نظر منتشر شده
۸۰
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 63526
پاسخ شوراي‌نگهبان به 7 سوال باقيمانده بييندگان الف
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۱۹:۱۷
سخنگوي شوراي نگهبان به 7 سوال باقي مانده كاربران الف پاسخ داد.



به دنبال برگزاري فراخوان پرسش ها و ابهامات درباره انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري و طرح 70سوال و ابهام درباره برگزاري و نظارت بر اين انتخابات، سخنگوي محترم شوراي نگهبان درادامه همكاري در پاسخ به سوالات رسيده، به 7 سوال باقي مانده بينندگان الف به شرح زير پاسخ داد:



سوال 48-پیشنهاد هیات منصفه   

چرا به پيشنهاد آقايان موسوي لاري و محتشمي پور مبني بر تشكيل هيئت منصفه و بي طرف و مورد تاييد مراجع تقليد و نامزدها براي بررسي انتخابات پاسخ مثبت داده نشد؟

درحاليكه اين كار ميتوانست به اعتمادسازي مرم كمك بسياري كند



پاسخ شوراي نگهبان:

شورای نگهبان در چهارچوب وظایف و اختیارات قانونی خود نظارت بر انتخابات را بر عهده دارد و لذا در این چهارچوب باید نظارت کند. تشکیل هیات پیشنهاد شده چون خارج از اختیارات شورا بود مورد پذیرش واقع نشد.



سوال49 - اختیارات ناظران نامزدها:

لطفاً به طور مختصر شرح اختیارات نمایندگان نمازدها در شعب اخذ رای را بیان کنید. آیا این افراد میتوانستند در هنگام رای شماری هم در محل مربوط باشند و رای مردم را مستقیم با چشمانشان ببینند؟



پاسخ شوراي نگهبان:

ماده واحده قانون حضور نمایندگان نامزدهای ریاست جمهوری در شعب اخذ رای مصوب 30مرداد1379 این گونه مقرر می دارد:

ماده واحده: به موجب این قانون هر یك از نامزدهای ریاست جمهوری به تنهایی و یا چند نامزد مشتركاً می توانند در هر یك از شعب اخذ رأی ، اماكن استقرار دستگاه شمارشگر رایانه ای آراء و هیأت های اجرایی شهرستانها و بخشها یك نفر نماینده داشته باشند . نمایندگان نامزدها می توانند در شعب اخذ رأی ( ثابت و سیار ) و اماكن استقرار دستگاه شمارشگر آراء بدون دخالت در انجام وظایف آنها حضور داشته باشند و در صورت مشاهده تخلف ، مراتب را كتباً به ناظرین شورای نگهبان و هیأت نظارت شهرستان و استان مربوطه و ستاد انتخابات وزارت كشور اعلام نمایند . حضور نمایندگان هر یك از نامزدها تا پایان اخذ رأی و شمارش و تنظیم صورت جلسات بلامانع است و ممانعت از حضور نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رأی ، اماكن استقرار دستگاه شمارشگر ممنوع بوده و جرم محسوب می گردد و متخلف به مجازات مقرر شده در تبصره ماده (93) قانون انتخابات ریاست جمهوری محكوم خواهد شد.



سوال50- راه قانونی اجبار به پاسخگويي:

با توجه به اینکه آقای موسوی در مصاحبه با رسانه های منتقد یا حتی بیطرف شرکت نمی کنند، و نمی گویند که ساعت11 شب 22خرداد چطور خود را پیروز اعلام کرد و چرا روز23خرداد بجای پیگیری اعتراض از مسیر قانونی، طرفداران خود را به خیابانها فراخواند؟ و...آیا از نظر قانونی و حقوقی می توان ایشان را به پاسخ این پرسشها مجبور کرد؟



پاسخ شوراي نگهبان:

برای اجبار به پاسخگویی در قانون حکمی مقرر نشده است، لیکن به موجب تبصره 3 ماده 80 قانون انتخابات ریاست جمهوری ادعاهای غیر واقع می‌تواند مسوولیت اظهارکننده را در بر داشته باشد.



سوال 51- شرایط ابطال انتخابات       

از نظر قانون در چه شرایطی انتخابات باید ابطال شود یا می توان آن را ابطال کرد؟آیا فقط تقلب منجر به ابطال داریم یا تخلف منجر به ابطال هم داریم؟ مرجع تشخیص کدام دستگاه است؟



پاسخ شوراي نگهبان:

جرائم انتخاباتی در موارد 25 و 26 قانون انتخابات ذکر شده که می‌توان به آن مراجعه کرد. همچنین مرجع تشخیص به استناد تبصره همین قانون (ماده 33) و نیز ماده (7) قانون نظارت شورای نگهبان بر انتخابات ریاست جمهوری مصوب  9تير1364این شورا می‌باشد که رای آن قطعی و لازم الاجرا است.



سوال 52-سخنراني عضو شوراي نگهبان در ميتينگ انتخاباتي آقاي احمدي نژاد:

آقای دکتر غلامحسین الهام در 18خرداد و در ایام انتخابات در میتینگ طرفداران احمدی نژاد در مصلی تهران حاضر شد و چون رئیس جمهور نتوانسته بود به مصلی بیاید، از طرف ایشان برای هوادان این نامزد انتخاباتی صحبت کرد. این هم سندش:

http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8803181300

سوال این است که یک عضو شورای نگهبان قانونا میتواند در ایام تبلیغات انتخاباتی چنین کاری کند؟

آیا شورای نگهبان این کار ایشان را تایید می کند؟



پاسخ شوراي نگهبان:

شورای نگهبان این کار را تایید نمی‌کند. جناب آقای دکتر الهام نیز اخیراً توضیحاتی ارایه نمودند.



سوال 59-اشکالی کلی در انتخابات     

ایا به نظر شما صحیح است که انتخابات را وزارت کشوری اداره کند که وزیرش به وسیله رئیس جمهور قبلی که خود کاندیدای مجدد است انتخاب شده ؟



پاسخ شوراي نگهبان:

انتخابات بر اساس قانون انتخابات توسط هیات های اجرایی به شرح مندرج در این قانون برگزار می شود و توسط هیات‌های مردمی نظارت شورای نگهبان می‌گردد. چنانچه قانون روش دیگری مقرر دارد بر آن اساس عمل خواهد شد.



سوال60-داشتن برنامه الزامی است؟

آیا اصولا می شود کاندیدائی برای تیلیغاب خود صرفا به نقد (و توهین و افترا) کاندیدای دیگر بپردازد؟در صورت منفی بودن پاسخ اگر در ایام تبلیغات نامزد یا چند تن از نامزدها با مدارک جعلی و غیر معتبر بر علیه یکی دیگر از نامزدها تبلیغ کنند و برنامه خود را ارائه ندهند طبق قانون انتخابات کی و چگونه با آنها برخورد میشود؟



پاسخ شوراي نگهبان:

مقررات مربوط به تبلیغات انتخابات در مواد 62 الی 78 قانون انتخابات ریاست جمهوری ذکر شده که ماده 71 آن مقرر می‌دارد:

ماده 71 ـ داوطلبان رياست جمهوري و طرفداران آنان در تبليغات انتخاباتي به هيچ وجه مجاز به هتك حرمت و حيثيت نامزدهاي انتخاباتي نمي باشند و متخلفين طبق مقررات مجازات خواهند شد .



توضيح بخش تحليلي الف درباره خبر «خودداري وزارت كشور در پاسخگويي به 12سوال درباره انتخابات»:



در پي تعلل وزارت كشور در پاسخگويي به 12 سوال باقي مانده و انتشار موضوع و سوالات باقي مانده در روزهاي اخير، تعدادي از سايت هاي اينترنتي ضد انقلاب و نيز سايت رسمي آقاي ميرحسين موسوي(كلمه)، تعلل وزارت كشور در پاسخگويي به اين سوالات را دليلي بر تقلب در انتخابات معرفي كرده اند!



هرچند تعلل وزارت كشور و ضعف مفرط اين وزارتخانه در مواجهه با شايعات و روشنگري و اقناع افكار عمومي در فتنه اخير قابل دفاع نيست ولي هر عقل سليمي مي پذيرد كه اين تعلل در پاسخگويي نمي تواند دليلي براي اثبات تقلب در انتخابات باشد.



