نظر منتشر شده
۱۴۴
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 232151
تقدیر از اقدام قانونی دولت؛
گردن‌‌نهادن به قانون، در مقابل گردنکشی دربرابر قانون
بخش داخلی الف، 8 تیر 93
تاریخ انتشار : يکشنبه ۸ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۳۰
وقتی نوبخت بعد از جلسه هیات دولت در روز چهارشنبه گفت که امسال قرار نیست ساعات کار در ماه رمضان تغییر کند، این خبر به سرعت به تیتر اول رسانه‌های تبدیل شد.

این اولین سالی است که دولت روحانی برای ساعات کار ماه مبارک رمضان تصمیم‌گیری می‌کرد. اهمیت ماجرا اما به سابقه این اقدام بر می‌گشت. جایی که در دولت قبل با وجود مخالفت مجلس، دولت ساز خودش را می‌زد و ساعات کار را آنطور که دل‌خواهش بود تنظیم می‌کرد.

نکته‌ای که سخنگوی دولت نیز بر آن انگشت تاکید گذاشت. نوبخت به قانون ۴۴ ساعت کار در هفته اشاره کرد و گفت که «سال‌های قبل هم که این کار صورت می‌گرفت مورد اعتراض و ایراد مجلس شورای اسلامی بود و این مصوبه از سوی رئیس مجلس با اعتراض و ایراد مواجه می‌شد ولی دولت قبل این را بدون توجه اجرا می‌کرد.»

او توضیح داد که دولت «مقید به قانون است و این اختیار را ندارد که ساعات کار را تقلیل دهد.» اما در عین حال اضافه کرد که «اگر کارکنان دولت بخواهند چه در ابتدا و چه در پایان روز از مرخصی استفاده کنند دستگاه‌ها همکاری را با آنها خواهند کرد.»

اما ماجرا به چند سال قبل باز می‌گشت. از جلسه عصر روز ۱۷ مرداد ۸۹ که هیات وزیران در نشستی به ریاست محمود احمدی‌نژاد که در آن مقرر شد در ماه رمضان اداره‌های دولتی در تمام استان‌ها به جز تهران، کار خود را یک ساعت دیرتر شروع کنند و یک ساعت و نیم زودتر پایان دهند.

دولت محمود احمدی‌نژاد با انتشار اطلاعیه‌ای هدف از این اقدام را ایجاد زمینه‌های لازم برای استفاده مطلوب کارکنان دولت از فضایل و برکات ماه مبارک رمضان عنوان کرد. این بار اول نبود که دولت وقت دست به چنین اقدامی می‌زد. سال قبل نیز اجرای این طرح با مخالفت نمایندگان و رئیس‌مجلس روبه‌رو شده و علی لاریجانی، در نامه‌ای خطاب به احمدی‌نژاد تصمیم دولت را غیرقانونی خوانده بود.

بی‌اعتنایی به نظر مجلس
با این حال دولت احمدی‌نژاد بی‌توجه به قانون و اعتراضات، مصوبه خود را به اجرا گذاشته بود. اما در سال ۸۹ مخالفت بهارستان نشینان بیشتر شد. مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی کاهش ساعات کاری را مغایر با قانون اعلام کرده بود و غلامرضا مصباحی مقدم گفته بود: « طبق قانون كار، میزان ساعت كاری اداری ۴۴ ساعت در هفته، و كاهش آن نیازمند مجوز قانونی است كه صدور آن در اختیار دولت نیست.» این استدلالی بود که سایر نمایندگان نیز روز بعد از مصوبه دولت در ۱۸ مرداد ۸۹ در مجلس به زبان آوردند.

مخالفت مرکز پژوهش‌های مجلس
مرکز پژوهش‌های مجلس همان زمان در گزارش خود از دولت خواسته بود که به جای کاهش ساعات کاری از اعطای مرخصی استفاده کند. سپس به ابعاد اقتصادی و اجتماعی این تصمیم پرداخته و نوشته بود: يکي از عوامل اصلي توليد کالا و خدمات، نيروي انساني است. کاهش قابل توجه ساعت کار به مدت يک ماه باعث کاهش توليد خدمت در دستگاه هاي دولتي مي شود و از سوي ديگر بر عملکرد بخش هاي توليدي تاثير منفي خواهد گذاشت.

بخش قابل توجهي از مراجعات مردم و شرکت ها به بانک ها، کاهش ناپذير است و کاهش چشمگير ساعات کار، در ميزان و کيفيت ارائه خدمات اين بخش ها نيز تاثيرگذار خواهد بود.

این درحالی بود که اتفاقا سال ۸۹ از سوی رهبری «سال همت مضاعف، کار مضاعف» نام‌گذاری شده بود. از سوی دیگر همان زمان الف در یادداشتی به نقد این مصوبه پرداخته و در بخشی آورده بود: «کاهش ساعات خدمت به بهانه‌های دینی، جز به نارضایتی ارباب رجوع، بدنام کردن دین و تبدیل ماه رمضان در اذهان عمومی از ماه معنویات و خودسازی به ماه تنبلی و کم کاری نخواهد انجامید.»

به نظر می رسد باید از دولت بابت «اجرای درست قانون» در مقابل «گردنکشی در برابر قانون» در سالی که قرار است اقتصاد مقاومتی به اجرا دربیاید، قدردانی کرد.

احمد توکلی که آن زمان در مقابل رفتار دولت قبل گفته بود: « كاهش ساعت كار در ماه رمضان، تخلفي است كه سابقه آن به سال ۱۳۸۶ برمي گردد. به ياد داريد كه رئيس مجلس وقت كتباً و رسماً براساس اصل ۱۳۸ قانون اساسي مصوبه دولت را لغو كرد و آن را براي اصلاح به دولت باز گرداند، ولي عملاً فرصت اصلاح باقي نماند و در سال‌هاي بعد باز هم اين تخلف تكرار شده است... مجلس در برابر رفتار قانون گریزانه و سرکشانه بی‌تفاوت نمی‌ماند».
 
علی
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۰۸:۳۷:۰۳
حالا ببینیم چقدر تولید ناخالص داخلی نسبت به ماه رمضان سال قبل افزوده خواهد شد که این همه بهانه اش می کردید!
مایه تاسف است که ادعای دولت اسلامی و حکومت اسلامی داشته باشیم و ریز به ریز از غرب تقلید کنیم. حداقل در ساعت شروع و پایان کار هم مانند غرب باشید تا مردم بعد از سحر کمی بتوانند استراحت کنند. (2228182) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۰:۰۸:۱۱
اگه ادعای جامعه‌ای اسلامی داری،مثل بقیه درست کار کنید تا راندمان ادارات دولتی از 20 دقیقه حداقل به 1ساعت برسه
ضمن اینکه از ساعت 4صبح تا 7 خیلی وقت هست برا استراحت (2228272) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۰:۳۳:۰۴
راندمان پایین ادارات دولتی هم ادعایی بیش نیست که طرفداران لیبرال سرمایه داری بر سر زبان ها انداخته اند و هیچ مدرکی برای آن ندارند. کارهایی که بخش خصوصی به همین ادارات دولتی تحویل می دهد را داریم می بینیم: کم ترین کیفیت با ضعیف ترین مدیریت با هزینه سرسام آور. (2228294) (alef-10)
 
ننه گوجه
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۶:۱۱:۳۶
نمونه کار پایین بخش خصوصی هم فضای سبز شهر ش است.که از وقتی که خود بچه های اداره در ساعات عصر کارشو انجام می دن .خیلی با کیفیت تر شده. ما که از صبح که میایم اداره تا عصر کار می کنیم .تو مغازه داری که از صبح که میای تا شب چایی می خوری و با یه تریپ فروش سه برابر هر روز من کاسبی.مگه نه؟؟؟؟؟؟؟؟ (2228847) (alef-13)
 
lمحمد
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۷:۴۷:۴۷
میدونی چرا با کمترین کیفیت باضعیفترین مدیریت وباهزینه سرسام آور انجام میشه؟چون همان بخش دولتی به علل مختلف که یکیش کم کاریه نظارت صحیحی رو انجام نمیده . (2228951) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۹ ۱۴:۵۲:۲۷
بهبه ! ماشالله تمام کارمندان محترم در ساعات اداری پای اینترنت هستند !!! (2230485) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۰:۳۴:۴۷
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در اولین روز از ماه مبارک رمضان و بدون اطلاع قبلی صبح امروز تعداد زیادی از بانک‌ها در اردبیل با یک ساعت تاخیر فعالیت‌شان را آغاز کردند و در آخرین لحظه زمانی که با اعتراض مردم روبه‌رو شدند با یک نوشته‌ای روی شیشه درب بانک‌ها تازه ساعات کاری را به اطلاع مردم رساندند که از امروز ورود کارکنان به بانک ساعت 8 و آغاز به کار بانک برای ارائه خدمات به مردم ساعت 8:30 دقیقه خواهد بود.

این وضعیت نابهنجار و بی برنامه در حالی اتفاق افتاده است که سخنگوی هیئت دولت اعلام کرد هیچ تغییری در ساعات کاری ادارات و بانک‌ها اعمال نمی‌شود اما مردم به یکباره صبح امروز در جلوی برخی از بانک‌ها صف‌های طولانی تشکیل داده و منتظر آغاز فعالیت بانک‌ها بودند به طوری که در جلوی بانک ملت شلوغی زیادی دیده می‌شد. (2228299) (alef-13)
 
آریابان
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۰:۵۳:۱۹
مخالفین و طرفداران این دستورالعمل بیسابقه !!!!! در سالهای اخیر ، طبیعتاهر یک از ظن خود نظر می دهند :
- کارمندان که با سختی شرایط روزه داری روبرویند ؛
- ارباب رجوع (بخوانید : نوکر رجوع !!!) که اینقدر همچون توپ فوتبال (حتی زمان های غیر مصادف با جام جهانی!!!!) با کندی کار ادارات روبرو بوده و خواهند بود که ترجیح میدهند در این ماه ضیافت الهی و عبادت ، حتی ساعت کار افزایش !!!! پیدا کنه تا شاید طلسم "امروز برو- فردا بیا" برای کارش شکسته شود ؛
ولی در هر حال آنچه که در این دوران و در یک جامعۀ متمدن مورد انتظار است ، "دولت قانون و احترام به قانون" می باشد ؛
پس نمایندگان مجلس باید با توجه به جمیع جهات ، به تصویب قانونی جدید برای تعیین ساعت کاردرماه رمضان (و حتی شاید برای دو فصل عادی و گرم) بپردازند ؛
تردیدی نیست که " حرمت " قانون را " متولی " آن یعنی " دولت " باید نگهدارد تا شهروندان هم یاد بگیرند ؛ (2228343) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۱:۱۷:۵۵
من در یک سازمان وابسته به یکی از وزارتخانه ها کار می کنم و این ادعای مسخره ی مفید بودن 20 دقیقه رو اصلا نه قبول دارم و نه معلومه از کجا بدست آوردن؟؟!!!

