نظر منتشر شده
۱۰۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 96322
گسترده کردن جبهه مخالفان صلاح نیست
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۴۳
بخش خبری الف

 

احمد توکلی صبح امروز در نطق میان دستور مجلس بازهم به موضع گیری درباره حوادث 25 بهمن پرداخت.

 

به گزارش الف، مشروح سخنان وی به شرح زیر است:

 

میلاد رحمه للعالمین مبارک باد.

 

با اقدام خیانت بار آن دو شکست خورده، در 25 بهمن فرصت بزرگ نزدیکی بیشتر ملت ایران با ملل مسلمان منطقه آسیب دید. قصد دارند این فرصت را به تهدید بدل کنند. در تبلیغات مزورانه دشمنان خط جدیدی دنبال می شود در رسانه هایشان می گویند چه فرقی است بین نظام جمهوری اسلامی و حکومت حسنی مبارک.

 

آنها در مقابل قیام مردم مصر برای آزادی، با خشونت ایستاده اند. جمهوری اسلامی نیز مردم خویش را که برای ازادی اعتراض می کنند، سرکوب می کند. با این شبهه سازی می خواهند جوانان بیشتری را به خیابانها و مقابله با نظام بکشانند. پاسخ این شبهه چیست؟ جوانان حق طلب و لو معترض توجه بفرمایند که بین آنچه در قاهره واقع شده و آنچه در 25 بهمن در تهران پیش آمده است، یک تفاوت و یک مشابهت وجود دارد. تفاوت در ماهیت و جهت گیری دو رژیم است. در مصر یک دیکتاتوری سی ساله دست نشانده آمریکا و اسرائیل حکومت می کرده، رژیمی که جهت گیریش اصالتا حفظ منافع بیگانگان نه مردم مصر بوده.

 

قاطبه مردم مصر در برابر چنین حکومتی قیام کرده اند. تحلیل های رسانه های غربی این است که مردم کشورهای عربی از تحقیر ناشی از نوکری دولت هایشان برای بیگانگان متنفر هستند یعنی ملت های عرب علیه دخالت آمریکا و اسرائیل و همچنین استبداد و سلطنتی بودن دولت هایشان قیام کرده اند. ولی در ایران یک نظام مردم سالار به دست مردم تأسیس و حمایت شده است. حکومتی که دست آمریکا و اسرائیل را از منابع کشور قطع کرده و جهت گیری آن به مردم، به ویژه مستضعفان بر همه آشکار است. این حکومت در این 32 سال،  33 انتخابات برگزار کرده و همواره با دشمنی آمریکا و اسرائیل روبرو بوده. حالا عده ای که لااقل در این مرحله بالنسبه کوچکند، با پشتیبانی آمریکا و اسرائیل می خواهند این نظام مردمی را سرنگون کنند. پس بین ماهیت و جهتگیری دو حکومت و ماهیت مخالفان آن تفاوت صد درصدی وجود دارد.

 

اما مشابهت: در مصر، نظام جمهوری اسلامی ایران و قاطبه مردم ایران در کنار مردم مصر، با آمریکا و اسرائیل و دست نشاندگان مصری آنها مخالفت می کنند. در ایران نیز نظام جمهوری اسلامی و قاطبه مردم ایران با آمریکا، اسرائیل و نیروهای مورد حمایت آنها مخالفت می کنند. پس رفتار  مردم و نظام ایران در هر دو جا شبیه به هم است. رفتار فزون خواهانه و فراقانونی فتنه انگیزان تنها در سیاست خارجی  زیانبار نبوده، بلکه آثار اقتصادی خارجی آن از قبیل تحریم ها و هزینه های تبعی آن را تشدید کرده. از حیث داخلی، فضا به ناچار امنیتی می شود و در این وضعیت، سرمایه گذاری و تولید آسیب جدی می بیند و دودش به چشم مردم می رود. علاوه بر آن فضای سیاسی داخلی تنگ می شود و آنان که روحیه مستبدانه دارند فرصت می یابند بی قانونی کنند.

 

قانون که تضعیف شد  فساد  زیاد میشود و سرمایه اجتماعی را می کاهد. اینها علاوه بر قبح ذاتی فضای تنگ سیاسی، مشارکت عقلانی را در اداره کشور میکاهد و دود این هم به چشم مردم می رود. خیانتکاران در گناه این ها هم شریکند. دست از لجاجت بردارید، شما نمی توانید درخت تنومندی را که امام غرس کرد، و خون جوانان ما به خاطر اسلام آن را آبیاری کرده است، برکنید. تنها عرض خود می برید و زحمت ما می دارید.

 

دو نکته را هم به خودم و شما تذکر می دهم که اولاً گسترده کردن جبهه مخالفان به صلاح اسلام و مردم نیست، برخی اوقات هم از انصاف به دور است. ثانیاً برخورد با این فتنه علاوه بر اقتدار که باید بیشتر هم بشود به تدبیر و اقناع محتاج است. بدون کمال این دومی، فتنه دفع می شود ولی رفع نخواهد شد.

 

در پایان از همکاران اقلیت مجلس به خاطر موضع گیری هوشمندانه در قبال اخلال و فتنه گری 25 بهمن تشکر می کنم.

 
 
محمد
۱۳۸۹-۱۲-۰۱ ۱۲:۲۸:۳۹
با سلام
فرمودید: برخورد با این فتنه علاوه بر اقتدار که باید بیشتر هم بشود به تدبیر و اقناع محتاج است. بدون کمال این دومی، فتنه دفع می شود ولی رفع نخواهد شد.
خدا را شکر از زبان یکی از اصول گرایان شنیدیم برای اغنای معترضان باید کاری کرد. ولی جناب آقای توکلی بسیاری از دوستان و همفکران شما اصلا معترضان را به حساب نمی آورند که برای اغنایشان کاری بکنند. بدرود (408893)
 
۱۳۸۹-۱۲-۰۱ ۱۷:۴۶:۲۴
اتفاقا سؤال من از آقای توکلی این است که چرا با افزایش برخوردهای درون گروهی در جبهه اصولگرایی و قوای کشور، مخالفان را گسترده تر می کنید؟ (409227)
 
۱۳۸۹-۱۲-۰۱ ۱۷:۴۸:۲۴
آقا محمد، حالا اگر آشوبگران نخواهند قانع شوند و به هز قیمی، حتی خشونت بخواهند حرف خودشان را به کرسی بنشانند چه کار باید کرد؟
تا حالا به این فکر کرده ای؟
مگر نظام در این همه ماه بعد از انتخابات غیر از منطق و صبر کار دیگری در مقابل آن ها انجام داد؟
آن ها چه کردند؟ جز اینکه لحظه لحظه بی منطق تر و کودتایی تر عمل کردند؟
خواهشا جواب دهید که در مقابل کوتاگران سبزی که به هیچ منطقی جز خشونت رضایت نمی دهند چه باید کرد؟ (409228)
 
نصر
۱۳۸۹-۱۲-۰۲ ۱۰:۰۳:۵۹
با سلام

آقای محمد،
دوستان و همفکران آقای توکلی معترضان را به حساب مساورند و برای اقناعشان هم کار می کنند . آنچه در بخش هایی از سایت الف میاید و در ماه های ابتدایی اعتراضات پس از انتخابات بیشتر بود به این منظور است . اما کسانی که آقای توکلی خطاب به آنها حرف زده است معترضان را آدم هایی که ارزش حرف زدن داشته باشند به حساب نی اورند و فقط به آنها فحش - از انواع مختلف سیاسی ، ایدئولوژیک و اخیرا رکیک - می دهند . این کار نادرست و شری است که به قول قران کریم حتما آن را خواهند دید و به نظرم این فحش ها و شیوه های نادرست گریبانگیرشان را خواهد گرفت. فرزندانشان در خانه و فرزندان فکری شان - کسانی که با روش های اینها اجتماعی می شوند - به آنها همین حرف ها را خواهند زد.
البته آقای توکلی باید راه حلی هم برای بیان اعتراض آنهایی که به نظر آقای توکلی کاملا در اشتباهند اما از نظر خودشان محقند ارائه دهند (409560)
 
daneshju
۱۳۸۹-۱۲-۰۲ ۱۵:۲۹:۲۵
سلام
شما اگه پاسخی نشنیدی و اگه واقعا دنبال حقیقتی خودت برو سراغ جوابا.
منم می تونم کمکت کنم.
basiraat.mihanblog.com (409690)
 
حسن
۱۳۸۹-۱۲-۰۲ ۱۶:۱۹:۵۲
مطمعنی که اینایی که گفتی واقعا همفکران خود آقای توکلی اند؟! (409713)
 
عرفان
۱۳۸۹-۱۲-۰۱ ۱۳:۲۳:۱۱
با تشکر از این سخنرانی آقای توکلی به استحضار می رساند انتظار ما از نمایندگانمان بیش از اینها ست اگر طرف مقابل اشتباه فاحشی انجام داده دیگر نباید به اشتباهات خودمان بررسی و اصلاح کنیم
من به سبز و غیر سبز کاری ندارم ولی باید آن اصل قانون اساسی که تجمع و راهپمیایی بدون سلاح را مجاز می داند، عمل کنیم(تجمع و راهپیمایی موافقان را نمی گویم)
کدام مخالف قانونی ،در سالهای اخیر بدون درگیری توانسته تجمع بر گزار کند؟ (408951)
 
۱۳۸۹-۱۲-۰۱ ۱۳:۲۵:۳۱
جناب آقاي توكلي
با سلام. من به واسطه دوستي شما را مي شناختم و به شما ارادت داشتم.
اما الان به شما احترام مي گذارم و شما را نيز در بي تدبيري مسئولان نظام شريك مي دانم. چون مرا نمي شناسيد آنچه در دل دارم را بيان مي كنم آقاي توكلي من بسيجي بودم به جبهه رفتم اعتقاد داشته و دارم هرگز در كار اداريم خيانت نكرده ام ولي امروز آرزيم اين است كه بتوانم از زير بيرق جمهموري اسلامي خلاص شوم تا شاهد ظلمها و بي عدالتيهايي كه به نام دين در نهادها و ارگانهاي حكومتي مي بينم نباشم. من هم معتقدم كه از جمهوري اسلامي نه جمهوري مانده است و نه اسلامي. اين حرفهاي يك فرد احساساتي نيست اين را با تمام وجودم ديده ام .
آقاي توكلي قرار نبود ما يك عده اي كه در حكومت هستيم غنايم را بين خود تقسيم كنيم و اگر كسي حرفي زد كه مخالف نظر ما بود فتنه گرش بناميم آنچنانكه امويان امام حسين را فنته گر مي ناميدند.فان الشاهد هو الحاكم
خدا همه ما را به راه راست هدايت فرمايد. (408953)
 
مهران
۱۳۸۹-۱۲-۰۱ ۱۳:۲۶:۲۸
آفرین یر آقای توکلی که با این مطلب عقلانی و ولایتی بصیرت بالای خود را نشان داد.
متاسفانه امروز شاهد هستیم بعضی افراد به خاطر داشتن عقده از بعضی دیگر بی بصیرتی و بی ریشه بودن خودشان را اثبات می کنند. (408954)
 
حسین
۱۳۸۹-۱۲-۰۱ ۱۳:۳۲:۲۰
می بینم که آقای توکلی دارند یه خورده عاقلانه تر و واقع بینانه تر! نظر می دهند. (408960)
 
۱۳۸۹-۱۲-۰۱ ۱۳:۳۲:۳۱
رخورد با این فتنه علاوه بر اقتدار که باید بیشتر هم بشود به تدبیر و اقناع محتاج است. بدون کمال این دومی، فتنه دفع می شود ولی رفع نخواهد شد.


