نظر منتشر شده
۲۲۹
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 213115
رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا مطرح کرد:
40 درصد غایبان به سربازی نمی آیند/ قطع خدمات به سربازان غایب
بخش داخلي الف، 5 بهمن 92
تاریخ انتشار : شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۲
به گزارش الف به نقل از خبرگزاري ها، سردار سیدحمید صدرالسادات در نشست خبری روز شنبه خود درباره بحث سربازان فراری، اظهار کرد: به آن دسته از افرادی که در موعد مقرر برای اعزام به سربازی اقدام نکرده‌اند در اصطلاح قانونی سرباز غائب گفته می‌شود و برابر ماده ۱۰ قانون ارائه خدمات به این افراد نیازمند تعیین تکلیف وضعیت سربازی‌شان است که برنامه‌ ما این است که با همکاری وهماهنگی سازمان‌های مختلف سامانه ای را طراحی کنیم که بتوان این افراد را شناسایی و برای اعزام به خدمت فراخوان کرد.

به گفته وی در حال حاضر مراحل ابتدایی این سامانه درحال طی شدن است که در سال آینده تکمیل خواهد شد.

وی همچنین درباره وضعیت فعلی فراخوان سربازان غایب خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد سربازان غایب با توجه به شناسایی در سیستم و با ارسال برگه اعزام به خدمت به سربازی می آیند اما ۴۰ درصد سربازان غایب هیچگاه به خدمت نمی آیند. البته شناسایی سربازان غایب در بخش خصوصی امکان پذیر نیست.

صدرالسادات درباره بکارگیری سربازان در سازمان‌ها و ادارات دولتی و خصوصی افزود: متاسفانه در سازمان‌های خصوصی این امکان را نداریم که مشمولان غایب را شناسایی کنیم اما در سازمان‌های دولتی این شرایط به تقریبا فراهم شده است که به نظر می‌رسد تا سال آینده بتوانیم این موضوع را نیز عملیاتی کنیم.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا موضوع مهم در کاهش آمار غائبان از خدمت سربازی را انجام اقداماتی دانست که منجر به ترغیب آنان برای اعزام به موقع سربازی شود.

احتساب دو سال سربازی به عنوان سابقه کار
صدرالسادات با بیان این که دو سال از خدمت سربازی افراد به عنوان سابقه بیمه‌شان احتساب می‌شود درباره روند بیمه شدن افراد غائب نیز گفت: درا ین خصوص رایزنی‌هایی با سازمان تامین اجتماعی انجام شده است.

حقوق سربازان باید افزایش یابد
به گزارش ایسنا، صدرالسادات با تاکید بر این که حقوق سربازان نسبت به سال قبل قطعا باید افزایش یابد، افزود: البته میزان این افزایش بستگی به بودجه دولت دارد. وی درباره افزایش زمان خدمت سربازی نیز تصریح کرد: همان طور که پیشتر سردار کمالی نیز به آن اشاره کردند تصمیم گیری در این زمینه هنوز نهایی نشده است.

وضعیت سربازی دورگه‌ها
صدرالسادات درباره وضعیت سربازی و مشمولان دارای تابعیت دوگانه گفت: وضعیت افراد دورگه باید تطبیق داده شده و به شکل مصداقی بررسی شود و نمی‌توان به طور کلی نظری داد اما در کل باید مشخص شود که این افراد چه زمانی به کشور بازگشته‌اند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا درباره سربازان قهرمانان تیم ملی نیز اظهار کرد: مطابق قانون سرباز قهرمان، این افراد می‌توانند با هماهنگی وزارت ورزش وجوانان و ستاد کل نیروهای مسلح سربازی خود را در تیم‌های ملی طی کنند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا همچنین درباره پروسه تعویض کارت‌های معافیت و پایان خدمت خاطرنشان کرد: از زمان اجرای طرح تعویض تا کنون حدود ۵ میلیون تن برای تعویض کارت خود مراجعه کرده‌اند.

وی با بیان این که مهلت اجرای طرح تعویض کارت‌ها تا پایان سال جاری افزود: از زمان اجرای این طرح تا کنون حدود ۵۷۰ کارت فاقد سابقه معافیت کشف شده که البته درباره جعلی بودن آن به طور قطع نمی‌توان اظهارنظر کرد و باید اصالت آن بررسی شود.

به گفته وی کارت‌های پایان خدمت نیز حدود ۸ مورد بوده است.

صدرالسادات درباره هزینه تعویض کارت‌های پایان خدمت گفت: ۲۶ هزار تومان رقمی است که برای تعویض کارت‌های پایان خدمت و معافیت دریافت می‌گردد. برای کارت‌های معافیت حداکثر ۲۰ روز و به برای کارت‌های پایان خدمت به دلیل این که نیازمند استعلام است کمی بیشتر از این زمان لازم است.

وی از افرادی که تاکنون نسبت به تعویض کارت‌های خود اقدام نکرده‌اند خواست با مراجعه به دفاتر پلیس + ۱۰ اقدام کنند.
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۱:۲۶:۳۷
چرا بیاند، در این مملکت هر که از زیر بار مسئولیت فرار کند، وضع بهتری دارد، می‌شناسم کسانی‌ که سربازی را نرفتند ولی همه جوره جلو تر هستند! (1930470) (alef-13)
 
ر
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۳:۳۸:۴۲
اگر منظورت سربازان غایب ، که اشتباه تفکرات شما هر کسی غیبت کند با این همه فشار و محرومیت های اجتماعی همه اینده و زندگی نابود می شود. نمونه اش خود من مهندس مکانیک غلط کردم زن گرفتم 2 تا هم بچه دارم. مدرک تحصیلی دانشگاه بهم نداد. امکان استخدام گرفتن وام حتی مجوز کسب و کار آزاد هم بهم نمی دهند.وضع زندگی هم اسفناک هفتم گرو هشتم یک روز کار نکنم. گرسنه خواهم ماند. از زندگی هم سیر شد. فقط ماندم چطوری خودم از این وضعیت خلاص کنم. خدا کند عمرمان را تمام کند خلاص شویم. بزرگترین اشتباه من بچه دار شدن بود. نصیحت می کنم شما تکرار نکنید

ولی اگر کسانی که معافیت گرفتن منظورت باشه ، قبول دارم حرف شما را همه جلوره جلوتر هستند (1930790) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۵:۳۶:۱۹
این کشور به کجا میره نمیدونم (1931125) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۶:۵۱:۲۸
حتما تو تهران هم زندگی می کنی و شهرستانی هستی؟! (1931300) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۰۱:۱۵:۳۴
من به عنوان به متاهل که سربازی نرفتم و غایبم در دوران تحصیل از دبستان تا دانشگاه در مدرسه غیر انتفاعی بودم در دانشگاه هم دانشگاه ازاد بودم بیمه هم نداشتم همیشه هم همه هزینه هامو ازاد حساب کردم کارمم ازاده برای یارانه هم اسم ننوشتم ماشینمم کارت سوخت نداره هیچ موقع هم تو زندگیم سوار اتوبوس و مترو نشدم از هیچ یک از امکانات دولتی اعم از فرهنگی تفریحی ورزشی هم استفاده نکردم و در اولین فرصت که بتوانم میخواهم از این مملکت بروم این مملکت چه خدمتی به من کرده که من بخواهم دو سال خدمت کنم؟؟؟ (1934521) (alef-13)
 
هادی
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۲۲:۱۲:۵۲
ان شاءالله که مشکلاتت کاملا مرتفع بشه؛ بعدش حتما فکری به حال نگارشت بکن!! (1931975) (alef-10)
 
امیر
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۰۰:۰۴:۰۲
البته وقتی اسم سربازی رو می گیم خدمت مقدس سربازی باید یه کاری بکنیم که اون مقدس له نشه کشورهای دیگه چه اونهایی که اجباری دارن یا اجباری ندارن به سرباز رسیدگی می کنن حقوق کافی بهش می دن تا طرف دلگرم بشه و از سرباز فقط یه سرباز آماده برای جنگ می سازند اما اینجا چی اسمشو گذاشتن خدمت مقدس ولی ابتدائی ترین کارها رو به سرباز می دن که اجام بده به نظر من تو ایران سرباز اصلا معنی نداره یه جوری به عنوان کارگر مفتی ازش استفاده می کنن مثلا همین نیروی انتظامی خیال خودش رو راحت کرده برای کلانتری ها نه آبدارچی استخدام می کنه نه سوپور نه نظافتچی نه توالت شور نه پیک نه راننده چند نفر رو به عنوان خدمت مقدس می آره همین کارها رو مفتی براش انجام می دن قطعا یادتون نرفته یه زمان بلیط شرکت واحد رو هم سرباز ها می گرفتن پاره می کردن یکی از دلایل بالا بودن بیکاری هم بنظرم همین باشه الف جان لطفا سانسور نکن و شهامت داشته باش (1932202) (alef-13)
 
حق شناس
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۴:۲۶:۲۷
حق با شماست!
من هم کسی رو میشناسم که 10 ساله داره تو شرکت خصوصی کار می کنه بدون اینکه خدمت رفته باشه. یه مشکل سند زدن داشت چون همه چیز به اسم خانمش بود اونم به لطف قانون جدید تونست دوباره اموالشو به اسم خودش بزنه. حالا هم که نشسته اعلام کنن غایبان تا سال فلان کلا معاف!!!
هر چی زرنگتر(رندتر!) باشی مثل اینکه بهتره!!!
از کدوم مزایای اجتماعی محروم شدند این غایب ها، یا قراره بشن!؟
به نظر شما در حق بقیه که به قانون احترام گذاشتن اجحاف نمیشه؟ (1930944) (alef-13)
 
گمنام
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۹:۵۰:۲۴
من 34 سالمه متاهل و دارای فرزند در دوران دانشگاه بی دلیل تن به ازدواج دادم و الان با یک فرزند و انواع بدهی چونه مینونم خدمت برم من سرپرست یک کودک و همسرم هستم نمی تونم معاف بشم با این حالی که اونا به من احتیاج دارن ولی یک نفر با داشتن 5 خواهر به دلیل اینکه تنها فرزند ذکور خانواده است و جالب اینکه پدر مسنش دارای حقوق بازنشستگی است کفالت پدر را بر عهده می گیرد حال اینکه سال به سال به پدر هم سر نمی زند یعنی پدر احتیاج ندارد که به وی رسیدگی شود معاف می شود .. این چه قانونی است چه عدالتی است آقای توکلی شما که همیشه دم از عدالت میزند جواب بدید من منکر حق اونایی که رفتن نیستم البته از مزایاش استفاده هم کردن(بیمه، شغل دولتی ، ویزا..) ولی اونایی که از معافت بی مورد استفاده کردن حق همه رو خوردن این عدالت نیست وله نیست استاد توکلی جواب بده ببینم طرف عدالت هستی؟
یا (1931691) (alef-13)
 
زهرا
۱۳۹۴-۰۲-۱۹ ۰۹:۲۴:۱۹
من به عنوان همسر یک سرباز غایب و فراری حرف می زنم
اگر سربازی رفتن یک خدمت به مملت محسوب میشه، اگر هدف از سربازی دفاع از ناموس و مرزهای کشوره، اگر سربازی رفتن واسه مرد کردن شوهر و برادرهای ماست، اگر هدف اصلی اون بالاسریها همین هایی باشه که من و همه شما آقا پسرها میگین باشه پس میشه راه های مرد شدن، دفاع از ناموس، دفاع از مرزهای این مرز و بوم، آشنایی با صلاح های مختلف و چگونگی کار با آنها، آشنایی با قانون، یادگیری نظم و انظباط و هزاران هدف دیگه را توی مدت زمان کمتری به جوانان عزیز این کشور یاد داد. حتی میشه بجای اجبار کردن سربازی توی دانشگاه و حتی دبیرستان شروع به تعلیم و تربیت کنن. میتونن تمام اهداف بالا رو به عنوان یک واحد درسی توی دانشگاه به جوانان یاد داد. حتی برای ما خانم ها هم آشنایی با چگونگی کار با صلاح های ساده هم اجباری باید باشه چرا که توی جنگ همیشه برادر یا شوهر ما با ماها که همراه نیست. گاهی لازمه منه مادر خودم در نبود همسر یا برادرم از خانواده در برابر دشمنان دفاع کنم. برای منم لازمه که چطور دفاع کردن رو یاد بگیرم. پس میشه آموزش کار با صلاح های ساده و حتی ورزشهای رزمی رو توی دانشگاه یا حتی دبیرستان اجباریش کرد. به نظر من گنجاندن این نوع آموزشها در میان دروس دبیرستانی و دانشگاهی واجبه و باید راجب این مسایل در مجالس دولت تصمیمات مهمی گرفته بشه نه راجب اینکه ازدواج و عقد موقت دختر و پسر دبیرستانی راه بیاندازند. چنانچه بسیاری از این بزرگوارانی که اداره این ممکلت و آینده این جوانان عزیز رو به عهده دارند بخواهند با همین طرز فکر و شیوه عمل ادامه بدن نه تنها مردی نخواهند ساخت بلکه روز به روز تنفر جوانان را بابت این بی عدالتی های بیشتر خواهند کرد. من به نوبه خودم اصلا دوست ندارم همسرم خدمت سربازی را به اجبار انجام دهد. چون با وجود اینکه خدمت سربازی نکرده از خیلی ها (که سربازی رفتن را برای رسیدن به چیزایی که گفتم اجباری میدونن) مردتر، باغیرت تر، با نظم تر و مسئولیت پذیر تره.
به امید روزی که تمام قوانین الهی به درستی اجرا شود تا حقی به ناحق پایمال نشود. (2877357) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۰۹:۴۹:۴۰
راست مي گي (1932620) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۹:۴۵:۴۱
چرا کسانی که سالها به دلایل مختلف برای اعزام به خدمت اقدام نکرده اند را معاف نمیکنید ؟ زندانیانی که دچار جرم در جامعه شده اند را با نام رافت اسلامی عفو میکنید اما افرادی که بیش از 10 سال به دلایل مختلف غایب بوده اند را معاف نمیکنید ..کمی هم بفکر جوانان باشید که امید چندانی به آینده خود ندارند...! (1931679) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۰۹:۳۷:۵۳
آره دیگه شما که نرفتی خدمت و خوردی و خوابیدی معاف بشی؟!! (1932587) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۰:۴۲:۵۱
چون اگر اینطور شود خیلی‌ها دیگر به خدمت نمی‌روند و میگویند 10 سال دیگر میریم و کارت معافیت میگیریم و فعلا بهتر است بخ ریش آن‌ها که می‌روند بخندیم اما زهی خیال باطل (1932748) (alef-13)
 
