نظر منتشر شده
۷۰
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 140503
تظلم دانش آموختگان کارشناسی ناپیوسته معماری
درددل بینندگان؛ 2بهمن90
چرا به درخواست هزاران جوان دارای کارشناسی ناپیوسته معماری برای ورود به حرفه مهندسی اعتنا نمی کنند؟
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۴۵
اشاره: الف آمادگی دارد پاسخ سازمان ها و نهادهای مسئول درباره درددل این بیننده را منتشر کند.

این یادداشت به عنوان درد دل هزاران جوانی است که بعد از چند ماه پیگیری و اعتراض به ضایع شدن حقی که در ۱۶ سال گذشته داشته اند و امسال در این دولت کریمه از آنها سلب شده ، به هیچ نتیجه ای نرسیده اند و هربار با وعده وعیدهای پوچ مثل:"بررسی میکنیم .ویا درجلسه ای در آینده مطرح خواهیم کرد" پاسخ گرفته اند .وجالب اینجاست که هرچه تلاش کردیم رسانه های دولتی مثل تلویزیون این مشکل را پیگیری کنند یا حتی گزارشی تهیه کنند بیفایده بود لذا از شما استدعا داریم سخن مارا به گوش مسولین برسانید و تقاضای پاسخی از جانب آنان را مطرح بفرمایید.

در حالی که حدود۱۶ سال از ایجاد دفتر سازمانهای مهندسی و تشکلهای حرفه ای وزارت راه وشهرسازی میگذردو در این سالها شاهد برگزاری چندین دوره آزمونهای ورود به حرفه مهندسی جهت اخذ پروانه اشتغال بوده ایم که همه دارندگان مدارک مهندسی در رشته های مرتبط با صنعت ساختمان (فارغ از نوع مدرک کارشناسی پیوسته وناپیوسته یا کارشناسی ارشد یا دکترا، وفقط با توجه به رشته تحصیلی) به طور همزمان وبا سوالات همسان شرکت مینمودند. لذا فارغ التحصیلان کارشناسی ناپیوسته علمی - کاربردی معماری نیز در سنوات گذشته در این آزمون شرکت نموده و پس از موفقیت در آن پروانه اشتغال مهندسی با کد اصلی (کد۱۰۰) دریافت مینمودند.

نکته مهم اینجاست که عنوان علمی - کاربردی فقط عنوانی است که در ابتدای نام مدرک تحصیلی فارغ التحصیلان کارشناسی ناپیوسته معماری با تصویب شورای عالی برنامه ریزی وزارت علوم تحقیقات وفناوری قرارگرفته و همه دانشگاهها اعم از دولتی وآزاد وغیر انتفاعی برای دانشجویان این رشته که حدود%۷۰ آنها از طریق کنکور ریاضی جذب رشته کاردانی معماری شده اند(همانند کارشناسی پیوسته معماری) مدارک با پیشوند نام علمی - کاربردی صادر میکنند.

حال که تعداد فارغ التحصیلان معماری ومتقاضیان پروانه اشتغال در حال افزایش چشمگیری است و آقایانی که وابسته به گروههای قدرت هستندبا دریافتن این مطلب که سهمشان ازفروش امضا شهرداری روزبروز در حال کاهش است به فکر چاره افتاده ودر اولین اقدام تصمیم به حذف مظلومترین وبی دفاعترین گروه یعنی کارشناسی ناپیوسته معماری گرفتند و دفتر سازمانهای مهندسی و تشکلهای حرفه ای در یک تصمیم یک شبه در خرداد ماه ۹۰در مصوبه شماره۹۰.۴۳۰.۸۸۹۰ به بهانه اصلی نبودن رشته تحصیلی کارشناسی ناپیوسته معماری ( که بنا بر تشخیص اعضای کمیسیون این دفتر غیر اصلی بوده ونه اعلام رسمی وزارت علوم و دانشگاه آزاد!!) اعلام نمود که این رشته فقط در گروه نظارت آنهم با کد مرتبط ونه اصلی میتواند پروانه اشتغال دریافت کند واین به معنی کاهش سهمیه این مهندسان در نظارت و عدم حق امضای طراحی و همچنین عدم ارتقاء پایه و برخورداری از مزایای آن میباشد.

نکته مهم وقابل توجه اینجاست که ما فارغ التحصیلان کارشناسی ناپیوسته علمی -کاربردی معماری ۱۴۶ واحد درسی مشابه وبا سرفصل درسی یکسان با ۱۴۶ واحد درسی کارشناسی پیوسته که با ما همزمان در یک دانشگاه وبا اساتید یکسان درس میخواندند را گذرانده ایم و حال ارزش واحد های درسی ما فقط و فقط به خاطر تفاوت در عنوان تعداد انگشت شماری از دروس (توجه کنید فقط عنوان درس) با جدول فهرست واحدهاي درسي مصوب كميسيون هم ارزي رشته ها که مشخصا از روی فهرست دروس دوره کارشناسی پیوسته تهیه شده است؛ از داشتن پروانه اشتغال اصلی و به تبع آن از ارتقائ پایه محروم شده ایم!

شایان ذکر است بعد از نامه نویسی و اعتراض رسمی( اما بی سرو صدا وفارغ از کار سیاسی) به وزارت راه وشهرسازی و وزیر محترم آقای مهندس نیکزاد و همچنین مطرح نمودن مشکل با نمایندگان محترم مجلس و... مشکلی حل نشد که هیچ در عرض ۴ ماه ۶ بخشنامه ضد ونقیض صادر شد که هرکدام شرط جدیدی اضافه یا کم میکرد ودر ظاهر امر مشکل بوجود امده را حل میکرد اما در حقیقت با گذاشتن شروطی که در عمل برای هیچ کدام از کارشناسان معماری محقق نمیشد فقط صورت مساله را تغییر میدادند. وگویا تنها چیزی که مهم نیست سرنوشت هزاران جوانی است که با هزینه های گزاف به امید ورود به حرفه مهندسی در این رشته تحصیل کرده اند. کجاست این همه دم زدن از مشکلات جوانان واشتغالزایی؟ ظاهرا تنها هدف مهم جیب عده ای خاص و اشتغالزدایی افرادی است که با تحصیل و تلاش و پس از چند سال کار حرفه ای با گرفتن پروانه اشتغال کد اصلی سهم آن عده مذکور را کم کرده بودند.!و این مصوبه جدید به مهندسینی که با مدرک کارشناسی نلپیوسته علمی -کاربردی از چند سال گذشته نیز پروانه اصلی دریافت کرده بودند نیز رحم نکرده و عدم عطف به ماسبق را ذکر ننموده است.