ضمنا درباره اين موضعگيري رسانه رسمي جناب آقاي موسوي  لازم به يادآوري است آقاي موسوي طي 8 ماه گذشته از مواجهه با خبرنگاران داخلي خودداري كرده و همه درخواست هاي مصاحبه از سوي رسانه هاي رسمي ايراني را نپذيرفته است. اطرافيان و اعضاي ستاد ايشان و خود آقاي موسوي نيز دعوت هاي پي درپي الف در 8 ماه گذشته را براي پاسخگويي به سوالات بينندگان اينترنت رد كرده اند و تنها كسي هم كه دعوت الف را پذيرفت (جناب آقاي مجيد انصاري)، پس از مواجهه با سوالات بينندگان الف، از پاسخگويي به آنها عذرخواهي كرد.



از شخص و گروهي كه چنين عملكردي در پاسخگويي به رسانه ها سوالات افكار عمومي دارند، انتقاد از عدم پاسخگويي ديگران عجيب است.





مرتبط:

قانون انتخابات رياست جمهوري

دلايل انصاري براي پاسخ ندادن به سوالات بينندگان الف

پرسش‌ها و ابهامات درباره انتخابات88







 
 
يه ايراني بچه تهران
۱۳۸۸-۱۱-۱۲ ۲۰:۱۳:۲۱
از آقاي موسوي تقاضا مي كنم به اين 6 سوال جواب دهند. خواهش مي كنم:
1- شما حدود ساعت 23 جمعه ۲۲ خرداد، در حضور خبرنگاران خود را صریحا پیروز این انتخابات معرفی کردید. در شرایطی که هنوز رای گیری جریان داشت و صندوقی شمارش نشده بود، چطور از نتیجه انتخابات مطلع و مطمئن بودید؟

2- هزینه های ستادهای انتخاباتی شما (از جمله تهیه هزاران قطعه مانتوی سبز و کرایه هواپیماهای اختصاصی در سفرهای تبلیغاتی تان) از چه محلی و توسط چه کسانی تامین میشد؟

3- منظور دقیق شما از اصطلاح “صحنه آرایی و شعبده بازی” در توصیف انتخابات ۲۲ خرداد چه بود؟ فرایند این شعبده بازی چگونه بود و توسط چه کسانی و کجا انجام شد؟ در چه تعداد صندوق؟

4- اگر رهبر انقلاب خواست شما را برای ابطال انتخابات (درمسیری غیر از قانون) قبول می کردند، پاسخ اعتراض طرفداران نامزد پیروز (هرچقدر که باشند) را چه کسی می داد؟ اگر در انتخابات مجدد شما پیروز می شدید و این بار طرفداران رقیبتان به خیابانها می ریختند و تقاضای ابطال نتیجه و تکرار رای گیری را می کردند، تکلیف چه بود؟

5- چرا بعد از اعلام نتایج و اعتراضتان به نتیجه انتخابات، دعوت صداسیما را برای انجام مصاحبه یا مناظره قبول نکردید؟

6-چرا به دعوت شورای نگهبان برای بررسی اعتراضتان جواب رد دادید و برای نظارت بر بازشماری تصادفی صندوقها نماندهای معرفی نکردید؟ (284024)
 
۱۳۸۸-۱۱-۱۳ ۰۹:۱۴:۱۷
از آقاي موسوي تقاضا مي كنم به اين 6 سوال جواب دهند. خواهش مي كنم:
1- شما حدود ساعت 23 جمعه ۲۲ خرداد، در حضور خبرنگاران خود را صریحا پیروز این انتخابات معرفی کردید. در شرایطی که هنوز رای گیری جریان داشت و صندوقی شمارش نشده بود، چطور از نتیجه انتخابات مطلع و مطمئن بودید؟

2- هزینه های ستادهای انتخاباتی شما (از جمله تهیه هزاران قطعه مانتوی سبز و کرایه هواپیماهای اختصاصی در سفرهای تبلیغاتی تان) از چه محلی و توسط چه کسانی تامین میشد؟

3- منظور دقیق شما از اصطلاح “صحنه آرایی و شعبده بازی” در توصیف انتخابات ۲۲ خرداد چه بود؟ فرایند این شعبده بازی چگونه بود و توسط چه کسانی و کجا انجام شد؟ در چه تعداد صندوق؟

4- اگر رهبر انقلاب خواست شما را برای ابطال انتخابات (درمسیری غیر از قانون) قبول می کردند، پاسخ اعتراض طرفداران نامزد پیروز (هرچقدر که باشند) را چه کسی می داد؟ اگر در انتخابات مجدد شما پیروز می شدید و این بار طرفداران رقیبتان به خیابانها می ریختند و تقاضای ابطال نتیجه و تکرار رای گیری را می کردند، تکلیف چه بود؟

5- چرا بعد از اعلام نتایج و اعتراضتان به نتیجه انتخابات، دعوت صداسیما را برای انجام مصاحبه یا مناظره قبول نکردید؟

6-چرا به دعوت شورای نگهبان برای بررسی اعتراضتان جواب رد دادید و برای نظارت بر بازشماری تصادفی صندوقها نماندهای معرفی نکردید؟
سایت ایرنا چرا در ساعت 23:34 شب 22 خرداد خبر اعلام پیروزی احمدی نژاد را داد
http://www.irna.ir/View/Fullstory/?Newsid=543909 (284164)
 
يه ايراني بچه تهران
۱۳۸۸-۱۱-۱۳ ۱۳:۳۲:۳۹
ناشناس جان از آمريكا
اولا خبر آرا در روستاها را داد. لابد ميدانيد كه در فرهنگ روستاهاي از غروب به بعد همه ميرن خونه و خيلي زودتر از همه جا راي گيري تموم ميشه و آرا شمرده ميشه و با نرم افزار تجميع، آراي روستايي معلوم ميشه.
اين از ايرنا
البته بگم كه ايرنا كار درستي نكرد و بايد طبق قانون ميگذاشت تا وزارت كشور اعلام ميكرد

حالا شما از طرف موسوي به همين 6 سوال جواب بده.ممنون (284249)
 
bestboy6513@yahoo.com
۱۳۸۸-۱۱-۱۴ ۱۸:۰۹:۲۳
خوشگل پسر یه سایت ادعای پیروزی احمدی نژاد رو کرده اما ادعای پیروزیه میر حسین توسط خودش بوده.شما توهم یک سایت رو با توهم خود کاندیدا یکی می کنید؟ امان از توهم (284577)
 
محمدحسین
۱۳۸۸-۱۱-۱۵ ۱۲:۵۵:۳۶
نه اینکه سایت قلم از ساعت 11 قبل از ظهر شروع نکرد به اینکه در فلان استان موسوی جلو هست و ...
جنگ سایتها را هم طرفدارای موسوی شروع کردند و ایرنا جواب داد.
هیچکدام از اینها دلیل اقدام زشت و غلط موسوی نمسشود (284768)
 
۱۳۸۸-۱۱-۱۳ ۰۹:۵۵:۳۳
آقای احدی نژاد بگوید هزینه انتخابات را از کجا آورده در یکروز صبح در اهواز و بعد از ظهر در مازندران احتمالا آقای احمدی نژاد به همراه آقای مشائی طی الارض کرده اند (284180)
 
bestboy6513@yahoo.com
۱۳۸۸-۱۱-۱۴ ۱۸:۱۰:۳۳
منظور این آقا همون احمدی نژاده هااا نه احدی نژاد. (284578)
 
شهيدي
۱۳۸۸-۱۱-۱۲ ۲۰:۱۵:۱۰
آقا جان گير ندهيد آقاي موسوي تا وقتي صلاح نميداند، جواب سوال شما را نخواهد داد، حالا هي جو سازي كنيد (284025)
 
م و
۱۳۸۸-۱۱-۱۳ ۰۰:۳۱:۳۸
خيلي ببخشيد ايشان مگر از آسمان نازل شده اند كه نبايد پاسخگوي عملكردشان باشد؟ اين چه حرفي است آقاي شهيدي؟ هركس به اندازه سهم و عملكردش در جريانات اخير، بايد پاسخگو باشد (284077)
 
