نظر منتشر شده
۲۵۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 317697
درحاشیه کاندیداتوری حسن خمینی برای مجلس خبرگان
کاندیداتوری در سه پرده
محمدرضا حبیبی، 25 آذر 94
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۰
پرده اول) فیلمی ماندگار در تاریخ
“یک روزی و شاید اون روز هرگز نیاد، من بهت زنگ میزنم و از تو درخواست کمک میکنم. اما تا اون روز این کمک من رو به عنوان هدیه از من قبول کن"

ویتو کارلئونه در فیلم پدرخوانده

پرده دوم) خوابی که دیده شد
فروردین ۹۴ همایشی تحت عنوان بانوی انقلاب به مناسبت بزرگداشت همسر امام خمینی )رحمه الله) برگزار شد که طی آن آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان یکی از سخنرانان همایش، برای اولین بار با «علامه» خواندن سید حسن خمینی، صفتی را در وصف وی به کار برد که صرف نظر از میزان دلالت آن بر واقع در قیاس با جایگاه و آثار علمی بزرگانی چون علامه حسن زاده آملی، علامه طباطبایی، علامه جعفری، علامه امینی خبر از اغراضی پنهان می داد که در همان ایام بر اهل نظر پوشیده نبود.

رجوعی گذرا به سوابق حمایت های رسانه ای نشریات مکتوب و مجازی اصلاح طلب از سید حسن خمینی طی چند سال گذشته و تاکیدات مکرر رسانه های مذکور بر عباراتی همچون«خمینی جوان»، «نوه امام» و «یادگار امام» بدون توجه به نسبت افکار و آراء ایشان با آن یار سفر کرده و در نظر داشتن این مهم که نسبت با امام خمینی بیش از اینکه محصور در نسبتی ژنتیکی باشد، ناظر به نسبتی فکری و عقیدتی است، گره گشای علت حمایت های رسانه ای این رسانه ها و صاحبان آنها، در چند سال گذشته است. سنگین تر کردن پیشوندها و ارتقاء سید حسن خمینی در این رسانه ها از جایگاه حجت الاسلام به حجت الاسلام و المسلمین و سپس آیت الله و در آخرین آنها «علامه» خطاب کردن ایشان، همگی شواهدی بود از صحنه آرایی بزرگتر که می بایست تا روز موعود در پستوی سیاست نهان می ماند. صحنه آرایی که دعوت عمومی آیت الله هاشمی از حسن خمینی برای کاندیداتوری مجلس خبرگان رهبری را می توان مویدی بر پیش بینی های سابق دانست؛ مبنی بر کاربست تبلیغاتی عناوین مزبور برای افزودن بر وزن سیاسی سید حسن خمینی با هدف تمهید حضور ایشان برای انتخابات مجلس خبرگان. هرچند که این قبیل پیش بینی ها نیز در همان ایام به تیغ توهم توطئه، تندوری، افراطی، دلواپسی، دشمنی با هاشمی و برچسب هایی از این دست گرفتار می آمد؛ اما گذر ایام می رفت تا حقانیت آن پیش بینی ها را ثابت کند.

پرده آخر: خوابی که تعبیر شد
کمترین ره آورد حضور طولانی مدت آیت الله هاشمی رفسنجانی در عرصه سیاست را که ناشی از فراست ایشان است، می توان وقوف و آگاهی ایشان به این اصل اساسی دانست که «هرکنش سیاستمدار توام با غرضی است» مقصود اینکه هر چند سیدحسن خمینی نیز در صورت داشتن شرایط به عنوان یک شهروند متمتع از کلیه حقوق شهروندی از جمله کاندیداتوری خبرگان و آزمودن بخت خویش در انتخابات در پیش روست؛ اما مستفاد از لفظ خبرگان که ظهور در آگاهی به باطن امور دارد، ایشان می بایست توجه و تفطن به باطن «دعوت عمومی و حمایت های علنی» آیت الله هاشمی برای کاندیداتوری داشته باشند. چه اینکه در صورت موفقیت ایشان در ورود به مجلس خبرگان و قبل از اینکه سید جوان ردای خبرویت را بر تن کند، این آیت الله هاشمی است که می تواند سرقفلی این پیروزی را از رهگذر حمایت های خویش به نام خود سند زده و به طور غیرمستقیم سید حسن را نزد افکار عمومی «آدم خود» معرفی و ایشان را وامدار خود برای بازی در پازل قدرت خویش نماید. حمایتی که در موردی مشابه، سنگینی سایه آن بر سر دولت یازدهم کاملا ًمحسوس و دولت را ازداشتن یک هویت سیاسی مستقل محروم ساخته است. نتیجه ای که مسلماً مورد پذیرش هیچ رجل سیاسی که حداقلی از حذاقت سیاسی داشته باشد نیست. طرفه اینکه سید حسن خمینی با ادعای مستقل بودن پابه این عرصه نهاده است.
 
کلمات کلیدی : کاندیداتوری سید حسن خمینی
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۲:۲۳:۱۰
نوه ی کسی بودن، مزیت نیست. هر کس باید با توان خودش در انتخابات شرکت کند، نه با سوءاستفاده از نسبت فامیلی با رهبر انقلاب


اصلاح طلبان دست از خاندان گرایی افراطی بردارند. (3393049) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۳:۳۳:۱۴
شما به خانوادش چی کار داری ! برو ببین کیه! ایشون باید فامیلشون رو عوض کنند و نصبت خودشون را با امام انکار کنند تا بتوانند در انتخابات شرکت کنند ؟!! (3393302) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۴:۵۱:۱۷
نه! وقتی شناسنامشون مصطفوی هست باید خودشون رو با این نام معرفی کنن! (3393572) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۵:۰۸:۰۸
باسواد عزیز! نـســبــت نه نصبت. (3393628) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۵:۰۸:۱۱
سعدی:
گیرم پدر تو بود فاضل ................................. از فضل پدر تو را چه حاصل (3393629) (alef-13)
 
مشکین نقاب
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۵:۲۹:۱۹
اقدامات سید حسین خمینی در جایگاه نوه‌ی امام و فرزند سید مصطفی خمینی، زمینه‌ای بود که امام را به مخالفت با فرو افتادن اعضای خانواده‌اش در دامان سیاست‌بازان واداشت.

«من علاوه بر نصیحت پدری پیر، به شما امر شرعی می‌کنم که در این بازی‌های سیاسی وارد نشوی و واجب شرعی است که از این برخوردها احتراز کنی؛ من به شما امر می‌کنم به حوزه علمیه قم برگرد و با کوشش، به تحصیل علوم اسلامی و انسانی بپرداز.»
امام دوستاش اینو میدونین و دارین برای امام گریبان پاره می کنین؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (3393682) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۲۲:۴۷:۱۶
چقدر بغض آیت الله هاشمی رو دارید؟
خب ایشون آدم بزرگی هستند. برای بزرگ کردن خود بزرگان رو کوچیک نکنید (3394472) (alef-13)
 
باران
۱۳۹۴-۰۹-۲۶ ۰۱:۳۹:۴۱
امام (ره) فرمودند که کسی از خانواده من حق نداره پستهای مهم در این نظام بگیره. چرا جناب حسن خمینی این گفته امام رو زیر پا گذاشت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (3394671) (alef-13)
 
khalil
۱۳۹۴-۰۹-۲۷ ۲۰:۰۳:۰۸
نسب درست است . "نه نصب" . (3397704) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۸ ۲۰:۰۲:۴۸
اتفاقاً نظر نگارنده هم دقیقاً همینه که به فامیل و نسب ایشون نگاه نکنید، بلکه ببینید آیا خبرگی لازم برای حضور در مجلس خبرگان رو داره یا نداره، بعد بهش رای بدید یا ندید. (3400525) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۳:۴۱:۵۳
ایشان از زمان کودکی تا رحلت حضرت امام (ره) هفته ای هم نه، ماهی یک کلمه از حضرت امام (ره) یاد گرفته و با منش ایشان آشنا شده باشند از شما و هزاران مدعی یار حضرت امام (ره) بیشتر شایسته و با خصوصیات پیر جماران آشنایی بیشتر دارند.
شما هم لطفا ممیزی نفرمائید.
نهایت اینکه به ایشان رای نمیدهید (3393355) (alef-17)
 
یه بنده خدا !
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۴:۱۶:۱۱
چه استدلال بچه گانه ای !!!

پس با این اوصاف پسر نوح نبی ( که به نظر میرسه جایگاهشان با امام راحل رضوان الله تعالی علیه قابل مقایسه نیست و همچنین جایگاه پسر نوح نیز با سید حسن مصطفوی نیز به شرح ایضاً ) که خیلی خیلی خیلی بیشتر از سید حسن مصطفوی با پدر بلافصل و در آن بازه عمر طولانی حضرت نوح نبی علیه السلام حشر و نشر داشته است ، باید در حد یه امام خمینی رضوان الله علیه در جامعه جلوه میکرد .
آیا تاریخ اینگونه روایت میکند ؟

جعفر کذاب چطور ؟
فرزند بلافصل امام معصوم علیه السلام که داعیه امامت زمان داشت که قطعاً جایگاه امام معصوم علیه آلاف التحیه و الثنا با امام خمینی رضوان الله تعالی علیه و همچنین قدر و اندازه سید حسن مصطفوی با جعفر کذاب به جهت اصل و نسب قابل مقایسه نیست که جعفر کذاب فرزند بلافصل امام معصوم و سید حسن مصطفوی فرزند با واسطه یکی از خدمتگزاران صادق ائمه علیهم السلام است .
البته امیدوارم سید حسن مصطفوی همانگونه که به لحاظ اصل و نسب قابل مقایسه با جعفر کذاب نیست ، به لحاظ تفکر و روش و منش و ادعاهای عجیب و غریب آتی نیز قابل مقایسه با جعفر کذاب نباشند .

در هر صورت ایشان هم اگر آمدند و مورد وثوق مردم شریف واقع شدند ، امیدوارم با نیک نامی و نیت طیب و طاهر وارد شوند و با نیک نامی و عاقبت بخیری نیز خارج شوند و باعث علو درجات و آبروی پدربزرگ و پدر شریفشان باشند .

والعاقبه اللمتقین (3393494) (alef-13)
 
هادی
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۶:۴۶:۱۸
یک سوال دارم.. امام خمینی یک اصولگر واقعی است امام خمینی امریکا را شطان بزرگ میدانست املم خمینی راه نجات اسلام را تصاحب قدس میدانیست ...درصورتی که اصلاح طلبان مخالف این سیاستها هستند پس چطور اقایان اصلاح طلب میخواهنداز نوه امام طرفداری کنند (3393843) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۸ ۱۴:۲۲:۲۴
خوب اصولگرایان طرفداری کنند. (3399691) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۶ ۱۵:۵۹:۳۸
ايشان اول بايد نظرشان را درباره فتنه88 شفاف كنند.دوم نسبت به ولايت فقيه ابراز نظر كنند بعد ملت بفهمد رأي بدهد يا نه..... (3395624) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۶ ۱۹:۱۰:۲۵
حرفی نیست اگر ایشان مانند پدر بزرگ خود باشد ، هم دین مدار وهم سیاست مدار وهم استکبار ستیز وهم ضد آمریکا وهم پشتیبان محرومان وپا برهنگان جهان ، اما اگر آیت الله هاشمی ایشان را به نفع خود مصادره کند عیب است همچنان که لقب علامه را مدرسین حوزه علمیه به کسی می دهند نه یک فرد سیاسی کار مثل هاشمی. (3395918) (alef-13)
 
حامد
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۴:۰۶:۰۳
آقایای اصولگرا . نوه کسی بودن بله مزیت نیست. میشه بفرمایین آقا زادگان اصولگرا صاحب چه مقام و منصبی هستند؟ چه ماشینی سوار میشن؟ کجا کار میکنن؟ حقوقشون چنده؟ خونه شون کجاست؟ مریض میشن دکتر کجا میرن؟

تا به نوه امام راحل رسید ، شما شدی دایه مهربونتر از مادر. (3393462) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۴:۱۴:۳۲
این یادداشت هم در قالب جیغ های بنفش اصولگرایان در واکنش به حضور حسن خمینی قرار میگیرد (3393492) (alef-13)
 
ناصر
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۴:۳۳:۲۷
اولا بلا تشبیه بلا تشبیه نمی دونید تمامی امامان (ع) در تمامی ادوار زندگی به فرزند رسول مکرم اسلام(ص) بودن(نوه دختری) تأکید می کنند و ما نیز به همین نسبت نسبت به سادات عرض ارادت می کنیم. دوما آخه کامنت نویس بی اسم مگه نوه حضرت امام خمینی(ره) در جایی به نام امام مطلبی گفته یا ادعایی بر این مبنا داشته که باید مورد خطاب قرار بگیره (3393531) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۴:۵۳:۴۵
امید وارم ایشون هم برای احراز شدن صلاحیت، در آزمون خبرگان شرکت کند (3393578) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۵:۱۷:۴۵
اقای حبیبی درک میکنم باید هم بترسید همین الان هاشمی 33 رای یا بیشتر در خبرگان داره حالا اگر 15 رای هم به اون اضافه بشه اینده سیاسی شماها برباد خواهد رفت (3393653) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۸:۵۹:۵۱
اگر الان حسن خمینی طرفدار شماها بود که صدصفحه مطلب مینوشتید که نوه امام یادگار امام بسیار متشخص و چنین وچنان ...

