نظر منتشر شده
۱۸۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 370120
بزرگترین حادثه تاریخ پتروشیمی؛
پتروشیمی بوعلی در آتش سوخت/ چگونه یک آتش سوزی کوچک تبدیل به یک بحران شد/ زنگنه: برای مهار آتش فرمانده نداریم
بخش اقتصادی الف، 18 تیر 95
تاریخ انتشار : جمعه ۱۸ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۱
با گذشت بیش از ۳۶ ساعت از وقوع آتش سوزی پتروشیمی بوعلی و خسارت ۲۰۰ میلیون دلاری این حادثه، وزیر نفت اعلام کرد: برای مدیریت بحران این حادثه یک فرمانده متخصص و کاردان نداریم.

پتروشیمی بوعلی در طول ۲۴ ساعت گذشته به سوژه اکثر رسانه‌های کشور تبدیل شده است. براساس فیلم‌های منتشر شده حادثه پتروشیمی بوهلی که هم اکنون تا سطح یک بحران ملی مطرح شده با یک آتش سوزی کوچک بعد از ظهر روز چهار شنبه آغاز و در نهایت به دلیل عدم اعمال مدیریت بحران توسط مدیران به ویژه مدیرعامل تازه کار سازمان منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر به یک آتش سوزی گسترده همراه شده است.

براساس تحلیل کارشناسان و مدیران صنعت پتروشیمی شاغل در منطقه ماهشهر، تاکنون خسارت‌های مالی این آتش سوزی گسترده به حدود ۲۰۰ میلیون دلار رسیده که این خسارت شامل سوختن کامل بزرگترین برج فرآیندی این مجتمع پتروشیمی، مخازن ذخیره سازی نفتا، اتصالات و خطوط لوله و موجودی چند هزار بشکه ای نفتا به عنوان یک فرآورده کمیاب و استراتژیک نفتی است.

یکی از مهمترین عوامل در گسترش این حادثه پتروشیمی، سوءمدیریت در این ماجرا تحلیل می‌شود به طوری که مسئولان ذی‌ربط در این منطقه نتوانستند در کوتاه ترین زمان با هماهنگی سایر دستگاه ها و مجتمع های پتروشیمی نسبت به مهار آتش و گسترش آن به مخازن ذخیره سازی نفتای پتروشیمی بوعلی اقدام کنند.

نکته قابل توجه دیگر آن است که مرضیه شاهدایی مدیرعامل تازه منصوب شده شرکت ملی صنایع پتروشیمی و معاون وزیر نفت هم در طول ۳۶ ساعت نخست وقوع حادثه در منطقه ماهشهر حضور نداشته و عملا موازی کاری و نبود مدیریت واحد در مهار بحران منجر به شکل گیری تاریخی ترین حادثه در سطح صنایع پتروشیمی ایران شده است.

دراین بین اظهارات امروز بیژن زنگنه وزیر نفت هم مهر تاییدی در عدم به کارگیری مدیریت هوشمندانه بحران در مهار آتش پتروشیمی بوعلی است. بیژن نامدار زنگنه بامداد امروز جمعه در جلسه کمیته بحران منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اظهار کرد: در حال حاضر دنبال مقصر حادثه نمی گردیم و تمام تلاش ما برای مهار حادثه است.

وزیر نفت با اعلام اینکه عملیات مهار آتش فرمانده ندارد و باید هرچه سریع‌تر فرمانده ای متخصص و کاردان برای این عملیات انتخاب شود، من نیز تا زمانی که آتش به طور کامل خاموش شود برای پشتیبانی و نظارت در منطقه خواهم بود، تصریح کرد: باید از سرایت آتش به مخازن اطراف جلوگیری کنیم، بالگرد و هواپیمای آب پاش کمکی به اطفای حریق نخواهد کرد و باید از راه‌های دیگر موضوع را دنبال کرد.

این عضو کابینه دولت یادآور شد: برای تامین آب مورد نیاز نیز باید تمام امکانات بسیج شده و فردا نیز باید عملیات پیشگیری و حمله به آتش برنامه‌ریزی شود.

با هم مروری داریم بر شروع اتفاقات آتش سوزی در مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا تاکنون
عصر روز چهارشنبه بود که به یکباره برج ۸۰۰۱ پتروشیمی بوعلی در بندرماهشهر دچار حریق شد، در ساعات اولیه این حادثه سایت اطلاع رسانی وزارت نفت اعلام کرد، نشتی در واحد ٩٠٠ پارازایلین پتروشیمی بوعلی سینا سبب آتش سوزی این مجتمع پتروشیمی شده است.


چهارشنبه ۲۰:۵۸
آتش سوزی مصدوم ندارد

یکی از مواردی که در این گونه حوادث صنعتی و به خصوص حوادث صنعت نفت جز لاینفک است احتمالا وجود مصدوم و یا مصدومان است که خوشبختانه در همان ساعات اولیه از سوی رئیس روابط عمومی شرکت هلدینگ خلیج فارس وجود مصدوم و یا مصدومان این حادثه رد شد.

عبدالرسول دشتی با اشاره به این که آتش سوزی در پتروشیمی بوعلی سینا تقریبا ساعت ۶ بعد از ظهر روز چهار شنبه آغاز شده است گفت: سایر شرکتهای منطقه نیز برای مهار آتش سوزی بسیج شده اند و مسوولان در حال کنترل آن هستند؛وی همچنین دلیل این حریق را نشتی در واحد ٩٠٠ پارازایلین این مجتمع اعلام کرد.

تماشا

چهارشنبه ۲۱:۰۵
اعزام بالگرد برای مهار آتش
در همان ابتدای آتش سوزی بالگرد آب پاش برای مهار آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینا به منطقه اعزام شد، تا هر چه سریعتر جلو خسارات بعدی گرفته شود.

چهارشنبه ۲۱:۲۱
آتش به دیگر واحدهای پتروشیمی منطقه سرایت نکرده است
به دلیل نزدیک بودن واحدهای پتروشیمیایی به هم احتمال سرایت آتش به دیگر پتروشیمی ها از جمله پتروشیمی تندگویان که در فاصله کمی با پتروشیمی بوعلی قرارگرفته است وجود داشت، به همین دلیل علیمحد بساق زاده مدیرکنترل طرح های شرکت ملی پتروشیمی اعلام کرد آتش سوزی پتروشیمی بوعلی تحت کنترل است و آتش به پتروشیمی تندگویان نرسید.

همچنین رضا امیری مدیرعامل پتروشیمی بندر امام با رد تخلیه این مجتمع به دلیل آتش سوزی در پتروشیمی بوعلی سینا گفت: آتش سوزی در پتروشیمی بوعلی سینا تا حد زیادی مدیریت شده است.

وی با بیان این که همکاران پتروشیمی بندر امام در حال کمک برای مهار آتش سوزی در پتروشیمی بوعلی سینا هستند، اظهار کرد: آتش سوزی در پتروشیمی بوعلی سینا تا حد زیادی تحت مدیریت قرار گرفته است. این مقام مسؤول با اعلام این که شعله های آتش اکنون کمتر شده است، اخبار منتشر شده مبنی بر تخلیه مجتمع پتروشیمی بندر امام را رد کرد.

چهارشنبه ۲۲:۰۵
اعزام مدیران HSE هلدینگ خلیج فارس و شرکت ملی پتروشیمی به منطقه

رئیس کل روابط عمومی شرکت هلدینگ خلیج فارس از اعزام مدیران HSE این هلدینگ و همچنین شرکت ملی صنایع پتروشیمی به محل آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینا خبر داد.

عبدالرسول دشتی گفت: مدیر HSE هلدینگ خلیج فارس و همچنین برخی مدیران شرکت ملی صنایع پتروشیمی به محل آتش سوزی در مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا اعزام شده اند. وی افزود: واحدهای نزدیک به مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا تحت کنترل است.

تماشا

چهارشنبه ۲۲:۲۱
آتش تحت کنترل اما هنوز مهار نشده است

مدیر روابط عمومی مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا اعلام کرد:با خنک کردن مخازن اطراف آتش این پتروشیمی، گسترش آتش سوزی کاملا کنترل شده است.

ابراهیم غلامشاهی با تشریح آخرین وضع آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینا که از عصر امروز (چهارشنبه، ١٦ تیرماه) دچار حریق شده است، گفت: خطر اولیه آتش سوزی مرتفع شد، اما آتش هنوز مهار نشده است.

وی با بیان این که با خنک کردن مخازن اطراف آتش، خطر اولیه مرتفع شده است، تاکید کرد: آتش سوزی مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا تلفات جانی نداشته است. مدیر روابط عمومی مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا با رد اخبار منتشره درباره سرایت آتش به سایر مجتمعهای اطراف اظهار کرد: سایر شرکتهای مجاور مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا، از جمله تندگویان در حال تولید هستند.

شدت آتش سوزی در منطقه موجب شد که برخی ز رسانه ها اعلام کنند به دلیل وجود خطر منطقه از سکنه تخلیه شده است که سایت روابط عمومی وزارت نفت این خبر را تکذیب کرد.

به طوریکه روابط عمومی پتروشیمی بوعلی سینا با اعلام بی خطر بودن دود ناشی از آتش سوزی مخزن این پتروشیمی اعلام کرد: این دود برای مناطق مسکونی مسمومیتی ندارد.

پنجشنبه ۱:۱۸
آتش سورزی پتروشیمی بوعلی مهار شد
در ابتدایی ترین ساعات روز پنجشنبه مدیر روابط عمومی پتروشیمی بوعلی سینا از مهار آتش سوزی در یکی از بلندترین برجهای پتروشیمی کشور که در پتروشیمی بوعلی سینا قرار دارد، خبر داد. ابراهیم غلامشاهی گفت: آتش سوزی در برج ٨٠٠١ که با ١٢١ متر ارتفاع یکی از بلندترین برجهای پتروشیمی است، تقریبا بطور کامل مهار شده است.

اگرچه علت آتش سوزی نشتی واحد پارازایلن اعلام می شود ولی عبدالرسول دشتی رئیس روابط عمومی هلدینگ خلیج فارس در همان ساعات اعلام می کند، تمرکز فعلی مسئولان در مهار کامل آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینا است و پس از مهار آتش، کمیته اجرایی علت اصلی حادثه را بررسی و اعلام می کند.

پنجشنبه ۲:۵۷
آتش به مخزن ۲۰۰۱ رسید

آتش نشانی در آخرین جلسه هماهنگی تصمیم گرفت مخزن ٢٠٠١ را با ریختن فومهای مخصوص از سه جهت خاموش کند.

مطابق آخرین تصمیم تیمهای آتش نشانی در ساعت ٢ بامداد (پنجشنبه، ١٧ تیرماه) مقرر شد آتش مخزن ٢٠٠١ را با ریختن فومهای مخصوص از سه جهت خاموش کنند، محتویات این مخزن نفتا است.با این اقدام پیش بینی شده است که آتش این مخزن حداکثر ظرف یک ساعت آینده بطور کامل خاموش شود.


با اینکه مسؤولان حاضر در محل تا ساعات قبل اعلام کردند آتش در پتروشیمی بوعلی مهار شده است اما ساعت ۱۲ روز پنجشنبه به دلیل گسترده تر شدن آتش آژیر خطر پتروشیمی بوعلی برای بار مجدد به صدا درآمد.

پنجشنبه۱۳:۳۴
شرکت نفت مناطق نفتخیز جنوب وارد عمل شد

شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و شرکتهای تابعه آن همزمان با وقوع آتش سوزی در مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا که از دیروز (چهارشنبه، ١٦تیرماه) آغاز شده است، در محل حادثه حضور پیدا کردند.

این شرکت ضمن ارسال ٢٨٠ بشکه ماده خاموش کننده و دو دستگاه بزرگ آتش نشانی، دو گروه آتش نشان را به موقعیت پتروشیمی بوعلی سینا اعزام کرده است. همچنین ٥ دستگاه تانکر آب شرکت بهره برداری آغاجاری به دلیل همجواری با مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا در این پتروشیمی بصورت آماده باش است؛ رئیس اچ اس ای و رئیس آتش نشانی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در محل آتش سوزی حضور دارند.

