سلام
درد دل مردم و گفتی
وضع تو فردوگاه ها، ترمینال ها و آزانس ها هم بده
سیستم حمل و نقل فرسوده است
البته از حق نگذریم اتوبوس ها رو یکم جدید کردن ولی باز فایده نداره اسکانیا نو آتیش می گیره دیگه
فکر نمی کنم کسی به فکر باشه (2224549) (alef-10)
بهترین کار نرفتن به مسافرت است! (2224649) (alef-10)
حمل و نقل ریلی پایه و اساس توسعه هست. همزمانی انقلاب صنعتی اروپا با رونق در این بخش معنا پیدا کرده و امروز بحث روز دنیا استفاده از قطارهای با سرعت بالا (400 تا 500 کیلومتر در ساعت ) هست ولی متاسفانه در کشور ما اولاً شبکه حمل و نقل در تمام شهرها وجود ندارد، در قسمت هائی هم که ساخته شده کاملا فرسوده و قدیمی هست . آمار تلفات جاده ای هم که در دنیا بی نظیر بوده و هست ( اختصاص سکوی اول در دنیا) مسئولین هم که مدام دارن منت قیمت سوخت ارزان رو بر سر مردم می زارن . کاشکی یه کم بجای مطرح کردن وظایف مردم کمی هم به فکر مسئولیتهای خودشون بودن .
با توسعه حمل و نقل ریلی خیلی از مشکلات در کشور ما حل میشه و توسعه این صنعت از ساخت پتروشیمی و پالایشگاه ها هم واجبتر هست البته اگر این کار باشه سودهای میلیاردی که به بهانه حمل ونقل جاده ای در جیبه عده ای از مافیا واریز میشه دیگه وجود نخواهد داشت و به خاطر همین هم سنگ اندازی شده در این صنعت (2225074) (alef-13)
هست هست هست هست هست هست هست هست هست هست هست هست . (2226954) (alef-13)
سلام دوستان
چی بگم آخه ..ما یه بار به صورت کاروانی با قطار به مشهد رفتیم وقتی سوار قطار شدم متوجه چیز خاصی جز شیشه ای بودن دیواره های نشدم با خودم گفتم حتما چون ما به صورت کاروانی هستیم و اکثر کاروان ما هم بچه مدرسه ای هستن این واگن رو به ما دادن...... ولی وقتی کم کم ساعت خواب فرا رسید و من که نمیتونم تو مسافرت بخوابم راه افتادم و به سمت رستوران رفتم که چایی بخورم
وای تازه متوجه شدم که این قطار مسافربری نیست و از سری قطار های خطوط متروی آلمان خریداری شده ... روی در و دیوار پر بود از نقشه ایستگاههای آلمان البته من فقط هامبورگ رو تونستم بخونم
جلو تر که رفتم دیدم تمام واگن ها با دیواره های شیشه ای مجزا شدن
فکرش رو بکنید هیچ حریمی نبود برای زن وبچه مردم
صندلی مترو برای مسافرتهای کوتاه مدت و........ پیره زن و پیره مرد زن شیرده و بچه شیر خوار و کم کم خسته شدن از صندلی ها و تمایل به دراز کشیدن کف واگن ها وای .. هرچی بگم کم گفتم افتضاه به معنای واقعه ای و البته سرمای مسیر مشهد با قطار هم که..........
فقط همین رو بگم که برای عبور از واگن ها باید چشمام خوب باز میکردیم که دست و پای زن و بچه مردم رو لگد مال نکنیم (2225083) (alef-13)
وای تازه متوجه شدم رو خوب اومدی (2225761) (alef-10)
در بد بودن وضعیت قطارها شکی نیست، اما این قطاری که شما میگید قطاریه که در واقع سالنیه و چون تخت نداره برای خوابیدن طراحی نشده. مث ترنسته که باید توش فقط نشست و یا روی صندلی چرت زد. و مسلماً قیمتش هم بسیار پایینتر از قطارهای کوپه ای تخت داره. (2236305) (alef-13)
بعد میخوان جمعیت رو هم زیاد کنن
بابا جمعیت ایران باید 30 ملیون نفر باشه (2225825) (alef-13)
این هم نتیجه خصوصی سازی که فقط باید پول بدی ولی خدمات اصلا (2226500) (alef-13)
بنده هم قرار بود چهار شنبه هفته قبل با قطار 13:30 رجا به اتفاق خانواده از مشهد مقدس به شیراز برویم که داستانی مشابه شما برایمان اتفاق افتاد از جمله :
1- قطار با کلی اعتراض و پیگیری ساعت 19:30 حرکت کرد .
