نظر منتشر شده
۹۸
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 225284
ضد تبلیغ تلویزیون و دولت در انصراف از یارانه ها
رضا مدنی، 17 اردیبهشت 1393
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۰۸
ثبت نام از متقاضیان دریافت یارانه نقدی هفته گذشته به اتمام رسید و بنا بر اعلام محمد باقر نوبخت سخنگوی هیئت دولت، حدود ۷۲ میلیون ایرانی خود را واجد شرایط دریافت یارانه ۴۵۵۰۰ تومانی اعلام کردند و این یعنی دولت با توجه به تبلیغاتی که انجام داد، تنها حدود سه درصد بودند که حاضر به انصراف از یارانه خود به نفع دولت شدند.

اما موضوعی که بسیاری در این مدت به آن پرداختند این بود که چرا مردم علی رغم تشکیل کمپین «نه به یارانه» و فراخوان های مختلف و متعددی که از سوی تمامی نهادهای حاکمیتی مبنی بر نگرفتن یارانه تشکیل شد واکنش عملی و مثبتی نشان ندادند؟

عده ای علت اعتماد از دست رفته ی مردم به دولت در سال های گذشته را عامل می دانستند و برخی دیگر آن را واکنش منفی مردم به اولین خواسته رسمی دولت یازدهم از مردم عنوان کردند. به زعم آنها، انصراف از یارانه نقدی تبدیل به رفراندومی برای سنجش اعتماد عمومی به دولت شده بود و بسیاری تلاش بر این داشتند تا شکست «نه به یارانه» را متوجه دولت کنند.

اما با نگاهی عمیق تر به این اتفاق می توان به این نتیجه رسید که اگر عدم انصراف مردم از دریافت یارانه به معنای «نه» تلقی شود، این «نه» به تمامی آن نهادها بازمی گردد.

دولت به عنوان مجری اجرای این طرح، به طور واضح نتوانسته بود برنامه ای مشخص برای هزینه آزاد شده از منابع هدفمندی ارائه دهد. مردم با خود فکر می‌کردند اگر از گرفتن یارانه صرف‌نظر کنند، قرار است این پول ها در کجا و صرف چه هزینه هایی شود. به عبارت دیگر در این مرحله دولت تنها به تبلیغات رسانه ای متوسل شده بود و برای مردم روشن نشده بود که در صورت انصراف، این پول‌ها چگونه، با چه ضمانتی و در کجا هزینه خواهد شد.

بسیاری از مردم- حتی طرفداران این دولت- در مقابل سیاست های اعلام شده در برزخ انتخاب قرار داشتند. آنها با نگاهی به گذشته و کاهش قدرت خرید خود در سه سال اخیر و گرانی های احتمالی که در آینده قرار است رخ بدهد و تعمیم آن به دولت کنونی از خود بی اعتمادی نشان می دادند. از سوی دیگر تمامی افرادی که به فکر منافع ملی در این زمینه بودند نیاز به اطلاعات بیشتری برای سیاست های اقتصادی جدید دولت داشتند.

این شکست منحصر به دولت نبوده و به نهادهای نظارتی نیز برمی گردد. در نظر آنها قوه قضائیه نتوانسته بود در اذهان عمومی به طور مشخص یک عدالت قضایی در برخورد با ویژه خواران برقرار کند که اعتماد همه مردم را جلب نماید. بسیاری از مردم معتقد بودند اگر قوه قضائیه توانسته بود دست بسیاری از اختلاس کنندگان و کسانی که بدهکاری های بزرگ مالی به بانکها دارند را کوتاه کند، فارغ از دستاورد مالی آن اعتماد عمومی را افزایش می داد.

همچنین نقد آنها به عملکرد کلیت نمایندگان مجلس نیز بوده که نتوانسته‌اند برنامه و قانون مناسبی را در زمینه های اقتصادی تدوین کنند که بتوانند نظارت کافی و مناسب بر آن داشته باشند. به نظر بسیاری از مردم، کارکرد مجلس پرداختن بیش از حد به حاشیه های سیاسی به جای پرداختن به مسائل معیشتی مردم بوده است.

اما در زمینه تبلیغات شاید بیشترین ایرادات به صدا وسیما و تکیه دولت به آن باشد.

افراط صدا وسیما –خواسته شده از سوی دولت و یا به طور مستقیم- در زمینه تبلیغات انصراف از یارانه به حدی شد که کارشناسان حوزه ارتباطات از آن به عنوان ضد تبلیغ یاد کردند. به نظر آنان پرداختن بیش از حد به موضوعی که ذائقه عمومی به هر دلیلی قادر به بلع و هضم آن نیست به ضد تبلیغ تبدیل می‌شود و واکنش مردم از نظر روانی برعکس خواهد شد.

به نظر می رسد البته دولت از این مهم که مردم به لج برخورد با رویکرد و خواست صدا و سیما حتما ثبت نام خواهند کردغافل شده بود. موضوعی که به عقیده برخی برنامه ریزی عمدی صدا و سیما برای ثبت نام حداکثری مردم با استفاده از این حربه عنوان شده بود که زیاده روی و اصرار در تبلیغات تزریقی و به کارگیری شیوه های نادرست تبلیغی از سوی صدا و سیما به این تفکر دامن زد.

از سوی دیگر، هشدارهای تهدیدگونه دولت برای آنها که انصراف نمی‌دهند، باعث شد عملا بسیاری از مخالفان خود را در مواجه با خود ببیند. طرح موضوعاتی مانند تهدید دریافت‌کنندگان یارانه به سخت‌تر شدن شرایط دریافت انواع وام بانکی، تهدید به سرک‌کشیدن و بازرسی حساب های بانکی و البته ارایه مشوق‌های ضعیف، هرگز نتوانست مردم را مجاب به عدم دریافت یارانه کند.

تبلیغ حذف گروه های پردرآمد جامعه، مانند وزرا و نمایندگان و.... برای نگرفتن یارانه نقدی نیز اثر معکوس در اذهان افکار عمومی داشت و این علامت سوال در ذهن مردم عادی شکل گرفت که یعنی اینها تا الان داشتند یارانه میگرفتند و به تازگی از گرفتن یارانه نقدی انصراف دادند، پس ما چرا انصراف دهیم؟

موضوعی که الان اتفاق افتاده این است که حالا دولت با جمعیتی ۷۲ میلیونی خواهان دریافت یارانه رو به روست. اینکه آیا می تواند و اساسا در قانون به او چنین اجازه ای را داده است که به تمامی آنها ۴۵۵۰۰ تومان ماهانه را بدهد یا خیر، موضوعی است که این یادداشت محل پرداخت به آن نیست.

