نظر منتشر شده
۸۶
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 414555
برای سلامت مردم، سیاسی تصمیم نگیریم/ دود ادغام وزارت رفاه در وزارت بهداشت به چشم مردم می‌رود و سودش به جیب منفعت طلبان
دکتر حسن هاشمی وزیر بهداشت، 26 آبان 95
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۵
طی دو هفته گذشته عملیات روانی سنگینی علیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شکل گرفت. عملیاتی که هدف از آن، اثرگذاری در تصمیم سازی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در مورد ساماندهی حوزه‌ی سلامت در برنامه‌ی ششم بود. از چپ و راست و میانه تا بخشی از جامعه‌ی پزشکی هم در این موضوع فعال بودند. البته این اقدام به عنوان سندی علیه سلامت مردم کشور در تاریخ باقی خواهد ماند و بالاخره روزی حقیقت روشن خواهد شد.

آن‌چه باید تأکید کنم این که در این میدان، وزارت بهداشت نه عقبه‌ی سیاسی دارد، نه تشکیلات رسانه‌ای آماده به خدمت برای فضاسازی و نه پولی برای هزینه کردن در این حوزه‌ها، که اگر داشت هم چنین نمی‌کرد.

اما لازم است هموطنان عزیز بدانند، ما در کمیسیون تلفیق تنها از یک‌پارچه سازی مدیریت خدمت و تجمیع منابع و بیمه‌ها که نص قانون و سیاست‌های ابلاغی رهبری در حوزه‌ی سلامت است، دفاع کردیم؛ آن هم برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر بهداشتی و درمانی به مردمی که گاه در رنج بیماری و فقر و نبود امکانات، از هستی ساقط می‌شدند.

پرواضح است تولیت، بدون نظارت و مدیریت بر منابع مالی، قادر به اجرای سیاست‌ها نیست. مدل‌های موفقی از این دست نیز در جهان وجود دارد که همه آن را می‌شناسیم.

در کشور ما اما پول در اختیار وزارت رفاه است و سیاست‌گذار وزارت بهداشت! در چنین شرایطی آیا متولی می‌تواند پاسخ‌گوی افکار عمومی، مجلس و نیازهای مردم باشد؟

متأسفم که در فضای سیاست زده‌ی کشور، برخی سیاست بازان هر آن چه را می‌خواهند، وارونه جلوه می‌دهند؛ و از همین وسیله برای رای نیاوردن نظرات کارشناسان دلسوز حوزه‌ی سلامت سود بردند.

همچنین با صراحت می‌گویم، با ادغام وزارت رفاه در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا انتزاع آموزش پزشکی مخالفم و چنین پیشنهادهایی را به سود نظام سلامت کشور نمی‌دانم.

این‌ها نشانی‌های غلط دیگری است، برای ادامه‌ی همان عملیات روانی و بدون تردید دود این سیاست بازی‌ها به چشم همان مردم دردمند می‌رود و سودش به جیب منفعت طلبان و تاریخ چنین خطایی را هرگز نخواهد بخشید.  امیدوارم در صحن علنی، نمایندگان به برنامه‌ای رأی دهند که نفع مردم در آن است.
 
کلمات کلیدی : طرح تحول سلامت+ وزیر بهداشت+بدهی به بیمارستانها
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۶ ۱۱:۴۵:۱۰
واقعا تنها مساله‌ای که در دیدگاه‌های ایشون دیده میشه ایجاد امپراتوری برای پزشکان در حوزه بهداشت کشور است.از آموزش تا اقتصاد.
آقای وزیر تجربه دنیا فقط پزشکی را به پزشکان می‌سپارند، و نه اقتصاد را و نه سیاست‌گذاری سلامت را و نه نظارت بر پزشکان را.
پزشکان سرزمین ما (غیر از تعدادی مشخص که فداکاری می‌کنن) مهم‌ترین دغدغه‌شان پول است.
آقای وزیر چرا باید به جرائم پزشکی فقط پزشکان رسیدگی کنند.
رحم کنید به مردم.
در اکثر بیمارستان‌ها با بیمار چون برده رفتار می‌کنند همکاران شما.
رحم کنید به مردم.
نگذارید این امپراطوری بی در و پیکر تر از شرایط کنونی بشود.
الف خواهش می‌کنم منتشر کن. (4018571) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۶ ۱۸:۴۶:۳۴
فقط ادغام وزارت نفت با وزارت پزشکان میتونه جوابگوی طلبکاری این دوستان باشه وزارت رفاه هم بعید میدونم مشکلات قشر پزشک رو که واقعا قشر گرفتاری هم هستند حل کنه شماره حسابی هم اگر اعلام کنن برای کمک کردن در خدمتشون هستیم (4019204) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۶ ۱۸:۴۶:۵۷
آقای دکتر هاشمی بی عدالتی در مجموعه بهداشت درمان بیشتر از دیگر مجموعه هاست. شما هرگز نمی توانید دم از نگرانی برای سلامت مردم بزنید حتی حقوق های نجومی در مجموعه تحت مدیریت جنابعالی از همه دیگر بخش ها بیشتر است. یکبار از خودتون سوال کردید جنابعالی و معاونین محترمتون بدون دانش مدیریت چطور بر مسند بالاترین سطوح مدیریت تکیه زده اید و فریادهای ناشی از بی عدالتی جاری در سیستم را نمی شنوید؟ یعنی این سوال بنده هم دسیسه و سیاسی کاری است؟ عجب (4019206) (alef-11)
 
برزو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۶ ۱۹:۱۳:۲۹
واقعا نمیدونم چرا کامنت های بنده منتشر نمیشه.