واگر کسی ایراد میگرفت میگفتید انها ارمان انقلاب را هدف گرفته اند وحتی به نوه اما هم رحم نمی کنند (3394131) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۹:۵۳:۳۹
شما که در دولت پاکدستتان انواع و اقسام تخلفات را پاکدستانه انجام دادید و معلوم شد که همه شما در انتخاب این اقا اشتباه کردید لااقل شهامت اعتراف را داشته باشید
اختلاس. دزدی دکل نفتی. فروش باند فرودگاه. 11روز دستور رهبری را زمین گذاشتن. مدرک دکتری تقلبی. بغل کردن... . و زززز (3394208) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۶ ۰۰:۳۸:۴۰
شما از انهایی هستی که اگر در عاشورا بودی قطعا در لشکر ابن زیاد حضور داشتی و در مقابل نوه پیغمبرت قرار میگرفتی (3394606) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۶ ۱۲:۳۸:۲۲
برادر جان جمهوری یعنی همین هر کس به هر طریقی بیاد ولی نهایتا" مردم تصمیم می گیرند که به کی رای بدهند. خوب شما هم برو کسانی که دوست داری دعوت کن بیایند این دلواپسی ها برای چیست. یک نفر شاید در 10 سالگی علامه باشد یک نفر هم در 100 سالگی (3395266) (alef-13)
 
منفرد
۱۳۹۴-۰۹-۲۶ ۱۹:۳۵:۵۷
خاندان گرایی افراطیرو تشریف ببرید در رانت خواری هایی پیدا کنید که پدر مملکت رو در اون ۸سالی که میخواستیم دنیا رو عوض کنیم در آورد (3395951) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۲:۲۳:۴۹
آقازاده بازی با نام خمینی عزیز که مخالف خاندان گرایی بود! (3393052) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۷:۲۰:۴۵
ماشاء الله که شما تمام تشکیلات انتخابات را در اختیار دارید.
مثل خیلی کسان دیگر رد صلاحیتش کنید.
این کار را که خوب بلد هستید. (3393927) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۲۲:۰۳:۵۶
شما که روی آقازادگی را سفید کرده اید!
رفقات که دیگه شورشو درآوردن!
آقازده شدیم با این همه آقازاده! (3394394) (alef-13)
 
منصور
۱۳۹۴-۰۹-۲۶ ۰۹:۲۳:۵۱
شما از چی هراس دارید . خاتمی رو به بهانه واهی ممنوع تصویر کردید و به این سید جلیل القدر اتهام سوء استفاده از نام خمینی میزنید (3394908) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۸ ۱۲:۱۶:۱۴
مطمئنا کلمه « خمینی عزیز » را هم داری با اکراه میگی . نااهلان را چه به این حرفها . (3399169) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۲:۲۴:۳۶
روزنامه‌های زنجیره‌ای درحالی با تصویر و تیتر بزرگ به استقبال«فرزند یادگارامام» رفته‌اند که چند سال قبل گستاخانه می‌گفتند امام‌خمینی(ره)، را دیگر باید در موزه‌های تاریخ جست! چه خوب است که حاج سیدحسن آقا نصایح پدر مرحوم و حضرت امام راحل عظیم‌الشأن(ره) را فراموش نکند و در گرداب بازی‌های سیاسی این فتنه‌انگیزان قرار نگیرد. (3393057) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۴:۳۸:۴۸
وصدالبته میدان رابرای امثال شما بازبزارن تاانچه درآن هشت سال شوم کردید،دوباره

تکرارکنید. (3393541) (alef-13)
 
ناصر
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۴:۳۹:۴۴
روزنامه ها و سایتهایی که هماهنگ و یک صدا برای خراب کردن یادگار امام خمینی بی مهابا می کوبند زنجیره ای نبوده و برای رضای خدا می نویسند؟ وقتش نیست بفهمید مهمترین جرم علی ابن ابی طالب این بود که در خانه رسول اسلام بزرگ شده بود و به همسری دختر ایشان انتخاب شد. چرا احمقانه آب به آسیب کسانی می ریزید که فرزندی خمینی بودن را جرم انگاری می کنند تا بی کس و کار بودنشون یا فساد زدگی خود و خانوادشون را پنهان کنند. واقعا فهمیدنش سخته که دنبال اینن که اتصال به خمینی رو مایه شرمندگی تلقی کنند. (3393542) (alef-13)
 
مانی
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۵:۱۶:۵۰
مغرضانه حرف زدن کار عقده ای هاست . اگر یک فرد نادان این حرف را زده باشد به پای اکثریت مردم ایران که فدائی امام و خانواده او هستند نگذار . (3393651) (alef-13)
 
پويا
۱۳۹۴-۰۹-۲۶ ۰۰:۰۰:۲۷
ايشون مگه متعلق به روزنامه ها هستند كه شما نگرانيد ؟ ايشون و ظرفيتشان متعلق به كل ملت ايران هستند و مردم هم فتنه انگيزان واقعى را به خوبى ميشناسند و با راى خودشون به ايشان
نظر خودشان را اعلام ميكنند. (3394558) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۲:۲۴:۵۲
واژه ی علامه رو به ابتذال کشیدند سر سیاسی کاری؛ دیگه حالا دوستش دارید حسن خمینی رو؛ خب باشه. ولی پای علم و دین ملت رو نیارید وسط سیاسی کاری تون! (3393058) (alef-17)
 
حامد
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۴:۰۷:۴۳
سیاست ما عین دیانت ماست ، دیانت ما عین سیاست ماست ،
یه همچین چیزی بود.

دین علی رفته برادر ، رفته. الان نه علی پیدا میشه ، نه علوی واقعی.

الله اکبر (3393470) (alef-13)
 
مقلد
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۴:۳۵:۰۱
عالم و مجتهد شدن در حوزه مراتبی داره که طی این مراتب توسط سید حسن خمینی و عالم بودن ایشون رو خیلی از مراجع که حتما شماهم مقلد یکی شون هستید تایید کردند .نکنه تقلید شما تا اونجاییکه به منافعتو ن اسیب نرسه و توی این یک مورد مقلد هیچ مرجعی نیستید. (الف جان سانسور نکنی گلم ) (3393536) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۴:۵۲:۳۲
حسن مصطفوی! (3393576) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۲۲:۴۸:۱۷
این به علم و دین مردم چه ربطی داره ؟ از علما و مدرسین بزرگ حوزه علمیه و شخصیتی صادق و مؤمن و امانتدار است . و در بیشتر علوم حوزوی صاحب نظر و مسلط و آگاه است . خوب به چه کسی باید گفت علامه ؟ (3394475) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۶ ۱۹:۳۵:۴۴
شما ابتذال علامه را چطوری اندازه گرفتی ؟ ایشان درس خارج در یکی از مدارس بزرک قم تدریس میکنند. چندین فرد دیگر در سنین ایشان کاندیدا شده اند و ابتذال نیست در مورد او ابتذال است ؟ (3395950) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۲:۲۵:۳۱
ما انقلاب کردیم تا کسی بخاطر نسبت فامیلی به جایگاهی نرسد و رانتی نداشته باشد. نوه ی امام بودن مزیتی نیست... (3393062) (alef-17)
 
ک.ر.م
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۴:۰۸:۵۱
اتفقاً برعکس ، از اول انقلاب تاکنون فامیل های نسبی وسببی و دوستان محترم زیادی( برادر ، فرزند ، پدر ،خانواده عروس ،خانواده داماد و...) زحمت کشیدند و در پست های مختلف سیاسی و اقتصادی و دانشگاهی و... بجای افرادی که از واژه مجعول متخصص استفاده می کردند کشور را یاری نمودند. (3393477) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۷:۱۳:۰۳
بیشتر از اینکه شما فرمودی، ما انقلاب کردیم که حاکم مادام العمر نداشته باشیم ... (3393911) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۲۰:۳۲:۰۳
اگر شما نسبت رو در قدرت قبول ندارید , ولایت حسن و حسین (ع) هم بر شیعیان را باید رد کنید و قبول نداشته باشید. (3394278) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۶ ۰۳:۲۴:۰۶
شما چند ساله هستین (3394705) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۶ ۱۱:۱۵:۳۲
شما انقلاب کردید و حق دارید جای همه مردم ایران حرف بزنید. رای مردم و انتخابات هیچی! (3395077) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۹-۲۶ ۱۹:۱۶:۴۲
بله ولی هر کسی می تواند کاندید ا شود و اگر رای مردم را اورد که نماینده است چرا شما ترسیده اید (3395925) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۷ ۰۴:۱۴:۴۱
حالا هر کی از راه میرسه میگه ما انقلاب کردیم ما که بالاخره نفهمیدیم که کی انقلاب کرده هاشمی چندین بار تا مرز شهادت پیش رفت اینطور که شما میگی ما انقلاب کردیم نگفت (3396426) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۲:۲۶:۳۶
حضرت علی(ع) می‌فرمایند: کسانی که فساد و منکرات را مشاهده کنند و عکس‌العمل از خود نشان ندهند مردگانی در میان زنده‌ها هستند. امیدواریم ما و مسئولین جزء این قشر نباشیم. (3393069) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۲:۳۰:۱۹
سواد و بلوغ سیاسی دو مسئله هستند که در ایشان اجماع ندارند (3393078) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۳:۳۳:۲۵
فقط در شماها اجماع داره !!!! (3393304) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۵:۵۶:۰۳
بدون تردید رد صلاحیت میشه، چون نه جایگاه علمی و فکری درخوری داره و نه پختگی سیاسی. هاشمی این آقا رو هم به سرنوشت سیاسی خودش دچار و تبدیلش میکنه به یه مهره سوخته ای که همیشه باید با احتیاط از کنارش عبور کرد (3393747) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۳:۳۳:۴۹
شما شورای نگهبانی ؟!! (3393306) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۳:۴۶:۱۳
در مصباح يزدى إجماع است (3393375) (alef-3)
 
رنجور
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۴:۵۵:۵۲
سواد و بلوغ سیاسی رو پس احمدی نژادتون داره؟؟؟؟!!! (3393585) (alef-3)
 
یاسر
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۵:۰۹:۱۷
حتما در اقای بذرپاش به اجماع رسیده!!? (3393631) (alef-3)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۲:۳۱:۱۵
ما سید حسن خمینی را همینطور و با همین افکار و عقاید دوست داریم.! (3393079) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۳:۳۳:۵۰
تا چشم دلواپس ها دربیاد (3393307) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۳:۴۸:۵۴
شايد خيلي ها دوست داشته باشند ولي بحث بر ورود به مجلس خبرگان است عزيز (3393383) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۶:۵۰:۵۴
آخر شما ها بقیه خبرگان را می شناسید که فکر می کنید آیت الله حسن خمینی از آنها ضعیف تر است (3393852) (alef-13)
 