شاید تمامی عللی که در بالا به نوعی به آنها اشاره شد، ناشی از این بودند که شاخص سرمایه اجتماعی در ایران از سوی مردم حداقل در زمینه های اقتصادی برای تمامی نهادهای حاکمیتی بسیار ضعیف شده است. شاخصی که درصورت بالا بودن آن به طور حتم، بسیاری از مردم از گرفتن یارانه نقدی منصرف می شدند.
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۶ ۰۹:۱۸:۰۵
نمی‌دانیم اطلاعات قیمت‌های بازار را چه کسی و چگونه به آقای روحانی ریاست محترم جمهوری می‌دهند که ایشان صحبت از مهار تورم و گرانی می‌کند درحالی که واقعیت زندگی مردم چیز دیگری را نشان می‌دهد. شوکی که اخیراً به قیمت‌های بازار وارد شده آرامش برای کسی باقی نگذاشته است. (2128010) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۷ ۰۸:۳۰:۳۵
آفرین به این نظر که گم شده است در میان انبوه نظرات و خبرها

من هم اعتقاد دارم تیم اقتصادی گزارشات نادرست به مقامات کلیدی دولت می دهند. نمونه آن را در بازار اجناس و کالاها و وضعیت بورس اوراق بهادار و نیز خودرو شاهدیم.
اعتبار مدیران ارشد علی الخصوص شخص رئیس جمهور با استناد به گزارشات نه چندان ضحیح مخبرین اقتصادی، به این وسیله مخدوش می شود. (2130695) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۷ ۰۹:۱۴:۰۸
اگر آقای روحانی مثل سایر مردم خودشان برای خرید منزل اقدام می‌کردند متوجه آمار و ارقام واقعی بازار و اقتصاد کشور می‌شدند نه اینکه از پشت تلویزیون گزارش اتوکشیده تحویل مردم کوچه و بازار بدهند. (2130759) (alef-10)
 
فرناز
۱۳۹۳-۰۲-۱۷ ۱۲:۲۴:۵۸
دقيقا" همين طوره. ايشالا كه آقاي روحاني به داستان اون آقا كه مي گفت
سيب زميني محله ما خيلي ارزونه گرفتار نشه. (2131259) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۲-۱۷ ۱۵:۵۹:۳۵
مردم به خیلی چیزها نه گفتند مثل افزایش جمعیت. (2131789) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۷ ۰۹:۳۷:۰۵
دوست عزیز بنده که شک دارم خود رئیس جمهور از این گرانی ها بی خبر باشند.

اگر حرف شما صحیح باشد، ایشان که نمی توانند تیم دور و بر خودشان را مدیریت کنند چطور می خواهند کشور را مدیریت کنند؟؟؟؟ (2130792) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۷ ۰۹:۵۲:۰۷
من اشتباه + دادم
ریس جمهور محترم خودش در جریان کار و گزارشات وزراش هست ولی احتمالا واقع امر جامعه رو نوعی سیاه نمایی و افراطی گران از طرف منتقدین بیسواد میدونه برا همین هم رسیدگی نمیکنه (2130818) (alef-10)
 
آریابان
۱۳۹۳-۰۲-۱۷ ۱۱:۳۰:۳۲
حالا دیگه کار از کار گذشته و دولت فقط باید برای ترمیم احساس اونهائی که صداقت و بالاتر از آن جوانمردی رو پیشه کردند و تحت هر شرایطی از دریافت یارانه انصراف دادند ، پا پیش بذاره و با ارادۀ سیاسی و اقتصادی لازم به رو کردن دست "دروغگویان" ، بپردازه ؛
چون متأسفانه ترفند ها ، برنامه ها ، جمله پردازی ها وسخنان "مسحور" کنندۀ دولت ، از میزان " سحر " و افسون لازم برخوردار نبود و افشای آمار 10 میلیون "ثروتمند" ، تهدید به جریمۀ 3 برابری و..... ، کارساز نیفتاد و بیش از 40 درصد جامعۀ آماری ، میزان درآمد ماهانۀ خودشون رو زیر 600 هزار تومان اعلام کردند و بدتراز آن بلافاصله پس از سپری شدن مهلت الحاقی و ارفاقی 48 ساعته ، از زبان معاون محترم اول ، اعلام شد که نه تنها به همۀ ثبت نام کنندگان (از جمله 10 میلیون ثروتمند ها ، خیل 40 درصدی!!!! دارای درآمد زیر 600 هزاری و....) یارانه خواهد داد، در ادامه هم با کاستن از میزان سود سپرده ها ، شماری از افراد متعلق به طبقۀ متوسط جامعه که بخشی از درآمدهای ماهانه شون از سود بانکی تأمین می شد ، جیب خود را با کاهش درآمد روبرو دیدند ؛
دولت باید استراتژی " بارقۀ امید برای راستگویان و تنبیه برای دروغگویان" را به مرحلۀ اجرا در بیاره ، زیرا بعد از اینهم ، باز هم سر و کارش با هر دوی این بخش-بندی جامعه ، خواهد افتاد ؛
آخه بدیش اینه که : دزد نگرفته ، پادشاهه!!!!!؛ (2131105) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۷ ۰۹:۵۴:۴۶
متاسفانه شما فرق بین ارزونی . کاهش تورم را متوجه نشدید. در سال گذشته شاهد رشد روزانه و حتی ساعتی بعضی از اجناس بودیم ، الان این رشد شده ماهانه ! این یعنی کاهش تورم. که متاسفانه مردم ما فکر می کنند کاهش تورم یعنی کاهش قیمت ها.
جلو گیری از رشد و افزایش تورم مرحله ی اول از احیای سیستم اقتصادیست. یعد از ان افزایش دستمزد ها و سپس افزایش رفاه نسبی مردم. که این قضایا در یکی دو سال اتفاق نخواهد افتاد. ولی امید وارم که اقای روحانی با برنامه ریزی درست موقث به این کار بشوند. باید مردم تاوان ندانم کاری مجلس در 8 سال اخیر را امروز با مشکلاتی که دارند پس بدهند. (2130822) (alef-10)
 
جلیل
۱۳۹۳-۰۲-۱۷ ۱۲:۰۳:۴۵
به نظر من شما هم چیزی از اقتصاد سر در نمی آوردی اولا مطلقا جلوی رشد قیمتها گرفته نشده قیمت خودرو لوازم خانگی با شیب تند در حال افزایش هست در ثانی کاهش نرخ رشد تورم دلیل بر قوی بودن این دولت نیست قیمتها به صورت حبابی افزایش یافته بود و قدرت خرید کاهش داشته طبیعی هست که پس از گذشت زمانی حباب قیمتها از بین خواهد رفت و این هیچ ربطی به موفقیت دولت ندارد (2131211) (alef-13)
 
م ح ش ی
۱۳۹۳-۰۲-۱۷ ۲۲:۴۰:۵۱
جلیل خان اینکه فرمودی قیمتها در سال 91 حبابی بالا رفته بود حرف حقیست اما بی انصافیه که اگه این دولت سنجیده عمل نمیکرد دلار به مرز 10000 هم میرسید و ما امروز شاهد گرانیه های بی حد و حصر بودیم اما متأسفانه وزیر اقتصاد با مصاحبه نا بجا و تصمیم شورای پولی کشور در خصوص کسر کردن سود سپردها و خبر سرک کشیدن در حسابهای مردم و اقزایش حاملهای انرژی موج جدید گرانی را راه انداخت مسئولین کشور اقتصاد را با دستور میخواهند حل کنند که نشدنی است (2132685) (alef-13)
 
مقداد
۱۳۹۳-۰۲-۱۷ ۱۳:۰۳:۳۴
کاملا موافقم.اگرچه تحمل این وضع برای ما قشر حقوق بگیر خیلی خیلی سخت شده (2131335) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۷ ۱۳:۲۵:۰۸
لطفا" کمتر از دروس تئوری دانشگاهیتان بیان فرمایید.