دلسوز
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۶:۰۸:۱۷
باشه میگیم به احترام اونهایی که تو این ده سال خدمت رفتند خدمت نرفته ها را معاف کنند تا خدمت رفته ها خوشحال شوند که حقشان ضایع شده (1933617) (alef-13)
 
بی نام
۱۳۹۲-۱۱-۱۱ ۱۱:۳۳:۳۰
اونایی که خدمت رفتن 2 سال برده بودن بعدش ازاد شدن ولی اونایی که نرفتن ده دوازده ساله از همه چی محرومن بابت اون دوسال که نرفتن به قول شما خوردن و خوابیدن ده سال تحقیر و محرومیت نصیبشون شده میگردین دو تا بچه پولدار پیدا میکنین که جد در جد وضعشون خوب بوده میگین بیا سرباز ی نرفته وضعشم خیلی خوبه چه میدونید اخه اکثر کسایی که نرفتن برا چی نرفتن ؟ فکر میکنی همشون بچه زرنگو بچه پولدار بودن و خوردن خوابیدن نه داداش من اینطوریا هم نیست اگه الان ما بریم خدمت پس تکلیف اون ده سال محرومیت چی میشه؟ (1942186) (alef-10)
 
ناراضی
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۲:۴۹:۳۵
خدا میدونه چقدر راه فرار از سربازی تو معافیت پزشکی وجود داره. چند تا نمونشو من خودم تو دوستام دیدم. اگه توسط یه کادر پزشکی مجرب و درستکار یه بازبینی بین کسانی که معافیت پزشکی گرفتند بشه خدا میدونه چه تعداد آدم باید برن سربازی. البته هرگز اینکارو نمیکنند. بالاخره باید یه راهی برای بچه پولدارا و آقا زاده ها باشه ... (1933083) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۱۲:۱۴:۱۳
متاسفانه با کسی که معافیت پزشکی گرفته در استخدام همان رفتاری میشود که با یک سرباز فراری میشه.این اصلا انصاف نیست که حالا یکی بصورت مادرزادی دچار یک بیماری باشه و بعد همه جا بنویسند استخدام بجز دارندگان معافیت پزشکی!!!این واقعا عدالت نیست.چون همین شخص آنقدر به مملکت و قانون ارزش قائل بوده که با حال مریضش در وقت مقرر به نظام وظیفه مراجعه کرده و حالا مشمول معافیت شده و نباید از حقوق اجتماعیش محروم بشه.در حالیکه کسانی رو میشناسم که اصلا سربازی نرفتن و بواسطه پارتی در جاهای خوبی هم استخدام شده اند و یا در مغازه شان مشغول بکارند و وضع زندگی خیلی خوبی دارند.لطفا فکری هم به حال دارندگان معافیت پزشکی بکنید و این جمله تبعیض آمیز "استخدام بجز دارندگان کارت معافیت پزشکی" رو از آگهی های استخدامی حذف کنید.مثلا در یک بانک یا اداره کسی که بواسطه بیماری معده یا کم خونی ساده معاف شده یعنی نمیتونه مثل یک فرد عادی کار کنه؟!!! حالا شاید معافیتهای اعصاب و روان و چشم در کارش تاثیر گذار باشه ولی چرا معافیتهای اینچنینی (مثل معافیت بواسطه معلولیت از پا و یا مشکل معده و کلیه و روده یا کم خونی و...)هم از استخدام محروم میشن؟!!! (1935128) (alef-13)
 
سیدمصطفی هفده تنی
۱۳۹۲-۱۱-۰۹ ۰۸:۵۰:۱۷
بسمه تعالی
خـدمـت سـربـازی مـقـدس اسـت
اخیراً قانونی درمجلس شورای اسلامی به تصویب رسید که برخی افراد جامعه را از رفتن به خدمت مقدس سربازی معاف کرد.
صرف نظر از اینکه گروههای اجتماعی مخاطب قانون چه افرادی هستند توجه خواننده محترم را به چند نکته جلب می نمایم:
1- تقریباً در بین همه ملل حراست و دفاع از میهن اعتقادی و موطن امری مقدس، ولی در بین مسلمانان شیعه ایران تقدس این رفتار از حیث اعتقادی و معنوی براساس آموزه های دینی بسیار عمیقتر و غنی تر است زیرا براساس "" فرمایش معصوم(ع) که میفرماید: هر کسی در راه دفاع از نوامیس مسلمین کشته شود شهید است"" ما اعتقاد به اولویت سعادت زندگی بعداز مرگ دنیوی داریم.
2- از زمانی که بنده یاد دارم در باورهای اجتماعی ما ایرانیان، خدمت به میهن در لباس مقدس سربازی همیشه مورد تقدیر و تمجید همه ارکان دینی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بوده و مردم همیشه با احترام و قدرشناسی به افرادی که لباس مقدس سربازی پوشیده اند نگاه میکنند که دوران دفاع مقدس یادآور این خاطرات ارزشمند است.
3- در کشور فرانسه صاحب و مدیر شرکت پژو فرانسه، فرزند ذکور خود را تا زمانی که خدمت مقدس سربازی را به عنوان یک دین به جامعه انجام نداد از استخدام ایشان به عنوان یک کارمند امتناع کرد که این رفتار جلوه ای از اعتقاد ملل مختلف خصوصاً در بین خواص جامعه به اهمیت خدمت مقدس سربازی است که در کشور عزیز اسلامی ما این اعتقاد قویتر است.
4- خدمت مقدس سربازی یک تعهد قانونی اجتماعی محسوب می شود ولی در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم که افراد کم سن و سالی که حتی به سن قانونی این تعهد و تکلیف نرسیده بودند چگونه تلاش برای حضور در جبهه داشتند و تعداد شهدای کم سن و سال (13- 15 ساله) در هشت ساله دوران دفاع مقدس کم نیست.
5- براساس باور قدیمی و اصیلِ مردم عزیز ایران اسلامی، جوانان تا به خدمت مقدس سربازی نروند اصطلاحاً مرد نمی شوند که این دیدگاه بیانگر آبدیده شدن جوانان در دوران مقدس سربازی است و ایشان در این دوران برای پذیرش مسئولیتهای کوچک و بزرگ اجتماعی خواسته یا ناخواسته پرورش می یابند و همه میدانند و با تمام وجود خود لمس کرده اند که فاصله فکری و رفتاری بین افراد سربازی رفته و سربازی نرفته عموماً چگونه است.
- حال چه اتفاقی افتاده که یک روز برای خرید خدمت مقدس سربازی قانون تصویب میکنیم و یک روز امتیاز ویژه معافیت را برای نخبگان و فرهیختگان و ورزشکاران مقام بیار تصویب میکنیم؟
- مراجع تصویب کننده این قوانین آیا فکر کرده اند که این عزیزان را از فیض یک خدمت مقدس و یک تجربه منحصر بفرد و ادای یک دین اجتماعی محروم میکنند؟
- آیا این قبیل قوانین زمینه ایجاد شبهه در اهمیت این وظیفه خطیر را در اذهان عمومی جامعه فراهم نمی کند؟
- از طرفی آیا این عزیزانی که بواسطه این قوانین معاف میشوند مدیون جامعه نمی مانند؟
- آیا فرقی بین شهروندان جامعه در ادای دین مقدس سربازی وجود دارد که افراد متمول بتوانند آن را بخرند و فرزندان خانواده های کم توان اقتصادی حتماً باید به سربازی بروند؟
- آیا جامعه ورزشکاری که تعداد شهدای گرانقدر آنان در دوران دفاع مقدس کم نیست راضی به محرومیت اعضای خود از فیض خدمتی تا این حد با ارزش به جامعه، هستند؟
- آیا نوع و کیفیت تهدیدات دشمنان نظام اسلامی در کلیت موضوع فرقی کرده است که قوانین ما بخشی از شهروندان را از ادای دین حراست و دفاع ازکشور محروم کند؟
- آیا این قبیل قوانین ایجادکننده طبقات در جامعه نیست و باعث تعمیق فاصله طبقاتی درجامعه نمی شود؟
یقیناً انجام خدمت مقدس سربازی مجازات نیست که به عنوان جایزه، برخی افراد جامعه را از آن معاف نمود و به نظر این حقیر تجدید نظر جدی در این قوانین امری واجب و عدالت گرایانه است که قطعاً اعضاء مراجع تصمیم سازی و تصمیم گیری و قانون گذاری کشور انشااله بیش از گذشته به آن اهتمام خواهند ورزید. (1938786) (alef-13)
 
م
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۱:۳۷:۰۹
من امسال 38 ساله می شوم تقریبا 20 سال محرومیت اجتماعی تحمل کرده ام اگر اشتباهی هم کرده ام تقاص ان را با از دست دادن زندگی و آینده خود پس داده ام دیگر چیزی برای از دست دادن ندارم. منتظرم هر کاری می خواهید بکنید مرگ یک بار شیون هم یک بار من نمی روم چون نه دیگر امکان استخدام برای من هست نه ادامه تحصیل (1930493) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۳:۴۴:۴۸
آفرین بر شما خدا می گوید در دین اجباری نیست اینکه سربازیه (1930809) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۴:۴۴:۴۹
چطور بقیه اجباری رفتن و شما در آسایش زندگی کردی؟ حالا باید جبران کنی عزیزم (1930988) (alef-10)
 
556
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۸:۳۴:۳۵
هر نظری دارید داشته باشید

اما قیاس شما در اوج بی منطقی است (1931524) (alef-10)
 
مهدي
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۰۸:۴۴:۱۱
اتفاقا كاملا منطقيه! دين خدا اجبار نداره اون وقت سربازي اجباريه! همه ي ما مي دونيم از ما بهترون نميرن! اين فقط تحقير مردم ضعيفه!
من الان سربازم! فقط شرايطم رو ببين
97 هزار تومان حقوق ماهانه
28 سال سن
فوق ليسانس روابط بين الملل از شهيد بهشتي
مجرد
16 ماه از سربازي ام گذشته! و هنوز حداقل 5 ماه مونده!
فقط گاهي فكر ميكنم چه جرمي مرتكب شدم كه بايد بهترين سالهاي عمرم با اجبار و اكراه و مثل برده بدون مزد كار كنم!
اين كار خدمت به ميهن نيست چرا كه عاشق وطنم هستم اما مديران همين وطن ابتدايي ترين نيازهاي من رو تامين نمي كنن و من بايد جور تنبلي كادري ها و رسمي ها رو بكشم و سربار خانوادم باشم.
تازه آينده روشني هم در اين جامعه با اين شرايط كار مقابلم نيست و تنها راه اينكه دل بكنم و از مملكت برم. فقط براي اينكه راحت به پدرو مادرم سربزنم رفتم سربازي شرش رو بكنم!
اميدروام عمر جوان ها رو هدر نديم. (1932476) (alef-13)
 
557
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۰:۴۳:۴۲
شما منطقت رو بگو ببینیم چیه (1932754) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۰۹:۳۹:۵۷
هیچ جا به دستورات دین عمل نمیکنی به سربازی که میرسی پای دین رو وسط میکشی !! (1932592) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۴-۰۹-۱۱ ۱۹:۲۸:۰۸
احسنت،دقیقا همینطوره (3361287) (alef-11)
 
یو
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۶:۴۱:۵۴
منم مثل توام همه جوره تاوان دادیم فقط به بانک مرکزی میگم اشتباه بزرگی کردی خودتو قاطی کردی من یکی نهایتا تا یک ماه تمام حسابهامو از بانکها میکشم بیرون میرم یه چیز جدید میخرم دیگه هم به بانکها اطمینان نمیکنم0میخوان پولی که براش زحمت کشیدیمو نگه داره تا بریم خدمت لعنت به اینهمه زور گویی (1931276) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۰۹:۴۰:۳۲
برو دلار بخر تا حسابی ضرر کنی !خخخخ (1932594) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۰۹:۳۸:۵۹
اول و آخرش باید بری !! اینهمه آدم رفتن توهم روش . (1932589) (alef-13)
 