۱۳۸۸-۱۱-۱۳ ۰۹:۱۲:۲۰
ملا نصرالدین به دروغ گفت سر کوچه آش نذری می دند وقتی دید یک عده با کاسه می رند خودش هم باورش شد دوید و رفت یک کاسه برداشت بره سر کوچه آش بگیره. به دروغ می گید که موسوی حاضر به حضور در تلویزیون نیست اونوقت کامنت هم براش می گذارید و اون را هم تحلیل می کنید. نمونه اش سخنرانی دیروز خاتمی که در سایت تابناک چاپ شده و دروغ افکنی شما در اختلاف بین خاتمی و موسوی را ببینید و یک نگاهی به مقاله اعلام برائت خاتمی از موسوی بیاندازید که تماما براساس دروغهای بدون سند و توهمات نامه های ننوشته و توهم شما می باشد. (284163)
 
علي
۱۳۸۸-۱۱-۱۳ ۱۰:۴۸:۰۴
از كدام رسانه دوست عزيز (284199)
 
يه ايراني بچه تهران
۱۳۸۸-۱۱-۱۳ ۱۳:۳۴:۰۸
از همين الف

... واقعا اگه جواب دارد چرا نميايد؟ چرا بهانه جويي مي كنيد؟ (284250)
 
۱۳۸۸-۱۱-۱۳ ۰۱:۲۵:۳۶
اره سکوت در برابر حق خیلی سخته.بهتر بگید جوابی ندارند. (284094)
 
۱۳۸۸-۱۱-۱۳ ۰۹:۳۳:۳۱
آقای موسوی صلاح چه کسی را در نظر می گیرد؟
صلاح مردم؟ اسلام؟ انقلاب؟ امنیت ملی و استقلال کشور؟ یا اربابان مخملی و خائنین انگلیس نشین یا اشرافیت جدید را؟...... آقای موسوی اصلا معنی کلمه صلاح را می داند؟

آقایان الفی حتما می دانید که رهبر چه فرموده اند؟ امروز دیگر روز سکوت نیست! بارها نظرم را منتشر نکردید که به حساب مصلحت اندیشی تان گذاشتم. ولی از این به بعد اگر این کار را بکنید به حساب خیانتتان می گذارم! (284173)
 
mohsen - uk
۱۳۸۸-۱۱-۱۲ ۲۰:۲۱:۵۸
الف جان بحث تقلب تمام شده
موسوي هم ديگه نميگه تقلب حالا تو ول نمي كني؟
بسه ديگه خسته شديم (284023)
 
علي م
۱۳۸۸-۱۱-۱۲ ۲۰:۲۴:۴۷
بيخود خسته شدي هموطن انگليس نشين
موسوي يه حرفي زده بايد پاش وايسه
يا تقلب رو اثبات كنه يا مجازات بشه
8ماهه كشور بخاطر اين حرف معطل و بحران زده شده ... همينجوري الكي تمام شد؟!
چي چي رو تمام شد؟ (284028)
 
بهمن ایرانی
۱۳۸۸-۱۱-۱۲ ۲۲:۵۴:۵۳
تهمت های انتخاباتی احمدی نژاد به خاتمی و رفسنجانی کی اثبات خواهد شد؟
من موافقم اگر هر دو طرف پشت میز عدالت قرار بگیرند.
اگر احمدی نژاد یک سند در ارتباط با فساد و خیانت در اختیار داشته باشد و آنرا منتشر نکند شریک جرم محسوب می شود.
بحث تقلب هم تمام نشده، برای آینده باید طرحی همه پسند ارایه کرد که کسی نتواند ادعای تقلب کند. (284065)
 
شیخ اشراق
۱۳۸۸-۱۱-۱۳ ۰۰:۲۵:۴۹
دوست عزیز
آقای موسوی به نظام اتهام زده پس باید به نظام جواب بده ولی آقای احمدی نژاد باید به خاتمی و ...جواب بده ، به شما چه؟ خاتمی یا هر کس دیگه برن شکایت کنند بعد معلوم می شه چی به چیه!موسوی هم هحاکمه بشه با معلوم بشه دروغ گو کیه
موسوی شاکی عمومی یعنی حداقل حداقل 24 میلیون نفر ولی احمدی نژاد به چند نفر اتهمام وارد کرده
امید وارم بفهمی
یاعلی (284075)
 
۱۳۸۸-۱۱-۱۳ ۰۱:۲۲:۴۱
تهمت نبود حرف 24 ساله ی ملتی بود که در گلویشان خفه شده بود و به صورت عقده درامده بود.و دیدی حمایت ملت را از احمدی نژآد اینها نشان از ان دارد که ملت دلشان 24 سال از این اقایان خون است (284092)
 
ابوذر
۱۳۸۸-۱۱-۱۳ ۰۸:۲۴:۲۵
داداش من اگه احمدي نژاد سندي داشت رو ميكرد
انقدرا صبور نيست كه سندي داشته باشه و رو نكنه (284144)
 
۱۳۸۸-۱۱-۱۳ ۱۴:۴۵:۴۲
مثل اینکه خبر ندارید که پرونده ها به دادسرا ارسال شده.این را یکی از مسئولین قضایی امروز بیان کرد (284275)
 
۱۳۸۸-۱۱-۱۳ ۱۱:۱۱:۲۵
کدوم تهمت ؟ احمدی نژاد گفت رفسجانی هدایت گر جریان علیه خودشه . خب چی حالا ؟ (284208)
 
۱۳۸۸-۱۱-۱۳ ۱۱:۲۶:۱۳
خوب مگه شما نمیگی تهمته...
خوب تو دادگاه معلوم میشه کی تهمت میزنه دقیقا همین ترس از شکایت نشون دهنده حق بودنه که چرا آقایون جرات نمی کنند که کار به دادگاه بکشه چون می دونند چه گندی بالا آورند!
راستی خوبه شما بری یه تحقیقی بکنی که پرونده های مفاسد نفتی چی شد یه بنده خدایی به اسم س.م.خ پرونده ها رو گرفت 8 ساله قراره پس بده خیلی از گنده های جریان اصلاحات پاشون اونجا گیره...
نترس مطمئن باش بالاخره چوبشو می خورن (284214)
 
bestboy6513@yahoo.com
۱۳۸۸-۱۱-۱۴ ۱۸:۰۵:۲۳
احمدی نژاد تو مناظره ها اعلام کرد که همه بیان هر چی دارن بریزن رو دایره که ببینیم کی چی کارست.بعدش گفت اولم از خودم شروع کنه قوه قضائیه.ولی فکر کنم الان پسر همین آقای هاشمی رفسنجانی هستش که به لندن فرار کرده.......
موسوی باید برای تمام ادعاهاش و تهمت هایی که به نظام زده جواب پس بده احمدی نژاد هم همینطور.احمدی نژاد گفته حاظره بیاد موسوی چرا نمیاد؟ چرا به مردم جواب نمیده؟توهم تا کی؟/ (284576)
 
امید
۱۳۸۸-۱۱-۱۵ ۱۹:۵۸:۲۸
اگر خاتمی و هاشمی محبوبیت بالایی در بین مردم دارند، وقتی احمدی نژاد صحبت از آن دو را مطرح کرد نباید با استقبال زیادی رویرو می شد.
ثانیا ایشان اگر تهمت زده بود آقایان از ایشان شکایت می کردند، نه اینکه به انگلیس فرار کنند. (284840)
 
۱۳۸۸-۱۱-۱۲ ۲۱:۱۴:۲۸
آقای موسوی تو سایتش میزنه که مردم قانع نشدن و استناد می کنه به رای ها به 70 سوال بهتره ایشون به جای تمسخر جواب منطقی نه از صرف فشردن مخالف به سوالها بده...
سایت کلمه ماشاءالله خوب مطلب میره پس ما منتظر 70 منطق برای رد جواب ها از آقای موسوی هستیم که ببینیم که نمی تونه مردم رو قانع کنه!
زدن مخالف که کاری نداره عمه منم بلده اینکه چه منطقی برای این کار وجود داره...
سایتی که علیه هر کسی مطلب میره چطور حاضر نمیشه برای روشن گری مردم به منطق این جواب ها رو رد کنه فکر کنم توپ الان توی زمین موسوی باشه که برای اولین بار جواب بده...
البته ما که منطق ایشون رو دیدم نمایندشون اومد اینجا سوالها رو دید و کپ کرد رفت... (284041)
 
احسان
۱۳۸۸-۱۱-۱۴ ۰۲:۱۹:۵۷
مگه سایت کلمه فیلتر نشده پس چطوری مطالبشو می خونین (284442)
 
۱۳۸۸-۱۱-۱۷ ۱۴:۴۰:۳۷
همون جوری که آقا احسان می خونه... (285155)
 