2- متاسقانه مسئولان شرکت رجا و راه آهن مدام مردم را سر کار گذاشته و پاسخگو نبودند .
3- در شش ساعت تاخیر حتی محلی برای صرف غذا و یا استراحت در راه آهن مشهد وجود نداشت .
4- در جواب اعتراض منطقی مردم چند اکیپ از نیروهای انتظامی برای .... در راه آهن حاضر شدند !!!!!
5- پس شش ساعت تاخیر متاسفانه شش ساعت هم تاخیر در مسیر شامل حالمان شد .
6- متاسفانه از ساعت 7 شب پنجشنبه تا یک صبح جمعه که به شیراز رسیدیم با وجود حضور بچه های کوچک و ... حتی یک لیوان آب و یا چای هم به مسافران داده نشد .
7- ....
ای کاش تمامی مسئولان راه آهن و شرکت های مرتبط مجبور می شدند مانند عموم مردم از امکانات عادی استفاده کنند . (2227395) (alef-10)
جمالی
۱۳۹۳-۰۴-۰۵ ۰۸:۵۴:۲۱
قطار پردیس مشهد هم دقیقا همین مشکل را داشت به جای 7 ساعت 12 ساعته رسید!!!!!. (2224559) (alef-10)
راه آهن یک پتانسیل خیلی قوی تر و بالاتر از هواپیما و راه زمینیه برای تجارت و حمل و نقل. متاسفانه اصلا تو ایران بهش اهمیتی داده نشده. (2224572) (alef-10)
بعد از اقدام به خرید اینترنتی بلیت قطار وقتی برای دریافت بلیت به یکی از آژانسهای داخل شهر مراجعه میکنم بابت هر برگه چاپ هزار تومان دریافت میکنند. بنویسید این شیوه درآمدزایی که دولت راهانداخته شرعی نیست. (2224604) (alef-10)
ميتونى با صدتومان پرينت بگيرى (2224917) (alef-13)
باید مهر آژانس روی بلیط باشه (2227437) (alef-10)
نه. لزومی به مهر اژانس نیست. بعد از خرید اینترنتی شما میتونید اون رو خودتون پرینت بگیرید و به مامور کنترل بلیط نشون بدید. من همیشه همینطور سفر میرم (2228454) (alef-13)
قطارهای پردیس مشهد تهران و برعکس که خودش داستانیه. من به خاطر شرایطم مرتب از این قطارها استفاده میکنم و اونقدر تجربه دارم که به امید مسافرهای تازه کار و خوشحال که فکر میکنن 8 ساعته به مقصد میرسن در دلم لبخند بزنم. مهماندار عزیزی میگفت این قطارها برای مسافتهای 4 ساعته طراحی شده ولی ما تو مسیر 12 ساعته داریم استفاده میکنیم و به همین دلیل مرتب خراب میشن. باز هم دم مهندسین جوانی که همراه قطار هستن گرم که به هر نحوی هست این قوطی های اهنی رو راه میندازن. حیف که طولانی میشه وگرنه شرح اب پز شدن در قطارهای بی پنجره ی پردیس در تابستان و یخ زدن در زمستان و پیاده شدن در ایستگاه برای رسیدن قطار بعدی رو شرح میدادم تا دور همی خوشحال شیم!! (2228466) (alef-13)
در تاریخ 1/11/92 ساعت 20:40 با قطار شرکت رجا (طوس) از مشهد مقدس به سمت تهران حرکت کردم. قطار فوق در ایستگاه سمنان برای نماز صبح در حالی توقف نمود که رادیو در حال پخش قرآن قبل از اذان بود و این در زمانی بود که 20 دقیقه وقت برای مسافران در نظر گرفته بودند شاید حداقل 10 دقیقه از زمان توقف گذشته بود که اذان صبح تمام شد با آن ده دقیقه باقیمانده صف سرویس بهداشتی و گرفتن وضو و اقامه نماز واقعاً پاسخگو نبود و مامورین نیز دائم اعلام میکردند که سریعتر قطار آماده حرکت است. از مسئولین شرکت رجا انتظار میرود به این نکته توجه کنند. (2224607) (alef-10)