جواد
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۱:۴۹:۴۵
یکی نیست بگه این سربازی چه خیری واسه جوونای این مملکت داشته؟ جز حروم کردن عمر؟ دو سال گماشته ی این و اون بودن پسر ها رو مرد می کنه یا بدتر اعتماد به نفس شون رو از بین می بره؟ خدمت مگه فقط سربازی رفتنه؟ بذارن جوونا زودتر برن سر کار اینطوری با اشتیاق به مملکت خودشون خدمت میکنن. هر کی هم خواست بره نظامی بشه. تعریف مردونگی هم باید به روز بشه.
جالبه تمام میراث رضاخان خیانت بود ولی همین یدونه خدمت و هنوز باید به پاش بسوزیم. (1930521) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۴:۲۶:۰۰
آخه دوست عزیز منم قبول دارم که آسیب‌هایی هست در سربازی. هر کی بگه نیست در واقع چشماش رو روی واقعیت بسته اما اگر قرار باشه اختیاری باشه خیلی‌ها نمیرن سربازی و چون ما مرزهای پهناوری داریم به مشکل بر می‌خوریم. (1930943) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۵:۳۸:۳۵
پول واقعی اش را بدهید .... نمی شود که اولین راه حل و ادامه بدید! (1931130) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۶:۳۴:۵۹
باشو تو برو لب مرز نگهبانی بده برا بقیه هم نسخه نپیچ (1931262) (alef-10)
 
فریادکش
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۹:۰۱:۱۸
آخه دوست عزیز منم قبول دارم که ما مرزهای پهناوری داریم ولی هرکی بگه سرباز وظیفه که کلا دو ماه آموزش دیده و فقط بلده کلاشینکف باز و بسته کنه، می تونه از مرز دفاع کنه، در واقع چشماشو روی حقیقت بسته. می شه بگید این همه سرباز تحصیلکرده که تو شهرای مرکزی کارشون چایی ریختن و شستن ماشین جناب سرهنگاس به چه درد دفاع از مرز های میهنمون می خورن؟؟ (1931591) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۰۹:۰۰:۵۴
دوست عزیر من کاملا با این حرفت موافقم.قطعا باید یه فکری به حال آموزش و حقوق و امکانات سربازها بشه.کاملا موافقم. اگر بشه سربازی حرفه ای بشه و اسن کار انجام نشه حقیقتا کار اشتباهیه. اما من فکر میکنم برای این کار نیاز به برنامه‌ریزی حداقل 10 ساله هستش. (1932501) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۰۹:۴۱:۵۹
هیچ سرباز تحصیلکرده ای ماشین نمیشوره . شما خدمت نرفتی و یه چیزی شنیدی . (1932597) (alef-13)
 
سرباز
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۲۱:۳۶:۴۹
ببخشید مگه فقط کشور ما مرز داره؟؟ بعدشم این همه کشورهای پهناورتر از ما هستن، اونا مرز ندارن؟ مگه سربازی فقط مرزه برادر من؟ اون سربازای طفل معصوم که لب مرز سراوان خدمت می کردن هم که جنازشون برگشت خونه...

من یه دکترم و بهترین خدمتی که میتونم بکنم طبابته نه تایپ نامه و چای بردن و گماشتگی.... (1931893) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۰۰:۳۴:۱۱
اولا كه كلا١١كشورهستن كه از ايران بيشتر مرز دارن نه اين همه!
دوما ايران١٣٠٠كيلومتر با عراق،١٠٠٠كيلومتر با افغانستان و ١٠٠٠كيلومتر با پاكستان مرز داره كه همشون شديدا نا امن هستن (1932247) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۰۹:۴۳:۲۷
اگر شما دکتری بدون که تو خدمت به دکتر هم احتیاج دارن ولی اینو بدون تو خدمت خودت باید برای خودت چایی بریزی نه مامانت !! (1932602) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۲۲:۳۵:۰۳
نه عزیز من، راهش اختیاری کردن سربازی است و شما نگران اینکه نیرو کم باشد نباشید کافی است کمی حقوق و مزایا بدهند عده زیادی با کله می روند مگر در امریکا سربازی اجباری است؟! انجا سالهاست اختیاری است و چیزی هم که زیاد دارند داوطلب و سرباز است. (1932017) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۳:۳۹:۵۹
اگر حقوق خوب بدن خیلی ها میرن. (1933224) (alef-13)
 
محمود
۱۳۹۲-۱۱-۰۸ ۱۱:۵۶:۱۹
يعني حضرتعالي ميفرماييد بايد به زور مرزهاي كشور رو نگه داشت
ميزان راي اكثريت است اگه اكثريت با سربازي مخالفن نبايد اجباري در كار باشه (1937032) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۵:۰۳:۱۸
آقايي كه فقط فكر خودت هستي سربازي يعني خدمت به مملكت.
كساني كه مي گويند سربازي عمر تلف كردن است اكثرا از ترس خدمت رفتن مي گويند. وگرنه اين چند ماه پراز تجربه است . تجربه اي كه با سختي و مرارت به دست مي آيد. (1931042) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۹:۳۵:۰۵
تجربه هاي بدي در خدمت سربازي آموختم. مهمترين تجربه بدي كه آموختم اين بود كه از انجام كار خلاف قانون هراس نداشته باشم.
در سربازي قوانيني وجود دارد كه اصلا عقلاني نيست و مجازاتهايي وجود دارد كه اصلا صحيح نيست. مثلا براي همراه نداشتن كلاه، 48 ساعت بازداشت و اضافه خدمت را بايد تحمل كني.
همين قوانين كه معمولا اجرا هم نمي شود، باعث مي شود، در سربازي ياد بگيري كه اگر خلاف قانون هم عمل نكردي، خيالي نيست. (1931646) (alef-13)
 
یک خدمت کرده
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۲۰:۱۶:۲۷
بله ... برای بی کارهایی مثل شما پر از تجربه هست.

تا 23 سالگی فحش به زبونم نیومده بود، فحش دادن تنها میراث خدمت برای من بود. چون تنها با فحش میشه در برابر بی منطقی ها و بی شخصیتی های پرسنل خودت رو خالی کنی. (1931763) (alef-10)
 
فرزاد
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۲۱:۲۲:۲۱
من می خوام با کار کردن به مملکتم خدمت کنم نمی خوام با شستن ماشین جناب سرهنگ بهش خدمت کنم (1931873) (alef-10)
 
فرزاد
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۲۱:۲۸:۰۳
اصلا چرا نباید دخترا برن سربازی ..من نمی گم برن پادگان و.....یک سال برن واسه بهزیستی کار کنند مثلا نگهداری سالمندان و معلولان یا برن منطقه محروم درس بدند ... چطور هی میگن حقوق برابر مرد و زن ...اما تا موقع بدبختی میشه یادتشون می ره باید حقوق برابر داشته باشند (1931881) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۲۲:۳۷:۰۸
بنده خدمت رفتم و به عنوان کسی که دووسال عمرش تلف شده می گویم همش تلف کردن عمر است و چیزی به اسم تجربه و پختگی برای فیلم های تخیلی است 2 سال عمرمان هدر رفت و بس. (1932020) (alef-10)
 
طنز تلخ
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۷:۲۶:۳۲
همین جمله ی آخریت فقط به پدرم میگم ، قبول نمیکنه ، من رو با زور و ... فرستاد سربازی :||:

ولی من اصلا از اون رفتناش نیستم

زیاد هم گیر بدن توی سربازی دیگه کلا نمیرم (1931384) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۹ ۰۸:۴۴:۳۴
دمت گرم. ای کاش نماینده های ... مجلس فکری می کردند. (1938771) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۲:۰۶:۲۷
بجای تبدیل 18 به 21 ویا 24 ماه این 40 درصد غایب به سر خدمت آورید ،آیا افراد قانونمند باید جور غایبین را پس دهند ،بجای انتخاب آسان ترین راه به دنبال اجرای عدالت در بحث قانون وظیفه عمومی در سطح جامعه باشید که دیگر احتیاج به تبدیل کردن 18 به 21 و 24 ماه نخواهد بود. (1930563) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۰۹:۴۵:۲۹
واقعا چرا باید اونی که به قانون احترام نمیذاره برای خودش ول بچرخه و کسانی که قانونمدار هستند جور آنهارا بکشند !!! (1932606) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۲:۱۰:۵۵
اخه باید یه خدمتی به مردم ارائه شود که سرباز هم احساس کند به زای ان میتواند سربازی رفته و جبران کند.وقتی جوانان کار و اینده و امید ندارند به چه دلیل باید سربازی بروند ؟که چه بشود؟ (1930570) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۲:۱۵:۳۷
سربازي فقط براي بخش دولتي سابقه كار است. براي احتساب سابقه بيمه بايد به تامين اجتماعي، پول بدهيم. (1930575) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۹:۲۱:۱۵
خود دولت اگر قبول داشت این دو سال عمر تلف کردن خدمت ست 1- با حق بیمه این دو سال اینکار را نمی کردند. 2- بعضی گروههای اجتماعی را از این خدمت معاف نمی کردند (1931623) (alef-10)
 
مازندراني
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۲:۲۵:۲۷
من ميخوام خدمتتون عرض كنم سربازي براي هر پسر ي لازمه چون اولا زندگي درشرايط سخت رو تجربه ميكنه و براي اولين بار از محيط گرم خونه دور ميشه و با شرايطي مواجه ميشه كه خودش بايد گليمش رو از آب بكشه بيرون.خود من بالشخصه شرايط امروزم رو مديون سختيهاي سربازي هستم.به هرحال ممكنه شرايطي پيش بياد كه آموزشهاي اين دوران بدرد بخوره.نميدونم چرا پسرها اينقدر از سربازي فراري هستن.اين قانون در اكثر كشورها كمابيش وجود داره و خدمت به كشور براي هر انسان مايه افتخاره.به نظر من بايد نگاه مردم به دوره سربازي عوض بشه.والله كسي با سربازي رفتن نميميره!اينقدر سختش نكنيم هي بگيم عمرمون تلف ميشه و...كار درشان ما اونجا بهمون نميدن و ....پدرمن جانباز و بازنشسته نيروي امتظامي بود كه چند سال قبل در اثر عارضه شيميايي به رحمت خدا رفت.با وجود اينكه من تك پسر بودم من رو فرستاد سربازي و من بابت اين ازش ممنونم. (1930592) (alef-13)
 
امین
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۳:۱۸:۵۴
اگه جناب عالی برای اولین بار طی خدمت سربازی از محیط گرم خونه دور شدی و گلیمت رو از کشیدی بیرون دلیل نمیشه "هر پسری" همین طور باشه. شما که رفتی سربازی نوش جونت. برای بقیه تکلیف تعیین نکن لطفا. (1930730) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۰۹:۴۶:۳۴
بچه ننه نباش . برو خدمت تا بفهمی تو جامعه چه خبره . (1932611) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۰۹:۵۰:۵۴
ترسو (1934737) (alef-13)
 
من
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۳:۲۷:۳۶
می خوام خدمتون عرض کنم نفری که 38 ساله شده دیگه تمام سرد و گرم زندگی رو چشیده و میتونه گلیمشو از آب بکشه بیرون و احتمالا تا حالا پدر هم شده چطوری با نهایت 100 تومان حقوق سربازی زندگی کنه
ضمنا این قانون رضاخانی در 16 یا 17 کشور جهان اجرا میشود بدلیل علاف کردن جوانان جهت افزایش نیافتن امار بیکاران اضافه کردن زمان آن هم دقیقا به همین دلیل است (1930754) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۳:۳۹:۵۷
خجالت بکش برادر. 2سال عمر نیست؟!! اونم بهترین سال های عمر؟!! مرد شدن تو سربازی واسه قدیم بود نه الان که خیلیا لااقل 4 سال رو به مناسبت دانشگاه باید دور از خانواده زندگی کنن (1930796) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۴:۴۳:۴۰
این با اون فرق داره.صبحگاه ساعت 5.5 صبح با صبحانه ساعت 12 ظهر تو خوابگاه خیلی فرق داره. حالا میری میبینی (1930984) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۹:۵۳:۱۸
دیدت رو از دایره زندگیت فراتر ببر ! ما دانشجو هستیم و همیشه صبحانه مون رو حدود ساعت 7-8 میخوریم . شما هر وقت زن گرفتی سرهنگ بازی در بیار و ساعت 5 پاشید صبحانه بخورید !
تا وقتی این حس حسادت به دیگران هست هیچ اتفاقی قرار نیست بیفته ! (1931703) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۰۹:۴۹:۱۰
بعد دوران دانشجویی میری خدمت و یک مقدار نظم و انضباط میاد تو زندگیت !! (1932617) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۰:۴۸:۴۴
حسادت چیه آقا جان؟ ما خومونم تحصیل کردیم و در خوابگاه هم بودیم و میدونیم که این اتفاق یعنی بلند شدن دیر هنگام کاملا میوفته. فکر کردی فقط خودت تحصیل کرده‌ای؟ نه خیلی‌ها تحصیل کردن. در ضمن شما دیدت رو فراتر ببر فقط به فکر آسایش خودت نباش. زور الکیم نزن خدمت حالا حالاها هست. (1932775) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۲۲:۴۱:۲۳
شما باید به فکر اصلاح طرز فکرت باشی دوست من. (1932029) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۳:۵۹:۲۸
یکی بخواد مرد نشه کی رو باید ببینه. (1930855) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۴:۴۱:۳۰
در این مورد هیچ کس رو نمیتونی ببینی. (1930977) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۹:۵۵:۵۴
با حساب کتاب تو لابد در کشوری مثل امریکا مرد وجود نداره ! یا مثلا در هلند و ایتالیا و... کلا مرد نداریم ! خجالت نکش بگو مرد ندارن ! اره خیلی از جوان ها اصلا دوست ندارن مرد با تعریف امثال شما باشن
یک خدمت کرده هستم (1931715) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۴:۰۶:۵۹
ببخشید ما الان 7 ساله از خانواده دور هستیم و تو دانشگاه هستیم چی؟؟؟ (1930883) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۴:۴۱:۰۹
سربازی فرق میکنه.میری میبینی (1930976) (alef-10)
 