اصلا کسی نیست بپرسه برای چی یه متخصص زنان و زایمان باید ماهی 300 میلیون درآمد داشته باشه و اینقدر کار سرش ریخته باشه! چرا آموزش پزشکی رو گسترده تر نمی کنید؟ چرا نیروی بیشتری تربیت نمی کنید؟
دو روز پیش یه دندانپزشک 25 ساله کامنت گذاشته بود چون دندان کشیدن سخته و قیمتش پایینه دیگه دندان نمیکشم!
چرا 600 هزار نفر داوطلب کنکور تجربی که حداقل 10 هزار نفرشون نخبه اند به رشته های به دردنخوری که هیچ کاری واسش نیست هدایت می کنید؟
چرا نیروی بیشتری تربیت نمی کنید تا هم پزشکان سرشون خلوت تر بشه و هم قیمت ها کاهش پیدا کنه؟
چرا علیرغم تمام این بودجه هایی که صرف کارانه ها کردید و می کنید یه مقدارش رو صرفِ آموزش پزشکی نمی کنید؟
چرا ظرفیت ها رو هر سال کم می کنید!؟ یا دیگه خیلی لطف کنید ثابت نگه میدارید؟ چرا علیرغم این ظرفیت کم سهمیه های ناعادلانه برای یه عده گذاشتید تا با سوادِ کمتر وارد این رشته ها بشن و فردا دودش تو چشمِ مردم بره؟
___________
کامنتم رو تایید کنید خواهشا (4019243) (alef-11)
 
سهیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۶ ۲۳:۴۷:۳۵
ظرفیت آموزش پایینه ما دانشجو های دندون پزشکی شهید بهشتی تا حالا چند بارم اعتصاب کردیم کلا شاید تو دوره آموزش ما روی ده نفرم نتونيم کار کنیم اگه قرار باشه تعداد ما بیشتر هم بشه که ديگه بیماری نميمونه که ما رو دندونش کار کنیم و چیزی یاد بگیریم. الان کل آموزش ما شده کار کردن روی دندانهای کشیده شده که کاملا با دندان توی محیط دهان فرق داره. (4019516) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۷ ۱۵:۲۶:۱۵
بقیه دنیا چه کار می کنند ؟
این شد توجیه ؟
از بس بد کار می کنید کسی جرات نداره دندونش رو بسپره به شما
مریض باید زیر دست استاد باشه و تحت نظارت نه اینکه ول بشه تا مشکل خورد استاد تازه پیدا بشه و کار از کار گذشته باشه (4020252) (alef-13)
 
سهیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۷ ۱۸:۳۹:۳۵
منم دقیقا همينو ميگم ما مریض خاصی نمیبینیم که بخوايم موارد مشکل رو یاد بگیریم حالا تصور کنید تعداد دانشجوها چند برابر بشه. هيچي ديگه همين دندانهای کشیده شده ام گيرمون نمياد (4020444) (alef-11)
 
شيما
Romania
۱۳۹۵-۰۸-۲۷ ۱۸:۴۴:۰۰
بقیه دنیا اول ظرفیت ایجاد میکنن بعد دانشجو اضافه میکنن. تو چهار سال اخیر ظرفیت ها و امکانات تو دانشگاه شهید بهشتی تغییری نکرده اما تعداد دانشجوها به ویژه دانشجو پولی ها چهار برابر شده. آخرش دودش تو چشم من میره که یاد نمیگیرم و تو چشم مرد بیچاره که باید جور ندانم کاری وزیر به خاطر افزایش خارج از رویه دانشجو رو بکشیم. (4020447) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۷ ۲۳:۰۴:۰۴
توی این دنیا که میفرمایید دانشجو کی یاد میگیره؟توی این بقیه دنیا چجوره وضعیت؟
ما ایرانیها دوشغل داریم و همه شغل دومشون پزشکی هست (4020698) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۸ ۱۹:۰۵:۵۴
آقای دکتر
در کشورهای پیشرفته اتفاقا پزشکی رشته اس سخت و اساتید صد در صد نظارت می کنند و نه اینکه به قول خود شما شغل دومشون پزشکی باشده و ب فکر کارهای اولشون تو بیمارستان باشند .
این همه مریض تو بیمارستانهای دولتی هست و اصلا ظرفیت ندارند حالا به خاطر کمبود مریض نگرانید ؟
بنده خودم یک روز به دانشکده پزشکی دانشگاه تهران سر زدم بیچاره دندون یک نفر رو اشتباه کشیده بودن و استاد بعدش فهمید
اگه به مردم احترم بگذارید و هدفتون خدمتگذاری بود نه اینکه به پزشکی به چشم شغل دوم نگاه می کردید الان وضع جامعه اینگونه نبود (4021414) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۹ ۰۸:۲۱:۴۳
منظور از شغل دوم این هست که همه اظهار نظر میکنند در امر پزشکی (4021822) (alef-11)
 
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۶ ۱۹:۲۶:۲۸
احسنت...داغ دل ما رو تازه کردی، واقعا لابی قدرتمند پزشکان لطمات سنگینی به حوزه بهداشت کشور وارد کرده که مشخص نیست چه موقعی جبران خواهد شد... (4019263) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۶ ۱۳:۰۹:۳۰
با اينكه از طرفداران شما هستم اما سيستم فعلي كه بر پايه ادغام اموزش و درمان بنا شده
صرفا به بهانه اموزش، بيگاري الي ماشالله از رزيدنت هاي بيمارستانهاي آموزشي ميكشه.
در ماه ٤٠٠ ساعت كار و ١٥ شب بيداري ميكشند تا كارانه تمام كار اونها به اساتيد تقديم بشه.
به رزيدنت ها يكً ميليون تومن خقوق داده ميشه و اساتيد دستمزد كار اونها رو ميگيرند.
درامدي سرشار بدون كار براي اساتيد پزشكي.
درامدي كه به پاي تمام جامعه پزشكي نوشته ميشه در نظر مردم
غافل از اينكه همكاران رزيدنت ما با اين حجم وسيع كار كمتر از خدمه و نگهبان بيمارستان
دريافتي دارند.
پر واضحه كه با اين فشار كمر شكن خدمات بسيار نازلي هم به مردم داده ميشه.