شایان ذکر است بنده به دلیل اینکه مشاور سازمان های خصوصی هم هستم با قاطعیت این تحلیل غلط رو رد و به هیچ وجه قابل استناد به همه سازمان ها و دستگاه های اجرایی نمی دونم... (2228374) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۶:۰۱:۴۹
دو شغله بخش خصوصی و دولتی هستی شما سوتی دادی بدجور ! (2228828) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۸:۲۰:۲۷
کارمند سازمان دولتی و مشاوره به سازمان خصوصی
پیدا کنید پرتقال فروش را!!!! (2228984) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۴:۳۸:۱۸
1. در تمامی کشورهای اسلامی دقت بفرمایید در تمامی شون ساعت کاری توسط دولت کم شده.
2. در کمتر کشور اسلامی اجرای حدود روزه خواری مثل ایران توسط پلیس کشور نظارت و حدود اجرا میشه
نتیجه: "با همه مسلمانان جهان کشورمون متفاوت عمل می کنه" درست یا نادرست بودن و یا مثبت یا منفی بودن موضوع بر عهده خوانندگان (2228711) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۴:۵۱:۴۹
داداش لایک داری با این جوابت !!! (2228730) (alef-10)
 
وحید
۱۳۹۳-۰۴-۰۹ ۱۲:۳۲:۴۲
کی همچین غلتی کرد راندمان ادارات 20 دقیقه است پس ملکت چیجوری پش می رود بجا اینکار مجلس بیاد تعطیلات تابستانه خود را حذف کند. (2230111) (alef-13)
 
کارمند جزء
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۰:۱۴:۲۳
نباید هر کاری که دولت قبل کرده را مذموم بدانیم. واقعا با دهن روزه چقدر کارایی در ساعات 14 الی 16 وجود داره؟! عقل هم خوب چیزیه. حداقل مجلس محترم و جناب توکلی یک طرح به مجلس ببرند و در ماه رمضان ساعات کاری را دو ساعت زودتر شروع کنند تا دو ساعت زودتر هم تمام شود. جر وا جر شدیم. روزه 17 ساعته و گرمای کشنده و سر و کله با مردم!!
نمایندگان محترم اگر از صندلیهای خود خارج شوند و کمی حال ما را تجربه کنند، بهتر تصمیم میگیرند! (2228274) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۲:۲۳:۵۲
آقا یا خانم کارمند جزء، این چند سالی که ساعات کاری در ماه مبارک کم می‌شد من خودم شاهد بودم در چندین اداره و شرح سایر ادارات را هم شنیده‌ام که عملا تعداد کمی از کارمندان روزه‌داری می‌کنند و اکثریت روزه نیستند (به هر دلیلی که به هیچ کس هم ریطی نداره) من خودم شاهد بودم که در این سال‌ها کارمندان محترم ساعت ۹ تشریف می‌آوردند سر کار سر ظهر برای ناهار که خیلی هم مفصل تر از ایام غیر ماه مبارک بود و بعد ساعت ۲ هم تشریف می بردند منزل. آخه برای کی و برای چی باید ساعت کاری کم بشه؟ (2228488) (alef-10)
 
سعید
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۴:۲۷:۲۰
اقای عزیز شما اگه روزه میگیری واسه خودت میگیری پس نباید منتی هم سر مردم بزاری خیلی سختته نگیر ولی حق نداری ازقانونی که فکر همه اقشار جامعه رو کردن و تصویب شده ایراد بگیری . (2228691) (alef-8)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۰:۳۰:۳۹
نویسنده 3 مورد اصلی را فراموش کرده است
1- کاهش ساعات کاری کارکنان دولت ظلم و تبعیض در حق کارمندان و کارگران بخش غیر دولتی بود در حالی که کارمندان دولت جه استخدام ازمونی و جه رانتی از بیت المال مردم حقوق میگیرند

2- فراموش نکنید فقط کاهش ماه رمضان نبود بلکه احمدی نژاد کلا ساعت کارمندان دولتی را در غیر ماه رمضان هم تا 14/30 کرده بود!

3- نکته حالب توجه وحدان کاری کارمندان دولتی است که بدون توجه به ماهیت غیر قانونی و نیز غیر اخلاقی و شرعی رانت ساعت کاری احمدی نژاد همه معترضند و خواهان کاهش ساعات کاری هستند
4- کلیه کارمندان دولتی زیر باد کولر و اتاقهای خنک کار میکنند نه مثل راننده تاکسی کارگر ساختمان خودروسازی پلیس راه و ...
5- جند درصد از این کارمندان دولت که حقوقشان بار بر بیت المال است واقعا ضروری هستند و جند درصدشان بدون ازمون استخدام شده و در طول زمان با مصوبه های کمکی دولت و محلس پیمانی و رسمی شده اند؟

6- واقعا دلم برای کارمندان و کارگران بخش غیر دولتی میسوزد چون نمیدانند چه مزایایی ندارند ان هم از بیت المال (2228287) (alef-10)
 
ننه گوجه
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۶:۱۴:۴۲
به والله که اداره ما پول پنکه هم نداره .با یه پنکه قراضه داریم سر می کنیم.آدرس بدم بیای ببینی.چه قدر حسودین شما غیرکارمندها.نمیرید یه هو.یکمی خودسازی هم خوبه. (2228853) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۰:۳۲:۳۲
دوست کارمند دولتی فقط شما حق دارید و باید ساعت کاریتان کم شود و عبادت کنید یا سایر بخش غیر دولتی از دستفروش تا کارگر و کارمند و کسبه و راننده تاکسی چون حقوق از جای مطمین یعنی نفت و مالیات میگیرند نیز باید ساعت کاریشان کم شود و عبادت کنند


من متاسفم که کارمندان دولتی فکر میکنند همه کارمند دولتند و از چاه نفت و مالیات مردم حقوق میگیرند کمی دور برتان را ببینید (2228293) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۰:۳۹:۳۱
نوبسنده به جای این مطلب باید از این جنبه می پرداخت که این کاهش ساعات اداری نوعی تبعیض و رانت دولت برای کارمندانش است نسبت به سایر بخشهای غیر دولتی که بر اساس کارکرد و خروجی باید درامد کسب کنند
چون دولت به چاه نفت وصل است کاهش ساعت کارش زیاد برایش هزینه ندارد

این تبعیض بین کارمندان دولتی و غیر دولتی باید برداشته شود
تنها راه هم این است که بودجه جاری دولتی بر اساس فروش خدمات دولتی و کسب درامد تنظیم شود

معنی ندارد دولت این همه کارمند بگیرد از جیب و بیت المال مردم حقوق بدهد خروجی داشته باشند یا نداشته باشند هم مهم نیست

خصوصی سازی واقعی نه فروش شرکتها که قطع بودجه دولت از نفت و مالیات و درامد از فروش خدمات دولتی است (2228315) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۰:۴۳:۵۸
مسیله اصلی این است

اول- رانتی که دولت برای کارمندان دولت ( که اکثرهم بدون ازمون و رانت استخدام شده اند و مازاد بر نیاز واقعی کشور هم هستند) هست
این یعنی بخش خصوصی فاتحه کار خود را بخواند

دوم- این که کارمندان دولت این را حق خود می دانند واین یعنی فاجعه اخلاقی!
چون کارمند دولت باید بداند او دارد از جیب مردم حقوق میگیرد و یک شغل مطمین بدون ریسک و با مزایا دارد و زیر کولر هم کار میکند و باز هم میخواهد رانت بیشتر داشته باشد (2228324) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۰:۴۵:۰۹
آخه عزیزم کارمندان دولت بیشتر مصرف کننده و مستهلک تولید ناخالص داخلی هستند تولید ناخالص دولتی را بخش غیر دولتی میکند نه شما شما مصرف کننده محض و سنگ انداز بخش دولتی هستید
تازه بدهکار هم هستیم
حالا دو ساعت بیشتر زیر کولر استراحت کن اشکالی داره؟ (2228326) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۰:۴۹:۵۹
من یک سوال دارم واقعا بررسی کنید این همه کارمند دولتی که در این سایتهای خبری میچرخند در سایت کلوب دوستیابی هستند کامنت میگذارند و همیشه هم شاکی هستند یک لحظه به این همه جوان بیکار یا کارمند و کارگر بخش خصوصی که هیچ مزایای ندارند فکر نمیکنند وجدانا؟
یا شما کار نداری حقوقی که میگیری و صرف اینترنت گردی میگنی شرعی نیست
یا داری از کارت میزنی

فقط دولت لطف کند یک لاگ از تمام بخشهای خود بگیرد ببیند ترافیک اینترنت کشور چقدرش مربوط به کارمندان دولتی در ساعت اداری هست؟!

همین برای این که بفهمیم عمق فاجعه کجاست بس است (2228339) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۰:۵۲:۵۶
این کارمندان دولتی که این چند وقته زیر خبر مربوط به ساعات کاری دارند اعتراض میکنند
1- از اینترنت دولتی دارید استفاده شخصی میکنید
2- کار ندارید و در اینترنت می گردید
3- از کارتان میزنید و دارید اینترنت گردی میکنید

خصوصی سازی واقعی در کشور وقتی اتفاق می افتد که تعداد کارمندان دولتی حداکثر 100 هزار نفر شوند نه 6 میلیون نفر ( 3 میلیون رسمی پیمانی+ 3 میلیون قرارداد معین، طرح و ...)

این خصوصی سازی فروش کارخانه ها یک فریب بود کل بودجه کشور صرف حقوق مزایای کارمندان دولت میشود
فاتحه مع الصلوات همه سرکاریم (2228342) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۰:۵۵:۴۳
خون کارمندان دولت رنگینتر از بقیه است مثل این که!
حقوق مزایا شغل مطمین کم بود حالا ساعات کاری هم باید کم بشه
این مملکت با این وضع درست بشو نیست رانتخواری در همه جا نهادینه شده حتی در افراد (2228347) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۰:۵۸:۱۴
شما که چندین سال ( حداقل 3 سال یادمه) در غیر ماه رمضان تا ساعت 14/30 کار میکردید حقخوری مردم نبود؟
یعنی هر کارمند در دولت احمدی نژاد نزدیک 1500 ساعت ضربدر دستمزد ساعت مدیون بیت المال مردم (مالیات و نفت ) است من یکی ان دنیا از حقم نمیگذرم
کسی که نه خودش کارمند است نه اطرافیانش از این رانت دولتی برخوردار شده اند (2228350) (alef-10)
 
مسیح
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۱:۲۵:۵۹
مساله اینحاست که....