شما یا دستتان در جیبتان نیست و خرج شما را پدرتان می پردازد و یا اینکه آنقدر پولدارید که معنی گرانی و فقر و گشنگی را نمی دانید. (2131367) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۷ ۱۶:۳۸:۱۴
پاسخ به (2130822) (alef-10

کاهش رشد تورم یعنی چه و در چه مواردی به ان اشاره کرده اید؟
این لفظی است که دستگاه اقتصادی آنرا اعلام می کند. مثل دولت قبل که بنابر اعلام دستگاه اقتصادیش نه فساد داشتیم نه حباب قیمتی و نه تورم

مهم آنست که جنابعالی کالاهای اساسی (نه سبد منتخب تعیین تورم که سیستم تعیین کرده) را در نظر بگیرید.
کافیست همسن سوخت و حاملهای انرژی را ببینید که مادر صمنایع و خدمات و کالاها هستند.
در کدام دولت 75% رشد نرخ سوخت کاهش رشد تورم اطلاق می شود؟
برای من جای تعجب است که اقتصاددان صاحب مقام هم سکوت می کنند. (2131885) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۷ ۱۷:۲۷:۴۹
شما هر کالایی دوست داری در نظر بگیر!
برنج از 2500 شد 8000 تومان ! حالا از 8000 بشود 9000 تومان می شود کاهش تورم ! مرع از 2300 شد 7000 تومان حالا از 7000 به 8000 تومان می شود کاهش تورم ! اگر مرغ از 7000 می شد 210000 تومان تورم به همان صورت قبلی بود و کاهش نیافته بود.

اگر اینطور بود با افزایش قیمت بنزین از 100 به 400 افزایش 400% باید شاهد تورم 400 درصدی بودیم ولی نهایت 100-200% مشاهده شد.

اقتصاد دان هم حرف نمی زنند معلوم است چون در این 8 سال .... (2131999) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۷ ۰۹:۵۶:۱۴
مسیله یارانه بدون بحث در باره ملی یا دولتی بودن نفت قابل حل است اول این را روشن کنید بعد بقیه (2130831) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۷ ۰۸:۳۲:۲۸
آقای رئیس‌جمهور اقتصاد اصلا به مردم فشار وارد نمی‌کند و کلید تدبیر و امید شما تمام قفل‌ها را باز کرده است چرا که! تاکسی‌ها و آژانس‌ها هر قیمتی که بگویند مسافر باید پرداخت کند، صاحب‌خانه هر چه بگوید مستاجر باید اطاعت کند،‌ پول قبض هر چه آمد باید پرداخت شود و... یک بازنشسته آموزش و پرورش با این مشکلات چگونه دست و پنجه نرم کند. کلاه مردم را که نمی‌توان برداشت آن هم پس از یک عمر زندگی با خداشناسی. شما بفرمایید ما چه کنیم؟ (2130699) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۷ ۰۹:۲۳:۴۲
خوش ب حالت که میتونی با تاکسی واژانس مسافرت کنی معلومه زیاد هم لنگ اون45 تومن نیستیمن سالهاست با واحد و مترو مسافرت میکنم با افکار هموطنانی مثل شما بود که احمدی نژاد بد بختمون گرد اگر بدت نیاد شما هم در خرابکاریهای احمدی نژاد شریکین چشممون دنبال 45 تومن بود با اینکه میدونستیم 10 برابرشو باید با گرانی پس بدیم مشکل ما همون سرانه مطالعه و اگاهیست (2130768) (alef-10)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۲-۱۷ ۰۸:۳۲:۳۷
واقعیت داستان عدم تمایل به انصراف اکثریت مردم را باید ناشی از رفتار و سیاست دولت دانست. چرا که دولت بر اساس قانون موظف بود تا سطح درآمدی مشخصی را تعیین نماید تا براساس آن افراد میزان نیازمندی و یا عدم نیازمندی خود را تشخیص می دادند متاسفانه بدنه کارشناسی و تصمیم گیر با بی تدبیری و سیاست ورزی از اعلام سطح درآمد برای مشمولین یارانه خودداری نمود. و شاید در هر جای دنیا چنین فرآیندی انجام می شد نتیجه یکسانی یعنی تمایل اکثریت افراد به دریافت یارانه حاصل می شد.
نتیجه این فرآیند ثبت نام که توام با بی صداقتی بود چیزی جز هدر رفتن وقت ، انرژی و سرمایه کشور نبود. (2130701) (alef-10)
 
سلیمپور
۱۳۹۳-۰۲-۱۷ ۰۸:۵۷:۱۱
این اطلاعات ماورای رویایی به احتمال زیاد از همون سازمانی است که دولت قبلی هم از آمار قشنگ و امیدوار کننده اش مدام بهره میبرد. (2130735) (alef-10)
 
جواد
۱۳۹۳-۰۲-۱۷ ۰۹:۰۲:۱۳
مردم به یارانه نه گفتند چون نمیخواهند در بازسازی سوریه سهیم باشند . (2130741) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۷ ۰۹:۱۵:۴۵
میشه از اب گل الود ماهی نگیری این وسط (2130762) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۷ ۰۹:۵۵:۰۲
چه ربطی داره به سوریه
مردم به یارانه نه گفتن چون نسبت به سیاستهای اقتصادی دولت روحانی به شدت بی اعتمادن (2130824) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۷ ۱۵:۴۳:۰۳
مگه به سیاستهای احمدی نژاد اعتماد داشتن ؟ (2131752) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۸ ۲۲:۱۹:۱۵
مردم با گرفتن یارانه فقط گفتن پول نفت حق مسلم ماست ترو خدا دعواهای سیاسی روحانی احمدی نژاد یا اختلاف با قوه قضاییه را به این جا نکشانید وبگذارید مردم یارانه شان را بگیرند همین امروز قبض برق وگاز مون اومد همین دو تا از یارانه مون بیشتر بود ول کنید دعوای سیاسی ما حقمون رو می خواهیم نفت که مال دولت نیست (2134716) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۷ ۰۹:۴۳:۳۶
رئيس جمهور منزلش در «نياوران» است، اما از مغازه‌هاي «محله نارمك» خريد مي‌كند! (2130802) (alef-10)
 
حمید صحرایی
۱۳۹۳-۰۲-۱۷ ۰۹:۴۶:۲۸
بنده مشکل را در دولت یازدهم نمیبینم. بی اعتمادی، زخم کهنه ایی است که به مرور در سی سال گذشته بروز کرده.ملتی که با یک فرمان به جبهه ها هجوم بردند و از دادن جان خود نیز دریغ نکردند،امروزه به اندازه45500 تومان به نظام اعتماد ندارند. چرا که ظرف مدت 30سال گذشته پیوسته این مردم بودند که باید فداکاری و گذشت نشان میدادند. اقایان و فرزندانشان سخت مشغول بخور بخور بودند. این مسئله ایی است که مردم به خوبی میدانند و نیاز به گفتن از طرف قوه قضایی نیست. هنوز هم فرزندانشان مشغول گاز زدن به پیکر نیمه جان اقتصاد کشورند و اصلا مبارزه با فسادی در کار نیست.دولت فقط اجرا کننده قانون است. دولت هفتم،هشتم،نهم،دهم و یازدهم فقط اجرا کننده قانون هستند و سلایق اجرایشان تفاوت میکند.فقط احمدی نزاد سعی کرد در دولت نهم سیستم مافیای قدرت را به هم بریزد که متاسفانه دارای درایت و مدیریت کافی نبود و منجر به ویرانی بیشتر از قبل اقتصاد شد. حمایت هاشمی هم در88 از موسوی،نه به جهت دلسوزی برای مردم بلکه به منظور کنار زدن احمدی نزاد و حفظ و تداوم مافیای قدرت بوده است. (2130806) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۷ ۰۹:۵۴:۵۸
من ماندم چطئر قانون مصوب مجلس می تواند اصل 45 قانون اساسی را لغو کند
نفت ثروت عممومی است پس در آمد نفت حق مسلم ماست (2130823) (alef-10)
 
