نظر منتشر شده
۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 412556
مدیر سابق آسمان: خرید تعداد بالای هواپیمای نو، شوی سیاسی دولت است
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۵۲
مدیرعامل سابق ایرلاین آسمان گفت: در حال حاضر ایرلاین‌ها توان مالی برای خرید هواپیما ندارند چرا که آنها حتی توان پرداخت هزینه‌های بنزین را هم ندارند.

کامبیز بابایی با حضور در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات با بیان اینکه یکی از نمایندگان مجلس اعلام کرده که ایران سالیانه 4 میلیارد دلار هزینه پروازهای خارجی را پرداخت می‌کند که با خرید هواپیما می‌توانیم آن را لغو کنیم، گفت: این حرف بسیار اشتباه است در حالی که وقتی از مبدا خارجی به مقصد ایران، پروازی صورت می‌گیرد متقابلاً باید ایرلاین‌های ایرانی هم به آن مقصد خارجی پرواز کنند که این موضوع یک پروتکل بین‌المللی است. 

وی افزود: وقتی تعداد هواپیماهای ایرانی بیشتر شود قطعا طرف خارجی به جای 4 میلیارد دلار درآمدزایی 10 میلیارد دلار کاسبی خواهد کرد. 

مدیرعامل سابق ایرلاین آسمان خاطرنشان کرد: از یکی از مدیران شستا که در یکی از هلدینگ‌‌های گردشگری مشغول است شنیدم که قرار است 400 هواپیما خریداری کنند یا یکی از مدیران دیگر اعلام کرده بود که به دنبال خریداری بیش از 100فروند هواپیمای دیگر هستند. در حالی که این حرف به هیچ وجه از روی حساب نیست زیرا خرید هواپیمای نو پروسه و فرایندی چند ساله است که معمولا 5 سال طول می‌کشد؛ چرا که بعد از تولید هواپیما باید رجیستر آن به نام کشور درخواست کننده ثبت شود. 

بابایی خاطرنشان کرد: در 3-4 سال پیش به مراتب میزان خرید هواپیما بیش از مسایل فعلی بود اما دولت درباره خرید هواپیمای نو شوی سیاسی اجرا کرده و اعلام کرده است که به دنبال خرید 118 یا 114 فروند ایرباس است و تفاهمی در این زمینه منعقد شده اما عملا هیچ اتفاقی رخ نداده است. 

وی با بیان اینکه انعقاد تفاهم‌‌نامه خرید با خرید هواپیما خیلی فرق می‌کند، گفت: آن چیزی که سخت و صعب‌العبور بوده توان مالی ایرلاین‌ها است نه خرید هواپیما زیرا ایرلاین‌ها توان پرداخت هزینه‌های بنزین هواپیما را ندارند چه رسد به خرید هواپیمای نو که 200 میلیون یا 400 میلیون دلار و به پول ایران بیش از 700 میلیارد یا هزار میلیارد تومان قیمت هر هواپیما است. 

مدیرعامل سابق ایرلاین آسمان تصریح کرد: در زمان مدیریت ما اساس خرید هواپیمای نو خارجی به دلیل تحریم نبود و ما می‌کوشیدیم تا هواپیمای دست دوم بخریم و با تعمیرات و تقویت ناوگان داخلی سعی می‌کردیم تا به مردم خدمات ارایه دهیم. 

وی افزود: ایرلاین‌ها در حال حاضر به لحاظ مالی توان خرید هواپیمای نو ندارند و بانک‌های داخلی هم به هیچ وجه وامی را به آنها برای خرید هواپیمای نو نمی‌دهند که دلیل آن زیانده بودن ایرلاین‌ها است. ضمن اینکه بانک‌های خارجی هم به دلیل جاری بودن تحریم‌ها و عدم اعتماد به ایرلاین‌های ایرانی نسبت به تضمین گارانتی‌های قطعات ابهام دارند. 

بابایی اظهار داشت: ایرلاین‌های خصوصی به دلیل عدم تمکن مالی و قیمت مالی بلیت‌های پروازهای داخلی توان پرداخت قسط‌های خرید هواپیمای نو را ندارند. 