استاد گرامي ، اگر هر كسي فريب بخوره ما كه زندگيمون توي درمان هست فريب نميخوريم كه سيستم فعلي صرفا به نفع
اساتيد باليني دانشگاه هاي علوم پزشكي هست.
همون عزيزاني كه به حكم قانون تنها افرادي هستند كه اجازه گرفتن پست و مقام رو دارند.
پست ها و مقام ها رو هم در قانون منحصر به خودشون كردند.
اساتيدي كه تمام منفعت رو ميبرند و دشنام هاش رو ما ميخوريم.

من به عنوان رزيدنت جراحي با آگاهي تمام از طرح انفكاك اموزش و درمان و و تشكيل وزارت مجزاي رفاه و سلامت حمايت و پشتيباني ميكنم.
اميدوارم اين بيان به گوش نمايندگان مردم در مجلس برسد . (4018712) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۶ ۱۷:۴۲:۲۵
همه از پزشک عمومی و رزیدنت و پرستار شب بیداری می کشند تا یک اقلیتی کارانه بالا بگیرند . رزیدنت داخلی با 42 سال سن و 3 بچه و دریافتی 1 میلیون و هفتصد چه طور در اصفهان زندگی کند ؟ (4019127) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۶ ۱۷:۵۳:۵۸
عیبی ندارد عزیز شما هم کمی تحمل کنید بعد از فارغ التحصیلی، تبدیل به یکی از همون پزشکان با دریافت کارانه نجومی تبدیل می شوید. (4019139) (alef-3)
 
۱۳۹۵-۰۸-۲۷ ۰۰:۳۵:۳۱
عدالت باید برای همه رعایت شود . از نظر من سیستم درمانی ایران از آموزش گرفته تا بیمه ها یک سیستم ورشکسته است .
هر وقت مشکل آلودگی حل شد سیستم درمان هم درست می شود . (4019555) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۷ ۱۷:۲۳:۳۶
خوب میگیری داداش به ما تو کرمان دارن یک میلیون و دویست میدن (4020370) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۶ ۱۳:۲۸:۱۸
آقای دکترهاشمی.بودجه تامین اجتماعی از دسترنج میلیونها کارگر این کشور تامین میشه.برخلاف بوجه بیمه درمانی و بازنشستگی کشوری که از درآمد یامفت فروش نفت کشور به دست میاد.بنابراین یکپارچه کردن این دو یعنی دست درازی به دسرنج قشر زحمتکش کارگر (4018751) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۶ ۱۳:۵۱:۰۶
چه خبر از پزشکان میلیاردری که درآمدشان از شیر مادر حلال تر است؟ کمی کسری داری مدیونی شماره کارت ندی (4018819) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۷ ۰۸:۴۵:۲۴
کسری داره که دندون تیز کرده واسه حق بیمه ای که یه کارگر بدبخت به اجبار از حقوق 900 هزارتومانیش داره پرداخت می کنه دیگه. (4019734) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۶ ۱۳:۵۴:۵۲
بله " مثلا روزی نگیم روغن پالم مضر است . بعد از نهیب رییس جمهور" بگیم نه کی گفته مضره !!! (4018824) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۸-۲۷ ۱۰:۵۵:۲۸
روغن پالم = گرفتگی عروق

گرفتگی عروق = درامد برای متخصص قلب

پس پالم خیلی هم مفیده!!!! (4019929) (alef-11)
 
Taiwan
۱۳۹۵-۰۸-۲۶ ۱۵:۲۰:۱۷
ما یکبار تئوری تجمیع وزارت بهداشت و اموزش پزشکی را چشیدیم، هجمه چیست؟
زمانی که پزشکان انحصار ایجاد کردند و نگذاشتند به تناسب جمعیت متخصص داشته باشیم تا بهمان میزان کمبود متخصص بتوانند تحت نام کارانه مبالغ هنگفت از بیمارستان های دولتی اخذ نمایند کسانی که با اموال دولتی آموزش دیده بودند.
کافیست تراکنش مالی را هم کامل در اختیار وزارت بهداشت قرار دهیم؟

دیگر فسادی بالاتر می شود در یک حوزه قانوناً تصویب گرد؟ یک سازمان متولی تنظیم بازار، قیمت بازار، تصویب قوانین بیمه ایی، متولی بیمه و تراکنشهای مربوطه، متولی تصویب کردن تعداد و چیدمان بیمارستان ها، متولی تجهیز و تقویت کننده بیمارستانها و همچنین متولی آموزش پرسنل مربوطه....

اگر میخواهید میزان فساد رابفهمید چقدر بزرگ است، فرض بگیرید متولی آموزش کلیه نیروهای مهندسی، تجهیز و تاسیس دانشگاههای مربوطه، کلیه فروشگاههای لوازم ساختمانی کلیهکارخانه های سیمان و فولاد و همچنین بیمه های مربوطه یک نفر باشد؟؟؟؟ آنگاه بیچاره مردم.