مشکین نقاب
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۴:۵۷:۱۵
دوست داشتن همیشه دلیل خوب بودن نیست. ممکنه نفس شما الان فرمانده شما باشه. (3393591) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۶ ۱۲:۲۸:۱۹
جناب مشکین نقاب....
لطفا عقاید و تفکرات فرقه ای مخالف با امام(ره) را کنار بگذارید و به تبعیت از نااهلان با بیت معظم امام رحمت الله علیه دشمنی نورزید . (3395248) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۶ ۱۶:۰۷:۲۹
ما هم همينطور دوست داريم ولي براي خبرگان نه! چون اول بايد صلاحيت اين پست را برايش سنجيد..سن او.ورزيدگي سياسي او.شم و بصيرت و ولايتمداري او كه دركوران انقلاب تا كنون موضعي نديديم.ايشان نسبت به آمريكا مثل رهبر و ملت فكر ميكنه يا مثل هاشمي.واقعا به ملت نزديكتره يا به هاشمي..ازلقب علامه خوشش مياد يا لازم است طبق حديثِ بردهان گوينده اش خاك بپاشد (3395638) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۶ ۲۱:۰۰:۱۹
خوب دوست داشته باش (3396095) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۲:۳۸:۵۷
همینکه با اعلام کاندیداتوری ایشان شما به تک و تا افتاده اید نشان از درستی مسیر ایشان دارد (3393097) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۳:۴۹:۳۰
استدلا غيرمنطقي يعني اين (3393390) (alef-3)
 
یک خوزی
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۲۲:۰۵:۱۹
حزب شما که سرشار از اسطوره های منطقه! (3394398) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۶ ۰۷:۱۹:۲۱
اتفاقا کاملا منطقی گفته. در حال حاضر یکی از ملاکهای مهم برای ما اینه که این آقایون از کی حمایت یا انتقاد کنند. (3394769) (alef-13)
 
ی
۱۳۹۴-۰۹-۲۶ ۲۳:۰۱:۳۲
بله درست در مسیر آقای هاشمی هستند (3396246) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۲:۴۱:۱۰
وجود افرادی مانند حسن خمینی در مجلس لازم است تا افکار خطر ناکی که رهبر را مافوق نظارت میدانند تنها صدای شنیده شده از مجلس خبرگان نباشد. (3393100) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۶ ۱۲:۳۱:۲۳
گرچه اطاعت از فرمایش ولی فقیه تا زمانیکه مورد تأیید خبرگان باشد یک تکلیف است اما با فرمایش حضرتعالی نیز کاملا و به طور 100% موافق هستم. (3395254) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۷ ۲۳:۰۹:۵۴
عاشق پیر خمینم و یادگار او . (3398118) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۲:۴۱:۱۲
چالبه در قاموس شما هر کسی می تواند به قدرت برسد الا کسی که شما نمی پسندی.
نگاهی به کاندیداهای دیگر و سوابق علمی انها بیندازید و سپس با غرضورزی سید حسن را تحریب کنید. (3393101) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۲:۴۱:۳۳
حالا شما چرا ناراحتی؟ (3393102) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۳:۳۶:۲۱
یعنی شما اگر مخالفانت کاندیدا بشن، خوشحال میشی؟!
شما یک مقاله رو علیه خودتون طاقت ندارید، وای به کاندیداتوری طرف! (3393325) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۶:۳۰:۱۷
چرا از کاندیدتوری مخالفانمون ناراحت بشیم وقتی میدونیم رای نمیارن؟
شما نارحتید چون میدونید رای میاره (3393811) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۲۰:۲۱:۲۶
چه حرفها می زنی ها، همین الان اینهمه نماینده دلواپس از دست دادن مناصب و قدرت داریم. اونوقت شما می گی کاندید شدن شون رو طاقت نداریم. بابا مردم خیلی پر طاقتن ولی شما عزیز دل برادر هستی که نمی شه بهت گفت بالای چشمت ابرو هست!! (3394255) (alef-13)
 
ابراهیم قنبری
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۲:۴۳:۱۵
به نام خدا
من آدم هیشکی نیستم روی آجر خودم فر میزنم
فیلم جرم اثر مسعود کیمیایی (3393108) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۲:۴۳:۵۹
خجالت بکشید دست به هر حربه ای می زنید تا مخالفت خود را با امدن سید حسن توجیه کنید مگر امام خمینی نبود که در بیست و هشت سالگی به درجه اجتهاد رسیدند (3393110) (alef-17)
 
مهدی
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۳:۴۰:۲۷
امام خمینی(ره) رو همه به خاطر خودشون میشناختند ولی ایشون چی اگه نوه ی امام نبودند؟ (3393348) (alef-17)
 
محمد امین
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۳:۵۸:۰۴
نجیب زادگی و اصالت یعنی اصل ثابت شده است و این موضوع رو در محترم شمردن سادات میشه دید. بزرگی و تو خون این خونواده بوده و هست. (3393428) (alef-13)
 
هادی
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۵:۲۲:۴۶
ما امامزاده های پشت هفتادم را هم بخاطر ائمه اطهار دوست داریم و به زیارتشان میرویم . شما چطور آدمی هستی که امام خمینی را قبول داری اما نوه ایشان را که هیچ خلافی نداشته و همیشه در راه اسلام و انقلاب بوده و فردی فرهیخته و روشن هستند را قبول نداری . بگو یک جائی میسوزه که نگو (3393671) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۶ ۰۷:۲۲:۱۴
البته صحبت شما هم درسته ولی باید بدونی که سید حسن آقا در حدی هستند که بسیاری از علمای مطرح از ایشون حمایت می کنند و سطح بالای علم ایشون رو قبول دارند (3394772) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۶ ۱۲:۳۶:۲۶
مهدی جان ... اگر حضرتعالی با آثار ایشان آشنائی نداری تقصیر کسی نیست . در ضمن قبل از 42 هم عوام آیت الله خمینی را نمی شناختند اما نهضت 42 باعث شد که مردم پی ببرند عجب شخصیتی بی بدیلی است این مرد . (3395263) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۶ ۲۱:۰۲:۵۲
انگار حواست نیست .ایشون را با امام مقایسه نکنید (3396099) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۲:۴۵:۲۵
یاد تحلیل های روزنامه کیهان افتادم (3393114) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۳:۳۵:۲۸
الفم همون کیهانه ولی تر تمیز تر خیلی تابلو بازی در نمیاره همیشه ... الف و کیهان جفتی طرز فکر یکی است منش رفتاری متفاوت است (3393320) (alef-17)
 
مودی
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۲:۴۵:۲۸
حرفهای نویسنده کاملا درست است و از همان ایام قابل پیش بینی بود که بالاخره هاشمی رفسنجانی سید حسن خمینی را برای کاندیداتوری در مجلس خبرگان هل خواهد داد و رسانه های اصلاح طلب هم که همیشه به طیف مقابل خود خورده میگیرند که حق ندارید جایگاه رهبری را به نفع خودمصادره کنید اکنون در یک روال کاملا آشکار جایگاه خانوادگی امام خمینی را کاملا به نام خود سند زده اند و مصادره کرده اند.
طنز تلخ این ماجرا آنجاست که کسانی مدام از خمینی جوان و یادگار و نوه و .... دم میزنند که در ایامی که دو قوه از سه قوه نظام را در اختیار داشتند رسما و آشکار از تمام شدن دوره خمینی و اینکه خمینی و افکارش به درد جامعه امروز ایران نمیخورد و باید آن را در موزه ها جستجو کرد و ..... حرف میزدند و آموزه ها و تفکرات امام عزیز را افراطی و به دور از عقلانیت و همراه با هیجانات و احساسات میدانستند...!!!
به هر حال این حق نوه حضرت امام هست که مانند بسیاری دیگر اقبال خود را در صورت تایید صلاحیت علمی و اجتهاد ؛ در این عرصه بیازماید. هر چند که هاشمی رفسنجانی و رسانه های اصلاح طلب از مدتها قبل با فضاسازی غیر منطقی کاری کرده اند که صحبت در خصوص صلاحیت علمی و اجتهادی سید حسن خمینی بسیار سخت و سنگین باشد و کسی جرات نکند در این زمینه حتی اظهار نظر کند. انگار مدارک دانشگاهی و حوزوی را رسانه ها و سخنرانی به اشخاص میدهند و نه اساتید دانشگاه و حوزه ....!!! از همان زمان که ایشان مدارج حوزوی را در کلام اصلاح طلبان و هاشمی رفسنجانی باسرعت سرسام آوری طی میکرد علاوه بر فضاسازی برای ورود ایشان به انتخابات خبرگان ؛ در واقع نوعی زمینه چینی برای سنگین کردن فضا علیه ناظران و عاملان تایید صلاحیت بود که جرات بررسی صلاحیت علمی و اجتهادی ایشان را نداشته باشند.
دست آخر اینکه به گفته یکی از کارشناسان سیاسی ایکاش ورود سید حسن در عرصه انتخابات بازی بود که خودش کارگردان آن بود نه اینکه در بازی وارد شود که کارگردان آن دیگری است.
هاشمی رفسنجانی در این عرصه ها همیشه به گونه ای مبهم و شفاف عمل میکند که هر آنچه خوب و مثبت باشد حاصل بازی گردانی او تلقی شود و اگر هم خوب از کار درنیامد به گردن خود بازیگر بیفتد و نه بازی گردان ....
والعاقبه للمتقین... (3393115) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۳:۴۸:۵۳
چرا ناراحتى مگر ميزان رأى ملت نيست شما دعا كنيد كه انتخاب نشود تمام (3393384) (alef-3)
 
ووووووو
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۸:۰۶:۲۱
مطمئنا بیش از 98 درصد مردم به ایشان رأی می دهند. (3394035) (alef-13)
 
مودی
۱۳۹۴-۰۹-۲۶ ۰۹:۲۲:۵۳
بنده هرگز همچین دعایی نمیکنم... اگر دقیقا متن کامنت را بخوانید متوجه میشوید که مخالفتی با کاندیداتوری ایشان ندارم. بلکه دوست داشتم این کاندیداتوری از موضع مستقل باشد نه زیر بلیط هاشمی رفسنجانی .... البته شاید ایشان چنین نیت و قصدی ندارد اما سکوت توام را رضایت وی این ظن را تقویت میکند که حضور وی مستقل نیست. (3394906) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۷:۱۳:۵۹
مگه قرار نیست نماینده مردم در خبرگان باشند؟

خب بگذارید نامزد شوند و مردم تصمیم بگیرند کی وکیلشون باشه چرا جیغ بنفش می کشین ؟!

جوسازی می کنید که رد صلاحیت کم هزینه تر بشود همین.

اینکه صلاحیت نامزذ خبرگان رهبری با خود رهبری باشد هم حکایتی تاریخی ست . (3393912) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۶ ۰۷:۲۷:۴۲
جناب مودی مگه سن شما به اون ایام قد نمی داد؟ یه عده تندروی اصلاحات بودند که این حرفها رو زدند و امثال کیهانیون اون رو تو بوق کردند. کجا نظر همه اصلاح طلبا این بود؟ چرا همه رو با هم جمع می بندید؟ اگه اینطوری بخایم قضاوت کنیم باید بگیم خطر اصولگراها به خاطر جریانات تندروی منتسب به اونها از خطر اصلاح طلبا بیشتره. ولی در واقعیت بین تفکرات امثال حیسنیان، زاکانی و رسایی و ادبیات کوچک زاده و حسین شریعتمداری با تفکرات و ادبیات امثال لاریجانی، توکلی، اکرمی و... فرق می کنه نباید با هم جمع بست (3394773) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۷ ۱۶:۵۷:۴۴
اگر دعا از دل پاك شما درآيد شق القمر مي شود.
پس به همون الطاف و خدماتي كه شما و برادران شما در دوره گذشته رياست جمهوري در حق اين مردم داشتيد دعا كنيد ايشان راي نياورند. (3397326) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۲:۴۵:۴۷
“یک روزی و شاید اون روز هرگز نیاد، من بهت زنگ میزنم و از تو درخواست کمک میکنم. اما تا اون روز این کمک من رو به عنوان هدیه از من قبول کن"

ویتو کارلئونه در فیلم پدرخوانده




این جمله شاهکار است و مصداق آن امروز در کشور ما قابل مشاهده است یک نمونه اش قصد رشوه یکی از مدیرانِ ترکان به برنامه پایش. (3393116) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۲:۴۷:۰۳
درود بر هاشمی. ایشان در قلب ملت جای دارند. (3393119) (alef-17)
 
مشکین نقاب
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۴:۵۹:۳۸
انشاءالله هاشمی و همفکرانش باهم محشور شوند... (3393597) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۶:۴۸:۵۹
از جانب خود صحبت کن (3393849) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۶ ۰۹:۱۴:۱۰
كدوم ملت منظورتونه؟!!!!!!!! لطفا از موضع خودتون صحبت كنيد.. (3394892) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۶ ۱۱:۴۹:۳۴
خودش یا استفاده هایی که برای شماها داره ؟ (3395155) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۲:۴۷:۲۷
خیلی ها از ورود سیدحسن به انتخابات خبرگان رهبری خودشونو باختن (3393123) (alef-17)
 
