نظر منتشر شده
۴۵
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 80887
سوء استفاده از مهدویت برای سرپوش گذاشتن بر بی اعتنایی به مرجعیت و ولایت
تاریخ انتشار : يکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۰۱:۰۶
فاش گویی نقشه راه و 10 استراتژی فتنه دوم؛
سوء استفاده از مهدویت برای سرپوش گذاشتن بر بی اعتنایی به مرجعیت و ولایت


ابراهیم محمدی - جریان انحرافی، تبلیغات خود برای سوء استفاده از مهدویت را تشدید کرده است.

  در حالی که جریان انحرافی، پس لرزه های آگاهی بخش سومین بی اعتنایی و تمرد از مواضع مراجع یا ولایت در کناره گیری از مناصب دولتی را تجربه می کند، اخبار منتشره از تشدید تبلیغات مبتنی بر سوء استفاده از مهدویت این گروه حکایت می کند.

روز جمعه امام جمعه موقت تهران با اشاره به لقلقه زبان بودن مهدویت بدون مرجعت و رهبری گفته بود: "كسي كه دم از امام زمان (عج) بزند اما فقاهت و مرجعيت ‌و رهبري ‌را قبول نكند و بخواهد در مقابل نظرات او نظر بدهد، از امام زمان(عج) خبري ندارد".

از سوی دیگر، منابع خبری روز گذشته گزارش دادند، جریان انحرافی که شایستگی حضور در منصب رده دوم اجرایی را نداشته است، از هم اکنون برای حضور در مناصب بالاتر خیز برداشته است. تبلیغات پیامکی و اینترنتی حامیان این گروه تحت عنوان "عاشقان یار" و اشارات مکرر به امام زمان (عج) از ویژگی های این تبلیغات گسترده است.

در همین زمینه، ترویج نظریه ها و توهمات عجیب و غریب و منتسب کردن برخی افراد به شخصیت های آخرالزمانی، با استفاده از پیامک، سایت، ایمیل و پوستر نیز تشدید شده است.

این تبلیغات در راستای سرپوش گذاشتن بر آشکارشدن عقاید انحرافی فرقه مذکور در بی اعتنایی به دین فقاهتی و "دور زدن" مرجعیت و ولایت انجام می شود.

همزمانی سوء استفاده از مقوله مهدویت برای اقناع اقشار مذهبی نسبت بی توجهی های متعدد به نظرات مراجع (استراتژی شماره 1)، با تشدید تلاش برای ایجاد تشکل های روحانی جدید همانند "و.و" در مقابل و علی رغم نهی تشکل های ریشه دار روحانی و کلید زدن پروژه روحانیت در برابر روحانیت (استراتژی شماره 2)، در کنار تلاش های ظاهرا فرهنگی موازی برای جلب هنرمندان و استفاده از جایگاه اجتماعی آنان (استراتژی شماره 3) و تاکید ابزاری بر مقوله هایی همچون آزادی و وطن پرستی و ... (استراتژی شماره 4)، از طرحی پیچیده و چندلایه برای غبارآلود کردن فضای سیاسی فکری حکایت می کند.

از سوی دیگر، تیم رسانه ای فرقه با ایجاد یا "هماهنگ سازی" چندین رسانه حامی دولت نما، تجاری یا ظاهرا بی طرف، از هم اکنون به ریزش آتش سنگین بر منتقدان و مرعوب کردن آنان تحت عناوینی همچون دفاع از دولت، دفاع از ایران و ... مشغول شده است (استراتژی شماره 5). جذب چندین مجری صدا و سیما از گروه های مختلف سیاسی و  اقتصادی برنامه سازی شبکه های مختلف - بدون اطلاع اکثریت آنان از اهدف پروژه -  نیز در راستای هماهنگ سازی چراغ خاموش بدنه رسانه ای رادیو تلویزیون برای استفاده در موقع مقتضی صورت گرفته و در حال انجام است (استراتژی شماره 6). تخریب مبلغان و مداحان هیات های  مذهبی باهدف تحدید حوزه نفوذ آنان - که تا پیش از پرده برداری از چهره عقیدتی جریان، موضع حمایتی یا غیرتهاجمی داشتند - (استراتژی شماره 7) از دیگر استراتژی های آشکار شده فرقه است.

