نظر منتشر شده
۴۸
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 338351
روزهای پایانی سال و برخورد با دستفروشان؛ نظر شما چیست؟
بخش اجتماعی الف، 22 اسفند 94
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۳
ماجرای بساط کردن دستفروشان در آستانه نوروز، امسال هم باعث حواشی مخصوص به خود را شده است.

در روزهای گذشته، تعداد زیادی از مغازه‌داران در بازار پوشاک واقع در خیابان امیراکرم تهران در اعتراض به حضور دست فروشان، دست به اعتصاب زده و طی شعارهایی، خواستار جمع‌آوری دست‌فروشان و حمایت از کسبه شده بودند.

آنها معتقدند دستفروشان با فروش کالاهای خود به قیمت های ارزان تر از مغازه ها و فروشگاه ها به دلیل عدم پرداخت مالیات برای کالاهایشان، به اصناف مختلف نیز آسیب های جدی می زنند.


 در مقابل نیز، شاهد هجوم دستفروشان از دیگر مناطق کشور به مراکز استانها و بخصوص تهران به امید کاسبی خوب پایان سال هستیم. البته برخی اقدامات و برخورد توهین آمیز و منفی با آنها، به رقم خوردن صحنه های تاسف باری شده است که پلیس این بار تصمیم گرفت در تهران، آنها را محدود به پیاده روی ضلع شمالی پارک دانشجو کند.

البته مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران گفت: ۴۰۰ مأمور رفع سد معبر مرتبط با شهرداری تهران به علت برخورد نامناسب با دستفروشان در ۸ ماه گذشته اخراج شدند.

محمدباقر قالیباف شهردار تهران هم در مورد برخی برخوردهای نامناسب ماموران شهرداری به ویژه در ایام اخیر با دستفروشان با بیان اینکه « از رسانه‌ها خواهش دارم که یکطرفه این موضوعات را دنبال نکنند» گفته بود: اینکه ماموری از نیروهای پیمانکار برخورد غیرمنطقی، تند و خشن داشته باشد محکوم است و با متخلفان برخورد می‌شود. اما رسانه‌ها باید هردو طیف را در نظر بگیرند . بعضا دستفروشان مامور سد معبر شهرداری را کتک می‌زنند و حتی باعث ایجاد شکستگی در بدن وی می‌شوند و این در حالیست که مامور در حال اجرای قانون بوده و جای سوال است که آیا این مامور انسان نیست یا خانواده ندارد؟ که چنین برخوردی با او می‌شود.

نظر شما درباره کار کردن دستفروشان در روزهای پایانی سال برای خرید شب عید مردم چیست؟ و اگر مخالف آن هستید راهکار خود را در بخش نظرات الف مطرح کنید تا آن را با بقیه درمیان بگذارید.
 
کلمات کلیدی : دستفروشان+دستفروش+برخورد با دستفروشان
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۱۲-۲۲ ۱۴:۵۶:۳۸
نظر بنده:

این کار به شدت اشتباه و غلط است.

دستفروشی بهتر از این است که خیلیها دزدی و قاچاق میکنند و اگر مناطق خاصی برای دستفروشی در نظر گرفته شود، از گرانفروشی و کلاهبرداری خیلی از مغازه داران جلوگیری خواهد کرد . (3600662) (alef-11)
 