چندی پیش مسئولان راهآهن اعلام کردند «ساعت حرکت قطارهای مشهد به تهران و بالعکس تقلیل یافته، سرعت زیاد و زمان کم شده است. بنده در تاریخ 10/14 با قطار سیمرغ ساعت 19/40 از تهران حرکت کردم و 7/45 دقیقه روز بعد به مشهد رسیدم و در تاریخ 10/18 با قطار سیمرغ 20/5 از مشهد حرکت کرده و 8/30 دقیقه به تهران رسیدم. در حالی که چند ماه قبل قطار 11 ساعته به مشهد میرسید یعنی سرعت قطارها هیچ تغییری نکرده است. چون آنقدر توقفهای طولانی دارد که واقعا اعصاب خردکن است. (2224610) (alef-10)
قطار کرمان تهران14 ساعته میرفت ومیومد که به 16تا18 ساعت کاهشش !! دادن (2227440) (alef-10)
سامان
۱۳۹۳-۰۴-۰۵ ۰۹:۵۴:۰۳
سلام
من از کارکنان راه زآهن هستم این نوشته واقعا درست است ولی به دلیل اینکه راه آهن مقدار زیادی ار کارهای خود را به پیمانکارهای که از مدیران بازنشسته راه اهن هستن با ..... میدهد و این افراد به دلیل سود بیشتر فشار روی کارگران میاورند که باعث به وجود آمدن خیلی از مسایل میشود به همین دلیل و خیلی از دلایل این چنینی راه آهن به بیراه میرود (2224611) (alef-10)
بلیت قطار گرگان- تهران از 12/500 تومان به 17/500 تومان افزایش یافت یعنی حدود 40 درصد افزایش قیمت! با چه مجوزی؟ (2224612) (alef-10)
متاسفانه قيمت بليط قطار را حدود 25 درصد افزايش دادند. فکر کنم آرزوي مسافرت با قطار 4 تخته با حقوق 800 هزار تومان را به سراي باقي بايد برد. (2224614) (alef-10)
آریابان
۱۳۹۳-۰۴-۰۵ ۱۰:۰۶:۴۸
در موارد مشابه که " کم میارند " ،عادت کرده ایم که بشنویم :
شرایط اضطراریست و کهنسالان و کودکان رفت و آمد نکنند و بقیه هم از سفر های غیر ضروری !!!!!! مثل شرکت در مجلس ختم ، امتحان دانشگاه ، مراجعه به پزشگ و......خودداری کنند ؛ (2224640) (alef-10)
مهدی سفیری
۱۳۹۳-۰۴-۰۵ ۱۰:۳۵:۱۳
در بسیاری از کشورهای دنیا قطار، علاوه بر حمل بصرفه مسافر ، یک وسیله حمل بار از جمله مواد غذایی می باشد که هم هزینه آن را کاهش می دهد و هم از فساد آن جلوگیری می شود
در خیلی از نقاط ایران هر روز مشاهده می کنیم که تولیدات کشاورزی از جمله میوه و تره بار بدلیل نبود بازار و مشتری فاسد شده و کشاورزان خسارات سنگینی را متحمل می شوند
باید یک برنامه جامع حمل و نقل ریلی برای کل کشور تدوین و براساس آن از تجربیات کشورهای غربی در زمینه احداث و ارتقا خطوط ریلی کشور اقدام بشه (2224709) (alef-10)
روزبه
۱۳۹۳-۰۴-۰۵ ۱۱:۲۳:۵۲
چه موضوع بی اهمیتی! ساپورت و وازکتومی مهم ترین موضوع است. شما معطل شدید که بشوید جانم! (2224781) (alef-13)
همین قطار چند روز پیش در ایستگاه کاشان دچار حریق شده است که با تخلیه به موقع مسافران خوشبختانه به کسی آسیب نرسیده است.که خدای نکرده می توانست حادثه وحشتناکی در پی داشته باشد (2224857) (alef-13)
نمی دونم تا حالا قطارهای تهران سمنان اتوبوسی رو سوار شدین یا نه؟ این قطارها انقدر درب وداغون هستند و انقدر بی قاعده سافر سوار می کنند که در بین دانشجویان به قطار های بمبئی نام گرفته
حالا شاید بشه این توجیه ر برای قیمت پایین انهاداشت.