یک کلام حرف درست و حسابی!


البته با صبر میتوان دقیقا به این نتیجه رسید که این باقی ماندگان ، از همان ابتدا معترض به انتخابات نبوده اند بلکه آب را گل آلود دیده ، می خواستند ماهی بگیرند (408961)
 
۱۳۸۹-۱۲-۰۱ ۱۸:۵۱:۵۷
دوست گرامی میشه بفرمایید از آب گل آلود قرار چی گرفته شه؟؟؟؟ خداوند در قران می فرماید کسانی که کفر می ورزند بر چشم و گوش و دلشان پرده خواهد گذاشت اگر حتی یک ذره انصاف داشتی اینگونه سخن نمی گفتی این حکومت امکان تامین نیازهای اولیه یک جوان رو نداره حتی قادر به تشکیل خانواده نخواهد بود حالا رفاه اجتماعی و مسائل دیگر پیش کش یه مثل قدیمی هست که می گه آدم گشنه دین و ایمان نداره اگر جامعه با همین وضع پیش بره شک نکنید که این روزها مثل بهشت خواهد بود (409277)
 
حسن
۱۳۸۹-۱۲-۰۲ ۱۶:۳۲:۴۷
آخه آقایونه معترض، یا سبز هرچی که هستید:
شما مگه معترض نبودید خوب دمتون گرم چرا با آمریکا موضع گیری نکردید؟
چرا با انگلیس موضع گیری نکردید؟
منم معترضم
ولی هروقت آمریکا و انگلیس دستشون به این کشور رسیده چاپیدنمون.
غیر اینه؟!
شماها نمیدونم خودتون که می گید بی شمارید فکر کردید فقط خودتون فهمیدید که تو این کشور بی عدالتی هست؟
فکر کردید خودتون می دونید تو این کشور پارتی بازی میشه؟
چرا نمی فهمید راهش این نیست؟
حیف شما نبود که با کسای که دستشون به بیش از دویست و پنجاه هزار تا از جوونامون آغشته هست همسو بشید؟
یعنی عقلتون نرسید اول باید نسبت به اینا موضع بگیرید بعد انتقاداتتون رو بگید؟
شماها می تونستید برا این کشور نقطه امید باشید. می تونستید جلو خودسری های این آقای احمدی نژاد رو بگیرید ولی هیچ کار مثبتی نکردید هیچ کشور رو به عقب بردید.
برا اینه که یه آدم باهوش انقلابی اصیل رهبریتون نکرد. برا اینه که رهبری شما از آمریکاست. برا اینه که مدام خودتون رو گول می زنید که ما مردمی هستیم ولی در حقیقت دارید کاری رو می کنید که آمریکا می خواد.
کسی نبود بهتون بگه باید موضع گیری کرد بعد اعتراض کرد. تو خود اون آمریکا هم که سنگشو به سینه می زنید تا از هزار تا جا براعت نکنی نمی زارن حرف بزنید
کی می خواین اینو بفهمین خدا می دونه..! (409716)
 
زضا
۱۳۸۹-۱۲-۰۱ ۱۳:۴۷:۴۲
جناب اقای دکتر! خیلی از معترضین ،فتنه گر نیستند وفادار به نظام وارزشهای انقلاب،اما:
1-آیا به قانون درست عمل می شود؟یا هرکسی به نفع خود وجناحش تفسیر می کند.
2-ایا خبرگان رهبری که منتخب مردم است به وظیفه خود عمل کرده؟ ایا در این زمینه مردم رااقناع نموده؟ چرا کارها مخفی مگر مردم نامحرمه این نظامند!
3-وجدانن شورای نگهبان به نظرشما جناحی عمل نمی کند.
4- چرا ما با مردم راست وحسینی نیستیم ،از چه می ترسیم! (408969)
 
۱۳۸۹-۱۲-۰۱ ۱۴:۰۲:۱۶
اقای توکلی انچه از افراد فتنه باقی مانده همان ها هستند که به هر حال با کل نظام مخالف بوده و هستند برای این افراد نام موسوی توکلی و احمدی نژاد یکی است فقط حالا موسوی علم خوبی است برای ضربه به نظام شما هم بخوبی میدانید که برخورد سازمان منافقین با موسوی چگونه بوده و او را قاتل کشته های خودشان در طول سالهای 67 و 68 میخواندند حالا یکباره از او حمایت میکنند و مطمئن هستم حاضرند با او عکس یادگاری هم بگیرند لذا برای اینها شخص و گفتار اصلیت ندارد هر چه و هر که بتواند کوچکترین کمکی کند برای ضربه به نظام ومردمی که از این نظام حمایت میکنند اینها تا اخر پشتش هستند بنابراین حرفهای شما قشنگ است اما متاسفانه کارایی ندارد (408981)
 
۱۳۸۹-۱۲-۰۱ ۱۴:۰۷:۴۱
نكته اي كه بايد به ان دقت داشت همين است غفلت مسولان مديران ودست اندر كاران نظام از دليل اعتراضها . به خود بياييد كسي دنبال از دست دادن استقلال كشور نيست اصلا كسي دنبال پرداختن هزينه هاي نا معقول مالي جاني بابت تغيير ات در جامعه نيست همه ميخواهند به نوعي به گوش شما پشت ميز نشينان حكومتي برسانند كه بابت ميليونها تومان حقوقي كه از بيت المال ميگيريد دوريال كار كنيد براي مردم مردمي كه اين كشور را انقلاب را وحتي شما را دوست دارند از باند بازي و اقازاده پروري حذر كنيد همه ما در برابر خدابه خاطر كارهايمان بايد پاسخ گو باشيم اين كم كاريها و به كجراهه رفتن شما مسولان است و انتقاد ناپذيري شماست كه باعث شده بيگانگان حتي از ترقه بازي بچه ها در كوچه هم براي شما ماجرا درست كنند كمي به خود بياييد اگر شما درست مديريت نمي كنيد تقصير امريكا نيست تقصير هيچ كس نيست غير از خودتان. (408986)
 
معین
۱۳۸۹-۱۲-۰۱ ۱۵:۱۰:۱۸
تفاوت بین دموکراسی و دیکتاتوری این است که در دموکراسی حق اعتراض و آزادی بیان و (پس از بیان) وجود دارد. اما در دیکتاتوری نه
حالا قضاوت با شما
ایران به کدام مورد نزدیک تر است؟! (409048)
 
مسعود
۱۳۸۹-۱۲-۰۱ ۱۷:۳۴:۲۰
در جامعه اي كه رئيس جمهور 8 ساله مملكتش اجازه صحبت ندارد كسي كه دو دوره با راي بيش از 20 ميليون راي به عنوان رييس جمهور انتخاب شده است و هنوز هم در بين مردم داراي پايگاه اجتماعي قوي و محبوبيت است چه مردمسالاري وجود دارد؟ وضعيت آزادي بيان چگونه است؟ چه مي توان گفت در مورد جامعه اي كه در مجلسش سايت فراكسيون اقليت مجلسش كه به هر حال نماد نظرات بخشي از مردم هستند فيلتر مي شود؟ شما خود بگوييد آقاي توكلي.. در مورد جامعه اي كه به مخالفان فكري دولت كوچكترين تريبوني داده نمي شود ولي در عوض از طريق تريبونهاي مختلف از صدا و سيما بگيريد تا نماز جمعه و روزنامه هاي هوادار و سايتهاي رسمي دولتي بي سابقه ترين توهين ها و حمله ها به مخالفان مي شود؟ آقاي توكلي .. شما تا حدود زيادي از انصاف برخورداريد در اين موارد چه مي گوييد؟ معترضين چگونه مي توانند به صورت مسالمت آميز و كاملا قانوني و به دور از تنش حرفشان و اعتراضشان را به گوش مسوولان و دولتمردان و قوه قضاييه برسانند؟ لطفا يك راهكار كاملا قانوني و مشخص ارائه دهيد ما مطيع خواهيم بود. (409221)
 
قانون دوست
۱۳۸۹-۱۲-۰۲ ۱۶:۰۷:۰۷
دوست عزیز لطفا اضافه کنید اعتراض از طریق قانون نه از به خیابان کشیدن جوانان و درست کردن راه ننگ. اعتراض این نیست که یا راه من یا به خیابان کشیدن طرفدرانم. من با آقای توکلی موافقم که نباید دامنه این اعتراضات گسترده شود. ولی‌ مخالفم که دختر رفسنجانی‌ ظرف چند ساعت آزاد بشه ولی‌ یک مهره کوچک در بند باشه. فائزه با سیستم مخالف هست ولی‌ یک جوان از نابرابری‌ها شکایت داره. جوون رو باید کمک کرد، ولی‌ فائز‌ها و مهدی‌ها رو باید در بند کرد. (409434)
 
محمد
۱۳۸۹-۱۲-۰۱ ۱۵:۳۰:۰۳
چند وقتي بود از سايت شما خداحافظي كرده بودم اين تيتر باعث شد دوباره به سايت شما برگردم.درود (409086)
 
امیرعلی
۱۳۸۹-۱۲-۰۲ ۱۶:۴۶:۲۱
محمد آقا با احساسی صحبت کردن کار درست نمیشه..!
یعنی شما با یه تیتر نگرشتو عوض می کنی؟!
بله تیتر قشنگه. الف هم از خیلی از این رسانه های دیگه بهتره ولی فایده چیه؟
تا اینایی که خودشون میگن خیلی زیادن و معترضن دامن خودشون رو از منافقین و سلطنت طلب پاک نکنن کار درست نمیشه. چون امکان نداره پدر مادرای شهدا باهاشون کنار بیان. (409721)
 
۱۳۸۹-۱۲-۰۱ ۱۵:۳۴:۳۸
سایت الف نیوز

1- بنظر اینجانب بسیارکسانی که امروز دامنه جبهه مخالفان را کسترده می کنندبیشتر دنبال مقاصد سیاسی هستند تا حفظ انقلاب ودفاع از رهبری

2- آقای قاسمی گفتند که پدر خوانده فتنه هاشمی است آیا این همان حرف گنجی نیست که به هاشمی عالی جناب سرخپوش می گفتند

3- ایا اگر برای مملکت مشکل بزرگی بیافت چه کسی می تواند غیر از هاشمی به رهبری کمک کند کسی که در کلان کشور ومسائل اجرایی در حد یک کارشناس مسائل را می داند

4- پس افرادی که اینگونه دایره مخالفان را کسترش می دهند می دانند چه می خواهند وخود با ایجاد مکتب ایرانی و وعاظ ولایی در آیند ه فکر می کنندوحتی برای آینده رهبری فکر کردهاند

امیدوارم مطالب دچار سانسور نشود (409093)
 
