یادمون نره وقتی از فریب حرف می زنیم (4448813) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۱۵:۱۰:۱۱
ما هم حرفاشو قبول داریم و هم خودشو بنابراین رای دادیم برنده شدیم
شما هم فعلا کنایه بگلید و شعر بخونید و خودتون بخندید! (4449891) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۸:۴۶:۲۱
واقعیت این است که اکثر رای دهندگان روحانی از ترس روی کار آمدن دیگری به ایشان رای دادند نه محبت به خود او. پس خودتان را فریب ندهید بی دلیل. (4448017) (alef-11)
 
محمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۷:۴۴:۰۱
شعر جناب مطیعی یک کار فرهنگی تمیز بود. بابا یک ذره تحمل خود را بالا ببرند مدعیان تحمل مخالف و آزادی!!. چرا به دروغ و نفاق دم از آزادی بیان میزنید و تحمل یک شعر را هم ندارید؟؟؟؟ لطفا با ذکر مصداق بگین کجای این شعر اهانت بود. قرار نیست که کسی از طرفداران فلان و بهمان عصبانی نشوند اگر اینطوری بخواهیم نقد کنیم باید دائم قربان صدقه مسولین برویم که مبادا به تریج قبایشان برخورد و یا خدای نکرده طرفدارانشان عصبانی شوند!!
خداوند عاقبت مارا با این مسولین کم تحمل ختم به خیر کند. آمین (4447875) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۸:۱۹:۱۵
يه بار با نام و بار ديگه با فاميل کامنتت را تکرا ميکنی! اين تاکتيک جديده؟
يه بار هم محض رضای خدا اين تريبونو در اختيار طرف مقابل قرار بدهيد که به همين سبک و سياق مثلا در مورد قوه قضائيه شعری ارائه بدن اونوقت قوه تحمل شما را بسنجيم. البته قوه تحمل آنها را قبلا سنجيده ايم. (4447964) (alef-1)
 
United States
۱۳۹۶-۰۴-۰۹ ۰۶:۵۹:۰۴
کی بود تو انتخابات جار زد "من اینها را میشناسم. اگر اینها بیایند پیاده روها را دیوار میکشند".
تریبون که دارید و هر چه دروغ میخواهید میگید که!!!!! (4451944) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۰۸:۲۰:۲۲
شما که دم از آزادی بیان میزنید، اجازه میدهید طرف مقابل بر علیه تان شعار خوانی کند در تریبون نماز عید؟
چند شاعر اصلاح طلب دستگیر شدند بعد از هشتاد و هشت؟ خبر داری؟ (4448984) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۷:۴۷:۰۰
اصولا هدف شما از زیاد کردن منتقد دولت چی ؟ انتقاد فقط از دولت ازداد ؟ بقیه معصوم هستند ؟ به جای این حرفا به فکر حل مشکلات مملکت باشید . سنگ اندازی نکنید (4447882) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۸:۴۷:۱۰
کسی که دنبال اصلاح جامعه است باید دنبال نقد باشه تا بتونه اصلاح کنه دیگه (4448018) (alef-11)
 
مهدی 313
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۱۰:۰۰:۵۱
مشکلات کشور را باید رئیس جمهور و تیم اجرایی ایشون حل کنه که مقام اجرایی کشور هست
هیچ کجای دنیا انتقاد را سنگ اندازی نمی دونند ولی شما ... (4449196) (alef-13)
 
Germany
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۷:۴۹:۳۸
دوستان بزرگوار انقلابی خواهش می کنم هوشیاری بیشتر به خرج بدیم.
شرایط دشواری داریم. حق و باطل به هم آمیخته شده و پیچیدگی شرایط هوشیاری بیشتر می خواهد.
اینقدر جریان پوچ اندیش را طلبکار و تفکر اصیل انقلابی را مدیون نکنیم. (4447890) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۸:۰۴:۲۷
شماها فقط آخرت خودتان را فدای دنیای دیگران می کنید و از زیانکاران محسوب می شوید چون بر مبنای احساسات و عواطف تان عمل می کنید (4447937) (alef-1)
 
United States
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۷:۵۷:۴۶
سلام
این که مداحی نبود.
به نظر بنده اصلا جالب نبود. با حرص و غضب مطلب خوندن که اسمش مداحی نیست (4447922) (alef-1)
 
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۱۴:۱۵:۵۹
اره مداحی فقط باید به مدح اقای روحانی بپردازد و به نهی از منکر نباید کاری داشته باشد!!!!!!!!!!!!!! (4449777) (alef-11)
 