اولا: ساختار و تشکیلات باید متناسب با منظورات استراتژیک و شرایط ذینفعان درونی و بیرونی باشه... پس نتیجتا وقتی ما یک کشور اسلامی داریم می بایستی ساختار اجرایی کشور در هماهنگی با چارچوب ها و اهداف و شرایط یک سیستم اسلامی باشه...

دوما: ریشه ی مشکلات و کمبود نسبی بازدهی در سازمان های دولتی در سیستم و ساختار و آیین نامه های اداری در کشور هست که ریشه در تفکرات وویلسون و وبر داره نه در نیم ساعت کاهش ساعت اونهم با دلیل منطقی....

سوما: حاکمیت و مدیریت دولتی نباید صرفا با عقلانیت اقتصادی مسایل رو تحلیل کنه بلکه باید از مولفه های سیاسی، مذهبی، اخلاقی، علمی و ... هم در تحلیل مسایل استفاده کنه

چهارما: کاهش نسبی ساعات کار سیستم های دولتی باعث کاهش بار ترافیکی در زمان های نزدیک به افطار خواهد شد

پنجما: قبل از ماه مبارک مدتی صرف ناهار می شد که الان نمیشه پس در حقیقت کارمندان بین نیم تا 1 ساعت بیشتر از ایام دیگر سال کار می کنند...

ششما: سیستم های اجتماعی دارای یادگیری براساس شرایط هستند، وقتی احساس کنند حقوق طبیعی اونها نادیده گرفته می شه طبیعتا واکنش های نامطلوبی اتخاذ می کنند. البته این در حالیست که ساعات نامطلوب متناسب با شرایط باعث ضعف قوای جسمانی و ذهنی خواهد شد...


فلذا....

لطفا کمی بیشتر بیاندیشید! باشد که رستگار شوید... (2228392) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۶:۰۳:۲۸
باز شما حرف خودت را زدی چرا کارمندان دولت فقط از این رانت برخوردار باشند مگر در کشور فقط دولتیها کا ان هم زیر کولر میکنند؟ (2228830) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۱:۲۸:۴۸
عزیزان من که آمده اید بر علیه کارمندان دولت موضع گرفته اید. ما و شما در یک سمت هستیم همه مان کارمندیم. این تفرقه ای که بین ما و شما انداخته اند خواسته اصلی همین ها است. شما به چند مورد معترضید که صحت ندارد.
1- حقوق کارمندان دولت بیشتر از بخش خصوصی است. آمارها برعکس این را می گویند. ضمن اینکه حقوق همه ما در مقایسه با متوسط کشورهای هم سطح ما و با توجه به هزینه های زندگی امروز پایین است.
2- کارمندان دولت امنیت شغلی بیشتر دارند. امنیت شغلی کارمندان دولت و غیردولتی در یک حد است. از بیش از 20 سال پیش در یک روند کاملا حساب شده و با تغییرات جزئی در قانون کار به بازاری کردن نیروی کار اقدام کرده اند. این طور شده است که امروز 80 درصد کارمندان قراردادهای موقت دارند و آن 20 درصد باقیمانده هم در حال بازنشسته شدن هستند.
3- راندمان کاری در دولت پایین است. این اشتباه و دروغ است. هدف پیش بردن سیاست های لیرالیسم اقتصادی و خصوصی سازی های بی حساب و کتاب است. بزرگترین صدمه به چه کسی وارد می شود؟ مردم و کارمندان بخش هایی که خصوصی شده اند. شرکت مخابرات را ببینید در دست همین کارمندان بزرگ شد و توسعه یافت. امروز خصوصی شده است، تعداد بسیار زیادی را تعدیل کرد و به بقیه هم ظلم می کند. تعرفه ها هم هر روز در حال افزایش است.

در آخر، 44 ساعت کار در هفته (حالا بگویید حضور در محل کار) حتی از ژاپن و آمریکا بیشتر است که بیشترین ساعات کاری را دارند. ساعات کار هفتگی در این دو کشور به طور متوسط 42 ساعت است. همه ما باید یک صدا خواستار کاهش ساعات شویم. مگر انسان تنها ابزار کار است. هفته ای 44 ساعت کار کند و برای خودش و خانواده اش وقتی نماند. (2228397) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۶:۰۴:۱۸
بیا جایمان را عوض کنیم در بخش خصوصی یک چیزی هم سر می دهم (2228831) (alef-13)
 
بازنشسته فرهنگی
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۱:۳۱:۳۶
علی آقا نگرفتی! لب مطلب اجرای قانون است. اگه قانون اشکال داره پیشنهاد خود را در فضای مجازی مطرح کن تا کاربران با نظرات مختلف خوبش راهی برای اصلاح آن در پیش گیرند. (2228402) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۱:۳۹:۵۶
کاش در مورد حکم دیوان عدالت اداری هم می نوشتید که به نفع احمدی نژاد رای داد.دلیلش چی بود؟ (2228420) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۱:۴۵:۵۹
این کار بزرگ دولت یه جور مشق قانون مداریه که در کشور ما از نون شب واجب تره. ما باید یاد بگیریم به قانون احترام بزاریم این الفبای پیشرفته راهی غیر از این وجود ندارد. (2228433) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۳:۰۶:۴۷
آیا در جامعه اسلامی گفته شده در ماه رمضان کار باید تعطیل شود؟ (2228565) (alef-10)
 
بابک
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۵:۴۳:۱۲
برادر شما نمیخوای به تفاوت امر غبادی با اجتماعی توجه بکنی. خب به ارباب رجوع چه مربوطه که شما روزه میگیری حال نداری کار کنی.یا میخوای بری اعتکاف (2228800) (alef-13)
 
هموطن
۱۳۹۳-۰۴-۰۹ ۲۲:۲۰:۴۴
هموطن عزیز بقیه ی ماههای سال در هفته چندساعت کار مفید داریم ! که حالا با کم وزیاد کردن ساعات کاری ماه مبارک شما اینهمه ناراحت شدین ؟ (2231371) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۰۸:۴۵:۱۲
کارمنهای دولت علاوه بر پارتی که دارند برای استخدام هیچ کار مفیدی هم انجام نمی دهند و پشت میز نشینند بعد دو قرت و نیمشان هم باقی ایست و کل سالم تو تعطیلات بسر می برند (2228188) (alef-10)
 
حسینن
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۰:۳۴:۱۰
با سلام و احترام
به عرض جنابعالی میرسانم کار کردن فقط کار فیزیکی نیست جنابعالی و دوستان محترمتان در بخش خصوصی فقط ادعای کار کردن دارید ، تشریف ببرید به اماکن و ادارات خصوصی ببینید اوضاع کاری چقدر بده ، ضمنا شما هم اگه تلاش میکردید میتونستید استخدام دولت باشید. (2228296) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۱:۱۷:۵۷
لطفا بفرمایید چند درصد از کارمندان دولت از ازمون استخدام شده اند
بماند ازمونیها هم رانت سوالات و زمان مصاحبه نصیبشان شده است
اکثر کارمندان دولت شرکتی قراردادی طرح بوده اند بعد کم کم پیمانی و استخدام شده اند
در اداره ما به والله قسم میخورم ابدارچی بود و چایی می داد ظرف دو سال شد کارمند یکی نامه رسان بود شد مدیر اداری، والله کور شوم اگر دروغ بگویم
اکثر کارمندان همه با هم فامیل و یا دوست و اشنا هستند و حتی خواهر خواهر- برادر - برادر- پدر فرزند همزمان

این یک شرکت در زیر مجموعه وزارت نیرو است
والله از 300 کارمند این سازمان تنها 6 نفر با ازمون استخدام شده اند بقیه همه با اشنا بازی و سفارش (2228375) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۱:۳۰:۵۰
آفرین. پروژه ای را که خودمان در دولت می توانیم انجام بدهیم را برونسپاری می کنند. کاری که تحویل داده می شود کمترین کیفیت با بیشترین هزینه. (2228400) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۲:۰۶:۵۲
با احترام بسیار این حرف شما منطقی نیست.
وقتی به طور مثال ظرفیت استخدام دولت 6 میلیون نفر است، 14 میلیون نفر دیگر نمی‌توانند وارد شغل دولتی شوند، فرقی ندارد حسن باشد یا حسین. استخدام به صورت حد نصابی نیست که میفرمایی تلاش بیشتر کن مثلا 50 بگیری از 100 تا بری کار دولتی .
با توجه به پرداختی دولت از بودجه عمومی به کارمندان، که مربوط به همه است (مالیات یا ثروت خدادادی) افراد داخل شده حق ندارند حیف و میل کنند بلکه باید کارایی بیشتری از بخش خصوصی هم داشته باشند اگر وجدان کاری داشته باشند. (2228465) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۰:۴۶:۳۸
وام مسکن، عیدی برای هر مناسبت، روز زن روز مرد، کولر، شغل مطمین و دایمی، وام گرفتن، وامهای ضروری پاداش
من در وزارت نیرو که بخش ستادی هستم و کار کلا زیر کولر است و صفا ماهی 3.5 میلیون میگیر با 10 سال سابقه مردک لیسانس (2228329) (alef-10)
 
فلفلک
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۶:۱۸:۰۶
پس خاک بر سر من با ارشد زیر پنکه نشستم تو یه شهر دورافتاده و گرم ماهی 800 بدون هیچ مزایایی (2228855) (alef-13)
 
فضول
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۱:۳۶:۴۳
دوست عزیز در جملات خویش دقت کن تا دچار پارادکس نشی! اگه کارمندان کل سالو در تعطیلات به سر میبرند، آنها را چگون پشت میز مشاهده کردی؟! (2228414) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۳:۰۶:۰۸
اگه کارمندها کار مفیدی انجام نمی دهند امثال شما چه اصراری دارید 2ساعت زودتر خونه نرن پس نشون میده شما عقده خودتون دارید (2228562) (alef-10)
 
گیتی
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۲۱:۲۰:۴۱
اصلا چه فرقی داره با روزهای دیگر فقط 2ساعت زودتر برن خانه که زودتر ناهار بخورن والا از روزه که خبری نیست تو اداره همش میگن اون اقا گفته هرکی نمیتونه روزه نگیره این اقا گفته سیگار روزه رو باطل نمی کنه یا اینکه ادای روزه گیرها رو در میارن هی دهن دره خمیازه میکشند به جرات قسم میخورم اکثرا روزه نیستند (2229215) (alef-10)
 