نمیشود یک نفر گلیه جریان پول یک مجموعه، آموزش متخصصین و مراکز سرویس دهنده یک نفر باشد (4018963) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۶ ۱۶:۴۶:۵۱
آقای دکتر هاشمی با وجود اینکه روستایی زاده هستند امروز با وجود مجموعه هایی مثل کلینیک نور یکی از ثروت مندترین مردان ایران به شمار می روند. ایشان دغدغه ای برای ما قشر کارگر ندارند. (4019075) (alef-3)
 
دکترای فیزیک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۶ ۱۸:۰۰:۱۲
خوش به حال ورثه (4019146) (alef-3)
 
بنده خدا. اصل
Romania
۱۳۹۵-۰۸-۲۶ ۱۸:۱۰:۳۳
ثروت ایشان از راه حلال بوده است. دارا بودن بهتراز فقیر بودن است شماهم زحمت بکشید انشاالله ثروتمند میشوید فقیربودن حسن نیست. (4019165) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۶ ۲۲:۲۱:۱۹
امام خمینی می گفت که طرفدار پابرهنگان است و حضرت علی اعتقاد دارد که هیچ کاخی ساخته نمی شود مگر اینکه دهها کوخ نابود شوند حال نظر شما و وزیر چیست ؟ (4019444) (alef-11)
 
بنده خدا. اصل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۷ ۱۰:۰۵:۵۵
ثروت حضرت خدیجه س باعث رشد و موفقیت اسلام شد. یکی از عوامل موفقیت وپیروزی انقلاب اسلامی حمایت بازاریان متعهد بود.
داشتن ثروت عیب نیست نحوه استفاده از آن مهم است.
بنده ثروتمند نیستم زندگی ساده ای دارم همان فردی هستم که هنگام خواندن خطبه عقدمان توسط امام از وی آرزوی شهادت نمودم. و ایشان فرمودند من دعا میکتم اجرشهادت نصیبتان شود. لکن از ثروتمند بوذن هموطنانم خوشحال میشوم. امیدوارم شماهم روزی ثروتمند متعهدی باشید و به همنوعان خود کمک کنید. ختم کلام!! (4019869) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۷ ۱۶:۳۶:۳۷
حلال؟ چاپ 170 مقاله در 20 ماه حلال؟ (4020331) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۸ ۰۸:۰۵:۰۲
احسنت
نمیشه به همه گفت فاسد (4020944) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۸-۲۸ ۱۰:۰۴:۴۹
عجب
شما از روی چه علمی چنین با اطمینان حکم حلیت صادر میکنی؟ (4021015) (alef-11)
 
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۸ ۲۳:۴۳:۱۲
درآمد سرشار بسیاری از پزشکان به علت رانتی است که کارتل منسوب به آنها (سازمان نظام پزشکی) با ایجاد انحصار و جلوگیری از ورود نیروهای جدید ایجاد کرده است. (4021644) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۷ ۱۷:۵۸:۴۲
ایرانی عزیز،
چرا تا کنون سازمان تامین اجتماعی بیلان مالی خودرا منتشر نکرده؟
چرا سازمان عملکرد شستا را به جامعه عرضه نکرده؟
چرا میزان بدهی دولت و سازمان های قدر قدرت به تامین اجتماعی معلوم نیست؟
چرا کسی سراغ بودجه های چند صد میلیاردی سازمان برای IT و خدمات زیر صفر آن را رصد نمی‌کند؟
چرا الف فسادیاب سکوت اختیار کرده است؟
کارگر عزیز، سازمانی با پول شما میلیون ها کارگر و هزاران کارفرما مثلاً اداره می‌شود، پاسخگو ی هیچ بنی بشری نیست!!! این سازمان حیاط خلوت کیست؟ (4020398) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۵-۰۸-۲۶ ۱۶:۵۸:۲۲
مگر الان همه بیمه شده های تامین اجتماعی در بیمارستانهای تامین اجتماعی خدمت میگیرند؟

بیمارستانهای وزارت بهداشت هم خدمت خوبی به بیمه شده های تامین اجتماعی می دهند.

بهتر است اون بخشی از هزینه بیمه درمان که توسط بیمه شده ها برای به سازمان تامین اجتماعی پرداخت میشود به عوض سرمایه گذاری در کارخانه ها در صندوقی زیر نظر رئیس جمهور برای پوشش بهتر خدمات درمانی ریخته شود. (4019083) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۶ ۱۷:۰۶:۵۱
فقط تصمیماتی رابگیرید که درنهایت پول بیشتری را به جیب پزشکان سرازیرکند مثلا همچنان ظرفیت رشته پزشکی دردانشگاههای کشور 80 میلیون نفری رادرحد 2500 نفرمحدود نگهدارید تا خدای نکرده دست زیاد نشه وبرای پزشکان رقیب بیشتری ایجادنشه! (4019090) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۶ ۱۷:۰۷:۵۶
مطمئن باشید پزشکان تا منابع این بیمه ها رو هم سمت خودشون نبرن دست بردار نیستند من مطمئنم کار به ادغام وزارت نفت و وزارت پزشکان هم میرسه ولی یواش یواش. (4019091) (alef-11)
 
ف.خ
Germany
۱۳۹۵-۰۸-۲۶ ۱۷:۱۲:۱۲
دکتر هاشمی از وزرای فعال و دلسوز کابینه آقای روحانی هستند و در این مورد هم صلاح مردم را می خواهند. (4019098) (alef-3)
 
چوپان راستگو ( دیپلمه )
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۶ ۱۷:۵۸:۴۶
اگه منم با سهمیه پزشک میشدم الان جراح مغز و اعصاب بودم . (4019143) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۶ ۲۱:۳۰:۰۵
پس ما که بدونن کوچکترین سهمیه پزشک شدیم شق القمر کردیم از دید شما (4019396) (alef-11)
 