هموطن
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۳:۴۵:۱۵
چرا؟ (3393368) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۶ ۱۱:۲۴:۰۲
واقعا چرا باید اینطور باشه، چرا؟؟؟؟؟؟؟ (3395098) (alef-13)
 
ناشناس
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۲:۴۸:۰۰
انشا ل لله پوست خربزه زیر پایش نذارن (3393124) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۲:۴۹:۲۷
خيلي تحليل آبكى بود (3393131) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۳:۳۷:۱۵
ولی کامنت شما خیلی علمی، مستدل، دقیق و سرشار از نکات استدلالی بود. آفرین (3393334) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۵:۵۳:۲۰
آخه ایشون که ادعای صاحب نظری ندارن و مقاله تحلیلیشون تو یه سایت معتبر چاپ نشده که بخواد علمی و مستدل باشه! (3393742) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۲:۵۰:۳۷
چرا اينقدر از آمدن اين سيد اولاد پيغمبر مى ترسيد. خوب مردم دوستش دارند. (3393135) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۶ ۱۱:۲۹:۴۴
اگر مردم دوستش نداشتند که هاشمی روش زوم نمیکرد که !! میرفت سراغ یک نفر دیگه (3395108) (alef-13)
 
یولداش
۱۳۹۴-۰۹-۲۶ ۲۳:۰۳:۵۰
چه ترسی؟ اون خود هاشمی بود که تو همه انتخاباتها مردم طردش کردن و حتی تو خبرگان هم از ریاست کنار گذاشته شد. سد حسن که مهره هاشمیه که دیگه به مراتب کمتر از اونه (3396248) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۲:۵۱:۱۷
خوب كه چى؟؟؟ (3393138) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۲:۵۱:۴۲
سيد حسن يك خميني است و مى داند چه مى كند (3393141) (alef-17)
 
انتا
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۶:۵۳:۴۶
امام خمینی مخالف رابط با مریکا بود ایشان قدس را پاره تن اسلام می دانست ...حال شما این اعتقاد دارید (3393862) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۲:۵۱:۵۸
شما مراقب كلاه خودت باش (3393143) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۲:۵۲:۰۷
بدجور ترسيديد (3393145) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۲:۵۲:۳۰
درود بر خامنه اى سلام بر سيد حسن خمينى (3393146) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۲:۵۴:۲۹
بی ادبی این روزها برای نویسندگان برخی تفکرها متاسفانه عادت شده است.
مردم چشم نبسته اند. (3393150) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۲:۵۴:۳۲
مثل اینکه خیلی از کاندیداتوری ایشان برای خبرگان می ترسند . بیچاره ها (3393151) (alef-17)
 
اندرونی بیرونی
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۲:۵۷:۴۲
أهلُ الَبیتِ أدری بِما هُوَ فیِ البَیت . اهل خانه به آنچه درون خانه می گذرد آگاهترند. کسانی که بیرونند لطفا اظهار نظر نفرمایند. (3393163) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۲:۵۸:۴۰
فارغ از چپ و راست

به نظر اگه ایشان از این گرداب سیاست دور بایستد و از شان خانواده ی امام مراقبت کند بسیار به جاتر است تا اینکه بازیچه ی دست شوند. (3393164) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۲۲:۰۰:۴۶
بدترین نظر ممکن این هست ... پس بهتر بود امام حسین نیز از سیاست کنار می رفت (3394391) (alef-13)
 
حجتیه نوین
۱۳۹۴-۰۹-۲۶ ۱۲:۴۴:۱۵
کاملا حق با شما است . (3395284) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۶ ۱۹:۴۰:۴۸
ایشون تشریف میبرند مجلس خبرگان که همین فرمان شما را انجام دهند. (3395959) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۲:۵۹:۱۸
آقای حبیبی واقعا" مشهود است که خیلی عصبانی هستی!!!!!؟ (3393170) (alef-17)
 
حسین
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۳:۰۰:۴۳
گیرم پدرتوبود فاضل ازفضل پدرتوراچه حاصل . (3393177) (alef-17)
 
hamid
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۳:۰۱:۰۸
تاکیدات مکرر رسانه های مذکور بر عباراتی همچون«خمینی جوان»، «نوه امام» و «یادگار امام» بدون توجه به نسبت افکار و آراء ایشان با آن یار سفر کرده و در نظر داشتن این مهم که نسبت با امام خمینی بیش از اینکه محصور در نسبتی ژنتیکی باشد، ناظر به نسبتی فکری و عقیدتی است،
like (3393178) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۳:۰۲:۵۰
كل مقاله نويسنده محترم در اين جمله خلاصه ميشود: "من از دلواپسانم" (3393184) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۳:۰۵:۵۱
بعد از ارتحال حضرت رسول نیز بااهل بیت ایشان جفا کردند. ومی گفتند اندیشه های ایشان با حضرت رسول سنخیتی ندارد. (3393195) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۶ ۱۲:۴۹:۳۴
حق با شما است .
نااهلان در همیشه تاریخ حضور داشته و دارند . (3395295) (alef-13)
 
مشکین نقاب
۱۳۹۴-۰۹-۲۶ ۱۴:۳۱:۵۶
جعفر کذاب هم نواده پیامبر بود...
کاش یکم به درون توجه داشتید تا پوست... (3395481) (alef-13)
 
حامد
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۳:۰۵:۵۵
من نمی دانم اگر امثال نگارنده در توده مردم جایگاهی دارند چرا از کاندیداتوری یک نفر اینقدر برآشفته هستند. یاد بگیرید بجای تخریب دیگران به دفاع و تبیین خود بپردازید. اگر چیزی در چنته دارید. باور کنید مردم ایران فهیمند و امور را بدقت رسد میکنند. (3393196) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۶ ۱۱:۳۵:۱۲
از همین " رسد " معلومه که چقدر فهمیده اند که " رصد " می کنند ! (3395119) (alef-13)
 
یولداش
۱۳۹۴-۰۹-۲۶ ۲۳:۰۷:۳۰
پس شما خیلی مسخره هست که تا اینجا که مطالعه کردم نظرات رو، هیچ نظری دارای استدلال درباره نقد این مقاله وجود نداشت و همه نظرات طرفدار سید حسن به نوعی فحاشی و اتهام زنی بودن. خوب آقایان هاتوا برهانکم. سید حسن فاقد بنیه علمی حوزوی و فاقد توان مدیریتی کافی هست.آشنایی اجمالی با موسسه تنظیم نشر گواه بر این مطلبه.سد حسن دارای افکار منحرفی هست و متاسفانه بسیاری از مطالبشون توسط کلمه و .. پوشش داده میشه. نمیگید که کلمه مدافع امام خمینی هست؟ (3396253) (alef-13)
 
جلیلی
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۳:۰۶:۵۴
حالا اگه عقاید آقای خمینی به عقاید نگارنده نزدیک بود و ایشان وجهه اصلاح طلبی نداشتند امثال این نویسنده محترم ایشون رو به عرش میرسوندن و چه خطبه ها که در وصف فضایل ایشان و پدر و پدربزرگشان بر پا نمیشد.
دوست عزیز دیگر حنایتان پیش قسمتی از مردم رنگی ندارد. ایشون صلاحیت بگیرن از رایی که مردم بهش میدن شگفت زده خواهید شد و این رای نه به خاطر علامه بودن ایشان و نه به خاطر آقای رفسنجانی است بلکه اعتراضی علنی به وضع موجود است. اعتراضی که بارها و بارها دیده و خود را به ندیدن زده اید. (3393199) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۶:۰۶:۲۷
هزار تا لایک! (3393763) (alef-3)
 
محمود
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۳:۰۹:۲۱
شما حق ندارید چنین برداشتی رادر افکارعمومی منتشر کنید سیدحسن خمینی مسلما محبوب بسیاری از مردم ایران است هم به سبب قرابت با امام خمینی و افکار ورفتار خودش (3393211) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۳:۱۲:۰۲
شما چرا از کاندیداتوری ایشون نگرانید؟!
مگر انقلاب نکردیم که دموکراسی در کشور حاکم شود؟ پس اجازه بدید مردم تصمیم بگیرند.
با تخریب راه به هیچ جا نمی برید. (3393224) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۳:۳۷:۴۰
این جماعت حرف مردم قبول ندارند (3393336) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۳:۳۷:۵۱
بعضی ها دموکراسی را این سبکی می بینند:
همه ازادند به شرط اینکه فقط موافق من باشند! (3393338) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۳:۱۲:۴۶
بالاخره عالم سیاست ازاین مساییل زیاددارد, شماچراناراحتی؟ !!!!!جناب تحلیلگر! (3393228) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۳:۱۵:۲۱
شما چرا از امدن سید جوان نگرانید نکنه احساس خطر می کنید ویا شاید از نام خمینی در وحشتید همان حمینی که امام جماعتی یک روستا را به هبامه مورد نظر شما نداد راستی جرا نام مصباح را در ایست علامه ها به خط نکردید ؟
تاریخ تکرار می شود واهل بیت امام موزد غضب .......... (3393237) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۳:۱۸:۱۸
اعلام کاندیداتوی سید حسن خمینی چقدر لرزه بر اندام اصولگرایان انداخته
بهتره قضاوت در مورد ایشان و هاشمی رو بر عهده مردم بگذاریم که در پای صندوق رای بگن کی برتر و اصلح تر است (3393243) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۳:۳۸:۳۹
چقدر از یک مقاله ی کوچولو ترسیدید شماها؛ بی خیال بابا (3393341) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۶ ۱۱:۴۰:۱۵
حالا اگر برعکس شد نگید دوباره تقلب شده و دهاتی ها رای دادن و .... و ....... (3395130) (alef-13)
 
علي
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۳:۱۹:۴۹
نواده روح الله سيد حسن نصرالله (3393252) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۸:۴۷:۲۱
این مشخص کرد ماهیت شماها رو. (3394106) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۳:۲۱:۰۶
جناب آقاي حبيبي همه كانديدهاي خبرگان ويا مجلس و حتي رياست جمهوري در ادوار گذشته و حال ، به دعوت اشخاص و گروهه، ويا بقول خودشان احساس تكليف نموده و پا به عرصه سياست و انتخابات ميگذارند. و اين بر كسي پوشيده نيست كه دولت يازدهم و حسن روحاني در نتيجه حمايتهاي آيت اله هاشمي و سيد بزرگوار و محبوب خاتمي جواز رياست جمهوري را بدست آورد. كما اينكه خيلي شخصيتها و احزاب نيز از كانديداهاي ديگر حمايت كردند.حال از اينكه آيت اله هاشمي از كانديداتوري حسن خميني حمايت ميكند و از او براستي علامه ميسازد چه ايرادي وارد و اساسا شما و دوستانتان را عصباني مينمايد روشن است. (3393259) (alef-17)
 
مهندس جنت شهري
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۳:۲۳:۵۵
مگر با گفتن ايت الله هاشمي ايشان ايت الله شده كه اينقدر جهت دار مينويسيد...تمام بزرگان حوزه به علم و حلم ايشان معترفند..نيازي به سياه نمايي شما نيست...معلوم نيست نويسنده محترم چقدر عقده دارند كه استوانه نظام را با يك كارگردان معلوم الحال مقايسه ميكند...براي بزرگي بايد ابزار بزرگي داشت ..با حمله كردن به بزرگان ادم بزرگ نميشود..كوچكي حمله كننده بيشتر نمايان ميشود.قبل از شما هم در اين سايت بودند و محو شدند.. (3393269) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۳:۳۹:۱۸
تمام بزرگان حوزه؟ واقعا شما نظر تمام بزرگان حوزه دارید؟ (3393345) (alef-17)
 
مهندس جنت شهري
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۵:۱۴:۱۵
شما اگر خلافش را داريد كه كسي ايشان را تاييد نميكند نام ببر..من اگر بخواهم نام ببرم زياد است... (3393644) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۶:۰۰:۳۶
جناب مهندس خود خوانده ؛ حالا آقایان مدعی اگر از عناوین جعلی که اتفاقا" قابلیت آن را هم ندارند ، استفاده نکنند نمیشود؟؟ خود جنابعالی چه اصراری از درج عنوان مهندس(حتی اگر واقعی باشد) در اظهار نظرتان دارید؟؟ آیا اینها نشانه ی بلوغ است؟؟؟ (3393755) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۶:۲۳:۰۴
شما جای تمام بزرگان حوزه نظر نده آقای محترم.عادت کردی در مورد همه چی نظر بدی. (3393801) (alef-13)
 