علیرضا
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۰۸:۴۶:۵۱
امروز صبح جهت انجام کار بانکی به شعب یکی از بانکها در پل سیدخندان مراجعه کردم که نوشته بودن در ماه مبارک رمضان ساعت شروع از 7/30 به 8/30 الی 14/30 تغییر پیدا کرده است ؟ (2228189) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۶:۱۰:۵۱
درسته! همسایه ما کارمند بانک تجارت است، هم امروز یک ساعت دیرتر رفت و هم یک ساعت زودتر برگشت! (2228846) (alef-13)
 
وحید
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۰۸:۵۳:۱۴
چرا خودر ا گول می زنید
جوی ریخت و پاش و رانت خواری ویژه خواری و ... را بگیرید (2228191) (alef-10)
 
وحید
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۰۸:۵۷:۴۴
یک چیز دیگر یادم رفت مجلس بهتر نیست تعطیلات تابستانه خود حذف کند سه ماه هزینه زیادی به کشور تحمیل می کند شاید برابری کند به یک ساعت کار ماه رمضان (2228194) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۰:۴۷:۳۷
راست میگیه چرا مجلس تعطیلات تابستانی و .... حذف نمی کنند. (2228332) (alef-10)
 
صادقي
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۰۹:۰۸:۳۶
fبا سلام دولت تمام کارهای قانونی را به درستی انجام داد و فقط این قانون بر زمین مانده بود ؟؟؟؟؟؟ ا خداوند خواستاریم که سیاسی کاری نباشد که هرچه در دولت قبل بوده اشتباه بوده ولا غیر (2228197) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۰۹:۰۹:۰۹
ضمن تقدیر از اقدام دولت، حداقل زمان ناهار باید کسر می شد (2228198) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۰۹:۰۹:۱۰
ولی این امر باعث شده بودعطر بوی رمضان بخصوص درادارات بیشتر به پیچد .ولی با این تصمیم دولت شاهد خمیازه کشیدن کارکنان دولت وسستی در کارخواهیم بود (2228199) (alef-10)
 
حزب الله
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۰۹:۱۳:۵۵
پس چرا در تمام این سالها و هنوز هم با تخلفات عدیده احمدی نژاد برخوردی صورت نگرفته؟ واقعا چرا؟! (2228203) (alef-13)
 
بهادر
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۰۹:۱۴:۳۳
گر چه جا دارد از سایت الف و جناب اقای توکلی در خصوص تقدیر از دولت در این زمیته قدر دانی شود لیکن تسامح مجلس و دلواپسان در در برابر اقدامات دیکتاتور مابانه دولت قبل و وعده های بزرگ دروغ که اگر یکی از انها در دولت خاتمی و حتی دولت روحانی اتفاق می افتاد یا بیفتد تا پای ساقط کردن دولت پیش میروند چگونه در پیشگاه خداوند پاسخ داده خواهد شد ما پیرو مکتبی هستیم که فمن یعمل مثقال ذره شر یره وعده تخلف ناپذیر ان است گویی خدا از دل اینان رخت بر بسته و خدای نکرده در اثر دل بستگی شدید به جاه ومال مصداق ختم الله علی قلوبهم و.....گشته اند (2228204) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۰۹:۱۵:۵۶
منم اگه زیر کولر گازی میشستم حاضر بودم24 ساعته کار کنم (2228205) (alef-10)
 
کارمند دانشگاه علوم پزشکی ایران
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۰۹:۱۸:۴۲
این صحبت ها کاملا منطقی و قابل قبول است و رفتار و عملکرد دولت هم طبق قانون است. اما سوال اینجاست که آیا خود همین قانونگذاران در طول سال چند روز تعطیل هستند و چند ماه تعطیلی دارند؟ تازه وقتی به مجلس می روند تصمیمی می گیرند که با هیچ معیار و منطقی سازگار نیست! آیا بچه دار شدن افراد بالاجبار باید باشد؟ آیا پدر و مادر خودشان عقلشان نمی رسد که بچه دار بشوند یا نه؟ آیا با زور و زندان می شود کسی را وادار به بچه دار شدن کرد؟ این عملکرد همین قانونگذاران است. قضاوت را بر عهده خوانندگان عزیز می گذارم. (2228206) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۰:۳۳:۴۴
ما که پارتی نداشتیم سواد هم داریم و مدرک هم داریم و کارمند دولت نشدیم چی؟ خون شما کارمندای دولت استخدام رانتی رنگینتره؟ (2228295) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۴:۱۶:۲۰
این ساعت شما باید کار کنی نه این که کامنت بگذاری. (2228668) (alef-8)
 
ما که دیگر به روحانی رای نخواهیم داد
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۰۹:۱۹:۰۲
بنظر من خیلی هم خوب بود (2228207) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۰:۳۹:۱۱
هرکی با این نظر موافقه همین الان زیر باد کولر نشسته.
یه خورده معرفت هم خوب چیزیه.
خبر دارید خیلی از هموطنای شما الان دارن کار شدید بدنی انجام میدن اونهم با دهان روزه!
اگه جای اونها بودید، بازهم نظر شما همین بود؟
زیر کولر نشستن و فتوا دادن، کار مشکلی نیست. انصاف. انصاف. انصاف به توان100 ؛ ایکاش؛ ایکاش؛ ایکاش... (2228314) (alef-10)
 
بابک
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۵:۴۹:۴۱
اونهایی که طرفدار تعطیلی ادارات یا کم شدن ساعات کار هستند همه از صدقه سر پول نفت این حرفها رو میزنن. ما توی این صد سال گذشته عادت کردیم به اینکه یه شکلی از اداره بی خاصیت یا کم خاصیت رو داشته باشیم چرا؟ چون با پول نفت همه مشکلات رو می پوشوندیم. بعد میشینیم از غربیها مینالیم که میخوان حق ما رو بخورن. برین جمع کنین بابا همه عمر و وقتمون شده شعار موقع کار که میشه همه دنبال دلالی و تن پروری هستیم. (2228808) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۰۹:۲۱:۱۸
من واقعا براتون متأسفم. یعنی یه کار احمدی نژاد خوب بود اونم کاهش ساعت کاری تو ماه رمضان. مجلس و دولت فقط به فکر لج و لجبازی باهم هستن و مردم هم این وسط قربانیند. اصلا به این موضوع فکر نمی کنید که ماه رمضان تو تابستان در روزهایی که تقریبا طولانی ترین روزهای سال هست تو هوای گرم ایران و .... واقعا جونی واسه هیچکی نمیمونه که بخواد کاری انجام بده. مسئولان ایرانی متأسفانه فقط به فکر ثبت آمار درخشان بدون هیچگونه بازدهی مفید هستن. (2228211) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۰:۳۴:۲۱
فقط ماه رمضان برای شما کارمندان دولتی زیر کولر نشین سخته؟ (2228297) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۱:۴۰:۴۹
ما فقط دنبال تنبلی هستیم توصیه می کنم کتاب جامعه شناسی نخبه کشی رو بخونید ببینید چه اوضاع اسفباری داریم همه دارند کار می کنند خصوصی دولتی نداره کارکار مند اداره سخته یا کاراون کارگر بدبخت کارخونه پارسال کارمند استراحت می کرد کارگر سر وقت قبلی باید جون می کند (2228423) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۰۹:۲۳:۰۶
آقا محمود قوانین را یکی پس از دیگری ، مثل میدان دور میزد . (2228214) (alef-10)
 
پيمان
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۰۹:۲۴:۲۲
با سلام
من هم مخالف كاهش ساعت كار هستم اما مي شود كار بهتري انجام داد. به هر حال حكومت ما اسلامي است و بر پايه مذهب شيعه و اكثر مردم ما نيز مسلمانند پس وظيفه حكومت است كه تمهيدات جهت راحتي و رضايت مردمش فراهم نمايد. به دليل اينكه ماه رمضان امسال در تابستان قرار دارد و از زمان افطار تا سحر مدت كوتاهي است بنابر اين بهتر است دولت زمان شروع كار را كمي ديرتر اعلام كند و از آن طرف زمان اتمام كار را نيز بيشتر نمايد. توجه داشته باشيد كه زمان ناهار هم عملا در ماه رمضلن جزء ساعات كاري مي شود. پيروز باشيد (2228215) (alef-10)
 
زاهدی
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۰۹:۲۶:۲۴
خوشم میومد که احمدی نژاد هیچ کسی رو تحویل نمیگرفت .
این کارش خیلی خوب بود .
برای هیچ کس ، تره خورد نمیکرد . (2228217) (alef-10)
 
مهرشاد قرباندوست
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۰۹:۲۹:۲۶
آقای توکلی سلام. من همیشه از روحیه جهادی شما خوشم می آید. ونیک می دانم که در برابر انتقادات دل دریایی دارید به همین جهت یک انتقاد کوچک به شما دارم.

آقای توکلی 11 ماه کار کردیم، بگذار یک ماه را هم عبادت کنیم، البته منظور بنده این نیست که بخوابیم . به عنوان کسی که انتقادهای زیادی به دولت احمدی نژاد دارم، اما کاهش ساعت کاری در ماه مبارک رمضان از سوی او، ستودنی بود.
البته امیدوارم دوستان عجله نکنند. کار بنده به گونه ای است که اگر ساعت کاری در این ماه مبارک به ساعت 19 هم افزایش پیدا کند، در عین روزه داری، ضرری نمی کنم.

آقای توکلی همه مردم مثل من و شما در زیر باد کولر، کار نمی کنند.
آقای توکلی من و شما زیاد هنری نمی کنیم که روزه می گیریم.
اون بنده خدایی هنر می کنه که باید تا ساعت 16 روی دستگاه پرس، یا روبروی کوره یا تو ایران خودرو کار کنه.
ارادتمند شما: مهرشاد قرباندوست (2228221) (alef-13)
 