اما حتی قطارهای تندرو ارم و پردیس صبا هم به علت وقفه های بسیار زیادشان راهی که 2 و 45 دقیقه میشه رفت 4 ساعته می رن.قیمتشم که بعد از هر عید و در ابتدای مهر هی افزایش پیدا می کنه. (2224865) (alef-13)
محمد علی
۱۳۹۳-۰۴-۰۵ ۱۲:۱۲:۱۱
پس از خرابی قطار پردیس یزد به تهران در میانه راه مردم اعتراض کردند ،رئیس قطار پس از مدت طولانی که سر و صدای مسافران بالا گرفته بود ،آمد و به جایی که از مردم معذرت خواهی کنه و مردم رو آروم کنه، گفت وقتی میرین شعار میدین و همه چی رو قبول میکنید حالا هم باید تحمل کنید چون ما تحریم هستیم و قطعات قطار فرسوده شده دولت نمیتونه قطار چند میلیاردی رو که از خط خارج کنه.حالا باید چیکار کرد.شما بگین. (2224872) (alef-13)
جالب تر اینکه در همین اثنا در ایستگاه کاشان یکی از پرسنل قطار با رییس قطار در گیر شد. و ایشان نیز این پرسنل که داشت از حق مردم دفاع می کرد را از قطار اخراج کرد و گفت باید به تهران برگردی. واگر پادر میانی چند تا از مسافران نبود کار به برخورد فیزیکی می کشید.البته نهایتا بین دو نفر صلح بر قرار شد. (2225111) (alef-10)
۶ سال پیش به خاطر همین کندی و تاخیر به ثبت نام دانشگاه نرسیدم و در ادامش به خوابگاه دانشگاه (چون تکمیل شده بود ). من اون سال انصراف دادم از دانشگاه. (2224876) (alef-13)
با قطار دیشب ساعت 9:20 تهران یزد همسفر بودیم . جدا از اینکه با حدود 2 3 ساعت تاخیر ساعت 7:30 رسید.... و
رفتم رستوران : دو نوع غذا داشت چلوکباب با یک سیح کباب : 15 هزار تومان
خورام مرغ : 11 هزار تومان ... جالبی کار اینجاست که روی این غذای دوم ماست و آب معدنی اجباری بود !!!! فروشنده می گفت من که بابت اینها پولی از تو نگرفتم ! به خودم گفتم رجا چقدر سخاوتمد شده !!!! :-ِ (2224878) (alef-13)
farshad
۱۳۹۳-۰۴-۰۵ ۱۲:۲۲:۱۴
به نظر من دندان خراب را باید کند ودور ریخت سیستم مستهلک و فرسوده رضا خانی را باید از نو ساخت با بستری جدید مانند کشور ژاپن وچین هم بباآرامش وهم با آسایش ولی با این مدیریت غلط .... (2224891) (alef-13)
استاد دانشگاه
۱۳۹۳-۰۴-۰۵ ۱۲:۵۲:۵۱
اگر آمار قیمت بلیت قطار را داشته باشید، در دو سه سال اخیر افزایش سرسام آوری داشته و در بعضی مسیرها تا چهار برابر قیمت قبلی افزایش یافته است. اما دریغ از نظارت مسوولان. وزیر راه سرنوشت راه آهن را به جریان باد واگذار کرده و مجلس و نمایندگان هم با وجود نامه هایی که می نویسیم، حال نظارت روی این موضوعات را ندارند. (2224927) (alef-13)
اصل مطلب این است که بدلیل تحریم لوکوموتیو جدید نداریم و لکوموتیو های قبلی هم لوازم یدکی ندارند و همه اینها نتیجه هشت سال ریاست جمهوری آقای مدیرجهانی است . (2224942) (alef-13)
اقاي مدير جهاني را عالي اومدي (2225945) (alef-13)
سیستم حمل و نقل ریلی ایران از رده خارج کهنه داغان و بدرد نخور و کثیف (2225010) (alef-13)
راه اهن تا زمانیکه 2 خطه نشه همینه تاخیر این مسایل هست باید کوریدورهای شمال به جنوب شرق به غرب مخصوصا بنادر به راه اهن دسترسی داشته باشن تا سود دهی کنن (2225026) (alef-13)