شوشی
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۷:۰۵:۱۰
برو سربازی تا بفهمی کدومش سخت تره! (1931338) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۰۶:۱۷:۱۸
من نمیرم شوما برای ما تعریف کن آقابزرگ (1932358) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۵:۰۸:۲۳
خواهشا از گل و بلبل سخن نگو چه کسی در این مملکت وظیفه اش را درست انجام میدهد که من بدهم (1931069) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۰۹:۴۸:۱۵
همین حرف ها رو میزنید که این شده حال و روز کشورمون . (1932615) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۶:۵۴:۰۴
چقدر سخت؟
والله پسر ما صبح با سلام و علیک و اب پاشدی مامانش با آزانس میره سربازی شب با آزانس برمیگرده و غرغر و فربون صدقه مامانش اخرم یک انگل میشه در اجتماع (1931309) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۶:۵۹:۱۹
ماشالله مردا همه ناراضین همش بعد میگن خانم ها غر غر می کنند (1931328) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۲۲:۴۲:۳۷
درستش اینه که زن ها را بفرستند خدمت. (1932033) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۲۲:۴۰:۰۳
خوش به حالت ولی برای دیگران نسخه نپیچ اگر هم دوست داری بقول خودت بیشتر ساخته بشی می توانی دوباره تشریف ببری خدمت. (1932027) (alef-10)
 
رضا
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۰۱:۰۵:۳۵
اولا: اگه پدرشما نظامی بوده خوب می دونسته که عمل به قانون اصلی ترین وظیفه اشه. ایشون قانون را دانسته نقض کرده. شما نباید به خدمت می رفتید.
ثانیا: شما محل خدمتت و تحصیلاتت کجا بوده؟ یعنی یه کم هم پارتی بازی نکردید؟
ثالثا: قانون خدمت وظیفه عمومی به مشابه ایران فقط در چند کشور دنیا وجود داره.
این وسط یک سوالی که من دارم اینه که عین نظر جنابعالی رو تو یه فروم مربوط به سربازی و مشمولان غایب گذاشتن. منتهی اونجا اسمش محمدرضا بوده.
جه طوریه؟ الان دوره افتادید و برای تنویر افکار عمومی دارید این ور و اون ور تبلیغ رفتن به سربازی می کنید؟
راستی الان کجا مشغول به کار هستید؟ سازمان جذب مشمولان غایب به خدمت؟ (1932277) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۲:۲۶:۵۵
خوب وقتی سربازی هدردادن عمروسرمایه مادی ومعنوی یه جوان محسوب شود رغبتی برای انجام آن وجودندارد سربازی برود که چه کند ؟ دوسال شوخی نیست که بازندگی یک جوان بازی کرد بهترین را ه حل همان سربازحرفه ای و یا ارتقا حقوق سربازان تا حدودی درسطح افسران ودرجه داران کادر می باشد (1930596) (alef-13)
 
1982
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۲:۳۴:۰۸
اقا تمام دنيا دنبال سرباز گيري حرفه ايست نه اجباري ديگه كميت مهم نيست تجهيزات حرف اولو ميزنه سپاه و ارتش ادغام بشن تا حل شه (1930608) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۴:۳۳:۲۳
دوست عزیز اول برو آمارهای جاهایی که سربازی اجباری هست رو نگاه کن بعد بیا اینجا نظر بده. در ضمن خیلی جاهای دنیا جغرافیای نظامیشون مثل کشور ما نیست چون که دور تا دورمون ناامن هست (اخبارار رو نگاه کن) و قطب تولید مواد مخدر دنیا بغل گوشمونه. بعدشم تجهیزات مگه میتونن آدم دستگیر کنن؟ (1930960) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۲۲:۴۶:۴۱
بنده بر خلاف شما بسیار به آمار سربازی اجباری و اختیاری در دنیا اشراف دارم در اکثر کشور های دنیا اختیاری است به ویکی پدیا مراجعه کنی متوجه می شوی در ضمن بر خلاف داستانی که شما ساختید در بسیاری از کشور ها شرایط مرزی بدتر از ما دارند و سربازی اختیاری است، و بر خلاف خیال شما سربازانی که اختیاری سربازی می روند به مراتب بیشتر و بهتر می توانند امنیت کشور را حفظ کنند تا انهایی که به زور می روند. (1932041) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۰۹:۵۱:۵۸
شما یک نگاه به وضع امنیت در کشور ما بیانداز . ما در وسط بحران و درگیری هستیم ولی به لطف قانون سربازی امنیت ما از همسایگانمان خیلی بهتر است . (1932623) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۰:۵۰:۵۷
هر نیرویی هر چند ماهر چند کیلومتر رو میتونه تحت عملیات و نفوذ خودش داشته باشه؟آخه همش به فکر خودت نباش. خجالت بکش. (1932781) (alef-13)
 
محمد جواد
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۲:۳۵:۴۱
اونی که غیبت میکنه فکر همه چیز را کرده غیبت میکنه،
یا بچه مایه دارو و نه کار دوزار درامد کارمندی میخواد و نه بیمه بلااستفاده تامین اجتماعی( مجبورم نیست ماهی 100 تومن بده بیمه تا امثال آقای م بالا بکشند)
یا توی اوج بدبختیه و داره توی یک کارگاه داغون که حقوق هم بزور میده چه برسه به بیمه جون میکنه تا خرج چند نفر رابده
خیابونی کارها و آشغال جمع کن ها هم که اصلا توی آمار مملکت نیستند که خدمت برن
امیدوارم الف کمی جسارت حسینی داشته باشه و حرف منو بزاره (1930611) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۲:۳۸:۳۹
مثلا چه جور خدماتي به سربازي رفته ها مي دهيد كه اونهائيكه نرفتند خدماتشون؟!!! قطع بشه (1930623) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۵:۰۶:۰۵
خدایی حق گفتی (1931060) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۹:۲۴:۴۸
مرد می کردید به سربازی رفته ها در مرحله استخدام یا در ادارات دولتی امتیاز می دادید یه چیزی ؟ (1931626) (alef-10)
 
جعفر
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۲:۴۶:۳۴
یه گزارش در مورد سربازی رفتن بچه های نماینده های مجلس هم ارائه بدید. تا اونجایی من خبر دارم سربازی برای مردم عوامه (1930644) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۲:۴۹:۴۶
من 12/1اعزامم ولی تصمیم گرفتم نرم الان ماهیانه 700هزار تومان حقوقمه که با اون به خانواده ام هم کمک می کنم چرا بایدبرم وقتی 70هزار تومان می دن اخه یه جوون چطوری باید دو سال با این پول زندگی کنه اگه بحث خدمت به کشوره همینجوری هم داریم خدمت می کنیم با زور هم نمی تونید اوضاع رو تغییر بدید بهتره به فکر یه راهکار اساسی باشید (1930654) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۴:۳۵:۳۲
من با سربازی مخالف نیستم اما این دوستمون راست میگه باید شرایط سربازها درک بشه. آخه 70 هزار تومن پول کرایه تاکسی ام نمیشه برای یه سرباز. آدم باید موقع سربازی و خدمت از جیبش پول خرج کنه؟ آخه این درسته؟ (1930968) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۲:۴۹:۵۱
سلام
سال 88 با دیپلم نرفتیم سربازی اون موقع 18 ماه بود.
الان باید کم کم 24 ماهه بریم سربازی!
به نظرم با افزایش مدت سربازی ، غایب ها بیشتر هم دارن میشن
یکمی کیفیت بره بالا و تخصصی بشه (1930655) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۲:۵۷:۵۹
اینجور که بوش میاد جوانها بدجوری دارن قید خدمت رفتن را میزنند (1930669) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۶:۳۵:۳۳
اینجوری که بوش میاد جوان ها آگاه شدند و تقاضای حقشون را دارند .
یک فوق لیسانس دانشگاه دولتی نباید 2 سال از عمرش رو بیگاری کند . مثلا آبدارچی شود یا ماشین جناب سرهنگ یا جناب سروان را بشوید !
یک فوق لیسانس دانشگاه صنعتی فلان شهر بزرگ باید برود و کارافرینی کند تا چرخ مملکت به حرکت در بیاید تا شما غر نزنید که چرا مملکت دارد ورشکست می شود و فلان کالا گران شد و ... (1931264) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۰۹:۵۶:۳۲
شماها یک چیزی شنیدید و همه میگید شستن ماشین !! مگه کارواشه !!خخخ (1932635) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۳:۱۳:۵۱
به نظر من هر چه سریع تر باید ریاست این سازمان تغییر بکنه دیدگاه های رضا خانی سازمان وظیفه در جامعه امروز ایران جایی نداره (1930712) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۰۹:۵۶:۴۹
برو خدمت نترس . (1932636) (alef-13)
 
سهراب
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۳:۱۴:۰۶
حالا ما که رفتیم چه فایده ای داشته برامون؟ فقط یه پاسپورت دادن بهمون دادن که اونهم انقدر حقوقمون کمه جایی باهاش نمیتونیم بریم. رییسمون سربازی نرفته وضع زندگیش از من هم خیلی بهتره هیچ مشکل و محرومیتی هم نداره. (1930715) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۳:۳۰:۲۷
بهتر است سربازی را بکنند دو دوره ی اجباری و اختیاری. دوره ی اجباری چیزی حدود 6 ماه باشد و همه بروند. دوره ی اختیاری که 18 ماه یا بیشتر می تواند باشد قابل خرید باشد و با درآمد ناشی از فروش سربازی، اولا حقوق کسانی که اختیاری رفته اند افزایش دهند و دوم برای جبران کمبود نیرو، سرباز حرفه ای استخدام نمایند. (1930760) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۸:۲۶:۴۲
من موافقم!!!!!!!!!!!!1 (1931508) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۰:۲۴:۱۴
بعد اونایی که نمیتونن بخرن باید برن سربازی یا اینکه از حقوق اجتماعیشون محروم بشن؟ بعد دوباره عقب میمونن؟ بعد پولدارا امکان پیشرفت داشته باشن اما قشر ضعیف... (1932695) (alef-13)
 
حامد
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۲:۲۲:۲۱
نظرت خیلی جالبه، کاشکه مسئولین هم مخشونو مثل شما کار بندازن یا از نظرات جالبی مثل نظر شما بهره ببرند. (1933015) (alef-13)
 
بهنام
۱۳۹۴-۰۱-۰۴ ۲۰:۴۷:۱۸
عالی گفتی داداش حرف دل منو زدی اما کو گوش شنوا واقعا ما جوونها داریم تواین بیکاری و قانون سربازی مثل شمع اب میشیم (2765447) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۳:۳۵:۵۹
سلام ..... به خدا من یک جوان 32 ساله بی شغل هستم .... دوستم زنگ زد گفت بیا بریم کارت پایان خدمت را تعویض کنیم .. اون پول داشت رفت ، البته با این که اون هم ، هم سن من هستش و بیکار ............... باور کنید 30 هزار تومان نداشتم ... که کارت پایان خدمت تعویض کنم ..... چه کار کنم ... ؟؟؟ !!! وقتی نیست ... !! (1930780) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۳:۵۰:۴۹
افزایش حقوق سربازان !!!! در دوران خدمت از ماه 10 تازه شروع کردند به دادن حقوق . خوب شد یه کم پس انداز داشتم وگرنه باید علف میخوردم . یعنی سربازی هم تو این مملکت باید با پول خودت بری . فقط دنبال کارگر مفت و مجانی هستند نه سرباز . (1930829) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۳:۵۹:۱۵
آخه نمیدانم چرا باید درجه بندی و راحتی در سربازی در سربازی بر حسب مدرک تحصیلی باشد؟
هرچه فکر می کنم رابطه ی میان این دو را نمی یابم یکی لطفا توضیح دهد!!! (1930853) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۵:۰۱:۱۶
بر چه اساسی باشد؟ قد و وزن؟!!! (1931037) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۲۰:۲۱:۳۱
قران میگه فرق شما در تقواست نه مدرک تحصیلی (1931770) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۵:۰۵:۱۶
به نظر من باید مبلغ معادل برای مدرک تحصیلی اعلام کنند تا سربازها با پرداختن آن درجه و راحتی ای معادل مدرک داران داشته باشند (1931055) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۰:۵۹:۱۳
پول بدن و راحتی بخرن؟ این پیشنهادت رو قاب کن بزن تو اتاقت البته روش یه پارچه بنداز روش تا کسی نبیندش. البته اگر خواستی بخندن پارچه رو بردار. (1932802) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۱۲:۰۱:۵۶
فوق لیسانس مملکت رو میفرستند دم مرز و جلوی گلوله و اونوقت عده ای سرباز صفر با پارتی می افتند تو بهترین نقاط شهر به عنوان گشت امنیت اخلاقی و غیره که فقط به دخترها تذکر دهند!!! (1935097) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۴:۰۳:۲۷
آقای مازندرانی شما مشکل نازپروردگی داشتید کامنت ها را بخون تا بفهمی عده ای از اونهایی که سربازی نمی تونند برن ازروی شکم سیری و بقول شما تنبلی و ازکاردررویی نیست مسئولیت تامین معاش یه خانواده رو دوشا شونه چطور عقلت نمی رسه که به این قضیه بصورت منطقی نگاه کنی؟ (1930866) (alef-13)
 
محمد جواد
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۴:۰۹:۴۲
بهترین کار فروش قیمت بالای سربازی و دادن حقوق اندازه کادر به سربازها از این منبع و اختیاری کردن خدمته. قول میدم با این بیکاری یارو بعد 4 سال خدمت بزور باید بندازی بیرون (1930894) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۵:۰۱:۵۶
اینطوری خوش به حال پولدارها میشه. کاملا اشتباهه. (1931038) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۲۰:۲۲:۵۲
فکر می کنی الان پولدارها خدمت میرند ؟ اونها معافیت های خاص خودشون رو دارند.