United States
۱۳۹۶-۰۴-۰۹ ۰۷:۰۱:۳۶
اسمش اعتراض به عملکرد دولت بود.
انتقاد پذیر باش . (4451945) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۸:۰۱:۲۴
حرف من اینه آقاجون، اصلا کجای این شعر خطاب مستقیم به رئیس جمهور بود!؟ واقعاً کجای شعر غیرواقعی بود؟! نکنه بهشون بر میخوره که بگن برجام به نتیجه نرسید؟ بهشون بر میخوره بگن مراقب باشید مسئولیتی که دستتونه امانته نه طعمه؟! مشکل چیه؟

مشکل اینه هر جا بخوای حرف واقعی بزنی یه عده میان الکی سیاسی و جناحیش میکنن، از برجام و اوضاع اقتصادی انتقاد کنی میگن طرف مخالف دولت و موافق رقیب دولته! بس کنید دیگه این مسخره بازیارو، مردم به این جناح و اون جناح نگاه نمیکنن، نگاه میکنن ببینن وضع کشور چطوره و چه کردند براشون (4447932) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۸:۱۵:۴۳
انتقاد و توهین آزاده ولی فقط واسه اصولگراهای تندرو و جبهه پایداری هزاران بار ازین کارها کردند و چون میدونند بازخواست و تنبیه نمیشوند دوباره انجامش میدن ولی اگر یک اصلاح طلب کوچکترین انتقادی بکنه عاقبتش با کرام الکاتبینه (4447956) (alef-1)
 
علی
Germany
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۰۷:۳۸:۴۵
آخر و عاقبت همه شما در صدای آمریکا و بی بی سی بعنوان کارشناس است. (4448920) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۱۵:۳۳:۰۰
اصلاح طلب‌ها نیازی به توهین ندارند، اولا هر چه بلد بودند از سال ۸۸ تا امروز ارائه داده‌اند. ثانیا وقتی رئیس جمهور محبوب‌شان دائم در حال فحش دادن به دیگران است، آن هم از تریبون رسمی، دیگر چه نیازی هست که آن‌ها زحمت بکشند؟! (4449922) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۲۰:۰۳:۰۳
ملت ایران در انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری با 24 میلیون رایی که به آقای روحانی دادند، مواضع خود را در برابر این حرکات روشن کرده اند. (4448153) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۲۰:۳۶:۳۱
مشکلی در اشعار نبود عده باید انتقاد پذیریشونو بالا ببرن البته اگر روحیه دیکتاتوری بزراه (4448221) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۲۱:۱۹:۱۰
اصلا قبول ندارم که شعر مداح عزیز میثم مطیعی یک شعر تهییجی درون جبهه ای بوده است... این حرف غلط اندر غلط است بلکه شعر ایشان یک شعر حماسی کم نظیر با زمان بندی صحیح است. (4448319) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۲۲:۵۲:۲۷
متدین کسی است که درد بر درد جامعه اضافه نکند
متدین کسی است که راه حل ارائه می کند
با شعر چیزی حل می شود یا شده است با شعار چیزی حل می شود یا شده است (4448496) (alef-2)
 
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۱۴:۱۵:۰۹
متدین؟!!!!!!!!!!!!!!

امر به معروف و نهی از منکر می دونی یعنی چی جزو فروع دین اسلامه . برو احکامت رو یاد بگیر بعد کامنت بذار. (4449773) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۰۰:۴۳:۴۳
شهامت ايشان و صداقت و بصرتشان ستودني است حرف دل جوانان انقلابي را زد (4448663) (alef-11)
 
من
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۰۱:۰۲:۴۴
برادر من حق انتقاد داری و انتقادت رو بگو!! اما ن تو تریبونی که از همه قشری حضور دارن و ی جا برای نشون دادن وحدته... (4448680) (alef-2)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۰۱:۴۰:۵۶
پنجاه ساله نماز عید فطر میرم و عاشقانه این مراسم رو دوست دارم ولی بخود خدا اگه عشق دیدار رهبر عزیزم و خواندن نماز پشت سر ایشان نبود بعد از اون باصطلاح مداحی ( بیانیه سیاسی ) یه لحظه اونجا نمیموندم . (4448715) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۰۳:۴۴:۲۲
من خودم به جناب روحاني راي دادم،ولي دليلي نميبينم كه اقايون بخان از اين شعر ناراحت بشن،،اتفاقا بسيار حرف دل مردم بود،،نبايد در اين شرايط كه كشور عزيزمون نيازمند اتحاد شلوغ كاري كنيم،،به نظر من كه حرف دل مردم نبايد به كسي بر بخوره... (4448787) (alef-11)
 