از سوی دیگر، ارعاب محفلی حامیان اصولگرای دولت مبنی بر به بی راهه رفتن کشور و از دست رفتن اصولگرایی پس از به پایان رسیدن دوره ریاست جمهوری دکتر احمدی نژاد در صورت همراهی نکردن آنان (استراتژی شماره 8)، تلاش برای شیفت دادن و همراه کردن بدنه عدالت خواه روستاها و شهرهای کوچک و متوسط از طریق تهیه و توزیع فیلم های رییس جمهور محبوب که در آنها بر چهره های جریان مذکور تاکید شده است (استراتژی شماره 9)، تلاش برای جذب بخشی از بدنه ریزش کرده حامیان محور موسوی – هاشمی انتخابات گذشته  (استراتژی شماره 10)  با: انتشار اخبار جهت دار در حمایت و دفاع  از برخی چهره های کمتر حساسیت زای این محور در سایت های حامی (1-10)، برائت علنی از اصولگرایی توسط برخی چهره های مشاور (2-10)، القای "این همانی" و مشترک نشان دادن دو جریان انحرافی در هدف نقد قرار گرفتن از سوی جریان اصولگرا به کمک عوامل رسانه ای (3-10) و چندین استراتژی دیگر از جمله تلاش برای فریب ایرانیان مقیم، تلاش برای جلب توجه رسانه ها و ماندن بر موج رسانه ای با اظهار سخنان دوپهلو، مهره گزینی و مهره چینی در نهادهای خاص و ... با هدف مشترک ایجاد فشار اجتماعی، عادی نشان دادن اقدامات ضدامنیتی و اخلال در خنثی کردن تلاش های ضدانحراف نیز در دستور کار این جریان قرار گرفته است.

گفتنی ست، سوء استفاده از مقوله مهدویت برای پیشبرد اهداف انحرافی و ضربه زدن به نظام، مرجعیت و ولایت پیش از این نیز در تاریخ انقلاب سابقه داشته است. با این تفاوت که در پروژه فعلی، سوء استفاده از مهدویت با سوء استفاده ابزاری از برخی مفاهیم ارزشمند که در قالب ایران گرایی مجعول، آزادی خواهی ابزاری، تشکل های روحانی نوساخت و... تجسم یافته، همراه شده است.

این جریان که در جریان اتفاقات سال گذشته از کوچکترین موضعگیری یا روشنگری خودداری کرد و نظام و اصولگرایان حامی و منتقد دولت را در مقابله با آشوب ها تنها گذاشت، اینک می رود که با ایجاد جبهه ای جدید در کنار جبهه اول فتنه، هزینه سنگین دیگری به نظام تحمیل کند.

نشانه های آشکارشده از عمق تکان دهنده طرح چند لایه مذکور، پروژه جدید را در مقایسه با تلاش های گذشته فتنه گران، در سطحی پیچیده تر، ماهرانه تر و با نفاق بیشتر قرار می دهد.

 
 
عضو جامعه اسلامی دانشجویان
۱۳۸۹-۰۵-۳۱ ۰۲:۴۸:۱۹
جریان مزبور طی یک ماه گذشته تمام همت خود را برای یارگیری از جامعه اسلامی دانشجویان و در غیر این صورت ایجاد شکاف در این تشکل منتقد این جریان خاص در دولت به کار برده است. متاسفانه سکوت شخصیت هایی که بارها و بارها در دوره اصلاحات فقط تریبون این تشکل را برای ابراز نظر داشتند نیز بر ابعاد این قضیه افزوده است. حمایت های مالی این جریان از یک طیف باعث انشقاق در این تشکل ولایی گردیده ات. (348850)
 
میثم
۱۳۸۹-۰۵-۳۱ ۱۸:۵۷:۴۴
1- مهدویت مبحثی عمیق و ریشه دار و شک بر ندار است در حالی که مرجعیت همواره دارای اختلاف نظر و بحث های بی پایان در طول تاریخ بوده است،در مورد ولایت فقیه نیز همواره نظریات مختلفی مطرح بوده هنوز هم بسیاری از فقیهان ولایت فقها رافقط محصور در امور حسبیه می دانند.

2-اگر مردم به پزشکی مراجعه کردند و از او جواب نگیرند آیا حق دارند به متخصص دیگری رجوع کنند؟همین سوال در مورد مراجع و ولی فقیه نیز پا بر جاست؟؟

3- متاسفانه هنوز بسیاری متوجه نشده اند که رای بیست و پنج میلیونی مردم رنج کشیده و پا برهنگان مستضعف رای به فلان و بهمان تشکل اصولگرایی یا مانیفست موهوم و مبهم اصولگرایی نیست!این رای به عدالت خواهی و گفتمان اعتقاد خالصانه به موعود است.

4- بهتر نیست بجای هیاهو راه انداختن پیرامون سخنان مهندس مشایی و دکتر احمدی نژاد به تحلیلی منصفانه در باب گفتمان ظهور که رئیس جمهور محترم مطرح نموده اند و نقاط افتراق این گفتمان با گفتمان مبهم اصول گرایی بپردازید و بدانید مردم بی انصافان هتاک و تمسخر کنندگان را به خوبی می شناسند.

5- دور نیست که با اجرای طرح حیاتی هدفمند کردن یارانه ها دولت حق مدار شانه اش از بسیاری از وظایف و بارهای کلان و سنگین خالی خواهد شد و با ثروتمند تر شدن دولت حق و انباشت ثرمایه در دست حق مداران امکانات زیربنایی لازم برای ظهور حضرت ولی عصر(عج) و جهانگیر شدن حکومت مهدی موعود فراگیر خواهد شد.