حميد
۱۳۹۳-۰۲-۱۷ ۱۰:۵۱:۲۰
اطلاعات را هر کس ميدهد قيمت ارز در بازار آزاد که مشخص است.چرا در دو ماه 10 درصد افزايش يافته؟
دولت موقعي که ميخواهد به خودروسازان وام 1000 ميليارد توماني بدهد و ارز مبادله اي و بعد هم ايشان خودرو را 2 تا 5 ميليون تومان گران کنند ديگر نبايد از من انتظار داشته باشد يارانه ام را به ايشان بدهم.
البته من طرفدار دولت هستم همانگونه که ايشان طرفدار من هستند و آقاي طيب نيا در سخنان خود ميفرمايند:"گراني خودرو را تاييد نميکنيم" بنده هم در حرف انصراف از يارانه را تاييد ميکنم ولي عملا انصراف نميدهم. (2130994) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۷ ۱۳:۲۷:۰۷
مطمئن باشین اگه آقای روحانی افسار تورم رو نمیکشید مطمئن باشید به خاطر مسائلی که خودتان بهتر در جریان هستید قیمتها سیار بالاتر از این حرفها می شد... بسیار بالاتر... (2131371) (alef-13)
 
م ش
۱۳۹۳-۰۲-۱۷ ۱۵:۱۵:۰۰
دوست عزیز ساده بگم وقتی آقای رئس جمهور میگه تورم 40%میرسانیم به 25% یعنی وضع موجود (قیمتهای امروز) + 25% افزایش یعنی کالای 10 هزارتوانی 12 هزار و 500 تومان پس ارزونی بی ارزونی (2131670) (alef-13)
 
مح ش ی
۱۳۹۳-۰۲-۱۷ ۱۵:۳۶:۲۰
آقای عزیز مردم در تگنای اقتصادیند ماهی تا وقتی در دریا ست نمی داند در خشکی چه میگذرد شما هم اگه درآمدتان A ریال باشد و هزینه اتان A+B+C+D باشد انتقاد نمی کنی چرا مردم برای یارانه ثبت نام کرده اند من خانواده ای را می شناسم 3/5 میلیون حقوق میگیر 4 فرزند دانشجو آزاد داره پایان ماه 8 در گرون 9 است تو را به خدا اینقدر به مردم انگ نزنید به نظر شما اگه ثبت نام هم اعتراض به بی اعتمادی مردم به دولت بوده مربوط به این دولت نیست چرا که از عمر این دولت هنوز 9 ماه میگذرد اعترض به تفکر دولتمردانی بوده که مثل شما که قضاوتان اشباهه تصمیمات آنها اشتباه بوده اکثر مردم مشکل اقتصادی دارندو به نظر شما مردم باید بخور و نمیر زندگی کنند نباید به تفریحات فرزندانش نیز توجه داشته باشند همی تبعیهاست که عده ای بزهکار میشوند (2131730) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۲۲ ۱۳:۳۱:۱۳
وقتی مردم دیدند میلیاردرها به انها گفتند یارانه نگیرید فهمیدند که ای بابا اینها با این همه ثروت چن ساله یارانه میگرفتند پس حق ما انصراف نیست
تا اگه جشن زن روحانی زودتر برگزار میشد اون انصرافی ها هم ثبت نام میکردند
یارانه را به میلیاردرها ندهید جناب روحانی
البته اگه میتونی که میدونم نمیتونی
حقوق وزرا شده 8میلیون انتظار داری یارانه نگیرم
بسی خیال خام (2141832) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۶ ۰۹:۱۸:۳۸
آقای رئیس‌جمهور از منتقدینی که واقعیت‌های جامعه را منعکس می‌کنند عصبانی و ناراحت می‌شوند. در شهرستان ملایر راننده تاکسی‌ها برای یک مسیر کوتاه نرخ کرایه را از 300تومان به 450 تومان افزایش داده‌اند. پول گاز یک دوره منزل بنده با یک بخاری روشن 70هزار تومان شده است اگر جایی برای عصبانیت و ناراحتی باشد برای کسانی است که این مشکلات و سختی‌ها را تحمل می‌کنند. (2128011) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۶ ۰۹:۱۹:۲۲
در مناظره تلویزیونی جمعه حجت‌الاسلام محبی اظهار داشت مگر می‌شود بدون اطلاع از درآمد فرد برای او برنامه‌ریزی کرد و این در تمام دنیا جاری و ساری است که حساب‌ها کنترل می‌شود ولی مسئولین با علم به این موضوع اظهار می‌دارند که ما بنا نداریم به حساب‌های مردم سرکشی کنیم. ظاهرا صدای کسانی در این موضوع بلند است که نمی‌خواهند مردم در جریان ثروت آنها قرار گیرند، مثل همان 23نفری که به گفته آقای جلیلی فقط معوقه بانکی آنها معادل یک ماه یارانه نقدی 75 میلیون نفر است. (2128014) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۶ ۰۹:۱۹:۴۱
از آقای رئیس‌جمهور به شرطی که عصبانی نشوند و بنده را متهم به بی‌سوادی و پول گرفتن از جایی نکنند سوال می‌کنیم چرا در گزارش اخیر خویش اشاره‌ای به دلار 3300 تومان نکردند، این دولت مرتب شعار می‌دهد نرخ دلار را ثابت نگه داشته پس کو؟ (2128017) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۷ ۰۸:۲۵:۱۷
گران شدن دلار هم یکی از عوامل یارانه هاست
از دولت نقاضا دارم یارانه همه را قطع نماید چون به نفع اقتصاد و مردم است و از جو سازی ها هم نگران نباشند (2130686) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۷ ۰۹:۴۳:۱۶
من میخواستم انصراف بدم نشد و باید با خانواده و ایل و تبار انصراف میدادم!!!!!!!!!!!!!!!!یعنی چه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!! (2130801) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۷ ۰۹:۵۷:۵۷
اونوقت جناب عالی چطور شده ثبت نام کردی ؟
اگه راست میگی الان برو التمس کن انصرافت بدن (2130839) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۷ ۱۱:۱۵:۱۵
خانواده با هم ثبت نام میکنن پدر هم سرپرست است و اگر پسر بخوا انصراف بده نمیشه اینم به سرانه مطالعه پائین ارتباط داره یا اینکه گمان کنیم عقل کل هستیم و زود یه پاسخی بدیم؟؟؟؟؟؟؟ (2131070) (alef-13)
 