دانشجو
۱۳۸۹-۱۲-۰۳ ۱۰:۵۲:۱۰
رهبری نیازی به لطف و کمک آقای هاشمی ندارند آقای هاشمی بهت است بروند یاد بگیرند اول نامه کلمه سلام را استفاده کنند که سلام نام خداوند است و وقتی بنده ای به بنده سلام میکند در حقیقت نام خدا بین آن دو جاری میشود (410149)
 
حسن
۱۳۸۹-۱۲-۰۱ ۱۵:۵۸:۴۰
با سلام
آقای توکلی یعنی بعد از دو سال که خود فتنه گران به واهی بودن تقلب اعتراف کردند و دیگر آنرا مطرح نمیکنند اگر کسی اقنا نشده باشد تا ابد نیز نخواهد شد .
آیا منظور شما از گسترش جبهه مخالفان همان خواص بی بصیرت و ساکت نیستند که هنوز به مواضع سال قبل خود با همه این فتنه گری ها پایبند هستند؟
ما مردم اتفاقا بیشتر خواستار تصفیه این خواص ساکت هستیم چون اگر این ها نبودند فتنه تا بحال هفت کفن پوسیده بود .
ضرر این خواص از فتنه گران به مراتب بیشتر است و اگر به بهانه هائی نظیر عدم گسترش فتنه گران الان با اینها برخورد نشود در آینده شاهد فتنه هائی خواهیم بود که فتنه اخیر در مقابل آن کوچک است. (409124)
 
قاسم جباری
۱۳۸۹-۱۲-۰۱ ۱۶:۰۲:۳۳
آقای توکلی
با سلام؛
فضای\"الف\" خیلی سیاسی شده و مسائل اقتصادی را فراموش کردید. شرکت های خارجی در حال کلاه گذاشتن سر میرکاظمی و قلعه بانی هستند؛ لطفاً به داد نفت برسید:
http://www.naftnews.net/view-10625.html (409130)
 
mihan
۱۳۸۹-۱۲-۰۱ ۱۶:۰۶:۳۰
جناب آقای توکلی به خاطر موضع گیری هوشمندانه سیاسی شما تشکر می کنم.
میلاد رحمه للعالمین بر همه مبارک باد.

بدون کمال این دومی، فتنه دفع می شود ولی رفع نخواهد شد.
فضای سیاسی کشور را بارحمه للعالمین, برای اظهارنظر منتقدان و مخالفان و گفت‌و‌گوهای سیاسی در چارچوب قانون اساسی باز كنید،
نظرات درست مخالفان را با انصاف‌گرایی و سپاسگزاری بپذیرید و پاسخ‌های منطقی‌شان را در برابر انتقادات و نظراتی كه منطقی نمی‌دانید ارائه نماید. (409139)
 
علي سعيدي
۱۳۸۹-۱۲-۰۱ ۱۶:۱۷:۵۰
آقاي توکلي! واقعا دلتان را به چه خوش کرده ايد؟
\"لن ترضي عنک اليهود و النصري الا ان تتبع ملتهم\".
تا زماني که حکومت اسلامي هست، نفاق هم هست و تا نفاق هست فتنه هم هست. اتفاق با استدلالاتي عين استدلالات شما است که وهابيون اميرالمومنين علي عليه السلام را متهم به بي تدبيري مي کنند. اقناع چه کسي؟ اقناع معاويه ها؟ کدامين عقل سليم مي پذيرد که چون فلاني گردن کلفت محل است و آدمهايش را به خيابان مي ريزد و سطل آشغال آتش مي زند ، بايد اقناعش کنيم و احترام سبيلش را نگهداريم؟
در 25 بهمن ، نه بحث انتخابات مطرح بود و نه دولت. بحث وجحود اصل اسلام بود. مگر خانواده هاي فاسد شمال شهري که شب روزشان را با بي بي سي تنظيم مي کنند اقناع شدني هستند؟ خودمان را گول نزنيم. (409148)
 
محمد
۱۳۸۹-۱۲-۰۱ ۱۶:۳۶:۲۴
جناب توکلی
برای این حرفها خیلی زود خیلی دیر شد
ریزش از رویش بیشتر شده پنبه ها باید از گوش خارج کرد (409176)
 
ناشناس
۱۳۸۹-۱۲-۰۱ ۱۶:۳۸:۳۲
جناب آقای دکتر توکلی با سلام
از سخن شما اینطور برداشت می شود که چون حکومت ایران یک حکومت مردمی است، حق دارد حقوق عده ای از شهروندان این کشور (هرچند اندک) را برای تجمع و بیان دیدگاههایشان نسبت به اداره کشور (ولو اینکه صحیح نباشد) نادیده گرفته و از آنها سلب نماید.
اگر به آنها اجازه داده شود در مکان و زمانی مشخص و با رعایت قانون حرف خود را بزنند، فضای جامعه آرام و مردم احساس همدلی بیشتری با حاکمیت خواهند داشت. مغرضین و اخلالگران شناخته ودر صورت عمل مجرمانه توسط نیروی انتظامی بازداشت میشوند. مشکلات ناامنی و کاهش سرمایه اجتماعی ومواردی که شما اشاره کردید ازبین میرود .
اقناع اقلیت (هرچنداز نظر شما قلیل)بدون احقاق حقوق آنها (حق برگزاری تجمع و بیان آزادانه)آب در هاون کوبیدن است. کم هزینه تر آن است که حقوق اقلیت طبق قانون اساسی کشور محترم شمرده و ادا گردد. (409178)
 
۱۳۸۹-۱۲-۰۱ ۱۷:۱۳:۴۸
منم معتقدم هر چقدر باعث اتحاد بیشتر مخالفان بشیم و خودی های بیشتری را به سمت انها بفرستیم به ضرر ماست.مثلا من هنوز معتقدم حساب خاتمی و هاشمی را باید جدا کنیم.در هر صورت اینها هواداران بسیاری دارند و وزنه ای هستند که اگر ان طرف نباشند به نفع ماست. (409200)
 
مبعث آزاد
۱۳۸۹-۱۲-۰۱ ۱۷:۵۹:۲۵
اگر رابطه حكومت با مردم بر اساس فصل حقوق ملت در قانون اساسي شكل بگيرد، مشكلات حل مي شود. اما اگر ملاك مشخصي وجود نداشته باشد، وضعيت از شرايط فعلي بحراني تر مي شود.
مجازات قبل از محاكمه بر اساس قانون اساسي جرم است. توهين به افراد حتي بعد از محاكمه و اثبات مجرميت، تخلف و جرم است و ... (409238)
 
برادر ایمانی دوستدار شما
۱۳۸۹-۱۲-۰۱ ۱۸:۱۶:۲۳
اما در باره آن دو شکست خورده:
از آنجا که در سیره امیرالمومنین و فرد مسیحی که زره ایشان را به تصرف در آورده بود اگر خوانده باشید ایشان هرگونه ابراز ارادت قاضی نسبت به خود را بر نتافتند، حال آنکه ارادت ویژه حداقل هفت نفر از این آقایان در شورای نگهبان به یک طرف و تبلیغ آن فرد نه تنها نکوهش نمی شود بلکه عین عدل خوانده می شود! به شما پیشنهاد میکنم به جای این نطق های قرا با رجوع به سیره آقا امیرالمومنین پیش از آنکه دیر شود از راه کج باز گشته و در راه تبلیغ ارزشهای اسلامی بکوشید. بی شک در نظامی که ادعای پیروی راه علی را دارد عدم اتباع از سیره روشن حضرت تنها نشانگر دروغگویی و ژاژ خایی سران خواهد ّبود.
و من الله توفیق (409253)
 
امیر
۱۳۸۹-۱۲-۰۱ ۱۸:۴۴:۱۹
اگر مبنای خوب و بد بودن یک حکومت، موضعگیری آن در برابر آمریکا و اسرائیل است با این حساب حکومت صدام حسین بهترین حکومت دنیا بود. نه آقای توکلی مبنا و مصداق، میزان دموکراسی، آزادی بیان و به قول دوستمان آزادی پس از بیان و میزان اخلاقیات در جامعه است. (409271)
 
يك روزنامه نگار
۱۳۸۹-۱۲-۰۱ ۱۹:۱۹:۲۲
آقاي توكلي گرامي اگر در اين ممكلت به شما و سايتتان و نمايندگان مجلس اجازه دادند كه درباره درستي سخنان ‌آقاي شريعتمداري درباره شهيد صانع ژاله تحقيق كنيدو نتيجه را به مردم گزارش دهيد. مي‌توانيم بگوييم كه اندكي از سخنان شما بوي حقيقت مي دهد.
وگرنه عرض خود مي‌بري و زحمت ما مي‌داري. (409292)
 
شزفی
۱۳۸۹-۱۲-۰۱ ۱۹:۲۰:۳۷
انصافا فقط با یک طرف برخورد کردن نتیجه ای غیر از این ندارد طرف دیگر دارد جعل مدرک میکند مکتب ایرانی می سازد رحیمی ها هنوز سرکارند به مجاس اهانت میکنند به قوه قضاییه حمله می کنند کهریزک هم فراموش شده خوب جوان احساساتی تحریک مشود تا دردسر بیشتر نشده دو طرف را اصلاح کنید (409293)
 
حسین
۱۳۸۹-۱۲-۰۱ ۲۰:۱۵:۱۶
شما که نمی تونید در مورد خودتون قضاوت کنید. که حق هستید یا باطل. مردم باید قضاوت کنند که حق قضاوت را از مردم گرفته اید.

بیشترین تلاش برای برقراری با امریکا را دولت اقای احمدی نژاد انجام داده است. باز هم می گویید مخالف امریکا؟ واقعا کدوم رو باید باور کرد! (409314)
 
علیرضا
۱۳۸۹-۱۲-۰۱ ۲۰:۵۷:۲۹
با سلام
آقای توکلی ، شما چرا هم نوا با دشمنان و ایادی آنها، آیه ی یاس برای مردم می خوانید؟
جناب عالی بفرمایید برای گسترده نشدن جبهه مخالفان همه ی مردم ایران کنار خیابان ها ردیف بنشینند تا چند وطن فروش بی منطق و شکست خورده سیاسی هرغلطی خواستند بکنند. و ما اسباب پخش اراجیف آنها را هم فراهم کنیم؟ آنها به هیچ قانون وحساب واخلاقی پایبند نباشند؟ آنوقت ما می شویم با انصاف؟
آقای عزیز 32سال است درو دیوار این کشور پر است از آیه و حدیث و روشنگری ، پر است از آثار جنایت وخیانت امثال این معترضین چرا قانع نشدند؟
آنها می گویند نظام جمهوری اسلامی باید سرنگون شود. ولی فقیه نباید باشد، اگر هست باید مطیع ما باشد، مردم حزب الله یا باید بمیرند یا باید نوکر ما باشند تا ما قانع شویم.
چرا نمی خواهید بفهمید؟ مگر از ابتدای خلقت بشر تا کنون تمام پیامبران و امامان و دانشمندان توانستند انسان های متکبر و مستکبر وطاغوتی و عصیان گر و قدرت طلب را قانع کنند که ما دومی ی آن باشیم؟
والسلام (409340)
 