6- حق جویان همواره در انتظارند.... (349090)
 
یخی
۱۳۸۹-۰۵-۳۱ ۰۲:۵۶:۴۸
1- چرا نویسنده ی مقاله مشخص نیست؟!
2- نویسنده زمین و زمان را بهم دوخته تا ثابت کند فتنه ای در راه است! حتی برخی بندهای دهگانه خیلی بچگانه کنار هم چیده شده اند!
3- تو رو خدا بیخیال امام زمان (عج) بشید و ایشون رو مرکز مناقشات و منازعاتتون نکنید! ایشون مرکر وحدت خواهند بود نه تفرقه!
امام زمان برای جذب حداکثری میان نه دفع همه و گردن زدن همه!
4- رهبری معظم انقلاب آنقدر بصیرت داشتند که ماهها قبل از شروع فتنه ی سبز اموی هشدارهای لازم را به ملت دادند و حال اگر توهمات نویسنده درست باشد حتما ایشان تا بحال تذکرات جدی و علنی را به مسلمین میدادند ! (نکند نویسنده فکر کرده هواسش جمع تر از ولی امر مسلمین هستش و ایشون متوجه فتنه ی بزرگتر نشده اند!).
-----------
خلاصه سعی نکنید بیخودی سوژه سازی کنید و با مطالب بی ارزش توان کشور و مسئولین رو بگیرید.
-----------
از الف خواهش میکنم بجای اینگونه مطالب ذهنی و غیر لازمء مشکلات اساسی تری را مطرح و در معرض گفتگوی خوانندگان قرار دهد که البته مصادیق نمیارم تا باعث عوض شدن بحث نشم. (348858)
 
احسان
۱۳۸۹-۰۵-۳۱ ۰۳:۰۷:۲۰
\"بروید و خودتان را برای فتنه بزرگتری آماده کنید\".
http://www.parsine.com/fa/pages/?cid=24176 (348860)
 
فاطمی
۱۳۸۹-۰۵-۳۱ ۰۹:۰۷:۱۶
آقای یخی من هم تقریبا همانند شما نشانه های خاص و آشکاری از تهدیدات فوق العاده جدی جریان مورد اشاره نویسنده محترم مشاهده نکرده ام. حتی هنوز اصل وجود چنین جریانی را نپذیرفته ام (جالب است که نصف بیشتر سخنان و تحلیلهای بقول شما بچگانه نویسنده به برنامه گذشته دیروز امروز و فردا اشاره داشت!!)
اما مواردی نسبتا شبیه به مقوله فوق وجود دارند که حتی افرادی همچون رسایی، آیت الله مصباح و.... نیز نسبت به آن هشدار داده اند که اگر چه اینجانب را اقناع ننموده است لکن به راحتی نمی توانم از کنار آن عبور کنم.
(http://www.parsine.com/fa/pages/?cid=24176)
اگر دوستان شواهد روشنتر و توضیحات قانع کننده تری در خصوص وجود یا عدم وجود جریان فوق دارند ارائه نماید.

در ضمن جناب آقا احسان ! در این لینکی که شما ارائه فرمودید هیچگاه رهبری جمله : \"بروید و خودتان را برای فتنه بزرگتری آماده کنید\" را نیاورده اند. عین سخنان رسایی در لینک فوق:

سئوال: تعبیری که گفته می شود رهبری فرمودند بروید خودتان را برای فتنه بزرگتری آماده کنید هم درست است؟

جواب رسایی: البته نه به این شکلی که شایع شده. ایشان فرمودند اینکه به شما وکیل الدوله بگویند امر سختی نیست. تعبیر ایشان این بود که در گذشته گاهی پافشاری بر اصول هزینه های بیشتری داشت و الان هم شاید شرایط سخت تراز این هم بشود و شماها باید خودتان را برای آن شرایط سخت هم آماده کنید. (348886)
 
aerospace
۱۳۸۹-۰۵-۳۱ ۱۶:۰۵:۵۲
به نظرم سایت الف داره 1 ذره تو این زمینه تند روی میکنه.
نباید به این راحتی تهمت بزنید و برخی افراد رو به سادگی فتنه گر خطاب کنید.
یادمه تو همین سایت بعد از انتخابات کلی انتقاد از آقای احمدی نژاد شد که چرا تو مناظره بدون سند به دیگران اتهام زده.
حالا شما به این راحتی دارید به رییس دفتر ایشون اتهام به این بزرگی رو میزنید!
من اصلا قصدم طرفداری از آقای مشایی نیست.حرفم اینه که دارید تند میرید! همین!
درسته که گفته میشه فتنه ی دوم تو راهه و شواهدی هم برای اتهام به ایشون وجود داره ولی هنوز هیچی ثابت نشده و هیچ دلیل قاطعی برای این اتهام که بارها تکرار کردید وجود نداره.
در ضمن یادمون باشه رهبری در دیدار خصوصی با عده ای از نمایندگان به فتنه ی دوم اشاره کردن.همونطور که میدونید یکی از علتهای دیدار این نمایندگان با رهبری انتقاد و نارضایتی از هیئت رییسه ی مجلس بود!
از کجا معلوم فتنه ی دوم متوجه افرادی که در جریان اصولگرایی موضع دو پهلو داشتند نباشه که موجب نارضایتی اون عده از نمایندگان رو فراهم آوردن و به رهبری شکایت کردند و ازشون درخواست دیدار کردن!؟
مطمئنا موضوع اون جلسه انتقاد از این اصولگراهای دو پهلو بوده که رهبری به فتنه ی دوم اشاره کردن. (349033)
 