مساله وجود گروههای قدرت یا عده ای خاص یا وجود مافیایی در نظام مهندسی هاوشهرداریها که چه پولهای کلانی از مالکین میگیرند وامضای مهندسین را دللالی میکنند و یک دهم آن پول در نهایت به جیب مهندسانی که همه مسئولیت بر شانه آنهاست میرسد و هزاران حرف دیگر مساله تازه ای نیست وای کاش یکصدم این همه هزینه ای که صرف ساخت برنامه هایی ازقبیل برنامه نود در صدا وسیما که میخواهد به حوادث ودستهای پشت پرده فوتبال بپردازد هم صرف هزینه تهیه برنامه یا حتی گزارشی از وجود این دستهای پشت پرده در سازمان ها واداراتی چون نظام مهندسی ساختمان وشهرداریها می شد. ولی ایدریغ که این دستها بزرگتر وقویتر از این حرفها هستند که اجازه ساخت چنین برنامه هایی بدهند و بعید میدانیم حتی مجوز انتشار نامه ما در اینترنت هم صادر شود چه برسد به ....

لیکن با وجود همه اعمال قدرتها و فشارها ما هرگز خسته نشده و احقاق حق خویش از هیچ تلاشی فرو گذار نخواهیم کرد. لذا جهت طرح مشکلات خود این بار دست به دامن رسانه شدیم واین نامه را برای شما ارسال میکنیم.

پیشاپیش مراتب امتنان و سپاس خود را اعلام میداریم.

همانا خداوند در قرآن میفرماید : " ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیرو ما بانفسهم "

و من الله التوفیق
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۲ ۱۱:۳۳:۴۶
با سلام
خدمت شما در الف
بله هیچ کس به فکر این عده از جوانان این مملکت نیست که با هزار آرزو و امید به درآمد در آینده به تحصیل در رشته معماری پرداخته اند. من فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی معماری هستم و نسبت به این حق خوری ها شدیدا معترض هستم. (618017) (moderator22)
 
یه نفر
۱۳۹۰-۱۱-۰۲ ۱۱:۵۴:۳۲
مشخصا افراد تصمیم گیرنده درخصوص مدارگ تحصیلی، خود ذینفعند که صرفا با درنظر گرفتن عناوین دروس و بدون لحاظ محتوی انها، تعدادکثیری از فارغ التحصیلان را میخواهند از امتیازشان محروم کنند .اصطلا حا میخواهند دست زیاد نشود .اصلا چرا بار علمی فرد در نظر گرفته نشود و فقط به مدرک نگاه کنند انهم صرفا عنوان مدرک .البته در آخر به این میرسیم که اینهم یکی از تبعات فراموش کردن شعار عدالت خواهی است. (618040) (moderator22)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۲ ۱۳:۰۶:۱۶
با سلام.بنده خود یکی از ان هزاران فارغ التحصیل کارشناسی ناپیوسته معماری هستم.4سال هنرستان معماری خواندم-دوسال کاردانی معماری-2سال کارشناسی معماری الان هم در حال فارغ التحصیلی کارشناسی ارشد معماری هستم.اقایان میفرمایند شما صلاحیت طراحی ندارید وفقط کسانی که چهار سال (پیوسته معماری بخوانند)این حق را دارند
من نمیگویم .خود قضاوت کنید این چه قانونی هست که منی که 10سال در این رشته بصورت تخصصی درس بخوانم (جدای از سوابق کاری)حق طراحی نداشته باشم وکسانی صفر کیلومتر با 4سال تحصیل پیوسته این حق را داشته باشن..
(618122) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۱-۰۲ ۱۴:۰۵:۵۴
متاسفانه دولت برای فشار به دانشگاه آزاد اقدام به پذیرش در دانشگاههای دولتی در رشته شهرهایی می نماید که هیات علمی ندارند! یعنی با حق التدریس اداره می شوند.

بنده در یکی از این واحدها در اصفهان تدریس می کردم، دریغ از امکانات و استاندارد. (618201) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۱-۰۲ ۱۸:۱۳:۳۸
به همین خاطر پیشنهاد می کنم در دفترچه انتخاب رشته در برای تمام دانشگاهها دانشکده ها و گروه ها تعداد اعضای هیات علمی تمام وقت استادیار به بالا ذکر شود.
این حق دانش آموزانی است که قصد انتخاب رشته دارند. کیفیت یک دانشگاه بشدت به هیات علمی تمام وقت استادیار به بالا وابسته است. (618537) (moderator19)
 
saeed
۱۳۹۰-۱۱-۰۲ ۱۴:۳۶:۲۹
من ترم سوم رشته معماری هستم واقعا با خواندن این مطلب خیلی ناامید شدم از شما درخواست میکنم که این موضوع را پیگیری کنید ممنون (618241) (moderator22)
 
صرفا جهت اطلاع
۱۳۹۰-۱۱-۰۲ ۱۵:۵۴:۱۲
شاید این موضوع دلایل مغفول دیگری نیز دارد:
سالها رشته معماری در مقطع کارشناسی ارشد پیوسته ارائه می شد و زیر 20 دانشگاه در کل ایران آن را ارائه می کردند. مقاطع کاردانی هم تاسیس بود اما نسبت به کارشناسی ارشد در اقلیت قرار می گرفت و عملا این رشته صاحب کلاس بالایی بود.
اما به یکباره از سال 1378 که مقطع این رشته "کارشناسی" اعلام شد، دانشگاههای فراوانی به جهت تسهیل شدن تاسیس این رشته، اقدام به گرفتن دانشجو کردند و این در حالی بود که سایقه ای هم در ارائه این رشته نداشتند.

نتیجه مشخص است است، بسیاری از این دانشگاهها هیئت علمی کافی ندارند و با حق التدریس مدیریت می شوند!!! یعنی اساتیدش بار علمی و تجربی لازم را ندارند... و دانشجویش هم که جای خود دارد...

تا حدی این عکس العمل از بالادستان این رشته طبیعی بود. معماران باسابقه تر جزو ممتازترین شاگردان در کنکورهای سراسری و آزاد بودند و معماری بالاترین تراز نمره را داشت و لی حالا قضیه عوض شده... و این موضوع برای معماران باسابقه تری که دید دیگری به رشته اشان دارند، قابل تحمل نیست!!!

بنده به هیچ وجه منکر حق جوانان آرزومندی که به سودای معمار شدن از کاردانی به کارشناسی و کارشناسی ارشد رفته اند، نیستم...