وی تصریح کرد: تنها شرکت‌های هواپیمایی دولتی در صورتی که حمایت‌های لازم از آنها صورت نگیرد می‌توانند هواپیمایی نو خریداری کنند در حالی که من امروز شنیدم حمایت‌های لازم دولتی از ایرلاین‌ها وجود ندارد. 

مدیرعامل سابق ایرلاین آسمان اظهار داشت: روند نگرش به حوزه کاری ایران ایر در حال حاضر اینگونه است که مشکل اساسی آنها بازرگانی است و باید هرچه سریعتر این بخش تصحیح و اصلاح شود. در حالی که با طرز تفکر فعلی این امر میسر نیست. 

وی تصریح کرد: اقدامات خاصی که ایران ایر در صنعت هواپیمایی انجام می‌دهد پاسخگوی نیازهای آنها نیست چرا که تزریق سرنگ‌وار و احیای قطره قطره به رگ‌های خون فایده بخش نبوده و اگر یک شبه صدها هواپیمای نو تزریق شود که امری غیرممکن است امکان دارد که رگ‌ها توانایی جذب این امر را نداشته و بترکد. 

مدیرعامل سابق ایرلاین آسمان افزود: زور گفتن به مشکلات موجود کفایت پیشرفت را نمی‌کند و به جای اینکه ما درگیر مشکلات باشیم بهتر است برای آن راهکار پیدا کنیم. در حالی که ما با خرید هواپیما درگیر هستیم و دولت هم فقط شعار می‌دهد و هیچ خروجی از اجرای تعهداتش در زمینه خرید هواپیما ندیده‌ایم و لااقل می‌توانست 10 فروند هواپیمای نو وارد کشور کرده و مابقی تعهدات پیشکش آن باشد.
منبع: فارس
۱۳۹۶/۰۳/۱۱ ۰۶:۲۴
 
۱۳۹۶/۰۲/۱۴ ۲۲:۰۱
 
۱۳۹۵/۱۱/۲۳ ۰۶:۴۴
 
۱۳۹۵/۱۰/۲۵ ۰۵:۲۹
 
۱۳۹۵/۱۰/۱۰ ۲۰:۱۱
 
۱۳۹۵/۰۶/۰۴ ۰۹:۵۰
 
۱۳۹۵/۰۶/۰۴ ۰۷:۲۹
 
۱۳۹۵/۰۵/۰۵ ۰۹:۲۹
 
۱۳۹۵/۰۴/۲۶ ۲۰:۰۱
 
۱۳۹۵/۰۴/۱۸ ۱۲:۲۹
 
 
کلمات کلیدی : هواپیما، ایرباس، بوئینگ
 
اصغر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۱ ۰۸:۳۴:۳۷
متاسفم از فرمایشات این مسول محترم یاد اورمیشوم از بدو شروع بکار دولت روحانی بشهادت همین سایت الف وگزارش های منتشر شده در باره خرید هواپیما (امضای توافقنامه خرید ۱۱۸ هواپیمای مختلف از فرانسه )ودرپی ان کارشکنی های بیوقفه و بدون کارشناسی از سوی کسانیکه میبایست حمایت میکردند ولی بخاطر رفتارهای جناحی حتاکی وسنگ اندازی را شروع کرده یکی در مجلس قبلی معرکه گرفت وبجای فراهم کردن زمینه های لازم تا مرز خیانت پیش رفت وان دیگری که روزنامه اش اغلب با تیترهای یاس اور همراه است قرارداد مزبوررا رونق اقتصادی فرانسه قلمداد کرد وقس علیهذا وپیامد ان ده ها وده ها مقاله و واکنشهایی که نتیجه اش فقط وفقط بیک جا ختم میشد وشد وان هم متاسفانه فرصت سوزی واز دست دادن شانس یا موقعیتی که بهر روی پیش امد و با این علم شنگه ها از دست رفت وبیچاره ما ملتی که استاد سوزاندن موقعییت های این چنینی بسبب گماردن افرادی که درجایگاه حقیقی خود نیستند باید بصورت ازمون وخطا تاوان پس بدهیم (4010890) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.