مهندس جنت شهري
۱۳۹۴-۰۹-۲۸ ۲۱:۳۵:۱۴
اگر كسي از بزرگان حوزه نظري غير از اين دارد شما كه اگاه هستيد بفرماييد تا ما نااگاهان بدانيم و سكوت كنيم... (3400679) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۲۱:۳۰:۰۱
شاگردان ایشان هم ایشان را آیت الله نمی دانند تا چه رسد به بزرگان حوزه، بهتر است شما به حرفه مهندسی خودتان بپردازید و دست در آستین بزرگان حوزه نکنید. (3394337) (alef-13)
 
مهندس جنت شهري
۱۳۹۴-۰۹-۲۸ ۲۱:۳۲:۱۷
پس شما چرا ناراحتيد...شوراي نگهبان ايشان را رد ميكند تا اب خوش از گلوي شما پايين بيايد...نگران نباشيد..ناراحت هم نباشيد...نازه اگر شوراي نگهبان هم تاييد كند هم مردم به او راي نميدهند..ناراحت نباشيد...راحت بخوابيد گوگوري مگوري... (3400669) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۳:۲۶:۵۴
شما اصولگراها نمی خواند غم «هویت سیسی مستقل» دولت را بخورید. همون افتضاح دوره احمدی نژاد برای هفت پشت شما بسه (3393277) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۳:۲۹:۴۹
خواهشا از جانب مردم تصمیم نگیرید .خاندان امام عزیز و مورد احترام مردم هستند.همه چیز را لطفا فدای منافع سیاسی نکنیم (3393289) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۶ ۱۲:۵۹:۳۲
پس از امام رحمت الله علیه ، خیلی ها از جمله آن شخص خاص که هرگز در زمان مبارزه با امام همراهی نکرد ، سعی وافر نمودند با نام خمینی اندیشه خمینی را به مسلخ ببرند اما خدا خواست که خودشان که در حیات امام(ره) در پستوها خزیده بودند افشاء و تابلو شوند . (3395308) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۳:۳۱:۱۱
در این برهه حساس ،همه واجدین صلاحیت بیایند برای انتخاب شدن، الا میراث دار اصلی بنیانگذار جمهوری اسلامی، تا خیال این اخوی راحت شود! (3393293) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۶:۱۵:۳۵
میراث دار اصلی امام یعنی چه ؟ منظورتان چند باب ملک و ابنهاست ؟ (3393786) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۹:۴۰:۱۱
مشکل همینجاست که به انقلاب دید دلالی دارید فکر می کنید مثل ملک و اینهاست وقتی میگن یکی میراث دار امام شما فکر میکنید از سهم شما کم میشه (3394192) (alef-13)
 
مبارز
۱۳۹۴-۰۹-۲۶ ۱۱:۱۵:۱۵
پسر نوح با بدان بنشست همه میراث نبوتش گم شد......این آقا که برتر از اون نیست و امام عزیز هم برتر از حضرت نوح.....خدا وکیلی شما اصلاً امام رو قبول دارید که اینجوری سنگ نوه اش رو به سینه میکوبید؟؟؟ نفرین بر منافقین که بدتر از کفارند (3395076) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۳:۳۱:۲۵
مثل اینکه کاندیداتوری ایشون خیلی بهتون فشار آورده (3393294) (alef-17)
 
beheshtihaa@gmail.com
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۳:۳۶:۰۲
خدا از رفسنجانی نگذره که همه سابقه مبارزاتی خودشو تو این چند سال به باد داد و خدا قبل از مرگ یوم تبلی السرائرش کنه (3393324) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۴:۰۴:۵۳
چند سالته ؟ (3393458) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۵:۱۵:۴۱
عجب
موضوع شخصی ایشان هست

ولی اقای هاشمی در وضعیت عالی هست

در اخرین انتخابات رد صلاحیت شد که خودش برگ زرینیه برای ایشان محسوب مشیه انتخاباتی که همه فکر میکردن دو دوره ای بشه دور اول تمومش کرد

و در خبرگان رای اول اورد

حدس میزنم اگه انتخابات خبرگان ازاد باشه به راحتی کل لیستش در تهران رای بیاره (3393648) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۵:۳۰:۴۷
بهشتی ها نه غیبت میکنند نه تهمت میزنند.افتاد!!! (3393685) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۶:۲۶:۴۳
آیا باید رفسنجانی از دلواپسان حمایت می کرد. و رانت خواران دولت فاسد را حمایت می کرد تا بهشتی می بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (3393806) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۲۰:۳۵:۴۱
بمیرم برای کسانی که ایجاد فضای آزاد بدجور کار و کاسبیشان را به هم ریخت
از بابک زنجانی و رحیمی گرفته تا شمای دلواپس کامنت گذار (3394285) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۶ ۰۷:۳۶:۰۳
و خداوند راه راست رو به طرف شماها کج کنه. (3394779) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۶ ۰۹:۴۷:۱۷
ببین کار انقلاب مردم بعد از این همه سال به کجا رسیده که حتی نوه امام هم نمیتونه تو انتخابات کاندید بشه چه برسه به قاطبه مردم ...امام هشدار داده بودند که مبادا بگذارید انقلاب به دست نا اهلان و ضد انقلاب بیفتد .... (3394950) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۶ ۱۳:۰۴:۴۷
دوست عزیز... آیا نشنیده ای که میگوید « با حرف گربه سیاهه هرگز بارون نمیاد؟ ».

واقعا امثال حضرتعالی چه تفکرات و اندیشه ای در سر دارید ، که خدا کند از نااهلان مورد نظر امام رحمت الله علیه در بیانیه اسفند 67 ایشان نباشید . (3395327) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۳:۴۷:۳۶
عالی بود (3393380) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۳:۵۳:۳۳
الف عزيز با بى حرمتى به اين سيد بزرگوار چه چيزى عايد شما ميشه. آقا در مورد ساير افراد هم شهامت انتشار چنين مقالات سبك و حومت شكن را داريد! (3393409) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۳:۵۴:۲۸
اوی حبیبی. حسن خمینی!!!!!!
مرد حسابی نا سلامتی یک ذره احترام (3393416) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۳:۵۸:۴۰
حالا مشکل نویسنده چیه مگر سیاست مجموعه ای از بده بستان ها نیست
ایا در دولت های قبلی همه چیز برای رضای خدا بود؟
ایا رئیس دولت تمامی دولت های ایران را از ابتدای تاریخ تا دولت نهم رد صلاحیت نکرد
ایا اگر یکی از دوستان شما کاندید شود از ان حمایت نمی کنید
و .............. (3393433) (alef-13)
 
صمصام
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۴:۰۷:۰۳
اقای حبیبی اگر کسی ازجناح مقابل این کار رو با آقای سید حسن خمینی میکرد باز هم همینگونه مینوشتید ؟؟؟؟مثلا اگر آقای رسایی اقدام به (به قول خودتان) سند زدن جایگاه سید حسن به نام جناح خودشون بودند باز هم با همین ادبیات مینوشتید ؟؟؟؟
انصاف وصداقت خوب چیزی است ! (3393468) (alef-13)
 
فتحعلی
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۴:۲۵:۰۰
بعضیا از شنیدن نام خمینی عصبانی میشوند چون با منافع نامشروع انان سازگار نیست (3393507) (alef-13)
 
feri
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۴:۳۱:۲۲
سردار سازندگی که خود با همه زرنگی اش بارها از اهالی اصلاحات رودست خورده با حمایت از این و آن دنبال چیست؟؟؟؟ خط امام و راه امام خمینی مشخص است و مردم نیز آنرا میشناسند و با خط و خطوط دیگر عوض نمیکنند . نوه عزیز امام خمینی ره نیز هرگز بازیچه سیاست بازی و قدرت طلبیهای جناحهای مافیایی و اشرافیت و پدرخوانده های ساختگی نخواهد شد . (3393527) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۴:۴۱:۲۳
سید حسن شایستگی ردای خبرگان را دارد به چندین دلیل
به قطع یقین او تابع ولی فقیه و حامی او ست همین که یه خمینی حامی رهبری باشد دلگرم کننده خواهد بود
هاشمی بسیار باهوش ، مبر و حرکت او در موضوع سید حسن خردمندانه و پشتیبان نظام است (3393546) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۴:۴۱:۲۶
سید حسن خمینی چهره نسبتا محبوبی است ربطی به حمایت امثال رفسنجانی ندارذ . در جامعه ای که اکثریت جمعیت جوان است صدایش باید جائی شنیده شود و ایشان نشان داده که با مسائل جوانان آشنا است .
ورود ایشان به صحنه انتخابات خبرگان بی تر دید جمع کثیری را بپای صندوق خواهد کشاند . بخصوص نسل جوان را . (3393547) (alef-13)
 
محمود
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۴:۵۷:۱۸
اين سخنان سطحي نويسنده فقط نگراني ايشان رو از حضور سيد حسن خميني نشون ميده.روي آفتاب رو نميشه سياه كرد . (3393592) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۵:۰۰:۲۷
این روزها هتاکی و تهمت به بزرگانی چون آیت الله هاشمی برای برخی متعصبان تندرو نان و آب دارد!!!!
جناب نویسنده التماس تفکر!!!!!!! (3393599) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۵:۱۲:۴۵
معلوم میشود کفگیر به ته دیگ خورده، اصلاح طلبان و مدعیان تدبیر و اعتدال همه سرمایه های خود را از دست داده اند، خاتمی موسوی و کروبی از ۱۰۰ به زیر صفر سقوط کردند، هاشمی امامت جمعه و ریاست خبرگان را از دست داد از ۱۰۰ به ۲۰ سقوط کرد، روحانی از ۵۰ به ۱۵ رسیده، اوضاع آشفته ای پیدا کرده اند بخت نامراد آنها این شد که با انتخابات ۹۲ و آن همه وعده ها و سخنرانی های دولت یازدهم و شعارهای بالا بلند آنچه نصیب مردم شد گرانی بیشتر فشار اقتصادی بیشتر، و نا امیدی بیشتر و فشار بیشتر و اهانت دشمنان به ملت ایران بود و از کلید کذایی و از برجام هیچ بخاری برنخاست، واقعا کفگیرشان به ته دیک خورده، به همین دلیل دارند جناب حجه الاسلام سید حسن خمینی را قربانی اهداف سیاسی خود می کنند، بیت امام بیت فضلیت است، و خاندان امام پشتوانه نظام جمهوری اسلام و وحدت ملت ایران باید باقی بماند، سیاست و خط مشی حضرت امام خمینی ره هم این بود، لذا اجازه ورود به هیچ پست و مقامی چه اجرایی و چه نمایندگی مجلس و خبرگان را به مرحوم سید احمد خمینی ندادند، امروز ورشکستگان سیاسی اعم از اصلاح طلب و اعتدالی، که همه سرمایه هایشان را به خاطر انحراف از مسیر امام و رهبری از دست داده اند، در ادامه همین مسیر غلط و برخلاف نظر و خط مشی امام خمینی ،تلاش می کنند، که جناب حجه الاسلام سید حسن خمینی را در صف جناحی خود قرار دهند و به نفع اهداف جناحی خود مصادره و سپس قربانی کنند، کسانی که دوست دار واقعی امام، خاندان امام، و حجه الاسلام سید حسن خمینی هستند، هرگز دوست ندارند، هیچ جناحی به جای خوردن از سرمایه خود از سرمایه های ملی برای اهداف خود مصرف کند، دوستداران واقعی امام هرگز دوست ندارند، سید حسن خمینی مبدل شود به سوخت مصرفی برای ادامه حرکت دولت آقای حسن روحانی. برای دوستداران حقیقی امام خمینی، سید حسن خمینی، که مانند سید احمد خمینی ، پشتوانه نظام ، و رهبری و وحدت ملی باشد بسیار محبوب تر است از آیت الله و علامه سید حسن خمینی عضو مجلس خبرگان در صف و اردوگاه اصلاح طلبان و اعتدالیون. و مصادره شده توسط آقای هاشمی و آقای حسن روحانی. (3393641) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۵:۱۵:۳۳
جناب آقای حبیبی
فارغ از خط فکری شما، از این که متنی مودبانه نوشتید و حتی نسبت به آقای هاشمی که ظاهرا خیلی با خط فکری او موافق نیستید، با ادب و متانت صحبت فرمودید متشکرم (3393646) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۵:۲۴:۱۱
از اون بدتر نتيجه انتخاباته ،
آراي تهران اينطور خواهد بود :
هاشمي
روحاني
سيد حسن خميني
موسوي بجنوردي
بقيه هم بايد براي مقام پنجم به بعد رقابت كنند ، (3393674) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۵:۲۹:۵۸
واقعا بعضیا جزئ کدام فرقه هستند .خوبه تازه محرم وصفر تمام شده ایشان همواره درخطبه ها خودرا نوه پیامبر وفرزند علی (ع)معرفی می کرده درحالی که خودشان دارای کرامت بسیاربودند.حال ایشان باید نوه بودن امام راانکارکنند. (3393684) (alef-13)
 