کلیه نیروها و ماشین آلات شرکت خدمات ترابری و پشتیبانی نفت ( از شرکتهای تابع مناطق) و اداره ترابری شرکت بهره برداری آغاجاری نیز در حالت آماده باش قرار دارند.

پنجشنبه ۱۴:۲۵
مخزن ۲۰۰۱ باید بسوزد

مدیرعامل مجتمع پتروشیمی بندر امام از محل حادثه آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینا گزارش داد که اکنون کنترل سایر مخازن این پتروشیمی در دستور کار قرار گرفته است. رضا امیری با بیان این که مخزن ٢٠٠١ مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا باید به صورت کامل بسوزد، تصریح کرد: کنترل سایر مخازن در دستور کار قرار گرفته است.

وی همچنین اعلام کرد: آتش سوزی در حال کنترل است.

ظاهرا با رسیدن بالگردهای آب پاش از دقایقی قبل به محل آتش سوزی مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا عملیات تازه ای در این بخش آغاز شده است.

پنجشنبه۱۴:۵۰
مخزن در حال تخلیه است

مخازن مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا که از دیروز (چهارشنبه، ١٦ تیرماه) دچار حریق شد، در حال خنک سازی و تخلیه است. خنک سازی و تخلیه سایر مخازن پتروشیمی بوعلی سینا همزمان با تخلیه سایت ٤ این پتروشیمی در دستور کار اصلی نیروهای مستقر در محل آتش سوزی قرار گرفت.

با حضور بالگردهای آب پاش، خنک سازی سایر مخازن نیز توسط این بالگردهای آب پاش در حال انجام است تا پس از سردشدن تخلیه شوند؛ هدفگذاری برای تخلیه سایر مخازن این پتروشیمی از این جهت است که در صورت سرایت آتش به آنها، خطر بالایی خواهند داشت.

همچنین به دلیل رعایت ایمینی بیشتر دستور تخلیه سایت ٤ منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی صادر شد.

پنجشنبه ۱۸:۳۸
تخلیه نفتا از مخزن ۲۰۰۱ با حجم ۱۰۰ تن در ساعت
رئیس روابط عمومی شرکت پتروشیمی بوعلی سینا از تخلیه خوراک مخزن این پتروشیمی باحجم ١٠٠ تن در ساعت خبر داد و گفت: تلاش برای بازکردن لاین ١٢ اینچ برای تخلیه ٤٠٠ تا ٥٠٠ تن در ساعت ادامه دارد.

ابراهیم غلامشاهی درباره آخرین اقدامهای صورت گرفته برای خاموش کردن مخزن ٢٠٠١c، به حضور مدیرعامل پتروشیمی بوعلی سینا و کارکنان و تیمهای آتش نشانی در محل حادثه اشاره و اظهار کرد: خط ٤ اینچ برای تخلیه خوراک نفتا از داخل مخزن در حال آتش باز شده و کار تخلیه خوراک نفتا در حدود ١٠٠ تن در ساعت در حال انجام است.

وی افزود: همچنین باز کردن خط ١٢ اینچ دیگر نیز در دستور کار است که در صورت انجام آن، کار تخلیه خوراک نفتا ٤٠٠ تا ٥٠٠ تن در ساعت انجام می شود.

جمعه۱:۲۵
وزیر نفت وارد منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی شد

با گذشت بیش از ۳۰ ساعت از حادثه آتش سوزی در پتروشیمی بوعلی بیژن زنگنه وزیر نفت به منطقه رفت تا از نزدیک شاهد سوخت بوعلی باشد. زنگنه به محض ورود به منطقه در جلسه ستاد مدیریت بحران شرکت کرد و گفت فعلا دنبال مقصر حادثه نمی گردیم.

وی با بیان این که عملیات مهار آتش فرمانده ندارد و باید هرچه سریعتر فرمانده ای متخصص و کاردان برای این عملیات انتخاب شود، افزود: اینجانب نیز تا زمانی که آتش به طور کامل خاموش شود برای پشتیبانی و نظارت در منطقه می مانم.

جمعه۱۱:۰۲
عملیات اتفای حریق از ۳ جهت

بر اساس آخرین تصمیم ستاد بحران، عملیات اطفای حریق مخزن ٢٠٠١c پتروشیمی بوعلی سینا از سه جهت صبح امروز(جمعه، ١٨ تیرماه) و از دقایقی پیش با بسیج همه امکانات آغاز شد.

جلسه کمیته بحران که بامداد امروز (پنجشنبه، ١٧تیرماه) و با حضور بیژن زنگنه، وزیر نفت برگزار شد، منجر به اتخاذ تصمیم‌های تازه ای شد. براین اساس، نیروهای حاضر در محل حادثه، دوشادوش نیروهای آتش نشان و عملیات، اطفاء حریق را از سه جهت در مخزن در حال آتش پتروشیمی بوعلی سینا آغاز کرده اند.

جمعه ۱۱:۵۲
دلیل آتش سوزی خرابکاری نیست
وزیر نفت صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که تلاش برای خاموش شدن آتش پتروشیمی بوعلی در حال انجام است، اما نمی توان زمانی برای آن اعلام کرد، گفت: آتش سوزی این پتروشیمی قطعا خرابکاری نبوده است و دلایل آن فنی بوده است.

وی با بیان این که لازم است در اینجا چند نکته را بیان کنم به عنوان نخستین نکته به این موضوع که برخی عنوان می کنند علت حادثه آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینا خرابکاری بوده است که قطعا این گونه نیست و دلایل فنی داشته است، تصریح کرد: اگر قصوری هم انجام شده است پس از انجام بررسی اعلام می شود.

وزیر نفت نکته دوم را به واکنش برخی از کشورهای همسایه در مقابل آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینا اختصاص داد و با بیان این که متاسفانه برخی از کشورهای همسایه پس از این آتش سوزی ابراز خوشحالی کردند، افزود: یک کشور مسلمان نباید نسبت به آسیب دیدن اموال کشور مسلمان دیگر خوشحال باشد و باید نسبت به آسیب دیدن آن ابراز ناراحتی کند.

زنگنه، شایعه تخلیه شهر ماهشهر را به عنوان سومین نکته عنوان کرد و با بیان این که عنوان می کنند شهر در حال از بین رفتن است که شایعه ای بیش نیست، تصریح کرد: هم اکنون در ٢٠٠ متری محل حادثه هستم و عملیات اطفاء حریق با تلاش تیم حرفه‌ای در حال انجام است که انشاء ا.. موفق می شوند.

وی با بیان این که تیم حرفه ای در حال فرماندهی این عملیات است، خاطر نشان کرد: مقداری از مواد هیدروکربوری مخزن دیشب تخلیه شده است و باقی مانده آن هم چندساعتی می سوزد و تمام می شود اما همه تلاشمان را به کار می بریم تا آتش مخزن را هرچه سریع تر خاموش کنیم.

به گفته وزیر نفت، تلاش این است که ظرف چند ساعت آینده با یک حمله، آتش را خاموش کرد و هم اکنون در حال تامین کردن تجهیزات و امکانات آن برای این حمله هستند.

وی با بیان این که خوشبختانه این حادثه هیچ تلفات جانی و حتی یک زخمی هم نداشته است، تاکیدکرد: تلاش و هماهنگی بسیار خوبی برای کترل آتش پتروشیمی بوعلی سینا صورت گرفته است.

ادامه دارد..
 
کلمات کلیدی : آتش سوزی در پتروشیمی بوعلی
 
محبوب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۳:۱۵:۴۷
همش خبرا اومده آقای مسئول گفته همه چیز تحت کنترله همه چیز تحت کنترله
کدوم کنترل برادر من. از چهارشنبه منطقه شده جهنم این هی می گه تحت کنترله
خجالتم خووب چیزیه. سرمایه ملت داره می سوزه اونجا (3810567) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۴:۳۴:۵۲
تحت کنترل معنیش تموم شدن حادثه نیست! یعنی از پخش اتش و بحران به سایر نقاط جلوگیری شده! (3810717) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۴:۳۴:۵۷
الف لطفا اینو چاپ کن:
چقدر ما مدیرانی داریم. نمونش همین اقای زنگنه. میاد مصاحبه می کنه که باید یک مدیر برای حل این بحران انتخاب کنیم. یکی نیست بهش بگه یعنی باید فکر کنی تا به این مطلب برسی؟ یعنی تا الان مدیر انتخاب نکردی؟ پس تو این وسط چه کاره ای؟
این وضع هم مثل بقیه ی بخش های کشور و فیش های حقوقی است. مسئولین به جای این که اول اقدام کنن و بعد بیان گزارش اقدامات رو بدن میان جلوی دوربین و میگن فلان کار باید انجام بشه در حالی که خودشون مسئولی هستند که باید اون کار رو انجام بدن.
وای به حال ما! (3810718) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۶:۲۰:۲۳
طوری حرف نزنید که آدم شک کنه آتش سوزی عمدی بوده (3811029) (alef-3)
 
اسد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۸:۵۳:۲۶
منظور زنگنه کاملا مشخصه. اون با این حرف خواست بگه از کشورهای قوی کمک بگیریم چون تخصصی در این زمینه در کشور وجود نداره (3811324) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۹ ۰۳:۱۹:۱۶
نه برادر من اون موقع که زنگنه وجود نداشت ، چاههای کویت توسط نیروهای مناطق نفت خیز جنوب مهار شد. یک زن گماردن بر مدیریت پتروشیمی یعنی این.
نتیجه کرسنت و IPC یعنی این (3812014) (alef-11)
 
بینام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۲۰ ۱۹:۵۸:۳۰
آقا جان ، جنسیت چه نقشی در مدیریت دارد؟
1-بالگرد را مدیر محلی باید می خریده؟ چه زن چه مرد
2-نعیین استراتژی وزارتخانه به این مهمی در موضوع بحران ، آیا در اختبار و یا در توان مدیر محلی است؟چه مرد چه زن
3- شما هم اگر جای خانم مدیر می بودید چون راهکار تعریف شده و امکانات نداشتید ، با سطل آتش را خاموش می کردید
4- از دور دست بر آتش داشتن و قضاوتهای سطحی و دخالت دادن جنسیت در توانایی افراد،شمارا می تواند زیر سوال ببرد و اینجاست که بجا آوردن سپاس برای خداوندی که شما را مدیر نکرد ، بر درست اندیشان واجب می گردد. عذر بحواهید چون ،مادر ، همسر و فرزند دختر شما ، این قضاوت را توهین به خود می توانند تلقی نمایند. (3815971) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۲۰:۴۵:۳۰
مدیران ایران فقط میان ابراز نگرانی میکنن در همه سازمانها فقط کارشون شده ابراز نگرانی (3811509) (alef-13)
 
مهندس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۲۳:۳۰:۰۰
خانم مدیره کجا تشریف داشتند این سی وشش ساعت ؟؟
ابا ایشان براساس لیاقت انتخاب شده اند یا توصیه؟؟
بسی افسوس از اسیب دیدن این مجتمع عظیم و غرور افرین..هزار افسوس که اب رفته به جوی باز نمیگردد..(مگر با دویست ملیون دلار و زمانی دراز)
کی حل میشود این مشکل بزرگ که مدیر باید بر اساس لیاقت انتخاب شود؟؟
قضاوت بر این اساس میکنم که تصریح شده "اتش سوزی کوچکی" بوده نه انفجار بزرگ و غیر منتظره..که حادثه قلمداد میشود و هر جا ممکن است اتفاق افتد.....اما هر گاه اتش سوزی کوچکی به چنین فاجعه ای بدل شود تنها قصور و عدم مدیریت درست است که کار را به اینجا رسانده.... (3811742) (alef-13)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۹ ۱۲:۱۲:۲۱
افسوس، ما هم زمانی در صنعت نفت مدیر بودیم، (3812711) (alef-11)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۴-۱۹ ۰۱:۰۵:۳۰
این پتروشیمی خصوصیه و زیر نظر وزارت نفت نیست (3811897) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۹ ۰۸:۵۵:۱۹
آها برا همین هی هلدینگ خلیج فارس میومد توضیح میداد. لابد هلدینگ خلیج فارس خصوصیه. معنی خصوصی رو هم فهمیدیم (3812218) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۹ ۰۷:۵۶:۳۳
منظور آقای زنگنه اینه که مدیری برای اینکار تربیت نکرده ایم و از حالا به بعد در چارت سازمانی باید پیش بینی آنرا بکنیم. (3812117) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۹ ۰۹:۰۱:۱۵
با سلام وخسته نباشيد به تمامي غيور مردان صنعت نفت در مهار اين اتش با دل و جان اين كار را اتمام رساند و اما سخني كوتاه با جناب زنگنه خسارات ناشي از بين رفتن مرتعفترين برج پتروشيمي و نابودي دو تانك 32ميليون ليتري و خوشحالي اعراب حاشيه از نابودي پتروشيمي بوعلي وتعطيلي يكساله آن بعهده كيست؟آيا اين مسايل ناشي از سو مديريت و بي تدبير ي گروهبانان تحت امر شما نيست؟ كاش شهامت يك معذرت خواهي از ملت ايران وكاركنان خدوم صنعت نفت را داشتيد.اي كاش (3812236) (alef-11)
 
