نظر منتشر شده
۱۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 205142
ساخت نسل جدید هواپیمای مسافربری ایران ۱۴۱
تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۲۲
رئیس سازمان هوایی کشور از طراحی و ساخت نسل جدید هواپیمای مسافربری "ایران ۱۴۱" خبر داد و گفت: اقدامات علمیاتی این پروژه در حال اجرا است و در صورت تامین بودجه امیدواریم تا پایان سال جاری ارائه شود.


به گزارش تسنیم، رئیس سازمان هوایی کشور از طراحی و ساخت نسل جدید هواپیمای مسافربری "ایران ۱۴۱" خبر داد و گفت: اقدامات علمیاتی این پروژه در حال اجرا است و در صورت تامین بودجه امیدواریم تا پایان سال جاری ارائه شود.
منوچهر منطقی در گفتگو با خبرنگار مهر در این باره افزود: هواپیمای "ایران ۱۴۱" در کلاس هواپیماهای مسافربری داخل شهری طراحی شده است از این رو این هواپیما پروازهای کمتر از یک ساعت را انجام می‌دهد.

رئیس سازمان هوایی کشور با بیان اینکه این هواپیما در کشور کاربردی شده است، اظهار داشت: این نوع هواپیما در خطوط هوایی کشور مورد استفاده قرار گرفته و با استقبال خوبی مواجه شده است.

وی از طراحی و ساخت نسل جدید این نوع هواپیما خبر داد و یادآور شد: در حال حاضر نسل جدید هواپیمای ۱۴۱ در دستور کار قرار دارد.

منطقی با اشاره به میزان پیشرفت این پروژه خاطر نشان کرد: بخش‌های مختلف این هواپیما طراحی و ساخته شده است و در صورت تامین بودجه‌های مورد نیاز کامل خواهد شد.

وی به زمان تحویل نسل جدید هواپیمای ۱۴۱ اشاره کرد و یادآور شد: اقدامات علمیاتی این پروژه در حال اجرا است و در صورت تامین بودجه امیدواریم تا پایان سال جاری ارائه شود.
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۴ ۱۴:۴۴:۱۸
اكر مثل پرايد ١٤١ نشه ! راستش ما وجه تسميه ١٤١ را نمى دويم (1775307) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۴ ۲۰:۵۸:۰۴
این هواپیما چون نسخه بعدی از ایران 140 هست به ایران 141 نامگذاری شده.
خود ایران 140 هم در واقع یه آنتونوف 140 بود که چون قرار بود که خط تولیدش در ایران راه اندازی بشه (که ظاهراً نشد) به این صورت نامگذاری شد که دو حرف اول ایران IR و دو حرف اول آنتونوف AN رو به هم چسبوندند و شد IR.AN 140 (1775680) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۴ ۱۴:۵۵:۰۸
ایرلاین های داخلی مگه دیونن برن ایران 141 رو ب قیمت 30 میلیون دلار بخرن ؟ میرن یه ایرباس 320 مدل 96 - 97 به بالا با قیمت 15 میلیون دلار میخرن تازه ایرباس 170 نفره و اسمش ایرباسه و موتور کم مصرف جت نه ملخی !!! (1775316) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۴ ۲۰:۵۶:۱۸
این 30 میلیون دلار رو شما کجا دیدید؟
خیلی بعیده چنین قیمتی برای ایران 141 گذاشته باشن. (1775675) (alef-6)
 
هاشم
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۰۰:۰۹:۴۱
كاش يك چيزي ميدانستيد.
اولا توربوپراپ نه ملخي. تكنولوژي أش هم از جت جديد تر است. سرعتش كمتر از جت است ولي تمام دليلي كه از اين تكنولوژي استفاده ميشود مصرفش است.
البته در مسيرهاي طولاني كماكان جت مقرون به صرفه تر است. (1775933) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۴ ۱۵:۵۲:۱۶
هواپیمای ۱۴۱ تاكنون چند تا سانحه هم داده است كه منجر به مرگ وسقوط شده است (1775365) (alef-10)
 
حسام
۱۳۹۲-۰۸-۲۴ ۲۰:۰۴:۵۴
هواپیمایی که فقط در پروازهای کمتر از یک ساعت استفاده بشه مطمئنا مورد استقبال هیچ کدام از ایرلاینهای داخلی قرار نمی گیرد. (1775612) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۴ ۲۰:۵۹:۵۹
متاسفانه یا خوشبختانه ما یک تعداد خیلی زیادی فرودگاه بلااستفاده در شهرستانهای کشور داریم که تحت فشار نمایندگان محترم به وزارت راه در دوره‌های مختلف ساخته شدن. اینها الان یا اصلاً پرواز ندارند یا در هفته یکی دو پرواز ضررده به تهران یا مرکز استان خودشون دارند. عمدتاً اینها کمتر از یک ساعت با مرکز استانشون یا با همدیگه فاصله دارند. یک چنین هواپیمایی برای راه اندازی خطوط درون استانی ایده آله. (1775684) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۴ ۲۰:۵۶:۳۴
ایرانیها باید بروند دنبال صنایع ای در ان استعداد دارند مثل ساخت کارخانه فولاد یا پتروشیمی که در کشور جواب داده (1775677) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۴ ۲۱:۳۰:۳۴
بايد از يك جايي بالاخره شروع كرد (1775720) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۴ ۲۳:۴۶:۰۵
جوری می گویید «نسل جدید» که گویی ما «نسل قدیم» هم داشته ایم و حالا داریم وارد مرحله جدید می شویم! لطفاً این روزها ما را به خنده نیاندازید. (1775898) (alef-6)