مجمذ
۱۳۹۳-۰۲-۱۸ ۰۱:۱۳:۰۳
ذرسته باید شرایط انصراف انفرادی هم فراهم می شد. (2132982) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۷ ۱۲:۳۷:۱۷
ایشون راست میگه ثبت نام دوره قبل انجام شده ؛انصراف هم فقط از طریق سرپرست میسر است مجبورمون کردن حتما نظر بدیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!! (2131284) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۷ ۰۹:۵۸:۴۵
وقتی تودرم داریم دلار بالا می ره نه اینکه چون دلار بالا رفت تورم داریم رشد نقدینگی متغییر مستقل است ونرخ دلار متغییر وابسته است باید متغییر مستقل نقدینگی را مهار کنند نه متغییر وابسته را به ضر ب زور که نتیجه اش در رفتن فنر ارزی است (2130844) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۷ ۱۰:۰۷:۰۴
این نوسانات غیر طبیعی نیست. دلاز 3800 را لطفا فراموش نکنید.ضمنا من خودم طرفدار پرو پا قرص آقای روحانی و دولت هستم ، اما برای یارانه ثبت نام کردم. علت اونهم هم اصلا به دولت بر نمی گرده. نهادهای موازی مصرف کننده این پولها در کشور زیاده. شما یک سری به دادگاه ها بزنید. تمام هزینه های را بین دو تا ده برابر افزایش دادند. اما خدمات کمتر شده. مسئولین عالی قضایی فقط به فکر ریشه کن کردن آمریکا و فتنه هستند. اصلا به فکر برقراری عدالت و مشکلات فراوان فراوان در کشور نیستند. (2130879) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۶ ۰۹:۲۵:۱۵
با این افزایش قیمت مجددی که دولت در نرخ اجناس و خدمات به وجود آورده چگونه می‌توان به موضوع افزایش جمعیت کشور و تعداد افراد خانواده فکر کرد. آیا تعمدی در کار است؟ (2128032) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۷ ۱۰:۰۱:۰۲
هرانکس که دندان دهد نان دهد
مشکل شماها اینه که فکر میکنین خدای نون 100 تومنی با خدای نون 500 تومنی دو کس اند نه عزیزم روزی دست خداست (2130855) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۷ ۱۳:۱۴:۴۵
خدا از آسمون طلای مجانی نمیریزه...ظرفیت کار و در آمد و محبت هر فرد با توجه به در آمد امروزه مقدار مشخصیه... با ضرب المثل نمی توان نون و آب و فرهنگ برای بچه ها به بدست آورد! (2131351) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۲۱ ۰۱:۱۹:۱۹
با همين طرز تفكر به اينجا رسيديم , كمي تفكر و تعقل هم خوبه , همونطور كه خداي نانهاي 100 و 500 فرق نميكنه , خداي مردم پاكستان و بنگلادش و افغانستان با خداي مردم آمريكا و سوئد و فنلاند و ژاپن هم يكيه . خدا همه جا يكيه ولي طرز فكر و تعقل ملل مختلف باعث رده بندي كيفيت زندگي و جايگاه جهانيشون ميشه . (2139102) (alef-13)
 
مسعود
۱۳۹۳-۰۲-۱۶ ۰۹:۳۵:۵۶
بنده بازنشسته وزارت آموزش وپرورش می باشم با حقوق سال 93 به میزان یک میلیون وچهارصد هزار تومان .انصراف دادم بخاطر این که اعتقاد داشتم اگر خیلی ها انصراف میدادند ، در نهایت به نفع همه است هرچند ممکن است سختی بیشتری زا تحمل کنیم .اما اینگونه نشد و ... اکنون پشیمانم که چرا از حقم اینگونه گذشتم. من از لحاظ درآمدی در رده های پائین هستم و با این همه افزایش قیمتها، شکننده تر از قبل . (2128061) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۷ ۰۹:۵۹:۴۱
من هم فوق لیسانس بیکارم همین الان با همین حقوق شما استخدام دولت بشم نامردم اگر انصراف ندهم (2130849) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۷ ۱۵:۱۶:۳۵
عالی بود (2131676) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۷ ۱۵:۲۴:۵۶
من از مجموع نظرات فهمیدم مردم ما متوجه تقاوت اساسی مهار تورم و گرانی نیستند؟
تورم 30 درصد جابجایی قیمت بالایی است اما بسیار کمتر از 45%اما به معنی ارزانی نیست به معنای کاهش شیب گرونیه
یارو 8 سال خراب کرده تو 20 سال جبران میشه نه 8 سال

ضمن اینکه من با همه احترام به آقای رییس جمهور و دولت تا وقتی که آدمای بی خاصیتی مثل نکونام و اندرانیک و رضا حقیقی و جنرال و شهریار هزار تا مثل این 2 میلیارد میگیرن اگر انصراف بدم در حقیقت به گور 7 پشت خودم خندیدم

همه دوستانی که رفتند حماسه آفریدند 24 میلیون رای دادند حالا گرونی ها نوش جانشون تا دفعه دیگه جوگیر رای ندند
دفعه اول گفتند نمیشناختیم تورم 10 درصدی شد 25 درصد دور دوم کاملا واضح بود که تورم میکنه 50 درصد
از ماست که بر ماست (2131695) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۷ ۲۰:۰۹:۵۱
در زمان سردار سازندگی تورم 50 درصدی را هم دیدیم (2132333) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۶ ۰۹:۳۹:۳۴
ما به صدا و سیما اعتماد نداریم بنابراین تبلیغات صدا و سیما را در جهت منافع ملت ایران نمیبینیم و پیروی نمیکنیم (2128071) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۷ ۱۳:۱۸:۲۳
چه ارتباطی به صدا وسیما داشت ؟!
دولت بدترین اشتباهی که کرد این بود قیمت گاز وبرق واب رو افزایش داداونم همزمان با تشویق مردم به انصراف ازیارانه ومدامم وعده ی افزایش بنزین رو بعداز ثبت نامهای یارانه ها میداد .خب خدا وکیلی مگه کسی مغزش تعطیله که ازیارانه انصراف بده وقتی میدونه یه هفته بعد قراره بنزین گرون شه وبنزینم گرون شه همه چیز چندبرابر میشه .
درحقیقت خوده دولت مقصربود بااین بی تدبیری هاش
که همزمان با تشویق مردم به انصراف ازیارانه ،داشت قیمتهای حاملهای انرزی رو افزایش میداد.
اگرچیزی رو افزایش نمیداد ومیذاشت برای بعد وزمزمه های افزایشم سرنمیداد الان تعداد انصرافی ها بیشترمیشد .
اینو هم درنظربگیرین که درزمان ثبت نام یارانه ها مهمونی همسررییس جمهور خیلی جنجال به پاکرد و رفتن رییس جمهور برای تعطیلات عید به کیش هم همینطور !
خیلی ازمردم وقتی اینارو شنیدن پشیمون شدن ازانصراف ازیارانه ! (2131357) (alef-13)
 
فرهاد
۱۳۹۳-۰۲-۱۷ ۰۸:۲۷:۱۱
خب اين از ابتدا انتظار بيجايي بوده كه مردم را تشويق كنيم از پول مفت هلال !! و به گفته دولت قبلي با بركت بگذرند . روانشناسي جامعه ايران به شما اين اطمينان را ميداده كه درخواست عدم ثبت نام براي يارانه موفق نخواهد بود البته اين ازمون فكر نمي كنم در جوامع ديگر نيز غير از انچه در ايران اتفاق افتاد پاسخي ارائه كند . راه صحيح تعيين چهارچوب دقيق براي گيرندگان يارانه بوده نه روش دلبخواهي كردن ان. امروز من كه براي يارانه ثبت نام نكردم ( فقط به دليل اينكه باپخش پول مفت بين مردم مخالف بودم) به دليل ثبت نام كساني كه صد برابر من درامد دارند بسيار از دولت ناراضي و مايوس هستم انتظار داشتم دولت در اين زمينه بررسي و افراد غير نيازمند را حذف كند و اين پول را صرف بهداشت و اموزش نمايد (2130690) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۷ ۰۸:۳۱:۵۸
در دولت قبل داروهایم را با پرداخت 500 تومان تهیه می‌کردم ولی الان 78 هزار تومان پول داروهایم شده وعده سر خرمن می‌دهند که شاید درصدی از آن را برگردانند. (2130697) (alef-10)
 
پشيمان از راي خود به دولت
۱۳۹۳-۰۲-۱۷ ۰۸:۳۲:۱۲
اين دولت محترم مردم را واقعا بي سواد فرض كرده اند حرف هاي مي زنند وآمارهاي را اعلام مي كنند كه با واقعيت بسيار فاصله دارد ما اگر بي سواد هستيم وحساب وكتاب را نمي دانيم ولي فشار زندگي را خوب درك مي كنيم (2130698) (alef-10)
 