محمود
۱۳۸۸-۱۱-۱۳ ۰۸:۳۱:۲۳
دوست عزیز
حالا که دم خروس بیرون افتاده میگید بحث تقلب تموم شده؟
اون آقایون هم که دیگه دم از تقلب نمیزنن به خاطر عواقب بیرون افتادن دم خروسه...
اما الان باید پاسخگوی هزینه هایی که بر ایران وارد شده باشند. (284146)
 
۱۳۸۸-۱۱-۱۲ ۲۱:۳۲:۱۳
از آقاي موسوي تقاضا مي كنم به اين 6 سوال جواب دهند. خواهش مي كنم:
1- شما حدود ساعت 23 جمعه ۲۲ خرداد، در حضور خبرنگاران خود را صریحا پیروز این انتخابات معرفی کردید. در شرایطی که هنوز رای گیری جریان داشت و صندوقی شمارش نشده بود، چطور از نتیجه انتخابات مطلع و مطمئن بودید؟

2- هزینه های ستادهای انتخاباتی شما (از جمله تهیه هزاران قطعه مانتوی سبز و کرایه هواپیماهای اختصاصی در سفرهای تبلیغاتی تان) از چه محلی و توسط چه کسانی تامین میشد؟

3- منظور دقیق شما از اصطلاح “صحنه آرایی و شعبده بازی” در توصیف انتخابات ۲۲ خرداد چه بود؟ فرایند این شعبده بازی چگونه بود و توسط چه کسانی و کجا انجام شد؟ در چه تعداد صندوق؟

4- اگر رهبر انقلاب خواست شما را برای ابطال انتخابات (درمسیری غیر از قانون) قبول می کردند، پاسخ اعتراض طرفداران نامزد پیروز (هرچقدر که باشند) را چه کسی می داد؟ اگر در انتخابات مجدد شما پیروز می شدید و این بار طرفداران رقیبتان به خیابانها می ریختند و تقاضای ابطال نتیجه و تکرار رای گیری را می کردند، تکلیف چه بود؟

5- چرا بعد از اعلام نتایج و اعتراضتان به نتیجه انتخابات، دعوت صداسیما را برای انجام مصاحبه یا مناظره قبول نکردید؟

6-چرا به دعوت شورای نگهبان برای بررسی اعتراضتان جواب رد دادید و برای نظارت بر بازشماری تصادفی صندوقها نماندهای معرفی نکردید؟

کی از این دوستان! پاسخگویی دیدید؟ آقای انصاری رو که یادتونه؟ (284045)
 
هرکی
۱۳۸۸-۱۱-۱۳ ۰۷:۵۴:۲۶
این مطلب رو دو تا بالاتر زدین چرا دروغ تو صفحه اول مینویسین 9 تا از نظرات تکراری یا قابل انتشار نیست چون به اصطلاح خودش پر محتوی یه بچه ایروونی تهروونی تو یکی از آشناهای صاحب امتیاز خبرنگاری یی (284138)
 
محسن
۱۳۸۸-۱۱-۱۳ ۱۰:۰۳:۳۶
در مورد سوال 5:
البته صدا وسیما از آقای موسوی درخواست کرد برنامه ضبط شده ای تهیه و پخش نماید نه به طور زنده که آقای موسوی این شرط صدا و سیما را نپدیرفت. (284184)
 
يه ايراني بچه تهران
۱۳۸۸-۱۱-۱۳ ۱۳:۳۵:۱۹
خيلي ببخشيد حالا اگه اين شرط رو ميپذيرفت چي ميشد؟ (284251)
 
bestboy6513@yahoo.com
۱۳۸۸-۱۱-۱۴ ۱۸:۱۲:۲۲
موسوی کلا هیچ شرطی رو نمیپذیره به طور کلی کار این آقا شرط گذاشتنه (284580)
 
یک نفر
۱۳۸۸-۱۱-۱۲ ۲۱:۴۳:۱۸
به نظرن این سوالها ، سوالهای قبلی نبود. بحث امضا ناظرین در پای فرمهای 22 حل شد؟ (284046)
 
۱۳۸۸-۱۱-۱۴ ۲۲:۴۸:۰۰
این قضیه به وزارت کشور ربط داره. (284632)
 
۱۳۸۸-۱۱-۱۲ ۲۲:۲۳:۵۵
با سلام

با توجه به اينكه ستاد انتخابات كشور الان 7 ماهه كه منحل شده و مسئولينش در وزارت خانه هاي ديگر رفته اند مثلا آقاي محصولي الان وزير رفاه شده آقاي دانشجو وزير علوم شده و... بنابراين عملا كسي براي پاسخگويي در وزارت كشور باقي نمانده. يادتون نره كه خيلي از ابهامات رو خود مسئولين وزارت كشور وقتي كه ستاد انتخابات كشور فعال بود براي مردم توضيح دادند. بنابراين بكار بردن واژه هايي نظير بي كفايت و ... براي مسئولين وزارت كشور صحيح نمي باشد. (284058)
 
احمد
۱۳۸۸-۱۱-۱۳ ۰۱:۲۳:۰۷
با عرض سلام می‌خواستم بدانم، آیا تبریک گفتن به آقای احمدی نژاد به عنوان پیروز ، قبل از اینکه شورای محترم نگهبان ایشان را مورد تائید قرار دهد تخلف محسوب میشود یا خیر؟ آیا فرموده حضرت امام راحل مبنی بر اینکه میزان رای ملت می‌باشد، پشتونه‌ای برای عدم تحمیل یک کاندیدای خاص مورد حمایت یک جریان سیاسی و اجتماعی نمی‌باشد؟ اینها سوال‌های هستند که دانشجویان علوم سیاسی اتریش از اینجانب که دانشجوی اقتصاد مقیم اتریش هستم نموده اند و جواب ایشان را موکول به پاسخ شما عزیزان نموده‌ام ، مؤید باشید، احسان

اگر منظور نظر شما پیام تبریک رهبری است ... این یک امر عادی بوده که در همه دوره ها انجام می پذریفته حتی در دوم خرداد 1376 بعد از پیروزی آقای خاتمی...
http://leader.ir/langs/fa/index.php?p=contentShow&id=5558
دوما در هیج جای قانون انخابات تبریک رهبری را مساوی با تایید صحت انتخابات قرار ندادند ... سوما خود رهبری بارها بر پیگیری شکایات از طریق قانون تاکید کردن ... چهارم وقتی شما در یک سیستمی به عنوان مدیر و یا رهبر قرار می گیرید اصل رو بر اعتماد بر زیر دستان قرار می دهید نه بر بی اعتمادی حالا شما فرض کنید رهبری بعد انتخابات پیام می دادن به کاندیدای پیروز که جناب آقای احمدی نژاد پیروزی شما رو با احتمال اینکه در انتخابات تقلب گسترده ای اتفاق افتاده تبریک می گویم ... شما این رو بزار جای اینکه بعضی اشخاص عصر جمعه به آقای موسوی تبریک گفتن ... در کل اگر دلیل برای اثبات تقلب وجود نداره آیا تمسک به یک تبریک خنده دار نیست ؟ اگر کسی ادعای تقلب می کنه و بعد خواهان ابطال انتخابات میشه به نظر بنده باید دلیل بهتری از یک پیام تبریک روتین بیاره ... (284093)
 
رحماني
۱۳۸۸-۱۱-۱۳ ۰۷:۲۹:۲۰
مساله اينجاست كه اگه رهبري تبريك نميگفت امروز اين متوهمين سبز مي گفتند اگر تو انتخابات شبهه نبود چرا رهبري كه هميشه روز بعد انتخابات تبريك ميگفت اين بار نگفت. معلومه نظام هم قبول داره تو انتخابات تقلب شده.
به نظر من تلاش در پاسخگويي به اين دوستان سعي بيهوده است. هر وقت اين دوستان پذيرفتن كه ماجراي خس و خاشاك دروغ آشكاري بوده كه سران سبز به پيروان نخبه خودشون گفتن (و اونها هم علي رغم اينكه ميدونن اين دروغه اما ازش بر نميگردن) اونوقت انتظار داشته باشين ماجراي دروغ در ادعاي تقلب رو هم بپذيرن.(البته از اين دست دروغ ها فراوونه. اين يك نمونه اش بود و نشانگر ميزان نخبگي طرفداران و صداقت سران) (284134)
 
امیر
۱۳۸۸-۱۱-۱۳ ۰۸:۳۹:۰۳
خداوند از آقای موسوی نگذرد که اینجوری به کشور و مردم ضربه زد. (284150)
 