سامان
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۰۹:۲۹:۴۹
واقعا متاسفم برای نویسنده این مطلب نمی دانم خودش روزه می گیرد یا نمی گیرد.اگر هم می گیرد حتما در تمام مدت زیر کولر در محیط خنک قرار دارد و بعد هم با ماشین کولر دار تا منزلش تشریف می برن.ولی فکر کسی رو نمی کنند که باید در اوج ساعات گرما باید در محیط بیرون قرار گیرد.همچنین با توجه به طولانی بودن روز و کوتاه بودن شب امکان استراحت کافی برای کسی که می خواهد ساعت 7 سر کار باشد وجود ندارد.حال اگر کسی مسافت خانه تا محل کارش زیاد باشد باید 6 از خواب بلند شود.همچنین بخش زیادی از کارکنان بدلایل مختلف امکان استفاده کردن از مرخصی را ندارند مانند ساعتی بودن و هزاران دلیل دیگر از جمله فراهم کردن زمینه روزه خواری قانون شکنی خیلی بد است ولی ای کاش همه قانون شکنی ها مانند این بود که نفعی به حال مردم داشت. (2228222) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۰:۳۵:۲۰
همه کارمنددولت نیستند بفهم رانتخواری بس است کارمند عزیز بیا از بخش دولتی بیرون ببینم میتونی کار پیدا کنی (2228301) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۱:۲۴:۵۱
دوستانی که به کارمند دولتی بودن افراد خرده می گیرند و مشکلات مشاغل آزاد و بخش خصوصی را به رخ می کشند ، بهتر است به عملکرد خود در گذشته و اینکه برای آموزش درسی و طی مراحل استخدام هیچ تلاشی نکرده اند یک نیم نگاهی بندازند تا یادشان بیافتد که درس خواندن و استخدام شدن کار بس سخت و مهمی بوده و اگر می توانستند و استعدادش را داشتند ، آنها هم الان در بخش دولتی شاغل بودند. ضمناً کارمندان دولت در قبال کارکرد خودشان از دولت یا همان بیت المال حقوق می گیرند، برخی مشاغل دولتی وجود دارند که صدها برابر مشاغل آزاد مستلزم ریسک ، مسئولیت و دارای استرس فراوان می باشند ؛ لذا از دوستان معترض تقاضا دارد کمی به گذشته خود تاملی مجدد داشته باشند. (2228385) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۶:۳۲:۴۶
خودتون رو فریب میدید یا دیگران رو؟ خیلی ها با مدارک دانشگاهی معتبر تر و سواد بالاتر نتونستند وارد ادارات دولتی بشن فقط به خاطر اینکه از رانت و پارتی برخوردار نبودند.اگه اینجا کشور سوئیس بود حرفتون رو باور میکردم. (2228874) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۱:۰۷:۳۹
العمل عباده
پس چه خوب كه كار با روزه همراه باشه

اينقدر شكوه و ناله نكنيد
به فكر آبادي اين كشور باشيد (2228360) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۱:۳۰:۴۴
عمو کم و زیاد طول روز چه دخلی به ساعت کار ثابت داره؟

شما بابت 44 ساعت حقوق می گیری و باید همین مدت کار کنی انهم از نوع نایاب مفیدش . در غیر این صورت کار حرام انجام دادی چه رئیس دولت کم کند برای عوام فریبی چه نکند.

ضمنا حقوق بیت المال و کار ارباب رجوع حق الناس است و روزه ماه مبارک حق الله . اگر نمی توانی با دهان روزه کار کنی مرخصی بگیر چه با حقوق و چه بی حقوق .

مگر شما حقوقتان را در ماه عبادت و خودسازی ! یک سوم کاهش می دهید که یک سوم زمان رو حذف کنید؟

همه می دونیم اینها بهانه ست مومن واقعی حتی فکر اعتراض به این مصوبه را هم نمی کند .

بعضی توفعات به ظاهر مذهبی بیداد می کند .

در مشهد و صرفا هم در مشهد و بعضی نقاط خراسان رضوی یک سنتی هست به نام چراغ برات که مردم در ان ایام می رن زیارت اهل قبورشان .در سازمان بزرگ موقوفه این شهر من مسئولیتی در یکی از شرکت ها داشتم .عادت شده بود در این ایان یک ساعت از ساعت کار کم کنند تا ملت بروند قبرستون .

من لغو کردم .تا اعتراض و تجمع کارکنان کارگران پیش رفت! وقتی نمایندگان کارگران گفتم شرکت برای شما حقوق نمی دهد که شما سر قبر پدرت فاتحه بخوانی و این حرام و اون زیارت تو مستحب ! انگار با کفر ابلیس روبرو شدند و چه اتهاماتی به واسطه یک عده با ظاهر متشرع به من وارد نکردند .

یکبار برای همیشه باید جلو این اداهای مذهبی و غیر شرعی را گرفت و هزینه ان را هم داد .نمی شود این حقوق بگیرم و کار نکنم این حرام مسلم و مطلق است و هیچ دولت و قانون و مجتهدی هم حق ندارد به ان فتوا دهد .مگر اینکه قانون 44 ساعت کار در هفته کاهش یابد انهم برای همه و در همه ایام سال .و برای همه احاد حتی غیرمسلمانان .

قرارداد اجتماعی 44 ساعت و در همه ایان لازم الاتباع است غیر از این عوام فریبی اشکار است. (2228399) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۴:۱۳:۳۴
كارمندان دولت چقدر ناراحتند؟ خوب نيست به خدا اينقدر نشون مي ديد كه دوست داريد كم كاري كنيد (2228660) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۴:۱۴:۴۰
ياد اونهايي به خير كه تو گرماي ٥٠ درجه شلمچه روزه بودند. اينطوري قراره مديريت جهادي كنيم؟ دولت اسلامي تشكيل دادن اين نيست كه به بهانه دولت وجود دولت اسلامي شرايط براي كم كاري فراهم شود، بلكه مهمتر اين است كه مردم با عرق و علاقه بيشتري به سازندگي كشور بپردازند. (2228664) (alef-8)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۴:۱۵:۵۰
دوستان معترض اينجا عربستان و كشورهاي عربي نيست كه همه ماه سال تعطيل باشه و ماه رمضان تعطيلات مضاعف شود. اينجا ايران است و ما قرار است در سال 2014 پيشرفته ترين كشور منطقه باشيم. از خدا مدد بخواهيد و به جاي كم كاري در اين ماه بيش از ساير ماه‌ها تلاش كنيد. (2228665) (alef-8)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۴:۱۸:۳۳
دوست عزيز اگر نگاهي به خودتون بيندازيد مي بينيد كه الان زير كولري نشستيد كه پولش را بيت‌المال مي پردازد. كدام يك از كارمندان دولت هستند كه كف خيابان مشخص كار باشند كه حالا نك و ناله شان به هوا بلند شده است؟ حضرات اگر آسانسور اداره هم قطع باشد مرخصي مي گيرد تشريف مي برند منزل. يه آماري از اداره خودتان تهيه كنيد و به الف ارسال كنيد مشخص شود چند نفر از همكارانتان اضافه وزن دارند؟ از الف هم خواهش مي كنم اين آمار را منتشر كند. (2228676) (alef-8)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۰۹:۳۳:۳۱
ساعت کار اسمی چه فایده ای دارد؟

اصلا 2 ساعت هم اضافه کنند.

وقتی بازدهی کار، منفی است، حضور بیشتر کارمندان در اداره، موجب افزایش هزینه های آب و برق و تلفن و ... می شود.

با احترام به قشر شریف کارمند، اما به جرات می توان گفت، بیش از نیمی از کارکنان دولت، مشغول تحصیل هستند و از ساعات اداری و وسایل کار، بعنوان درس خواندن استفاده می کنند. (2228226) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۰۹:۳۴:۱۵
احمدی نژاد مَـــــــــــــــــــــــــــــــرد بود ... مَــــــــــــــــــــــــــــــــرد .
پاچه خواری توی وجودش نبود .
دمش گرم . (2228227) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۰:۳۵:۵۲
گل گفتی. (2228302) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۱:۰۹:۰۸
مرد بودن در صداقته، در احترام به قانونه، در احترام به تخصصه، در احترام به حقوق دیگر ملتها و روابط بین الملله، نه در خلاف و خودخواهی و جنگ افروزی!!!
کمی واقع نگر باشید و دست بردارید از تعصبات بیجا. احمدی نژاد با سوءاستفاده از همین تفکرات و انجام امور فریب کارانه قدرت رو به دست گرفت و مملکت رو به اینجا کشوند. (2228363) (alef-10)
 
محمد امین
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۶:۱۹:۰۴
کاملا مخالفم (2228857) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۲:۲۴:۵۲
خیلی گل گفتی (2228491) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۶:۳۵:۳۱
شماها باید هم از احمدی نژاد تعریف کنید.با تصمیمات خلاف قانونش، امثال شما 8 سال به تن پروری و کار نکردن عادت کردین و حالا که باید طبق ساعات قانونی کار کنید بهتون سخت اومده. (2228876) (alef-13)
 
محمدرضا
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۰۹:۳۵:۰۴
تعادل در هر کاری :
1-اینکه دولت قبل دارای افراط و خودسری در زمینه های بسیاری بوده است بحثی نیست.ولی یادمان باشد که این افراط ها حاصل بعضی تفریط های ماقبل آن است.که فضا را برای پذیرش اینگونه رفتار ها در جامعه ایجاد می کند.بحث ساعت کار نباید به یک موضوع دعوای مجلس و دولت تبدیل می شد.

2- در سایت ها دیده می شود که در بسیاری از کشورهای اسلامی(از جمله امارات ) ساعت کار را در ماه رمضان تغییر داده اند.

3- درست است که تغییر ساعت کار مستلزم قانون است.ولی قانون گذاران نیز باید خود را با شرایط روز تطبیق دهند و تصمصمی قانونی مقتضی را اتخاذ نمایند.تا اینگونه نباشد که موضوع روزه خواری به دلایل مختلف از جمله مریضی و عدم توانایی به یک موضوع عادی تبدیل شود.

4-در شرایطی که ماه مبارک رمضان در تابستان است و بسیاری از اقلیم ایران نیز گرم و خشک است .نمی توان انتظار داشت که توان کار انسان با گرفتن روزه مانند سایر زمان ها باشد.لذا پیشنهاد می شود حدود یکساعت از ساعت کار کم شود.