ا
Romania
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۰۷:۱۸:۰۴
کاش کشور در مبارزه با مفسدان بیت‌المال خوار،مدیران هزار میلیاردی با ریشه رانتی فراجناحی آتش به اختیار می بود ،انموقع مردم می‌دانستند با مفسدا خاین به بیت‌المال امانت مردم چه کنند (4448905) (alef-11)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۰۹:۰۴:۵۹
جناح مقابل حرفاشون را از طریق بی بی سی ورادیو فردا و هزاران کانل تلگرامی می زنند این جناح است که هیچ تریبونی و کانالی در اختیار ندارد یک روز هم که بدست می آورد اینقدر از گوشه کنار بهش حمله می کنید. (4449080) (alef-11)
 
mm
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۰۹:۰۵:۰۳
متاسفانه شکست خورده های سیلسی در انتخابات رئیس جمهوری نشان دادند تقوا و اعتقاد به رهبری ندارند (4449081) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۰۹:۰۹:۴۸
این رجز خوانی افتضاح بود افتضاح .وجود تفرقه در ایران به تمام دنیا اعلام شد .من شنیدم و از اینکه یک تریبون مذهبی که باید ندای شرع نماز عید فطر را سر می داد این چنین دست مایه یک جوان بیست وچند ساله شد متاسف شدم.این هم تند روی به کجاست ؟ مجددا جنگ ؟ آقایون و آقا زاده های کاسبان تحربم چند صباحی هست بی بهره شده اند . (4449090) (alef-13)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۰۹:۲۹:۵۴
بنازم برنفست حاج میثم
چه گفتی که این جماعت این همه علیهت میتازند
بدون که حقه و به راهت ادامه بده
امام حسین یارت علمدارش نگهدارت
خدا حفظت کنه حاج میثم (4449129) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۰۹:۳۲:۳۳
تمام بی احترامیها به رئیس جمهور ی که منتخب مردم است و هنوز حکم تنفیذ نگرفته به کنار !!!!
این مداح چرا اینقدر عصبانی بود ؟ تریبون که داشت و شعرش رو هم با خیال راحت خواند و کسی هم اعتراضی نکرد ،مگر رای اکثریت مردم عصبانیت دارد ؟ مگر امام راحل نفرمودند " میزان رای مردم است " ایشان و همفکرانشان اعتقادی به این گفته امام ندارند ؟ (4449137) (alef-11)
 
اويس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۱۰:۲۷:۵۰
تشويق هاى مكرر جمعيت حاضر و سوت و كف و تكبير فراوان نشون داد كه ميثم مطيعى حرف دل مردم را زد (4449261) (alef-11)
 
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۱۲:۰۴:۱۹
سند شرم اور بین المللی 2030 رو امضا می کنن بعد میگن فقط یک سنده الزام اور نیست

اونوقت از یک شعری که حقیقت را می گوید اینهمه به تلاطم می افتن؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!

به قول اذری ها سخن رو به وسط میدان بنداز صاحبش خودش برمیداره

اینکه اینهمه متلاطم شدن نشون میده که اقای مطیعی زده به هدف. (4449491) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۱۲:۰۷:۱۲
البته مردمی که برای نماز آمده بودند و نه پای تلگرام و اینستا بودند! (4449502) (alef-13)
 
nima
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۱۵:۴۷:۳۶
عزيزم مجيد جان دلبرم مردم تو انتخابات نظرشونو گفته بودند افتاد (4449942) (alef-11)
 
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۱۱:۰۶:۲۳
شما رو ارجاع به بیانات آقا راجع به عدم ورود مداحان به مسایل سیاسی ارجاع میدهم ... (4449337) (alef-13)
 
Russian Federation
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۱۲:۲۰:۵۸
آقای مهدیان یک چیزی خلط مبحث شده است در حرف شما. اینکه شما بتوانید مثلا نظر کسانی که برجام را خوب می دانند عوض کنی و متوجه شوند که نه اینقدر هم چیز خوبی نبوده است، خب این خوب است. اما اگر بخواهیم برای این کار در کلام هم از گفتن حق بترسیم که نکند آن آدم ها به جای جذب شدن فاصله بگیرند این یعنی ده سال دیگر مجبوری حقایق بسیار بدیهی را هم در کلام نگویی و پنهان کنی و این یعنی عقب نشینی شدید.
اینکه چون تریبون ملی است درست و غلط را نگوییم که بخشی از مردم با تریبون ها آشتی کنند، دیگر آشتی هم کنند فرقی نمی کند می شود مثل صدا و سیما که برای آشتی مردم اینقدر چیزهای بیخودی پخش می کند که مردم جذبش شوند هم بیشتر به همان سمتی کشیده که صدا و سیما باید از آن فاصله بدهدشان.
من نمی دانم چرا آزادی بیان یعنی اینکه کسی نظرش را در خلاف دولت نگوید؟ این ها که مدعی هستند همه جا خفقان است و ... خودشان کوچکترین کلام مخالفی را تحمل نمی کنند. (4449532) (alef-13)
 