بلیط قطار گران است خیلی هم گران است برای یک خانواده چهار نفره یک رفت و برگشت از اهواز به تهران دویست هزار تومان میشود ضمن اینکه قطارهای فرسوده هستند کثیف هستند در زمستان از گرما میپزیم از بس گرم است هرچه میگوییم بخاری ان کوره ذوب اهن است نه بخاری در تابستان هم یخ میزنیم از بس سرد است بقول عزیزی شیر خوردیم بستنی شدیم سیستم سرمایش و گرمایش ان فکر کنم مال زمان قبل از رضا شاه است فکر نکنم از جنگ جهانی دوم به این طرف در هیچ کجای دنیا این سیستم باشد خوب اینکه قطارها کوپه ای باشند حرفی درش نیست با قطار اتوبوسی برای راه دور موافق نیستم اما راه طولانی با ایستادن های وقت و بی وقت طولانی تر میشود امیدوارم از اهواز به تهران که راه شوسه نزدیکتر شده راه اهن هم نزدیکتر شود و تمیز تر با سیستم سرمایش و گرمایش بهتر چاره ای نداریم هر روز که نمیتوانیم با ماشین یا هواپیما مسافرت کنیم ماشین راه طولانی است و رانندگی هم سخت است و هواپیما هم گران است قطارها را درست کنید (2225141) (alef-10)
شوشتری
۱۳۹۳-۰۴-۰۵ ۲۲:۰۱:۳۳
من شوشتر زندگی میکنم. تا پارسال، برای رفتن با قطار به تهران، باید ایستگاه اندیمشک سوار میشدیم. دقیقا پارسال همین روزها برای اخرین بار در طول دروه دانشجویی میخاستم با قطار برم تهران. به دلایلی قطاری که همیشه میرفتم یعنی قطار لوکس درجه یک ساعت سه و نیم اندیمشک -تهران جا نداشت و چون من عجله داشتم، به ناچار بلیط قطار معمولی ساعت دو را گرفتم. فقط متصدی فروش بلیط به من گفت که این قطار تخت نداره، فقط صندلی داره. اما وقتی سوار شدم دیدم اون قطار هیچ امکاناتی نداره. تصور کنید در گرمای چهل و پنج درجه ظهر تیرماه خوزستان، در کمال ناباوری قطار کولر یا هیچ وسیله خنک کننده دیگه ای نداشت. انگار توی ماهیتابه نشسته باشی. مگه میشه برای 12تا 14 ساعت توی جایی بود که به خاطر فلزی بودن، از بیرون گرمتره؟ تازه فهمیدم چرا هر مرد و زن و بچه ای ی کلمن اب یخ باهاش اورده. من پیاده شدم. با این که خوزستانی هستم اما اگر با اون قطار میرفتم حتما گرمازده میشم یا بدتر. ولی دلم به حال اون زن و بچه و مردی سوخت که به خاطر فقر فرهنگی که ناشی از فقر مالیه، ی عمره با این قطارها مسافرت و رفت و امد، میکنند.مگه اونها چه گناهی دارند که فقیر هستند؟ اصلا چرا با توجه به شرایط گرمای شدیدی و طاقت فرسای خوزستان، همچین وسائل نقلیه ای هنوز توی خوزستان هست؟ (2225498) (alef-13)
متولی تمام اینها وزارت راه و شهرسازی است.انتظار میرود با این همه گله و شکایت شهروندان از راه آهن وزیر محترم راه فکری بحال این سیستم فرسوده بکند (2225622) (alef-10)
چین و روسیه قطار نمیدن؟ دانشجو هم دو روز زودتر بره برای امتحانش. درست همان روز امتحان رفتن از این شهر دور که معنی نداره. (2225718) (alef-10)
شاهرود
۱۳۹۳-۰۴-۰۷ ۰۹:۳۰:۵۵