5-سزاوار است مجلس هم یک قانونی را بگذراند و برای ساعت کار ماه مبارک رمضان در فصول مختلف (حداقل همانند تغییر ساعت رسمی در دو بخش گرم سال از اردیبهشت تا شهریور و از مهر تا پایان فروردین ) برنامه مشخصی را تنظیم و اعلام نمایند .حسن اینکار پیشگیری از تصمیمات دلبخواهی دولت ها خواهد بود.
در نهایت تعادل در هر کاری رمز موفقیت انسان و توصیه عقل و دین اسلام است. (2228229) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۰۹:۳۵:۴۶
الف جان
اینی که نوشتین یعنی نظرات مخالف با عقایدتون را نمیگذترین عیبی نداره ما میگیم!نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود
سلام
.
آیا خطبه شعبانیه حضرت رسول اکرم (س) را مطالعه نموده اید که به صراحت در خصوص کاهش ساعت کاری در ماه رمضان میباشد.!
آیا اصول اولیه قانون اساسی وتکلیف دولت به ایجاد زیر ساختهای مذهبی را مطالعه نموده اید!
آیا دستورات وآموزه های پزشکی را مطالعه نموده ایدکه معده هر چند ساعت یکبار تخلیه میگردد اون هم با این وضعیت اقتصادی که سفره های عموم و نه خواص خالی ویک رنگ هست وباعث ایجاد ضعف در قوای جسمی میگردد!
آیا دستورات علمای روانشناسی رامطالعه نموده ایدکه با ضعف قوای جسمی اعصاب خوردی ووتشنج در جامعه ایجاد میگردد را مطالعه نموده اید!
آیا فکر کرده اید راندمان کار چه میشود به تعبیر 10مرد جنگی بهتر از100مرد غیر جنگی با 5ساعت کارمفید بهتر از7ساعت کار غیر مفید همراه با چرت زدن ، خواب آلودگی و...
آقای توکلی عزیز بجای تشکر وتقدیر ها به فلسفه اصلی کار نمایندگی در ااحقاق حقوق عامه وحفظ بیت المال بیاندیشید.که چطور بحث تخلف ماهیانه1000میلیلردی از یا رانه ها مطرح شده.
چرا اصلاح طلبان ویاران وحامیان فتنه در دور ترین نقاط پست ومقام میگیرند وشما بعنوان اصولگرا ساکت وخموشین.
چرا درخصوص بحت انرژی هسته ای سوال وجوابی را نمیپرسید
وهزاران سوال دیگر که بماند...... (2228230) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۰۹:۳۶:۱۰
فقط احمدی نژاد . (2228232) (alef-10)
 
هم وطن
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۰۹:۳۸:۲۹
انچه به نظر ميرسد در قانون ديده شده است 44 ساعت در هفته همراه با ساعت ناهاري مي باشد حال كه در دستگاههاي دولتي غذا طبخ نمي شود و توزيع نمي گردد وساعتي براي ناهاري كارمندان ندارند بايد يك ساعت روزانه كسر شود. (2228238) (alef-10)
 
بازنشسته فرهنگی
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۱:۴۴:۵۹
این وظیفه مجلسه که به جای کارهای بیهوده جند ماه اخیر، پیشنهادت منطقی مانند پیشنهاد شما را با اصلاح قوانین لحاظ کند. (2228430) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۰۹:۴۵:۵۱
درسته که باید ارباب رجوع رو در نظر گرفت ولی با توجه به هوای گرم ماه رمضان امسال, کلا میزان کار ارباب رجوع پایین تر از ماههای دیگر سال می باشد. از طرف دیگه همه که اینقدر مرخصی ندارن تا مرخصی ساعتی بگیرن. همچنین خانمها که باید به کارهای خانه برسن باز با سختی مواجه می شوند. باید حداقل یک ساعت ساعت کاری کم شود تا کارمندان راحتتر بتوانند این ماه را بگذرانند. (2228249) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۰:۳۶:۰۶
ببخشید مملکت فقط کارمندان دولتی نیستند (2228305) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۰۹:۵۵:۳۶
پيامبر اعظم(ص) در خطبه شعبانيه بيان داشتند و فرمودند:
وَ مَنْ خَفَّفَ فِى هَذَا الشَّهْرِ عَمَّا مَلَکَتْ يَمِينُهُ خَفَّفَ اللَّهُ عَلَيْهِ حِسَابَهُ
هرکس در اين ماه کارهاي مستخدمان خود را سبک گرداند، خدا در قيامت حساب او را آسان کند. (2228260) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۰:۳۶:۵۹
بله ولی نمیشود دولت چون به چاه نفت و مالیات مردم وصله رانت و تبعیض برای کارمندانش قایل بشه سایر بخشهای غیر دولتی چی؟ (2228308) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۱:۳۵:۲۷
شما چرا موضع می گیرید؟ همین خواسته را از دولت بخواهید. کاهش ساعات کاری برای همه مردم باشد. (2228411) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۲۱:۴۱:۰۹
دوست عزیز! کاهش ساعات کار در خیلی از مشاغل امکانپذیر نیست.چون واقعا در ساعات کاری ،کار مفید انجام میدن.مثلا در شاخه تولید،اگه یک ساعت از ساعات کاری کم کنیم دیگه به هیچ طریقی کاهش تولید اون یک ساعت جبرانپذیر نیست.کارهای اداری و پشت میز نشینی رو با مشاغل صنعتی و تولیدی مقایسه نکنید. (2229231) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۰:۰۰:۴۰
اما در خبرها آمده که استاندار قم در ماه مبارک رمضان به قصد بهره مند شدن مردم از برکات این ماه ساعت کار ادارجات را کاهش داده است (2228265) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۰:۴۰:۱۶
ساعت اداری کم نشده بلکه ملت باید بعدنمازصبح نخوابن بجای 7.30 ساعت 6.30سرکارباشن (2228318) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۰:۰۲:۴۴
به نظر من با اين كه ساعات كاري ادارات كم نمي شود اما بدون ترديد ساعات اداري مفيد در ادارات كاهش يافته و ساعات چرت بيشتر مي شود. حالا قانون هر چيزي كه مي خواهد بگوييد!!!! (2228267) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۰:۳۵:۱۹
دمت گرم. ایکاش دولت هم این را می فهمید. (2228300) (alef-10)
 
کاظم
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۰:۱۸:۳۳
کار دولت قبل افراط بود, و کار دولت فعلی تفریط یا بالعکس! می شود گمان برد که این عمل بیشتر از قانونگرایی, بیشتر برای مخالفت با رویه پیشین باشد.
حداقل یک ساعت در ادارات صرف نهار و چای می شود, که در ماه مبارک رمضان این ساعات را می شد به کارمندان مرخصی داد.
ثانیا رییسی که حق تعیین ساعات کار کارمندان خود را نداشته باشد, که رییس نیست, حال چه برسد به رییس قوه مجریه.
ثالثا, نوع سخن گفتن سخنگوی محترم دولت, سخن گفتن از موضع بالا است و به نوعی همینه که هست! یادمان باشد همین سنخ استعلاها بود که مردم را به گفتمان پیشین متمایل کرد. پس در بکارگیری آن زیاده روی نشود.
در هر قانونی منطقه الفراغ هست و الا معنای مدیریت زیر سوال می رود و مدیر جایش با یک سرباز عوض می شود. (2228277) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۱:۲۴:۲۶
اگر دولت از فروش خدمات کسب درامد میکرد میتوانست ولی وقتی هم رییس دولت هم شما کارمند گرامی از بیت المال (مالیات و نفت) حقوق میگیرید مکلفید قوانین مجلس را اجرا کنید
شما مجری هستید نه قانونگذار (2228384) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۱:۳۷:۰۴
باور کنید 44 ساعت در هفته هم وحی منزل نیست....

لطف کنید سری به مقالات جدید در حوزه ی سازمان و منابع انسانی بزنید که بسیاری از متخصصین در ژاپن و آلمان کار بیشتر از 5 ساعت باعث فرسودگی شغلی و ذهنی در بلند مدت می دونن....


اگر به قوانین الهی هم به این میزان که به دستاورد های غلط گذشته پایبندیم، بودیم وضعیتمون قابل مقایسه با الان نبود...



همش افراط و تفریط!!! (2228416) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۱:۳۹:۵۲
این دولت هم نه مثل دولت قبل ولی درصد کارهای غیرکارشناسی اش کم نیست!!! (2228419) (alef-10)
 
ناشناس
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۰:۱۹:۲۸
ااقایان محترمی که ازاین تصمیم منطقی رگهای گردنتان بیرون زده وفیلتون یادهندوستان کرده.اگرساعت کاری کارمندان کم شود که درزیرکولربه انجام وظیفه مشغول است پس ان کارگرانی که درزیرافتاب سوزان به کارمشغولندچه کارکنند؟چرامابایدفقط به فکرخودمان باشیم وبیشترازنوک دماغمان رانبینیم ؟ درضمن اعمال وعبادات مادرشرایط سخت است که ارزش پیدامی کند. (2228278) (alef-10)
 
يك روزه دار
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۰:۲۶:۵۶
به نظر مي رسه حضور كارمندان در سر كار بدون كسر از ساعات كار فقط از اين جهت كه دولت قانون شكني انجام نداده قبل تقدير است اما بايد پرسيد آيا خود متن قانون درست و با توجه به اقتضائات نوشته شده؟/
در حال حاضر با توجه به اينكه ماه مبارك در تابستان و نيمه اول آن واقع شده هوا به شدت گرم است و فاصله افطار و سحر خيلي كوتا،ه روزه دران خيلي در فشار قرار مي گيرند سوال اينه كه ما به عنوان يك حكومت اسلامي نبايد موقعيت بهتري براي پرداختن مردم به نماز و روزه فراهم كنيم؟
در ضمن به نظر من بازدهي واقعي كار مهم است نه صرفا حضور ساعتي كامندان!
جالبه كه مجلس در حال حاضر اين هفته تعطيل و نمايندگان در تابستان هم چندين هفته كار نمي كنند. قانو گذار فقط به فكر منافع خودش در تعطيلي ها بوده نه رفاه مردم (2228283) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۱:۲۵:۳۴
جناب روزه دار کمی سرت را بچرخانی میبینی که همه کارمند دولت و مجلس نیستند گرامی
قانون باید عام باشد نه رانت خیز (2228389) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۰:۳۴:۳۸
با سلام و احترام به سایت الف که در این زمینه اطلاع رسانی کرده و نظرات مخالف وموافق را درج می کند به نظر بنده که یک کارمند در تهران هستم و روزها باید تا ساعت چهار و نیم در اداره باشیم با توجه به وضعیت اسفبار سیستم های سرمایشی و هم چنین گرمای طاقت فرسا ی هوا در این روزها بسیار خوب بود که دولت بجای لغو کلیه مصوبات دولت قبل کارشناسی دقیقتری انجام می داد تا متوجه شوند که متضرر واقعی از عدم کاهش ساعات اداری صرفا کارمندان معمولی هستند نه مدیرانی که اتاقهای خود را با کولرهای گازی خنک نگه می دارند و فکری بحال زیردستان خود نمی کنند در ضمن ساعت کاری 44 ساعت در هفته حداکثر ساعتی است که قانونگذار مشخص کرده است و مسئولین می توانند از 33 ساعت تا 44 ساعت برای کارمندان در نظر بگیرند که ما با توجه به حداکثر حقوقی که میگیریم حتما باید حداکثر زمان را نیز در اداره باشیم!!!!!!! (2228298) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۱:۲۶:۳۴
آخی بمیرم برات کولرتون خوب خنک نمیکنه
اون مهندس خط تولید ایران خودرو مپنا عسلویه چی؟ اونها گناه کردن مثل شما کارمند دولت نشدند؟ (2228394) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۴:۲۰:۴۵
شما که در تهران کارمند هستی ساعت 10 صبح چرا توی اینتر نتی ؟ (2228682) (alef-8)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۰:۴۳:۰۷
آقای روحانی
همانطور که به قول شما به زور نمی توان کسی را به بهشت برد، به زور هم نمی توان کار مفید را افزایش داد. حالا شما ساعت کاری در ماه رمضان را اصلا افزایش بده. (2228322) (alef-10)
 
اسفندیار
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۰:۴۸:۱۸
الف جان، مرگ هرکی دوست داری سانسور نکن
با سلام
لطفا مطلب زیر را بخوانید بعد افاضه فیض کنید:

اگر قانون گرا هستید چرا حقوق کارمندان را مطابق نرخ تورم افزایش ندادید؟


سال گذشته در آستانه شروع ماه مبارک رمضان، دولت دهم، مصوبه تغییر ساعات کاری کارمندان خود را روزانه یک ساعت و نیم کمتر از روزهای عادی به تصویب رساند و شروع کار کارمندان دولت صبحها ساعت 9 صبح و ساعت پایان کار اداری 2 بعداز ظهر اعلام شد.