راه
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۵:۳۸:۲۹
اطلاق عناوینی مثل آیت الله و حجت الاسلام و علامه به کسانی که فاقد هرگونه قابلیت و ظرفیت حقیقی و قابل اعتنا و قابل اعتمادی در مدارج فقهی هستند و بدون طی مراحل سخت و طاقت فرسای علوم حوزوی و دینی و معنوی و ریاضت های مشروع و اصولی ، خود را به دلایل تمکن مالی و تناسبات ژنتیکی ، لایق ردای نا همگون میدانند جه معنایی دارد؟؟؟ آیا آنهایی که خود را تافتگان جدا بافته ی از جامعه میدانند و با اتکاء به امکانات مالی افسانه ای خود را به جامعه تحمیل کرده اند و کمترین و کوجکترین نشانه ای از تواضع و اخلاص ، حتی در نوع بیان کلمات و جملاتشان مشهود نیست واقعا" چه معنی دارد؟؟ پس جواب خون دل خوردن ها و زحمات و ریاضتها و تحمل سختی ها توسط عالمان و فقها و آیتهای واضح الهی و بزرگواران دینی و عزتمندان باشرف حوزوی چه میشود؟؟؟؟ آیا اصرار به استفاده از این عناوین توسط مقرضین و ایجاد توهمات و خیالات و القاء باورها در شخص مورد خطاب ، واقعا" خیر خواهانه است؟؟؟ آیا این گونه ملبسین به لباس دین قصد تحقیر دین و توهین به دین را ندارند؟؟؟ (3393704) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۵:۴۹:۱۲
تحلیل های آبکی. آسمان به ریسمان بافته.
مگر آنروزی که هاشمی مقام رهبری را حمایت جانه کردند و با ذکر سخنی از امام خیلی از مخالفان حوزه را سر جای خود نشاندند . رهبر را وامدار خود کردند.؟
مگر آنروزی که خبرگان خبرگان شدند در اوایل انقلاب سن و سال آنها از خمینی جوان جوانتر نبود.؟
مضافا رهبری هم نزدیک 30 سال پیش رهبر شدند. آنوقت 50 سال هم نداشتند.
بعضی از علما که سمت استادی او را داشتند هنوز در قید حیات بودند. و بعضا هنوز هم هستند. خوب چه اشکالی دارد؟
این تحلیلهای آبکی چیست که می کنید؟ چرا باید نوه امام کاندید نشود. فرض کنید امتیاز نباشد. که البته هست (بالاخره اینکه کسی خانوادتا متدین با هوش و انقلابی بودند .این یک امتاز است) ایشان یک روحانی هستند که مجتهد هم هستند. شما مخالفی رای نده. چرا علیه کسی تبلیغ می کنی.؟ مگر تا کنون علیه سایر کاندیدها های خبرگان سابقه داشته تبلیغ کنی؟
این حرفهایی که شما می زنید از همان نوع استدالهایی است که بعضی در زمان بعد از رسول علیه خانواده آن حضرت بویژه حضرت علی داشتند. واقعا تاریخ تکرار می شود. (3393729) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۵:۵۱:۳۶
اولن کسی از آمدن ایشان هیچ ترسی ندارن دوما طرفتاران انقلاب ونظام در بین جریانات وجناها حضور دارند مهم اینه که برخی منویات خود را با توجه به اینکه مخالف اندیشه ونظر حضرت امام است وبارها ایشان را بخصوص دیدگاه مهم ولایت مطلقه فقیه ومبسوط الید بودن ولی فقه را تفسیر به دیکتاتوری نموده اند درورای حاج حسن اقا سنگر گرفته اند وسالوسانه با تزویر ونفاق خود را مدافع خاندان امام میکنند این ارادت به ساحت منسوبین امام پوششی علیه خط امام برای انان شده لذا این بزنگاهها است که نگاه نافذ می طلبدوالا حاج حسن با همان منش دید نظر وارمان امام مورد قبول این گروه نیست امام فقیهی خدا باور مبارزی اگاه رهبری علیه استکبارونظام سلطه جهانی مبتکر اضمحلال اسرائیل وحامی خط مقاومت درهم کوبنده نقاق موئسس روز قدس ودفاع از ارمان فلسطین می باشند اگر کسی این خصوصیات امام را قبول داشته باشد ما دستان او را می بوسیم اما متاسفانه یا بقول شریعتی حربه مذهب علیه مذهب را برگزیده اند تا انشقاق ایجاد کنند و اندیشه های امام را به زعم خود خیلی وقت است که به موزه سپرده اند وشعارنه غزه نه لبنان مرگ بر اصل ولایت فقیه را سر داده اند لذا طشت رسوایی نفاقشان از بام عالم افتاده است اینجاست که حاج حسن اقا باید کیس ومتوجه باشند (3393736) (alef-13)
 
بنده خدا. اصل
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۵:۵۴:۴۴
کسانیکه از این تحلیلها میکنند جزو همان افرادی هستند که در حرم امام علیه سید حسن شعار دادند. و بقول ایت الله آملی آن عمل زشت؛ ظلم آشکار بود.
امابنده از منظر دیگر به این واقعه و ورود سید حسن به انتخابات خبرگان نگاه میکنم.
اول شما ببینید چه کسانی از آمدن او در هراس هستند و در جامعه چه جایگاهی از نظر عملی ؛خدمات اجتماعی و سابقه انقلابی دارند.
ثانیا نگاه کنید چه کسانی حامی و تایید کننده این شخصیت برجسته علمی و اخلاقی هستند. بعضی از حامیان ایشان در واقعه حرم و حضور در انتخابات عبارتند از:
علی مطهری؛مرحوم صادق طباطبایی، آیات عظام
هاشمی رفسنجانی،جوادی آملی،وحیدخراسانی؛امینی،و بسیاری از افراد فرهیخته و مجتهد و معتقد به انقلاب اسلامی
اکنون حضور ذهن ندارم اسامی آنان را قید نمایم.
البته رهبر فرزانه انقلاب در انظارعمومی صورت نورانی سید حسن را بوسید و نقل و قول شد که فرمودند اقدامی که در حرم علیه ایشان شد کار غیراخلاقی و اسلامی بود.
همین توضیح ساده مشخص میکند. وزن عقبه حمایت از سیدحسن بسیار بسیار سنگین تر از منتقدان وی میباشد.
و مطمنا وی مورد حمایت مردم قرار خواهد گرفت و انشالله به مجلس خبرگان راه خواهد یافت.
الف جون توهین نداشت لطفا منتشر کن (3393745) (alef-13)
 
خواستار وحدت کلمه
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۶:۰۱:۳۲
بنام حق
با سلام و ادب
پس کجا رفت اون وحدت کلمه ای که امام عریز و معمار انقلاب مون می فرمودند؟ !
تا کی باید شاهد جنگ و دعواهای سیاسی بعضی از آقایون برای به قدرت رسیدن و چپاول مال این ملت گرسنه باشیم ؟
اگه خیلی پیرو امام راحل (قدس سره الشر یف) هستید لطقا به ما اینطوری به زعم خود خدمت نکنید و کنار بروید،مردم از به ظاهرخدمت شماها راضی نیستند.
خدا عاقبت همه مارا بخیر فرماید. (3393756) (alef-13)
 
20
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۶:۰۵:۵۱
هاشمی میخاد انتقام شکستهایش رابگیره سید حسن خمینی را چلو انداخته انشاالله رسوا میشه (3393761) (alef-13)
 
م. ر
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۶:۱۰:۴۰
متاسفانه این جزو بدترین و زشت ترین تحلیلهایی بود که خواندم ، ایکاش نویسنده در کنار این تحلیل ضعیف و کوچه بازاری کمی هم به بررسی سوابق علمی و رفتاری و حلم و بردباری و صیانت نفس ایشان در این سالهای بی ادبی و بی فرهنگی میپرداختند .
ونیز متاسفم برای سایت الف که هر مطلب تفرقه افکنانه را منتشر میکند . مطالب نویسنده نه تحلیل علمی بود نه بررسی شرایط لازم برای ورود به خبرگان . بخاطر داشته باشید که این مطالب فقط ذهنیات شما هست نه مردم . (3393773) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۶:۱۴:۳۲
سایت محترم الف
با عرض سلام
خدا را گواه می گیرم و بذات حق قسم که هرچه که می گویم عین واقعیتی است که بنده با ان مواجه شده ام . ممکن است واقعیت نباشد - که هست - حداقل بنده غرض و مرضی در مورد این فکر نداشته ام بلکه شواهد مرا باینجا رسانیده است . به اعتقاد من گروهی با هداف سیاسی و کاملا برنامه ریزی و مهندسی شده در این سایت کامنت و ارا خود را منظور می کنند . هرطور که تلاش میشود به یک نوعی تفکر این جماعت را توجیه کرد سر اخر می رسیم به اینکه مشکل اینها ان ادم های مستقر در ویترین نیستند . اینها بدنبال چیز دیگری هستند که حدس ان اصلا کار سختی نیست . مثلا از یک طرف اینها به اصطلاح در تفکر چپ هستند . با این تفکر هرگز نبایستی زیر بار مشروعیت طرف بواسطه وابستگی های نسبی رفت . مگر یکی از ایراداتی که این جماعت می گیرند همین نیست ؟ حال بیایید و مثلا کسی که در دفاع از چنین تفکری نوشته را ببینید تعداد ارا مثبت چند صد نفر است . در صورتیکه مضمون کلام وی اشاره می کند به جریان راست . شتر گاو پلنگ نوشته و این جماعت به این شتر گاو پلنگ رای مثبت می دهند . من امیدورام دست اینها دیریازود بیش از این رو بشود . (3393784) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۶:۱۴:۴۸
خیلی هم عالی (3393785) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۷:۱۷:۴۲
چطوره که چمران می تونه رییس شورای شهر بشه، باهنر می تونه ریس بشه، مطهری می تونه وزیر بشه ولی ایشون نمی تونه (3393920) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۷:۳۰:۴۳
پرده اخرو نگفتي ؟

انتخاب اصلح ملت سيد حسن خميني (3393953) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۷:۵۴:۱۴
چرا ازسایه ی بعضی ها می ترسید مثل سیدحسن خمینی یا سید محمد خاتمی بگذار بیایند مگر میزان رای ملت نیست چرا ازاول جلوی این هارا می گیرید چون می دانید اگر این ها بیایند رای می آورند (3393998) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۷:۵۶:۳۱
سید حسن هیزم تنور انتخاباته (3394005) (alef-13)
 
نخود همه آش
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۸:۲۵:۳۹
معلوم شد از الان خناسان دست به کار شده اند تا بین «خمینی جوان» و آیه الله هاشمی اختلاف ایجاد کنند. (3394062) (alef-13)
 
m
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۸:۴۷:۵۸
در مورد بعضی مواضع مدعیان اصولگرایی وقتی شماره تعداد تایید های افاضات رو میبینم ، از اقلیت بودنشون خوشحال میشم. این یعنی این افکار انحصار گرا و تهمت زن در کشور در حداقل هستند هر چند که قدرت رسانه ای قوی دارند. (3394108) (alef-13)
 