اگر واقعا می خواهی بدونی توی راه آهن چه خبره برو از کارگران رسمی وشرکتی سوال کن . (2226941) (alef-13)
ایا مدانید که راه اهن قبل اجرای هدف مند کردن یارانه ها سالیانه سیصد هزار ملیارد ریال از دولت یارانه دریافت میکرد ؟ همه نابسامانی های راه اهن به دلیل کمبود منابع در امدی ناشی شده است دولت دهم بدون فراهم کردن زیرساختهای لازم راه اهن را بحال خود رها کرد بدون برنامه ریزی دقیق مثل بقیه کارها یش .حا لا انتظار دارید راه اهن معجزه کند ؟هر کاری که امروزه راه اهن انجام می دهد در قبل از خودگذشتگی پرسنل وکارگران فدا کار وزحمت کش راه اهن است . (2225844) (alef-13)
یک سیاستی نا پیدا هست که می خواهند از مردم کینه جویی کنند،یک سیاستی هست که ارزشی برای مردم قایل نشو و بگذار تا در کمبود ها و تنگدستی ها و گرفتاری های روزمره،مشغول شوند تا نتوانند ، خواسته های بالاتری داشته باشند( این سیاست استعماری و بیشتر انگلیسی است) ، یک سیاستی هست که بر اساس روابط مدیر و ونمایندا و وزیر انتخاب شود و وابستگی به نهاد ها و سازمان ها و .و.و.و. و بدون داشتن دانش و کار بلدی، و دنبالش اختلاس و پول مردم را خوردن. نه دشمنم،نه وابسته به استکبار و نه صیهونیسم، یک ایرانی که می فهمد. در سایت که نمی گذارید ،بفرستید برای بالاتری ها، البته ما تنهو در این برداشت نیستیم، کافیه به برداشت های مردم عادی گوش بدهید،همه هگین رو می گن. اتوبوس های کولر دار را یادتان هست ? وارد مرز که می شد،کولر ها کنده می شد و مردم باید در گرما در اتوبوس ها عرق بریزند،هنوز هم در بسیاری از اتوبوس ها هست. قطار به همچنین. تاکسی ها به همچنین. پس این همه پول های نفت چه می شود? ایا روا نبود که ان پول هایی که هزینه ی حماس و حزب الله و غزه و لبنان و عراق و افغانستان و.و. شد،صرف ابادانی کشور و رفاه مردم می شد? (2226000) (alef-13)
من با قطار نور از تهران به مشهد وبعکس سفر کردم واقعا عالی بود (2226008) (alef-13)
قطار اتوبوسی تهران-مشهد هم شرایط افتضاحی داره و ما که یه بار بالاجبار سوار شدیم از اینکه تو کشور ثروتمندی مثل ایران باید برای حتی قشر فقیر چنین قطاری وجود داشته باشه خیلی تاسف خوردیم (2226017) (alef-13)
معلوم نيست اين بالاترين درآمدهاي نفتي تاريخ ايران در 8 سال گذشته كجا و چطوري خرج شده كه وضعيت راه آهن ما پيشرفت چنداني نداشته؟ حتي متروي كلان شهرها هم پيشرفت چنداني نداشت. جالبه همه مسوولان راه آةن و قطارهاي شهري از كمبود بودجه و اختصاص نيافتن اعتبار گله مند بودند! فقط مي گم خدا ازشون نگذره. (2226136) (alef-13)
طرح قطار برقي تهران مشهد را خوب يادمه حدود 10 سال پيش مطرح شد و اجراي آن آغاز شد. معلوم نشد سرانجام اين طرح به كجا رسيد؟ اين همه پول اين مملكت كجاها خرج مي شه؟ (2226139) (alef-13)
گسترش راه آهن و حمل و نقل ريلي يكي از بهترين راههاي كاهش تصادفات و خسارات معنوي و مادي به مردم اين كشور است. (2226140) (alef-13)
قطارهای تهران- میانه هم افتضاح و غیر قابل توصیفه. (2226202) (alef-13)