Germany
۱۳۹۴-۱۲-۲۳ ۰۲:۱۷:۱۱
دولتی که در گرفتن مالیات سرآمده وبه هر بهانه ای مالیات میگیره ونرخِ مالیات بر ارزش افزوده اش از کانادا بیشتره اولین وظیفه اش ایجاد شغل برای این جوانان مظلوم وبی توقع است..کاری که برایشان نمیکنید لااقل بزارید به بدبختیشان برسند.. (3601874) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۱۲-۲۵ ۱۱:۰۳:۵۱
آره نباید دست فروشی کنن باید برن قاچاق فروشی کنن اینطوری خیلی هم بهتره نه؟؟؟؟
خدا یکم به نون مفت خورها عقل و معرفت بده (3605635) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۱۲-۲۳ ۱۰:۲۴:۴۹
بندگان خدا چطوری نون زن و بچه هاشونو در بیارن کار جایگزین دارین براشون نه پس چرا اینجوری می کنید چطوری شکمشون سیر کنند بمیرن خدایا این چه مملکت اسلامی ما داریم به والله گناه دارند (3602117) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۱۲-۲۳ ۱۹:۴۱:۵۶
دستفروشی در تمام کشورها رسم است و این مختص به ایران نمیباشد (3602888) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۱۲-۲۳ ۱۹:۴۵:۲۳
فقط بگم که شلواری که داخل مغاره است با شلواری که دستفروش میفروشد فرقی ندارد ، تنها فرقش قیمت است که مغازه دار چند برابر میفروشد (3602894) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۱۲-۲۳ ۱۹:۳۷:۱۶
اگه همین دستفروشان نباشند ، مغازه داران جیب مشتری را یک لقمه میکنه و یک لیوان اب خنک روش (3602875) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۱۲-۲۲ ۱۶:۴۰:۰۸
به دلیل وجود بیکاری و ناتوانی دولت در ایجاد شغل و گرانی بیش از حد اجناس که گاهی سودهای 300 و یا 400 درصدی را در جیب فروشندگان بی انصاف میکند وجود دست فروشانیکه هیچ منبع در آمدی را ندارند و تنها را ه چاره را برای گذران زندگی در دستفروشی میبینند لازم است
یا دولت باید شغل جدید ایجاد نماید و کاسبین نیز از سودهای کلان دست بکشند تا مردم بتوانند خریدهای خود را با خیال راحت از مغازه داران تهیه کنند یا اینکه به این دستفروشان اجازه داده شود تا جنس خود را بفروشند
طبیعیست جنسی که در مغازه به مبلغ 100 تومان بفورش میرسد و همان جنس در بساط یک دستفروش به مبلغ 30 تومان یافت میشود .من به عنوان خریدار حق داشته باشم که 70 تومان را در جیب خود برای خریدهای دیگر حفظ نمایم و از دست فروش خریداری کنم
. اعتراض کسبه مذکور بی دلیل است
اعتصابشان هم بی دلیل است
با دست فروشان رقابت کنند
و انها را با قیمت ارزانتر از دور خارج نمایند
با این حربه ها تعدادی را از نان خوردن میاندازند و دست فروش بیچاره را در شب عید شرمنده همسر و فرزندانش میکنند
شهرداری باید مکانی را در مراکز شهری برای این عده در نظر بگیرد تا اجناس با قیمت مناسب در اختیار خریداران قرار بگیرد
من با پسر سری به فروشگاههای کناری شانزه لیزه زدیم
برخی فروشندگان واقعا بی انصاف هستند و شلوار 30 هزار تومانی بچه گانه را به قیمت نزدیک 100 هزار تومان میفروختند بطوریکه پسر بنده هم به بهانه خوب نبودن مدل از فروشگاه بیرون رفت ودر خارج فروشگاه به من گفت : که خیلی گران بود و من نخریدم!!! یک پسر بچه ده ساله درک میکند که قیمت اجناس گران است و بعید میدانم فروشندگان این مهم را درک نکنند
امیدوارم نظرات را نشر دهید من هم یکی از اضلاع این مثلث هستم . با تشکر
یکی از خریداران و مشتریان خ امیراکرم (3600906) (alef-11)
 
یک استاد اقتصاد
United States
۱۳۹۴-۱۲-۲۲ ۱۷:۲۱:۲۹
دست فروشی نشان بیکاری و فقر است. بیکاران باید از طریقی معیشد کنند. تنها راه حل معقول مشکل ایجاد کار برای بیکاران است. البته ایجاد کار مسئله ای نیست که بشود در کوتاه مدت حل کرد اما بسیج این نیروی بزرگ 12 ملیون ایرانیانی که زیر خط فقر زندگی میکنند برای سازندگی زیر ساخت های دهات و شهر های کوچک یک راهکار ساده میباشد. برای اجرای این طرح بزرگ حد اکثر 10 ملیارد دلار در سال اول طرح لازم است و منبع این وجه درآمد نفتی کشور است. این مبلغ بعد از سال اول بخاطر رشد تولیذات و ازدیاد سرمایه که باعث بالارفتن بازدهی نیروی کار میشود روند نزولی خواهد داشت. (3600986) (alef-11)
 
