توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 440186
راههای کارآفرین شدن در دانشگاه چیست؟
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۳
دانشگاه می‌تواند زمینه‌ساز تربیت کارآفرینان موفق باشد و دانشجویان می‌توانند با انجام اقداماتی این روحیه را در خود پرورش دهند.

به گزارش ایسنا به نقل از هافینگتون پست، در دیدگاه عوام دانشگاه بهترین مکان برای پرورش توانایی‌های فردی در جهت استخدام است اما هدف اصلی دانشگاهها باید تربیت کارآفرینانی باشد که خودشان دیگران را استخدام می‌کنند.

در این بین، دانشجویان نیز باید برای تبدیل شدن به کارآفرینانی موفق، تلاش کنند. پایگاه هافینگتون پست راهکارهایی برای این موضوع ارائه کرده است که در ادامه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

1- به مطالعه و دانش تئوری اکتفا نکنید

وقتی وارد دانشگاه می‌شوید فرصت‌ها و منابعی در اختیار شما قرار می‌گیرد که با آنها می‌توانید آینده خود را بسازید و نباید به راحتی آنها را از دست بدهید.

این موضوع را در نظر داشته باشید که برای کارآفرینی دانستن اصول اولیه امور مالی و حسابداری ابدا کافی نیست و شما باید افراد و روحیات آنها را به خوبی بشناسید و به همین دلیل شاید باید در علوم انسانی نیز سررشته داشته باشید.

برای تبدیل شدن به یک مدیر موفق، صرفا مطالعه کتاب‌های مربوط به مدیریت کسب‌وکار کافی نیست و این صرفا قدم اول شماست.

2- ارتباط موثر را بیاموزید

توانایی شما در ارائه کردن درست قابلیت‌ها و توانایی‌هایتان و ایجاد ارتباط موثر با افراد شاه‌کلید موفقیت شما محسوب می‌شود. شما در طول دوران فعالیت‌تان با افراد زیادی به صورت خصوصی و عمومی ملاقات خواهید داشت و در صورتی که توانایی برقراری ارتباط با افراد را نداشته باشید آینده خوبی در انتظار کسب‌وکارتان نخواهد بود. این موضوع را فراموش نکنید که گسترش کسب‌وکارتان به توانایی شما در این زمینه برمی‌گردد.

3- همه جا به دنبال یادگیری باشید

در دوران دانشگاه، بخش زیادی از مواردی که یاد می‌گیرید در خارج کلاس به شما آموزش داده می‌شود. از آزمایشگاه‌ها، امکانات جانبی، پروژه‌های اساتید و فرصت‌های مطالعاتی حداکثر استفاده را ببرید تا بتوانید تجربه کار عملی نیز داشته باشید. این فضاها به شما دید خوبی در رابطه با دنیای واقعی می‌دهند پس به هیچ عنوان از درگیر کار عملی شدن نترسید.
 
کلمات کلیدی : کارآفرینی + دانشگاه
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.