نظر منتشر شده
۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 412593
محورهای استیضاح وزیر علوم
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۱
یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با تشریح محورهای استیضاح وزیر علوم گفت که درخواستی برای استیضاح وزیر اقتصاد تحویل هیات رییسه مجلس نشده است.

اکبر رنجبرزاده با حضور در غرفه ایسنا، در بیست‌ودومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، اظهار کرد: سه‌شنبه گذشته استیضاح وزیر علوم با ۲۹ امضاء تحویل من شد و ما همان روز نامه‌ای را برای ارسال به کمیسیون آموزش و تحقیقات به عنوان کمیسیون تخصصی تنظیم کردیم .

وی افزود: طبق آیین‌نامه داخلی مجلس طرح استیضاح باید ظرف یک هفته بعد از تعطیلات در کمیسیون آموزش بررسی شود و پس از آن نتایج مجددا به هیات رییسه اعلام شود.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس درباره‌ی محورهای استیضاح وزیر علوم یادآور شد:  عدم انسجام مدیریتی، کاهش سرعت رشد علمی کشور نسبت به گذشته، عدم وجود نشاط علمی و نبود شادابی بین جامعه علمی و دانشجویان از جمله دلایل استیضاح وزیر علوم بود که توسط گروه‌های مختلف نمایندگان امضاء شده است.

رنجبرزاده با بیان این‌که درخواستی برای استیضاح وزیر اقتصاد تحویل هیات رییسه مجلس نشده، ادامه داد: طبق آیین‌نامه داخلی مجلس هیات رییسه بلافاصله پس از دریافت نامه استیضاح موظف است آن را به کمیسیون مربوطه ارجاع دهد و در کمیسیون این تصمیم اتخاذ خواهد شد که آیا استیضاح‌کنندگان پاسخ‌های وزیر را قانع‌کننده می‌دانند یا خیر و پس از آن استیضاح به هیات رییسه ارجاع خواهد شد و باید مسیر قانونی خود را طی کند.

این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اگر استیضاح‌کنندگان درخواست کنندهیات رییسه برای رسیدن به پاسخ  آنها را کمک خواهد کرد اما اگر این درخواست وجود نداشته باشد ورود هیات رییسه چارچوب قانونی ندارد. البته ممکن است ما برای رسیدن به پاسخ‌های مناسب با قید تسریع از ناحیه وزیر، استیضاح‌کنندگان را همراهی کنیم تا اگر این پاسخ‌ها می‌تواند آنها را قانع کند مسیر استیضاح را خاتمه دهد، اما اگر پاسخ منفی دریافت کنیم مکلف به اجرای آیین‌نامه هستیم.
 
کلمات کلیدی : استیضاح، وزیر علوم
 
هاشمی
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۸-۲۱ ۰۹:۱۴:۳۱
آین آقایانی که به جای مدیریت یک وزارتخانه سرقت علمی کرده اند باید مجازات گردند. (4010936) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۱ ۱۱:۲۸:۵۷
چرا به مسئله تاسیس موسسات عالی در هر کوی و برزن بدون ایجاد زیرساختها مانند استاد رسیدگی نمیشود؟ مشکل اساسی در رشد قارچگونه این موسسات است که خروجی کم سواد تولید میکنند. (4011062) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.