تبریزی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۱۲-۲۲ ۲۲:۰۸:۴۸
سلام. 12 میلیون نفر تو ایران زیر خط فقرن؟ فکر کنم منظورتون 12 میلیون سرپرست خانواده باشه که اگه هر خانواده رو به طور متوسط 4 نفره در نظر بگیریم یعنی نزدیک به 50 میلیون نفر تو ایران زیر خط فقرن. تو کشوری با منابع طبیعی بی نظیر..... (3601517) (alef-11)
 
استاد اقتصاد
United States
۱۳۹۴-۱۲-۲۳ ۰۲:۰۳:۱۲
نه خیر منظور من 12 ملیون نفر و نه سرپرست خانواده بود. شما اگر در انترنت «فقر در ایران» را جستجو بفرمائید به این رقم دست خواهید یافت. (3601864) (alef-11)
 
تبریزی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۱۲-۲۳ ۰۹:۳۱:۰۷
اگه فقط 12 میلیون نفر زیر خط فقرن یعنی 65 میلیون نفر تو ایران بالای سه میلیون درآمد دارن؟! (3602060) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۱۲-۲۲ ۱۸:۲۷:۰۰
وقتی شغل مناسب برای همه در کشور فراهم نیست چه اصراری دارید که این بساط که تنها تامین کننده مخارج برخی افراد است جمع شود ؟
بفرمایید این آدمها چطور باید کذران عمر کنند ؟ به اندازه کافی جیب بر و دزد و راهزن و..... نداریم که میخواهید یه لشکر دیگه هم بهشون اضافه کنید ؟ (3601130) (alef-11)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۱۲-۲۲ ۱۸:۳۳:۱۷
دستفروشی تو معابر عمومی نباید باشه یه جاهای خاص که افراد خاص برن تهیه بشه بهتره (3601137) (alef-3)
 
سهراب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۱۲-۲۲ ۱۸:۴۱:۱۱
با سد معبر باید مقابله بشه ولی راه خوبش اینه که جاهای مشخصی رو تعیین کنند برای دستفروشی. برای کلیه دستفروش ها هم کارت شناسایی صادر بشه تا هویت این افراد مشخص باشه و دزدها و موادفروش ها از بین این ها جدا بشن. بعد با کسایی که قانون شکنی می کنند برخورد بشه. (3601152) (alef-11)
 
Germany
۱۳۹۴-۱۲-۲۲ ۱۸:۵۶:۰۲
در اهواز خیابان اصلی شهر به اشغال دستفروش ها در آمده و امنیت شهر رو مختل کرده اما شهرداری و پلیس عامدانه غایب هستند (3601184) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۱۲-۲۲ ۱۹:۳۱:۱۴
دست فروشی سر چهار راه ها و یا بساط پهن کردن معلول است علت را باید در اقتصاد فلج کشور جستوجو کرد. وقتی بیکاری بیداد می کند مردم باید یا دزدی کنند تا شکم خانواده خود را سیر کنند و یا دزدی. ولی آنها که دسفروشی می کنند انسانهای شریف هستند که باید برای گذران امورشان به آنها کمک کرد و نه با رفتارهای پلیسی آنها را نشانه گرفت. (3601275) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۱۲-۲۲ ۲۲:۲۲:۰۳
یه کارشناس میگفت بررسی کردیم دیدیم بعضی ازدستفروشای تهرانی ماهی ۳۰ میلیونم در ماه امددارن ٫شما کجایی ؟! (3601541) (alef-11)
 
Germany
۱۳۹۴-۱۲-۲۳ ۱۴:۰۹:۰۹
این 30 میلیون معلوم نیست درست باشه. بعدش هم همه شون که درآمد زیاد ندارن. (3602426) (alef-11)
 