۱۳۸۸-۱۱-۱۳ ۱۵:۱۸:۴۱
من و ما که نخواهیم گذشت. هرچند از او متنفرم و به خدا شکایتش را میبرم و به حق خون پدر شهیدم جلوی پل صراط نگهش میدارم ولی اعلام عمومی آن را در جامعه تنش آفرین میدانم. امیدوارم روزی رو در رویش شوم و در چشمانش خشمم را فریاد کنم.
خدایا کسانی را که هدایت نمیشوند در همین دنیا مجازات کن! (284282)
 
هادی
۱۳۸۸-۱۱-۱۳ ۰۹:۰۲:۰۲
خوب حالا مثلا شورای نگهبان جوابهای قانع کننده به این سوالها داد !
تکلیف بقیه سوالها چی میشه؟
واسه بقیه جواب ندارن یا دارن فکر میکنن؟!؟! (284159)
 
۱۳۸۸-۱۱-۱۳ ۱۳:۳۸:۱۲
بقیش رو به کوری چشم شما وزارت کشور جواب داد.لطفا الف را دائم پی گیری کنید که در توهم نمانید (284253)
 
رحماني
۱۳۸۸-۱۱-۱۳ ۱۶:۵۸:۳۵
بنده خدا هنوز خبر نداره كل سئوالات مطرح شده و جواب گرفته شده و اينها باقي مونده بود. (284324)
 
bestboy6513@yahoo.com
۱۳۸۸-۱۱-۱۴ ۱۸:۱۵:۰۲
به شما باشه که واسه خودتون همینطوری سوال طرح می کنین.میدونم خیلی سخته هااا ولی موسوی جان به خدا انتخابات رو باختی دست بردار (284581)
 
سلام
۱۳۸۸-۱۱-۱۳ ۰۹:۰۲:۱۶
میشه لطفا بنویسید در چه تاریخهایی از آقای موسوی برای برنامه زنده صدا و سیما دعوت شده است... البته بعد از انتخابات و ایشان دعوت زنده صدا و سیما رو رد کرده اند... تا برای مردم روشن شود که ایشان از مصاحبه زنده تفره می روند....
ممنون (284160)
 
محمد
۱۳۸۸-۱۱-۱۳ ۰۹:۰۹:۰۵
با سلام من از اینکه به آقای موسوی رای دادم نه پشیمانم و نه ناراحت اما از آن دسته آدمهای بی جنبه هم نیستم که بخواهم بروم در خیابان و باعث آبروریزی کشور و نظام و آزار و اذیت مردم و خسارت و سوءاستفاده یکسری افراد خاص و اوباش بشوم اما من هم سئوال دارم چرا وزارت کشور ب طرفداران نامزد های معترض یک بار به صورت قانونی مجوز برگزاری میتینگ یا راهپیمایی نداد تا بیشتر رسوا بشوند اگر میگفتند که تقلب نشده و این سئوال را جواب بدهید که آقای احمدی نژاد اینهمه خرج و مخارج انتخاباتی را از کجا آورد و چرا ایشان بعد از انتخابات همایش پیروزی اش را در میدان ولیعصر ترتیب داد و آن هم با مجوز قانونی مگر ایشان هم نامزد و کاندیدای هنوز منتظر اعلام نتایج قطعی و رسمی نبود؟
چرا چرا چرا و میلیلاردها چرای دیگر اما الان دیگر کشور نیاز به آرامش دارد و الف هم سعی در اقناع همه طرفهای درگیر دارد و احمدی نژاد رییس جمهور کشور هستند و همه باید برای موفقیت کشور تلاش و یکرنگی کنیم (284162)
 
۱۳۸۸-۱۱-۱۳ ۰۹:۱۶:۴۹
آقای الف می خوای چی را ثابت کنی . مگر آقا نگفت که بحث انتخابات تمام شد. تو حالا چسبیدی که چی. مثلا می خوای ثابت کنی تقلب شده یا نشده؟ (284165)
 
مجيد
۱۳۸۸-۱۱-۱۳ ۰۹:۳۴:۰۲
در مورد سوال 52 جواب شوراي نگهبان اينه: \"شورای نگهبان این کار را تایید نمی‌کند.\"
همين!؟
در مفابل تخلف به اين بزرگي فقط همين؟

توضيح اينكه بسياري از عوام مردم كه توان تجزيه و تحليل مسائل سياسي رو ندارن براي انتخاب كانديدا چشمشون مسئولين رده بالاي مملكتيه... حالا شما حساب كنيد به عضو شوراي نگهبان كه خودش ناظر برگذاري و انتخاباته چقدر مي تونه تاثير داشته باشه. (284174)
 
۱۳۸۸-۱۱-۱۳ ۱۵:۲۹:۰۸
چشمشون به دنبال چیه؟ شما که میگفتید همه سابقون انقلاب با شما هستند؟ پس چرا مردم به حرمتشان به موسوی رای ندادند؟ سید...یاد یار مهربان...نخست وزیر امام(و نه رییس جمهور)...رییس دولت انقلاب و جنگ...سبز مقدس.......مردم چشمشان دنبال چیست؟ رؤسای مجلس و جمهور سالهای قبل؟...
نه. شاید دنبال اهداف و شعارهای انقلاب: عدالت...ساده زیستی...انتظار ظهور...خدمت بی منت...ضدیت با استکبار و صهیونیسم...مبارزه با مظاهر بی دینی...پیروی از ولایت فقیه...در هرکس که باشدهستند. بدون توجه به افراد. حتی اگر احمدی نژاد را در این راه نبینند به شخص دیگری رای میدهند. رای دادن به ارزشها چیزیست که باید از آن درس گرفت و برخی آن را نمیفهمند.
بنده خدا اگر مردم چشمشان به افراد بود که الهام را بزرگتر از سیدحسن خمینی دیدند؟ قضاوتتان به ضرر خودتان است. (284289)
 
۱۳۸۸-۱۱-۱۳ ۱۰:۰۰:۱۹
آیا الف زیز شما که دائما از عقل سلیم دم میزنید این مطالبی که ز سخنگوی شورای نگهبان منتشر کردید انصافا پاسخ بود؟ کسی قانع شد؟مثلا کار آقای الهام بد بود! خوب ! همین! بد بود. یا اگر نامزدی توهین کند و افترا بزند مجازات دارد! خوب! این مجازات چی شد؟ مگز جناب حمدی نژاد توین نکرد، افترا نزد؟ (284182)
 
۱۳۸۸-۱۱-۱۳ ۱۵:۳۰:۴۱
اول باید موسوی بخاطر لحن سخیف و توهینهایش به رییس جمهور محاکمه شود: دروغگو دروغگو! خجالت آور نبود؟ شرم بر ... (284290)
 
۱۳۸۸-۱۱-۱۴ ۱۰:۳۹:۵۳
اول موسوی و خاتمی و کروبی را محاکمه و اعدام کنید بعد هم بعد از اتمام ریاست جمهوری احمدی نژاد را تبعید یا به حبس ابد محکوم کنید! موسوی کروبی و خاتمی درس عبرتی می شوند برای هالوهای سیاسی و خائنین به این ملت! احمدی نژاد آیینه عبرتی برای کسانی که شعار مبارزه با مفاسد اقتصادی می دهند و عمل نمی کنند! (284493)
 
just a human
۱۳۸۸-۱۱-۱۳ ۱۰:۰۶:۴۸
دوستان الفی !
همون اول هم گفتم موضوع انتخابات دیگه تموم شدست... شما با این کارتون فقط به اونا بل میدین. به خدا جواب خیلی از سوالایی که شما گفتین جواب ندادن رو قبلاً بارها و بارها دادن و شما نشنیدین! مثلاً جواب به سوالی که چرا تو بعضی جاها آمار افراد شرکت کننده بالای 100 درصد بوده! همین امروز و فرداست که مستر به بهونه ی دهه ی فجر و این کار شما بیانیه بده و بگه بریزید تو خیابون که دیگه واسم معلوم شد تقلب شده!