moosavi
۱۳۸۹-۰۵-۳۱ ۰۸:۵۱:۳۲
آقاي يخي چه عجب دم از جذب حداكثري مي زني. خدا رو شكر كه شما اصولگرا ( تماميت خواه ) جماعت امام زمان (عج) رو تاكنون مصادره نفرموديد.
راستي اين همه علما تذكر مي دهند در مورد اين فرقه گرايي و سخنراني هاي آنچناني براي شما مفهومي ندارد؟
سياست حمايت كوركورانه و متعصبانه و بعضا جاهلانه شما تا آنجاست كه اين هشدارها و تذكرات را كه اتفاقا از علما و بزرگان جريان اصولگرايي شنيده مي شود را نمي شنويد ؟ (348883)
 
alireza25us
۱۳۸۹-۰۵-۳۱ ۰۹:۴۲:۳۴
نگاهي به تاريخ و فلسفه خالي از لطف نيست :
نظريات آخر زمان مسيحيان صهيونيست را خوانده اي ؟
نظريه جنگ تمدن هاي ساموئل هانتینگتون را خواندهاي ؟
تئوری \"پایان تاریخ\" فرانسیس فوکویاما را خوانده اي ؟
نظريه آرمگدون (نبرد آخرالزمان) ؟
حال كافي است يك سري از نشانه ها و معرفه هاي آن را تغيير داده و اسلامي كنيم مثلا جاي منجي ، امام زمان عج را قرار بدهيم ، مي شود تفكرات اين طيف . اگر چه با فتنه خواندن اين گروه مخالفم اما اينان در حال ايجاد تغييرات گسترده در محتواي انقلاب اسلامي ، ماهيت آن را تغيير داده ، مي دهند و خواهند داد .
حكومت هاي فاشيستي تشكيل شده در آلمان و ايتاليا نمونه هايي از استفاده از تفكرات انديشمندان غربي است .
به خود بياييم . خطر بزرگي در پيش است و اين جريان تاحدودي نيز موفق شده و اهداف خود را پيش برده است .
خطر در بيخ گوش ماست . (348894)
 
يخي
۱۳۸۹-۰۵-۳۱ ۱۵:۵۶:۱۲
برخی از این نظریات را بطور کامل خوانده ام ولی نه همه ی آنها را.
دوست داشتم جواب کامل و مبسوطی به شما بدهم ولی جمله ای به ذهنم رسید که جواب کافی رو در خودش داشت:
آخر الزمان را مهدی (عج) رقم خواهد زد نه فوکویاما و نوستردامس و بقیه!
-------------
شما بهتر است بجای نظریات آخرالزمان مسیحیان صهیونیستء نظریات اسلام را در این باره مطالعه نمایید چون این وعده ی خداست که حق است نه پیشگویی یه عده دزد و جنایتکار. (349026)
 
امین
۱۳۸۹-۰۵-۳۱ ۱۶:۳۷:۰۳
خب یخی در این جمله که نوشتی نه تنها هیچ نکته ای برای پاسخ به نظر بالا وجود نداره که هیچ تازه کامنت بالا رو هم تایید میکنه.

خب کسی هم در این شکی نداره که آخرالزمان رو حضرت مهدی(عج) رقم میزنه.

مشکل این فرقه ها و انحرافات هستش که به وجود میاد.که اتفاقا مبارزه با اونها بخشی از مبارزات قبل از ظهوره ,و حتی بعد از ظهور هم این مبارزات وجود داره.
همه با اینجاش هم تفاوت عقیده ندارند.

تفاوت در نوع برداشت ما از انحرافه.تفاوت در یافتن ریشه ی این انحرافاته.و تفاوت در تشخیص اهداف این فرقه هاست.

در مجموع با تمام این مسایل و ده ها مسئله و انحراف دیگه و با همه ی تفاوت هایی که درباره ی شیوه ی برخورد با این انحرافات وجود داره باز هم این رو همگان قبول دارند که آخرالزمان رو حضرت مهدی(عج) رقم میزنه.