جبرئیل اسدیان راد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۱۲-۲۲ ۲۰:۰۷:۵۱
برخورد سلبی با این دستفروشان محروم و مظلوم که گناهی جز فقر و نداری ندارند به هیچ وجه کار درست و اخلاقی و انسانی نیست . آه چقدر سخت است فقر و فلاکت . آه چقدر سخت است فقیر بودن و خانواده داشتن . آه چقدر سخت است نداشتن و دخترکی محروم و منتظر دستان پر پدر داشتن . آه زمانه چقدر بد شده . مسئولین باید تدبیری بیندیشند . این پبشنهاد بنده را می توانند بررسی کنند: در هر محله و خیابان و ... محلی برای دستفروشی معین کنند تا این عزیزان عموما محروم به نان درآوردن برای خانواده ی خود بپردازند. راه دیگر و شاید بهترین راه این است که دولت محترم برای این عزیزان شغل دائمی و شرافتمند دست و پا کند . اینها چه گناهی دارند جز نان در آوردن برای خانواده ی محروم و مظلوم خود آن هم در زیر آفتاب و باد و باران و سرما و گرما و گرد و خاک . آه چه مظلومانی در جامعه داریم و به جای این که حمایتشان کنیم طردشان می کنیم . خدایا فرجی ...... (3601349) (alef-11)
 
مصطفي
Germany
۱۳۹۴-۱۲-۲۲ ۲۰:۱۶:۱۹
مشكل معيشتي دستفروشان واقعا دردناكه ،،،، قبول

ولي مغازه داري كه سرقفلي داده و پول اب و برق و ...
بيمه و دارايي و هزار كوفت و زهر مار و...
ركود و بي پولي جامعه و ....
رو بدوش ميكشه
آوون هم حق داره ، كه شرائط برابر رقابتي در كسب داشته باشه

در ثاني حل مشكل معيشتي دستفروشان ، مگه بعهده شهرداري و مغازه داره؟؟؟؟!!!!!

چرا مسائل منطقي و رآه حلهاي منطقي در اين كشور ، با نگاه غلط رسانه ها
وتبليغات غلط انها ، بصورت احساسي بيان ميشه؟؟؟؟!!!!! (3601363) (alef-11)
 
Germany
۱۳۹۴-۱۲-۲۳ ۱۴:۱۰:۳۲
درسته که مغازه داران هم حق دارند اما در شرایط فعلی باید یک توازنی برقرار بشه نه مغازه داران خیلی ضرر کنند نه دستفروشان فقیر خیلی آسیب ببینند. به هرحال خیلی از مغازه داران وضعشون خوبه و با کمبود درآمد دچار مشکل جدی نمیشن. (3602429) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۱۲-۲۴ ۲۱:۲۵:۱۷
شما چرا سنگ مغازه داران و ... را به سینه می زنی ؟ پایین تر از مغازه داران دستفروشان هستند که محتاج نان شبشان می باشند . مجموعه حاکمیت از دولت و شهر داری گرفته تا سایر وزترتخانه ها و نهاد ها باید به فقرا برسند و در قدم اول اشتغال این قشر محروم را حل و فصل نمایند تا به قول جنابعالی مزاحم عده ای بلا نشین نشوند . (3604995) (alef-11)
 
قزوینی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۱۲-۲۲ ۲۱:۰۶:۱۴
تو شهرما که سبزه میدون تا بازار وکل خیام دستفروش بساطشونو تو پیاده رو ریختن واصلا بساطی شده نمیشه از پیاده رو رد شد و بایدبریم ازوسط خیابون ردشیم چون کل پیاده رو دستفروشا گرفتن . شهرداری هم اصلا رسیدگی نمیکنه اصلا .بااینکه خوده شهرداری همه هفت روزهفته تومحلها ی مختلف برای دستفروشا جاتعیین کرده برن اونجا کالاهاشونو بفروشن .
دخترمم میگه بعضیاشون انقدرپروهستن ٫ وقتی سرشون خلوته میشنن فقط دختراوزنایی که ازروبروشون رد میشن نگاه میکنن .
خداروشکرتهران شهردارش به فکرمردم هست بااینها مقابله میکنه
. البته یه جاهم تعیین کنه این بندگان خدا بعضیاشون واقعا ادم های نیازمندی هستن . ولی بعضیاشونم ادمهای پرویی هستن . من خودم میشناسم که باهمین دستفروشی ماهی چند میلیون درامدداره نه مالیات میده نه اب ونه برق الان هم خونه داره هم ماشین نوومدل بالا وهم حسابهای بانکی پرپول وهم زمین ! بهشم میگم اخه این چه وضعه یه مغازه تهیه کن توکه وضعت خوبه .میگه نه ٫ برای چی باید مالیات واجاره بدم .اینجوری درامدم از مغازه دارم بیشتره . اونوقت این داره یارانه هم میگیره. من کارمند یارانمو باحقوق یک ودویست قطع کردن ! (3601416) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۲۲ ۲۱:۱۶:۰۰
من با دستفروشی به هر نحوی مخالفم. (3601425) (alef-11)
 