اما این نتیجه گسترش های بی رویه و پر از اشکال نظام آموزشی ماست...که به چنین تبعاتی هم منجر می شود

آیا معماری که رشته ای عملی و نیازمند تلاش و ممارست در کارگاه و زیر نظر چند استاد است، رشته ای است که دانشگاه پیام نور بتواند ارائه اش کند؟

رشته ای که نیازمند کارگاه گل و گچ و مصالح و نقاشی و طراحی صنعتی است، آیا می تواند با چند آتلیه پر از میز نقشه کشی بلا استفاده اداره شود؟

واقعیت این است که سطحی نگری بساری در گسترش این رشته شد و این قضیه به ضعف فارغ التحصیلانش انجامید، ضعفهایی که خود این دوستان معترض هم اشرافی به آن ندارند و حتی به آن فکر نمی کنند.

من برای تمام دوستان و همکارانم آرزوی خیر می نمایم...به امید ایرانی بهتر (618360) (moderator22)
 
saeed
۱۳۹۰-۱۱-۰۲ ۱۸:۲۴:۳۹
منم با این نظر موافقم که نظام اموزشی ما اشکال دارد اما چرا باید هزاران دانشجویی که چندین سال وقت و هزینه خود را صرف تحصیل میکنند باید قربانی شوند در ضمن نباید تر و خشک را با هم سوزاند همه دانشگاه هایی که کارشناسی ناپیوسته را ارایه میکنند در سطح پایین نیستند مثلا استاد دانشگاه خود من هم در دانشگاه ما تدریس میکند هم در دانشگاه سراسری کاشان (618551) (moderator19)
 
نگار
۱۳۹۰-۱۱-۰۲ ۱۸:۵۲:۰۴
برادر یا خواهر عزیر مثل اینکه منظور مطلب رو نگرفتی مساله اصلی با کلاسی یا بیکلاسی این رشته نیست مساله اینست که آیا کارشناسان پیوسته کارشناس تراز کارشناسان ناپیوسته اند که از این حق محرومند ؟... (618588) (moderator19)
 
زهرا
۱۳۹۰-۱۱-۰۲ ۱۸:۵۹:۲۶
وقتی همه فارغ التحصیلان معماری با همه نوع مدرک از کاردانی به بالا در امتحانهای تخصصی و مشکل نظام مهندسی با سوالات یکسان وهمزمان محک زده میشوند دیگر صحبت از پز و کلاس کارشناسی ارشد بودن واقعاغ بی انصافی است . من به عنوان یک مهندس معماری با مدرک کارشناسی ناپیوسته خدا شاهد وگواه است که تا به حال حداقل 5 نفر کارشناسی ارشد را در 5سال کار حرفه ای در مهندسین مشاور آموزش داده ام زیرا هیچ اطلاعاتی در زمینه اجرا ونقشه های اجرایی فاز2 نداشته وفقط خط کشیدن روی کاغذ با طرحههای تخیلی غیر قابل اجرا را بلد بودند.و همه اینها حتی اساتید دانشگاه هم اذعان داشتند که کارشناسان ناپیوسته فوق العده در اجرا قوی هستند. (618602) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۲ ۱۹:۱۶:۲۷
نظام مهندسی برای اعطای پروانه اشتغال اقدام به برگزاری ازمون میکند .یعنی تحصیلات دانشگاهی ومدرک تحصیلی ملاک این سازمان نیست.(که همین ازمون جای سوال دارد)
عدالت این است که هر کس (فارغ از نوع عنوان مدرک تحصیلی)در صورت احراز نمره قبولی دراین ازمون مستحق دریافت حقوق خود است.
کسانی که هم اینک در این مورد تصمیم گیری میکنند خود حتی همان ازمون را پشت سر نگذاشته اند. (618623) (moderator19)
 
محمد اويلي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۲ ۲۱:۰۷:۱۶
مواكدا" جهت استحضار واطلاع

به چند دليل اصل كار ايراد دارد
1- درزمان كنكور كارشناسي بايستي اين مساله براي كساني كه اين رشته را انتخاب ميكرده اند اطلاع رساني مي شد

2- ما نه جاي كسي را مي خواهيم اشغال كنيم ونه مي توانيم حق عضويت در نظام مهندسي ساختمان وشركت در ازمون پروانه نظام مهندسي بايتي براي همگان برقرار باشد اگر ما نتوانستيم امتحانان پروانه را قبول شويم خوب طيعتا" ادعايي نخواهيم داشت

3- ارتقا ازدوره كارداني وبصورت پله اي نه نها نبايستي محل ايراد باشد بلكه بدليل تست در هر مقطع دوسال دانش اموخته مجبور به بروز بودن است واز حالت قبلي قبولي تا ارشد تنها با يك كنكور منطقي تر وعقلايي تر است (618747) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۰۲ ۱۷:۰۹:۳۳
تظلم کاملا نا بجا است.از همان اول رشته دوستان تکنولوژی معماری بوده.سطح دانشجویان قبولی دانشگاهها هم کاملا میان رشته معماری و تکنولوژی معماری مشهود است.من خودم استاد هر دو دانشگاه و مقطع هستم.کاملا دانشجویان ضعیف تر با سطح علمی به مراتب پایینتر جدب این رشته میشوند (618443) (moderator19)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۶ ۱۲:۳۸:۳۱
شما ظاهرا"از واقعیات به دوری :

1- اولا" سرفصل دروس تفاوتی در حد صفردارد 2- رشته تکنولوزی حتی بعنوان گرایش ارشد دارای واحدهای برابر طراحی در سطح کارشناسی وارشد با معماری می باشد 3- ملاک نبایستی نوع قبولی باشد بایستی ازمون اسکیس ونظام مهندسی باشد که ان اکرمکم عنداله اتقاکم (627631) (moderator22)
 
عبدالعزيز
۱۳۹۰-۱۱-۱۸ ۱۳:۴۵:۴۹
با سلام
شايد محلي كه شما در آن تدريس ميكنيد چنين باشد ولي دليلي ندارد كه همه فارغ التحصيلان اين رشته را اين چنين از يك نگاه بررسي كنيد! كه در صورت صحت كلام شما آزمون نظام مهندسي پس اين وسط چكاره است!!!
بنده خود بخاطر علاقه اي كه به اين رشته داشته ام 2 سال هنرستان و 2 سال كارداني و 2 سال كارشناسي معماري خوانده ام و لذا با حساب ساده 6 سال را فقط معماري خوانده ام و ليكن از يكي از دانشگاههاي مادر نيز فارغ التحصيل گشته ام.
الان هم كه در بازار كار حضور دارم خود بدون داشتن حق طراحي، با كسب درصد از به اصطلاح مهندسين شما كار ميكنم.
واقعا طرز ديدگاه شما جاي تعصف دارد، و بعدا هم ميگويم چرا پيشرفت نميكنيم؟!! (645881) (moderator22)
 