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۵:۰۴:۲۴
اگه طی این 38 سال دو سه تا هلی کوپتر اطفا حریق می خریدند می توانستند تا حد زیادی از گسترش حریق جلوگیری کنند . اما حیف پول خرید کجا رفت الله اعلم !!!!! (3810807) (alef-11)
 
United States
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۵:۲۸:۰۳
یک نگرانی که من دارم اینه که آیا ما در مورد مدیریت بحران در کشور قوانین و ساختار مناسبی داریم. در شرایط بحرانی بوروکراسی و قوانین عادی بدرد نمیخورن و باید اقدامات سریع و با همکاری همه دستگاهها تحت مدیریت واحد انجام بشه. باید دید آیا قوانین و ساختارها و افراد مناسبی برای این شرایط درنظر گرفته شده اند یا خیر؟ (3810869) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۸:۳۴:۰۹
برو خاموشش کن !! (3811289) (alef-3)
 
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۸:۴۴:۱۲
یک سوال ازتون دارم :
تا حالا کدوم پالایشگاه ساخت شرکت های معتبر نفتی مثل شل و توتال آتش گرفته ؟!!!

وقتی با انواع کارشکنی ها اجازه سرمایه گذاری خارجی در صنعت نفت را نمیدهید نتیجه میشود همین . (3811305) (alef-13)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۹ ۱۲:۱۰:۲۳
این حرف شما مثل اینه که بگوییم تا حالا کدوم ماشین بنز یا بی ام و تصادف کرده. (3812700) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۲۰ ۱۶:۱۸:۰۱
خب پس برجام به چه درد مى خوره؟
جز راي خريدن و ژست گرفتن (3815556) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۹:۰۳:۱۸
آقا به نظرم مشکل حقوق پایین مدیران این وزارت خونه است ... نمی شه که مدیر مشکل مالی داشته باشه خانوادش سر گشنه زمین بذارن اون بیاد آتیش مهار کنه ... پیشنهاد می کنم در قدم اول خانم صفدر حسینی بهشون فرصتی داده بشه تا در جلسه بررسی آتیش گرفتن این پالیشگاه از خانواده اشون دفاع کنن و بعد برای افزایش حقوق دوستان تصمیم گیری بشه ... بقیش رو انشاالله خدا حل می کنه.


بیچاره مردمی که دستشون نه به بیت المال می رسه و نه به مسولان ... (3811354) (alef-13)
 
بابک
Germany
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۲۰:۳۲:۵۷
بخاطر این عرضه ای که دارین حقوقای 200 میلیونی میگرفتین؟ (3811493) (alef-13)
 
آقا مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۲۰:۳۵:۴۶
از همین جا سلامی هم بکنیم به اون مسئولینی که در یک نهاد خاص چند سال قبل میخواستن برند و فاجعه ی نفتی شرکت بریتیش پترولیوم در خلیج مزیک رو خاموش کنند


سلام مسئولین اون نهاد خاص
خسته نباشی دلاور




بیزحمت الان آتیش سوزی خودمون رو خاموش کن
خاموش کردن آتیش سوزی در بلاد کفر پیشکشت (3811499) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۲۲:۱۴:۵۴
دولتی که مدعی تدبیر و تجربه و کابینه پر از ژنرال بود
اما توان خاموش کردن یک پالایشگاه را نداشت!! (3811625) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۴-۲۱ ۲۱:۱۵:۴۱
نکنه کار مخالفان دولت باشه (3817662) (alef-3)
 
مصطفي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۳:۲۰:۱۳
مديران ما اينقدر درگيري جناحي دارند
كه كي فرصت برنامه ريزي براي رفع اشكالات پيدا ميكنند

ده سال بعد هم كه اتفاق مشابه بيفته ، باز هم فرمانده نخواهيم داشت

كلا مديران پند اموزي نداريم (3810575) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۵:۱۹:۴۱
فعلا که چند هفته است همه مشکل کشور شده حقوقهای چندده میلیونی! یعنی هیچ مشکل دیگه ای نیست! الان اگه تهران زلزله شدید بیاد صدها هزار نفر کشته میشن! دیگه معلوم نیست آینده کشور چی میشه! اونوقت یک عده نشستن دایم چوب لای چرخ دولت میزارن! (3810853) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۳:۲۳:۴۱
آخه یه خانم میتونه یه پتروشیمی رو بچرخونه که کردنش رئیس اونجا
وقتی فقط برای مانور و تبلیغات و با سفارش یک ادم بی تجربه و نامناسب رو میگذارن مدیرعامل همین میشه دیگه (3810583) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۴:۳۵:۱۱
چه ربطی داره ؟! (3810719) (alef-13)
 
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۷:۳۴:۲۸
ربطش به اتفاقیه که کم نظیره (3811171) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۸:۲۲:۵۱
تقصیر پزشکان هست و باید ظرفیت پزشکی هزار برابر بشه. اصلا باید مدرک پزشکی سهمیه بندی بشه و مثل یارانه به هر ایرانی پرداخت بشه.
از طرف یک پشت کنکوری نخبه با معدل کتبی دیپلم ۱۲ و نیم.... ! (: (3811268) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۲۳ ۱۱:۳۴:۴۸
بی ربطم نیست (3821268) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۷:۵۶:۳۹
مهمترین مشکل این هست ته مدیران و دفاتر شرکتهای نفتی در تهران هستند و نه در محل پروژه و کارخانه. آخه چه معنی داره پتروشیمی در ماهشهر و اهواز و هندیجان و .... باشه مدیران محترم در تهران از راه دور مدیریت میکنند (3811210) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۸:۲۰:۱۶
خانم هم میتونه مدیریت کنه ولی همه میدونن که روسای تقریبا تمام سطوح کشور با رابطه انتخاب میشن. این خانم اگه بررسی بشه احتمالا با زدوبند اینکاره سده وگرنه حتما خانم های توانمندی هم برای مدیریت این کارها وجود دارند (3811259) (alef-3)
 
مهندس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۲۳:۳۸:۳۳
مطلوبست انتشار نسبت خانوادگی مدیر محترمه با مسئولین!! سرشناس..
حیف از این مجتمع نادر و بسیار مهم که ارزش افزوده بالایی را ایجاد میکرد... (3811762) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۳:۲۳:۵۴
این یک خرابکاری یا نه
وزیر نفت باید استغا دهد و بقیه مدیران این پترو شیمی هم همینطور واقعا مملکت داریم ما (3810584) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۴:۳۷:۴۳
جالبه اون موقع که پالایشگاه افتتاح می کردند همان روز منفجر شد و چند نفر هم کشته شدند حرف از استفا نبود! جالبه یک " نفر" راه افتاده هر چی می شه مگه وزیر و رئیس جمهور باید استفا بدن! معلم کار نادرستی می کنه وزیر اموزش پرورش باید استفا بده! دکتره اشتباه فردی کرده وزیر باید استفا بده! ولو های درپیتی چینی پیمانکار سابق استفاده کرده !! وزیر فعلی باید استفا بده! دلار 2 تا تک تومنی زیاد می شه وزیر افتصاد استفا بده!
داداش با خودت چند چندی ؟ اگر اینجوری بود دولت نهم و دهم باید روزی 2 تا وزیر عوض می کرد! (3810730) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۵:۰۴:۴۳
شما یک نگاه به دنیا بنداز جواب خودتو میگیری لازم نیست اصلا جوابی من به تو بدم کامرون ببین نه کامرون شما یک نگاهی به مدیریت ژاپنی ها بکن خودت گرفتی برادر من حالا برو بگو زنگنه استعفا بده اگر اینجا ژاپن بود تا حالا هاراگیری کرده بود (3810809) (alef-11)
 
United Kingdom
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۸:۰۵:۱۰
شما درست میگی تقصیر دولت قبله. شما ناراحت نکن خودتو (3811228) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۹ ۱۱:۱۳:۵۷
سلام دوست عزیز
شما چند بار از این مجتمع بازدید کردی که بدونی ولو های تخلیه را کدام کشور ساخته است.شما چقدر دانش واگاهی داری که چنین اظهاراتی میکنی .تا زمانی که ما مدیر لایق نداشته باشیم باید منتظر حوادث بدتری باید داشته باشیم.پتوشیمی عربستان را که شرکت های امریکایی ساخته بود انهم اتش گرفت .تا روشن شدن اصل ماجرا باید صبر کرد لطفا عجولانه قضاوت نکنید (3812528) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۲۳ ۱۱:۳۶:۲۴
نه بابابایستی پاداش هم بهش بدن (3821272) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۸:۴۳:۱۵
اونوقت لابد جنابعالی سکان هدایت وزارت را به دست می گیری ؟ اتفاقی افتاده به عمد یا غیر عمد برای هر کشوری هم پیش میاد اتفاقا متخصصین ایرانی در مهار این گونه بحرانها ماهرن شما احتمالا جوانی ویادت نیست بسیاری چاههای نفت کویت را متخصصین ایرانی وآمریکایی مهار کردند !شما دعا کنید همونطور که تا اینجای کار تلفات جانی نداشتیم از این به بعد هم نداشته باشیم در ضمن اوناکه می گفتن حقوق نفتی ها زیاده الان باید متوجه دلیلش شده باشن ! (3811302) (alef-13)
 
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۹ ۱۲:۴۵:۴۴
با سلام
مزید اطلاع من هنگام اجرای این واحدها در همین سایت کار می کردم. این پروژه قبل از تحریمها و با جدید ترین تکنولوژی تحت نظارت کامل شرکت اکسنس فرانسه و Uhde آلمان انجام شده! بنظرم اشتباهات فردی عامل آتش سوزی بوده وگرنه مطمئن باشید نه از ولوهای چینی در این واحد خبری هست نه از اشتباهات طراحی! (3812829) (alef-11)
 
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۳:۲۷:۰۵
به عنوان یک مهندس طراح فرآیند برای من جای این سوال باقیست که اولین پارامتر در طراحی این مجتمع ها رعایت اصول ایمنی با درجه بالاست به خصوص در طراحی برج و مخازن تحت فشار و اولین نکته نصب شیرهای متعدد انسداد و تخلیه امن در تمامی مسیر لوله ها و مخازن است که اگر حادثه ائی رخ دهد بلافاصله مسیر های ورودی به محل حادثه مسدود و شیرهای تخلیه مواد به مکانهای ایمن شده دور از مجتمع باز می گردد و همزمان سیستم های اطفاء حریق و تزریق فوم و مایع خنک کننده به محل حادثه فعال می گردند و چرا در این حادثه ما شاهد عمل کرد این سیستم های ایمنی نیستیم و یک حادثه در ابعاد کوچک تبدیل به یک بحران گردیده ؟ (3810589) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۴:۳۶:۱۳
شما اونجا بودی که میدونید عمل نکرده؟
همه عمل کرده
سوختن برج ناشی از احتراق مواد درون برجی با ارتفاع 128 متر و فطر 8 متر است که خود یک مخزن ذخیره است
درمورد مخزن 2001 هم تکه های پایت عایق دور برج تا چند ده متر پرتاپ و متاسفانه این مخزن آتش میگیرد
شما که مهندس طراح فرایند هستید میدانید مواد نفتی علی الخصوص مواذ سبک پتروشیمی قابل خاموش کردن نیست تنها باید ایزوله شود تا به اتمام برسد (3810724) (alef-13)
 