علي
۱۳۹۳-۰۲-۱۷ ۰۸:۳۸:۱۳
با سلام
از كجا معلوم كه آمارهاي ارائه شده توسط دولت در ورد تعداد ثبت نام شده‌ها راست باشه و مثل بقيه آمارهاشون نباشه؟ (2130709) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۷ ۰۸:۴۱:۲۳
برای اینکه 8سال دروغ تحویل مردم دادند و توقع دارند مردم باز هم به دولت اعتماد کنند (2130713) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۷ ۰۸:۴۸:۲۷
دولت قبل با دولار حدودده 1000تومان یارانه نرشد و به از مرده تا زنده داده شد این دولت با دلار 3000تومان شروع کرد یعنی مبلغ یارانه 1/3شده از طرفی این طرح حدود 6 سال از قبل اجرا شده و میبایست درامدبرای دولت داشته باشد از باب اضافه شدن انرزی فقط یک جمله به من بگن جیکار کرذن من در جا انصراف میدم (2130730) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۷ ۰۹:۰۳:۴۶
البته به نطر من اگر این عدم نه گفتن مردم را یک رفراندوم عمومی بنامیم بنظر بنده مردم عموما از تحرکات مجلس و قوه قضاییه و دیگر ارگانها چندان مطلع نبوده و هیچگاه هم نخواهند بود. برای مردم آسیب پذیر جامعه ما مهم هم نیست که پول جمع آوری شده از انصراف آنها در کجا هزینه خواهد شد .بنظر بنده کل زیر فشار سوالات مردم قرار دارد .از دولتهای اوایل انقلاب تا همین دولت کنونی .از مجلسهای اوایل انقلاب تا همین مجلس و الا ماشاالله.....
بنظر من مردم به عدم اعتمادی که تمامی خواص گذشته در مقابل عوام داشته اند رای مثبت ندادند.جایی که قرار بود از منابع حاصل از گران شدن بنزین چرخ تولید به حرکت در بیاید چرخ ارابه فرار خاوری و امثالهم چرخید..... از منابع حاصل از گران شدن برق و گاز که قرار بود مدارسی نو احداث شود کاخهایی بیمثال برای بابک زنجانی و آن خود فروخته تبعه ترک ضراب احداث شد. دوستان مردم ما به خودشان هم دیگر اعتماد ندارند .کجا بودند قوه قضاییه و مجلسی که وقتی احمدی نژاد میگفت این مبالغ یارانه هدیه امام زمان است جلوی او را میگرفتند. حالا نیز مردم میگویند چون ما میخواهیم از برکات پول امام زمان عایدمان شود انصراف نیمیدهیم!
وگرنه خود مبلغ یارانه که فقط یک باک بنزین است!
دوستان مردم به سیاستهای غلط اقتصادی آن از اول انقلاب تا همین حالا رای ندادند (2130745) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۷ ۰۹:۰۶:۳۶
هیچ امکانی برای تشویق انصرافی ها در نظر گرفته نشده بود. مثلا می توانستند اعلام کنند که یک لوح تقدیر الکترونیک با امضای رییس جمهور به انصرافی ها داده می شود. شاید این لوح تقدیر ارزش مادی نداشته باشد، اما دریافت آن باعث می شود که فرد انصرافی احساس کند که دیده می شود.
به طور کلی هیچ تشویقی برای انصرافی ها در نظر گرفته نشده بود. (2130748) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۷ ۰۹:۴۶:۴۱
ولی خدا وکیلی ادم با درامد چند میلیونی گشنه 45 تومن باشه و بعد با هزار دلیل ابکی الکی توجیه کنه زیاد جالب نیست نمیدونم حقمونه از این حرفا
بابا با دلار 7 تومنی از پول نفت کارخونه گرفته بعد میگه پول نفت حقمه ایا نمیدونه پیش خورش کرده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!! (2130808) (alef-10)
 
حقیقت جو
۱۳۹۳-۰۲-۱۷ ۰۹:۲۵:۰۴
دلایل عدم انصراف مردم از یارانه. 1-عدم اطمینان به اینکه با موج دوم گرانی ها توان اداره زندگیشان را از دست نخواهند داد 2- عدم اطمینان به اینکه منابعی که ایشان از ان چشم پوشی میکنند در کشور خودمان مصرف میشود یاسر از سوریه و لبنان در می اورد. (2130769) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۷ ۰۹:۲۶:۱۹
نه به انصراف یعنی پولمو خودم لازم دارم ندید به .... و .... در لبنان و سوریه (2130771) (alef-10)
 
ر-ر
۱۳۹۳-۰۲-۱۷ ۰۹:۲۸:۴۵
یکی از حلقه های مفقود سیاستگذاری در ایران جای خالی علوم انسانی است در کشور این همه دانشگاه و رشته های جامعه شناسی و روانشناسی داریم ولی نمی دانم چرا در تصمیماتی اینچنین که با یک جامعه در ارتباط است از متخصصین جامعه شناسی و روانشاسی کمک نمی گیریم تا سخن و مطلب خود را چنان به جامعه منتقل کنیم تا جامعه با دولت همراهی کند (2130776) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۷ ۰۹:۴۷:۲۴
ملتی که از سر هم بالا میرفتند برای سبد کالا... بنظر شما از یارانه انصراف میدادند؟ (2130809) (alef-10)
 
سعيد
۱۳۹۳-۰۲-۱۷ ۰۹:۵۱:۰۹
بيشترين مصرف كننده رايانه خود دولت است . بيشترين مصرف بنزين با خودروهاي دولتي كه صرف گشت وگذار مسئولين ميشود با خانواده(استفاده اختصاصي ممنوع)

اصراف انرژي در ادارات دولتي . روشن كردن چراغها در روز. روشن بودن رادياتورها در
هاي گرم . درست نبودن سيستمهاي تاسيسات ادارات . اصولي نبودن درب و پنجره

اصراف و ريخت وپاشهاي بيمورد و بي اثر. برگزاري جلسات و كنفرانسها با هزينه هاي كلان بدون حتي رسيدن به يك نتيجه. فاكتور سازي اگثر مديران ادارات . هزينه هاي بيخود از بيت المال . بدون هيچ نظارتي .
پاداشهاي آنچناني براي مديران بيكفايت كه تو30سال اخير جز هزينه چيزي نبوده اند
حقوقهاي انچناني . حق ماموريتهاي انچناني براي اين بيكفايتها.

بازم يمخوايد بگم

حالا واسه اين مردم چي داديد كه ميخوايد بگيريد. در مقابل اينها 45500 تومان چيه كه هي ميخايد اونم ماستماليش كنيد اينم زياد ميبينيد

اين مملكت كه فقط مال شما نيست مردم هم دراين مملكت سهمي دارن اين قدر كه به خودتون ميرسيد كمي هم به فكر مردم باشيد تا كي بايد مردم تاوان بيكفايتي
برخي از مدبران را بايد بدهند مردم چگونه اعتماد كنند با چه پشتوانه وتضميني از دولت تدبير واميد . آقاي رئيس جمهور عزيز باين شعارها چه چراغ اميدي در دل مردم روشن كرديد . (2130814) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۲۱ ۰۱:۲۶:۱۶
خوب همين مديرا و ريخت و پاشا كه گفتيد از دل همين مردم بيرون اومدن , تمام كارمندا و مديراي دولتي حقوق بگير داراي خانواده هستند و بالاخره بايد از يه جايي زندگيشون بگذره . (2139114) (alef-13)
 
Reza
۱۳۹۳-۰۲-۱۷ ۰۹:۵۵:۳۶
انقدر كم طافت نباشيد، دولت توليد رو به مهار تورم ترجيح ميده (2130828) (alef-10)
 