خلاصه انصافاً هیچ منطقی تو این کارتون نبوده و نیست. به خدا اگه با این کارتون حتی اگه یه نفر هم فهمیده باشه که تقلب نشده من دیگه تو این سایت هیچ پستی نمیدم! مطمئنم حتی یک نفر رو هم قانع نکردین! از این عده ی سبزی که موندن دیگه هیچکدومشون رو نمیشه قانع کرد چون زبان منطق رو نمیفهمن... اونایی که میخواستن بفهمن خیلی وقت پیش فهمیدن، مثل خیلی از دوستای دانشگاهی من... پیشنهاد میکنم 22 خرداد سال دیگه هم دوباره این کار رو انجام بدین تا بازم بتونین عده ای رو که قانع نکردین قانع کنین (شکلک تاسف)!

با تشکر (284187)
 
یک جانباز آزاده
۱۳۸۸-۱۱-۱۳ ۱۰:۱۴:۰۰
الان نعوذ باا... خدا هم نازل بشه نمیتونه موسوی و طرفدارانش را قانع کنه چون انها از لجبلزی با احمدی نزاد چشمانشان کور و گوشهایشان کر شده است. (284189)
 
Samog
۱۳۸۸-۱۱-۱۳ ۱۱:۰۷:۵۱
لطفا از جمعیت جانبازها و آزادگان عزیز که روح و جان و نور چشم همه مردم سبز ایران هستند مایه نذارین. ما مدیون اونها هستیم. یه جورایی داریم شرایط اسارت و دلتنگیه شما رو به عینه درک می کنیم. اسم شخصی بنویسین لطفا.
ساده لوحی و زود باوری رو با قانع شدن بر پایه استدلال اشتباه نگیرین. (284206)
 
۱۳۸۸-۱۱-۱۳ ۱۵:۳۲:۳۴
همون مردم سبز ایران که به احمدی نژاد رای دادند؟ به کوری چشم اجانب (284292)
 
مهدی
۱۳۸۸-۱۱-۱۳ ۱۰:۵۱:۰۶
با تشکر از الف که این حرکت مناسب و به جا رو انجام داد.

چیزی که واضحه اینه که شخصی که به حق باشه هیچوقت از پاسخگویی و مناظره فرار نمیکنه! انصافاً تو این مدت همش این جنبش سبز بودن که سوال کردن. هر چیزی که خواستن. از رهبری بگیر تا قیافه احمدی نژاد در روز انتخابات! ولی به هیچ کدوم از سوالهای ما جواب داده نشد. در واقع جوابی نداشتن که بدن.

راستی آقای انصاری در جواب الف گفته بود اآن وقت مناسبی برای پاسخگویی نیست و به موقع جواب سوالهای شما رو میدم! لطفاً ازشون بپرسین هنوز اون روز نرسیده؟ ممنون میشم ما رو با خبر کنین. (284201)
 
سلحشور
۱۳۸۸-۱۱-۱۳ ۱۰:۵۳:۳۵
اگر در مورد تخلف، راهکار فقط ارجای به بند ۲۵ و ۲۶ بود و رسیدگی آنهم به استناد بند ۷ مجددا در اختیار شورای نگهبان. پس آقایان پاسخ دهند که چرا از آقای کروبی و آقای رضایی دعوت به شکایت قانونی کردند، و بعد اعلام کردند که ما دعوت کردیم خودشان حاضر نشدند. «آقای کروبی و آقای رضایی که در هرصورت با آن نتیجه که آقایان اعلام کردند رای نمی آوردند و تاثیرگذار در نتیجه نهایی هم نبود!، پس اگر پیش بینی قانون اینگونه است ، اصولا دعوت از آنها هم بی مورد بوده است!». یکی باید نسبت به این مورد خاص جوابی روشن و درخور دهد. (284202)
 
۱۳۸۸-۱۱-۱۳ ۱۱:۰۳:۱۴
چرا انقدر میزان مشارکت مردم تو اظهار نظر سایتتون پایین اومده؟ موضوع چیه؟ (284204)
 
۱۳۸۸-۱۱-۱۳ ۱۳:۱۵:۲۳
به دليل مقالات غير كارشناسي شعاري و سبك و يكطرفه به قلم افرادي با عنوانهاي پرططراقي همچون استاد دانشگاه كه نوشته هايشان نه تنها بار معنايي ندارد بلكه به لحاظ دستور زبان و بعضا املاء كلمات نيز دچار مشكل است (284241)
 
۱۳۸۸-۱۱-۱۳ ۱۳:۱۵:۵۸
به دليل مقالات غير كارشناسي شعاري و سبك و يكطرفه به قلم افرادي با عنوانهاي پرططراقي همچون استاد دانشگاه كه نوشته هايشان نه تنها بار معنايي ندارد بلكه به لحاظ دستور زبان و بعضا املاء كلمات نيز دچار مشكل است (284243)
 
۱۳۸۸-۱۱-۱۳ ۱۵:۳۴:۱۳
چون از انتخابات و سیاستزدگی ما چند ماهی میگذره. (284293)
 
۱۳۸۸-۱۱-۱۳ ۱۱:۱۱:۲۵
سوال 52-سخنراني عضو شوراي نگهبان در ميتينگ انتخاباتي آقاي احمدي نژاد:
آقای دکتر غلامحسین الهام در 18خرداد و در ایام انتخابات در میتینگ طرفداران احمدی نژاد در مصلی تهران حاضر شد و چون رئیس جمهور نتوانسته بود به مصلی بیاید، از طرف ایشان برای هوادان این نامزد انتخاباتی صحبت کرد. این هم سندش:
http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8803181300
سوال این است که یک عضو شورای نگهبان قانونا میتواند در ایام تبلیغات انتخاباتی چنین کاری کند؟
آیا شورای نگهبان این کار ایشان را تایید می کند؟

پاسخ شوراي نگهبان:
شورای نگهبان این کار را تایید نمی‌کند. جناب آقای دکتر الهام نیز اخیراً توضیحاتی ارایه نمودند
نظر يك نفر كه به آقايان موسوي ، احمدي نژاد و كروبي رأي نداده است :

1 ـ احترام شوراي نگهبان براي كاري كه تاييد نمي كند ناعدالتي است
2 ـ بايد بجاي گزاره ، جناب آقای دکتر الهام نیز اخیراً توضیحاتی ارایه نمودند بيان ديگري بكارببرند
3 ـ خداوند به همه كساني كه در ايران زندگي ميكنند حسن عاقبت عطابفرمايد (284209)
 
۱۳۸۸-۱۱-۱۳ ۱۲:۰۲:۰۲
حسن عاقب مخصوصا برای انهای که در زمان جنگ از جان مایع گذاشتند! (284220)
 
۱۳۸۸-۱۱-۱۳ ۱۳:۵۸:۰۵
اگه هاشمي خلافي نكرده چرا مهدي فرزندش فرار كرد ؟ (284256)
 
شهاب
۱۳۸۸-۱۱-۱۳ ۱۶:۰۸:۳۲

ضمن تشکر از سایت الف بخاطر انعکاس نظر خوانندکان خود اینجانب در ابتدای انتخابات هوادار پر و پا قرص مهندس موسوی بودم و در ستادهای ایشان فعالیت می نمودم اما بعد از برگزاری مناظرات فضای انتخابات را ناسالم احساس کردم و کلا قید کل انتخابات را زدم و به هیچ کس رای ندادم (علیرغم ادامه تبلیغات به نفع مهندس موسوی و پذیرفتن نمایندگی ایشان در حوزه انتخابی) بنابراین نمی توانم ادعای تقلب یا شبیه آنرا داشته باشم اما این حق را به معترضین واقعی نتیجه انتخابات می دهم که معترض باشند ولی از زعمای قوم انتظار داشتم برای تنویر افکار عمومی مدیریت بهتری به خرج دهند. نظر دوستان را به دو نکته جلب می کنم 1- در خطبه های نماز جمعه بعد از انتخابات به امامت رهبر انقلاب : ایشان فرمودند زیر بار بدعت نخواهند رفت و رسما قضیه انتخابات را مختومه اعلام نمودند.
2- در مجلس ششم زمانیکه نمایندگان آن زمان طرح اصلاح قانون مطبوعات را در دستور کار داشتند رهبر انتفلاب از حکم حکومتی خود استفاده نمودند و آن طرح ملغی شد.
حال نظر بنده این است که معظم له می توانستند از همین حکم حکومتی استفاده کنند و دستور برگزاری یا شمارش مجدد کل آرا را صادر نمایند که معترضین با اقناع شدن این غائله ختم به خیر می شد و کشور از مشکلات نجات پیدا می کرد. من فکر می کنم اهمیت انتخابات اگر بیشتر از مطبوعات نباشد کمتر هم نباشد.
مسرور خواهم شد اگر عزیزان نظرات انتقادی خود را با من در میان بگذارند. (284312)
 
یه ایرانی
۱۳۸۸-۱۱-۱۳ ۱۸:۰۹:۱۳
چی میگی عزیز من؟!