مهندس طراح فرآیند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۷:۵۶:۵۶
شما مطلب را با دقت مطالعه نکردید اولین مرحله در زمان بروز حادثه بسته شدن و رودی های برج یا مخزن بعد تخلیه سریع و در ادامه تزریق فوم برای خارج کردن مواد داخل مخزن آسیب دیده است که همان نقش ایزوله را داشته و مانع از ورود هوا و انفجار گازهای حاصل از احتراق می گردد و تمامی این موارد برای فرآیندهای پالایش که با برش های نفتی که دارای دانسیته های مختلف و درجه اشتعال متفاوت هستند اجرا می گردد و اگر قرار باشد با هر حادثه ائی چون این مواد نفتی با درجه اشتعال بالا هستند و قابل خاموش کردن نیستند خود را توجیه کنیم و نظاره گر باشیم تا در اثر سوختن این آتش خاموش شود اوج بی تدبیری است . (3811212) (alef-3)
 
محمد حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۶:۲۸:۰۷
من الآن در منطقه‌ ام. هنگام ساخت و نصب بارها به آقایان گفته شد که والوهای چینی به درد نمی خورد. پیمانکار فقط در فکر تمام کردن و کارفرما در فکر افتتاح کردن بود. بروید و از مسئولان وقت بپرسید که با چه افتضاحی همه چیز را سر هم کردند تا بگویند افتتاحش کردیم.
بلاه حق با شماست. این واحدها با بالاترین سطح اطفای خودکار مجهزند (البته روی کاغذ و هنگام طراحی). وقتی مرحله اجرا فرا میرسد فقط نمایش مطرح است و نه رعایت لیسانس و ایمنی. همین ماجرا در انتظار پالایشگاههای 6 و 9 گازی عسلویه هم هست که با آشغالهای چینی و هندی سرهم شده و تا حال ۲ رئیس جمهور هم آنها را افتتاح کرده است! (3811044) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۸:۴۷:۱۶
اگر اینها که جناب مهندس میفرمایید را انجام نداده بودند که تا حالا کل پتروشیمی بو علی سوخته بود ! (3811310) (alef-13)
 
على
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۸:۵۱:۵۹
آقاى مهندس فرآيند، آيا تا بحال خارج از طراحى در حيطه عمليات هم كار كرده اى؟ اصولا كار در ميادين نفتى، چاهها، تاسيسات، پالايشگاه ها عليرغم تمامى تمهيدات ايمنى بكار گرفته شده با خطرات بالقوه انفجار و آتش سوزى روبرو هستند و محتاج نظارت دايمى و تعميرات دوره اى بموقع مى باشند. اينكه آقاى زنگنه ميگويد مديريت بحران نداريم درست است و البنه مشكل نيز بنحوى به خود ايشان برميگردد زيرا طى چند سال گذشته مديران لايق و كاركشته و باسابقه قبلى بازنشسته شده و صتعت نفت را ترك كرده اند و جايگزين مناسب ندارند.در دى ماه ١٣٨٨دريكى از ميدان هاى نفتى جنوب چاه نفتى از درون دچار شكستگى و نشت نفت و گاز به سطح زمين شد كه منطقه اى به شعاع ٣ كيلومتر را آلوده و دهات اطراف را در مغرض خطر قرار داد. شناسايي منبع آلودگى دو روز طول كشيد و مهار آن با تكنيك خاصى با موفقيت ١٦ روز به طول انجاميد.اما ديگر آن مديران و مسوولين درصنعت نيستند و بايد براى آينده فكر اساسى كرد. (3811321) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۳:۲۸:۱۵
اینم بندازین گردن دولت قبللللللللللللللل.... (3810592) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۴:۳۰:۰۲
فرار رو به جلو نکن ! اتفاقا در دولت قبل خصوصی شده ! (3810706) (alef-13)
 
سعید
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۶:۱۵:۱۸
یه کامنت گذاشتم که الف به هر دلیلی نخواست منتشرش کنه.

فقط یه قسمتش رو تکرار میکنم که قابل انتشار بشه:

این پتروشیمی در دوبت قبل خصوصی سازی شده و 70 درصدش متعلق به هولدینگ خلیج فارس هست که هولدینگ خلیج فارس در سال 89 و توسط شرکت ملی پتروشیمی وقت تاسیس شده و 30 درصد بقیه اش هم متعلق به کارگزاری سهام عدالت هست (3811012) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۴:۵۴:۴۱
وقتی تو تحریما می دید شرکت های دسته دهم چینی یک سری کارها رو انجام بدهند اینم می شه نتیجش ! (3810784) (alef-11)
 
123
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۸:۱۰:۱۹
از برکات تحریمها میل کنید و بگویید برجام بد است
چقدر بیمار بر اثر داروی تقلبی مردند
چقدر ماشین با قطعه های چینی تصادف کردند
اینهم از پتروشیمی (3811238) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۸:۴۲:۲۶
وقتی در دولت قبل به بحانه تحریم ساخت پتروشیمی را دادیم به شرکت های غیر متخصص نتیجه این میشه . (3811300) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۳:۲۹:۴۳
پس چرا حقوق و مزایایی یک مدیر کاردان و لایق را میگیرید???????!!!!! (3810598) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۸:۴۹:۲۴
همین حالا هم کاردان ولایقند که توانسته اند مهارش کنند ! (3811318) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۳:۳۱:۲۶
همین که در این حادثه کسی مجروح و کشته نشده است باید شادمان بود. باید از این حادثه درس گرفت. باید ریشه یابی شود که علت حادثه چه بوده است. آیا عامل انسانی علت این حادثه بوده یا بکارگیری تجهیزات قلابی؟ (3810600) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۸:۱۳:۳۴
يك مغازه دار عسلويه هستم، تمام خريد تجهيزات باند و باند بازيه، تجهيزات درجه يك رقم بالاي هم دارد، ما در عسلويه همه رو نمونه داريم، اما ناظر نمياد نگاه هم بكنه، دائم استعلام هاي ما به دليل گرون بودن رد ميشه، تيم خريد ترجيح ميده هميشه از آشناي مدير عامل يا آشناي خودش خريد كنه، به جرأت ميگم كمترين حس مسئوليت در بعضي از شركت ها نيست، بارها به خاطر رد شدن استعلام هاي بها اعتراض كرديم و هيچ كس جوابگو نيست، و اگر هم از شما خريد كردند بدونيد پول نقد نداشتند، درآمد پالايشگاه و پتروشيمي درياييه، يعني خيلي زياده، كسي كه داره پالايشگاه ميسازه بايد دلي هم دريايي داشته باشه، هميشه پروژه خرج خودشو در مياره، اما مدير ها فقط به خاطر شيرين كردن خودشان از پيمانكارهاي درجه ٣ استفاده ميكنند، يعني كاري كردن كه پيمانكار درجه يك حاضر نشه زير بار مسئوليت بره، با ما مغازه دار ها و شركت هاي تامين تجهيزات هم همين كارو كردن، بياييد تحقيق كنيد، مغازه داري استعلامش ميبره يا شركتي استعلامش ميبره كه جنس بنجل داشته باشه، جنس تقلبي بفروشه، به جز چند تا پتروشيمي خصوصي كه نظارت هاي دقيق تري دارند، عمده شركت ها نگاه هم نميكنند، روزي آقاي خاتمي دستور داد كه بايد تجهيزات از منطقه خريد بشه، باور كنيد آن زمان بالاترين كيفيت جنس ها در منطقه وجود داشت، و فروشنده ها همه پاسخگو و حاضر در منطقه بودند، اما بعد از دستور دولت مهرورز كه بايد ارزان خريده شود و كمترين هزينه را بردارد همه چيز عوض شد و عجيب شد، گاهي اوقات مامور خريد ها جنس هايي را درخواست ميكنند كه ما علنا به آن ها ميگوييم كوچكترين مسئوليتي روي كيفيت عهده دار نميشويم، و ميگويند دفتر تهران يا شيراز همين نوع جنس را تاييد ميكند كه بسياري از اين جنس ها در انحصار افرادي خاص يا شركت هايي خاص ميباشد، خلاصه امر اگر از فروشگاه ها و شركت هاي معتبر حاضر و هميشه پاسخگو زير نظر ماموريني دلسوز و با مسئوليت خريد ها انجام شود و نظارت قوي تر باشد درصد اتفاقات كمتر ميشود و طول عمر پالايشگاه ها و تاسيسات جانبي آن ها بالاتر ميرود، از ما گفتن، (3811244) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۳:۳۳:۱۱
این حادثه و حادثه شهران, ثابت کرد که این مدیران, لیاقت و شایستگی دریافت حقوقهای 200 میلیونی را ندارند, این الکی مدیرها, از مدیریت فقط گرفتن حقوق و مزایا را میدانند و در وقت کار, هیچ کارایی ندارند (3810603) (alef-13)
 
على
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۹:۰۱:۴۵
حالا شما اطمينان دارى كه مديران صنعت نفت حقوق ٢٠٠ ميليونى ميگيرند؟ چرا اينقدر الكى جوگير ميشويد؟عزيز جان من به عنوان يك مدير اسبق نفتى حتى خواب چنين حقوقى وا هم نديده ام چه رسد به دريافت آن؟ اصولا در صنعت نفت براى پايه هاى شغلى مختلف يك حداقل و يك حداكثر حقوق وجود دارد و خارج از آن هيچ پرداختى انجام نميشود. سقف حقوق مديران هم تا ٢٠٠ ميليون جنابعالى به اندازه شمال تا جنوب و شرق تا غرب ايران فاصله دارد. اول تحقيق كنيد بعد نظر بدهيد. (3811349) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۳:۳۴:۱۱
خوب اینم دستمایه شد برای ضربه زدن به دولت !!! تحریم یعنی این کسی برای کمک هم نیامد ! (3810605) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۴:۳۷:۰۹
عزیزم این ربطی به تحریم نداره بستگی به نحوه مدیریت و برنامه ریزی داره که مدیران پیرمرد توانایی ندارند (3810727) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۴:۵۸:۵۱
در گذشته برای خاموش کردن اینگونه اتش سوزی ها از خارج کمک گرفته میشد نه اینکه کل پتروشیمی با مدیریت ایرانی بسوزه ! (3810791) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۶:۱۸:۴۸
مثلا کی دقیقا ؟! (3811024) (alef-3)
 
على
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۹:۰۶:۱۰
خير عزيز جان، تا چندين سال قبل از انقلاب براى مهار آتش سوزى چاه هاى نفتى از يك كمبانى خاص خارجى استفاده ميشد ولى سالهاست كه اينكار توسط متخصصين داخلى انجام ميشود. (3811361) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۵:۰۳:۵۹
اتفاقا دقیقا مربوط به تحریم و استفاده از قطعات چینی در پتروشیمی ها (3810806) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۸:۵۲:۰۶
مدیریت باید طوری باشه که در چنین مواقعی کشورهای همسایه هم به کمک بیایند نه این که از آتش گرفتنمان خوشحال هم بشوند ! اما خوب یک عده با حمله به سفارتها وتهدیدهای خود سرانه مانع دوستی ها وحمایتها می شوند ! (3811322) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۲۰:۴۵:۱۴
دولت مقصره، ما در منطقه هستيم و ميدونيم، البته دولت قبلي هم همين بود، پيمانكارها هيچ كدوم طلبشون رو كامل نميگيرن و چندين ماه عقب ميفته، كارگرها چند ماه حقوق طلبكارن، بازار پوياي منطقه تبديل به يه بازار ورشكسته شده، چون طلب هاشونو نميتونن بگيرن، جنس هاي درجه ٢ چيني و درجه ٢-٣ ايراني شده محصولات اصلي، حتي درجه يك ايراني مصرف نميشه، بازم ميگيد دولت مقصر نيست،
اصن كاري به پيمانكار هاي عمراني هم ندارم، يه سر به پيمانكاراي تعمير و نگهداري بزنيد، اونا هم حقوق كارگراشونو نميتونن بدن، چه انتظاري داريد؟ دولت مقصر نيست پس كي مقصره؟
اوني مقصره كه پول پيكان بهش دادن گفتن بنز بيار؟!
اوني مقصره كه وقتي يه جنس اصلي ميخره براي پالايشگاه مواخذه ميشه و اخراج ميشه؟!
نميدونم بانك ها چرا سيستم سفته رو اقلن براي پالايشگاه ها و پتروشيمي ها راه نميندازن؟
هيچ ميدونيد چقدر از پيمانكارهاي درجه يك ما به دايل اين سيستم مالي وحشتناك كنار كشيدن از كار، يا دارن ساختمان سازي ميكنن،؟ (3811508) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۳:۳۴:۳۶
مثل بسیاری از حوادث و فاجعه های دیگر با یک استعفا, همه چیز ماستمالی میشود, (3810607) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۳:۳۴:۴۹
آقای احمدی نژاد که پتروشیمی خصوصی میکرد بیاد پاسخگوی این پتروشیمی خصوصی شده باشه ! (3810608) (alef-13)
 
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۹ ۰۰:۳۸:۱۷
احمدی نژاد الکی خصوصی میکرد.پتروشیمی دولتیه هنوز... (3811855) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۳:۳۵:۴۳
کشورهای همسایه در مقابل آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینا اختصاص داد و با بیان این که متاسفانه برخی از کشورهای همسایه پس از این آتش سوزی ابراز خوشحالی کردند، افزود: یک کشور مسلمان نباید نسبت به آسیب دیدن اموال کشور مسلمان دیگر خوشحال باشد و باید نسبت به آسیب دیدن آن ابراز ناراحتی کند.