ايراني
۱۳۹۳-۰۲-۱۷ ۱۰:۰۹:۱۴
بنظر من دولت بايد يارانه را كلا قطع وقيمتها را كمتر ومعتدل نمايد واينهمه روي اين موضوع وقت نگذارد و كسري درامدهارا با ماليات قانونمند درست كند اين مردم قانع هستند دلار را به همان 1000 تومان برسانند نه 7 تومان همه مسايل حل خواهد شد و خودبه خود قيمت سوخت مانند كشورهاي خليج فارس ميشود و قيمت سوخت ان كشورها مانند چماق هر روز بر سر مردم نميباشد (2130885) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۷ ۱۰:۱۸:۱۰
من که اساسا و آنهم گاهی فقط از پخش فوتبال شبکه 3 استفاده می کنم و سالهاست که هیچ تمایل و انگیزه ای برای دیدن شبکه های تلویزیونی کشور تدارم و طبیعتا متاثر از آن هم نیستم و اما یکی از علت های مهم عدم استقبال مردم را از انصراف دریافت یارانه را فساد و سوأ استفاده های مالی و رانت خواری سالهای اخیر و عدم برخورد جدی سیستم قضایی به ان می دانم. (2130907) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۷ ۱۰:۱۸:۴۸
به نظر من علت اصلی عدم انصراف مردم ،نگرانی نسبت به آينده و عواقب اجرای فاز دوم هدفمندي یارانه ها هست .من خودم انصراف دادم چون حق عموم جامعه را از حق خودم مهم تر می دانستم و امید دارم که دولت با همین مقادیر کم بتواند در جهت رفاه عمومی قدم بردارد. (2130910) (alef-10)
 
وحید
۱۳۹۳-۰۲-۱۷ ۱۰:۲۴:۵۵
محمدغرضی گفته بودندکه اگررئیس جمهورشوندحاضربه افزایش قیمت حامل های انرژی نخواهندبود (2130920) (alef-10)
 
داود
۱۳۹۳-۰۲-۱۷ ۱۱:۱۳:۵۹
کردار بد رفتار بد و گفتار بد تعدادی از دولتمردان نفس مردم را گرفته است از دولتمردان خواهش میکنم بین خود و ملت یک رابطه برد برد ایجاد نمایند. نمی شود فقط ملت فداکاری کنند. دولت را کوچک و چالاک کنید مالزی نمونه مناسبی برای الگو برداری است.
یک ایرانی دوستدار وطن (2131063) (alef-13)
 
مجتبی
۱۳۹۳-۰۲-۱۷ ۱۱:۳۶:۰۳
نظرمن دولت ابتدا بستر سازی مناسب انجام نداد ااز بستر ساز ی فرهنگی واقتصاد ی گرفته تا سیاسی واجتماعی میتوانست از عقلای اقتصادی ودانشگاهی در این ضمینه استمداد گرفته و با عنوان تحقیق ونظر سنجی مناسب ورسانه ای کردن موضوع ذ هن وفکر مردم را درگیر فواید حذ ف یارانه نماید تا جا یی که خود مردم نه به اجبار وبزور تبلیغ صدا وسیما به این نتیجه برسند که انصراف در دراز مدت به نفع وسود خودشان است التماس دعا . (2131118) (alef-13)
 
سیدعباس
۱۳۹۳-۰۲-۱۷ ۱۱:۵۶:۱۲
کارمندان مظلوم دولت هم انصراف ندادند بدلیل پرداخت ناهماهنگ حقوق با تورم (2131192) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۷ ۱۲:۰۳:۲۰
دو دليل دارد اول پنهان كاري ونامشخص بودن حقوق وكلا دريافتي مسولان نظام از پايين ترين تابالا ودريافت يارنه توسط انها كه واقعا مستحق مي باشند دوم عملكرد سي سال دولتها با وجود اينكه حرفها زدند وعمل نكردند ومردمي كه از حق خود گذشتند بعدا پشيمان شدند وهر كه برد سود كرد وصداقت وراستگويي وايماني وجود ندارد (2131209) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۳-۰۲-۱۷ ۱۲:۵۶:۱۸
ابتدا از سایت الف سپاسگذارم که بیشتر پستهای من را منتشر می کند .چون در سایتهای همسایه هیچ گونه اعتراضی را متشر نمی کنند.دوستانی که ادعا می کنند مردم فرق بین تورم و گرانی را نمی دانند باید خدمتشان عرض کنم اتفاقا مردم خیلی خوب فرق این دو را می دانند چون هر روز دارند با پوست و استخوان خود آن را احساس می کنند از قیمت کرایه تاکسی و شیر و ماست کره و گوشت که ثانیه ای بالا می رود تا قیمت خودرو و دلار دیگر چه از جان این ملت می خواهید ؟تورم ؟گرانی؟نه بابا تورم کجا بود؟ (2131319) (alef-13)
 
اصغر
۱۳۹۳-۰۲-۱۷ ۱۳:۲۷:۵۳
من از دریافت یارانه انصراف دادم ولی حالا که می بینم دولت عزم جدی برای حذف پردرآمد هاندارد پشیمان شده ام و نمیدانم چکار کنم. (2131376) (alef-13)
 
نسیم شمال
۱۳۹۳-۰۲-۱۷ ۱۴:۱۸:۳۹
دولت محترم فکر می کند مردم بخاطر اینکه انتخابش کردند حاضرند به هر فشاری که دولت برآنها می آورد آری بگویند.مردم بیشتر امید وار بودند وضعیتشان بهتر شود ارزانی ایجاد شود نه اینکه قیمت بنزینشان و گازشان با قیمت های کشورهای اروپایی مقایسه شود و سعی شود که قیمت اینها به هر شکلی شده گران و گرانتر شود.وتازه آن چندر غازی رو هم که دولت قبلی می داد این دولت بیاد وحذفش کنه.و بعدش بگه مجلس مجوز 75 درصدی گرانی اینها رو صادر کرده من 45 در صد گران کردم. نمی دونم مسئولای محترم وضعیت مردم را با وضعیت خودشان و فک وفامیل هاشون قیاس می کنن؟؟بابا چرا نمی خواید باور کنید چرا تو خواب غفلتید وضع مردم خیلی خیلی وخیمه دولت قبل دیگه جایی برای گرانی و شعارهای تقلبی و عوام فریبی و ...نگذاشته لطفا مردم رو ببینید تا ....... (2131517) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۷ ۱۴:۴۰:۴۹
اگر هزينه ها و بودجه هاي غير ضروري برخي نهاد ها و ارگانها كه متاسفانه اسمشان را هم نمي توانيم بياوريم(چون منجر به سانسور كامنت مي شود) حذف يا حداقل كاهش مي يافت و كل بودجه شفاف سازي مي شد و مردم را محرم دانسته و به آنها اطلاع رساني مي شد بي شك علاوه بر جلوگيري از شايعات ابهام انگيز مانند بازسازي سوريه ، كمك به ... و... مردم نيز با رغبت بالايي انصراف مي دادند.
براستي چرا ا مردمي كه از نان شب خود براي پشتيباني از رزمندگان در جبهه ها مي گذشتند اكنون به هيچ وجه از يارانه نمي گذرند. چرا اينقدربه دولت ها بي اعتماد شده اند. (2131572) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۷ ۱۴:۴۶:۰۴
بارانه یک حق است نه صدقه ! به این دلیل مردم همراهی نکردند! (2131583) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۷ ۱۵:۰۸:۳۳
بزگترین دلیل عدم انصراف بخاطر این همه اختلاس در چند سال گذشته بود که مردم میگن ما از 50 هزار تومن میگذریم ولی یکی میاد همه اینها رو یکجا با خود میبرد و به ریش ما میخندد و حدود 220 میلیون تومن پول هر ایرانی را تو این چند سال گذشته با خودشون بردن و یک لیوان آب هم روش........ (2131654) (alef-13)
 