۱۳۸۹-۱۲-۰۱ ۲۱:۱۶:۵۴
آقای توکلی عزیز با فحش وتهمت وافترا نمی توان مملکت را اداره کرد اگرقرار باشد براحتی هرکسی را قبل از اینکه در محکمه ای عادلانه محکوم شده باشند خائن نامید آنوقت هرکسی میتوانددیگران را هم بعنوان اینکه حقوق مردم را پایمال میکنند خائن بدانند یا کسانی که با خلافهای دولت مماشات میکنند خائن بدانند پس بهتر است که حریم ها را نشکنیم والا آنوقت دیگر هیچ مرزی باقی نخواهدماندآیا بهتر نیست که بزرگان درس اخلاق ومتانت وصبوری یادکوچکترها بدهند چرا به آنهایی که خائن مینامید حتی اجازه دفاع نمیدهید آیا این عدالت وانصاف است که شانه روز گروهی وکسانی را به انواع تهمت وافترا محکوم کنید اما فرصت حرف زدن به آنها نمیدهید آیا پایمال کردن همین حق قانونی ومدنی ودینی خیانت نیست این را گفتم تکلیفم را اداکنم هرچه امیدی ندارم که همین مطلب را هم چاپ کنید (409351)
 
علی
۱۳۸۹-۱۲-۰۱ ۲۱:۱۸:۳۰
در خصوص موسوی و کروبی مسئله فرق میکند و اینها نسبت به انقلاب تغییر موضع داد هاند ولیکن یک عده با سیاست و به هوشیاری در پی انتقام و حذف افرادی هستند که نسبت به انقلاب و رهبری نظر منفی ندارند بلکه با شخص احمدی نژاد در خصوص اداره کشور اختلاف نظر دارند پس حذف هاشمی با این اوصاف به صلاح نیست و حذف او فرصت افراد فرصت طلب را بیشتر میکند خوب است بدانیم که امام در خصوص یاران خود چنین گفته اند:نظر امام(قدّس سرّه) از تخریب یارانش
«...احتمال قوی می‏دهم كه پس از من، برای انتقام جویی از من، به بعض نزدیكان و دوستانم تهمت ها ـ كه من آنها را ناروا می‏دانم ـ بزنند و به آتشی كه باید مرا بسوزانند آنان را بسوزانند و احیاناً به صورت دفاع از من، انتقام مرا از آنها بگیرند.» (صحیفه امام، ج‏17، ص 90)

دلسوزان واقعی انقلاب در نظر امام(قدّس سرّه)
«...كسانی كه سالها و بارها چه قبل و چه بعد از انقلاب امتحان خود را در تعهد به اسلام و انقلاب داده‏اند و در این راه به پای چوبه‏ های‏دار رفته و زندانها كشیده و ترور گشته‏ اند و سلامت خود را از دست داده‏ اند و تحت شكنجه‏های شاه برای استقلال و آزادی مبارزه كرده‏ اند، یقیناً دلشان به حال انقلاب و ثمرات آن، نه تنها كمتر از دیگران نسوخته كه بیشتر می‏سوزد و مسیر ارزشی و الهی و پرطراوت خویش را به هیچ وجه عوض نمی‏كنند....» (صحیفه امام، ج‏21، ص 156) (409352)
 
حسین
۱۳۸۹-۱۲-۰۱ ۲۱:۲۰:۲۳
پیشنهاد من این است با توجه به اینکه عقلای قوم چه اصلاح طلب و چه اصولگرا (غیر از افراطیون ) که هاشمی رفسنجانی را قبول دارند و مناصب حکومتی وی نیز به اندازه کافی مهم و راهبردی است ، طرح آشتی ملی با ارائه طرحهای وی اجرا گردد . (409356)
 
Mamad
۱۳۸۹-۱۲-۰۱ ۲۱:۵۱:۱۶
Mamnune aghaye Tavakoli ke hade aghal matalebe mohemi ra matrah kardan. Eghna, razi kardane mokhalef, gush dadan be mokhalefin kheili bi darde sar tar kam hazine va aghelane mibashad. (409367)
 
۱۳۸۹-۱۲-۰۱ ۲۱:۵۷:۳۳
ای کاش واقعاً هدف مقابله با فتنه بود، آنچه ما می بینیم حذف افرادی چون محمد خاتمی است که مبادا رقیب شوند، وگرنه ایشان نه در راهپیمایی شرکت کرده و نه علیه نظام سخن گفته، فقط به نحوه برخورد با مخالفان انتقاد داشته و قبل از انتخابات از موسوی حمایت کرده، ایها که جرم نیست، مگر اینکه بپذیریم دیکتاتوری است. از همه مهم تر پس از هشت سال ریاست جمهوری نه بانکی دارد و نه برای خود وخانواده اش جایگاهی ساخته است و آقازاده ای هم نپرورانده است و یا سید حسن که معلوم نیست جرمش چیست چرا که طرفداران دولت مثل رجانیوز پیش از انتخابات هم از ایشان انتقاد می کردند! (409370)
 
پیمان حاج محمودعطار
۱۳۸۹-۱۲-۰۱ ۲۲:۲۵:۳۹
از شجاعت و صراحت لهجه آقایان احمدتوکلی و علی مطهری در خصوص مسائل چندروز گذشته سپاسگذاری می کنم. ولی پرسشی که درچندسال گذشته همیشه مطرح بوده است اینکه چرا نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخصوص تخلفات متعدد دولت و قوه مجریه از اجرای مقررات و قوانین موضع گیری صریح و قاطع نمی کنند.مابه کرات دیده ایم که دولت دراجرای بموقع مصوبات مجلس سهل انگاری کرده و یا برخی ازآنهارا اصولا اجرا ننموده است. تخلفات عدیده مالی در نحوه هزینه کردن بودجه ها نیز بسیاراست. تاخیر دولت درارائه لایحه بودجه درموعدزمانی مناسب درچندسال گذشته به یک موضوع عادی برای رئیس جمهور تبدیل شده است و هربارکه باتاخیرزیادلایحه بودجه رابه مجلس تقدیم می نمایدبصورت امرانه تقاضای تصویب فوری آن رامی دهد. اصولاتاخیر دولت درارائه لایحه بودجه برای همین منظوراست.موضع همه مادربرخوردباسران فتنه ، و فتنه گران همان موضع مقام معطم رهبری است. اما این توقع راهم از وکلای مردم داریم که درخصوص عملکرددولت صرفنظراز مجادلات سیاسی بین سران فتنه و رئیس جمهوری ، دقت و قاطعیت لازم داشته باشند. (409386)
 
۱۳۸۹-۱۲-۰۱ ۲۳:۲۸:۲۳
حكومت با كفر ميمونه اما نه با ظلم (409423)
 
ناصح
۱۳۸۹-۱۲-۰۱ ۲۳:۳۷:۲۵
دو نکته ای که آقای توکلی فرمودند صحیح است باید مواضع مسئولین محترم کشور با ادبیات دوستانه و با نگرش خیر خواهی و مصلحت اندیشی برای کشور و همه مردم بیان شده یا نوشته شود با زبان نرم نتایج بهتری بدست خواهد آمد لشکر کشی مردم علیه مردم چاره کار نیست و اوضاع را خرابتر میکند و برحجم کینه ها می افزاید مرحوم جلال آل احمد در جایی نوشته است هر دعوایی از دعواهای بشری اگر با کدخدامنشی حل شد که شده وگرنه زمینه کینه می شود برای دوره ها و نسل های بعدی . واگرایی و اختلاف میان مسئولین قبلی و فعلی کشور و تحریک هواداران افراطی و نادان باید جای خود را به همگرایی و وحدت بدهد لجبازی طرفین کشور را دچار مخاطره و آسیب خواهد ساخت در این شرایط حساس که بر منطقه حاکم است به آینده ایران اسلامی بیندیشیم فردا دیر است . (409427)
 
۱۳۸۹-۱۲-۰۱ ۲۳:۴۰:۵۹
به نام خدا بی جهت مردم را از نظام ناراضی نکنید مردم هم دور فتنه نخواهند چرخید و فتنه گران را تنها خواهند گذاشت .ما ملت خوبی داریم ولی قدر این ملت را نمی دانند . یکی از موارد نارضایتی مردم مشکلات معیشتی مردم است بخصوص قشر کارمندان که دو سال است تصویب می کنند افزایش حقوق برای کارمندان تامین اجتماعی در سال 88 برابر20 درصد و سال 89 افزایش 6درصد . همین توقع ایجاد کردن در کارمندان و ندادن حق و حقوق آنها آیا ایجاد نارضایتی نمی کند . متاسفانه مجلس این دوره جماعت قشر کارمند رافراموش کرده است . در این دو سال اینهمه هزینه ها بخصوص هزینه درمان بالا رفته ولی حقوق کارمندان تکان نخورده است می گویند دلتان را به یارانه خوش کنید چرا نمایندگان مجلس پس از تصویب قانون افزایش حقوق و عدم اجرای قانون توسط دولت سکوت کرده اند انسان سیر چه می داند از کارمندان گرسنه تامین اجتماعی چه می گذرد نمایندگان این دوره به داد ما نرسیده اند و کل کارمندان تامین اجتماعی از عدم اجرای قانون افزایش حقوق ناراضی هستند شما را به خدا به داد ما برسید شصت هزار نفر کل کارمندان تامین اجتماعی را ناراضی کردن کار پسندیده و خدا پسندانه ای نیست .اینثدر بی تفاوت نباشید . (409430)
 
۱۳۸۹-۱۲-۰۲ ۰۰:۰۵:۵۳
این فتنه که شما می گید زمانی حل می شود که نظر مخالف را به رسمیت بشنا سید وایران را برای همه ایرانیان داخل بخواهید ما چیزی جز فحاشی و توهین به قشر اصلاح طلب از جانب شما ندیدیم

آیا این جسارت را دارید یک رای گیری بذارید و یا یک راهپیمائی برای طرفداران اصلاحات تا ببینید سرکوب آنها را از اعتراض منصرف کرده یا منطق شما عده ای را از اعتراض منصرف کرده
همین که کامنت کسانی که با شما هم عقیده نیستند در صفحه نمی گدارید نشان از یک نوع دیکتاتوری هست (409449)
 
امیرعلی
۱۳۸۹-۱۲-۰۲ ۱۶:۵۲:۰۸
مخالفان هم وقتی مشکلشان حل می شود که از آمریکا و اسرائیل اعلام براعت کنند. وقتی مردم به حرفشان توجه می کنند که حس نکنند دارند با کسایی که به نظرشون عامل آمریکا هستند صحبت می کنند.
شما جسارت دارید از منافقان اعلام براعت کنید؟
جسارت دارید از آمریکا و اسرائیل اعلام براعت کنید؟
چندوقته این وضع رو بپا کردید؟ تاحالا یکبار خودتون یا بقول رسانه های آمریکایی که پشتیبانی تون می کنند از دشمنای قسم خورده این مملکت اعلام برائت کردید که حالا منتظرید مردم بهتون رو بیارن؟
نمی خوام بگم هیچ کدوماتون انصاف ندارید. ولی لابد تاحالا به این موضوعات توجه نکردید! (409724)
 