محسن
United States
۱۳۹۰-۱۱-۰۲ ۱۷:۱۱:۳۱
دوستان عزیز من با ضایع شدن حق شما به این شکل اصلا موافق نیستم ...
اما نکته مهم اینه که شرایط تحصیل ما با شما خیلی فرق میکنه... حتما باید امتیازی که به شما میدن از ما کمتر باشه
واقع بین باشید خواهشن (618444) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۳ ۱۱:۵۷:۴۶
من هم موافق قسمت اول گفته شما هستم ناپيوسته ها با شما فرق دارند.اوني كه صلاحيت داره ناپيوسته هست.ميتوانيم شواهد زيادي براتون بيارم (619610) (moderator19)
 
عبدالعزيز
۱۳۹۰-۱۱-۱۸ ۱۳:۴۸:۵۱
با سلام
بنده نيز غير از خود دوستان ديگري رو معرفي ميكنم تا با اونايي كه كارشناسي رو پيوسته خوندن مقايسه كنيم!؟ (645884) (moderator22)
 
مریم
۱۳۹۰-۱۱-۰۲ ۱۷:۴۰:۰۱
واقعا من براشون متاسفم. (618486) (moderator19)
 
محمد
۱۳۹۰-۱۱-۰۲ ۱۸:۲۹:۵۳
من برای چی باید دو سال کارشناسی نا پیوسته بخونم ؟ که آخرش هیچ به هیچ؟؟مگه یه دانشجوی معماری سالی چند تا نظارت میتونه بگیره ؟چرا هیچ کس جواب مارو نمیده.این همه برو بیا.این همه هزینه .واسه چی ؟ واسه کی ؟این دزدی نیست؟این که اینطوری پول مردم رو میگیرن و آخرشم سرمون بی کلاه میمونه.خجالت آوره..واقعا که... (618558) (moderator19)
 
Korea, Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۲ ۱۸:۳۸:۳۸
اصولا به سرنوشت کدوم دسته از جوونا توجه می شه که شما از این توقع ها داری!؟ (618570) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۲ ۱۹:۰۴:۳۸
عملکرد سازمان نظام مهندسی ساختمان با شعار عدالت خواهی دولت هم خوانی ندارد.از وزیر محترم تقاضا داریم بدور از القای شائبه افراد و حلقه تصمیم گیر کمسیون هم ارزی .حقوق از دست رفته را مارابازگرداند.چه بسا تا تحقق این امر ساکت نخواهیم نشست. (618609) (moderator19)
 
فرهاد
۱۳۹۰-۱۱-۰۲ ۱۹:۳۵:۳۸
با سلام خدمت تمام مظلومان معمار و کسانی که این ظلم را باور دارن.
من هم دانش آموخته ی نا پیوسته هستم با دیپلم ریاضی فیزیک وبه نظر من این تصمیم هیچ گونه پشتوانه ی منطقی ندارد.وقتی سازمان نظام مهندسی از تمام دانش آموختگان معماری هم امتحان طراحی و نظارت می گیرد دیگر چه منعی وجود دارد که گروهی را اجازه بدهند یا نه!!!وقتی هم پیوسته هم نا پیوسته هم کسی که 10 سال معماری کار کرده هم کسی که 4 سال کار کرده امتحان بشوند هر کسی توان علمی و توان طراحی دارد قبول بشود این همان عدل علی (ع) است که همه ی ما به دنبال آن هستیم (618642) (moderator19)
 
س. احمدی
United States
۱۳۹۰-۱۱-۰۲ ۲۰:۱۴:۱۱
از سایت الف تقاضا میکنم با پیگیری این موضوع نشان دهد که بالاخره مسیری برای پیگیری حق وجود داره و عده کثیری رو از نا امیدی برهاند، در ادامه، 1- به نظر میرسد صرف عنوان علمی -کاربردی خود یک بار مثبت داشته باشد و نه یک بار منفی یعنی اگر قرار باشد یکی از این دو از حقی محروم شوند آیا اون که هم علمی است و هم کاربردی بیشتر محق است یا اون که معلوم نیست علمیست یا کاربردی؟( البته از نظر من هیچ فرقی نمیکنه اما اگر قرار باشه با لفظ بازی کنیم این استدلال مطرح میسه) 2- از اونجایی که ورژن علمی -کاربردی نسخه جدید نسبت به نسخه قدیم هست ، علی القاعده باید دارای ارزش های بیشتری نسبت به وضع قبلی داشته باشد مگر این که وزارت علوم یا شورای عالی انقلاب فرهنگی رسما اعلام کنند که ما با جلسات مختلف و صرف هزینه یه نسخه پائین تر از وضع موجود طراحی کردیم ( که در این صورت باید گفت خسته نباشید) 3- از همه مهمتر اینکه اگر به محتوی سیلابس دوره مراجعه بشه رسما وزارت علوم و موسس این عنوان اعلام میکنه که هدف من از تربیت این دانشجویان توانایی انجام طراحی هست، از این مهم تر دیگه چی باید باشه که بوجود اورنده یه عنوان خودش هدف رو تععین کرده؟ یه موضوع خیلی ساده متاسفانه برای تصمیم گیران چقدر مشکل شده، ممکنه حتی در عنوان دروس یا تعداد واحد ها اختلافی هم باشد که بنا به شرایط روز و تغییراتی که بخصوص در رشته معماری پیش میاد بسیار محتمل هست ایا تصمیم گیران مثل یک ماشی فقط باید بگوینه چنانچه نعل به نعل عنوان و تعداد واحد یکی بود قبول و در غیر اینصورت نه؟ خوب ما انسانیم و دارای قدرا تحلیل ، وقتی با توجه به تغییر شرایط عناوین رشته یا دروس یا تعداد واحد تغییر میکنه باید دید هدف وضع کننده این رشته چیست ، فقط باید گفت متاسفیم که نماینده وزارت علوم در کمیته مربوطه از مصوبات خودشون دفاع نمیکند..... در پایان از سایت الف خواهش میکنیم تا نسبت به پیگیری این امر اهتمامم لازم را به عمل اورند. (618679) (moderator19)
 