United States
۱۳۹۵-۰۸-۲۶ ۲۲:۱۹:۴۸
شما عمرا وزیر شوی (4019441) (alef-11)
 
سحاق متخصص از روسیه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۸ ۰۰:۵۲:۲۹
من شده ام چراح مغز اما بیکام چون لابی ندارم (4020834) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۷ ۱۶:۱۳:۵۲
موافقم فعالیت و دلسوزی ایشون برای پزشکان زبانزد خاص و عام هست (4020314) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۶ ۱۷:۱۵:۰۰
یکی از کارگران گرامی اینجا توضیح بده تجمیع بیمه ها چه مشکلی برایشان ایجاد میکنه؟جز اینکه دفترچه به درد نخور تامین اجتماعی در همه مراکز درمانی معتبر میشود و تامین اجتماعی مجبور به خرید خدمات بهتر درمانی می شود؟ (4019103) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۷ ۰۶:۳۹:۳۳
مشکلی که ایجاد میکنه کاهش یا حذف همبن خدمات نیم بند ی که داریم . دادن حق نا به بیمه شدگان دیگر است که حق بیمه انچنانی نمی دهند مثل بیمه سلامت . یک کارگر هم موافق این قصیه نیست اقای پزشک محترم (4019624) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۷ ۰۸:۵۶:۰۱
تأمین اجتماعی نهاد عمومی غیر دولتی است که اعتبارات آن از محل کسورات بیمه شدگان تأمین می شود که غالبا قشر کارگر هستند و هیچ کمک دولتی به این سازمان داده نمی شود. با عنایت به سیاستهایی که وزارت پزشکان پیشه کرده و با توجه به زیاده خواهی برخی پزشکان، معلوم است ادغام چه مصیبتی خواهد شد (4019760) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۶ ۱۷:۱۵:۵۲
نه بابا اینا فیلمشونه می خوان ادغام بشه بعدش هم یه پزشک رو بزارن وزیر وزارتخانه جدید (4019105) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۶ ۱۷:۲۰:۵۳
هر موقع پزشکان عزیز کوچکترین احساس خطری بابت از دست دادن لابی و قدرت و انحصار و پول می کنند، مدافع مردم می شوند و صحبت از منافع مردم می کنند، مثل روز روشن است که صنف پزشکی تنها چیزی که برایش مهم نیست مردم می باشند، الان هم سخت دنبال تجمیع بیمه ها برای به دست آوردن منابع مالی کارگران برای صرف در طرح تحول سلامت و پرداخت حقوق و کارانه های نجومی پزشکان می باشد. یکی از مسائل که در این چند روزه سخت این عزیزان پریشان کرده بحث جدایی اموزش پزشکی از وزارت بهداشت و الحاق به وزارت علوم است که این عزیزان سخت از این موضوع واهمه دارند، زیرا در نتیجه این عمل انحصار پزشکی شکسته خواهد شد، اما من نمی دونم این موضوع رو چگونه به منافع مردم متصل می کنند. (4019114) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۶ ۱۷:۳۱:۱۳
پس از سال ها کارو تلاش حالا امیدواریم بدون رفتن به بیمارستان بمیریم که رنج نداشتن شبی حداقل دو میلیون پول نقد بیمارستان های دوستان آقای دکتر غرورمان را لکه دار نکند. (4019124) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۶ ۱۸:۱۷:۰۳
آقای وزیر شما ثابت کردید تنها به فکر جیب پزشکان و منافع شخصی هستید
آقای وزیر اگه به فکر مردم هستید چرا تو طرح تحول به فکر پیشگیری از بیماریها و چکاپ عمومی نیستی ؟!
چرا به فکر امنیت مواد غذایی و برخورد با شرکتهای تولید کننده مواد غذایی نیستی ؟!!!
چرا به فکر آلودگی هوا و ... نیستی ؟!!
چرا به فکر سونامی سرطان نیستی؟
چرا به فکر پیشکیری از بیماریهای روانی و ... نیستی؟
چرا به فکر بهداشت کارگران و بیماریهای ناشی از شغل نیستی که داره بیداد می کنه
آقایون کمی بیدار شوید و به بیمارستانها سر بزنید تا مشکلات مردم فقیر را ببینید
کمی به کارخانجات سر بزنید تا درد مردم کارگر را درک کنید
کمی به فکر کارگران ساختمانی باشید
کمی به فکر بیکاران باشید
تو جامعه ای که یکی 200 میلیون بگیره و یکی نون شب نداشته باشه همه ضرر می کنند و امنیت به خطر می افته و دشمنان استفاده می کنند
شب بخیر (4019178) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۷ ۰۸:۵۳:۴۱
خوب اگه به فکر پیشگیری باشه مردم کمتر مریض می شن و درآمدشون کمتر میشه.اونجا وزارت پزشکانه، نه وزارت بهداشت (4019755) (alef-11)
 
۱۳۹۵-۰۸-۲۷ ۰۰:۳۹:۰۲
من هم همین آرزو را دارم . اینقدر که شخصیتم در بیمارستانهای دولتی خرد شد هیچ جا دیگر نشد . به چند کشور خارجی بنا به اجبار سفر کرده ام و در هیچ جا بیشتر از کشور خودم به من توهین نشد . (4019557) (alef-11)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۶ ۱۸:۰۲:۰۱
انتزاع آموزش پزشکی عبارت رمزنگاری شده پایان ریاست روسای دانشگاه های علوم پزشکی بر جان و مال مردم است. (4019148) (alef-11)
 