حسين. الف
۱۳۸۹-۱۲-۰۳ ۰۸:۱۱:۳۱
همينه ديگه. شما نميتوني براي ابراز نظر ديگران شرط بزاري. اين نقض دمکراسي و آزادي بيان هست. آقا شايد بعضي ها عاشق آمريکا باشن. به ما چه. بايد براي ابراز عقيدشون آزاد باشن. اگر تفکر ضد آمريکايي غالب بود و همه هم در چهارچوب قانون حرکت کنن هيچ چيز بدي اتفاق نمي افته و حتي بر عکس (410017)
 
جعفر
۱۳۸۹-۱۲-۰۲ ۰۰:۱۱:۱۲
آقای توکلی با سلام
من از شما یک سوال دارم شما قسم می دهم به خدای متعال صادقانه جواب بدهید. آیا این گونه حرف زدن شما بصورت کشف و برای دینا پخش می شوند بخاطر خدا ، اسلام ، انقلاب و مردم است ؟ یا برای عزیز کردن خودت نزد ضد انقلاب و انتقام از احمدی نژاد است؟ اما لازم است من یک توضحیی بدهم و آن هم اینست اگر برای رضای خدا و اسلام و انقلاب بود در خفا می گفتید نه در جراید
با حتارم مجدد (409453)
 
امیرعلی
۱۳۸۹-۱۲-۰۲ ۱۶:۵۳:۲۵
شماهایی که همه چیزو با احمدی نژاد می سنجید فتنه اصلی هستید.
شاخص احمدی نژاده نه؟ (409726)
 
حمید
۱۳۸۹-۱۲-۰۲ ۰۰:۴۳:۵۱
افرادی همچون آقای دکتر توکلی دین خود را به دنیا نمی فروشند. همه بخاطر داریم زمانی که دادگاه ، آقای موسوی نماینده مذاکره کننده انرژی هسته ای را از اتهام جاسوسی تبرئه کرد آقای توکلی حلال بودی طلبیدند و سیاست را در این حال کنار گذاشتند و به خدا و عقوبت کار خود در عالم دیگر اندیشه کردند . مشکل امروز کشور ما این است که برخی افراد که متصدی امورند از این موضوع غفلت می کنند وتاسف اینکه برخورد قانونی هم به دنبال ندارد . (409473)
 
دانیال
۱۳۸۹-۱۲-۰۲ ۰۰:۵۵:۴۷
جناب اقای دکتر توکلی از صحبتتان اینگونه استنباط میگردد که به عقاید و تعدد معترضان اهمیت میدهید که به دنبال اقناع آنان میباشید. برخوردهای فعلی را برای دفع اعتراضات مناسب میدانید اما رفع اعتراضات را منوط به اقناع معترضان دانسته اید. متاسفانه بعید بنظر میرسد با رویکردی که سیستم به موضوع دارد شما به هدفتان نزدیک شوید گواه این مطلب شعارهای مرگ بر ... در خانه ملت بود یعنی وقتی نمایندگان برخورد غیر منطقی و احساسی با ماجرا دارند شما چگونه از انان و بقیه انتظار قانع کردن دارید؟ (409477)
 
امیرعلی
۱۳۸۹-۱۲-۰۲ ۱۶:۵۸:۵۷
غیر منطقی رو کی گفته شما میگی؟
به نظرتون منطقی اینه که از آتیش گرفتن خیابونا ژست روشن فکری بگیرن؟ (409728)
 
وارسته
۱۳۸۹-۱۲-۰۲ ۰۱:۱۵:۳۹
جناب توکلي! هرچه زمان بگذرد بيشتر متوجه اين حقيقت خواهيد شد، متأسفانه اين روزها وقت فکر کردن در اين زمينه را نداريد. يقينا در مورد جفاها به آيت الله هاشمي رفسنجاني روزي متوجه خواهيد شد که بايد توبه کنيد اما شايد توبه تان به درگاه خداوند پذيرفته نشود، چرا که اعمال امروز شماها «ذنب لا يغفر» است! از آن رو که موجب شديد ايمان مردم به روحانيت و در نتيجه به اسلام سست شود! (409482)
 
رضا آسوده
۱۳۸۹-۱۲-۰۲ ۰۳:۱۰:۳۶
من پیشنهاد میکنم که همه با هم مهربان باشیم و همدیگر را دوست داشته باشیم و به رهبرمان که پدر همه ی ملت و سمبل ایران اسلامی است عشق بورزیم و به نظام مقدسی که خون هزاران شهید آن را آبیاری کرد و رشد داد احترام بگذاریم و نگذاریم دشمنان ما رو از معنویاتی که همه ی ملت حق دارند از آن بهرمند باشند به دور کنند و نباید اجازه دهیم فکر و فرهنگ بیگانه به قانون و زندگی ما رخنه کنه و ما را و جوانان ما رو تباه کنه و در نهایت فقط عشق و محبت و دوستی هست که میتونه همه ی این مشکلات رو حل کنه و بیاییم همدیگه رو دوست داشته باشیم تا سیاهی و ناراحتی های قلبی یمان پاک شود و من همه رو دوست دارم و رهبرم و مملکتم و جوانان و نخبگان و تمام اقشار ایران و ایران زمین را دوست دارم و تمام کسانی که خودشون رو از بدنه و جامعه دور کردند برگردند و زندگی عادی و همراه با آرامش را به خودشون و جامعه ی اسلامی و معنوی برگردونند. با تشکر و آرزوی اتحاد قلبی و معنوی کل نخبگان و اقشار جامعه دوستدار همه ی شما مردم ایران (409509)
 
امیر
۱۳۸۹-۱۲-۰۲ ۰۳:۴۷:۴۵
چیزی که هم اکنون واقعیت دارد این است که
در کشورهای مصر و تونس انقلابی واقع شده که هنوز صاحبانش تصمیمی برای اینده ان اتخاذ نکرده اند اما یک چیز مسلم است و ان اینکه گروه های مسلمان نیز در سایه دمکراسی که خواست اکثر ان مردمان است حق دارند تلاش کنند و اگر جذب مخاطب بیشتری کردند حق دارند دولت تشکیل دهند.ابراز نظرهائی از این دست که مردم ان کشورها حتما چیزی را خواهند خواست که مورد علاقه ماست تنها برای سیاستمداران ایرانی مصرف داخلی دارد!
اما با ابراز نظرتان در مورد اقناع معترضین موافقم خدا خیرت دهد. (409518)
 
امیرعلی
۱۳۸۹-۱۲-۰۲ ۱۷:۰۶:۵۵
خدا به شما و همه کسایی که با شخص شما موافقند هم خیر دهد.
اما به شرطی که این به قول شما معترضین تحلیل های یه مشت خارج نشین رو حجت ندونند.
قبول دارم در داخل هم همه اسم خودشون رو گذاشتن تحلیل گر و فقط با کلمات بازی می کنند ولی به صالحین و متدینین داخلی هم باید اعتماد کرد و به حرفاشون گوش داد.
اگر بحث هایی که رهبری درباره کرسی های آزاد اندیشی زدند و می شد اونجا باهم بحث کنید خیلی خوب ببود.
ولی خدا میدونه که اگه تمام همتمون رو گذاشتیم که برای رسانه های غربی خوراک جفت و جور کنیم کار جلو نمیره. (409730)
 
۱۳۸۹-۱۲-۰۲ ۰۴:۳۹:۴۰
خدا پدر آدم چیز فهم را بیامرزد، متاسفانه گاهی از اوقات برخی از مسئولین ما گول ترفند های ظاهری دشمنان را خورده و بدور از منطق و پیروی از احساسات آنی خود اقداماتی انجام و یا حرفهای نسنجیده ای را بر زبان می آورند که دقیقا مد نظر همان دشمنان برای اجرای اهداف پنهانشان است همینطور هم بعکس برخی از اوقات خودداری از اقدامات و یا ابراز دیالوگهایی که میتواند با انجام و یا ابرازآن ترفند های دشمنان را خنثی نماید موجب خسران می گردد.
حصول به پیروزی در مقابل دشمنان منطق ،آگاهی و فرصت شناسی و بصیرت را می طلبد.
این میسر نخواهد گردید مگر با تدبیر،درایت ،مشورت و تعمق و تعقل.
برای نمونه در ادامه فهرست وار به موضوعاتی
می پردازم که قضاوت را بخود شما و مسئولین ذیربط آن واگذار می کنم.
1- بروز فتنه : آیا به غیر از این است که با بوق و کرنا کردن موضوع در ابعادی وسیع واینچنینی خود ما مبلغ فعالتری برای فتنه گران می گردیم.
آیا بهتر نبود و نیست با تدبیر و رایزنی و ایجاد گفتگو حتی بصورتی دوستانه و کاملا خصوصی این موارد را با خواص و افرادی که از دل همین نظام بوده و هستند مطرح و حل نماییم تا اینکه با بی تدبیری و احساس و ایجاد هجمه های غیر کارشناسی غرور این افراد را تحریک و آنان را حتی اگر خود نخواهند در راستای اهداف دشمنان نظام مقدسمان قرار دهیم.
2- بنگاههای تفرقه و مفسده پراکنی: بارها شاهد عدم رضایت مسئولین و اقدامات بی نتیجه آنان در برخورد با کانالهای ماهواره ای که دین،فرهنگ و نظام مارا نشانه گرفته اند بوده ایم.
آیا برای مقابله با این کانالها بهترنیست با استفاده از ابزار های خود که اتفاقا قانونی نیز هستند این کانالها را تحت فشارقراردهیم.
برای مثال می توان با ممنوعیت توزیع و فروش و ورود کالاها و شرکتهایی که در این کانالها به تبلیغ می پردازند و بخش مهمی از هزینه های این کانالها را تامین می کننداین شبکه ها را از درآمد های اینچنینی محروم نمود تا نتوانند به حیات خود ادامه دهند. برای مثال اگر چیزی بنام اراده جمعی و حتمی متصور باشد و عده ای از داخل بدلیل حفظ منافعشان با این برخورد ها مقابله ننمایند می توان در عرض چند روز بساط شبکه هایی چون فارسی 1 را براحتی برچید.(البته بازهم اگر واقعا خواستار برخورد با آنان باشیم).
3- اجازه دهیم تاقوه قضاییه طبق روال و آرام و منطقی بر اساس رهنمود های مقام معظم رهبری با فتنه گران واقعی برخورد نماید. هر گونه اظهار نظرهای غیر تخصصی حتی توسط افراد عالیرتبه نظام تنها موجب خوراک تبلیغاتی برای بیگانگان و وطن فروشان خواهد بود. بقول آقای توکلی با سیاست و درایت افراد دخیل را رتبه بندی نموده و با افراد بر اساس رتبه و نقششان برخورد نماییم. همه را در یک صف قرار ندهیم و خود با دست خود دوستان فقط گله مندمان را دشمن نکنیم و دشمنانمان را از بهره مند شدن از یاران قدیممان شاد نکنیم.
4- در مقابله با سیاست ها و دسیسه های بیگانگان و دشمنان موضعی واحد مطابق با نظرات رهبری و بزرگان نظام داشته و از موازی کاری و بکار گیری سلایق متفرقه جلو گیری نماییم که رمز پیروزی ما همواره ایجاد وحدت بوده است.
با اینکار موجب خواهیم گردید تا ازبروز فتنه های آینده چه بسا توسط برخی از کسانی که امروز به بهانه مقابله با فتنه خود را در صفوف دلسوزان نظام جا داده اند جلوگیری کنیم.
سعی کنیم مشغولیت ما در برخورد با آشوبگری و فتنه موجب غفلت ما از دیگر بی قانونی ها و نیت های شوم نگردد زیرا که حتی ممکن است هدف از طرح و ایجاداینگونه آشوبها منحرف نمودن تمرکز ما بر روی اهداف پنهان دشمنان باشد.
5- مقابله با تحریکات قومی:
شاهد هستیم برخی از همسایگان دوست نمای ما بصورت مداوم بر آتش ایجاد تفرقه های قومی هیزم می ریزند و یا با تحریف تاریخ سعی در القای تفکر ناسیونالیستی در قومیت های مختلف کشور عزیزمان نمایند.
برای مثال اقدامات اخیر همسایگان شمالی ما آذربایجان و ترکمنستان کاملا هدفدار و بر اساس نقشه ای از پیش طراحی شده برنامه ریزی شده است.
آیا تا بحال به تاثیر شگرف و بسزای پخش برنامه های تلویزیونی و خصوصا سریالهای ایرانی بزبان عربی اندیشیده اید؟ آیا فکر نمی کنید با صرف هزینه ناچیز و ایجاد امکان پخش برنامه های ایرانی برای آن کشور ها می توانیم پاشنه آشیل آنها را نشانه و طرحهایشان را خنثی نماییم.
آیا می دانید هستند خیل عظیمی از مردم آذربایجان جدا شده که آرزوی بازگشت به آغوش موطن اصلی خود را دارند. حداقل این اقدام می تواند توطئه های بیگانگان را برای ایجاد اختلاف به خودشان بازگردانید.
حکومت این کشور ها حتی با سانسور تاریخ و عدم اجازه برای انتشار آن سعی در مخفی نگاهداشتن حقایقی می کنند که افشای آنها می تواند دردسری بزرگ برای آنان و پیروزی بزرگی برای ما باشد. تهیه و پخش سریالها و یا مستندات با مضامین تاریخی می تواند سلاحی کارا در دست ما برای توقف و کنترل و مقابله با اینگونه تحریکات قومی باشد.
با پوزش از ابراز نظراتی که نیک می دانم بسیاری از آنها بر مسئولین خدمتگذار ما پوشیده نیست
امیدوارم انشالله درآینده نزدیک کشور اسلامیمان شاهد وحدت و همدلی و اتفاق برای آبادانی و پیشرفت بدور از هر گونه نفاق باشد. (409522)
 