بلیط قطار خیلی گران است چرا؟ چون شرکت ها اومدن و مزایای را ه اهن دولتی را بجیب خودشون میریزن.ایا متوجه افزایش قیمتها هستید ؟ متوجه هستید یک کارمند یا دانشجو چطور باید هزینه رو بده. بنظرم و تا جایی که پدرم که یک بازنشسته راه اهنه و از راه اهن اطلاع دقیق داره چون خودش یک کارشناس خبره هست میگه: افرادی دارن این وسط سو استفاده میکنند . قرار بود بخش خصوصی باید کیفیت و قیمت را رعایت کند چرا هیچ نظارتی روی شرکتهای پیمانکار قطارهای مسافربری نیست؟ چرا هر چی ازایش قیمت میدن دولت می پذیره؟ کدام ایمنی؟ آمار سوانح را در نواحی مختلف دارید؟ (2226578) (alef-13)
علیرضا
۱۳۹۳-۰۴-۰۷ ۰۱:۱۰:۰۸
اینایی که گفتید در برابر وضعیت حمل و نقل هوایی مثل بهشت میمونه... (2226848) (alef-13)
بنده کلا یک بار از تهران تا مشهدباقطاررفتم. وبعد از مشهد به تهران و با قطار بعدی به شیراز برگشتم.ماشینم را نیز با قطار از تهران به شیراز اوردم.خداییش خیلی خوب بود ،جز اینکه ماشین را با تاخیر نسبت به قطاری که سوار بودم،برایم اوردند.درضمن هزینه حمل ماشین به نظرم گران بود.تابستان91مبلغ
70000تومان پرداختم. (2226862) (alef-13)
عبدالرضا
۱۳۹۳-۰۴-۰۷ ۰۷:۵۲:۰۹
شهر كوچكي مثل كاشان...
اين ديگر از آن حرفها بود
در كاشان سه شركت اتوبوس راني هر بيست دقيقه يك بار به سمت اصفهان و تهران اتوبوس دارند. (2226889) (alef-13)
حاج محسن
۱۳۹۳-۰۴-۰۷ ۰۷:۵۴:۱۹
ان استاد فقیر بوده ثروتمند شده که این حرف نامربوط زده بدبختی ما اینه که وقتی به پست میرسیم دوست نداریم رفاه دیگران را ببینیم چون خودمان زجر کشیده ایم (2226891) (alef-13)
محمد علی یواش رو
۱۳۹۳-۰۴-۰۷ ۰۹:۴۰:۰۲
همه اینها بخاطر اینه که شغل ریس قطاری حاکمیتی نیست اگه حاکمیتی بشه همه مشکلات حل میشه (2226951) (alef-13)
بنده اعتراض دارم چرا نظر منو درج نکردید؟؟ (2227015) (alef-13)
عوارض و تبعات خصوصی سازی در ایرانه. شما اگر کمی تحقیق در مورد خصوصی سازی شرکتهای زیرمجموعه راه آهن کنید عمق فاجعه روشن میشود. بنام خصوصی سازی تیشه به ریشه کارگر وکارمندزدند. هربخشی را بصورت رابطه ای و نه ضابطه ای مثل جگر ذلیخا به شرکتی داده اند ونظارتی بر آنها نیست.نمونه بارز آن شرکت تراورس میباشد که متعلق به مه آفرید امیرخسروی است وقریب به 8000 نفر کارگر را بانام خصوصی سازی آواره کرده اند (2227236) (alef-13)
روحانی مچکریم! (2228027) (alef-13)
لکوموتیوهای راه آهن قدمتی حدوداً 50 سال یا بیشتر دارند - واگنهای مسافری هم از اسقاطی های اروپای شرقی با قیمت نازل خرید و در داخل باز سازی می شود با این وضعیت باید خدا را شکر کنید که سیستم در حرکت است. (2228383) (alef-13)