Russian Federation
۱۳۹۴-۱۲-۲۲ ۲۱:۳۵:۱۸
دستفروشی شب عید هم بخشی از برنامه عید کشور شده و به این راحتی نمی شود صورت مسئله را پاک کرد. ضمن این که به هر حال دستفروشی کردن بهتر از گدایی و سربار بودن و یا دزدی است. راه چاره در این است که زمان دستفروشی قبل از عید کوتاه تر شود نه این که همه اسفند باشد. مثلا این رسم جا بیافتد که از بیستم به بعد زمان خریدهاست. نکته دوم هم این که دستفروشها در روزهای قبل از عید در جاهایی غیر از محل های خرید و بازار کسبه مستقر شوند. این روزها شهرداری دستفروشهای ولیعصر را به پارک دانشجو منتقل کرده است که دیگر بهانه ای هم برای کسبه محل باقی نمی ماند. (3601454) (alef-11)
 
محمد جواد
United States
۱۳۹۴-۱۲-۲۲ ۲۲:۱۵:۱۳
دستفروشی جالب نیست ولی بشدت مخالف برخورد بعضا وحشیانه ماموران شهرداری هستم. بهتر است اینکار به پلیس سپرده شود نه افرادی که چهره چاقو خورده بعضی شان نشان از سابقه درخشانشان دارد (3601529) (alef-11)
 
راه
Romania
۱۳۹۴-۱۲-۲۲ ۲۳:۳۵:۰۹
اولا" در این اوضاع غمبار و اسفناک و بحرانی رکود و گرانی و بیکاری این حد اقل حقوق زحمتکشان و محرومان است . ثانیا" در سایه تدبیر تدبیریان و اعتدال اعتدالیون و راستگویی راستگویان ، این روزها و روزهای دیگر ، اغلب مغازه دارها نیز ترجیح میدهند از طریق دستفروشی اجناس خود را عرضه نمایند . آیا عالیجنابان خبر دارند که بر سر سفره ی مردم چه خبر است ؟؟ (3601661) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۱۲-۲۲ ۲۳:۴۵:۰۲
درود به شرفشون که برای یکقران دوزار سودشون از صبح تا شام سرپا کنار خیابون سرپا هستن
دزدی نمیکنن
دست تو جیب مردم نمی کنن
درسته چهره شهر بهم میریزه ولی این دیگه از عدم توانایی شهرداری است (3601676) (alef-11)
 
Kazakstan
۱۳۹۴-۱۲-۲۲ ۲۳:۵۸:۴۳
من رفته بودم پاریس اونجا خرید از دست فروشان رو بد میدانستند می‌گفتند چون اینها مالیات نمیدهند درآمدشان درست نیست (3601699) (alef-11)
 
سرو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۱۲-۲۳ ۱۲:۰۶:۱۳
این جا فرانسه نیست.مقایسه جالبی نبود. (3602264) (alef-11)
 
پرتو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۱۲-۲۳ ۱۲:۰۷:۰۶
نه که در ایران همه مالیات میدن. (3602266) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۱۲-۲۳ ۰۰:۰۸:۴۸
بازار هیچگاه مالیات واقعی اش را نداده بلکه همان میزان اندک را هم سعی می کند ندهد ولی در عوض سال به سال بر درآمد میلیاردی شان می افزایند.اگر قرار باشد مالیات ندهند بهتر است جلوی دستفروشان را نگیریم. (3601715) (alef-11)
 