حداقل با این کار میشه حقوق سربازها رو افزایش داد. (1931773) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۰۰:۳۳:۱۰
هینطوریش هم راه برای خرید خدمت پولدارها هست 3 سال بچشون را میفرستن خارج بعد میاد میخره (1932245) (alef-13)
 
حقگو
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۴:۲۲:۱۴
به قول دوستمون هر چقدر خودتو به تنبلی بزنی موفق تر و جلوتری. ما رفتیم خدمت اما حالا خیلی ها غیبت می کنن. مشکل سند زدن داشتن که اونهم حل شد و نیازی به کارت پایان خدمت نیست. آخرشضم مشمول عفو می شن.
خب حالا کدوم عاقل میره سربازی؟!! (1930929) (alef-13)
 
SMAH1
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۶:۱۴:۳۸
من دوستی دارم حدود 30 ساله.
سربازی نرفته!
ازدواج کرده و یک بچه داره!
سند هم به نام خودش می زنه!
دسته چک هم داره!
بیمه هم هست با اینکه شغلش آزاده (از طریق کارگاه پدرش)!
دیگه برای چی بره سربازی!

واقعا چه تفاوتی بین اونی که رفته و نرفته هست! اگر محرومیتی بوده،راه فرار هم داشته!

سربازی با این شکل امروزی رو نمی پسندم ولی اگر سربازی فرصتی برای کمک به خوده فرد برای آشنایی (با کار،اجتماع،حقوق شهروندی و دیگرا ن و ...) باشه،عیبی نداره که به نظرم واجب هم هست! (1931228) (alef-10)
 
حمید
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۰۹:۴۳:۲۰
18 سالگی خواستم برم خدمت ولی دانشگاه قبول شدم و کارشناسی برق دانشکده دولتی گرفتم ولی فکر تشکیل زندگی نگذاش بعد از دانشگاه برم خدمت رفتم کار ازاد الان 32 سالمه با زن و بچه ولی هنوز به خاطر اون 18 ماه خدمت لعنتی تاوان میدم نه وام نه بیمه نه جرئت حتی شرکت در استخدامی حرفهای پدر زن و مادر زن خلاصه بدختیییییییییی (1932600) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۴:۲۳:۳۵
جناب آقاي توكلي يك سئوال دارم اميدوارم كه پاسخ آنرا براي ينده و هزاران مانند بنده بفرستيد :
آيا بنظر شما انصاف است، عدالت است ،حق است كه بنده و هزار نفر مانند من در بيست الي سي سال گذشته خدمت سربازي را انجام داده ايم و دوسال تمام بدون هيچ گونه اجر مزدي و با حقوق آن زمان بنده ديپلم 200 تك تومان در ماه خدمت نموديم و جمعآ در كل دوران خدمت 24 ماه خدمت معادل 4800 تومان حقوق گرفتيم كه كفاف كرايه رفت و امد آنزمان ماهم نمي شد مناطق جنگي و عملياتي هم خدمت كرديم . حال دولت به بهانه تعويض مجدد كارت پايان خدمت مبلغ يك 14000 تومان و يك مبلغ 12000 تومان از نفر بالاجبار دريافت ميكند و اين مشكل نظام و دولت است در خصوص كساني كه به سربازي رفته يا نرفته اند چرا ما هزينه اين كار بايستي پرداخت كنيم ؟ ما به اين موضوع ميگوئيم ظلم شما چه ميگوئيد ؟ .... با تشكر منتظر پاسخ شما هستيم . (1930934) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۴:۵۶:۳۸
هزار تا مثبت داره این کامنت.خداپدرت رابیامرزه که حرف حساب زدی (1931023) (alef-13)
 
علیرضا
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۷:۳۹:۰۴
قبول دارم اگر کارتمان را گم کردیم باید خسارت بدیم کوتاهی کردیم تاوان پس بدیم ولی دولت می خواهد شکل کارت پایان خدمت را عوض کنه مردم چه گناهی کردند که نصف بیشتر یارانه یک ماهشان را باید به دولت بدهند؟ (1931406) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۸:۵۷:۴۲
من سال 80 الی 82 که با دیپلم سرباز بود،ماهیانه، 6000 تومان پول میدادند (1931583) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۹:۳۸:۱۰
گل گفتی . بعد از 16 سال از خاتمه اجباری و بعد از هفت خوان ( تدارک دیده شده برای سرکارگذاشتن ملت بینوا ) حالا بعد از شش ماه نه کارت گیرم اومده نه خبری از کارت هست . مرکز نظام وظیفه که صد ماشاالله که قسمت پیگیری نداره . حضرت اقایی هم گذاشتند پشت تلفن تا به سرکار رفته های محترم ( ارباب رجوع نیازمند تکریم سابق ) بفرمایند : با یگان خدمتیتان تماس بگیرید . احسنت و صد باری کالله به شما که ماهیت این خدمت مقدس را به جوانترها نشان می دهید . از شما تشکر میکنم (1931662) (alef-13)
 
مسلمان ایرانی
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۴:۳۴:۲۸
سلام،سربازی یکی ازبزرگترین مشکلات اساسی فرزندان مابه عنوان سرمایه اصلی و بنیادی کشوراست. متأسفانه این نیروی عظیم انسانی،اقتصادی،فرهنگی وامنیتی ایران ،سالهای بسیاری ازعمرشان را،حتی ازدوران کودکی تاسالمندی،تحت تأثیر سایه سنگین و هولناک سربازی برخلاف میل ومصلحت خودوخانواده شان ؛می گذرانندو یا ازدست می دهند.
اگرمسؤلین دلسوزنظام ،دغدغه امنیت وآرامش وپیشرفت مملکت راهمزمان داشته باشند،بهترین راهکار :تغییراساسی در نظام اجباری سربازی است . در صورت اختیاری بودن سربازی ؛فرزندان این مرز و بوم هم می توانندبراساس استعدادوتوانایی طبیعی خویش وبرخورداری ازحمایت اجتماعی ،برای زندگی وآینده خودبرنامه ریزی کنند وشایددیگرشاهد میلیون ها جوان بازمانده از تحصیل و کار به دلیل _فرار از سربازی_ یا _رفتن به سربازی _ نباشیم . (1930965) (alef-13)
 
ناصر
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۰:۰۱:۴۰
برو خدمت نترس . مرد میشی .با نظم و انضباط میشی . من جوانی رو میشناسم که خدمت نرفته وقتی زن گرفت به اولین مشکل تو زندگی برخورد سریع طلاق داد زنشو .چون مرد زندگی نشده بود . (1932647) (alef-13)
 
احسان
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۴:۵۶:۵۲
خدا کند یک هنرمندی پیدا شود و تصویر جوانانی که به خاطر خدمت هزاران هزینه می دهند را با تصویر این روزهای «خانواده دوپرخه سوار شاد پرجمعیت!!» در یک قاب قرار دهد ...

راستی پدر دوچرخه سوار صاحب 5 فرزند ( که همسرش هم غایب است و احتمالا بازدار ششمین بچه است) خدمت رفته؟ من که خیلی بعید می دونم! خدمت رفته ها باید سوار روروئک خیالشان بشوند و خاطرات بد گذشته رو مرور کنند و حسرت گذشته شان را بنگرند که می توانستند زودتر وارد بازار کار شوند! زودتر ازدواج کنند! زودتر بچه دار شوند! این قدر ادامه تحصیل ندهند! این قدر سال های سال اعصابشان خرد نشود که در خدمت چگونه با آن ها برخورد می شود ...

میگم یه خبرنگاری بره و این ها رو تو کنفرانس های مطبوعاتی از سردار بپرسه و البته جوابی با مضمون «مامورم و معذور» بگیرد! ...

چند سال بعد هم از همین سردار بره بپرسه و ایشون هم بهش بگه «من والله خودم این حرف ها رو پیگیر شدم زمان مسئولیتم» ....

ای وای بر عمر رفته ما ... (1931025) (alef-10)
 
مهدی
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۴:۵۸:۳۸
دوازده سال پیش رفتم خدمت سربازی 16 ماه خدمت کردم دوران خوبی بود کمبودها زیاد بود از قبیل اب لوله کشی لوازم خنک کننده وغیره...اما اگر کشور نیاز داشته باشه دوباره هم برای کشور حاضرم خدمت بکنم. (1931029) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۰۰:۳۶:۲۳
نیاز دارن مگه نمیبینی بیا برو (1932250) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۰:۲۵:۵۳
به یک دکتر مجرب مراجعه کن برادر . (1932698) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۳:۳۱:۴۶
میشه بپرسم چرا طلاب سربازی نمیرن؟ (1933207) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۱۰:۲۳:۵۷
بابا تو ديگه كي هستي ؟ (1934843) (alef-13)
 
تارا
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۵:۰۰:۲۵
وضعیت سربازان فراری چیه؟ می شه پیگیری کنید؟ (1931034) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۰۶:۱۰:۰۷
دیگه توکه فرار کردی چی میخواد بشه , زندگیتو بکن بابا حوصله داریا (1932353) (alef-13)
 
نازنین
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۵:۴۷:۴۴
سلام من همسرم دانشجو هستش. حداقل یه کم این مدت سربازی رو کم کنین یه خورده به فکر خانواده بدبختشون باشید با 90 هزار حقوق سربازی کدوم زندگی اداره میشه با این وضع گرونی مملکت (1931155) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۲۰:۱۲:۵۳
کی میگه 90 تومان من فوق لیسانس مکانیک دارم ماهی 75 تومان میدن :) :) :). (1931758) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۱:۰۰:۳۶
مطمئنی سربازی؟ اونی که 90 میگیره حق زن میگیره. (1932806) (alef-13)
 
حمیدرضا
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۱۸:۵۸:۵۰
افراد متاحل دو برابر حقوق می گیرن
فوق لیسانس حدودا 150 هزار تومن (1935953) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۶:۰۲:۱۳
ایشون هر از چندگاهی میاد یه چیزی میگه میره جدی نگیرید (1931204) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۰۰:۵۲:۵۲
ایشون پارسال گفته بودن فقط 3 درصد غایبین به خدمت نمیان حالا اومده میگه 40 درصد!!! خدا میدونه اون درصد واقعی چقدره (1932267) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۰۰:۵۷:۳۶
آقای سردار به جای مصاحبه های بیهوده یک سر برید ترکیه از سیستم نظام وظیفه اونها لااقل درس بگیرید خیلی از دنیا عقب هستید همه متحول شدن شما دارید دنده عقب میرید!!!! (1932272) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۰:۰۲:۴۲
وقتی گرفتند از دمت بردن خدمت اونموقع میفهی چی گفته !! (1932650) (alef-13)
 
امیر علی
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۷:۳۷:۵۸
من یکی رو میشناسم به خاطر 7 روز غیبت به دانشگاه راهش نادند. معافیت هم بهش نمیدن. فرزند سوم از بین چهار فرزند خانواده است. مادر و پدرش هر دو انسولین تزریق میکنن. هر روز . نمیتونه یک دقیقه به علت بیماری اونها جاشون بذاره معافیت هم بهش نمیدن. ما خیلی جاها نیاز به اصلاحات داریم متاسفانه هیچوقت این اصلاحات به درد نیازمندها نخورده و همه بجز اونها ازش سو استفاده کردن. (1931402) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۷:۴۲:۴۸
آقا من رفتم هیچ خدمات اجتماعی هم نگرفتم که هیچ، فقط یه هزینه اضافه هم برای تعوضی کارت دادم. 2 سال هم ازکار عقب موندم.