اتفاقا بر هشیاری در برابر این همه انحراف و بدعت باید علاوه بر اندیشه های اسلامی نگاه ی دقیق به همون اندیشه های غربی هم داشته باشیم که تعبیر شخصی شما از اونها\" پیشگویی یه عده دزد و جنایتکار.\" است.

وشاید تعبیر بقیه این نباشه.وشاید تعبیر برخی این باشه که فرقه های منحرف از اون اندیشه های غربی استفاده یا سوء استفاده کردن.پس برای شناخت این انحرافات باید اون اندیشه ها رو نه فقط خواند بلکه تحلیل و تفسیر هم کرد. (349043)
 
alireza25us
۱۳۸۹-۰۶-۰۱ ۰۰:۱۲:۳۶
بحث من بر سر حق و يا ناحق بودن بحث هاي آخر الزمان اسلامي نيست . بله وعده هاي خداوند حق است . اما صحبت من بر سر ديدگاه هاي سياسي يك گروه است آيا به صحبت هاي اين گروه توجه كرده اي ؟ صحبت از ديدگاه هاي سياسي اين گروه است كه فوق العاده فوق العاده خطرناك است . (349139)
 
يخي
۱۳۸۹-۰۶-۰۱ ۰۲:۰۸:۵۲
قبول دارم
من نظر شما رو اشتباه متوجه شده بودم
ولی در عین حال باز فکر نمیکنم فتنه ای سر راه هست و خطر بیخ گوش ما باشد.
بنظر من الف داره سوژه سازی میکنه و مطمئنم اگر خطری به این بزرگی کشور را تهدید میکرد رهبری حتما ماهها قبل موضع میگرفتند ولی میبینیم که در جمع دانشجویان و در مقابل سئوالات آنها درباره ی اطرافیان رئیس جمهور بدانها میفرمایند:
---
من در این زمینه ورود و قضاوتی نمی كنم البته ممكن است اشكال و ایراد وارد باشد اما باید مسائل را اصلی – فرعی كرد و مراقب بود كه مسائل درجه دوم، جای مسائل اصلی و تعیین كننده را نگیرد.
http://alef.ir/1388/content/view/80979/
---
خود میبینید که رهبری معظم به اینگونه مسائل در حد ایراد و اشکال نگاه میکنند
پس بیایید به مسائل و مشکلات واقعی رسیدگی کنیم نه مشکلات من درآوردی (349159)
 
watoowatoo
۱۳۸۹-۰۵-۳۱ ۱۱:۵۷:۱۰
حالا چرا شما اینقدر ناراحت شدی؟
نوشتید: \"3- تو رو خدا بیخیال امام زمان (عج) بشید ...\"، چرا؟
اساسا نکته اصلی همین است. خدا پیامبران را فرستاد از اختلاف بین مردمان جلوگیری کند. پیامبر خاتم (ص) را فرستاد تا تکلیف معتقدان به خدا و پیامبران را روشن کند. ولایت امیرالامومنین علی(ع) و فرزندانش را قرار داد تا تکلیف مسلمانان بعد از حضرت محمد(ص) مشخص باشد و در نهایت آخرین نور هدایت را قرارداد تا شیعیان را در تاریکی ها هدایت کند.
بنابراین مسئله امام رمان (عج) مسئله ساده ای نیست که بتوان بسادگی از کنار آن گذشت، چون کوچکترین انحرافی در این مسئله و اعتقادات مرتبط با آن مساویست با از دست رفتن زحمات پیامبران و امام (علیهم السلام).
در نتیجه این وظیفه هر دوستدار امام زمان (عج) است که همیشه و در همه حال مراقب باشد و کوچکترین انحراف را فریاد زند.
نوشتید: \"امام زمان برای جذب حداکثری میان نه دفع همه و گردن زدن همه!\"
اساسا این جمله شما چه ربطی به این مقاله دارد؟ (348930)
 
احسان راد
۱۳۸۹-۰۵-۳۱ ۱۵:۰۴:۵۷
این ها که سهل است آقای یخی
توجه داشته باشید که چند روز بعد از تاکید رهبری بر وحدت و یک روز پس از راه اندازی نیروگاه بوشهر ؛ الف همچنان با تمام توان در پی اختلاف افکنی است . (349007)
 
مسعود
۱۳۸۹-۰۵-۳۱ ۱۸:۲۹:۰۶
آقای یخی.گفته اید که امام زمان(ع) برای جذب حداکثری می آیند!!! جالبه.شما و دوستانتان که به شدت در حال دفع حداکثری هستید!! (349084)
 
۱۳۸۹-۰۵-۳۱ ۰۳:۰۷:۱۳
خدا رو شکر مردم اینقدر اگاه و با شعور هستند که
فریب این افراد رو نخورند. بعد از احمدی نژاد هم یک
رئیس جمهور ولایت مدار و مردمی را انتخاب میکنیم (348859)
 