من فقط میتونم بگم واگذاری قطارهای مسافری به شرکتهای خصوصی یک ناظر آزاد بنام رییس قطار میخواد تا در همون ابتدای سفر به محض دیدن خرابی قطار رو متوقف کنه نه گماشته ای که از اسم رییس قطاری استفاده می کنه ... شغلی که در ذات خود در راه آهن بعنوان بالاترین مسئول نظارت و هدایت کارکنان در قطار بوده و این دوست عزیزم که الان سرگذشت سفرش رو تعریف کرده داره راجع به رییس قطاری صحبت می کنه که کارمند شرکت خصوصی رجاست و البته که چاقو نبایدم دسته خودشو ببره . که اگر غیر این بود تکلیف مردم رو رییس قطار مستقل اعزامی از راه آهن در همون راه آهن تهران معلوم میکرد ... به نظر من اتفاقات بد تری در راهه و باید از خدا کمک بخوایم . (2229418) (alef-13)
من تو راه آهن کار می کنم سیستم مدیریتی حاکم بر راه آهن همیشه در حال تغییر بدون نتیجه و اشتباه است مثلا همین حادثه تصادف قطار مسافری دامغان من تو بطن کارها و اطلاعات هستم هیچ کس و شخصی به دنبال دلیل اصلی تصادف نرفت حتی نمایندگان مجلس همه دنبال مقصر کردن راننده و یا دیگر عوامل پائین کارکنان راه آهن است ولیکن دلیل اصلی و اصلی این تصادف فقط و فقط این بود که طبق دستور رئیس راه آهن بخاطر نمایش و سیاه بازی با صرف هزینه زیاد سرعت قطار درون ایستگاهها از 10کیلومتر به حدود 100 کیلومتر رساندن که فقط بگویند ما سرعت سر قطار را از 12 ساعت به 8 ساعت رساندیم که از دید مهندسی یک کار اساسا اشتباه است مگر می شود در ایستگاه که کلی عوامل انسانی و تجهیزات در حال کار می باشند با چنین سرعتی عبور کند فقط با طراحی خطی از پشت ایستگاه می توان این سرعت سیر را داشت که این تصمیم غلطی بود و هست و مطمئن باشید دوباره تکرار شدنی می باشد قابل توجه مسئولان که دنبال مقصر می گردند آیا اشتباهی از این واضح تر هست (2229748) (alef-13)
متاسفانه فقط چرخ راه آهن میلنگه!!!!!!!!!!!!!!! (2233640) (alef-13)
متا سفانه قطار تهران به شیراز هم به همین وضع دچار شده بود غالب مسافرین از فرط ناراحتی به مسو لین از جمله مدیران راه اهن نفرین و... می کردند (2241254) (alef-13)
محمود عاشوری پیرسرایی
۱۳۹۳-۰۴-۱۷ ۱۲:۰۳:۰۶
قطار بازار خراب کن
دیدن قطار از وسط جنگل زیبا لذت دارد اما دیدن این قطار قطعا نه!
فکر نکنید فقط در ایران با این مشکل مواجه می شوند خرابی قطار در تایلند قطار بازار خراب کن هم هست
به این سایت بروید
و با مشکل مردم و قطار بازار خراب کن دیدن کنید
امید وارم مسئولین امر به فکر باشند وگرنه با این سیستم فکر نکنم درآینده بتواند مسیر تهران کاشان را هم 5 ساعته برود
واقعان ما در سیستم هوایی زمینی دریایی همه رقمه می لنگیم ما حتی در زندگی هم لنگ می زنیم چون قطار زندگیمان هم در بعضی جا ها می ایستتدووو......... و این ناشی می شود از نداشتن مدیریت قدرتمند وکار گشته
اگر قطار در بعضی از مسیر ها خراب می شود درست است از نظر قطعات ما مشکل داریم و قطار درست و حسابی نداریم ولی ما در زندگی روز مره خود هم بعضی وقتا قطار مان می ایستتد وکم می آوریم چرا ما باید اینقدر تلاش کنیم وزحمت بکشیم ولی سر برج نشده قطارمان ایست کند
امید وارم با مدیریت درست هم قطار زندگی وهم قطار مسافرت درست شود (2244057) (alef-13)
بسیجی
۱۳۹۳-۰۴-۱۷ ۱۲:۰۴:۵۴
به به قطار گفتی دلم هوس مسافرت کرد (2244061) (alef-13)