نرید. هیچی نمیشه. اگه پول دارید که بعدش می تونید سالی 4 تا سفر خارجی برید ، برید سربازی. (1931414) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۷:۵۸:۰۷
جناب سردار لطفا اعلام کنید جوانانی مثل من که دو سال از عمرشونو رفتن خدمت بی مزد چه مزایا و خدماتی دریافت میکنند که بقیه دریافت نمیکنند.
رفتن سربازی اهمیت نداره و نرفتنش مهمه . چون شما نیروی مفت میخواید. (1931450) (alef-10)
 
hossein
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۸:۰۳:۲۴
یکی از دلایل فقر و بیکاری و کار های خلاف این خدمت سربازی طولانی است که فرد سرباز هیچ یزی در طول خدمت خود فرا نمی گیرد تا بعد ها از انها سود ببرد (1931467) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۸:۲۶:۱۹
واقعا مسخره است. چیزی به مزخرفی سربازی وجود نداره. (1931507) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۸:۳۰:۰۹
آقای روحانی لطفا فکری برای مشمولان غایب با سن بالای سی سال بردارید. بخدا مشکل دارند. (1931516) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۲۲:۵۴:۴۱
درستش این است که تمامی افرادی که بالای 30 سال هستند را معاف کنند من فکر می کنم آنهایی که نرفته اند و سی یاله هستند 10 سال از بسیاری از خدمات محروم بوده اند و بعد از 30 سالگی هم شغل دولتی و غیر دولتی پیدا کردن با توجه به سن بسیار مشکل است انصاف و عقل می گوید قانون سنی را تا سی سال بیاورند. (1932065) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۰۰:۳۳:۰۰
انصاف نمیگه، اون موقع که هم سن و سالاشون توی بیایون و کوه و پادگان و ... نگهبانی می دادند در سرما و گرما و حسابی سختی کشیدند، اینا داشتند کیف و خوشی می کردند، نباید معاف بشن؟ (1932244) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۰:۰۳:۵۵
پس ماها که رفتیم خدمت چی ؟؟!!! (1932654) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۸:۵۶:۱۷
26 هزار تومان پول بدیم که چی بشه، مثلا چه فرقی داره برای ما هوشمند باشه یا نه.
اگر برای خودشونه، رایگان باید تعویض بشه (1931579) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۰۶:۰۸:۱۲
هوشمند باشه سوت میزنه اون موقعی که به 2 سال عمر از دست رفتت فکر میکنی دلداریت میده
ای بابا بی پولیه دیگه , پول کم میارن تز میدن (1932352) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۹:۰۰:۳۰
یکی از دو ستان من که سر باز غایب است نان آور یک خانواده ی 6 نفری است و اگر به سر بازی برود خانواده از نون خوردن می افته . حالا شما بگید این آدم اگه بره سر بازی نباید به عقلش شک کرد (1931587) (alef-10)
 
صالح
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۹:۱۳:۳۸
عمرا اگه برم. (1931611) (alef-10)
 
حسین
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۲۳:۰۷:۱۷
داداش منم هم نظر شما هستم اما این پاسپورته داستانه (1932092) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۰۰:۳۱:۱۷
البته پاسپورت برای پولدارها معنی داره، برای ما قشر متوسط به پایین سفر خارج، رویاست (1932243) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۰:۰۴:۲۳
آش کشک خالته بخوری پاته نخوری پاته ! (1932657) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۹:۲۳:۱۰
آقا جان، سربازي مثل يك بدهي ميمونه كه به نفعته كه هر جه زودتر صافش كني. تمام صحبتهاي مخالفان رفتن به سربازي رو هم درست فرض كنيم، ولي مطمئن باش كه نرفتنش بيشتر ضرر داره. (1931624) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۲۲:۲۰:۰۴
مشکل اینجاست که اکثر فرزندان آقا زاده ها! (یعنی همان هایی که بعضا در تدوین و اجرایی کردن قانون سربازی نقش دارند) اکثر به شیوه های مختلفی معاف شده و میشوند (البته به روش کاملا قانونی!)

بنابراین ما میمانیم و سربازی که پیش رو داریم! (1931994) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۰۰:۳۰:۳۴
البته این بدهی ناعادلانه رو فقط برخی از ما ها باید بپردازیم. میشناسم، کسانی که آقازاده بودند، و سربازی نرفتند و به بهانه های مسخره، معافی گرفتند و الان شغل دولتی هم دارند.توی همین شیراز (1932240) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۰۰:۳۸:۰۲
ما زورکی خدمت نمیریم (1932251) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۱۹:۵۹:۰۶
من هشت ماه خدمتم ولی به اندازه هشت سال گذشت. روحیه نظامی خیلی بد روحیه ای. (1931722) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۲۰:۰۴:۱۲
این دوستان که بیکار نشستن میگن ما خدمت نمیریم بخاطر ترس و تنبلیشون نمیرن .مسولین وقتی اونها رو از همه چیز محروم کنن می فهمن که باید به قانون احترام بزارن (1931739) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۰۲:۱۷:۰۱
اگر جنگ باشه اولین نفر میرم ثبت نام میکنم برای اعزام اما سربازی اجباری نمیرم به هزار و یک دلیل.

وقتی قراره عمرم رو دو سال تلف کنم ترجیح میدم برای خودم تلفش کنم.
خلاص (1932314) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۰۶:۰۶:۲۲
اینجوری فکر کن شوما , مهم اینکه نمیریم حال هی بگید (1932351) (alef-13)
 
l حسین
۱۳۹۲-۱۲-۰۶ ۲۰:۲۲:۵۴
باسلام خدمت سردار هروقت شما مهاجران قاچاقی افغان راجمع کردید طبق قانون انوقت من هم از قانون اطاعت میکنم ومیروم سربازی تا بدانم بعد از سربازی بیکار نمیمانم این است دمکراسی وقانون مداری هر عملی عکس العملی دارد (1995198) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۲۰:۰۶:۵۲
سربازی بدترین دوره زندگی من و بدترین خاطره من بوده. اون وقت نصف دوستانم با انواع معافیت ها این دوران را دور زدند. 40% هم که کلا محلی نمیزارن.
عدالت کو؟ (1931744) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۰۰:۲۸:۵۲
طرف رو میشناسم، توی کار خرید و فروش خودرو و دلالی هست و وضعش هم خوب شده، سربازی هم نرفته. چه جوری به نام میزنه ماشین ها رو نمی دونم. چطور بهش خدمات بانکی و محضری و حقوقی داده میشه، نمی دونم.
عدالت یعنی فقط بعضی از ما ها بریم خدمت و برخی دیگه راحت یا معافی بگیرن یا فرار کنند و راحت، همه ی کاراشون رو پیش ببرن و شغل خوب هم بگیرن حتی.
یکی از دوستانم از من سنش کمتر هست، سربازی نرفته توی بانک کار میکنه، معاف شده بوده. دو سال از من جلوتره توی زندگی، این هم عدالت از نوع نظام وظیفه. تازه، با غرور هم به من نگاه میکنه که مثلا من جلوتر از تو هستم! و در نظر نمی گیره که دو سال از عمر من به پای سربازی ناعادلانه، هدر رفت (1932238) (alef-13)
 
سرباز وطندوست
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۲۰:۴۳:۰۹
من رفتم سربازی ولی اشتباه کردم
من تو سربازی زیرآب زنی، حقه بازی، حیف و میل بیت المال، تنپروری، انجام کارهای بیهوده که هیچ نفعی واسه کشور نداشت رو دیدم
شاید در یه جاهایی کارهای خوبی هم انجام بشه ولی کلا خوب نیست
بهتره مثل کشور سوئد باشه که یه ارتش حرفه ای داره در کنارش هم اگر بهشون حمله نظامی بشه همه مردهای بالای 18 سال و زیر 50 سال باید برن از کشور دفاع کنند. فقط یه دوره آموزش نظامی 20 روزه میبینند
البته نگین اگه همه برن جنگ پس وضعیت کشور و اقتصاد چی میشه!؟
اونا به صورت برنامه ریزی شده برای کمبود سرباز فراخوان میدن و اگر فردی که مشمول فراخوان شده در جنگ شرکت نکنه علاوه بر محاکمه از کلیه حقوق اجتماعی محروم میشه
ضمنا عاقلانه نیست که در کشور ما این نیرو بی خودی سالهای زیادی هدر بشه که آیا ممکنه یه روز جنگ بشه یا نشه.
اگر این وضعیتی که در سوئد هست در کشور ما هم باشه واقعا یه نیروی عظیم میتونه به اقتصاد و تولید کشور کمک کنه.
اگر قراره ریال با دلار رقابت کنه راهش مذاکره ژنو نیست راهش بالا بردن تولید در همه زمینه ها است که یکی از نیروهایی که میتونه کمک کنه همین سربازهایی هستن که نیروشون بالقوه هست و اگه مسئولین بخوان میتونه بالفعل بشه و به کشور کمک کنه. (1931811) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۲۰:۴۶:۲۷
خیلی راحت سربازی نمی رن و به ریش همه اونایی که سربازی رفتند می خندند. (1931819) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۲۰:۵۳:۵۸
جناب سردار
شما آنجاهايي از قانون را مي بينيد که به نفع خودتان است.
چرا حقوق سربازان خصوصا اين درماندگان متاهل و به ويژه صاحبان اولاد را طبق قانون نمي دهيد؟
چرا براي تک فرزندان ذکور انواع معافيت ها و مشوق ها در نظر مي گيريد و بعد مي گوييد سربازي در ازدواج و جمعيت نقش دوازدهم را دارد؟
سردار مي فرمايد ما حتي قانون مشوق براي تعدد فرزند داريم و مثال معافيت سه برادري را مي آورد، چرا اگر مشوق مي دانيد آن را حذف مي کنيد؟
چرا علنا مي گوييد سرباز ارزان ترين نيروي در تمکين است و هر مذکري بايد از اين گذرگاه مردانگي رد شود و جوان متاهلي که در سنين معقول شرع و اخلاق ازدواج کرده را به زور کيفر اجتماعي مي خواهيد به خدمت ارزان و فراگيري مردانگي وادار کنيد؟
چرا هر چه سرباز از طبقه محروم تر باشد محل خدمت او هم محروم تر است؟
چرا از سرباز براي مقاصد امنيتي خطرناک استفاده مي کنيد؟
چرا امروز شالوده کار شما هماني است که در زماني که جوان با ديپلم به راحتي استخدام ميشد اجرا مي گرديد؟ (1931832) (alef-10)
 
سید
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۲۱:۱۴:۰۱
برادرمن سی و دو سال سن دارد دو تا بچه دختر 5ویک ساله هم دارد کارگر سر خیابان هست اگر سیمانی بیاد یا باری شاید در هفته صد هزار تومان ان هم شاید داشته باشد پول برق و ابش هم نمی شود بنظر شما خدا را خوش میاد این برود خدمت (1931863) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۰۰:۲۴:۴۴
میتونست 10 سال پیش بره خدمت. قبل از ازدواج.
من این دلایل و توجیهات برای فرار از خدمت رو قبول ندارم.
اگر کسی نخواد بره، یک حرف دیگه هست اما اگر کسی بگه من الان بچه دارم و فلان، برای همین نمی تونم برم، این توجیه، مضحک هست (1932231) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۰۶:۰۴:۵۰
خوب عزیزم نره کی زورش کرده ول کن بابا این اخبار و بگو زندگیشو بکنه کاری از دستشون بر نمیاد خیالت تخت (1932349) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۰۶:۳۲:۵۴
هركي تو سن سي ودو سالكي دوتا بجه داره بايد فكر اينجاشم ميكرد. من٤٠ سالمه هنوز ميترسم برم دنبال بجه داشتن و اين حرفا. تو هنوز سربازي هم نرفتي عهد و عيال دنبال خودت راه انداختي؟! (1932361) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۲۱:۲۱:۱۳
ترو خدا سرداران عزیز به معافیت های پزشکی بی دلیل رسیدگی کنید .خدا وکیلی مدیون شما وهمه سربازان عزیز باشم اگر دروغ بگم همین امسال چند نفر از طریق دسیسه وپارتی یا رشوه معافیت پزشکی چشم انهم قانونی گرفتند .اینها جوانها را بد بین میکنند. (1931871) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۲:۴۴:۱۹
گل گفتی چند تا نمونشو من خودم تو دوستام دیدم. اگه توسط یه کادر پزشکی مجرب و درستکار یه بازبینی بین کسانی که معافیت پزشکی گرفتند بشه خدا میدونه چه تعداد آدم باید برن سربازی. البته هرگز اینکارو نمیکنند. بالاخره باید یه راهی برای بچه پولدارا و آقا زاده ها باشه ... (1933068) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۲۲:۰۲:۵۶
سردار من به شدت تحت تاثیر قرار گرفتم و میخوام بیام خدمت ولی 50 ماه نه کمتر , راه داره ؟ (1931960) (alef-10)
 
دانشجوی دکترا
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۲۲:۱۱:۱۷
من هم دکترایم را بگیرم بی شک سربازی نخواهم رفت.
خدمت من به کشورم شستن ماشین سرهنگ و بیگاری نیست! (1931973) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۰۶:۰۳:۱۵
درود بر روح پاک آریاییت (1932348) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۲۲:۳۰:۳۸
من که پولی ندارم بخواهند مصادره کنند
یک حساب بانکی قدیم داشتم ان هم سالهاست استفاده نکردم
هر کاری می توانید بکنید
از ما که گذشت ولی تاریخ قضاوت خواهد کرد چطور جوانان کشور را پر پر کرده اید (1932012) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۲۲:۴۷:۳۸
الان كه نظام وظيفه كمبود بودجه داره چرا نميفروشه؟؟ (1932045) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۰۶:۰۲:۳۱
منتظر پولای بلوکه شده تو امریکان که آزاد شه آخه (1932347) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۲۲:۴۹:۴۷
خداییش یکی که زن و بچه داره بره سربازی چیکار الان؟ جز اینه که زندگیش نابود میشه ؟ بابا تورو خدا معاف کنید زن و بچه دار هارو از این وضعیت (1932050) (alef-10)
 
احمد
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۲۲:۵۵:۲۷
هر وقت اومدن مسعولین مملکتی پسراشونو فرستادن به مردم عادی دستور بدن.خرید خدمت تبعیض بین فقیر و پولداره اما تو همین مملکت یکی داره از گرسنگی میمیره یک هم ماشینه میلیاردی سوار میشه.اینه عدالت (1932068) (alef-10)
 
حسین
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۲۳:۰۰:۴۴
من با زن و بچه و بدهی و اوضاع خراب اقتصادی مملکت عمرن برم خدمت حالا هی تز ندین هر کاری هم از دستتون بر میاد بکنین انسان را خدا ازاد افرید.نمیتونید کسی رو برای کار زوری مفتی اجبار کنید (1932074) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۲۳:۱۴:۳۲
برو از خدا بترس بیان چی کار (1932103) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۲۳:۲۷:۱۲
بزرگترین مشگل که انگیزه سربازی را از جوانان این مرز بوم گرفته است تبعضی است که بین خدمت رفته ونرفته هیچ فرقی قائل نمیشوند اگر جوانی که دو سال از بهترین دوران زندگی اش وفقه خدمت مقدس سربازی کند و بعد از بلافاصله وارد بازار کار شود با میل وروغبت وارد خدمت می شود (1932130) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۲۳:۳۳:۵۹
به نظر من سربازی باید قابل خرید باشه.در عوض پولشو بدن به اونایی که نمی تونن بخرن.اینطوری هم یه در آمدی می شه واسه سربازا هم بی سرباز نمی مونیم. (1932144) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۵ ۲۳:۴۷:۱۷
وقتی ناسیونالیسم - ملی گرایی - در یک کشور کم رنگ می شود .... نتیجه همین می شود ........ اکثرا می گویند ما نمی رویم ...... !!!!