کارشناس فوریتهای پزشکی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۶ ۱۸:۰۲:۰۵
مدیریت و اتاق فکر وزارت بهداشت باید متشکل از دکتراهای پیراپزشکی و بهداشت و پرستاری و پزشکی و همچنین رشته های تخصصی مدیریت باشه تا تصمیم های عادلانه و همه جانبه و معقول گرفته شود نه از صدر تا ذیل وزارت به عده ای پزشک ...که برای فرار از کار درمان به مدیریت رو میارن و وزارتخانه را پر از تبعیض و ظلم بر پزشک و غیر پزشک کردن.این توهم دیگه پوسید که اقا من پزشکم و شما...
همه چیز را همگان می دانند و باید کل رشته ها و دانشکده ها در مدیریت وزارت بهداشت سهیم باشند تا تصمیم درست گرفته شود. (4019149) (alef-11)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۸-۲۷ ۱۹:۱۰:۱۵
مخالفم، چرا فقط با دکتراهای پیراپزشکی و پرستاری و پزشکی اداره شود، تو هم به فکر نون خودت هستی باید در مدیریت وزارتخانه بهیارها و بهورزان زحمتکش در راس قرار بگیرند چون کمترین درامد را دارند و بار زیادی از زحمات سلامت کشور را بر دوش دارند. (4020475) (alef-11)
 
بنده خدا اصل
Romania
۱۳۹۵-۰۸-۲۶ ۱۸:۰۴:۱۱
بانظر دکتر هاشمی که از جهادگران مخلص است موافقم. مشکل این است که وزارت رفاه هیچگاه وزیر متخصص و کارآمد نداشته است
در دولت قبل این وزارتخانه ..... و هیچ تخصصی هم در زمینه وظایف این وزراتخانه نداشت. حالا چی انتظاری از این افراد دارید؟! بنده بنیانگذار یکی ازصندوقهای بازنشستگی هستم. بی جهت اظهار نظر نمیکنم. (4019152) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۷ ۰۸:۵۵:۱۷
بله.دکتر هاشمی آخه کاملا تحصیلات و تخصص مدیریتی دارن.اینه که درست می گن!!!!!!!!!!!!!!!!!!درست می گن البته برای جیب پزشکان (4019758) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۷ ۱۸:۲۵:۰۰
کاملاً درست است. برای تأیید صحت مراتب فوق کافی است به تحصیلات آنان توجه کنید. دیپلم، مهندس معمار، مهندس مکانیک، دکترای اقتصاد (حقوق نجومی گرفته)، سیکل (۹کلاس سواد)، پژوهشگر علوم اجتماعی. (4020430) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۵-۰۸-۲۸ ۰۷:۱۶:۰۷
یعنی فقط شما دانش دارید پزشک عزیز که دنبال پول کارگرانید و بقیه رشته ها بی سواد ؟!!!!!!!!!!!
چقدر به مردم توهین می کنید !!
آقای وزیر هم اگه مخلص بود فقط به فکر جیب پزشکان نبود !!!!! (4020920) (alef-11)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۶ ۱۸:۰۹:۱۸
ما ندیدم دل اینها برای مستضعفان بسوزد بلکه حامی نجومی بگیرانند (4019163) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۶ ۱۸:۱۱:۳۹
وزارتخانه "نفت و امور پزشکان" باید تشکیل بشه تا مشکلات قشر مستضعف پزشک حل بشه. (4019170) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۶ ۱۸:۲۵:۲۲
روا داریم سودش به جیب منفعت طلبان برود شما به خودتان فشار نیارید. (4019187) (alef-3)
 
United Kingdom
۱۳۹۵-۰۸-۲۶ ۱۸:۲۶:۵۸
هزینه درمان بسیار بالا است بیمارستانهای دولتی عملا از بس شلوغ هستند و کم هستند از نظر تعداد وحشتناک هستند بیمارستانهای خصوصی هم هیچ نظارتی بر انها نیست با وجود انکه نرخ های سرسام اور میگیرند اما حتی با اوجود ان همه هزینه کردن بازهم پارتی نداشته باشیم مرگمان حتمی است یکی بود به اسم کیارستمی که دکتر ها اورا کشتند اب از اب تکان نخورد ما که گردنمان از مو نازکتر است تازه با مخارج کمر شکن تازه پزشکان مینالند که هاشمی جلویشان را میگیرد میخواهند بیشتر از این جولان بدهند هاشمی نمیگذارد از هاشمی متنفر هستند چون میگویند او اجازه نمیدهد بیشتر از این ملت را سر کیسه کنند رسیدگی نیست قبلا بستگان ما از خارج میامدند ایران مداوا حالا انقدر هزینه ها گران شده و بی نظمی و نابسامانی هست که جرات نمیکنند به بیمارستانهای ایران بیایند این پزشکان هم امپراتوری تشکیل دادند و خود را ماورای خداوند میدانند (4019188) (alef-13)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۶ ۱۸:۴۲:۲۱
به خدا قسم یکی از بستگان ما رو به خاطر یه گوش درد کوچک کشتند چهار سال از این قضیه داره میگذره هنوز نتونستند اثبات کنند که دکتر مقصره بوده.چونکه همه کارها از صدور رای تا اجرای ان زیر نظر خودشونه (4019200) (alef-13)
 
۱۳۹۵-۰۸-۲۷ ۰۰:۴۰:۲۸
هر وقت دکتر آقای کیارستمی را به استحقاق کارش رساندند شما هم به حقت می رسی . (4019560) (alef-11)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۸-۲۷ ۱۹:۱۳:۴۸
تقصیر شما بوده که برای یه گوش درد کوچک رفتی بیمارستان، حقت بوده تا اینقدر ژیگول بازی در نیاری!! (4020480) (alef-11)
 