محمد اويلي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۲ ۲۱:۰۱:۰۱
با سلام -وتشكر از سايت الف
مي خواستم بگم ظلم واقعي در حق ما كارشناسان ناپيوسته رشته معماري با شدت خيلي بيشتر است چون دوره كارداني را باكنكور سازمان سنجش در كد كارداني معماري فارغ التحصيل شده ايم ومتعاقبا" درزمان انتخاب رشته وكنكور
سازمان سنجش از مقطع كارداني به كارشناسي كلمه وپيشوند تكنولوزي معماري را
در ابتداي رشته قرارداده اند در حاليكه اكنون سازمان نظام مهندسي از هرگونه حقي حتي نظارت با كدمرتبط را براي ما مجاز نميداند بنده ازنمايندگان محترم مجلس وهم چنين اقاي مهندس نيكزاد واقاي مهندس مهدي هاشمي درخواست ميكنم براي فارغ التحصيلان دوره كارشناسي ناپيوسته معماري وزارت علوم ارزشي معادل فارغ التحصيلان ديگر قايل باشند وامكان شركت در ازمون امتحان پروانه براي همگان بطور مساوي برقرار باشد (618741) (moderator19)
 
ام کا
۱۳۹۰-۱۱-۰۲ ۲۱:۰۲:۲۳
من فارغ التحصیل کارشناسی ناپیوسته بودم و هم اکنون پس از ارشد معماری دانشجوی دکتری معماری شدم...قضیه بسیار دردناکه چون من به عنوان مدرس معماری در سه دانشگاه کشور شاهد این امر هستم که این تفاوت اسم در دروس کلیدی و منوط به مهندسی نیست و اصولا تفاوتی ندارن...متاسفانه مشکلاتی که ممکنه توی سهمیه بندی مهندسان شاغل به کار پیش بیاد یا ضعف برنامه ریزی مشخص وزارت علوم ... (618742) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۰۲ ۲۱:۰۶:۳۴
باز خدا رو شکر شما نظام مهندسی دارید.

برای مهندسین کامپیوتر و IT و مانند اون که چنین چیزی رو قبول ندارند اصلاً که شما جزء نظام مهندسی هستی! (618746) (moderator19)
 
saeed
۱۳۹۰-۱۱-۰۲ ۲۳:۱۷:۲۷
من نمی دونم اگه ما فارغ التحصیلان معماری نتونیم طراحی کنیم پس کی میتونه حتما قصاب بقال خدا از این کسانی که یک شبه یک قانون میگذارند و چند سال عمر و زحمات هزاران جوان را به باد میدهند نگذرد ناراحت نشید حق دادنی نیست گرفتنی است (618907) (moderator19)
 
aliheidary
United States
۱۳۹۰-۱۱-۰۳ ۰۰:۴۴:۰۲
ان دسته که کنکور قبول شدن و با تلاش زیاد لیسانس گرفتن چی ؟ حقه اونا چی میشه ؟ (619027) (moderator22)
 
علی
United States
۱۳۹۰-۱۱-۰۳ ۰۱:۰۴:۵۰
آخه چرا ما آدما یاد گرفتیم واسه بالا موندن خودمون بقیه رو پایین نگه داریم؟
همه هزینه کردن درس خوندن به امید اینکه معمار بشن و..
این هدر دادن سرمایه و عمر جووناست... (619051) (moderator19)
 
اكرم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۳ ۰۸:۴۳:۳۶
با سلام
از تمام دانشجويان و فارغ التحصيلان عزيز خواهش ميكنم كه دست از اعتراض نكشيد ، تا به اميد خدا اصلاحات و بازنگري جدي كه رضايت همگان را تامين كند حاصل گردد.
....ميبايست اين موضوع در دفترچه كنكور عنوان شده تا كساني كه پا در اين رشته مي گذارند با آگاهي كامل به آينده اين رشته وارد شوند ، نه اينكه يك شبه قانوني وضع شود كه كليه آينده و موقيعت شغلي مهندسان اين رشته را به خطر بيندازد.
به اميد بازنگري جدي در اين قوانين.... (619235) (moderator19)
 
سارا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۳ ۰۹:۰۰:۰۶
باسلام
چرا اين قوانين از آن ابتدا كه انتخاب رشته مي كنيم در هيچ بندي از دفترچه هاي كنكور نيست؟
چرا مسولان هر وقت كه بي كار ميشوند به اين بچه هاي كارشناسي ناپيوسته توهين مي كنند؟ (619271) (moderator19)
 
عسل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۳ ۰۹:۰۶:۳۶
من فارغ تحصيل سال87 هستم
آيا واقعا اين درست است كه اين همه سال درس خواند به اميد رسيدن به آرزوهايمان حالا هيچ .............................
چرا با اين همه اعتراض بچه ها هيچ جوابي درست حسابي دريافت نكرديم (619290) (moderator19)
 
یه نفر
۱۳۹۰-۱۱-۰۶ ۰۶:۵۲:۵۲
درپاسخ به دوستانی که گفته بودندچرااعتراضات ما به گوش مسئولین نمی رسد:
دوستان یامسئولین گوش شنوایی ندارن یاصدای شما به اندازه کافی بلند نیست .فعلا هم که اقای وزیر بیشتر درگیر تغییر نام وزارت خانه خودشونن . (627247) (moderator19)
 
مريم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۳ ۰۹:۰۹:۰۳
با سلام...
چرا با وجود اين همه اعتراض صداي بچه ها به گوش مسئولين خدمت گزار نمي رسد و تصميم جدي در اين رابطه نمي گيرند؟ (619296) (moderator19)
 
اكرم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۳ ۰۹:۳۰:۴۲
با سلام....
از همه فارغ التحصيلان و دانشجويان علمي-كاربردي معماري خواهش ميكنم كه به اعتراضات خود ادامه دهند تا ان شاالله تجديد نظري در اين قانون صورت گيرد. (619336) (moderator19)
 
سعيد
۱۳۹۰-۱۱-۱۸ ۱۳:۵۹:۰۷
با سلام
هم رشته علمي كاربردي و هم رشته مهندسي تكنولوژي معماري همه با هم.
لطفا عنوان رشته ها رو جدا نيارين تا با اتحاد اعتراض كنيم.
شايد ما فقط يك سال ديرتر به دنيا اومده باشيم كه عنوان مدرك تحصيليمونو كردن تكنولوژي؟!!! (645905) (moderator22)
 