با شروع دولت تدبیر و امید که تدبیرشان حذف تمامی مصوبات دولت قبل، از جمله مصوبات مربوطه به کارمندان دولت، از لغو طرح استخدام مهرآفرین، لغو رسمی کردن کارمندان قراردادی، ملغی کردن طرح دورکاری، افزایش ساعات کاری و اینک عدم تغییر ساعات کاری کارمندان دولت در ماه مبارک رمضان است، امید را به طور کامل به کارمندان خودش تزریق کرده و کارمندان دولت در ماه رمضان در حالیکه حدود 17 ساعت در گرمترین ماه سال روزه هستند، باید از ساعت 8 صبح تا 16:30 بعداز ظهر یعنی سه ساعت و نیم بیشتر از سال قبل، در محل کار حضور داشته باشند.

نوبخت سخنگوی دولت تدبیر و امید در همین زمینه گفت: «دولت یازدهم مقید به اجرای قانون است؛ بنابر این نمی توانیم و این اختیار را نداریم که ساعت کار را کاهش دهیم، اما اگر کارمندان ادارات در ایام ماه مبارک رمضان بخواهند در ساعت اولیه یا پایانی روز کاری خود از مرخصی استفاده کنند.»

دولت قانونگرای تدبیر و امید، که اینگونه با کارمندانش براساس بندهای قانون سختگیری می کند، جای دیگری که صحبت از افزایش حقوق سالیانه به میان می آید برخلاف قانون، حقوق کارمندان دولت را ضایع کرده و به یک عذرخواهی ساده بسنده می کند.

بخوانید سخنان سخنگوی قانونگرای دولت امید را در 19 آذرماه سال گذشته: «ما ضمن این‌که بودجه عمومی را 7 درصد کاهش دادیم، ضریب حقوق را 18 درصد افزایش دادیم. من به عنوان سخنگوی دولت از کارکنان دولت به دلیل زحماتشان تشکر می‌کنم و از این‌که شرایط در جهتی نیست که بتوانیم به آنها در افزایش درآمدشان کمک کنیم، عذرخواهی می‌کنیم.»

این در حالیست که نص صریح قانون مدیریت خدمات کشوری بر افزایش حقوق سالیانه کارمندان براساس نرخ تورم اعلامی بانک مرکزی صراحت دارد:
ماده 125- قانون مدیریت خدمات کشوری- ضرایب حقوق مذکور در فصول دهم و سیزدهم به تفکیک هر فصل، متناسب با احکام این قانون در اولین سال اجرا پانصد ریال تعیین می‌گردد و در سالهای بعد حداقل به اندازه نرخ تورم که هر ساله از سوی بانک مرکزی اعلام می‌گردد، افزایش می‌یابد.

نرخ تورم رسمی اعلامی بانک مرکزی در سال 92، 35 درصد اعلام شد و افزایش حقوق مصوبه دولت به میزان تنها 18 درصد، نه تنها برخلاف قانون بوده است، بلکه به نوعی ممانعت از پرداخت حق و حقوق کارکنان دولت به میزان 17 درصد حقوق ماهیانه شان در شرایط سخت اقتصادی هیچ جای توجیهی نداشته و ندارد و مشخص نیست عذرخواهی از کارمندان دولت چه دردی از دردهای بی شمار آنها را کاهش می دهد؟
اضافه کردن تنها 18 درصد به حقوق کارمندان دولت در قانون بودجه که البته با کمی تعدیل در مجلس روبرو شد در حالی است که افزایش ساعات کاری کارمندان با شروع کار دولت جدید، باعث شد خیلی از کارمندانی که در دولت قبل پس از پایان ساعت کار بعضاً برای خود کار دومی دست و پا کرده بودند تا شاید از پس هزینه های سنگین زندگی برایند، با افزایش ساعات کاری، قریب به اتفاق کار دوم خود را از دست دادند.

کاهش ساعات کاری در ماه رمضان که با اعلام رسمی، هیچ خللی در خدمت رسانی دولت به مردم ایجاد نمی کرد، باعث می شد تا کارمندان در گرمای طاقت فرسای تابستان ساعت استراحت بیشتری داشته و رنج و زحمت کمتری را متحمل شوند.

دولت یازدهم حداقل کاری که می توانست برای کارمندانش انجام دهد این بود که در ماه مبارک رمضان کارمندان صبحها یک ساعت زودتر کارشان را شروع کنند و عصرها یک ساعت زودتر تعطیل شوند. امری که با قانون نیز تعارضی نداشت که از این هم دریغ کردند. گویا اصلا کمترین توجهی به شرایط کارمندان باعث ناراحتی خاطر آنها شده و فکر کردن برای حل مشکلات آنان، جزءی از صفات ناشایست دولت قبل می باشد. (2228335) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۱:۳۰:۵۴
ببخشید وقتی کشور بحران اقتصادی دارد و این همه کارمند و کارگر بخش خصوصی بیکار شده اند با مدارک بالا و معمولی
اتفاقا سوال این است دولت به چه حقی از نفت مردم هر سال پول کارمندانش را زیاد میکند؟
اگر کشور مشکل اقتصادی دارد چه معنی دارد این همه استخدام کند حقوق زیاد کند؟ دولت یونان چرا سقوط کرد و حقوق کارمندانش را ندارد بدهد؟ چون رانتخواری دولتی و غیر دولتی ندارد
خصوصیسازی واقعی یعنی همین که دولت اولین ضربه خورنده از بحران اقتصادی است نه اینکه دولت هیچ اسیبی نبیند

چرا دولت همیشه باید اول حقوق کارمندانش را از بودجه بدهد بعد به طرحهای عمرانی برسد
این همه پیمانکار بخش خصوصی طلبکار از دولت که تعطیل شدند وحقوق کارمندانش را نتوانستند بدهند چی؟
کسب وکار خوابیده است

این اضافه حقوق اتفاقا شبهه ناک است
شما دارید از بیت المال میزنید هر سال صرف افزایش حقوق این همه کارمند دولت که مازاد بر نیازند بکنید

مشکل کشور اینه که قانون را مجلس مینویسه که خودش حقوق دولتی میگیره و بعد دولت هم اجرا میکنه که خودش دولتیه
اول فکر اینند از پول نفت و مالیات حقوق مزایای خودشان را بدهند بعد هر چی سر غیر دولتیها امد که امد (2228401) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۱:۵۲:۱۳
دولت تدبير و نا اميد براي يكبار هم شده بياييد بدون كار شناسي سخن كوي شما مطلبي نسنجيد اعلام نكند ايشان مدتي پيش در خصوص وام ازدواج جوانان فر مودند در خبر 30/20 در چند روز ايند به تمامي بانكها اعلام طبق دستور عمل اجرا كنند اما روز بعد مسولين مر بوط در سيما مصاحبه نمودن بوجه در اين
خصوص نداريم . خدا وند طول عمر به مرد مردا اقاي دكتر احمد نزاد عنايت فر مايد
حداقل قول ميداد عمل ميكرد

بر سلاني (2228443) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۲:۲۷:۵۳
واقعا با نظر کارشناسی شما موافق هستم (2228499) (alef-10)
 
کارمند
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۳:۱۰:۲۰
1000 رای مثبت به آقا اسفندیار (2228577) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۳:۵۹:۴۶
دولت جواب بده ما حقمان می خواهیم طبق قانون دولت هزارتا بدهی به کارمند دارد حالا کارمند یکی بدهی به دولت دارد خودش گرفت پس مجور کارمند از راهها دیگر بگیر واین یک رویه ناپسند باعث شد ه که در برخی ادارات حق خود را از راههای دیگر بگیر وادارات دچار فساد میشود چون دولتها خودشان میخواهند ورمینه برای ان ایجاد میکنند پس دولت بدهکاریها کارمند بده تا وضع بدتر نشده فقط قانوتان برای سیاسی بازی نباشد هرچه میکشیم اراین سیاسی بازی و... (2228627) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۱:۲۷:۲۳
سلام دوستان عزیز
من در شیراز زندگی می کنم و برطبق هرسال روزهای شروع وپایان نمایشگاه رمضان شیراز-فارس رادرسایت چک کردم وبرای خرید موادغذایی برای افطاربه نمایشگاه رفتیم که دیدیم نمایشگاه تعطیل است وپشه هم اصطلاحاپرنمی زنه. ازنگهبان پرسیدیم مگر ازدوم تانهم نمایشگاه نیست که درسایت خودنمایشگاه هم هنوز وجوددارد گفتند نه قراربوده برگذار بشه اما منتفی شده. من نمیدونم توشهرهای دیگه غیرازتهران چه خبره ولی گفتم شاید برگذارنکردن نمایشگاه هم برای جلوگیری از پرخوری افراد درزمان افطار باشه تا واقعا افراد دراین دولت یادبگیرند خیلی کم بخورند و خیلی هم کاربکنند ودرماه رمضان راندمانمان خلاصه 500% اضافه بشه انشالله ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (2228395) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۱:۳۹:۳۸
سلام
قبول باشه
خدمت به خلق، عبادته (2228418) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۱:۵۸:۲۱
همه اداری حرف زدید .ایا من مادر میتوانم درماه رمضان کمتر کار کنم بوی رمضان رااگر می خواهم استشمام کنم باید از جان خودم مایه بگذارم وحتی بیشتر به خانواده ام برسم تا ازناراحتی وضعف انها پیشگیری کنم (2228451) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۶:۱۰:۰۹
کارمند زن بخش خصوصی چی ؟ (2228840) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۲:۱۴:۰۳
من خودم کارمندم،‌ کار خوبی کرده دولت که ساعات کار رو تغییر نداده،‌ خدا خیرشون بده. (2228470) (alef-10)
 
ناشناس
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۲:۱۶:۲۷
اینقدر نگید بخش خصوصی وکاردرگرما زیرآفتاب برادر من مهندسه ودرزمینه تاسیسات فاضلاب شهری فعالیت داره میرعاملشون چون روزه خواری کارگران را سال قبل مشاهده کرده بود امسال کفته ازساعت 5 صبح بیاین وتا11ظهر بیشتر کار نکنید بخش خصوصی خیلی راحتر با ساعت کار ی برخورد میکنه (2228474) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۶:۱۰:۳۶
خوب شما هم استعفا بده برو بخش خصوصی (2228842) (alef-13)
 
هادی
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۲:۲۲:۵۴
این دولت فقط به نفع بخش خصوصی کار می کنه البته دلیلش هم معلومه!!!!!!!!!!!!!اکثرا کارخانه دار و مایه دار و ...... (2228486) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۶:۴۰:۲۱
کدوم نفع دوست عزیز؟! ما که ساعات کاریمون بیشتر و کارمون هم سختتر از کارمندان دولته.دوست دارید بخش تولید و صنعت مثل دولت قبلی شخم زده بشه؟اینجوری راضی میشید شما؟ (2228884) (alef-13)
 
مجیدی
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۲:۲۹:۵۴
اجازه بدهند ناهار بخوریم ، ساعت رو هم کاهش ندهند!