علی‌
۱۳۸۹-۱۲-۰۲ ۰۴:۴۰:۵۴
جناب آقای توکلی: آیا اصل ۲۷ قانون اساسی‌ قانون این مملکت هست یا خیر؟ آیا نیروهای امنیتی و نظامی ما نمیتوانند امنیت تجمع یک عدّه به قول شما \"کوچک\" را تامین کنند؟ آیا نیرویی که امنیت یک تجمع به قول آقای شریعتمداری چند ده نفره را تامین کند، میتواند در مقابل آمریکا و اسرائیل از کشور دفاع کند؟ از سایت محترم الف خواهش می‌کنم که نظر بنده را که حاوی هیچ تهمت و افترایی نیست منتشر کنید و اگر طبق فرموده آقای توکلی بنده را هم اقناع فرمائید سپاسگزار خواهم شد. (409523)
 
مهدی
۱۳۸۹-۱۲-۰۲ ۱۸:۳۵:۱۶
شما اصل 27 رو برای من کامل بگو بعد خودت جوابت رو میگیری که چرا بهتون مجوز نمیدن!
اینکه هر تجمعی تو ایران آزاده و نیروهای امنیتی مسئول برقراری امنیت اون هستند اصل 27 نیست علی آقا!
اقناع شدی؟! (409753)
 
کیوان سعادت
۱۳۸۹-۱۲-۰۲ ۰۷:۵۳:۴۹
حاجی جان ازتون خواهش کردم الااقل نظرم رو نمیذارید جوابم رو با ایمیل بدید. اینه روش مشارک در بجث!!!!!!!!!! (409530)
 
بابک
۱۳۸۹-۱۲-۰۲ ۰۷:۵۷:۲۱
آقای توکلی کدوم شما و خودت؟؟؟ آن عده ای که الان در ایران مسئولین و تریبون داران شده اند معترضین حکومت را گوساله و بزغاله و میکروبی بیش نمی بینند شما از اینها انتظار دارید راه اقناع درپیش بگیرند!!!، شما را به خدا یعنی اصلا شما نمیدانید اینا اصلا قایل به ارایه دلیل و استدلال به طرفداراشون نیستند چه برسد به معترضین؟؟
آقای توکلی خواهش می کنم اول به اطرافت نگاه کن بعد حرف بزن (409531)
 
m m
۱۳۸۹-۱۲-۰۲ ۱۶:۱۱:۲۶
آقای بابک
گوساله و بزغاله را به حرمت شکنان عاشورا گفتند نه مخالفان
حرمت شکنان عاشورا 88 از بزغاله و گوساله کمترند . ا (409710)
 
۱۳۸۹-۱۲-۰۲ ۰۸:۱۲:۳۶
اگر تو ايران ديكتاتوري بود براي انتخابات به يه مشت رقاصه اجازه رقص وجلف بازي تو خيابونو نميدادن البته دستشونم درد نكنه اين باعث شد كه ماهيتشون روشن بشه وخيليا از غفلت يبدار بشوند ولي بعد از اون ديگه جاي صبر وسكوت نيست اگر به روشن شدن ماهيتشون بود هركه ميخواست بشناسه شناخته بالاخره اين نظام راي اكثريت مردمه وبايد به راي اكثريت احترام گذاشت (409535)
 
مصطفی بروجن
۱۳۸۹-۱۲-۰۲ ۰۸:۱۵:۰۱
قابل توجه آقای معین
پس این همه هزینه برای رای گیری های شما اسمش را چه می گذارید کمی فکر کنید (409536)
 
ناشناس
۱۳۸۹-۱۲-۰۲ ۰۸:۵۱:۳۷
الف جان آیا به تعداد موافقین و یا مخالفین نظرات ارایه شده دقت میفرمایید ببینید موافقت و یا مخالفت با نظرات چه روندی را میپیماید آیا موافقین القاعات شما بیشتر است یا مخالفین . متشکرم (409544)
 
مهدی
۱۳۸۹-۱۲-۰۲ ۱۸:۳۷:۲۰
کاش همینقدر که به تعداد موافقین و مخالفین این سایت معتقد بودی به آرای انتخابات کشور هم معتقد و پایبند بودی!
متشکرم! (409754)
 
ناشناس
۱۳۸۹-۱۲-۰۴ ۲۲:۱۷:۴۰
عزیز برادر ،شما اگر همه قضاوتهایتان مثل قضاوت اخیرتان در مورد بنده باشد باید از دست آدمهایی همانند جنابعالی به خود خداوند پناه برد عزیزم من به آرای انتخابات معتقد و پایبندم و محترم میشمارم (411230)
 
۱۳۸۹-۱۲-۰۳ ۰۸:۲۷:۰۶
دوست عزیز، یه عده بدون اینکه بیان حرفی بزنن فقط مخالف میزنند و میروند.
وقتی با ایات قران مخالفت میکنند، معلومه چه سطح فکری دارند.
در ثانی اینترنت در ایران معیار خوبی برای سنجش نیست، چون در دسترس همه نیست، و یک گروه از کاربران خیلی خیلی بیشتر از گروه دیگر در اینترنت فعال هستند. (410028)
 
علی
۱۳۸۹-۱۲-۰۲ ۰۹:۲۰:۰۰
راهبرد منطقی و به جایی است این یعنی نکاه هوشمندانه و زیرکانه درود بر توکلی (409550)
 
۱۳۸۹-۱۲-۰۲ ۱۰:۴۳:۰۴
با سلام خدمت جناب آقای توکلی
نخست بگویم که به هیچ وجه امیدوار نیستم که این نظر چاپ شود.ولی از جناب آقای توکلی پرسشی دارم که چندین سال است برایم بی پاسخ مانده است.
جناب توکلی، در اینکه ما در برابر زیاده خواهی اسراییل و آمریکا ایستاده ایم شکی نیست و از بابت آن می توانیم به خود ببالیم، ولی میخواهم بدانم که اگر قرار است بردگی کنیم اصولا چه تفاوتی دارد که برده چه کسی باشیم؟ما برای مقابله با آمریکا هم به چین باج داده ایم( و می دهیم) وهم به روسیه و امارات و اخیرا به ترکیه و برزیل. برای جلوگیری از تصویب قطعنامه شورای امنیت به همه رو انداخته ایم.بازارمان دست چین و صنایع مان کلا تحت اداره چینی هاست. روسیه بدون درنظر گرفتن ایران بر سر دریای خزر معامله می کند واز تحویل S-300 سر باز می زند. بسیاری از اجناس خود را از طریق امارات وارد می کنیم و مجبوریم حق دلالی بپردازیم و تازه متعرض تمامیت ارضی ایران نیز هستند.
جناب آقای توکلی،بیایید رو راست باشیم،نام این وضعیت را نه میتوان عزت گداشت و نه اقتدار. (409570)
 
۱۳۸۹-۱۲-۰۲ ۱۱:۱۴:۰۷
ولی بنظرت گسترده تر کردن حملات به دولت چی او صلاح یا نه ؟ (409581)
 
۱۳۸۹-۱۲-۰۲ ۱۱:۲۸:۱۰
دكتر شما اقتصاد دان هستيد بنابراين بصرفه ميدانيم با استدلالهاي سست وارد اين بحثهاي پيچيده نشويد
خداوند به همه ما تقوا، رحم و انصاف عنايت فرمايد (409585)
 
سيد
۱۳۸۹-۱۲-۰۲ ۱۱:۳۸:۳۷
الفتنه اشد من الكفر

الفتنه اشدمن القتل

فلانی فلانی بصیرت بصیرت

این شعاراكثرنمایندگان شد،اما چه دیربعضی ها فهمیدندآنچه راكه پیش ازاین می بایدمی فهمیدند.كه فتنه اخیربرای كشتن اندیشه یك دین ویك ملت ویك انقلاب بپاشده...

.....

پرده اول

انتخابات دهم ...اصل «هركس غیرازاحمدی نژاد...»همه موافقند...بله ...!.صحنه آرایی كامل است...بله همه چیزطبق نظراست قربان! آقای فلان روی ما حساب كنید... ! فلان زاده : روی من با سایت وامكانات دانشگاه آزادانه كاملاحساب كنید...! واماشما دیگرفلان زاده! میكرفون وساندویج وسفارش مانتوفراموش نشود خیابان هم درقرق شما... تقلب درانتخابات تابلوهمگی باشد...و...و...

پرده دوم

فتنه ازنطر،كم كم به عمل میرسد....رای دزیده شده...! خطبه تحكیم فتنه در26تیراجرا می شود...!

فلان زاده به داد دانشگاه بی صاحب درلندن میرسدومشغول تحصیل می شود...! اتاق فكرتكمیل می شود...و...و...

پرده سوم

آقای علی (میم) درمجلس وغیره ! حالابازهم شلیك كن..!هدف سیبل مقابل...! اشتباه نكنی! روش نوشته «دولت».