دينا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۳ ۱۰:۵۸:۴۸
با سلام


از كليه متقاضيان تقا ضا دارم به پيگيريهاي خود ادامه دهند (619480) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۳ ۱۴:۱۳:۰۸
وظيفه نمايندگان مجلس است كه در صورت عدم حل مسئله وارد موضوع شده و نسبت رفع ايرادات قانوني اقدام كنند. (619919) (moderator19)
 
جواد
۱۳۹۰-۱۱-۰۳ ۱۴:۳۸:۳۴
سلام
ممنون از انعکاس موضوع.
این مشکل برای ما که چند سال است پروانه اشتغال به کار هم داریم هم ایجاد شده . حالا میگن تا دیروز مهندس معمار اصلی بوده حالا میشی مرتبط . (620047) (moderator19)
 
آشنا
۱۳۹۰-۱۱-۰۳ ۱۵:۲۸:۲۵
من نیز به عنوان یک مهندس معمار حمایت خود را از نویسنده گان این نامه اعلام می دارم. خواهشمندم دوستانی که به عنوان وکیل ملت در مجلس حضور دارند، دادنامه ما را در صحن مجلس قرائت نمایند. (620336) (moderator7)
 
سعيد
۱۳۹۰-۱۱-۱۸ ۱۴:۰۴:۰۳
بابا كدوم مجلس
اونا كه سرشون همينطوري شلوغه چه برسه به اينكه به فكر ما جوونا بيوفتن مگه اينكه موقع گرفتن راي به يادشون بياد. خدا كنه كه خود رهبر عزيز يه كاري بكنن.
الهي آمين (645918) (alef-11)
 
هادی
۱۳۹۰-۱۱-۰۳ ۱۵:۳۳:۴۸
من تو دوران تحصیلی با ناپیوسته ها ارتباط داشتم به نظرم سطح علمیشون با پیوسته ها قابل مقایسه نیست و از نظر محاسبات در رده ی پایینی هستن مطمطنا نظام مهندسی این مواردو در نظر داشته اما با این حال قبول دارم انصاف نیست. (620363) (moderator7)
 
مرد انصاف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۳ ۲۰:۲۷:۳۳
من هم همین تجربه رو داشتم ، واقعاً دانشجویان پیوسته نسبت به ناپیوسته ها در سطح بالاتری قرار دارند ، مثلاً اگه توی یک کلاس 25 نفری کارشناسی پیوسته دو تا دانشجوی خوب هست ، و 20 تا متوسط و 3 تا فاجعه اند اما در یک کلاس 25 نفره کارشناسی ناپیوسته دو تا خوبن ، 5 تا متوسط هستند و 18 تا فاجعه اند اما نباید حق کسی به دلیل اینکه کارشناسی ناپیوسته است ضایع بشه ، بین اونها هم آدمهای با لیاقت هستند . ای کسانی که یک شبه قانون عوض می کنید کمی هم انصاف داشته باشید . (621603) (moderator19)
 
محمدرضا . ب
United States
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۰۴:۲۷:۴۱
آخه رو چه حساب این حرفو میزنی ؟؟؟ مگه چند درصد رشته معماری محاسبات داره ؟؟ مگه تو ارشد اصلاً ریاضی داریم که حساب هم اونقدر اهمیت داشته باشه که نظام مثلا مهندسیمون بیاد اینجوری کنه ؟

معماری یک رشته فلسفی - هنری - فنی هست که باید به بهترین روش دست پیدا کنی برای رسیدن به بهترین طرح با بهترین ایده .. اتفاقاً اتفاقاً من دیدم کارهای بچه های پیوسته رو که چقدر ضعیفه و چه قدر ساده و بی کیفیت تر از ما فنی ها و ما نا پیوسته ها کار میکنن (622590) (moderator19)
 
محمدرضا . ب
United States
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۰۴:۳۱:۳۸
الان دانشگاه آزاد مشهد برای ترم بهمن 400 دانشجوی جدید گرفته .. فکر کنم بشه اطلاع رسانی کرد و یک اعتراض دیگه مثل سال پیش راه انداخت ..


اینطوری نمیشه ادامه داد

... (622591) (moderator19)
 
محمد
۱۳۹۰-۱۱-۰۳ ۱۷:۰۰:۵۹
با سلام

من به عنوان یک فارغ التحصیل نا پیوسته معماری بعد از سالها تحصیل ودر حالی که امکان ادامه تحصیل در خارج از کشور برایم فراهم بود حدود یک ماه است با شنیدن این خبر مبهوت شده ام . در کشوری که به راحتی چنین تصمیماتی گرفته می شودسخت می توان به آینده خوش بین بود. از سایت محترم الف درخواست پی گیری دارم. (620806) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۰۳ ۲۰:۱۵:۵۴
با تشکر از رسانه الف
درخاست دارم این موضوع تا رسیدن به نتیجه پیگیری کنید (621559) (moderator19)
 
همکار و هیئت علمی
۱۳۹۰-۱۱-۰۳ ۲۱:۲۱:۰۲
دوستان عزیز من چندین سال است که عضو هیئت علمی رشته معماری ام. نام مقطع کارشناسی ناپیوسته شما "تکنولوژی معماری" است و شما بیشتر فاز 2 و مسائل اجرائی را می آموزید.
خوب نظام مهندسی که این حق شما را محفوظ داشته...

در ضمن بنده با مدرک دکترا و پایه 2 طراحی و نظارت از قبل حق امضائ و پروانه اشتغالم سالی 2 ملیون تومان هم دریافت نمی کنم...بازار کساد است.

چرا به جای اینکه انرژی خود را صرف این اعتراضات بکنید دنبال تجارت و سرمایه گذاری و کارهای درآمدزاتر نیستید؟

مثلا وام برای ایجاد کارگاههای تولید مصالح، یا مشارکت در طرحهای تحقیقاتی موسسات و دانشگاهها(این امر با افزایش بودجه پژوهشی مملکت میسر است) و دهها راه درآمدزا تر دیگر

برای غلبه بر تاریکی، شمعی بیافروزید...

به خدا خبری در بازار کار نیست! من اگر جای شما بودم به فکر تاسیس یک کارگاه برای تولید و کار می افتادم. بازار طراحی و معماری دیگر جوابگوی این همه همکار نیست.