محمدرضا.ش
۱۳۸۹-۰۵-۳۱ ۱۲:۳۹:۵۸
آنچه برای من جالب است اینست که این متعصبان حساب احمدی نژاد را از مشایی جدا می کنند با اینکه خود احمدی نژاد با گفتن این جمله که حرف ایشان(مشایی) حرف دولت است علنی حرفها و تفکرات مشایی را تصدیق کرده
مانده ام طرفداران متعصب کی قرار است بیدار شوند و کمی فکر کنند! (348945)
 
jafar
۱۳۸۹-۰۵-۳۱ ۰۳:۱۸:۱۸
نمونه کارهای اختلاف انگیز این فرقه یکیش این بود که وقتی ... به ... ایراد گرفتند و یکبار او را محترمانه دعوت کردند و چند سوال از او کردند ... با لبخندی از جمع آنها خارج شد که یعنی بعدا حسابتان را می رسم و کمتر از یک هفته پنبه آنها را زد و یک نفر بنام .. که از همشهریان .. بود با دادن کادو و ....توانست تعدادی از اعضای ... را تحت نام ..! گرد خود جمع کند و به حمایت از .. بپردازند و همین .. چند وقت پیش پاداشش را گرفت و با حکم .. به عضویت .. درآمد. بله فرقه مذکور بدلیل .. کاملا به مباحث کار فرقه ای آشنایی دارد. (348862)
 
معلم بازنشسته
۱۳۸۹-۰۵-۳۱ ۰۸:۲۵:۴۳
این دیگه چه جور اظهارنظر ی است .باید یک تلگراف چی زمان ناصرالدین شاه را پیداکنیم تاترجمه کند.من به جای نقطه چین اسم هرکسی رامی توانم بنویسم. اگراطلاعات شما درست وموثق منطقی است چرااسم واقعی فرد رااظهارنمی کنید .
درزمان شاه مهمترین شعار این گروه \"بزرگترین عبادت انتظار فرج است\" بود یعنی ما هیچ کاری نکنیم دست روی دست بگذاریم پاهایمان درازکنیم فساد دنیا فرابگیرد بعد آقا امام زمان می آید وخودشان همه جیز رادرست می کنند. (348881)
 
گشتاسب
۱۳۸۹-۰۵-۳۱ ۱۰:۰۵:۰۵
این که همه اش نقطه چین شد برادر من ، یا خودتان نام ها را حذف کرده اید یا سایت الف . بهرحال واضح تر بگویید. (348906)
 
sadr
۱۳۸۹-۰۵-۳۱ ۰۸:۳۷:۲۹
lبه نظر من موضوع را زیاد بزرگ می کنید . این بنده خدا چهره ناشناخته ای نیست که بتواند مردم را تحت تاثیر قرار دهد و رای بیاورد با این همه مواضعی که علما و چهره های مذهبی علیه او دارند بعید است اولا تایید صلاحیت شود و ثانیا رای بیاورد . زیاد بزرگش نکنید. (348882)
 
ودود
۱۳۸۹-۰۵-۳۱ ۰۸:۵۰:۵۸
خطاب به آقا يخي عرض كنم كه قبول دارم اين مطالب سطحيه و پيش از آنكه بيانگر استراتژي‌هاي اين جريان باشه يك‌نوع تقسيم‌بندي از اتفاقاتيه كه تا به حال افتاده.
مي‌خواهم بگويم كه اين تنها آن قسمت از كوه يخ است كه ديده مي‌شود.
چندين بار مطالبي را در اين سايت در قالب نظر درباره مطالب منتشر شده داده‌ام كه هيچكدام را در معرض ديد خوانندگان قرار نداده‌اند.
آقا يخي خيلي دوست دارم كه مثل شما خوشبين باشم.
ولي بيش از يك‌سال است كه ديگر نمي‌توانم.
معتقدم فتنه‌اي مي‌آيد كه دودمان بر باد دهد.
فتنه‌اي كه اختلاف كوچك‌ترين ثمره‌اش باشد.
فتنه‌اي كه حقيقت شيطان را علم مي‌كند.
فتنه‌اي كه حقيقت را لباسي مي‌كند بر تن باطل.
فتنه‌اي كه ... .
و شايد تو بگويي كه من توهم‌زده‌ام يا هر چيز ديگري مثل اين.
ولي باز زماني كه آرزو مي‌كنم كه فكر تو به واقعيت نزديكتر باشد، نشانه‌هايي را سراغ دارم و به خاطر مي‌آورم كه ساده از آن عبور كرديم و شد منشأ آنچه نبايد مي‌شد....
اگر به اين فتنه مبتلا مي‌شويم به‌خاظر آن است كه بر گناه و زشتي و بدي راضي شديم.
به كيفر آن به چنان فتنه دچار خواهيم شد تا به سيره الهي آزموده شويم و خالص از ناخالص تميز شود

والعاقبه للمتقين

چون مي‌دانم كه منتشر نخواهيد كرد خواهش مي‌كنم حداقل براي آقا يخي بفرستيد.
ممنون مي‌شوم. (348875)
 
ملک
۱۳۸۹-۰۵-۳۱ ۰۸:۵۲:۴۰
همین شده که یه عده کوچک جمع شدن و ادعا می کنند که .. همون شعب بن صالح یکی از شخصیت های آخر الزمانی هستش!