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۶ ۲۰:۳۰:۱۸
جناب آقای دکتر!
مشکل سلامت مملکت ما از جایی شروع شد که برخلاف بسیاری از کشورهای پیشرفته تصمیم گیرندگان حوزه سلامت را تنها جمعی پزشک آن هم از نوع متخصص بالینی تشکیل دادند. این دوستان تصمیم گیرنده و سیاستگزار که گاه وارد مجلس هم می شوند و نقش قانونگزار را هم ایفا می کنند، تنها غم درمان دارند نه سودای پیشگیری! آنها از زیاد شدن تعداد بیماران سود می برند تا همراه با مافیای دارو و تجهیزات پزشکی پول پارو کنند. آنها که با داروخانه و فیزیوتراپی و آزمایشگاه و ... تبانی می کنند تا با ایجاد تقاضاهای القایی در بیماران از همه جا بیخبر که نه وکیل سلامت دارند و نه سواد سلامت، آنها را به خرج کردن های بیهوده از جیب خود سوق دهند. آنها طرح تحول درمان را به غلط "طرح تحول نظام سلامت" نام می گذارند بدون آن که از این نمد کلاهی برای "سلامت" به معنای واقعی اش بدوزند!
آقای وزیر! راه چاره ساده است: هر کس کار خود را انجام دهد تا سنگ روی سنگ بند شود. پزشک متخصص برود و در بیمارستان و مطب و درمانگاه کار طبابت را براساس اصول اخلاقی و حرفه ای خود انجام دهد، پژوهشگر برود و به دنبال پاسخ سئوالات و مشکلات حوزه عمل خود باشد، و آنها که با زیر و بم سیاستگزاری سلامت و تصمیم گیری برای ترویج سلامت در جامعه آشنا هستند و هم علم آن را دارند و هم دغدغه آن را بیایند و جای شما و همکارانتان بنشینند.
کاش این "شیفتگان خدمت" که چون "تشنگان قدرت" اریکه فرمانروایی خود را رها نمی کنند و با مفاهیم عذرخواهی و استعفا میانه ای ندارند، می رفتند و کشتی به کشتیبانان عالم و ماهر می سپردند.
جناب آقای وزیر! مشکل شما ادغام در وزارت رفاه و یا تفکیک آموزش پزشکی نیست، شما نگران ....هستید وگرنه چه کسی است که نداند در بسیاری از کشورهای پیشرفته در حوزه سلامت، ناظر برنامه ها و حامی مالی، جدای از مجریان هستند؟ کیست که نداند وزارت رفاه با برخورداری از تمام بودجه بیمه ها ممکن است در تخصیص منابع به اولویت های واقعی اشتباه یا غرض ورزی کند؟
پس مشکل شما و همکارانتان هستید که هکمه چیز را حتی سلامت را سیاسی کرده اید! کاش .... (4019343) (alef-11)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۶ ۲۰:۵۰:۴۴
از زمانی که وزیر از نجومی بگیران حمایت علنی کرد اطمینان مردم را از دست داد ما چگونه به حرف او اعتماد کنیم. حرف خوب زدن کافی نیست عمل خوب انجام دادن مهم است (4019361) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۶ ۲۱:۰۵:۴۸
اخه مسلمان یک شب سی سی یو 3500000 تومان به کی لعنت بفرستم (4019375) (alef-11)
 
۱۳۹۵-۰۸-۲۷ ۰۰:۴۰:۴۸
مسلمانی کجاست ؟ (4019561) (alef-11)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۸-۲۷ ۱۹:۱۴:۲۴
به خودت که می خواهی بری بیمارستان خصوصی درجه یک!! (4020481) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۶ ۲۳:۰۳:۳۰
وزارت رفاه + وزارت بهداشت = وزارت رفاه هرچه بیشتر پزشکان
زیاده خواهی بعضی ها غیر قابل تحمله (4019484) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۷ ۰۴:۱۲:۰۵
وزارت نفت و رفاه پزشکان از طریق ادغام سه وزارتخاانه بایدد تشکیل بشه چون وزارت رفاه و انور پزشکان فایده نداره و به اهدافمورد نظر پزشکان منتهی نمیشه پولا توی نفته (4019610) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۸-۲۷ ۰۶:۴۳:۴۱
دستور بدید بانک رفاه پزشکان هم تاسیس بشه (4019625) (alef-11)
 
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۷ ۰۷:۳۲:۰۰
در برنامه ششم تجمیع بیمه ها پیش بینی شده است و نه تجمیع رفاه در بهداشت .
تجمیع بیمه ها به نفع همه مردم است . و باعث از بین رفتن تبعیض و بی عدالتی است و هم اینکه دولت مکلف به کمک به صندوق های بازنشستگی می شود . (4019640) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۷ ۰۸:۴۵:۱۳
نه تنها نباید وزارت رفاه با وزارت پزشکان ادغام شود بلکه واجب و لازم و صروریست که بخش بهداشت و درمان از آموزش پزشکی جدا شود هم اکنون وزارت فقط به فکر پزشکان است و وظیفه اصلی خود که بهداشت و درمان است را رها کرده باید این دو از هم جدا شوند (4019732) (alef-11)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۷ ۱۱:۲۷:۴۷
از کی تا حالا شما به جای پزشکان به فکر مردم شدید؟
مژدگانی که گربه عابد شد! (4019989) (alef-13)
 