رضا
Germany
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۱۲:۲۵:۱۸
در اینکه از دولت باید مطالبه کرد شکی نیست وهمین مطالبه و انتقاد است که باعث پیشرفت امور وجامعه میشود اما باید مردم مطالبه گر همه امور باشند ...آیا نباید از اموری که دولت در آن مسئولیتی ندارد مطالبه کرد؟؟به عنوان مثال انتقاد از قوه قضائیه ویا نهادهای دیگر...قطعا در بسیاری از نهادها ضعفهایی هست که انتقاد باعث قوت آن خواهد شد ....مثلا نیروی انتظامی...در همین نیروی انتظامی آیا به عنوان مثال وضعیت بازداشتگاهها خوب است ویا جای انتقاد دارد؟آیا تمام متهمینی که وارد بازداشتگاه میشوند از یک نمونه و جرمند؟آیا حقوق اولیه دارند؟مثلا در گرمای شدید تابستان آیا حداقل اتاقهایشان کمی خنک هست ؟شاید بعدا ثابت شد که متهم مجرم نبوده است وآیا باید در زمان بازداشت کاملا او را مجرم دید و یا در امور ونهاد های دیگر...به هرحال هم دولت و هم ارگانهای دیگر باید از انتقاد استقبال کنند چون تمام این ادارات با مردم سر وکار دارند وامور مردم را انجام میدهند پس باید همه مردم بدانند که اگر انتقاد سازنده نکنند روزی به آن اداره کارشان می افتد و آنگاه خود درگیر کاستی ها خواهند شد...به امید روزی که همه مسئولین انتقاد پذیر باشند.... (4449550) (alef-13)
 
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۱۳:۱۷:۵۷
آقایان و خانمهایی که از شعر ناراحت شده اند دقیقا بگویند از کدام بیت شعر ناراحت شده اند. این به ما کمک میکنه بیشتر بشناسیمشون. مثلا اقای عارف یا اقای مطهری یا خانم... دقیقا بگویند از کدام قسمت از شعر ناراحتند. تا حالا هرکی حرف زده کلی گویی کرده و ناجوانمردانه مداح را زیر سوال برده و این درست نیست. (4449665) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۱۴:۰۴:۲۷
خوب یکبار شعر را بخوان البته نمیدانم سواد داری یا نه (4449756) (alef-11)
 
محمدرضا
Russian Federation
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۱۴:۱۷:۳۶
سوال اصلی این است آیا بقیه هم می توانند از همان تریبون دیگران را نقد کنند؟ (4449782) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۱۴:۰۳:۱۹
شعر خوبی بود ولی اینکه در این شرایط خونده بشه یا نه به نظرم جاش اونجا نبود

ولی ای کاش اونهایی که مدعی انتقاد پذیری هستن خودشون رو اینطوری رسوا نمی کردن که حتی تحمل یه نقد ادبی رو هم ندارن (4449752) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۲۰:۳۹:۲۹
خجالت بکشید!
وقتی به امام رضا گفتن "مرد حسابی" کجا بودین که موضع بگیرین؟!

خدا همتونو به راه راست هدایت کنه که حرف حق براتون تلخه. (4450285) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۲۱:۲۳:۰۰
بگذارید اول آقای رئیس جمهور مطالبات اکثریتی که بهش رأی دادند رو پیگیری کنه، انشالله بعد نوبت به مطالبات اقلیت هم میرسد... در ضمن شما از مطالبه گری از بقیه نهادها هم استقبال می کنید؟ (4450341) (alef-11)
 
Germany
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۲۲:۰۲:۴۸
سلام بر همه شما
برادران و عزیزان
اتحاد مهمترین عامل برای ثیات کشور است .
البته که برادر مداح در جایی بس نامناسب شعر را ارایه دادند.
و البته وزن نماز را پایین اوردند
ولی این موارد اتحاد شما را از بین نبرد
تفکر داشته باشید
فکر کنید که از عبادت هم بالاتر است (4450407) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۲۲:۱۸:۱۷
انتقاد پذیری شما از کامنت هاتون پیداست شرح لازم ندارد (4450429) (alef-11)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۲۳:۳۰:۳۹
چیزی که مطعیی گفت از عقیل بود داغی اتش جهنم از فراموشی هدف بود وچشم طمعه غرب از برجام بود نیرنگ از بی عقلی حکام سعودی بود از خیانتشان ازترسیم خط قرمزهای بود که باید در این مملکت خریدار نداشته باشد از اقدام و عمل گفت (4450539) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.