حسین س
Russian Federation
۱۳۹۴-۱۲-۲۳ ۰۱:۴۷:۱۰
دست فروشی شغل نیست اما ازبــــیکاری بهتراست برخورد حذفی وفیزیکی با دست فروشان نباید افراطی وغیر انسانی باشد به هرحال غالب این افراد بیکار و دغدعه معیشتی دارند که حاکـمیت مسوول رســــــیدگی به حال وروز این افراد است ضــــمن اینکه برخورد فیزیکی وغیر عقـــلانی با دست فروشی که معضل اجتماعی محــسوب می شود در دوره احـــمدی نژاد صورت گرفت که نتیجه اش منجر به افزایش امارجرایم ازجمله سرقت و بی رونقی کاروکاسبی شد (3601851) (alef-11)
 
United States
۱۳۹۴-۱۲-۲۳ ۰۷:۰۴:۵۵
ایکاش همه را جمع بکنید و اینکارتان ادامه داشته باشه نه اینکه برای ثه روز صرفا واسه اینکه یه کاری کرده باشین. جریمه سنگین، زندانی کردن انها بازدارنده خواهد بود . یادمان باشه با ترحم و رحم بر ادم بی قانون و تنبل و بی نظم و.ترتیب، هیچ وقت مثل المان و سوییس نخواهیم شد. (3601937) (alef-11)
 
مانا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۱۲-۲۳ ۱۲:۰۸:۵۳
مثل سوئیس و المان بودن را از جمع کردن دستفروش ها شروع نمیکنند . (3602268) (alef-11)
 
رضا
Russian Federation
۱۳۹۴-۱۲-۲۳ ۰۸:۱۰:۲۲
بهترین راهکار اختصاص فضایی مناسب به این کار است. در بیشتر کشور ها، حداقل در روز های خاص، فضایی را در اختیار دستفروشان می گذارند تا حتی با عرضه اجناس دوم ارتزاق کنند.
جالب آن که عده ای که حتی نیاز مالی ندارند اما اشیایی اضافه دارند در این بازار ها شرکت می کنند تا با عرضه وسایل و اشیای دست دوم به قیمت ارزان، به چرخاندن چرخ زندگی دیگران کمک کنند. (3601988) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۱۲-۲۳ ۰۹:۱۲:۵۷
اگر توان ایجاد اشتغالبرای مردم را نداریم نباید جلو امرا معاش آنان را بگیریم (3602035) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۱۲-۲۳ ۰۹:۲۳:۱۹
ماليات از مغازه دار كمتر بگيريد دستفروشي را آزاد كنيد (3602047) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۱۲-۲۳ ۰۹:۵۲:۳۵
من هر سال بیشتر خریدم را از دستفروشها می کردم .ولی امسال دستفروشها که نبودند (روزها)خرید چندانی نکردم . یعنی ان کسی که از دستفروش خرید می کند به هر حال بعید است با این قیمتها از مغازه خرید کند.پس مغازه دارها بخیل نباشند. (3602085) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۱۲-۲۳ ۱۳:۳۰:۳۷
شما هر جای از نقاط دنیا بروید با دستفروش مواجه میشوید. مگر سال گذشته پلیس امریکا یک دست فروش را به قتل نرساند که منشأ شورش سراسری علیه دولت امریکا شد؟ حتی در شهرهای توریستی پاریس و رم ایتالیا هم به وفور هستند.
منتها دولتها اینها را باید با کمترین بروکراسی اداری سازماندهی کند تا بازار این طیف افراد با مشتریان خاص فعال شود. در شهرهای شمالی و خوزستان از این دست فروشها به فراوانی است و تازه استقبال هم میشود و زیبایی و جلوه خوبی هم دارند. ضمن اینکه اعلب این دست فروشان خود صاحب دکه و مغازه و تولیدی هستند نه ولگرد و قاچاقچی و ...
بهتر است مغازه دارها بخصوص بوتیکی ها راه انصاف برند و خودشان هم به رقابت بپردازند نه حسادت بورزند. ضمن اینکه سازمان مالی و مالیات هم برای کاهش تنشها میتواند برای این رقابت به کسبه ها تخفیف قایل شود تا دشمنی و رذایل خودخواهی بین کسبه کمتر شود. چون ریشه اصلی این دگیری ها بی انصافی سازمانهای مالیاتی و عوارض شهرداری هستند که محرک رفتار منفی میشود. (3602365) (alef-11)
 
خانچرلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۱۲-۲۳ ۱۷:۵۲:۵۲
با توجه به مطالب فراوان دوستان عزیز همه قابل درک است ولی قابل اجرا نیست چرا ؟
چون نه دولت و نه شهرداری توان مقابله با این لشگر بیکاری که محصول چندین دولت که با مدیریت آزمون خطا شهر را اداره کردند و نتیجه و محصول چندین دولت سازندگی واصطلاحات ودولت مهر وبا انباشت معضلات اقتصادی و اجتماعی فرهنگی که یه حد بحران رسیده و قابل حل نیست مگر با عزم ملی وهمدلی روشنفکران استادان دانشگاه و اقتصاددانان دلسوز و حاکمیت عاقل وبا تدبیر و سالها کار و تلاش به ثمر خواهد رسید (3602765) (alef-11)
 
محمد
Russian Federation
۱۳۹۴-۱۲-۲۳ ۱۹:۳۲:۱۱
وقتی قیمت یک کالایی رو مغازه دارهای محترم 3 برابر دستفروش ها میگن..معلومه همه از دستفروش ها میخرن..به شخصه خودم یه کفش خریدم از دستفروش 50 تومن تو مغازه 120 زده بودن (3602873) (alef-11)
 
برزو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۱۲-۲۴ ۱۲:۲۲:۱۵
با دستفروشی تو پیاده رو مخالفم یه جایی واسشون تهیه کنند و یه زمان مشخصی هم بساط کنند مثلا فقط بیست روز اخر اسفند و بقیه ی سال هم هر زوز تو یه منطقه
دستفروشی تو مترو و ... هم کلا برچیده بشه.
این واسه کوتاه مدت
اما واسه بلند مدت باید شغل ایجاد کنند تولید رو زیاد کنند تا دستفروشی به مرور کمرنگتر بشه. (3604059) (alef-11)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۱۲-۲۴ ۱۳:۰۵:۲۵
علت اصلی خرید مردم از دست فروشان ارزانی کالاهای ارائه شده توسط این افراد می باشد خود من شخصا برای تهیه کتاب به میدان انقلاب مراجعه کردم و کتابهای لازم را با یک سوم قیمت مغازه دارها از دست فروشان خریدم همچنین پوشاک و سایر لوازم شخصی را اکثرا با قیمتی بسیار پایین تر از مغازه دارها می خرم (3604159) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۱۲-۲۴ ۱۶:۲۵:۵۰
من از دستفروشان حمایت می کنم اما به نظر من مشکل دستفروشی چند جنبه داره:

سد معبر به ویژه در جاهای پر رفت آمد:

راه حل: مشخص کردن محلهای خاص برای دستفروشان و جابجا کردن این افراد (نه کلا جمع کردن بساطشان)


مشکل برای کسب درآمد مغازه داران:

راه حل: جابجا کردن این افراد به جاهایی که مغازه دار زیادی نیست، اما اینکه فکر کنیم فقط مغازه دارها حق دارند کالا بفروشند غلط است، به هر حال مغازه فروش هم ضرر می کنه اما دستفروش هم باید بتونی درآمدی کسب کنه. (3604606) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۱۲-۲۵ ۱۷:۰۹:۳۳
شما بهش کار بدین اون دسفروشی نمی کنه. (3606107) (alef-11)
 
زائری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۱۲-۲۶ ۱۰:۳۳:۲۸
بسمه تعالی
اگر به دست فروشی توجه نشد می روند مواد مخدر فروشی می کنند قبلا که دست فروشی زیاد بود کسی مواد فروشی کمتر اجام می داد وبایستی کد دار کنند دست فروشهارا واز انها مالیات و عوارض دریافت کنن (3606963) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.