واقعاً اگر دوباره کل آرا بازشماری میشد و نتیجه تغییر نمیکرد شما ها میپذیرفتین؟! مگر الآن که 10% آرا بازشماری شد کسی قبول کرد؟!

ضمناً به همین راحتی بیان و بگن که انتخابات رو از دوباره برگزار کنین؟! پس حق اونهایی که به احمدی نژاد رای دادن چی میشه؟! اگر اینکار انجام میشد که معنیش این بود که تقلب شده! کجای دنیا به خاطر اینکه 13 میلیون مجاب بشن که تقلب نشده میان حق 24 میلیون رو میخورن؟!

شما خیلی راحت اظهار نظر میکنین و نظرتون مخصوصاً اینکه انتخابات دوباره برگزار بشه خیلی غیر عملی و غیرمنطقی و ناعادلانست. چون گفتین نظرات انتقادی خودتون رو در میان بگذارین این کار رو کردم. (284342)
 
شهاب
۱۳۸۸-۱۱-۱۳ ۲۰:۲۲:۰۷
سلام دوست ایرانی من
شاید الان به خاطر رادیکال شدن فضا کسی به این راحتی قانع نشه ولی مطمئنا در آن مقطع قانع کردن مردم راحت تر بود با توجه به اذعان آقای کدخدایی مبنی بر مشارکت بیشتر از واجدین شرایط در 50 شهر (حدودا 3 میلیون رای) و توجیه روابط عمومی آن شورا باید به امر مشکوک شد اگر در آن مقطع موسوی قانع می شد فضا برای سوء استفاده فرصت طلبان از بین می رفت و اگر بگیر و ببندی راه می افتاد کسی به نظام خرده نمی گرفت.
فرموده بودید اگر انتخابات از اول برگزار می شد حق طرفداران آقای احمدی نژاد چه می شود جواب خیلی ساده است آنها هم دوباره به ایشون رای می دادند و اگر این اتفاق می افتاد نه 13 میلیون بلکه 70میلیون با خیال راحت از وجود یک مردمسالاری دینی در کشور سر به بالین می نهادند در ضمن فراموش نشود همین 13 میلیونی که می فرمائید بیشتر از نصف 24 میلیون می باشند که اینها هم شهروند همین کشورند
در جواب به قسمت پایانی فرمایشات شما شاید تکرار انتخابات امری غیر منطقی باشد ولی بیانات جهت دار اکثر اعضای شورای نگهبان بخصوص دبیر این شورا از تریبونهای مختلف به عنوان ناظر بی طرف به همان اندازه غیر منطقی می باشد.
باز خوشحال می شم نظرات شما و دیگر دوستان خود را جویا شوم. (284380)
 
۱۳۸۸-۱۱-۱۴ ۲۰:۴۳:۲۲
ببین دوست عزیز،

باور کن خیلی ها هستن که تحت هیچ شرایطی حاضر نیستن از نظرشون برگردن از جمله آقای موسوی. اینکه میگی اون موقع اقناع مردم راحتتر بود به نظرم درست نیست چون الآن که مردم بیشتر آقای موسوی رو شناختن بهتر میتونن قانع بشن ولی میبینی که بازم...

اینکه میگین انتخابات دوباره برگزار بشه پیشنهاد میکنم که این نکته رو در نظر داشته باشین که ما تعداد زیادی انتخابات در آینده خواهیم داشت. این رسم واقعاً بدعت بدیه که هر کسی شکست خورد اعتراض کنه و دوباره انتخابات برگزار بشه. حساب کن تو هر انتخاباتی این تکرار بشه! میدونی چی میشه؟! انتخابات مجدد تنها در یک صورت باید انجام بشه اون هم ابطال کل انتخاباته. نمیشه برای قانع کردن یک عده کل انتخابات رو مجدداً برگزار کرد. ضمناً انتخابات مجدد با چه عنوانی برگزار بشه؟ با عنوان اقناع مخالفان؟! با هر عنوانی برگزار بشه معنی ابطال انتخابات قبل رو داره در واقع.
این مورد رو هم یکی از دوستان دیدم مطرخ کردن که فرض کن انتخابات مجدد برگزار میشد و اینبار جناب موسوی برگزیده میشد(فرض محال). بعد اونوقت هواداران آقای احمدی نژاد به خیابونها میریختن که تقلب شده. اونوقت چی میشد؟ میتونی تصور کنی؟ بعد دوباره انتخابات برگزار میشد و...! اونوقت این حلقه کی به پایان میرسید؟
باور کن برگزاری مجدد انتخابات برای قانع کردن مخالفان خیلی کار اشتباهیه.

ضمناً شما چرا چسبیدی به این راه حل فقط؟ شما در زمینه صحت انتخابات سوالهایی داشتین که تو این مدت بهشون جواب داده شده. اونها رو بررسی کنید لطفاً.

قسمت آخر حرفاتون هم من سخنگوی شورای نگهبان نیستم و هیچوقت هم این شورا رو عاری از اشتباه نمیدونم. غیر منطقی بودن حرفهای دیگران توجیهی برای غیرمنطقی بودن حرفهای خودمون نیست.

با تشکر. امیدوارم نظرم نشون داده بشه. (284610)
 
شهاب
۱۳۸۸-۱۱-۱۳ ۲۰:۲۳:۵۹

ضمن تشکر از سایت الف بخاطر انعکاس نظر خوانندکان خود اینجانب در ابتدای انتخابات هوادار پر و پا قرص مهندس موسوی بودم و در ستادهای ایشان فعالیت می نمودم اما بعد از برگزاری مناظرات فضای انتخابات را ناسالم احساس کردم و کلا قید کل انتخابات را زدم و به هیچ کس رای ندادم (علیرغم ادامه تبلیغات به نفع مهندس موسوی و پذیرفتن نمایندگی ایشان در حوزه انتخابی) بنابراین نمی توانم ادعای تقلب یا شبیه آنرا داشته باشم اما این حق را به معترضین واقعی نتیجه انتخابات می دهم که معترض باشند ولی از زعمای قوم انتظار داشتم برای تنویر افکار عمومی مدیریت بهتری به خرج دهند. نظر دوستان را به دو نکته جلب می کنم 1- در خطبه های نماز جمعه بعد از انتخابات به امامت رهبر انقلاب : ایشان فرمودند زیر بار بدعت نخواهند رفت و رسما قضیه انتخابات را مختومه اعلام نمودند.
2- در مجلس ششم زمانیکه نمایندگان آن زمان طرح اصلاح قانون مطبوعات را در دستور کار داشتند رهبر انتفلاب از حکم حکومتی خود استفاده نمودند و آن طرح ملغی شد.
حال نظر بنده این است که معظم له می توانستند از همین حکم حکومتی استفاده کنند و دستور برگزاری یا شمارش مجدد کل آرا را صادر نمایند که معترضین با اقناع شدن این غائله ختم به خیر می شد و کشور از مشکلات نجات پیدا می کرد. من فکر می کنم اهمیت انتخابات اگر بیشتر از مطبوعات نباشد کمتر هم نباشد.
مسرور خواهم شد اگر عزیزان نظرات انتقادی خود را با من در میان بگذارند. (284381)
 
احمد
۱۳۸۸-۱۱-۱۳ ۲۰:۴۱:۱۲
اگه قرار باشه براي هر مسئله اي كار راهكار قانوني داره رهبري از حكم حكومتي استفاده كنه كه بايد يه سازمان بنام سازمان حكم درست كنيم! (284386)
 
۱۳۸۸-۱۱-۱۳ ۱۷:۱۰:۱۲
نام بردن از آقای هاشمی رفسنجانی و چند نفر دیگر از آقایان در جریان مناظره توسط آقای احمدی نژاد کاملا با اهداف سیاسی (سوء استفاده از جو موجود در جامعه بر علیه آنها) بوده. ایشان خواست از همان استراتژی ای که 4 سال قبل با آن برنده شده بود (یعنی تقابل احمدی نژاد-هاشمی رفسنجانی) استفاده کند و موفق هم شد. (284327)
 