پس ایران زمین چه کند .................. ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

اسفندیاران را چه شد .... ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (1932171) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۰۰:۲۲:۵۸
جالب اینجاست که من بیکار، هر وقت دور و اطرافیان رو می بینم به جایی رسیدند و توی یک شغل خوب هستند برمیگردند میگن من سربازی نرفتم، معاف شدم. ظاهرا انگار فقط خودم رفتم و عمرم رو هدر دادم. (1932228) (alef-13)
 
الف.ن
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۰۰:۴۰:۲۸
جناب آقای سردار صدرالاسلام
با سلام.
احتراما به استحضار می رساند اینجانب متولد 1356 مشمول غایب هستم. با توجه به انواع محدودیت ها و موانعی که توسط همفکران و همکاران شما در قانون وظیفه عمومی برای امثال بنده وضع شده است، علاوه بر سلب تمامی حقوق شهروندی ام، در طی این سالها با کار سخت و با دستمزدی ناچیز و بدون هیچ نوع بیمه یا وام زندگی کرده ام. پشیمان هم نیستم. فکر می کنم حداقل بار مالی کمتری به روی دولت کشورم آورده باشم.
در طی این سالها به رغم دچار بودن به بیماری آرتروز در ناحیه گردن، کمر درد شدید، دندانهای خراب و کم خونی هرگز حتی یک آسپرین را به خرج دولت یا از طریق بیمه تهیه نکرده ام. یارانه دولتی بنده را نیز پدر و مادر پیرم دریافت می کنند.
بدین وسیله کلیه حقوقی را که کارت پایان خدمت برای بنده می تواند داشته باشد به شما و سازمان مطبوعتان می بخشم (از جمله دریافت وام: نه بانکی به من وام می دهد و نه به وام احتیاج دارم، وام بگیرم که چه کنم؟ نه می توانم خانه بخرم، نه کاسبی به راه بیندازم - بیمه دولتی یا خصوصی: به هرکدام که مراجعه کردم و گفتم کارت پایان خدمت ندارم گفتند بهتر است این کار را نکنی.- حق مسافرت به خارج چون پولش را ندارم - حق استخدام در بخش دولتی که با این سن دیگر کسی من را استخدام نمی کند - حق گرفتن جواز کسب چون سرمایه اش را ندارم - حق خروج از کشور برای زیارت کربلا و نجف: من را ببخشید ولی این یکی را واگذار می کنم به مولای متقیان امیرالمونین علی و سالار شهیدان حسین بن علی که هرگز کسی را به زور و اجبار کسی را وادار به کاری نکردند.)
پیشنهاد می کنم، به جای برگذاری جلسه و به راه انداختن سامانه و نقشه کشیدن برای دستگیری مشتی افراد سن بالای بیچاره که به یمن انواع محدودیت های اجتماعی و اقتصادی وضع شده در قانون خدمت وظیفه از زندگی ساقط شده اند و رسما چندین سال است از زندگی عقب هستند و به نوعی زندگی گلخانه ای دارند و آزارشان به کسی نمی رسد. به وضعیت غذا و حقوق پرسنل وظیفه و نوع رفتاری که در محیط های نظامی با آنها می شود برسید. کمی به وضعیت لباس و هزینه راه سربازان وظیفه و حقوقی که به آنها می دهید فکر کنید.
خداوند از گناهان همه ما درگذرد.
با تشکر
والسلام.
پ.ن امیدوارم روزی: راه رفتن، نفس کشیدن و آب خوردن را برای سربازان غایب ممنوع نکنید. هچنین روزی بشود که فرزندان سرداران و امیران هم به خدمت مقدس سربازی بروند و به یمن قانونی که پدرانشان تصویب کرده اند از معافیت استفاده نکنند. (1932252) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۰۰:۴۱:۳۵
با دوستان موافقم این سازمان در ریاست بیشتر نیازمند یک مدیر و استراتژیست است تا فردی با افکاری مربوط به 70 سال پیش ، مدیریت این سازمان باید تغییر بکنه (1932254) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۰۱:۲۹:۰۲
خوب یا بد همه باید برند خدمت . ما که خودمون هم تحصیل کرده هستیم و رفتیم لب مرز به امنیت کشور کمک کردیم تا آقایان نازپرورده لیسانس و فوق لیسانس بگیرند چه فرقی با اینها داریم . انقدر هم سر مملکت منت نزارید . همچین میگن عمرمون تلف میشه انگار می خوان هسته اتم بشکافن بیرون خدمت. خیلی ها باید برن سربازی تا ارزش نونی که پدرشون جلوشون میزاره و با هزار تا ناز کردن می خورن رو بیشتر بدونند .
این نسخه پیچیدن سربازی حرفه ای و این حرف ها هم مال ایران نیست . در ضمن شما چی تون مثل سوییس و کشورهای پیشرفته است که از راه های مملکت داری و تامین امنیت اونا حرف میزنید .
انشالاه با افزایش محدودیت ها و حتی دستگیری سربازان فراری حق به جانب عدالت حداقل در این یک زمینه خاص برقرار میشه. (1932296) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۰۳:۰۹:۲۲
من خدمت کردم اما پشیمانم که رفتم خدمت و فقط بخاطر پاسپورت مجبور رفتم! دو سال از زندگی عقب افتادم تو پادگان یک ادم بیسواد که اکثرا همه کم سواد هستند فکر میکردند که اسیر گرفتند و هر حرفی که دلشان میخواست به سرباز میزدنند!؟ مافوق شون هم بدتر از گروهبانشون هست !؟ خب حالا چرا باید بچه های ما بیایند سربازی؟ نزدیک به 500 تا 600 هزار کادر حقوق بگیر دارید دیگه سرباز میخواهید برای چه؟ برگ تسویه را امضا نمیکرد تا قید حقوق چندر قاضی تو بزنی و امضا کنی گرفتم؟! تا حرف میزدی اضافه خدمت و پست اجباری؟! والا کشورهای که دین ندارند و هیچ اعتقادی به اصل انسان بودن عمل میکنند و احترام سربازانشان را دراند ما چی که دم از اسلام و مسلمانی میزنیم؟ ادم اسیری برود ولی به سربازی تو ایران نرود!؟ (1932328) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۰۶:۰۱:۵۳
من 14 ساله که غایب هستم اونقدر حال میده که نگو , ولی با این جملات گاه به گاه سردار دلم یهو ریخت تو پیش خودم گفتم عزمم جزم شد که 14 سال دیگه هم نرم. (1932346) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۰۶:۲۴:۱۵
فکر کنم سردار عزیز کم لطفی کردند چون 60% نمیرن و 40% میرن (1932359) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۰۷:۱۴:۵۰
يه سوال تو هر چي ميشه صحبت از مساوات زن مرده صحبت از خدمت به مملكت كه ميشه فقط مردا خب زنها كه همه جا هستن جنگ نه حداقل در جاهاي ديگه اونا هم يه جور سربازي بكنن تا زن بشن چون بده اين همه نگراني براي مرد شدن پسرا و ظلم در حق دخترها!!!! (1932372) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۰۸:۳۲:۲۰
نو رو به خدا مدت خدمت افزایش ندین ،انصاف نیست ما بیچارها 24 ماه خدمت کنیم (1932462) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۰۸:۴۵:۳۵
سلیقه ایی شدن قانونها در سازمان نظام وظیفه واقعا آزاردهنده هست..بنده وقتی خدمتم تمام شد قانون کسرخدمت حتی با یک ماه جبهه آمد.در حالیکه اگر این قانون زودتر به اجرا درآمده بود به جای 20 ماه،5 ماه خدمت می کردم .اینها حق الناس است و انشاالله جوابی برایش خواهند داشت (1932480) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۰۹:۲۱:۵۲
چقدر لوس و ننر بار اومدن این نسل فعلی جوانان؟!!!
زمان ما که دوران جنگ بود اینقدر فراری از خدمت نداشتیم.باید فکری به حال تربیت نسلهای آینده کرد. (1932554) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۰:۲۸:۵۱
اگر بي قانوني حكم فرما شود سنگ روي سنگ بند نمي شود ،خدمت مقدس سربازي نص صريح قانون است وبايد اجرا شود وبا متخلفين از قانون برخورد قانوني. (1932707) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۱:۲۶:۳۶
اجرای دو برابری احتساب سنوات شغلی (با کمترین بار مالی برای دولت) در سوابق بیمه ای فرد سرباز میتواند مشوق خوبی برای خدمت باشد . (1932880) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۲:۱۰:۰۶
به نظر من جهت تعویض کارت پایان خدمت حتی یک ریال هم نباید از مردم اخذ شود چون ما نیازی به تعویض کارت نداریم. دولت یا هر نهاد دیگری به هر دلیلی در صدد انجام این عمل هستد چرا مردم باید هزینه تعویض را بپردازند .این یک خیانت در حق مردم هست که متاسفانه مجلس به ان رای داد دوم اینکه هزینه 26 هزار تومان نیست بلکه بیش از 40 هزار تومان (1932992) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۲:۴۲:۰۹
برادر من کلی زحمت کشیدتا کار پیدا کنه 3 ساله که داره تو یک تیم فیلمبرداری فعالیت میکنه از دستیار پنجمی به اولی رسیده و برای خودشه کلی تجریه و اعتبار کسب کرده ولی اگه بره سربازی کارشو از دست میده ، بعد دو سالم میشه عضو جامعه بیکاران اونوقت هیچکس هم جوابگو نخواهد بود .
چرا همه چی تو این مملکت زوری و تهدید امیزه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بابا این جوانها نیاز به امید دارن نه تهدید شما اقایون

این ره که می روید به ترکستان است ای جماعت مسئول. (1933063) (alef-13)
 
همشهری
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۳:۱۱:۰۵
از آقای توکلی خواهش میکنم در سایت الف فراخوانی از مشمولین متاهل دارای فرزند و یا بالای سی سال انجام دهد و نتیجه آن را محضر مقام معظم رهبری ارسال نمایند
انشاله ایشان اینگونه افراد را مورد عفو خویش قرار دهند. (1933149) (alef-13)
 
ابوالفضل
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۳:۴۳:۳۲
سرباز متاهل را چرا حقوق مكفي نميدن
كسي كه ازدواج كرد چطوري بار عايله بره خدمت اگه حقوق خوب به متاهل ها بدهند مطمينا تعداد بيشتري سربازي ميروند
علت نفتن متاهل ها به سربزي خرجي خانواده آنهاست
از سايت الف كه يكي ز موضوعات خود را سربازان قرار مي دهد كمال تشكر را دارم (1933233) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۶ ۱۴:۱۳:۱۰
2 سال از بهترین سالهای عمر ما جوانان چرا باید بیهوده تلف بشه ؟
تعلیمات دفاعی و نظامی که تو سربازی می دن کدومشون توی جنگهای امروزی کاربرد داره؟
کدوم یک از این آموزش دیده ها بعد از چند سال آموزشهای دوران سربازیشون یادشونه؟
چرا باید کسی که لیسانس یا مدرک مهندسی داره توی سربازی بجای اینکه از تخصصش استفاده بشه هر روز باید توپ قدیمی رو از انبار بیاره بیرون تمیز کنه و بزاره سر جاش؟ چرا حد اقل از تخصص این افراد استفاده نشه در راه پیشرفت کشور؟
چرا یک سیستم غلط رو پیش گرفتیم و داریم ادامه اش میدیم؟ (1933319) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۱۱:۴۱:۴۹
شاید یکی از بزرکترین دلیل نرفتن خیلی لز جوانان به خدمت سربازی به خاطر اینکه میدونن تو این 2 سال قرار نیست به میهن خدمت کنند . بلکه قرار 2 سال حرف زور بشنوند و به مافوقشان بیگاری بدند .
پس بهتر به جای اینکه با حربه فشار جوانان را وادار به خدمت کنید با اصلاح سیستم نظامی فرهنگ سازی کنید تا به این یقین برسند که دارند به مام میهن خدمت مقدس میکنند . (1935046) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۱۵:۰۰:۲۱
همچین نوشتن سرباز هاا غایب و فراری انگار قتل انجام دادن کشور من برای من چکار کرده که حالا باید دو سال براش بیگاری انجام بدم به اسم اسلام هر کاری دوست دارن انجام میدن. (1935504) (alef-10)
 
سید محسن
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۱۹:۳۹:۳۳
اونموقع که خدمت سربازی را می فروختند چه کسانی می خریدند پولدارها یا فقیر بیچاره ها (1935995) (alef-10)
 