سیدعلی
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۹:۲۳:۳۵
چیه ...؟ میترسید رای بیاره....خوب کاری نداره...انگ بهش بزنید....خرابش کنید...مثل هاشمی که کردید....البته ملت فهمیدن...اثر عکس داره (3394174) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۲۰:۰۳:۰۵
قدرت طلبی جناح به اصلاح اصول گرا آنهم بهر قیمت درهر انتخابات عادلانهای با ته بزرگ روبرو خواهد شد آنها کشور را به گروگان گرفته اند واینک نگران حضور قدرتمند خمینی جوان هستند (3394220) (alef-13)
 
farhad
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۲۰:۱۶:۳۱
ایشان در انتخابات شرکت میکنند چون تشخیص دادن که شرکت کنن
لطفا ایشان را ابزار دیگرا ندانید
لطفا ایشان را بازیچه دست دیگران ندانید
لطفا ایشان را خراب نکنید (3394245) (alef-13)
 
اگر تشنه نباشم
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۲۰:۱۸:۱۶
من نمی دانم مقاله فوق از کیست ولی از متن مقاله براحتی بر می آید نویسند نه سیاست دارد و نه جامعه شناس و روان شناس است و باید به چنین ادمها یاد داده شود اولا مودب باشند به خانواده امام جسارت نکنند دوم اینکه مردم عاقل هستند و رفتارهای درست و غلط را تمیز می دهند و با حرف مخالفان یا موافقان به کسی دل بسته نمی شوند و باید این نویسنده ساده لوح گفت که مردم به دلایلی از کسی می برد و به کسی وصل میشود نه با رجز خوانی اصولگرایان که همگی تقریبا دزد از آب در امدند پس دلواپس خودتان باشید که مردم شمارا بهتر از خودتان می شناسد و نیاز به نصیحت شما نیست از شما خیر ندیدیم شر مرسانید (3394249) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۲۰:۲۷:۰۳
عالی بود واقعیت همیشه تلخ است. (3394267) (alef-13)
 
احمد
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۲۰:۴۷:۳۵
شاید خیلیا بگن حسن خمینی چه مزیتی داره؟ چه چیز ویژه ای از خودش نشون داده؟ به نظر من همین که ادمی همچون اون خیلی حرف ها رو نزده و خیلی کارها رو نکرده خودش نشونه خوبیه. این که اکوی صدای ناکوک کوتوله ها نشده..این که به شدت مورد توجه باشی اما از مردم جدا نشده باشی و باعث رنجش اون ها نشده باشی از هرچیزی بهتره. (3394295) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۲۰:۵۰:۰۰
دوستت داریم سیدحسن خمینی غزیز (3394298) (alef-13)
 
منصور
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۲۱:۱۰:۲۶
بنام حضرت حق که همه از او دم می زنند و او را در کمترین موضوع رضایتش را در نظر نمیگیرند جناب دست اندر کاران سایت الف و خصوصا شخص جناب توکلی
بی شک این همه نگرانی از حضور نوه امام خمینی در انتخابات خبرگان چیزی جز ان نیست که ایشان سر لیست هر گروهی قرار بگیرند اقبال عمومی به ایشان فراتر از حد تصور خواهد بود و این برای هم اندیشان نزدیک به اقای توکلی چندان خوشایند نیست پس این همه صغرا و کبرا چیدن و بالا و پایین کردن کلمات را بهتر است به ارای مردم این مملکت بسپاریم که خو د میدانند چه کنند و به قیم نیازی ندارند اقای توکلی یادتان بیارم روزی که خرمشهر را فتح کردیم بنده هم کنار شما در کوچه جنب مسجد جامع شاهد بودم که چطوری فریاد سر میدادید و میدویدید و خوشحال از این پیروزی بودید این خاطره را گفتم که بدانید حقیر نه نفوذی هستم نه جاسوس و عامل بیگانه و نه منحرف بسیجی ساده ای که هنوز دل به امام و تفکرات او که از زبان نوه اش جاری میشود هستم خدا اخر و عاقبت شما و بنده را ختم به خیر کند (3394324) (alef-13)
 
جانباز
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۲۱:۴۷:۲۷
اقایی که میگه سید حسن فامیلی اش را باید عوض کند باید بداند تا خاند ان امام هست قدرت طلبها وشماها از سیره و مشی امام گونه سید حسن هراسناکند . یادت باشه هفتم اسفند مردم تهران با رای میلیونی خو د جواب دندان شکن به شماها خواهند داد (3394360) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۲۱:۵۱:۴۱
دشمنی شما دشمنی آشکار هست این که آقای هاشمی تعارفی اشتباه رو به کار بردند درست ولی شما نشون از پدرکشتگی خودتون با نوه امام دادین ... من افتخار می کنم دشمن این نویسنده ام (3394371) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۲۲:۲۰:۵۰
ممنون از نکته سنجی ظریف نویسنده که خیلی‌دقیق پشت پرده این قبیل بازی‌های رسانه ای تجدید نظر طلبان رو نشون دادن (3394428) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۲۳:۲۹:۰۹
این همه صغرا کبرا چیدن برای چیست.پر واضح است که مشی فکری وسیاسی سیدحسن خمینی وآیت الله رفسنجانی واصلاح طلبان معتدل، بهم نزدیک است وحمایت آنها از یکدیگر کاملا بدیهی ومنطقی است (3394524) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۹-۲۶ ۰۰:۱۱:۰۳
باعرض سلام، در مورد سابقه علمی و جایگاه ایشان در حوزه مطلبی ننوشته و فقط معیار نویسنده برای عدم کاندیدا شدن سید حسن خمینی به سن ایشان و نیز درج عناوین و لقب توسط افراد مختلف و بزرگان سیاسی نظام بسنده شده است که حاکی از عدم اطلاع نویسنده مقاله با پیمودن مدارج علمی و نیز حوزوی می باشد. فراغ از موافق ویا مخالف بودن با اندیشه های آقای خمینی جوان، باید اشاره داشت که در حوزه دین، افرادی وجود داشته و دارند که علیرغم سن پایین به مدارج بالایی دست یافته و واعلم اکابر می باشند وحتی در تحصیلات آکادمیک نیز به همینگونه است. پس برای ابراز مخالفت با اندیشه و یا تفکری، باید با بیان دلایل منطقی و درست به مخالفت پرداخت ونه سیاه کردن سطوری که اگر مجال کافی باشد؛ به سادگی میتوان در رد آن مطلب نگاشت. در همین سایت نیز نوشته ای از آقای ایمانی در خصوص اظهارات آقای لاریجانی درج شده که بسیار مستدل بوده و با استدلال منطقی نظرات اریاست محترم قوه قضاییه را نقد کرده است. (3394575) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۶ ۰۰:۱۵:۳۷
الف خط بدی رو شروع کردی !جناب تو که اضطرارا به احمدی نژاد رای دادی چه نکته منفی در سید حسن دیدی؟چه نکته مثبتی در احمدی نژاد دیدی؟خط تو باطله نه ما،شما در اشتباهی،شما در انتخاب توجه به نکات مثبت نمی کنی،نتیجه رای شما ورشکست شدن کشور و هزاران هزارمیلیارد دلار اختلاس و دزدی و بخور بخور بود حالا بجای شرمنده بودن داری از کسی بد میگی که خودت هم میدانی داری دروغ میگی ولی انصاف و باور و وجدان نداری تا به تو نهیب بزنه از بس لقمه های ناجور خوردین دیگر از درون به شما نهیب نمیزند وگرنه چگونه کسی وجدان داشته باشد و سید حسن رو بر احمدی نژاد برتر نداند،صد البته قیاس مع الفارغ است سید کجا؟ و آن دهدار کجا؟ (3394580) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۶ ۰۰:۳۵:۵۸
چرا اجازه نمي دهيد شوراي نگهبان و مردم كار خودشان را بكنند،بالاخره جمهوري اسلامي است و راي مردم مهم است اگر تاييد صلاحيت شد و راي آورد انتخاب مردم بوده اگر هم كه نه باز انتخاب مردم بوده اين مقالات و پيش داوري نشان از چيست؟در صورت ورود ايشان به مجلس خبرگان هم ،ايشان يك نفر بين خبرگان ديگر است و به تنهايي قادر به هيچ كار خارق العاده اي نيست ،نگراني ندارد . (3394601) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۶ ۰۰:۵۳:۱۷
خدا شفایتان بدهد خصوصا مقاله نویس و همه انهایی که خود را عین دین می دانند در حالی که ضد دین عمل می کنند حتی در شرایط امروز جهان اسلام و ایران
که نیاز به وحدت واتحاد همه مردم.تاتی است که فقط شایستگان و افرادی که سواد و نفس سلیم و هوش دارند کم کم در مصدر امور قرار بگیرند ایشان بعنوان یک شهروند حق کاندید شدن را دارند و البته مردم هم به خاطر خودش اگر به او رای دهند خواهند داد چرا اینقدر مردم را صغیر و نادان فرض می کنید (3394624) (alef-13)
 
خاکی
۱۳۹۴-۰۹-۲۶ ۰۱:۰۶:۲۵
با سلام ضمن عرض ادب و احترام به محضر ججه الاسلام جناب آقای سیدحسن خمینی حفظه الله واحترام به ارادتمندان صادق و منتقدین دلسوز، باید دانست اولا حضور جناب ایشان نه بحران است ونه فتح الفتوح اگرچه به دلیل انتساب شاید عرصه رسانه ای را پر رنگ کندثانیا صرف نظر از شرافت نسبی که واجب الاحترام است اما مثل شخصیت حقیقی ایشان صدها روحانی فاضل جوان به مثل حضرت ایشان در حوزه های علمیه حضور دارندثالثا بعد از تمام شدن جش زرگری رسانه و حتی حضور ایشان در مجلس، دو باره ایشان در جایگاه حقیقی خود مثل امروز که ایام انتخابات نیست که در قم دارد یک جایگاه معمولی خواهد بود به خصوص وقتی در کنار فحول از علما قرار گیرد همچون شاگرد موءدب مستقر خوهد شد. وانشاءالله با هوشیاری هر دو طیف ،ازارادتمندان صادق و منتقدین دلسوز مانع شیطنت جریان نفاق خواهد شد ، جریانی که در هر انتخابات یکی از فرزندان انقلاب را سپهر عدم مقبولیت خود کرده و با تابلوی ایشان وارد انتخابات میشوند و بعد از مصرف ، او را رهاکرده به سراغ دیگری میرود وهیچ ارادت واقعی به این افراد ندارند آری ، آنان به امام هم ارادت واقعی نداشته و ندارند (3394641) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۸ ۱۲:۴۳:۲۸
خاکی عزیز.... لطفا سفسطه نکن اخوی . (3399293) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۴-۰۹-۲۶ ۰۱:۱۳:۱۱
سلام شما دیالوگ های فیلم های سینمایی رو هم با سیاست ممیزی میکنید! صحیح جمله این بود
یک روزی شایدم هیچ وقت شاید ازت کمک خواستم ولی تا به اون روز این کارو به عنوان هدیه روز عروسی دخترم قبول کن
جالب بزرگترین شخصیت مافیا در روز عروسی دخترش کار مردم راه میندازه و به مردم و اشنایان هدیه میده ! (3394649) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۶ ۰۶:۴۲:۲۲
حالا مگر کشور ما قحط الرجال داره که این بابا را علم کردید بنده خدا داشت زندگیش را میکرد چکار داشتید ... (3394743) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۸ ۱۲:۴۴:۵۶
مؤدب باش . کلمه « این بابا » مناسب حال خودته. (3399299) (alef-13)
 
مصطفی
۱۳۹۴-۰۹-۲۶ ۰۷:۵۲:۰۸
جناب نویسنده شما یک صدم هاشمی هم برای این مملکت کاری نکردی وقتی هاشمی از کسی دفاع می کنه یعنی اون فرد لایقیه نه اینکه ایرادش باشه. شماها همونهایی هستید که از اقتصاد دوره ی خاتمی با نفت 8 دلاری ما رو به اقتصاد امروز رسوندید. (3394790) (alef-13)
 