حالا هی بیرین پاچه خواری اعراب رو بکنید ! (3810609) (alef-13)
 
Norway
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۵:۱۰:۵۳
این موضوع جای تاسف داره که برخی مردم کشورهای از آتش سوزی در ایران ابراز خوشحالی کردن. ما انتظاری از برخی دولتها نداریم اما اینکه مردم کشورها از آسیب دیدن ایران خوشحال باشن تاسف باره و مسئولان باید یک فکر به حال این موضوع بکنن. (3810832) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۸:۵۴:۳۵
نه عزیز شما از سفارتها برید بالا تا همه باهامون دوست باشند وبه کمکمان بیایند ! (3811328) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۳:۳۷:۰۶
با سلام .
قطعا نیازی به تاکید اینموضوع نیست که چندین آتش سوزی مهیب اخیر در مناطق مختلف ایران خصوصا آتش سوزی اخیر بسیار مشکوک به نظر میرسد و ممکن است که دست اجانب و بیگانگان در کار باشد . البته اطمینان دارم حافظان این سرزمین با هشیاری تمام ببر کنترل اوضاع و بررسی دلایل وقوع اسن حوادث اشرافیت کامل دارند (3810615) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۸:۵۵:۵۶
با شما هم عقیده ام واگر وزیر آن را کتمان می کند فقط به صلاحدید سیاسیت ! (3811334) (alef-13)
 
بهلول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۳:۳۸:۳۳
مدیران بی لایق وزارت نفت حقوق های 50 میلیون تومانی می گیرند ، با وجود این بی لیاقت ها ما اصلا نیاز به داعش نداریم. (3810617) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۳:۴۰:۴۶
کاردان و مدیر نیستند, اما در فیشهای حقوقشان, تا دلت بخواهد, حقوق و مزایای یک مدیر کاردان را میگیرند (3810622) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۸:۵۷:۴۴
شما باید از همین حادثه دلیل حقوق بالای آنها را فهمیده باشی ؟ یعنی متوجه میزان حساسیت شغلی کارکنان شرکت نفت وپتروشیمی نشده ای ؟! (3811338) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۹:۰۷:۳۱
ای بابا چقدر سخت می گیرید ظلم از این بیشتر خانم فاطمه صفدر حسینی حق دفاع از خانواده بهشون داده نشد. من می گم جلسه فوق العاده گذاشته بشه ایشون از صبح تا شب از خانواده اشون دفاع ککن از تریبونی که برای گفتن حرف 80 میلیون مردم کشور شده تریبون یه خانواده (3811365) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۳:۴۱:۰۱
یک پتروشیمی رو دوستان به این روز میندازن بعد بحث مدیریت جهانی و..هم میکنن. (3810623) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۲۰:۰۳:۱۰
پس دوستان شما بودن!!!!!!!!! (3811457) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۳:۴۱:۵۰
شرکتهای پتروشیمی بعد از خصوصی سازی با ورود افراد فاقد تخصص در صنعت نفت به هیأت مدیره ها و مدیریتهای عالی با بحران مدیریت مواجه هستند. این مدیران فاقد تخصص در حال حاضر تمام هم وغم خود را بیرون راندن نیروهای باسابقه و آموزش دیده صرف می کنند. اگر چاره ای اندیشیده نشود فجایع بزرگتری ممکن است روی دهد. (3810624) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۸:۱۶:۳۷
اگر دولت طلب پتروشيمي هاي خصوصي رو به موقع پرداخت كته بسيار بهتر ميتوانند تصميم بگيرند، ميتوني سر به دفتر پتروشيمي هاي خصوصي بزني، همه بحران مالي دارند، مگر اونايي كه مستقيم صادرات دارند، (3811251) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۳:۴۲:۲۳
دستاورد دریافت حقوقهای 50 میلیونی در صنعت نفت, شد 200 میلیون دلار به بیت المال ملت (3810627) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۳:۴۲:۳۶
استفاده از تجهیزات فاقد کیفیت چینی در پروژه ها و جایگزینی تجهیزات مستهلک با تجهیزات غیر استاندارد گاها با بهانه و البته با بهانه تحریم توسط پیمانکاران و یا کادر خرید با انگیزه سودجویی و عدم رعایت الزامات کیفی خرید و عدم توجه به فهرست خریداران مجاز(وندور لیست)در خرید با بهنه تحریم و با واقعیت ارزان خری منجر به اینگونه حوادث می شود ،و البته یه فرهنگ hse و اهمیت ان توجه ضعیف و فاقد کارشناسی می شود

اینم نتیجه تحریمها و چینی سازی !! (3810628) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۳:۴۳:۴۲
این برادران سپاه که اعلام آمادگی کرده بودن آتش سوزی سکوی نفتی قطر رو چند سال پیش دچار حریق شده بود میخواستن اطفا کنن تشریف ببرن کمک (3810629) (alef-13)
 
United Kingdom
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۴:۴۱:۱۷
برای مهار لکه نفتی بریتیش پترولیوم هم اعلام آمادگی کردند (3810746) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۵:۰۷:۰۳
فعلا رفتن تعطیلانت (3810816) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۳:۴۸:۵۷
نتیجه تحریم ها و چینی سازی پتروشیمی ها در زمان .... ! (3810635) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۵:۰۸:۳۹
تحریم ها کشور رو حداقل 20 سال عقب نگه داشته (3810822) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۳:۴۹:۲۲
یادش بخیر اگه تو دولت قبل اتفاق می افتاد همینا می گفتن دولت وزارت نفت رو از کارشناس های خبره(منظورشون خودشون بود!!!) خالی کرده برا همین عرضه جمع کردن این حادثه رو ندارن. (3810636) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۴:۵۷:۴۹
اولا که شما حتی فرق اتش چهارشنبه سوری با سوختن فراوردا های نفتی فرقش رو نمی دونی ( فراورده های نفتی با این حجم تقریبا خاموش نشدنی است! تنها کاری گه می شود کرد این است که منابع تخلیه ( کاری که انجام شده ) و از انتقال به سایر بخش ها جلو گیری شود ( کاری که انجام شده ) و منتظر ماند تا سوخت و خوراک اتش تمام شود !
ولی حتما فکر می کنید چرا چند تا سطل اب انجا نبوده بریزند رو مخزن تا خاموش کنند !! (3810790) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۹:۰۱:۰۲
الحق که آدم از بعضی هموطنان واظهار نظرات ناشی از بی اطلاعی چی می کشه!!! (3811346) (alef-13)
 
علی اکبر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۹:۴۲:۵۳
عالی گفتی عالیییییی (3811424) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۹ ۰۶:۴۰:۰۹
اتفاقاً توی دولت قبل پتروشیمی شازند منفجر شد و کلی آدم هم کشته شدند همین شما و دوستان عزیزتون ککتون نگزید! (3812063) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۳:۴۹:۳۵
حادثه پتروشیمی
ترافیک جاده های شمال
حادثه انفجار شهران
این موارد را مقایسه کنید با حقوقهای 200 و 500 میلیونی که مدیران میگیرند
از مدیریت فقط گرفتن حقوقش را بلدند, اما موقع کار و نتیجه صفر (3810637) (alef-13)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۴:۰۰:۱۸
کسی نیست به وزیر پیر نفت بگه خب چرا به ما میگی این بحران فرمانده ندارد. شما مسئول تعیین فرمانده برای چنین زمان هایی مگر نیستی. واقعا که متاسفم یک مشت آدم پیر شدن وزیر موقع بحران هم هر کی میگه من نبودم دستم بود تقصیر آستینم بود.
سرمایه های مملکتو همه رو سوزوندن (3810657) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۸:۱۲:۴۶
همین وزیر پیر نفت تولید نفت را از زیر یک میلیون بشکه کشیده رو ۲ نیم میلیون بشکه !! (3811241) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۹:۰۲:۱۱
توی جوون بگو هنرت چیه تا ازت استفاده کنن هنری غیر طعنه زدن هم داری ؟! (3811351) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۴:۰۶:۳۹
جالبه
هنوز هیچی مشخص نیست ولی شما فهمیدی مشکل مدیریتی ذاره (3810673) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۴:۳۹:۲۵
خیلی هم مشخصه
کاملا مشکل بی کفایتی مدیریتی است (3810740) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۴:۱۳:۰۰
بايد خون گريه كرد.
٢٠٠ ميليون دلار خسارت ( تقريباً ٧٠٠/٠٠٠/٠٠٠/٠٠٠ تومان) خسارت !!!!
آقاي وزير هميشه مدعي كه فقط بلد هستند باد در غبغب بندازن و به بقيه ايراد بگيرند ٣٠ ساعت بعد از دود شدن صدها ميليارد تومان سرمايه مملكت تشريف ميبرند از نزديك سوختن سرمايه ملت رو تماشا كنند تا چند كشور همسايه عرب ما از اين اتفاق اظهار خوشحالي كنند.
خاك بر سر من كه توي چنين مملكتي زندگي ميكنم.
مملكتي كه وزيرش و مديرانش اينقدر بي مبالات و بي كفايت باشن (3810679) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۸:۱۳:۴۵
شما حالا مقایسه کن با اختلاس ۳ میلیارد دلاری ! اگه پول .... الان شش تا پتروشیمی باهاش می شد ساخت ! (3811245) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۲۳:۰۴:۰۵
یا توانایی داری از این مملکت برو یا به بقیه که در این مملکت هستند توهین نکن و برو گوشه ای از این مملکت را در حد تواناییت آباد کن... (3811698) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۲۳:۰۸:۵۰
شکر خدا ایران آنقدر ثروت داره که با چندصدتا مدیر حقوق فضایی و چندصد میلیون دلار ضرر و ...بازم تهش یه چیزی واسه ما ۸۰میلیون مردم عادی میماند!!!! (3811710) (alef-13)
 
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۴:۱۳:۰۶
آقای نژاد سلیم میشینه زیر کولر گازیو حقوق ...میلیونی میگیره.هلدینگ خلیج فارس رو که سرمایه ملی یک کشوره سپردن دست کی؟واقعا متاسفم واسه مردم مظلوم خوزستان که باید تبعات سنگین زیست محیطی بی تدبیری آقایون رو بدن. (3810680) (alef-13)
 