افسرده
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۲۰:۴۹:۴۲
در کشور ما همه چیز اجباری چرا اگر پای یک فرد بااین همه مشکلات اجتماعی و اقتصادی درگیر هست باید سکوت کنه هیچ کسی نیست ازش حمایت کنه مگر ما سربازان فراری ادم نیستیم زنو بچه هایمان را از سر راه پیدا کرده ایم اقای ریس نظام وظیفه اگر نتونم حقمو بگیرم اگر برم پای دار اعدام زنو بچه ام را به امان خدا ول نخواهم کرد تو دنیای دیگه حقمو ازت میگیرم (1936082) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۲-۱۱-۰۸ ۰۰:۳۰:۱۰
در تعجب هستم از مردم این مملکت. اگر من و تو نرویم از ناموسمان دفاع نکنیم پس کی بکند. بیایید تفکرمان نسبت به خدمت در نظام را اصلاح کنیم. آمریکایی ها کشورهای دیگر را اشغال می کنند و خون مردم بی گناه را می ریزند اما مردمشان به کسانی که به خدمت سربازی می روند خیلی احترام می گذارند، با این که قاتل اند، مردم احترام می گذارند. حالا یک جوان که می خواهد از مملکت خودش از 3000 سال تاریخش از ناموسش دفاع کند باید شرمگین باشد. دشمن از همین تعداد سربازهای ما ترس دارد. مثل این که یک نفر چراغ قرمز را رد کند و بگوید زرنگی کردم یا دیگران سادگی کردند که پشت چراغ قرمز ماندند. به روزی فکر کنید که هیچ کس پشت چراغ قرمز نمانده باشد، پلیس در آن روز هیچ کاری نمی تواند بکند، این من و شما هستیم که باید برای امنیت خودمان ارزش قایل باشیم. همین الان اگر راحت نشسته اید پای کامپیوتر به این دلیل است که یک نفر بلالای برجکی در جنوب شرقی جزیره خارک دارد نگهبانی می دهد یا یک نفر در مریوان چشمش را حتی برای یک لحظه از صفحه رادار برنمیدارد.
بیایید سربازهای مملکت را دوست داشته باشیم وسربازی برای ایران را افتخار بدانیم (1936371) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۰۸ ۱۲:۴۴:۲۷
بایستی با این افراد مسئولیت ناپذیر برخورد شدید بشه. پیشنهاد میشه یارانه این افراد قطع شه- ممنوع المعامله و ممنوع الخروج بشن- جواز کسب وکار به اونها داده نشه- معافیت مالیاتی داده نشه - کارت سوخت صادر نشه - از امکاناتی همچون مسکن مهر و ... برخوردارنشن- اسامی اونها بطور فصلی از طریق سازمان نظام وظیفه بعموم اطلاع رسانی بشه- لیستی تهیه بشه و دراختیار دفاتر مسافرتی ، هتلها قراربگیره تا به اونها سرویس داده نشه . درکل فضا براشون سخت بشه تا انجام خدمت براشون بصرفه ... (1937138) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۱-۱۶ ۰۳:۰۵:۳۳
خیلی تند نرو اقای رانتی (1953332) (alef-13)
 
مهرداد
۱۳۹۲-۱۱-۱۱ ۲۲:۵۸:۱۸
اقای توکلی خدا خیرت بده
امسال 38 ساله می شوم. همه زندگی به خاطر غیبت از سربازی باختم.
تو این سن هم رفتن به سربازی تاثیری تو زندگی نمی گذاره
امیدوارم جوانترها دیگر اشتباه من و امسال من را تکرار نکنند
محرومیت های اجتماعی واقعا فلج کننده است (1942814) (alef-10)
 
میثم
۱۳۹۲-۱۱-۱۲ ۱۳:۰۸:۲۲
بابا من چی بگم بابام میلیاردر بود هر چی که داشت تو قمار باخت الان از صبح تا شب ولگردی میکنه شبا هم مسته یه ادم بیخیال که فقط فکر خودشه من کار میکنم خرجه خونه و خواهر و مادرم رو میدم اگه هم چیزی بگیم کتکمون میزنه از خونه میندازه بیرون میگه شما هیچ حقی ندارید و و و. نه قانونی هست نه شرعی نه هیچی.برم خدمت زندگیمون نابود میشه نرم خدمت مشکل دارم از اون سمتم یه دختری رو میخوام الان ۵ ساله دارم میدوونمشون موندم.بعد اقایون هم خودشون میخورن هم خاندانشون هیچکدوم از بچه هاشون رنگ خدمتو ندیدنو از زندگی خفت بار مردم هیچ خبری ندارن و از سر شکم سیری فقط تز میدن. (1943606) (alef-13)
 
علیمردانی
۱۳۹۲-۱۱-۲۰ ۱۷:۲۰:۱۵
سلام به تمام دوستان و مخصوصا اساتید الف
مطالب رو کامل خواندم بعضی ها احساسی بعضی ها منطقی بعضی های دیگر از روی کینه و حسادت ... بگذریم
با نگاهی دقیق به وضعیت قانون خدمت سربازی اجباری در کشورها من هم کم کم قانع شدم دوران 2 سال خدمت آنهم با این درجه کیفی به سر رسیده و خواسته یا نا خواسته شمارش معکوس این نوع بکارگیری نیرو در کشور عزیزمان ایران هم آغاز شده ، سردار عزیز و سایر مسئولان و دلسوزان کشور عزیزمان ایران باید به صراحت اعلام کنم کل این طرح منقضی شده و با زور تهدید و گرز هم نمیشود محصول تاریخ مصرف گذشته را بخورد جامعه داد نهایتش مسمویت است و مشکلات حاد دیگر...
بنده سال 80 اعزام شدم به آموزشی عجب شیر سپس دوره کد نصیب ما دیپلمه ها شد و به خرم آباد رفتیم و تقسیم شدیم و بنده و تعدادی از دوستانی که در دوره کد پیدا کرده بودم به تیپ زرهی ( تکاور ) شوشتر رفتیم و خدمت رو با رنج و غذاب مخصوصا در فصل گرما وقعاً عذاب آور بود و در نهایت پایان خدمت را به هر شکلی بود گرفتیم اما همان زمانهم دوستانی بودند به خاطر چاقی و موارد پزشکی و راههای دیگر در کمتر از 3 ماه وضعیت خدمتی را مشخص و کارت دریافت کردند .
خلاصه کلام بنده با مدرک فوق لیسانس در دانشگاهها مشغول به تدریسم و حال و روز جوانترها رو میبینم با این هزینه های تحصیل و مشکلات داخلی خانواده ها و روحیه ها و اعصابهای ضعیف به صلاح نیست اینگونه سنگ اندازی کنید شاید ابتدای کار کمی دشواری وجود داشته باشد اما باید شکل کلی خدمت در ایران دستخوش تغییرات گردد صحبت از ارتش های نوین و نیروهای حرفه ای شد بنده این مورد را برای کشورمان کاربردی نمیدانم ( با توجه به تجهیزات نظامی و شرایط منطقه ای )
برای بحث حرفه ای شدن نیروها بهترین گزینه استفاده از نیروهای کارآزموده و کادری می باشد که عموماً نیز در مقاطع بالا از طریق دانشگاههای افسری و مشابهم وارد این سیستم میگردند .
آقای سردار بنده اگر بر روی صندلی شما نشسته بودم مطمئن باشید این جسارت را به خرج میدادم و در مقابل تمام هیاهو ها و اعتراض ها محکم ایستادگی میکردم و سیستم کنونی نظام وظیفه ( جذب سرباز ) را با طرحی ابتکاری و در خور شخصیت مردم بخصوص جوانان عزیز ایران اسلامی تغییر داده و یکی از معضلات و مشکلات اساسی در راه جوانان با این طرح بر طرف میگردید.
برای نمونه مواردی را که مدتی بروی آنها تفکر کرده و بر اساس تحقیقات و تجربیات این حقیر بدست آمده در اینجا عنوان میکنم:
1- تعیین مدت زمان معین و محدودی با عنوان آموزش ویژه ( بطور مثال 2 ماهه ) که در این مدت آشنایی با سلاح و آموزشهای مرتبط با فنون و قواعد نظامی که اکثراً در دوران اولیه سربازی ( بشکل امروزی ) در نزدیکترین نقطه ( پادگان یا مراکز آموزشی تحت نظر ) به محل سکونت داوطلب ( تذکر : جلوگیری از هزینه های تحمیلی به دولت از جمله خوراک ، پوشاک ، هزینه های اسکان و لوازم همراه ) بطور مثال: دوران مقدماتی و تکمیلی بسیج مشابه این طرح می باشد.
2- استفاده از تخصص و تجربیات دواطلبین در طرحهای اجرایی ، سازمانها و دستگاههای اجرایی در قالب قرارداد های معین و در خدمت گرفتن این افراد برای پیشبرد پروژه ها و امور داخلی کشور ( لازم به ذکر است این طرح در قالب جذب نیروهای متخصص و استخدام آنها نیز قابل اجرا خواهد بود )
3- هماهنگی و همکاری با دانشگاهها و مراکز اداری ( دولتی ) برای بکارگیری و استفاده از مشمولان در قسمتی از سازمان در مدت معینی ، بطوریکه لطمه به وضعیت تحصیلی و زندگی داوطلب وارد نگردد )
4- برگزاری دوره های آموزشی برای آقایان ( بطور مثال هر 6 ماه یکبار ) برای سنجش آمادگی نیروهای کشور ( پیش بینی جهت زمانهای بحرانی و جنگ احتمالی )
5- استفاده از اساتید و نخبگان کشوری ( هیئت علمی دانشگاهها ، محققین ) در کنار فرماندهان نظامی برای تدوین و تهیه قوانین و مقررات مربوط به خدمت وظیفه
احتمال میدم ادامه مباحث در این مطلب نگنجد ( حدوداً 32 بند می باشد ) در صورت تمایل و تایید مدیران محترم سایت در ارسالهای بعدی قابل ارائه می باشد. (1965457) (alef-10)
 
امیدیه
۱۳۹۲-۱۱-۲۱ ۰۰:۲۲:۳۵
گل گفتی خدا از دهنت بشنوه والا من 4 ساله دفترچه نگرفتم الانم غایبم شب تا صبح کابوس آشخوری میبینم 2 سال بدبختی کاش 2 تا مثل شما تو راس بشینید این بدبختی رو تمومش کنید والا راضیم به 5 ماه 2 ماه که هیچی (1966301) (alef-10)
 
امیر
۱۳۹۲-۱۲-۰۲ ۱۹:۳۷:۰۸
متولدین 54 وقتی 28 ساله بودن معاف شدند.متولدین 55 الان 37 سالشونه و هنوز مشمولند.چه عدالتی!!!! (1986445) (alef-13)
 
مجید
۱۳۹۲-۱۲-۰۵ ۱۰:۵۳:۳۱
معافیت سنی یا حتی فروش سربازی راه حلی هست که خیلی از مشکلات ما سربازان غایب رو حل میکنه
من 36 سالم هست و سربازی نرفتم
ازدواج کردم و ماهیانه کلی کرایه و بدهی باید بدم
اگه سربازی برم زندگیم از هم میپاشه
یکم بفکر ما باشید (1992123) (alef-6)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۳ ۱۸:۰۵:۱۵
سلام. وقت بخیر من ۲۲ سالمه و از دانشگاه نا امید شدم. و میخوام به شغل پدری ام بپیوندم ک از هر نو کارمندی بهتره . با این اوضاع کار در ایران به این نتیجه رسیدم . حالا از برادر های ک سربازی نرفتن میخوام ک از محرومیت های این تصمیم برام بگن ،،، برای مثال هداشتن بیمه و. جواز کسب و خروج از کشور ودیگر چه چیز های ؟ (3882614) (alef-3)
 
محمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۱ ۱۱:۵۸:۵۳
برادران عزیزم من بعد شش سال غیبت اومدم خدمت واین کار بهترین کارم بود برادرانم کسی که خدمت نره بخدا اشتباه کرده درسته دوسال از بهترین عمر آدم هست ولی خب یه چی اجباریه (3914514) (alef-3)
 
مجید
Romania
۱۳۹۵-۰۷-۲۷ ۱۹:۰۲:۱۸
دوستان بنده مشمول غایب هستم،شغل آزاد بودم و الان بیکارم، چند وقتیه دارم با خودم کلنجار میرم که برم خدمت،حدود ۳ سال غیبت دارم، چرا که الان رفتم واسه فروشندگی مغازه ساعت ۹ صبح تا ۹ شب ،میگه ۶۰۰ تومن در ماه میدم، ولی پایان خدمت باید داشته باشی نه بیمه نه چیزی، الان به همه ارگانها اعلام کردن که واسه کارگر ساده بدون بیمه هم باید از متقاضی کار کارت بخواهید، تنها کسانی میتوان خدمت نرن که یا پدرشون شغل مناسبی داره و بتونن اون شغل رو ادامه بدن،یا اینکه آشنایی چیزی باشه که کار بهشون بده، اگه پول و سرمایه ندارین،الاف نکنین خودتونا و برین خدمت (3978128) (alef-13)
 
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۲۱ ۱۴:۱۱:۰۳
سلام من اگه برم خدمت خرج زنو بچه من کی میده مگه نمیگید برای دفاع از ناموسمون بریم سربازی من ناموسمو به کی بسپارم خرجشونو از کجا بیارن ؟ از اینطرف هم میگن جوونا زودتر ازدواج کنند حداقل شرایطی برای متاهل ها بذارن (4158127) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.