آقای احمد(ت) درالف ! شماهم دوزانو! هدف سیبل مقابل...! هم جهت باعلی آقا...شلیك....

آقای علی (ل) شما ماهرترید ! خشاب ها پرازقانون...! هدف سیبل مقابل...! پشت به فرقه فتنه...! سیبل مقابل،شلیك...!!

...

درسانس دوم

فرقه فتنه: درزیراین آتش، امنیت بیشتری است...! به پیش...! 25 بهمن راتابلوكنید...! فلان كس وفلان كس :مصرراپشتیبانی كنیم...! سطلهای زباله هم آتش بگیرند،خوب است...! ،درهدفمندی یارانه ها كه موفق نشدیم كاری كنیم ...ایندفعه ازرایانه ها بهره بیشتری بگیرید ... !bbc ,وخانم كلینتون هم كاملا آماده یاری رسانی اند...! هدف ،اندیشه یك ملت ویك انقلاب... ! مهم ما هستیم ،همه چیزفدای ما....!!!

----

ودرآخر،فریادفلانی فلانی بصیرت بصیرت ...!عجب...! (409590)
 
سینا
۱۳۸۹-۱۲-۰۲ ۱۱:۴۰:۰۴
اکنون این قدر مخالفان نظام گسترده شده است که دیگر حدو حسابی ندارد. از اصلاح طلبان که بگذریم اصولگرایان هم تعداد کثیری شده اند خواص بی بصیرت و منتقد دولت و کم کم دارن حذف می شن. تنها گروههای تندرو که تا 4 سال پیش اثری از آنها در سیاست نبود فعلا\" در میدان سیاست جولان می دهند و تهمتها و فحشها را نثار این و آن می کنند و هیچ برنامه و استراتژی به جز تندخویی و تند گویی ندارند. اینها سمی مهلک برای حفظ و تدوام جمهوری اسلامی هستند. همه چیز را امنیتی می بینند و خواستار شدت عمل و خشونتند ولی نمی دانند خشونت بدتر به بحرانهای اجتماعی و سیاسی دامن می زند به جای اینکه آن بحران را مهار کند. تنها راه پایان بحران در کشور آشتی ملی، آزادی بیان و عفو زندانیان سیاسی است. نمی شود یک گروه را در زندان نگه داشت و به طرفداران و دوستدارانشان گفت شما ساکت باشید. آیا پیشنهادات هاشمی رفسنجانی بهترین راه حل نبود؟ حداقل این همه بحران و دشمنی بین مردم را نداشتیم. حالا که آنها زندان هستند به چه نتیجه ای رسیده ایم؟ (409591)
 
مهدی
۱۳۸۹-۱۲-۰۲ ۱۸:۴۱:۵۲
لابد مخالفان نظام از موافقان نظام بیشتر هستن!!!
این ملتی که میگن سران فتنه رو محاکمه کنید هم قاق هستن! (409755)
 
نادر
۱۳۸۹-۱۲-۰۲ ۱۳:۲۲:۱۳
گفتید که \"ملت های عرب علیه دخالت آمریکا و اسرائیل و همچنین استبداد و سلطنتی بودن دولت هایشان قیام کرده اند\" شعار علیه استبداد و مبارک در مصر درست است، ولی من که در گزارشات تلویزیونی شعار یا پلاکاردهایی با مضمون الموت الامریکا و اسرائیل ندیدم . (409631)
 
عیاض نصرت خواه
۱۳۸۹-۱۲-۰۲ ۱۳:۲۵:۳۶
آقایان موسوی وکروبی خودرا سخت در تار وپود توطئه ای گرفتار کرده که اصل نظام اسلامی را نشانه رفته است وچنانچه در اندک فرصت باقی مانده به خود نیایند وشهامت نداشته باشند که جدایی خود را از جریان فتنه ی اسرائیلی- آمریکایی مرتجع وخائن اعلام کنند ؛ با ترفندهای زیرکانه ای که برخی از فرصت طلیان منفعت طلب نفوذی در طرف دیگر بکار گرفته اند ، داغ سرکردگی این جریان خائن تا ابد بر پیشانی این دو باقی خواهد ماند . اگر این آقایان در ادعای وفاداری خود به نظام اسلامی صادقند اولین گام آنان برای اثبات صدق ادعای خویش اعلام صریح وآشکار برائت تام از جریان فتنه ، اعلام کناره گیری موقت از صحنه سیاست و تاکید بیعت مجدد با ولی فقیه زمانه رهبر معظم انقلاب آیت الله خامنه ای است . ولقد اعذر من انذر ، والعاقیة للمتقین . (409633)
 
آرش
۱۳۸۹-۱۲-۰۲ ۱۳:۵۲:۱۱
ما مانده ایم بین این دوپهلو حرف زدن امثال این آقایان. \"گسترده کردن جبهه مخالفان به صلاح اسلام و مردم نیست\" یعنی چه؟؟؟ در ورای این سطور چه چیزی میخواهید بگویید؟؟ تا کی دوپهلو حرف زدن برای شما نان و آب دارد؟؟ مرد و مردانه رک و راست سخن بگویید تا بدانیم مواضعتان چیست و کدام است؟ رومی رومی هستید یا زنگی زنگی؟؟
به مار ماهی مانی نه این تمام نه آن...... (409660)
 
۱۳۸۹-۱۲-۰۲ ۱۵:۰۳:۵۷
سلام /همانگونه که استحضار دارید عده ای اسلام و انقلاب را تبدیل به کارخانه دشمن سازی کرده اند و ولایت و بصیرت را سپر دیدگاه های مخرب خود کرده اند اگر جلوی این انحراف گرفته نشود کار از دست همه خارج خواهد شد چرا که خطر دوستان جاهل از دشمنان علنی بسیار بیشتر است . (409683)
 
۱۳۸۹-۱۲-۰۲ ۱۵:۲۴:۳۷
اوضاع بسیار بسیار بدی است دولت با رفتارها و برنامه های خود سرانه اش روز به روز مردم را به سوی فقر و نداری میکشاند . آنوقت مردم بیچاره که هیچ راهی برای بیان نظرشان ندارند... به دعوت بیگانگان به خیابان می آیند. و دولت هم روز به روز خودسر تر و بی برنامه تر ... (409638)
 
محمد
۱۳۸۹-۱۲-۰۲ ۱۵:۴۲:۳۷
خدا رو شکر که بالاخره یکی از اصولگرایان فهمید که همه مردم راضی نیستند و مخالف هم داریم (409693)
 
۱۳۸۹-۱۲-۰۲ ۱۵:۵۸:۲۱
همه را به تقوی الهی دعوت می کنم.امیدوارم دوستی، برادری ،صمیمیت محبت، گذشت ،منطق ،تواضع،سلامت نفس،سلامت کار کردن، احترام به هم،کمک به همد یگر،خداوند را ناظر بر خود دیدن،اخرت را در اعمال و اندیشه های خود مد نظر داشتن را داشته باشیم.برای ملت و ایران عزیز خدمت صادقانه انجام دهیم .در جهت توسعه ،بهر ه وری و تعالی مردم و کشور باشیم.بیایید از امروز کینه ها را از هم دور کنید و انرژی و منابع را در جهت افزایش روز مره بهره وری اختصاص دهید.اگر هم در مواردی احتیاج به کمک فکری دارید متواضعانه از مشاورین و کارشناسان مستقل که دلسوز برای ملت و ایران عزیز باشند استفاده کنید.کارشناسان و مشاورین خبره که فقط میخواهند به مردم و کشور عزیز کمک کنند و دنبال پست ،مقام و پول نیستند.فقط لازمست به انها توجه و احترام بگذارید هم در ایران داریم و هم ان ایرانی هایکه در خارج هستند که می خواهند خدمت کنند ولی تحولیشان گرفته نشده و نمی شود.من بعنوان یک شهروند دلسوز نصیحت کردم.وجدانم راحت است که نظراتم را مطرح کردم. (409703)
 
رضا
۱۳۸۹-۱۲-۰۲ ۱۵:۵۸:۳۳
جناب توکلی یک سال و اندی است که همه سیاستمداران جناح موافق، سایتها، صدا و سیما و ... کلا دارند اقناع می کنند. سایت شما هم همینطور... لااقل از سایت خودتان شروع کنید می توانم قسم بخورم که نمی توانید نمی توانید نمی توانید.
وقتی خود جنابعالی تحت یک فضای جو زده صحبت می کنید چگونه می توانید انتظار داشته باشید راه اقناع در پیش گرفته شود؟
وقتی حتی نسبت به این دو نفر - که اساسا فرض می کنم و فقط فرض می کنم که شواهدی دال بر نفاق و عناد و فتنه در آنها وجود ندارد ولی هنوز هیچ چیز در یک دادگاه علنی ثابت نشده این همه حکم صادر می شود چگونه می توان انتظار اقناع داشت؟
این راهی که مسئولان ما در پیش گرفته اند سر از ...خدا به همه ما و همه فرزندان ما رحم کند و اندکی تدبیر به گردانندگان امور عنایت فرماید.

راستی آیا این نظر درج خواهد شد؟!! و اگر درج شد آقای توکلی هم متوجه بازخورد حرفهایشان خواهد شد؟!!!!!!!!!!!!!!! (409465)
 
امیرعلی
۱۳۸۹-۱۲-۰۲ ۱۶:۵۶:۱۹
آقای عزیز ثابت نشده که آمریکا میلیاردی واسه زنده نگه داشتن معترضین تو ایران پول خرج می کنه؟
چیکار دیگه باید بکنه آمریکا تا مطمئن بشی؟ (409727)
 
عماد
۱۳۸۹-۱۲-۰۲ ۲۳:۲۷:۴۵
پرونده میدان فاطمی را آمریکا درست نکرده
مشائی را آمریکا تعلیم نداده
ربا خواری را آمریکا رسمی نکرده
بیکاری بی قانونی فساد اجتماعی دروغگویی و تهمت زنی ها تقصیر یکی دیگر بجز آمریکاست.
یعنی آقا مارادونا رو ول نکن ،کرم بیگ را هم بچسب. (409860)
 
. میزان
۱۳۸۹-۱۲-۰۳ ۰۰:۴۶:۵۱
دوست عزیز آیا با دادگاه مشکل شما حل می شود؟
آیا بعد از انتخابات دادگاه برگزار نشد؟ آیا آنرا فرمایشی نخواندید؟
مشکل شما اینست که گوشتان به دهان عده ایست که از بیخ و بن با نظام مشکل دارند. لذا مشکل شما را کسی نمی تواند حل کند. بروید خودتان را اصلاح کنید. (409907)
 
۱۳۸۹-۱۲-۰۳ ۱۹:۵۹:۲۵
درود بر ترازو دار که ترازویش استوار و به عدل ایستاده است. به هیچ یک از طرفین کج نشده و انحراف ندارد. دو طرف برابر یکدیگرند.
اما اگر دقیق بنگری ترازوها خالی است و اصلا چیزی را در ترازو نگذاشته است.
آیا این بدان معنی جناب میزان که به عبارت ماهمان ترازو است و به عبارت پیشینیان ما قپان است چیزی را در ترازو نگذاشته حکم به عدالت و مساوات می کند؟
به هر روی امید و خوش فکری از اخلاق پسندیده آدمی و نا امیدی از بزرگترین گناهان است. امید التماس به دعای مرد خوش بین و شجاعی چون ترازو دار داریم. (410546)
 