این تفکر اگه درحد همون گروه کوچک باشه اونقدر مشکل ساز نیست.اما مشکل جای دیگست.

مشکل اینه که افراد منسوب هیچ تکذیب و اعتراضی نکرده اند.این وقتی جدی میشه که افراد منسوب خودشون هم مخالف نیستن. و وقتی خیلی خطرناک میشه که این افراد برای ایجاد شباهت بین خود و این شخصیت ها دست به انجام اتفاقاتی بزنند که پیش از ظهور بر طبق روایات به دست شخصیت های آخرالزمانی (به عنوان علائم ظهر) باید اتفاق بیوفته بزنند.
در واقع اگه بر به طور مثال طبق یه روایت شخصی باید قبل ظهور قیام کنه ,حالا ما برای اثبات شباهته اینکه شخص منتسب همونه که روایات میگن بر طبل جنگ و تشنج بکوبیم.

این خیلی نگران کنندست. (348870)
 
مبشر ظهور
۱۳۸۹-۰۶-۰۱ ۱۳:۴۵:۲۲
اگه میتونستی باید در رد مقاله شعیب ادله ت رو رو میکردی ، نه اینکه با بغضی که نسبت به دکتر داری بیای و این اراجیف همیشگی الف رو تائید کنی!!
این لینک رو هم ببین بد نیست!

http://u313.com/index.php?option=com_content&view=article&id=531:1389-05-26-06-14-38&catid=3:main (349262)
 
امین
۱۳۸۹-۰۵-۳۱ ۰۸:۵۳:۱۱
طرح این موضوع این روزها خیلی هم بی ربط نیست.

اول اینکه در کل بحث در مورد امام زمان همیشه پویاست. از اون جهت که دارای جذابیت،اهمیت و فراگیر بودن هستش.

بعد اینکه این موضوع با با نهایت اهمیتش دارای مسیر های انحرافی زیادی هستش که دقت در زوایای اون رو ده ها برابر حساس تر میکنه.

در ثانی نکته ی مهم دیگه حضور مستقیم وبنیادی مسئله ی ظهور در مبارزه با ظلم هستش.بنابراین در گذر سالها بسیاری در میان هجوم مصائب و بلایا چشم امید به ظهور حضرت مهدی(عج) داشته اند.اما سالها گذشته و هنوز ظهور رخ نداده.

نکته بعد ریشه در این داره که در تمام این سالها و قرنها بسیاری برای رفع این نیاز ادعای نیابت آن حضرت را کرده اند و عده ای هم گفتند ما فرماندهای از لشگر های امام زمانیم.و گاهی حتی این مشکل باعث شده افرادی در انتهای راه انحرافشون ادعای امام زمانی کنند.

وجالب اینکه در لحظه های بسیاری در تاریخ افرادی این ادعاها رو پذیرفتن و مدعیان تا سالها از جایگاه دروغین برخوردار بودند.

مجموع این نکته ها باعث میشه افراد زیادی همانند کارگردانی که تنها شانس فروشش استفاده از چهره ی یک بازیگر معروف است در اینجا نیز بلا تشبیه از این مسئله مهم همانند یک تضمین مطمئن, بازار حرفهای بی منطق خود را گرم کنند.

و جالب اینکه گروهی دیگر که تازه از راه رسیده اند سعی در چسباندن خود به این بازار کرده و سعی در داغ کردن تنور شریکان اصلی این بازار کرده اند.

امثال این ها همان هایی هستند در سایت و وبلاگ خود با منتسب کردن برخی افراد به شخصیت های آخرالزمانی قصدی جز این ندارند (348869)
 
۱۳۸۹-۰۵-۳۱ ۰۸:۵۴:۱۰
خدا کند .. وگرنه . این خط و این نشان اگر چه مردم هیج اهمیتی به اظهارات . نمی دهند خطر اصلی . است که یکی از کارکنانش نقش زیر محموعه وب را در آشوب تهران بسیار برحسته می داند تا جزییات عوامل اشوب پارسال مشخص نشود وزن نبرو های در راس نظام ئر ایجاد و تداوم اشوب نامشخص خواهد بود البته خطر بزرگتر از ناحیه ض است نقشش در دینزدایی بی بدیل است (348866)
 