آخر من چه گناهی کرده ام که بعلت شرعی نمی توانم روزه بگیرم ، از طرفی اجازه غذا خوردن هم ندارم! و ساعت ناهار رو هم باید کار کنیم؟ تازه پول ناهار هم نمیدهند! (2228505) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۲:۵۸:۱۹
اولا ساعت کار مفید دقیقا 7.20 دقیقه است و زمان نهار و نماز هم 20 دقیقه است توجه بفرمائید ساعت کار مفیدددددددددددددد.

بهره وری در سازمانها و بنگاهها افتضاح است اگر عملکرد واقعی را به 6 ساعت رسانیدیم اونوقت حق است توقع حتی 36 کار را هم بکنیم ان هم در طول سال . (2228549) (alef-10)
 
مهدی
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۳:۰۴:۵۴
حداقل شرکت های دولتی که پنج شنبه تعطیل هستند در عوض روزهای دیگر تا ساعت 4 هستند را طبق قانون مانند سایر ادارات دولتی بکنند، یعنی هر روز تا 14.5 و پنج شنبه ها تا 13 (2228559) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۳:۳۱:۱۳
به نظر من که یک کارمندم دولت کار خوبی کرده است و لااقل بهانه را لز دست بازاریان محترم که این حربه را مرتب سر مان می زنند گرفته است و در پاسخ به کسانی که هی کولر کولر می کنند باید بگویم با گرفتن کولر از ما مشکل بی کولری و هوای گرم شما هم به زودی رفع خواهد شد ! و حقوقتان با کم شدن حقوق ما افرایش پیدا خواهد کرد بنابر این هی کولر کولر کنید تا به جایی برسید (2228595) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۳:۴۱:۳۲
طبق قانون نباید حقوق کارکنان دولت براساس نرخ تورم افزایش یابد اما طبق همان قانون باید کارکنان 44 ساعت در هفته کار کنند و نمی شود به قانون عمل نکرد چون از لحاظ شرع مشکل ایجاد می شود (2228605) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۳:۴۸:۱۵
"مجلس در برابر رفتار قانون گریزانه و سرکشانه بی‌تفاوت نمی‌ماند " این جمله آخر مقاله است. اما اگر تخلف بوده چرا مجلس اقدام عملی نکرد؟ اینکه شما اعلام کنی که تخلف است و برای سال بعد هم تکرار شود که کافی نیست. مثل پرونده سه هزار میلیاردی که همه مدعی شدند ما هشدار داده بودیم! . چرا در این مورد و در موارد دیگر که بسیار ضررش برای کشور بیشتر بوده وزرا و حتی رئیس جمهور را به دلیل تخلفات گسترده استیضاح نکردید؟ چرا انقدر که پاپیچ دولت آقای روحانی هستید، دولت آقای احمدی نژاد را و به تبع آن کشور را به حال خود رها کردید؟ آقایان نماینده شما مسئولید. (2228612) (alef-10)
 
پريسا
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۴:۰۷:۲۸
ايم همه مردم كه دم از بيتالمال و چاه نفت مي زنند هيچ دقت كرده اند كه دارند درباره هم ميهنان خودشون پدر و مادر و خواهر و برادر خودشون صحبت مي كنند نه دشمنان خارجي و گوه داعش و تيم ملي و اميكاي جهانخوارو اسرائيل قاصب خدا فطرت بالا را به ما برگردان
آيا وقتي هنوز ما حقوق خودمان را نگرفته ايم مالياتهاي آنچناني مي دهيم و كسر بازنشستگي هاي بالا داريم ولي در زمان بازنشستگي تا بچه ها كار نكنند نمي توانيم روزي خود را بدهيم كسي به ممصائب كارمندان فكري مي كند
چند درصد مردم ماليات خود را مي پردازند
خانمهاي كارمند نبايد براي افطار چيزي را آماد كنند بچه ها چه گناهي دارند
چند نفر حاظند با اين شرايط روزه بگيرند قليلند قليل
حقوق كارمندان چقدر افزايش پيدا كرد
حال دولتي ها نمي توانند معني كلمه اعتدال را بفهمند نه افراط نه تفريط فقط اعتدال
آقاي روحاني اصلا از شما متشكر نيستيم اوضاع داخلي و اقتصادي ما قدر بهتر شد سياست خارجيمان خوب شد دست آقاي ظريف درد نكند چه ثمري براي حال ما داشت؟
اصلا از شما متشكر نيستيم اي كاش لاقل به آراي دوره بعد خود فكر مي كرديد
مي دانم كه متن مرا چاپ نمي كنيد ولي همين نويسنده محترم هم بخوانند و بدانند كافيست (2228646) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۸:۳۵:۰۳
دوست عزیز! همه که کارمند نیستند.اینقدر خودخواه نباشید.مگه شما کارمندان تافته جدا بافته اید که باید با شرایط اسانتر،کمتر هم کار بکنید.یه نیم نگاهی هم به کارمندان و کارگران بخش خصوصی داشته باشید تا گردن نهادن به قانون براتون آسانتر بشه. (2228999) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۴:۱۹:۰۵
من با 3 ساعت کاهش زمان کار در دوره احمدی نژاد موافق نبوده و نیستم. اما توجه کنید در دوره زمانی کاری بین 8 تا 4 یک ساعت زمان برای ناهار در نظر گرفته شده. این یک ساعت در ایام ماه رمضان قبل از دوره احمدی نژاد حذف می شد. یعنی یک ساعت زودتر تعطیل می شدیم. این مقدار یک ساعت به نظر قانونی است و بهتر بود همین مقدار از آخر ساعت اداری کاری حذف می شد. (2228678) (alef-8)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۴:۱۹:۳۷
متابعت دولت تدبیر و امید از قانون مورد تحسین و تقدیر است.
اما اگر ساعت کاری صبحها یکساعت با تاخیر شروع شود با ماه رمضان هماهنگی بیشتری دارد. (2228680) (alef-8)
 
نيما
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۵:۳۲:۴۱
چرا كشورهاي عربي ساعات كار كازمندان را كم ميكنند اما ما كه يك كشور اسلام گرا هستيم هيچ اهميتي به اين موضوع نميدهيم . (2228776) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۵:۵۶:۱۰
من واقعا از نویسنده این مطلب تشکر می کنم متاسفانه در کشور ما همه دنبال منافع خودشون می گردن نه منافع کشورشون برای اینکه 2 ساعت زودتر برن خونشون حاضرن اقتصاد کشور فشل بشه و به هر طریقی می خوان کاهش ساعت اداری رو توجیح کنن در حالی که همگی ما مومنان روزه دار میدونیم اگه دولت ساعت کاری رو 5 ساعت هم کاهش بده خداوند در زمان سحر و افطار ثانیه‌ای کوتاه نخواهد آمد. (2228818) (alef-13)
 
پرویز
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۶:۲۱:۱۹
من معتقدم روزه تمامی کارکنان دولت در سالهایی که کاهش ساعت کاری داشته اند ایراد دارد چون دولت حق ندارد حق الناس را به خاطر حق الله تعطیل کند و خداوند هم به کرات تاکید کرده است که حق الناس بر حق الله تقدم دارد بنده با وجود روزه داری سالهای گذشته بارها به خاطر کارهای اداری اذیت شده ام و همیشه به کاهش ساعت کاری در ماه مبارک رمضان انتقاد داشته ام (با وجودیکه خودم از این امتیاز بهره مند بوده ام ولی همیشه معتقد بوده ام این کار ایراد دارد) (2228862) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۸:۱۱:۳۱
بی رودرباسی نصف کارکنان دولت زیادی هستند و پول یامفت میگیرند استخدام های دولتی عادلانه نیست در استخدام کارکنان دولت نصف جمعیت کشور که روستایان هستند به صورت سیستماتیک حذف میشوند و فقط شهرنشین ها از مزایای و امکانات دولتی استفاده میکنند و در مورد بازدهی کارکنان هم باید گفت زیر صفر هستند اغلب با بی ادبی با ارباب رجوع صحبت میکنند و از جواب دهی طفره میروند (2228978) (alef-10)
 
کارمند
۱۳۹۳-۰۴-۰۹ ۱۳:۴۲:۴۹
خوب نتیجه گیری از این بحث ها این بود که یه سری دوست داشتند توو اداره دولتی کار کنند و چون نتونستن بیان پس باید کارمندا همه برن بمیرن چه بسا اگه خودش الان کارمند بوود الان برعکس همین حرفارو میزد و ت قع داشت بخاطر کار زیاد کلا باید تعطیل
میشد اداره ها
دوم اینکه همیشه و تو هر کاری یه سری بیشتر کار میکنن شکی نیست پس نباید بگیم همه باید مثل هم کارکنن که در این صورت همه باید یا سوپور باشن یا مدیرعامل که نمیشه
سوم اینکه ماه رمضان ماه روزه گرفتنه ما کاری نداریم توو اداره کی نمیگیره باید اونی رو در نظر بگیریم که روزه است اونی که نمیگیره خودش میدونه
قانون اه تو همه چی رعایت میشد اره مثل همون حقوق که با تورم پیش نمیره که دوستان گفتند که بی قانونیه
ا در ضمن شمایی کا مسافرکشی و توو خیابوون داری عرق میریزی از طمع پول کم کن برو 2 ساعت زودتر مثل کارمندا استراحت کن یا کبابی ها که تا ساعت 4 تعطیل میکنن و... اگه دقت کنیین خیلی از مشاغل خود به خود ساعت کاریش کم شده
یه کم کینه ها رو کنار بزارید .شما مغازه داری که بهت زور میاد من 2 ساعت زودتر برم خونه منم اگه مثل تو 4 برابر سود میکردم از کارکردنم 24 ساعت کار میکردم (2230301) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.