مهندس رسمی هلدینگ خلیج فارس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۵:۲۹:۳۸
اونوقت ایشون امثال به اعضای هیات مدیره شرکتها ۴۰۰میلیون تومان پاداش دادند!
فکر نمی کنید خصوصی سازی و ضرر کردن نیروهای هلدینگ خلیج فارس یکی از دلایل دلسردی نیروها در چنین مواردی است؟فکر می کنید بچه های هلدینگ خیلی ناراحتند؟
نه!میگن دیگی که واسه من نمی جوشه میخوام سرسگ توش بجوشه!چرا؟؟؟؟
چون ما رو خصوصی کردند با شرایط استثماری!بدون حق انتقال٬بدون سختی کار٬بازنشستگی ۳۵سالکار یا۶۰سال سن با این شرایط کاری٬بدون سهامی که حتی یک ریال بیارزه!و در مقابل شرکتهایی بودند که تا ۶۰۰میلیون سهام دادند ٬طرف استعفا داده رفته استرالیا!اونوقت بچه های ما با چه دلخوشی ای برن تو دل آتیش؟؟؟وقتی می بینند اونور فنس و شرکت اونطرفی دو برابر حقوق می گیره و ۵۰۰میلیون سهام!
و ما در عسلویه حقوق یه پرستارو تو تهرون میگیریم و از گرما توی ماهشهر و عسلویه بچه هامون از توی خونه بیرون نمیان!تازه تا سن بازنشستگی هم باید همین خراب شده بمونیم.
آقای توکلی درد دل ما رو بزن تو سایتت شاید آقای زنگنه خوند!
آقای زنگنه به من چه که پتروشیمی سوخت.چیش به من رسید؟جز عمر من و زن و بچه م که رفت بی ثمر.و الان یه خونه دارم قسطی که ۲۰۰میلیون بیارزه با یه پراید! (3810873) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۵:۳۱:۴۱
نتیجه خصوصی سازی و واگذاری نیروهای رسمی به شرکتهای خصوصی بصورت برده (3810875) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۴:۱۶:۴۳
من یادمه زمانی که شرکت BP در خلیج مکزیک دچار اتش سوزی و مشکل شد سپاه اعلام کرد برای خاموش کردن باید کار را به ما می سپردند در عجبم چرا هیچ کاری برای خودی ها نکردند ! (3810686) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۶:۲۵:۰۶
روز به روز به توخالی و پوچ بودن صنایع ایران بیشتر پی میبرم. فقط خوشحالم که صنعت کامل هسته ای نداریم وگرنه شاهد چرنوبیل دیگه ای بودیم! (3811040) (alef-3)
 
مرادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۲۲:۳۳:۲۲
آنچه از خبرها استنباط می گرددظاهرا تا حال مأموریت اطفاء توسط دولت به سپاه واگذار نشده است.با توجه به مدیریت انقلابی و جهادی موجود در سپاه در صورت واگذاری مأموریت به سپاه تا حال مهار شده بود. (3811667) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۴:۲۱:۴۷
من الان دارم خبر ساعت 14 شبکه یک رو نگاه می کنم بیست دقیقه است اخبار در مورد امریکا و سباهپوستان و..است اقا سیاهپوستان امریکایی به ما چه ربطی داره؟ یک دونه خبر از پتروشیمی تا الان که ساعت 2 و 20 دقیقه است پخش نکرده احتمالا گذاشته برا اخر کار
سیاهپوستان امریکا برای ما نون و اب میشن؟ (3810692) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۴:۲۲:۴۸
ازین حادثه تلخ اقتصادی دروضعیت بحران اقتصادی کشور بایدتجربه گرفت ویک شهرک آتش نشانی مجهز به امکانات بروز درهمچین مناطق اقتصادی که 20 پروژه پتروشیمی قرار دارد ایجاد کرد وضروریست
ولکن هزینه سنگین ایجاد چنین مکانی نبایدمارامنصرف نموده وهمکنون شاهد چنین فاجعه وخسارت و چندین برابر هزینه ایجاد چنان شهرک آتشنشانی باشیم (3810695) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۴:۲۵:۱۳
همين ٩٥٠ مديردزدرابفرستيدجلو اتش تاانهارابسوزاندوسپس خودش خاموش ميشود!!!! (3810698) (alef-13)
 
م ب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۴:۳۲:۲۹
جمله گهر بار آقاي وزير؛
" دلیل آتش سوزی خرابکاری نیست "
آقاي زنگنه؛ اتفاقاً اين خرابكاري بزرگ شخص شما و افتضاح مديريتي شماست.
شما خسته ايد، شما نياز به استراحت داريد، شما ديگر كارآمد نيستيد. اين فضاحت رو ماله كشي نكنيد. از خودتان دفاع نكنيد. از مردم عذر خواهي كنيد. اين ثروت عظيم رو بدليل سوء مديريت به آتش كشيديد. اين آتش آه آنهايي است كه سالهاست تهمتهاي بي اساس شما را تحمل كردند و حالا دامن پرنياني شما را گرفت. (3810714) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۹:۰۵:۰۶
اون جوونا که خسته نبودند چه گلی به سر صنعت این مملکت زدند غیر این که سپردنش دست چینی ها وقطعات غیر استاندارد اونا ؟ (3811357) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۹ ۰۳:۳۰:۳۲
احسنت که رسا و ساده گفتی. بابا ول کن ، اینجا کسی به تو نیاز نداره ، بیشتر از این به نفت ضربه نزن (3812020) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۴:۳۳:۱۶
جناب زنگنه چراا به این سرعت می گویید احتمال خرابکاری نیست وقتی که کشورهای عرب همسایه از این آتش سوزی احساس شادی می کنندواز شدت فعالیتهای اخیر ایران در جهت فروش وصدور نفت آشکارا نگرانند ویا قبلا مواردی از خرابکاری توسط عوامل آنها در منطقه دیده شده ! متاسفانه یک عده هموطن نما هم ظاهرا از این اتفاق خوشحالند واز آن به عنوان دستاویزی برای زیر سوال بردن دولت روحانی استفاده خواهند کرد وچه بسا بدشان نیاید این آتش گسترده تر شود تا بلکه آتش بغض درونشان فرو کش کند !!!! (3810715) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۴:۳۸:۰۴
بزرگترين خسارت در تاريخ پتروشيمي ايران !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خدايا ما چي داريم ميشنويم!!!!!!!!!!
جناب زنگنه با اين تفاسير تاريخي ترين وزير نفت ايران خواهند بود!!!!!!!!!!!!!!
چه نام نيكي از ايشان خواهد ماند و همينطور همكارانشان!!!!! (3810734) (alef-13)
 
مهندس پتروشیمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۴:۳۸:۳۹
۱-مقصر اصلی جناب آقای نعمت زاده و همکارانش هستند که در زمان تصدی مدیر عامل کل شرکت ملی پتروشیمی بجای فضا دادن٬کلا پتروشیمی ها رو بصورت فشرده ساخته اند و فقط هدف فروش و خصوصی سازی ب ه است.در صورت آتش سوزی در هر مجتمع همین اتفاق می افتد.بماند که برای طرح توسعه هم فضایی وجود ندارد.گویا عسلویه و ماهشهر ایالیا است و ما زمین نداریم.همین عسلویه چندید برابر تهران فضا دارد منتها الان لابی بازلن در حال ساحت پتروشیمی های خصوصی اند!
۲-دمای هوای کشور بطور محسوسی زیاد شده است اهواز و ماهشهر ۵۰درجه حرارت دارند در حالیکه خود لوله و فلز تا ۸۵درجه در آفتاب داغ می شوند.فلش پوینت یا دمای اشتعال بخارات ممکن است ۵۰درجه باشد که این مساله باید در تمهیدات آیمنی تجهیزات در نظر گرفته شود.
۳-خیلی ناشیانه است که در کنار دریا ما خطوط آب دریا برای آتش نشانی نداریم و موقع خاموش کردن آتش از کامیون استفاده می کنیم.که یکی از دلایل گسترش آتشهمین بوده است.
اصولا یکی از مزایای ساخت پتروشیمی لب دریا بارد همین باشد.
۴-«نفتا یک محصول گران قیمت...»آقا ما داریم دهها تن نفت در فلر (مشعل)می سوزانیم آنوقت به پیشنهد ژاپنی ها برای شراکت در این نفتی که می سوزانیم دست رد می زنیم (3810737) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۹:۰۹:۱۱
مگر همین چند روز پیش نبود که یک عده از نمایندگان به وزیر نفت بابت بستن قرارداد با شرکتهای معتبر خارجی اعتراض می کردند خوب این نتیجه مدیریت ایرانی وخصوصی سازی به دست ایرانیان بابا ادعا بسه این قدر با سرمایه مملکت به بهانه ما می توانیم بازی نکنید ! (3811370) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۹:۵۸:۵۰
"کلا پتروشیمی ها رو بصورت فشرده ساخته اند "
تورو خدا حرف غیر فنی نزن
BASF تو لودویگزهافن 200 پلنت کنار هم داره
اون نمیدونست نباید کنار هم بسازه؟!!!
مشکل ضعف مدیریتی و ضعف تجهیزات اطفا خریق هست (3811446) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۲۰:۳۱:۱۳
بفرماييد بخور بخور در عسلويه، عسلويه اي كه قبلا تعريف شده بود با چيزي كه ايجاد شده خيلي فرق داره، عسلويه اي كه روزي ثروتمند ترين دهكده جهان ناميده شد، الان مردمش سر يه دونه يخچال قاچاق با پليس درگير ميشن، (3811490) (alef-13)
 
شهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۴:۳۸:۴۰
در وحله اول مشگل از اقای زنگنه وزیر نفت و خانم شاهدایی مدیر عامل پتروشیمی و اقای ترکان مسئول مناطق ازاد و .... مدیر عامل تازه کار منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر است که بعد از دو روز و این حجم فوق تصور خسارت تازه به صرافت افتاده اند و صحبت از فرمانده کاردان و متخصص برای مدیریت بحران می کنند و البته همین افراد تنها کسانی خواهند بود که در اینده هیچ مسئولیتی را بعهده نخواهند گرفت و ضعیف ترین پرسنل مواخذه خواهند شد . (3810738) (alef-13)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۶:۴۸:۱۸
احسنت (3811074) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۴:۴۱:۰۸
اکنون آیا نباید مسئولان عالی رتبه صنعت نفت شرمنده و عذرخواه استعفا دهند چرا وقتی کار خوبی می شود بالاترین جایزه برای مدیران عالی است اما اکنون ... (3810745) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۹:۱۱:۳۶
نه چرا ؟ حادثه ایست پیش آمده ودر همه جای دنیا هم امکانش هست بدتر از چرنوییل روسیه که نیست! از بسیاری حوادث نفتی هم ابعادش کمتر است ! در ضمن اگر مدیریت نشده بود تا حالا کل پتروشیمی سوخته بود ! (3811373) (alef-13)
 
م
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۴:۴۸:۴۰
اقا ایشون سن شون بالاست بگین تو منطقه نمونند برای ایشون الودگی هوا ضرر داره (3810770) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۹:۱۳:۲۹
جناب م وجود آقای زنگنه در منطقه فقط جنبه دلگرمی دارد وگرنه ایشان اگر جوان هم بودند تنها یک وزیر بودند متخصص مهار آتش پتروشیمی که نیستند ! (3811378) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۵:۱۳:۲۳
چینی سازی پتروشیمی ها در زمان تحریم = آتش سوزی ! (3810840) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۵:۲۳:۳۷
می توان حدس زد بعد از مهار اتش
در حال پیگیری مقصران هستیم
یک ماه بعد از مهار آتش
مجلس کمیته حقیقت یاب جهت روشن شدن ابعاد این آتش سوزی به محل حادثه می فرستد
سه ماه بعد از مهار آتش
سازمان بازرسی کل کشور کزارش 500 صفحه ای در مورد آتس سوزی در ... را تقدیم مقامات کرد
یک سال بعد از مهار آتش
وزیر نفت ما در پی اصلاحاتی در ساختار مناطق آزاد و استانداریها و سازمانهای موازی هستیم در حقیقت در پی کشف چرایی این حادثه می باشیم
و میلیونها دلاری که بدون یافتن مقصر این حادثه بر باد رفت . (3810860) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۵:۴۹:۵۹
خداییش نگاه کن. یک آتش را نتوانستیم مهار کنیم همش هم ادعای مدیریت جهانی می کنیم. (3810924) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۵:۵۳:۳۰
اونایی که کار اداری کرده باشن میدونن که معمولا همه کارها رو مهتدسای عادی انجام میدن و مدیران میانی و عالی پولش رو میگیرن وقتی هم که کاری درست پیش نمیره مهندسای عادی رو تنبیه یا مواخذه میکنن و اضافه کاریشون رو صفر میکنن
این دوستان من یادمه که نشت نفتی رخ داده بود میگفتن ما حاضریم بریم خلیج مکزیک مهارش کنیم حالا در یک پتروشیمی مانده اند!!! ادعا و ادعا و ادعا و..
اگر امریکا بود الان خبر 20 و 30 و تمام شبکه ها متمرکز شده بودن که بله امریکا علی رعم ادعا نمیتونه خاموشش کنه و ازش یه شب سیاهی میساختن و... (3810947) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۵:۵۵:۳۷
اگه مدیران 60 ساله ما عرضه کار ندارن ،کار رو تحویل جوانان بدن تا کار کردن رو بفهمن چیه (3810956) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۶:۰۱:۴۹
خوبه که ما نیروگاه اتمی فعال نداریم. خدایا شکرت (3810975) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۶:۱۰:۴۸
مسولین حقوق 500میلیونی میگیرن نمیدونم برای چی، خوب حالا شما فکرشو بکن چقدر زیر ساخت هامون مشکل داره ، لطفا به فکر آینده باشین، خدایی نکرده اگر توی تهران یه زلزله بزرگ بیاد و یا آتش سوزی بزرگی خدایی نخواسته رخ بده باید چکار کنیم (3811000) (alef-3)
 