امیدوارم همه شاد و موفق و پیروز باشید. (621755) (moderator19)
 
زهرا
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۱۱:۵۱:۴۲
دوست عزیز مساله تنها چند امضای ناقابل نیست مساله زیر سوال بردن مدرک وتحصیلات ماست که وقتی سازمان نظام مهندسی که با مشارکت ما وعضویت همه ما رسمیت یافته وما نیز جزئی از آن هستیم هویت حرفه ای واعتبار علمی مارا زیر سوال ببرد چه انتظاری از سارین و دیگر سازمانها باید داشته باشیم؟ (625689) (moderator19)
 
سعید
United States
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۱۹:۴۳:۴۳
سلام خدمت دوست عزیز عضو هیات علمی، دوست عزیز تدریس و تصحصح اوراق رو هم همینطور دقت داری؟ خواهشا بیشتر دقت کنین ، جدای از حق و حقوق رشته تکنولوزی معماری، بیشتر معترضین اسم رشته اشان علمی - کاربردی (معماری) هست نه تکنولوژی معماری، حالا که شما دوست عزیز عضو هیات علمی هستین یه نگاهی به سیلابس دوره ها بکنین ، و به هدف وزارت علوم از ایجاد این رشته ، خواهید دید یکی از اهداف طراحی فاز یک و دو هست، موفق باشین و با دقت بیشتر اظهار نظر بفرمائین (626637) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۰۸ ۱۱:۵۶:۴۲
اقای عزیز اگه کار وجود داشت مرض داشتیم بیاییم درس بخونیم (630172) (moderator7)
 
سعید
۱۳۹۰-۱۱-۰۸ ۱۲:۰۲:۵۴
دوستان فکر کنم عده ی بسیار کمی از دانشجویان از این قانون اطلاع داشته باشند در میان دوستان خود من که کسی اصلا خبر نداشت فکر کنم اگر هر یک از دانشجویان این رشته میتواند با تهیه یک اطلاعیه و نصب ان در دانشگاه خود دیگران را نیز باخبر کند تا این اعتراضات تاثیر گذاری بیشتری داشته باشد (630183) (moderator19)
 
عبدالعزيز
۱۳۹۰-۱۱-۱۸ ۱۴:۱۴:۰۶
با سلام خدمت مهندس و دكتر عزيز
با عرض تاسف غير از اينكه به ما حق طراحي نميدن (زنبور بي عسل)، جهت تاسيس شركت كه رفتيم ميزنن رشته مرتبط! آخه شما بگين ما چه گناهي كرديم غير از اينكه از هنرستان دنبال علاقمون رفتيم؟ آخه اين انصافه وگرنه ما دنبال چندرغاز پول نيستيم ولي با اين طرز برخورد به شدت مخالفم. اگر اطلاع رساني ميشد كه 8 سال بعد از شروع رشتت نميتوني ازش استفاده كني بخدا ميرفتم رياضي. شايدم از الان رفتم چون كه 80% واحدامو ميتونم تدبيغي بزنم؟! (645943) (moderator22)
 
محمدرضا . ب
United States
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۰۴:۲۳:۴۴
واقعاً متاسفم .. ماهایی که از 17 سالگی رشتمونو انتخاب کردیم تا 24 سالگی ادامش دادیم حقی نداریم .. اما یک رشته ریاضی که کلاً 4 سال پیوسته خونده بهش این همه امتیاز میدن .. از بهترین اساتید گرفته تا حق امضا و پروانه و ...

سرمون کلاه گذاشتن (622589) (moderator19)
 
محمد
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۱۵:۵۴:۰۱
در حال حاضربه شهادت امار منتشره .دانشجويان كارشناسي ارشد بيشتر از فراغ التحصيلان كارشناسان نابيوسته ميباشند .كه در اينده مدرسين واساتيد دانشكده معماري خواهند بود كه با ارايه توانمندي علمي وكاربردي نقيصه ضعف معماري بي هويت و تكراري و مصيبت بار كنوني كه زايده اعمال دلال بازيهاي وفروش سهميه از طريق عوامل شهرداري ها وسايرين است جلوگيري نمايند (623559) (moderator19)
 
سعید
۱۳۹۰-۱۱-۰۴ ۱۸:۲۹:۰۵
نمیدونم چرا این دولت با ما یعنی کسانی که ابتدا در مقطع کاردانی و سپس کارشناسی ناپیوسته میخوانند لج کرده است در ابتدا که کنکور کاردانی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته دولتی را حذف کردند و سهمیه مارا به کارمندان اموزش و پرورش دادند که بعد از چندین ماه تجمع در مقابل مجلس و وزارت علوم و مقاومت مجلس قانونی تصویب کرد و حقمان را به ما بازگرداندن حالا هم که اینجوری انشاءالله با مقاومت و اعتراض به این تصمیم مانند دفعات قبل حق خود را خواهیم گرفت (623912) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۵ ۰۸:۳۳:۳۱
من نیز حمایت خود را از نویسنده گان این نامه اعلام می دارم. خواهشمندم دوستانی که به عنوان وکیل ملت در مجلس حضور دارند، دادنامه ما را در صحن مجلس قرائت نمایند. (625224) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۰۶ ۰۰:۰۰:۴۲
دوستان عزیز اینبار هم طبق معمول هر چه از دیوار جوابی میشنوید از آقایان مسئولین و جناب وزیر جواب خواهیدشنید (627059) (moderator19)
 
مهم مهم است دوستان
۱۳۹۰-۱۱-۰۶ ۰۰:۰۵:۰۵
تنها راهی که شاید جواب بدهد ارسال شکایت به کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی است که کمیسیون تخصصی رسیدگی به شکایات مردم از قوانین وضع شده یا اجرای نادرست قوانین است لطفا هرکس میتواند این طرح شکایت را ارسال کند به مجلس هرچه تعداد بیشتری ارسال کنیم بهتر است به امید موفقیت و ممنون از همه (627074) (moderator19)
 
سروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۶ ۱۲:۴۴:۴۵
ازهمه دوستان وهمکاران مهندس معمار (کارشناسی ناپیوسته ) می خواهم همگی وارد سایت مجلس شده وعلیه سازمان نظام مهندسی اقامه شکایت نمایند (627639) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۰-۱۱-۰۷ ۰۹:۵۷:۵۱
و البته دیوان عدالت اداری برای نقض کردن بخشنامه ظالمانه صادر شده در باره ناپیوسته ها (628668) (moderator22)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۷ ۰۸:۱۱:۱۴
یک نکته جالب این هست که بر اساس آئین نامه نظام مهندسی و در قسمت ش ماده 91 مجازات انتظامی آمده است :
ش ـ ارائه خدمات مهندسی طراحی، محاسبه، اجرا و نظارت توسط اشخاص حقیقی و حقوقی كه مسئولیت بررسی و تأیید نقشه و یا امور مربوط به كنترل آن پروژه را در شهرداریها و سازمانهای دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی بر عهده دارند از درجه یك تا درجه پنج.
حالا بد نیست به درجه بندی مجازات هم نگاهی کنیم بر اساس ماده 90 مجازاتهای انتظامی به قرار زیر است:
درجه 1ـ اخطار كتبی با درج در پرونده عضویت در «نظام مهندس استان».
درجه 2ـ توبیخ كتبی با درج در پرونده عضویت در «نظام مهندس استان».
درجه 3ـ محرومیت موقت از استفاده از «پروانه اشتغال» به مدت سه ماه تا یكسال و ضبط «پروانه اشتغالظ به مدت محرومیت.
درجه 4ـ محرومیت موقت از استفاده از «پروانه اشتغال» به مدت یكسال تا سه سال و ضبط «پروانه اشتغال» به مدت محرومیت.
درجه 5ـ محرومیت موقت از استفاده از «پروانه اشتغال» به مدت سه سال تا پنج‌سال و ضبط «پروانه اشتغال» به مدت محرومیت.
درجه 6ـ محرومیت دایم از عضویت «نظام مهندسی استان»ها و ابطال «پروانه اشتغال»
تبصره ـ در صورت تكرار تخلف، اشخاصی كه به سه مرتبه محرومیت موقت از استفاده از «پروانه اشتغال» محكوم شده باشند در صورتی كه برای دفعات بعدی مرتكب تخلفی شوند كه باز هم مستلزم اعمال مجازات محرومیت موقت از درجه 4 یا 5 باشد به مجازات مربوط به اضافه یك برابر مجموع مدت محرومیتهای قبلی از استفاده از «پروانه اشتغال» و ضبط آن و یا مجازات از نوع درجه 6 محكوم خواهند شد.
من در سازمان نظام مهندسی فارس عضویت دارم.تو شهر ما ، شیراز، مافیای نظام مهندسی با مدیریت آقای معین و مافیای شهرداری به سرکرده گی آقایان نامورچی، افراشی نیا و ... مشغول بخور بخور هستن برای اثبات حرفی که مطرح شده درآمد و سرمایه این افراد رو قبل و بعد از ورود به بدنه شهرداری و یا نظام مهندسی بررسی کنید .
خیلی دوست دارم یه مرد پیدا بشه و بگه سهم من از عدالت تو حرفه ساختمان کجاست. (628601) (moderator22)
 
lمحسن- کاردانی معماری
Netherlands
۱۳۹۰-۱۱-۱۸ ۱۸:۵۳:۳۶
من و همه ناپیوسته ها به هیچ وجه از حق قانونی خود کوتاه نخواهیم آمد، عموی بنده نماینده مجلس است و همین فردا مسئله را با ایشون به طور جدی و موکد مطرح میکنم. همه شما باید به دیوان عدالت اداری شکایت ببرید. (646344) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۱-۰۲-۰۴ ۲۳:۰۷:۵۹
با تشکر از مسولان این سایت من با داشتن کاردانی معماری و کارشناسی علمی کاربردی و کارشناسی ارشد معماری و پروانه اشتغال با کد اصلی در پایه 3 بعد از 7 ماه پیگیری برای ارتقا پایه به 2 با گذزاندن دوره ها و گرفتن ریز نمرات و نامه نگاریهای فراوان برای تبدیل کد اصلی که داشتم به کد 120 و ارسال پرونده به کمیسیون هم ارزی باز هم اقایان به دلیل عدم مطابقت کلمه به کلمه عناوین دروس کارشناسیم (حتی با داشتن سر فصل های یکسان )با جدول شماره 6 از دادن پایه 2 طراحی کوتاهی کردن . و من با توجه به اینکه هیت علمی دانشگاه هستم سر تمام کلاسهایم این قانون شکنی و ظلمی که در حق این جوانان شده است را کاملا تشریح میکنم تا ناپیوسته ها بدانند عاقبتشان چیست . (753460) (moderator18)
 
قاسم رضایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۴-۱۶ ۱۸:۰۰:۰۰
به خدا قسم این ناحقی ما این همه زحمت میکشیم آخرش هیچی پس چرا این همه طراحی معماری گذروندیم من از دوستان عزیز میخوام ول کن این قضیه نباشیم (879790) (moderator22)
 
نیما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۰۲ ۱۹:۵۹:۵۵
سلام به همه عزیزان...من چند سالی هست که برای تحصیل به تهران آمده ام ودر حین تحصیل کار هم میکنم تا خرج خود را در بیاورم...در این مدت سختی بسیار کشیدم..از پیاده روی های طولانی تا گرسنگی به دلیل نداشتن پول و هر کجا هم که سر کار رفتم بیشترین کار با حقوق 250000 هزار تومان..با این همه تحمل کردم به امیدی و این هم نتیجه اون همه سختی که آقایان بهتر از ما یکشبه چنین ظلمی می کنند البته نه در حق ما بلکه در حق خودشان...حسین هم در مقابل ظلم ایستاد و ما هم حق خود را می گیریم...دوستتون دارم... (965962) (moderator22)
 
بهنام
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۲۰:۴۶:۳۶
من تکنولوژی معماری خوندم، به نظرم باید این موضوع رو پیگیری کرد، چون این ی بی قانونیه و . به چه حقی منی که تا فوق لیسانس معماری خوندم حق فقط پایه 2 رو داشته باشم. این چه حق کشی هستش؟ من همه پول و زندگیم رو گذاشتم رو معماری. اونوقت بگن رشته ما رشته اصلی نیست؟
پس این همه واحد طرح 1 تا 5 چی بود گذروندیم؟
من ارشدم مهندسی معماری بود، دیگه چرا اونو قبول ندارید بی انصاف ها. واقعا برای کسایی که این ظلم رو در حق بچه های معماری کردن متاسف هستم.اما شک ندارم این ظلم برداشته میشه. (2047822) (alef-11)
 
خودم
۱۳۹۳-۰۳-۱۳ ۲۳:۳۹:۳۳
سلام با این وضعیت ( اسم علمی کاربردی ) یعنی بدبخت شدیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نمیشه کاری کرد (2183098) (alef-10)
 
زیبا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۲ ۱۸:۱۹:۴۴
سلام خدمت دوستان عزیز، اگر کاردانی معماری خونده باشید کارشناسی ناپیوسته رو هم معماری بخوانید بهتون حق امضا طراحی هم میدن چون رشته کاردانی و کارشناسی مرتبط هست (4012779) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.