احمد
۱۳۹۳-۰۲-۱۷ ۱۵:۰۹:۱۴
اگر با رشد سرسام آور قیمتها در قبل انتخابات مقایسه کنید صد البته الان وضعیت مطلوبتر است لطفا انصاف یادمون نره. (2131657) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۷ ۱۹:۲۷:۳۴
اون نمایندگان مجلس که دم از بنزین فوب خلیج فارس وقیمت بنزین درکشورهای اروپایی میزنن چرا نمیگن اونجا به حسابهای بانکی رسیدگی میشه ومالیات ودرامدهاشون چجوریه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (2132257) (alef-10)
 
فرامرز
۱۳۹۳-۰۲-۱۷ ۲۰:۱۴:۱۸
متاسفانه اگر چاپلوسان دور یک مسئول گردشوند جز بیچارگی برای مردم ندارد (2132344) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۷ ۲۲:۰۱:۴۵
سلام
اگه بنا باشد دولت به 72 میلیون یارانه پرداخت کند ما که انصراف داده ایم از انصراف خود منصرف شدیم یا دولت باید برسی کند حداقل با ید یارانه بگیرا ن باید زیر بیست در صد با شد در غیر ایتصورت من بیمه باز نشستگی بچه هامو خودم پر داخت میکنم شاغل نیستند من یا رانه را میخواهم (2132584) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۷ ۲۲:۴۸:۵۴
هر دم از این باغ بری می رسد
تازه تر از تازه تری می رسد

واقعأ آدم نمیدونه چکار کنه؟ خدا عاقبت همه ما رو ختم بخیر کند انشالله (2132700) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۳-۰۲-۱۷ ۲۲:۵۱:۲۲
عدم انصراف مردم از دریافت یارانه در واقع در اعتراض به سیاست های اقتصادی بود که در طی سال های گذشته اجرا کردیده و منجر به گسترش فقر و بیکاری و دیگر معضل ها در زندگی خود شده اند (2132710) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۸ ۰۰:۱۹:۵۷
"به نظر می رسد البته دولت از این مهم که مردم به لج برخورد با رویکرد و خواست صدا و سیما حتما ثبت نام خواهند کردغافل شده بود. موضوعی که به عقیده برخی برنامه ریزی عمدی صدا و سیما برای ثبت نام حداکثری مردم با استفاده از این حربه عنوان شده بود که زیاده روی و اصرار در تبلیغات تزریقی و به کارگیری شیوه های نادرست تبلیغی از سوی صدا و سیما به این تفکر دامن زد. "
این پاراگراف را قبول دارم (2132907) (alef-13)
 
نام
۱۳۹۳-۰۲-۱۸ ۰۳:۲۵:۰۸
انصراف بدیم که آقایون میلیارد میلیارد بدزدن. (2133055) (alef-13)
 
غلام علي
۱۳۹۳-۰۲-۱۸ ۱۸:۲۱:۴۲
دلتان خوش است كه فرصت اظهار نظر ايجاد كرده ايد . هركس هر حرف بي ارزشي را مي نويسد و شما هم الحمدلله دموكرات شده ايد .
بنده انصراف داده ام اما كساني كه انصراف نداده اند مي گويند 1- از محل خرج يارانه ها مطمئن نبوده اند 2 - دولت با بي تدبيري افزايش قيمت گاز و... از اول ارديبهشت را اعلام كرد و چند روز پس از شروع نام نويسي سعي كرد اشتباه خود را تصحيح كند كه نشد 3 - عملكرد و اظهارات نهاد دولت در اثر دروغ پردازيهاي گذشته نزد مردم تضعيف و غير قابل اعتماد شده است همانگونه كه برخي از نهادهاي حامي دولت قبلي ( حتي از مقدس ترين نهادها ) نزد افكارعمومي كم اعتبار شده اند . 4 - گذشت از يك منفعت مالي چيزي نيست كه مردم به اين راحتي از آن بگذرند چه به درخواست دولت باشد و چه مراجع تقليد و ... بهتر است هيچ مقامي روي تأثير حرف خود در اين خصوص حساب نكند 5 - صدا و سيما تلاش نكرد كه مردم را به آگاهي منتهي به انصراف برساند بلكه با روش حساب شده كه هرروز شاهد آن بوده ايم مردم ترغيب به ثبت نام شدند تا عكس آن . ما كه مردم عادي بوده ايم احساس نكرديم كه صدا و سيما واقعا قصد تبليغ انصراف داشته باشد كه مثل هميشه با او لج كنيم . اگر يك مقام دولتي هم تعارف كرده كه صدا و سيما تمام قد در اين رابطه عمل كرده است مطمئنا كمتر تلويزيون نگاه مي كرده است . نديديد عين روزهاي انتخابات گزارش لحظه به لحظه از حضور مردم در صفهاي ثبت نام نشان مي داد .؟ آيا تلويزيون نمي توانست بصورت نامحسوس ثبت نام ثروتمندان را تقبيح كند و به تمسخر بكشد تا كسي رويش نشود به محل ثبت نام برود ؟ آيا نمي شد درد از دست دادن زمين نمايشگاه را كنار مي گذاشت و خوبرويان و خوش گويان و جوان گويان بيست و سي را بكار مي گرفت و آن چنان جوي درست مي كرد كه منفعت نظام را مردم بهتر متوجه مي شدند ؟ چرا . مي شد ! ولي نكردند . و... حالا البته بايد دولت شجاعانه عمل كند به چي ؟ به قانون . مطابق قانون بررسي كند چه كسي دچار مشكل معيشت است و به او يارانه بدهد . احتياط را بايد كنار گذاشت . برخي از دوستان ما ، دلشان مي خواهد دولت آنها را كشف و حذف كند ولي با دست خودشان از اين دريافتي محروم نشوند . اگر به اين روش كج دار و مريز و پيرمردانه ادامه دهند خيلي زود مردم آنها را طرد خواهند كرد . خدا به الف و آقاي دكتر توكلي عزت هر چه بيشتر عطا كند . (2134330) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۲-۱۸ ۲۳:۴۸:۰۱
سلام
دقت کنید ۱۰۰% مردم درخواست یارانه دادن
چون ۲% از اون ۳% در دولت قبل هم یارانه نمیگرفتن.
۱% بقیه هم جا موندن ،!!چون فقط دو روز فرصت داشتن ثبت نام کنن!
این به این معنیه که مردم تازه فهمیدن که دکتر احمدی نژاد چه فرشته ای بود. (2134855) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۲۰ ۰۲:۵۴:۴۱
وزارت ارشاد نهار چلو کباب داده پرسی 165هزار قاکتور کرده من یارانه بذم تو جیب کی میره (2136846) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۲۰ ۱۱:۳۸:۱۱
مردم روحانی را دوست دارند ولی به پول یارانه هم احتیاج درارند.همین لطفا پیچیده نکنید. (2137186) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۲۱ ۰۹:۲۸:۱۳
ناتوانی ودزدی دولتی ها را که موجب عدم اعتماد مردم شده است وهمه برای یارانه ثبت نام کرده اند را می خواهند به گردن این وان بیاندازند . مانند دزدان که موقع گیر افتادن ختی مادر خود را مقصر معرفی می کنند (2139356) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.