United States
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۷:۱۳:۳۱
خیلی تابلوست که خرابکاری بوده... (3811125) (alef-3)
 
عموزاده از سمنان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۷:۳۶:۲۸
آقای توکلی شما را به خدا کمی هم از سرمایه سوزی مدیریتهای جناح سالارانه و نه شایسته سالارانه بنویسید. (3811180) (alef-3)
 
ارش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۸:۱۱:۰۹
سلام بنظر من بجای اینکه به گردن کی بندازید مسعله رو نظراتتونو در مورد علیمی که دارید بیان کنید و علت این اتش سوزی رو پیدا کنید و اگر پیدا کردید نظراتتونو بگید تا از فکرتون استفاده بشه. وگرنه حرفایی که شما میزنیدو یه ادم ساده هم میتونه بزنه پس اگه تخصصی دارید برای بهبود صحبت کنید (3811239) (alef-3)
 
پرتو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۸:۱۵:۰۵
شانس اوردیم نیروگاه اتمی نداریم. (3811246) (alef-3)
 
شهروند
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۸:۳۳:۰۷
خانم شاهدایی یک کارمند معمولی در پتروشیمی بود .آقای زنگنه براساس لج بازی سیاسی وی را به عنوان معاون وزیر ومدیر عامل پتروشیمی یعنی بزرگترین قطب اقتصادی کشور منصوب کرد .البته صرفا جنبه تبلیغی داشت ،که مثلا ما از خانم ها در سطح بالای مدیریت استفاده می کنیم!!! حالا در یک بحران جدی می گوید :ما فرمانده واحد ومتخصص نداریم !!! آقای خودتان این طور خواستید !!زمان انتصاب باید فکر احتمال این روز را هم می کردید .در مجموعه صنعت پتروشیمی کسی ارزشی به حرفهای این خانم نمی دهد و... (3811285) (alef-3)
 
نفتی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۸:۳۵:۴۰
اقای زنگنه شما که همش میگی نیروی مازاد داریم!!!!!!.با این حرفات نیروی انسانی هیچ انگیزه ای نداره نداره نداره.حالا خودت ک فرمانده ای بیا خاموشش کن (3811290) (alef-3)
 
فرامرز عادلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۸:۵۴:۳۰
از سال 89 تا 94 مدیر عامل شرکتی بودم که یکی از محصولاتش ( صائن ) است. این محصول از فویل نازک آلومینیوم ساخته میشود و وقتی داخل مخزنی حاوی مایعات قابل انفجار قرار میگیرد بطرز باور نکردنی مانع انفجار میشود. هم اکنون اغلب پمپ بنزینهای سیار و تعدادی پمپ بنزین ثابت و بسیاری از صتایع شیمیایی از این محصول در مخازنشان استفاده میکنند.
بنده از طریق وزرای دفاع و نفت مکاتبات و جلسات متعددی با تعدادی از مسئولین پتروشیمی گذاشته و مزایای استفاده از صائن را برایشان تشریح کردم.
تقریبا هیچ مسئولی در پتروشیمی با استفاده از این محصول ضد انفجار موافقت نکرد و یکی از پاسخ هایشان این بود مگر ما چند سال یکبار حادثه داریم. من در آن ایام با خود گفتم که وظیفه ام را انجام دادم و مسئولی که میگوید حادثه چند سال یکبار مهم نیست هم باید پاسخ مناسبی برای قانون و وجدان خودش و روز جزا داشته باشد. این محصول الان حداکثر لیتری 1000 تومان است و در مقابل خسارت واقع شده چیزی نزدیک صفر است.
این محصول با نام های تجاری صائن - اکسس - کالای ضد انفجار و ... و توسط 4-5 شرکت در داخل کشور تولید میشود. (3811326) (alef-13)
 
علي
Romania
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۸:۵۶:۳۰
اميد شهيدي نيا ليسانس زبان انگليسي و با سابق كار اداري در ستاد پتروشيمي است كه توسط مرضيه شاهدايي مدير عامل پتروشيمي به سمت مدير عامل منطقه ويژه ماهشهر منصوب شده بدون اينكه مدرك فني داشته باشد يا در واحدهاي عملياتي كار كرده باشد
مديرعامل پتروسشيمي مرضيه شاهدايي حتي يك روز در واحدهاي عملياتي نيزار نكرده و سوابق پرورژه ايي هم ندارد چطور نيسود انتظار داشت اين اتش سوزي ساده با وجود ابن دو فرد مهار شود اقاي زنگنه خوشحالي عربستان از انتصاب مرضيه شاهدايي ايت نه از اين اتش سوزي بي كفايتي و مشكلاتي كه اين فرد در اين صنعت ابجاد كرده و مي كند كم از اين اتش سوزي نيست از انتصاب شاهدايي عذر مواهي كنيد و تا دير نشده او را عزل كنيد (3811335) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۹ ۱۰:۱۴:۴۹
این خانم چندین سال تو پتروشیمی اراک شاغل بوده و سمتهای مدیریتی داشته ضمن اینکه خود پتروشیمی بندرامام متخصصین کافی برای اینکار را دارد (3812411) (alef-3)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۹ ۱۲:۰۴:۳۶
به خاطر دارم در سال ۱۳۵۵ مدیر مهندسی نفت مناطق نفتخیز جنوب ( اسکو سابق) که یک فرد بسیار شایسته خارجی بود توسط شرکت مادر خود فرا خوانده شد و پست خالی شد. برای تصدی این پست بسیار حساس دو نفر متخصص درجه یک و قابل ایرانی که سابقه زیادی در صنعت نفت داشتند و هر کدام نیز اسطوره ای در مهندسی و مدیریت بودند در نظر گرفته شدند . مدت ها طول کشید تا بالاخره از بین آنها یک نفر انتخاب شد. انتصابات در آنزمان چنین بود. (3812677) (alef-11)
 
محمود
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۹:۰۸:۵۲
اززمان احمدی نژادتاکنون این ملت چقدرباید تاوان بی کفایتی مدیران رابدهند وقتی باندبازی وخویشاوندی جای شایسته سالاری رابگیردنتیجه اش بربادرفتن ثروت ملی است (3811369) (alef-13)
 
کشاورز
United States
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۹:۰۹:۴۵
در اختلاص مدیران اول هستیم در حوادث جاده ای اول هستیم در مسئله طلاق اول هستیم در الودگی هوا اول هستیم در عدم مدیریت شهری اول هستیم در..............................اول هستیم خدایا دارم دیوانه میشم چرا؟ چرا؟ (3811371) (alef-13)
 
Canada
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۹:۳۷:۳۵
واقعا این قرهنگی که ما داریم جای سوال داره. هر اتفاق خوب و بدی که میفته فقط ایرادها و کاستیها را به رخ می کشیم و به دنبال یک مقصر می گردیم.

الان این اتفاقی هست که رخ داده. با گذاشتن این همه کامنتهای منفی و بد و بیرا گفتن مشکل حل میشه؟

الان بهتره همه با هم همفکری کنند و به کسانی که دارند تلاش برای کنترل این حادثه می کنند قوت قلب بدهند. الان هر کسی با تمام توانش داره برای حل این مشکل تلاش می کنه.

بعد از اتمام این حادثه وقت برای تحقیق، نتبیه ، تغییر و غیره هست. (3811415) (alef-13)
 
سینا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۱۹:۵۴:۰۹
کدام خرابکاری بالاتر از اینکه حتی یک مدیر و کاردان در بخشهای مختلف مملکت بر

سر کار نیست؟

آقای وزیر آیا تنها آتش سوزی نیازمند مدیر و کاردان میباشد؟

شما در هیچ بخشی مدیر و کاردان و کارشناس بر سر کار ندارید (3811441) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۲۰:۰۶:۵۷
عجیبه یه زن مدیر عامل پستی به این مهمی و سخت شده (3811465) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۹ ۰۶:۴۶:۰۳
خیلی زنها هستند در این کشور که بیشتر از صد کرور مرد بی خاصیت مدعی دارند به کشور خدمت میکنند/ (3812065) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۲۰:۱۳:۴۲
همه جوره دارند به مال و اقتصاد و توانائي هاي اندك ما ضربه و صدمه مي زنند
خيالشان هم جمع كه آنقدر تو اين چند ساله پول در آورده اند كه برايشان مهم نباشه كه كل كشور هم از بين برود (3811474) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۲۰:۴۲:۳۶
به این میگن مدیریت بحران. فقط بلدین جلسه بذارین...... (3811505) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۲۱:۱۹:۱۱
دقیقا مشکل سوختن این پتروشیمی و عدم امکان مهار همین نوع نظراتی است که زیر خبر مشاهده می کنید چون ما ایرانی ها. بدون اینکه تخصصر یا دانشی داشته باشیم در مورد همه چیز اظهار نظر می کینم سوختن و انفجار در تاسیسات شیمیایی مانند سایر ساختمانها نیست کما اینکه در سایر نقاط دنیا هم به همین سادگی امکان مهار نیست انچه که مهم است استاندارد ایمنی است که در طزاحس ساخت و اجرای تاسیسات باید در نظر گرفته شود منتهی متاسفانه بدلیل همین مدیریتهای سفارشی متخصیصن همه چیز دان و بی سواد و بی پولی و سهل انگاری در تامین تجهیزات بی کیفیت این مشکلات اخیرا زیاد شده (3811537) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۲۱:۲۲:۳۷
این همه جوان مستعد فارغ التحصیل رشته مهندسی بیکار هستند بعد میگن کسی را نداریم این کار را انجام بده از مغزها استفاده کنید مملکت به این روز نمیافته. (3811540) (alef-13)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۹ ۱۱:۳۳:۱۳
از میان این همه جوان مهندس مورد نظر شما فقط تعداد اندکی باسواد و لیاقت کار کردن در صنعت نفت را دارند که آنهم به دلیل شرایط فوق العاده بد آب و هوایی در جنوب حاضر به کار در آنجا نمیشوند، ضمن اینکه در صورت استخدام حد اقل ۵ سال باید کار عملیاتی کرده و آموزش ببینند تا به عنوان یک مهندس مسوول فعالیت نمایند. مشکل این است که در این ۳۰ ساله صنعت نفت از متخصصان درجه یک خالی شده و عمده کسانی که استخدام شده اند بهیچ وجه قابلیت افراد قبلی را ندارند. (3812578) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۲۱:۳۶:۰۴
شلوغ نکنید از رییس پتروشیمی بندر امام و کارکنانش با تجربه تر تو پتروشیمی نداریم اگه از کار اونها ایراد بگیریم کسی رو نداریم که جایگزین کنیم هر چند این اتفاقات خوشبختانه و به نظر من به لطف خدا خیلی کم اتفاق افتاده ولی فعلا وقت این حرفها نیست بذارید با افراد درگیر در آرامش کارشون رو انجام بدن از فوکوشیما درس بگیریم (3811558) (alef-13)
 
روزبه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۲۲:۰۶:۲۹
بعد از فاجعه سد گتوند اینم شاهکار دیگر از مهندس های فله ای بی سواد (3811612) (alef-13)
 
سینا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۲۲:۲۹:۳۵
شما در باب کاردان بودن از خودت شروع کن, مگر قحط الرجل است که این همه مدت

شما وزیر باشید؟

یعنی کاردان قحطی آمده است که فقط شما وزیر باشید؟ یا اینکه در این مملکت

اشخاصی دارای صلاحیت وزیر شدن وجود ندارد بجز شما؟

اگر کیسه ای نیدوخته اید از این میز استعفا موقعش همین الآن است, لازم نیست

تا خاموش شدن اینجا بمانید.