حسین
۱۳۸۸-۱۱-۱۳ ۱۹:۲۲:۴۱
از آقاي موسوي تقاضا مي كنم به اين 6 سوال جواب دهند. خواهش مي كنم:
1- شما حدود ساعت 23 جمعه ۲۲ خرداد، در حضور خبرنگاران خود را صریحا پیروز این انتخابات معرفی کردید. در شرایطی که هنوز رای گیری جریان داشت و صندوقی شمارش نشده بود، چطور از نتیجه انتخابات مطلع و مطمئن بودید؟

2- هزینه های ستادهای انتخاباتی شما (از جمله تهیه هزاران قطعه مانتوی سبز و کرایه هواپیماهای اختصاصی در سفرهای تبلیغاتی تان) از چه محلی و توسط چه کسانی تامین میشد؟

3- منظور دقیق شما از اصطلاح “صحنه آرایی و شعبده بازی” در توصیف انتخابات ۲۲ خرداد چه بود؟ فرایند این شعبده بازی چگونه بود و توسط چه کسانی و کجا انجام شد؟ در چه تعداد صندوق؟

4- اگر رهبر انقلاب خواست شما را برای ابطال انتخابات (درمسیری غیر از قانون) قبول می کردند، پاسخ اعتراض طرفداران نامزد پیروز (هرچقدر که باشند) را چه کسی می داد؟ اگر در انتخابات مجدد شما پیروز می شدید و این بار طرفداران رقیبتان به خیابانها می ریختند و تقاضای ابطال نتیجه و تکرار رای گیری را می کردند، تکلیف چه بود؟

5- چرا بعد از اعلام نتایج و اعتراضتان به نتیجه انتخابات، دعوت صداسیما را برای انجام مصاحبه یا مناظره قبول نکردید؟

6-چرا به دعوت شورای نگهبان برای بررسی اعتراضتان جواب رد دادید و برای نظارت بر بازشماری تصادفی صندوقها نماندهای معرفی نکردید؟


**********
من به جای آقای موسوی جواب میدم اگه الف عزیز لطف کنه و منتشر کنه.
1.این حرکت آقای موسوی یک جور پولتیک و جنگ روانی بود.درست همون جور که آقای احمدی نژاد روز 20 خرداد در فرصت اضافه داده شده در صدا و سیما گفتند که \"این ها بازی رو باختند و ...\" یا \"بعضی از سفر های استانی رو نرسیدم بیام.ان شا الله در اولین فرصت ...\" پس جواب این سوال روشن است.

2.این که هزینه ها از کجا تامین می شد خب واقعا جای سوال داره.ولی دوست عزیز قبول کن که اولا از امکانات دولتی و بیت المال استفاده نشد.دوما منم از شما می پرسم هزینه های تبلیغاتی آقای احمدی نژاد از کجا تامین می شد؟ فقط از مردم؟ سوما این جریان مانتو های سبز چیه که ما یکیش هم ندیدیم؟ بعضی از جاها حرف از 2 میلیون هم زده شده!

3.جواب این سوال را در بیانیه های آقای موسوی می تونید پیدا کنید.

4.بله حق با شماست اگه رهبر معظم انقلاب در مسیری غیر از قانون انتخابات را باطل می کردند کسی نمی توانست جواب طرفداران نامزد پیروز رو می داد.اما اگر شرایطی پیش بیاد که خود قانون انتخابات رو زیر سوال ببره اون وقت چی؟ مگه زمانی که در انتخابات مجلس رای 700 هزار نفر باطل شد کسی اعتراض کرد؟ کسی به خیابان اومد؟قسمت آخر سوالتون منطقی هست به همین خاطر من به شخصه پیشنهاد آقای رضایی مبنی بر ایجاد کمیسیون ملی انتخابات رو راه حل برطرف کردن هر گونه شک و شبهه در مورد نتیجه انتخابات می دونم .

5.ایشون قبول کردند ولی به شرط این که برنامه زنده باشه.چون امکان سانسور حرف های ایشان وجود داشت همون طور که قبلا هم چنین اتفاقی افتاده بود.

6.آقای موسوی از شورای نگهبان درخواست کرد که مشخصات نوشته شده در سربرگ ها با اطلاعات اماری کشور بررسی شود همچنین درخواست تطبیق دست خط ها رو کرده بود که از طرف شورای نگهبان رد شد.پس دلیلی نداشت که بعد....

به نظر شما حمایت رسمی اعضای محترم شورای نگهبان از یک کاندیدای خاص که قاعدتا باید مرجعی بی طرف باشند شک و شبهه و سوال در ذهن افراد ایجاد نمی کنه؟عادل فردوسی پور: \"من به خاطر شغلم نمیتونم طرفدار تیم خاصی باشم\"
دوست عزیز من خیلی از اشتباهات آقای موسوی رو قبول دارم ولی به شرطی که شما هم اشتباهات اقای احمدی نژاد رو بپذیرید.
با تشکر از همه و به امید ایرانی آباد و سرفراز


به کسی که توهین نکردم.مجددا خواهش می کنم انتشار بدید.اگه هم نشان ندادید اشکال نداره ، گردن ما از مو باریکتره.حق نگهدارتون (284357)
 
داوری
۱۳۸۸-۱۱-۱۳ ۱۹:۴۱:۴۰
تقلب اسم رمز آشوب بود. این را همه میدانند. قرار بود مردم را بکشانند در خیابان و با ایراد شعارهای ساختار شکنانه آنها را با نظام مواجه کنند و به دنبال آن تهمت جنایت به نظام بزنند. این اصل کلی جین شارپ است که آقایان بدون هیچ کم و کاست و مو به مو اجرا کردند. اما نقص کوچولوی این طرح جین شارپ این بود که این طراحی ها برای جمهوری اسلامی کاربرد نداشت. (284363)
 
محسن
۱۳۸۸-۱۱-۱۴ ۰۹:۴۳:۰۴
چرا شورای نگهبان در مورد نو بودن و تا نخورده بودن تعرفه ها در هنگام بازشماری آرا جوابی نداده؟! عکساشم هست (284479)
 
۱۳۸۸-۱۱-۱۴ ۱۰:۰۵:۲۷
اصلا قاتع کننده نبود و پاسخ ها از سر باز کنی بود
بعلاوه اینکه
پاسخ شوراي نگهبان:
شورای نگهبان در چهارچوب وظایف و اختیارات قانونی خود نظارت بر انتخابات را بر عهده دارد و لذا در این چهارچوب باید نظارت کند. تشکیل هیات پیشنهاد شده چون خارج از اختیارات شورا بود مورد پذیرش واقع نشد.


چرا در زمان امام این هیت در انتخابات مجلس سوم تشکیل شد و ...... (284487)
 
جعفر ربيعي
۱۳۸۸-۱۱-۱۴ ۱۹:۳۵:۳۰
با سلام خدمت تمام دوستان
آيا به نظر شما هر كي به چيزي اعتراض داشته باشد ميشود پيرو انگليس و آمريكا و يا محارب؟
به خودتان بياييد و ببنيد كه در جامعه چه خبر است.
به دور و بر خودتان نگاهي بيندازيد. بطور مثال جناب آقاي احمدي نژاد الان مدت 5 سال است كه فرياد مبارزه با مفاسد ميدهد و در طي اين سالها ما كه هنوز فاسدي نديديم.
شما را به خدا نگاهتان را باز كنيد.
آمريكا و انگليسي نيست
هرچه هست ايراني هست و ايراني (284599)
 
احسان
۱۳۸۸-۱۱-۱۴ ۲۲:۲۸:۵۲
تفکر در هر مسله باعث نجاته\" نجات از ظلم یا فتنه فرقی نمیکنه مهم اینکه
بدون در نظر گرفتن تعصبات تند و خشونت یا بی احترامی به حقوق دیگران ویا خود را بالاتر
از همه دیدن و هر شخص یا گروهی را متخلف یا ظالم پنداشتن فکر کرد تا حقیقت برای خودمان مشخص بشه باید با هم فکر کنیم و به هم عشق بورزیم و همیشه خدا را بینا بدانیم و به این ایمان داشته باشیم که هر فعل اشتباهی دارای اثرات منفیه اما فکر منفی یا مثبت تا در سر مونه وقت درایم بیشتر اونو تحلیل کنیم که اگه به عمل تبدیل شد باعث سر افکنده شدن ما با گذشت تاریخ نشه به امید سر افرازی همه مردم پاک ایران که محبت خدا توی دلشونه از هر طایفه عقیده و حضبی که میخوان باشن (284628)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.