ارش
۱۳۸۹-۱۲-۰۲ ۱۷:۴۹:۰۰
سلام اقای توکلی



واما راجع به گسترش مخالفین

مگر این جماعت مخالف که شما فتنه گر مینامید
از ارکان همین نظام نبودند ؟

ایا هیچ از خود پرسیده اید که چه شد که همه روسا و شخص اولهای مملکت فتنه گر شدند؟

جواب ساده این است که اینها تشنه قدرت . پیرو هوی وهوس . ومزدور خارجی هستند
ولی با یک سوزن زدن به خود متوجه میشوید که این انتیجه اعمال انحصار طلبانه بعضی ها است
که وجود خود را در عدم دیگران میبینند

اقای توکلی عزیز

میشود این نظرات را سانسور کرد و منتشر نکرد و نشنید
ولی برای اقناع حداقل باید اینها را خواند مناظره کرد و در صورت لزوم اصلاح کرد

جامعه و حکومتی که خود را اصلاح نکند محکوم تاریخ است (409372)
 
۱۳۸۹-۱۲-۰۳ ۰۹:۰۳:۵۰
درج اطن مطلب از سوی الف موجب تعجب است چه عجب (410047)
 
۱۳۸۹-۱۲-۰۲ ۲۱:۰۲:۲۵
آقایان الف، بنده چندین بار نسبت به مقاله ها نظر دادم. در این نظر ها کوچکترین بد گویی نسبت به کسی نبوده اما مصلحت شما درج نکردن نظر ها بود. تریبون ها و رسانه را که در اختیار دارید و حاضر نیستید نظر منتقد را درج کنید. نتیجه اینکه این منتقد باید برود جایی دیگر که نظرش را درج میکنند. به نظر شما کجا میتواند برود که نظر او را درج کنند؟ هر جا که برود شما برچسب دشمن به او میزنید. آخه این چه اسلامی هست که شما دارید؟ مثلاً شما پیروان مکتب جعفری هستید؟ (409802)
 
هودرجی
۱۳۸۹-۱۲-۰۲ ۲۳:۱۷:۲۲
حضرات دایره طرفداران نظام را به حامیان مطلقه ولایت فقیه خلاصه و محدود کرده اند و از آن طرف دایره مخالفین را به شدت گسترش داده اند به :
بی بصیرت ها شامل؛ بهایی ها- سلطنت طلب ها - دوم خردادی ها - اصلاح طلب ها- مجلسی ها غیر از این دو مجلس آخر- مجمع روحانیون - چندتن از مراجع تقلید- اعضا بیت حضرت امام(س)- و خلاصه همه کسانی مثل حضرات فکر نمیکنند مخالف نظامند و برای آنها مسعود رجوی و آیت الله صانعی فرقی نمی کند.
العیاذ بالله.

خیلی از صاحبان تریبونها در ضدانقلاب سازی و منافق سازی و هل دادن فرزندان انقلاب به دامن ضدانقلاب واقعا\" فعال بودند که باید فردای قیامت جواب شهدا و امام را بدهند. (409856)
 
کامگار
۱۳۸۹-۱۲-۰۲ ۲۳:۵۰:۵۹
من بیدین هستم و بخدا هم اعتقاد ندارم اما واقعا دلم میخواهد به ایران عزیز و مردم خدمت کنم و نظرات خود را هم در باره چگونی پیشرفت در همه رشته های علمی و اقتصادی و ورزشی بگوش آنها برسانم و برای آنها کار کنم. آیا برای من و نظراتم جایی در وطنم و در پروسه سیاسی کشورم وجود دارد؟ آیا من مجبورم که برای خدمت ولی داشته باشم؟ (409873)
 
نفرت
۱۳۸۹-۱۲-۰۳ ۰۰:۴۳:۳۴
چرا اینقدر دشمن دارید
تحمل نظر مخالف این قدر سخته
من طرف دار احمدی نژادم نه این کسانی که اسم بسیج را دزدیدند اینها اگر قرار باشه حکومت به دست بگیرند من هم سبز می شوم
سانسور کنید اما ما هم بر علیه اینها بلند می شویم شماها نمی گذارید احمدی نژاد کار کنه شکست اقتصادی بشه شما باعث و بانی هستید (409901)
 
razmandeh
۱۳۸۹-۱۲-۰۳ ۰۹:۳۴:۵۱
ا سلام به مردم ایران و شهیدان این مرز و بوم از رزمندگان جنگ هستم و به عنوان یک مسلمان که از ایران دفاع کردم و می‌کنم از مسئولین می‌خواهم خون شهیدان دوره جنگ را پاس داشته و حرمت را حفظ کرده ....در این برهه از زمان با فکر و اندیشه مسائل را حل کنیم و جبهه بندی را کنار بگذاریم با هدف مشخص مثل زمان جنگ یاری و همدلی را پیشه خود کرده مسائل را حل کنیم... نباید این مردم را دو دسته کرد .. با تشکر فراوان ...یک رزمنده (410071)
 
ناصح
۱۳۸۹-۱۲-۰۳ ۰۹:۳۸:۰۲
جناب آقای توکلی وقتی ما کنفرانس تقریب بین مذاهب اسلامی برگزار می کنیم و قصد داریم با آنها که اختلافات عقیدتی و فکری با ما دارند به تفاهم و وحدت برسیم چه مانعی دارد کنفرانسی نیز تشکیل دهیم تا با مخالفین سیاسی خود به تفاهم و وحدت برسیم . فکر نمی کنید که با مخالفین سیاسی که در مذهب نیز با ما مشترک هستند زودتر به نتیجه خواهیم رسید ما که به مذاهب غیر شیعه توهین نمی کنیم و آنانرا ساخته و پرداخته خارجیان نمی دانیم چرا همین مقدار مدارا با مخالفین نمی کنیم تا بسیاری از مشکلات سیاسی کشور حل شود . اگر آن دسته از مسئولین محترم کشور که دارای پختگی و بلوغ سیاسی هستند خود را از فضای مخرب کنونی خارج کنند و برای رفع بحران سیاسی کشور پیشقدم شوند و ادبیات سیاسی و رسانه ای کشور را به سمت اعتدال و دوستی و برادری سوق دهند مطمئن باشید آثار پر برکتی خواهد داشت . مرحوم شهریار گفته است : ما به بیگانگی از ظلم چه با خود کردیم --- کآشنایان به تظلم در بیگانه زدند . تلاش کنید برادران دیروز و مخالفین امروز را به دایره انقلاب باز گردانید در سرزمین و کشوری که خداوند تبارک وتعالی با نعمتهای بیشمار به ما ایرانیان بخشیده است برای همه جا هست اگر خودخواهی و خودمحوری نباشد . (410076)
 
۱۳۸۹-۱۲-۰۳ ۰۹:۳۸:۴۶
نباید اسلام ابزاری برای پیشبرد اهداف و منافع سیاسی گردد.
نباید به اعتراضات مشروع مردم با خشونت جواب داد.
نباید کم کاری ها و اشتباهات انجام شده گردن امریکا و انگلیس انداخت. (410077)
 
امیر
۱۳۸۹-۱۲-۰۳ ۱۰:۰۳:۴۷
آقای توکلی با سلام
آیا کسی که مخالف شما و احمدی نژاد است دشمن شما و نظام و دوست آمریکاست ؟
اگر شما حق دارید راهپیمایی کنید حتی بدون مجوز انصاف است ما حق راهپیمایی نداشته باشیم . آِیا تجمع و فحاشی در مقابل خانه هاشمی درست است . آیا ایشان هم حق دفاع در صدا و سیمای به اصلاح ملی دارند ؟
شما یک مثال بزنید که ما در این 32 سال گذشته مجوز برای راهپیمایی مخالفان داشته باشیم .
متاسفانه نه راست نه چی هیچیک درستکار نبودند . مشکلات امروز نتیجه دیروز و امروز نیست ؟
ایا رهبر فقط برای شماست ؟
ایا انقلاب و ایران فقط مال شماست ؟
آیا هاشمی دشمن ایران است ؟
انصاف ندارید . به خدا قسم انصاف ندارید ...
امیدوارم اگر من در اشتباه هستم خدا مرا آگاه سازد و اگر شما در اشتباهید زود تر آگاه شوید .
آمین (410101)
 
حسین
۱۳۸۹-۱۲-۰۳ ۱۰:۳۰:۰۲
اصلاح طلبان قصدشان براندازی نیست آنها می خواهند جمهوری اسلامی باشد ولی بعضی اصلاحات صورت بگیرد آنها می گویند انتخابات سالم وقانونی صورت گیرد مطبوعات مستقل و ازاد باشند رد صلاحیت ها سلیقه ای نباشد آزادی بیان باشد آنها وجهه ضد استکباری نظام را قبول دارند آنها هم از سوء استفاده افراد سود جو و مغرض بدشان می آید آنها هم از اینکه منطقه علیه استکبار بپا خواسته خوشحال هستند آنها هم دوست دارند از شر اسرائیل خلاص شوند اما ما به زور آنها را همدست و بازیچه اسرائیل می دانیم بی انصافی است اسرائیل انقدر وجاهت ندارد که امثال خاتمی ودیگران را جذب خود کند برای این کشور نا مشروع وجاهت نتراشیم آقای توکلی افراد خیر وخیر خواه پادر میانی کنند و نگذارید اقلیتی میدان داری کنند ومملکت آسیب ببیند لطفا منعکس شود (410134)
 
دکتر جلالی
۱۳۸۹-۱۲-۰۳ ۱۰:۳۸:۵۵
با سلام واحترام به همه صاحبان اندیشه و تفکر و خرد :
چرا همه قانون اساسی را معیار قرار نمیدهند
چرا بعد از آن مناظره{برفرض قبلا هماهنگ نشده بوده} سینه چاکان حمایت از قانون ومملکت ورهبری آنرا محکوم نکردند.
چرا آشکارا از احممدی نژاد حمایت کردند.
چرا اعضای شورای نگهبان بی طرفی خود را حفظ نکردند.
چرا هیچ صحبتی از بی طرفی و بیعدالتی این آقایون نکردند.
آیا با مرگ وتقاضای اعدام برای مسئولین دهه های گذشته این انقلاب بدون برسی آسیب شناسانه و رفتار شناسانه مدیریت کلان کشورو مردم راه به جائی میبریم.
چرا در تنها حکومت شیعه جهان حضور مخالف ومعترض تعریف نمی شود.
چرا استراتژی خود را بر درست بودن تمام وکامل رفتار خود و غلط بودن رفتار دیگران گذاشته اید.
آیا در سیره انبیائ و اولیای الهی روش برخورد با مخالفین (چه زمانی که حکومت میکردند وچه نه) وجود ندارد.
وهزاران سوال اساسی و بنیادین دیگر.....
حرف و رفتار نمایندگان و دیگران معیار نیست وباید به سمت اثبات حقانیت خود بود تا باطل بودن دیگران .
برای اقناع دیگران فردا هم دیر است.
فااعتبروا یا اولی الباب ..... (410144)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.