خرابکاری نبوده است و روند معمول وزارت من اینگونه است و نرمال بوده است! (3811660) (alef-13)
 
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۲۲:۴۹:۰۵
تحریم ها هیچ اثری ندارد!!!!!؟؟؟؟؟وقتی به روز نباشی اون هم در تجهیزات نفتی نتیجه اش این میشود ..وقتی تحریم بودی و با دنیا سر جنگ داشتی میان چینی ها جنس آشغال و میندازن بهت بعدشم دلمون خوش است که میگیم خودکفا شدیم!!!!؟؟؟؟خاموش کردن اینگونه آتش سوزی ها فقط با داشتن مدیر لایق خاموش نمیشود نیاز به تجهیزات پیشرفته دارد وگرنه الان با این وضعیت ایران اگه مدیر بریتیش پترولیوم را هم ببری سر صحنه با این تجهیزات فرسوده و قدیمی هیچ کاری نمیتونه بکنه (3811678) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۹ ۰۵:۲۴:۱۶
چيني ها نميندازن، اتفاقا خيلي هم دقيق كار ميكنند، اين بالا دستي ها هستن كه ميرن تجهيزات بي كيفيت ميخرن و از دولت دوبل اروپايي پولشو ميگيرن، وقتي شما از يه شركت خارجي مخصوصا چيني تقاضاي درصد كني مطمئن باش همه جوره از خجالتت در ميان، بعد هم مياييم ميگيم كار دشمن بوده، كي بود كي بود من نبودم دستم بود، (3812040) (alef-11)
 
حميد
United States
۱۳۹۵-۰۴-۱۸ ۲۳:۳۰:۵۸
تمام كه بشه تمجيد وتشكروقدرداني از خاموش كردنش بعدشم بازسازي بعدشم باز اتش سوزي زيربناي كارنميشه كي بايد مااز دانش اموخته هايمان استفاده ميكنيم چرا مديران رده بالاي ما بازنشسته نميشند تامديران لايق وباسواد وكاربلد بياد سركار بازنشست هم بشند مياند مشاوري چيزي ميشند ياهيت عاملي تشكيل ميدند حقوق چند صدميليوني ميگيرند بقيه ماجرا چرا مديران ما بايد جواب ندند كه چكاركردند (3811749) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۹ ۰۰:۱۱:۵۷
یک تیم آتش نشان زبده نداشته این پتروشیمی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چند تا کودک این پتروشیمی رو مدیریت می کردن که نتونستن به موقع آتش اولیه رو مهار کنن؟؟؟؟؟ (3811806) (alef-13)
 
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۹ ۰۰:۲۲:۲۹
اعلام نظر انقلابی ژنرال:ولش کنید تا فردا خودش خاموش میشه... (3811816) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۹ ۰۰:۴۴:۱۳
یاد راه حل دولت قبل در الودگی هوای تهران افتادم در سال 89 دستور دادن تهران رو اب پاشی کنن!!! حالا فقط اون دوستان میتونن پتروشیمی رو مهار کنن (3811869) (alef-13)
 
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۹ ۰۱:۲۹:۴۸
به نظرم عمدی در کار بوده در دوسال اخیر من زیاد به خوزستان رفت وامد کاری داشتم عربهایی که.......منتظر ضربه زدن به کشورند خیلیهاشون اینجوری بودند. (3811924) (alef-13)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۹ ۱۱:۲۴:۲۵
خانم فاطمه، آخرین خرابکاری در صنعت نفت مربوط به ۲۵ سال پیش است که منافقین ( نه عرب ها) در دو سر دوچاه نفتی اهواز بمب گذاری کردند که یکی از آنها منفجر و چاه آتش گرفت و به همت متخصصین ایرانی خاموش شد. (3812556) (alef-11)
 
محمد معرف
Romania
۱۳۹۵-۰۴-۱۹ ۰۱:۵۰:۱۶
بخدا انگار روی بمب نشستیم هر لحظه ممکن بریم رو هوا جون سیصد هزار نفر در خطره هبچکس هم کاری نمکنه مسؤلین هم همش دروغ میگن شرایط تحت کنترله هی اتیش بیشتر میشه
محمد معرف ماهشهر (3811946) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۹ ۰۷:۳۸:۴۵
خوب ديگه به چند تا مدير بي كفايت ميلياردي مي دهي وكارگر وكارمند راهم كه ادم حساب نمي كني نتيجه اين مي شود . (3812097) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۹ ۰۷:۵۸:۵۵
یک افتخار دیگر برای برجام.................... (3812122) (alef-3)
 
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۹ ۰۸:۳۷:۳۵
همه اینها به کنار .
میشه لطفا آقای وزیر لطفا پاسخ بدهند آیا این تاسیسات پوشش بیمه داخلی ( که بعید می دونم با توجه به حجم سرمایه ) و یا بیمه اتکایی داشتند.
یا اینکه ناشی از تحریم ها هیچ خسارتی ار بیمه های اتکایی هم نمیشه گرفت !!؟ (3812181) (alef-11)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۹ ۱۱:۰۴:۱۶
با سلام
وقتی مهندسین با سابقه مثل مهندس حیدرنیا را کنار می گذارند احتمال وقوع این حوادث زیاد است (3812507) (alef-11)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۹ ۱۱:۲۰:۰۱
یکی از مشکلات بزرگ مردم ما جو گیر و احساساتی شدن در برابر مشکلات و نسنجیده فکر و عمل کردن است . بیشتر کامنت ها ی این مطلب نیز چنین روندی دارد. عزیزان، در سال ۱۹۸۶ میلادی سفینه شاتل چلنجر ساخت ناسا یک دقیقه پس از برخاستن از زمین در هوا منفجر شد . در آنزمان هیچکس ناسا را محکوم نکرد و فقط به بررسی علل حادثه پرداخته شد. هفت سال بعد در سال ۲۰۰۳ میلادی سفینه مشابه آن کلمبیا حین بازگشت از ماموریت در جو زمین منفجر شد. بازهم کسی ناسا راتوبیخ نکرد و به بررسی حادثه پرداختند. در این دوحادثه علاوه بر میلیارد ها دلار جمعا ۱۴ فضانورد نیز جان خود را از دست دادند. در اینجا نیز باید به بررسی علل حادثه پرداخت و بیخود مسوولین را متهم نکنیم. اینکه در صنعت نفت افت مدیریت هست شکی نیست ولی تاسیسات فرسوده هستند و حادثه نیز خبر نمیکند. تاسیسات نفتی همیشه با خطرات بالقوه روبرو هستند و دایما باید تحت نظارت ۲۴ ساعته بوده و تعمیرات دوره ای طبق برنامه انجام گیرد تا بروز چنین حوادثی به حداقل برسد.آقای زنگنه نیز باید در انتصاب مدیران لایق تمهیدات لازمه را بعمل آورد. (3812551) (alef-11)
 
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۹ ۱۱:۴۷:۱۱
زنگنه: برای مهار آتش فرمانده نداریم!!!! خدا را شکر گزاریم که بلاخره آتش خاموش شد . وخدا قوت به تمامی نیروهای پرتلاش می گوییم انشاء الله پایدار باشند . اما سوال این است که آقای زنگنه شما فرماندهی که برای پتروشیمی انتخاب کرده اید (به عنوان معاون وزیر ومدیرعامل پتروشیمی )چقدر تجربه در واحدهای عملیاتی دارد؟!! هیچ !!تکرار می کنم هیچ!! (3812618) (alef-11)
 
nh,n
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۹ ۱۲:۱۸:۱۰
سلام

اين مخزن يك هفته قبل اتيش گرفته بود بدون اينكه علت نشتي رفع بشود دوباره راه اندازي شد.اين حاصل مديريت قوي تيم اقاي زنگنه و فرماندهي خانم رئيس كل پتروشيمي كشور بود كه حتي يك لحظه جرائت امدن به منطقه را نداشت (3812729) (alef-11)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۴-۱۹ ۱۳:۰۴:۰۹
وقتی یک مخزن آتش میگیرد طبق استانداردها 3 کار اصلی باید صورت بگیرد :
1- سرد کردن و مهار مخازن اطراف آتش
2- تخلیه مواد از مخازن اطراف و در صورت امکان از زیر مخزن آتش گرفته
3- هدایت آتش تا سوختن کامل مواد آتش زا
----------------
به نظر میرسد مهار این آتش سوزی کاملا استاندارد و حرفه ای بوده است و هیچ تلفاتی هم نداشته است
حالا باز هم عده ای نادان یا سیاسی کار بیرون گود نشستن میگن لنگش کن
فرصت طلبی یک عده برای هر موضوعی واقعا جای پیگیری دارد و باید این فرصت طلب ها برکنار شوند (قوه قضائیه باید رسیدگی کند) شایعه کرده بودند بخاطر یک مخزن کل شهر باید تخلیه شود واقعا باید شدید با شایعه گر برخورد شود
باید دید شایعه گر خودی است یا خیر یا چقدر پول به حسابش واریز شده است این پول توسط خودی ها ریخته شده یا از عربستان و از طرف وهابی ها به حساب اخلالگر ریخته شده است (این هوشیاری وزارت اطلاعات را می خواهد) (3812882) (alef-11)
 
حمید تیموری مجد
Canada
۱۳۹۵-۰۴-۱۹ ۱۹:۴۴:۵۲
من در کانادا زندگی میکنم. کانادا در مقایسه با سایر کشورهای صنعتی نظیر آلمان، آمریکا ، ژاپن و غیره در رده پایین تری از مدیریت و صنعت قرار دارد. ولی در همین کشور که از لحاظ مدیریتی در رتبه پایین تری قرار دارد، در صورت بروز حوادث غیر مترقبه نظیر آتشسوزی ، سیل و غیره همیشه مدیران و بخصوص مدیر صنعت مربوطه و استاندار منطقه در اولین لحظات حضور پیدا میکنند و درصدد کنترل بحران برمی آیند در صورتیکه از لحاظ اشل حقوقی ، حقوق یک وزیر یا مدیر ارشد در کانادا بیش سه تا پنج برابر حقوق یک تکنسین ساده نیست. این در حالیست که در ایران حقوق یک مدیر ارشد پتروشیمی حداقل صد برابر بیشتر از حقوق یک تکنیسین ساده و چندین برابر بیشتر از دستمزد یک وزیر یا مدیر ارشد در کانادا ست ولی از لحاظ سطح مدیریت ، کیفیت مدریت این مدیران در ایران صدها برابر پایین تر سطح استاندارد جهانی میباشد. دلیل اصلی عدم وجود ظابطه و نظارت در انتخاب مدیران در ایران میباشد. مدیری که در سه روز اول آتشسوزی هیچ عکس العملی نشان نداده و در منطقه حضور پیدا نکرده باید عزل و دادگاهی شود. (3813832) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۲۰ ۰۷:۴۲:۴۱
بی خودی اعصابتون رو خراب نکنبد این مملکت پر از نفت و پول و پارتی است دوباره می سازیمش فقط حساس نشید بی خیال (3814417) (alef-11)
 
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۲۰ ۱۳:۴۱:۳۳
واقعا از این کمی ها و کاستی ها متاسفم و باید وزیر نفت در مورد عملکرد واقعا عالی اش پاسخگو باشه ..
ولی یه خسته نباشید جانانه باید بگیم به جوانان و پیران آتش نشان که با وجود این همه کمی و کاستی و هرج و مرج مدیریتی کار رو جانانه انجام دادن (3815122) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.
پتروشیمی بوعلی در آتش سوخت/ چگونه یک آتش سوزی کوچک تبدیل به یک بحران شد/ زنگنه: برای مهار آتش فرمانده نداریم