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۷ ۱۷:۱۱:۰۲
ما هم برای شما بسیار متاسفیم که دوست دارید انحصار پزشکان را مطلق کنید. این همه منابع صرف طرح شکست خورده تحول سلامت و ثروتمندتر شدن پزشکان کردید باز دنبال منابع بیشتر هستید و تا کشور را ورشکسته نکنید دست بردار نخواهید بود.
به دروغ می گویید ما رسانه نداریم در حالی که صدا و سیما در این دولت تنها و تنها از وزارتخانه شما حمایت می کند احتمالا در حوزه رسانه هم به دنبال انحصار و تک صدایی هستید. بقیه خاموش شوند تا طرح های ضد مردمی شما پیش برود. (4020358) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۷ ۱۸:۴۶:۰۲
راه حل مشکلات قشر فقیر ومستضعف پزشک فقط وفقط ادغام وزارت نفت ووزارت رفاه پزشکان است.
بعدا نگید نگفت! (4020448) (alef-11)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۸-۲۷ ۲۰:۰۹:۳۷
با طرح تحول نظام سلامت جیب پزشکان را پر پول کردی حالا که کفگیر به ته دیگ.خورده میخواهی با پول بیمه ها جیب همکاران خود را پر پول تر کنی. (4020536) (alef-13)
 
رضا
Iraq
۱۳۹۵-۰۸-۲۷ ۲۰:۱۲:۴۷
سلام
متاسفانه اکثر کامنتها بی منطق و بدور از دلیل .و سطحی نگر هستن .وزیر بهداشت هرکاری هم کرده باشه این یکارش درسته .
تامین اجتماعی همانطور که کارسناسای خودش گفتن که همینطور جلوبره ظرف ۱۰ سال آینده ورشکست میشود چرا که بی حد وحصر خرج کرده و اونایی بیشترین نفع را دارن میبرن و بیشترین برداشت را دارن از تامین اجتماعی میکنند که کمترین کارا را میکنند.
دکتر هاشمی میخواد به نوعی وصل به دولت بشه و حساب وکتاب داشته باشه وقتی وصل به دولت باشه دیگه ورشکستگی وجود نخواهد داشت و جلوی این ول خرجیهای سودجوها گرفته میشه تاحدودی .
کامنت گذارانی که علبه اینکار جوسازی میکنن طرفداران سودجوها و هوچی گریهای الکی هستن اصلا حرفاشون بیشترشون ضد و نقیضه ‌.مگه دکتر هاشمی چند سال دیگه وزیره دوستان محترم .چرا بدون فکر حرف میزنید.
بیمه ما کارگراا را میگیرند خودشون و دوستانشون سرمیکشن و یه کمک هرزینه بخوان بدن پدر مارا درمیارن .
واقع بین باسین (4020542) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۷ ۲۱:۴۰:۳۰
مگر وزارت رفاه وکار تاکنون درانجام وظائف محوله یعنی تامین کار ورفاه برای کارگران وبازنشستگان موفق بوده که حالا میخواهد حقوق مزایای معاونان ومدیران سازمان بازنشستگی رابا حقوق پژشکان ومتخصصان همسان سازی نماید حیف وصدحیف از کادر های زحمت کش درمانی که وجه المصالحه ی وزارت معلوم الحالی مثل وزارت رفاه وکار باشد باتحقیق وتفحص در سازمان بازنشستگی کشوری ودریافت حقوق های نجومی درآن سنزمان فلسفه ی ادغام آن وزارت خانه با وزارت رفاه مشخص میشود مدیران سازمان بازنشستگی دروزارت درمان وآموزش پزشکی بوی کباب به مشامشان خورده (4020607) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۵-۰۸-۲۸ ۰۷:۲۰:۲۹
چی میگی
بحث وزارت رفاه نیست
وزارت بهداشت می خواد منابع مالی تامین اجتماعی رو ببلعد و صرف کارانه پزشکان کند (4020923) (alef-11)
 
Sweden
۱۳۹۵-۰۸-۲۸ ۱۱:۰۵:۵۲
اقا مردم هر چه درامد دارند یکجا بدند پزشکان و تا ایشان اخم نکنه و قرار بگیرد و بقیه مردم در فقر بدبختی باشند چون پزشکان ایران تافته جدا بافته از بقیه هستند و بقیه برده این گروه هستند چون علومی بلدند که بدون ان مردم در فلاکت هستند و تنها پزشکان شایسته رفاه و اسایش هستند ... (4021089) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۸ ۲۳:۰۳:۰۴
به نظر من هر موضوعی را که وزیر بهداشت دنبال می کنند به نعع مردم است چون ایشان هم مدیر لایقی هستند هم دلسوز مردم بنابراین سنگ اندازی جلو گفته های ایشان یعنی ضرر مردم (4021621) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۹ ۱۶:۳۹:۵۳
ميشه بگب قرار بود كه بنزين گرون بشه از 400 به 1000 برسه و يك دصرد هم بزارن رو ماليات بر ارزش افزوده و به صورت غير مستقيم به مردم بدهند
ولي به جاي اعطا غير مستقيم نخ بخيه كشيده ميشه و يك سر بزني ميبيني كه چه بلايي سر مردم اومده
چقدر براي درآمد خودتون دروغ ميگيد كامنتهاي مردم گويا است و بجاي مردم صحبت نكنيد (4022560) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۹ ۰۹:۰۴:۵۷
آقای وزیر بهداشت اگر می خواهی خدمتی بکنی ظرفیت رشته های پزشکی را به ویژه در زمینه های تخصصی و فوق تخصصی افزایش بدهید .عدم افزایش آن با توجه به نیاز جامعه خیانت است و رانت بازی بر روی سلامت مردم است (4021897) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.