بهاری
۱۳۹۴-۰۹-۲۶ ۰۹:۱۱:۵۰
بحث کردن بین گروه های مختلف عالی است،
ولی متعاقبا اجازه بدهیم و صبر کنیم ببینیم تا قضاوت اکثریت مردم و افکار عمومی در انتخابات نسبت به ایشان چگونه است و تا چقدر نظر شخصی ما با اکثریت مردم ایران همراه هستیم (مگر نه اینکه انتخابات است) (3394888) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۸ ۱۲:۴۶:۰۶
خدا رفتگانت را با ائمه اطهار(ع) محشور کند . (3399303) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۶ ۰۹:۱۹:۳۳
ببخشید آقای نویسنده روزی که علامه احمد خاتمی برای خبرگان کاندیدا شدند و رای آوردند می تونید بگید چند ساله بودن? (3394899) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۶ ۰۹:۲۰:۱۶
اقایون مخالف نویسنده مقاله ظاهرن دلواپس ترن اقا این افکار نظرات ما رو به قهقرا می بره به هر کسی که می خواهید و می خواهیم رای بدهیم اما مغرضانه نباشه این کارا و تصمیمات ما که عقب هستیم عقب تر می بره به نظر من مهمتر از اینکه به کی رای میدیم اینه که چطور تحقیق برسی می کنیم که به کی رای بدیم ونیتمون چه.فقط برای خدا و منفعت خودمون وکل مملکت ومردم ایران. (3394901) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۶ ۰۹:۳۰:۲۱
متاسفانه تاریخ در حال تکرار شدن است این روندی که برای تخریب خاندان امام شروع شده یاد آور تخریب خاندان علی (ع) بعداز پیامبر می باشد مردم باید هوشیار باشند و در دام این جریان نیفتند که مانند حالا که ما به مردم آن زمان لعن می کنیم در آینده مارا لعن نکنند (3394918) (alef-13)
 
صادق
۱۳۹۴-۰۹-۲۶ ۰۹:۵۴:۱۳
سید حسن از امروز باید مانند ظریف ها اماج تیرها ی نقد رسا نه های قدرت باشند (3394964) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۶ ۱۰:۳۲:۱۹
در اینکه ایشان مجتهد مسلم هستند جای هیچگونه مناقشه نیست واگر هم باشد تشخیص اجتهاد او با اهل فن است
نگارنده محترم از ریاست محترم تشخیص مصلحت نظام با عنوان ایت الله یاد کرده است ایا تشخیص اجتهاد از سوی یک ایت الله معقول تر است یا از سوی نگارنده که بطو قطع فاقد تحصیلات حوزوی است از سوی دیگر ایا تشخیص اشنایی با مسایل سیاسی روز برای یک کاندیدای خبرگان از سوی ایت الله هاشمی که در کیاست وسیاست زبانزد دوست و دشمن است یا از سوی نگارنده محترم (3395012) (alef-13)
 
آگوستین
۱۳۹۴-۰۹-۲۶ ۱۰:۳۹:۳۷
طبق وصیت امام (ره) فرزندان ایشان از ورود به عرصه سیاست منع شده اند. پس چرا ایشان به وصیت امام بزرگوار عمل نمیکند؟! (3395019) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۶ ۱۱:۰۳:۱۳
گویی شما از انداختن آتش نفاق بین مردم لذت میبرید.

میدانید که سیدد حسن خمینی محبوب خیلیهاست، چرا از محبوبیتش نگرانید؟

چرا انسانها در نظر شما صفر و یک هستند، اگر با عقاید شما حتی اندکی فاصله داشته باشند کاری شبیه به تکفیر وی را انجام میدهید.

آیا شما خود را تندرو نمیدانید؟؟؟؟ (3395056) (alef-13)
 
ابوالفضل محققیان
۱۳۹۴-۰۹-۲۶ ۱۲:۱۴:۱۸
نگارنده محترم دغدغه فکری خود را مشخص ننموده اند که با خمینی بودن دچار مشکل اند یا با تحت حمایت هاشمی بودند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟جو امروزی گروه خاصی در پیش گرفته اند تخریب یک شخصیت خاص است که اگر بگوید ماست سفید است از آن بو و رنگ توئطه استشمام مینمایند به سیاه بودن فریاد وا اسلاما سر می دهند و گاه از سوراخ سوزنی رد می شوند از در دروازه ای نه؛سوال من این است اگر طیف یا شخص دیگری (در گذشته یا تفکرات امام نیز دچار زاویه بودند و امروز خود را حافظ افکار امام میدانند) این حمایت ا انجام می داد آن زمان عکس العمل دوستان چگونه بود؟ (3395220) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۶ ۱۳:۰۰:۴۱
زنده باد سید حسن که تمام ویژگی های خمینی بزرگ را به ارث برده است و مانند رژیم گذشته و اوج انقلاب که توده ای ها و کمونیست ها خطرشان از رژیم شاه هم بیشتر بود. امام انها را خوب سناخت و کنار زد حالا هم یک عده تازه از راه رسیده که نه بیت امام نه بیت مطهرى نه بیت بهشتی نه بیت هاشمی و... یعنی همینهایی که اصل انقلاب بودند.را برای حفظ منافع خودشان را ضد انقلاب می خوانند پس مردم به هو ش باشند و به اینها در خبرگان و مجلس رای ندهند (3395313) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۹-۲۶ ۱۳:۱۶:۱۳
با خوندن نظرات و تعداد لايك ها فقط ي خواهش دارم ،اينكه اصواگرايان اسم اصول گرايي رو عوض كنن چون اينجوري دشمن ميگه مردم از اصول فاصله گرفتن و همه خواهان تحول در جامعه هستن. (3395350) (alef-13)
 
رضائی
۱۳۹۴-۰۹-۲۶ ۱۴:۰۵:۵۸
بر هیچ انسان عاقل و صاحب وجدانی که اندک اندیشه سیاسی داشته باشد پوشیده نیست که هاشمی همانند گذشته با چابوکی و سیاست مدارانه بیت امام را در چند سال پس از در گذشت مرحوم حاج احمد آقا با خود همراه کرد و متاسفانه شاهد موضع گیرهای هیجانی و شتابذه و نامناسب با بیت شریف امام بوده ایم که نمونه بارز آن تحریک میر حسین موسوی به انتخابات و بعد همایت از قانون شکنی او و تقریبا سید حسن در بیشتر این تصمیم گیرها و جالسات با اصحاب فتنه بوده است افسوس خمینی کبیر را دارند مصادره به مطلوب می کنند تا چه آید فردا (3395438) (alef-13)
 
علی کریمی
۱۳۹۴-۰۹-۲۶ ۱۴:۵۲:۱۹
جناب آقای محمد رضا حبیبی


شما با این نوشتار خود فهم سیاسی مردم را نادیده گرفته اید که کار بسیار ناپسندی است . سید حسن خمینی مثل هر ایرانی و بر اساس وظیفه ملی ، در یک انتخابات شرکت کرده و خود را شجاعانه در معرض رای و قضاوت مردمی قرار می دهد که به ادعای دوست و دشمن ملتی آگاه هستند . من نمی دانم این همه مغلطه برای چیست ؟ (3395514) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۶ ۱۵:۰۰:۰۹
مسلما ورود سيد حسن يك ورود معمولي نيست و به خاطر همينه كه هر دو طرف به تقلا افتادن. آمدن سيد حسن و نوري دست هاشمي براي رياست خبرگان را تقويت مي كند. يا حداقل از به حاشيه رانده شدن هاشمي جلوگيري مي كند و در نهايت جا پايي است براي ادامه خط هاشمي.
از طرفي راي آوردن سيد حسن نگاه منفي كه خارجي ها در مورد تحليل رفتن محبوبيت امام را خدشه دار مي نمايد. و باز خيليها از هر دو جناح نمي توانند به او راي ندهند چون ميدانند كه راي ندادن به او چه مفهومي خواهد داشت.
شايد به خاطر همين است كه ين موضوع خيلي خبر ساز شده است. (3395532) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۷ ۰۷:۰۴:۱۲
تو این پیامهایی که مخالف این مقاله بودن یه پیامی که با استدلال و منطق باشه من ندیدم.همش تحقیر و توهین بود.واقعا که این زنجیره ای ها و اکثر طرفدارهاشون همینطورن.له جای صحبت منطقی و عقلانی فقط هوچی گری می کنن و گرد و خاک به پا می کنن.چون اصلا برای کارهاشون دلیل منطقی ندارن که بخوان اون رو بیان کنن.تازه تحمل هیچ حرف خلاف افکار خودشونم ندارن.خدا به داد ما برسه (3396448) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۸ ۱۲:۵۲:۳۱
مانند همین پیام و استدلال شما . (3399322) (alef-13)
 
K
۱۳۹۴-۰۹-۲۷ ۰۷:۵۹:۳۳
افرادی که با ساده زیستی بیگانه اند و از رفتار و سلوک اجدادشان فقط یک وابستگی فامیلی را بدنبال خود دارند چطور میتوانند ادعایی داشته باشند ،بسیاری داریم که راهی متفاوت از اجداد خود داشته اند والبته نسبت فامیلی هیچ جایی برای امتیاز گیری ایجاد نمیکند ،ایشون اگه چند روز رفتند سوریه و جنگیدند بعدا بیان بگن من فلانی هستم (3396463) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۴-۰۹-۲۷ ۱۳:۵۶:۲۳
سلام اگر اقازاده ای نان علم و مدیریت و تقوای خودش را بخورد خیلی خوب است ولی این همه اقازاده هایی که در کشور فساد براه انداخته اند نان قدرت پدرانشان را خوردند خدا کند نوه حضرت امام قدر جایگاه رفیع امام را بداند وخدای نکرده با یک اشتباه موجب گرفتن انتقام ضد انقلاب از امام و راهش و زحماتش نکند سکوت چند ساله موسسه نشر و تنظیم اثار امام در مقابل اهانتهای وارد شده به امام ( ره ) توسط فتنه گران انسان را نگران می کند (3396943) (alef-13)
 
پرويز
۱۳۹۴-۰۹-۲۷ ۱۶:۳۳:۴۰
بنظر مي رسد حساسيت بعضي نسبت به آقاي هاشمي رفسنجاني باعث شده كه هر سخني از وي به نقد هاي آنچناني كشيده شود، مگر آيات محترم و بزرگواري مانند ابراهيم اميني، مومن، غرويان و ... و سيد مهدي طبابائي استاد اخلاق و با سابقه همراهي با امام (ره) و....از آيت الله سيد حسن خميني همه از روي احساس و طرفداري از هاشمي و تبعيت (باپوزش) از وي بوده؟ چرا درد اصلي خودتون را كه مخالفت با تفكر امام خميني است صريحاًً بيان نمي كنيد؟
سيد حسن واجد شرايط و پيروز انتخابات خبرگان خواهد شد انشاالله (3397272) (alef-13)
 
مفتی
۱۳۹۴-۰۹-۲۷ ۱۸:۴۱:۳۹
این جمله “یک روزی و شاید اون روز هرگز نیاد، من بهت زنگ میزنم و از تو درخواست کمک میکنم. اما تا اون روز این کمک من رو به عنوان هدیه از من قبول کن" بیشتر در مورد کسانی مصداق داره که با کاندیدا شدن ایشان مخالفند. مثل اینکه یک انحصاری برای اینها وجود دارد و بعضی چیزها رو مختص خود می دانند وگرنه کاندیدا شدنی که مردم قرار انتخاب کنند برای دعوت کننده چه مزیتی داره مگه قرار آقای هاشمی انتخابش کنه که وامدار باشه. (3397550) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۷ ۱۸:۵۳:۲۱
قابل توجه تمام مدعیان راه امام
هر چند وقت یک جمله از وصیت نامه امام بخوانید.
در صحبت با شما فهمیده ایم معتقدید امام در سال های 60 بدلیل شرایط آن زمان آن طوری عمل می کرد و امروز نمی توان آن طور بود.
ولی وصیت نامه را انسان برای بعد از مرگ می نویسد پس می توان آن را ملاک راه امام قرار داد. هر کس مدعی راه امام است را با آن بسنجید. والسلام این همه دعوا ندارد. (3397573) (alef-13)
 
خاکی
۱۳۹۴-۰۹-۲۷ ۱۹:۲۹:۲۹
با سلام جای تعجب دارد که ذیل این مقاله هم نقدی محترمانه و مودبانه نوشتیم اما مثل دیگر مقاله انتال ندادید .پناه می برم به خدا (3397655) (alef-13)
 
شايان
۱۳۹۴-۰۹-۲۸ ۱۳:۴۴:۱۴
آيت الله سيد حسن خميني از هر نطر شايستگي رياست مجلس خبرگان را دارند. (3399536) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۹ ۲۰:۲۴:۴۵
مردم امام و خاندان او را دوست دارند و سید حسن نیز انسان شایسته و وارسته ای است و بر خیلی از خبرگان که تنها حضور فیزیکی دارند افضل است و انشا الله با رای خیلی بالا پیروز خواهد شد (3403441) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.