noorsoobh
۱۳۸۹-۰۵-۳۱ ۰۹:۰۶:۴۶
الف جوووون !
خودمونی کلی آسمان و ریسمون بافتی تا یک طوری دولت خدمت گذار و آقای رئیس جمهور و مشاوران و نزدیکان ایشون رو به طور غیر مستقیم بکوبی ولی فکر کنم کمی خجالت بکشید و دست از سر آقای مشایی و ... بردارید بهتر باشه . دست از این خیال پردازی ها بردارید فقط کار رسانه ای انجام بدهید و واقعاً منصف باشید . من از عمق وجود برای آقای رئیس جمهور و مشایی و ... آرزوی پیروزی و موفقیت می کنم . زنده باد آقای احمدی نژاد گورباچف ایران . (348885)
 
jodam
۱۳۸۹-۰۵-۳۱ ۲۳:۵۷:۰۷
منظورت رو از گورباچف فهميدم نور صبح.گورباچف همونى بود كه با كاراش ضمينه فروپاشى شوروى رو فراهم اورد.به عقيده من اين مقايسه اشتباه است.با اين وجود سكوت احمدى نژاد خطرناك است و مى تواند لطمات جبران ناپذيرى به نظام وارد اورد.رهبرى عزيز هر چه سريعتر بايد جلوى اين فتنه ها را بگيرد و جلوى اين سكوت هاى احمدى نژاد را بگيرد. (349133)
 
وارسته
۱۳۸۹-۰۵-۳۱ ۰۹:۰۹:۵۵
از ويژگي هاي اين جريان آن است که، کم ترين ارزشي براي آبروي انسان ها قائل نيست؛ مثلا بارها و بارها از رسانه ها و مطبوعات و حتي از رسانه ملي اعلام کردند آقاي موسويان جاسوس است! در حالي که دستگاه قضايي ايشان را تبرئه کرد و بسياري از اصولگرايان اين اتهام را وارد ندانستند و حتي آقاي علي اکبر صالحي، رييس سازمان انرژي هسته اي کنوني، درجمع واعظين ولا يي کشور اعلام کرد: «...من چنين چيزي را قبول ندارم که آنها جاسوس بودند. بنده از همان ابتدا در اين پرونده بوده ام و تا جايي که اطلاع دارم در تيم مذاکره کننده ما جاسوسي وجود نداشته است...» روشن است که اگر اين حضرات! معتقد به حساب و کتاب و ثواب و عقاب در قيامت بودند، بايد از آقاي موسويان حلاليت مي گرفتند! (348887)
 
observer60
۱۳۸۹-۰۵-۳۱ ۲۰:۲۱:۵۱
مشخص نیست دقیقا منظور شما کدام جریان است و مشخص نیست چرا به دفاع از آقای موسویان پرداخته اید و چه ربطی به این موضوع دارد. فقط جهت اطلاع این لینک را هم ببینید:

http://alef.ir/1388/content/view/80958

وزارت اطلاعات « اقدام حسين موسويان را مصداق روشن و كامل جاسوسي» دانست.

به گزارش ايسنا وزارت اطلاعات اعلام كرد: با توجه به خبر منتشره در برخي رسانه‌ها و مطبوعات پنج‌شنبه مورخ ‌٢٨/٥/٨٩ به نقل از آقاي علي صالحي رييس سازمان انرژي اتمي كشور مبني بر عدم وجود جاسوس در تيم مذاكره كننده هسته‌يي دولت اصلاحات، وزارت اطلاعات قويا اعلام مي‌دارد با عنايت به راي صادره از سوي شعبه ‌١٥ دادگاه انقلاب اسلامي تهران كه قطعي گرديده است، به استناد ماده ‌٥٠٥ قانون مجازات اسلامي، آقاي حسين موسويان به جرم «جمع‌آوري اطلاعات طبقه‌بندي شده با پوشش مسوولين نظام و مامورين دولت و در اختيار قرار دادن اطلاعات مزبور به ديگران (افراد فاقد صلاحيت و بيگانگان)» به دو سال حبس تعزيري و پنج سال محروميت از مشاغل ديپلماتيك در وزارت امور خارجه و اشتغال در امور بين‌الملل ساير نهادها و ارگان‌هاي كشور محكوم گرديده است. لذا اقدام نامبرده مصداق روشن و كامل جاسوسي مي‌باشد. (349111)
 
رضا
۱۳۸۹-۰۵-۳۱ ۰۹:۵۱:۴۷
با توجه به لزوم شجاع و آگاه به زمانه بودن مراجع و علما من در تعجبم که چرا هنوز عکس العملی در مورد انحرافاتی به این وسعت و خطرناک نشان داده نشده است .
آیا این انحرافات خانمان سوز و حمایت شده کمتر از حجاب یک دختر مسلمان در فرانسه اهمیت دارد که ما شاهد عکس العمل قوی به موضوع حجاب هستیم ولی نسبت به بازیچه شدن مهدویت بی تفاوت.
چرا در سایتهای فراوان فرقه مذکور فیلتر نمی شوند . (348897)
 
علی اکبری
۱۳۸۹-۰۵-۳۱ ۱۰:۱۰:۰۶
پدر جان این ها که گفتی همه حدیث برداشتها وتوهمات شخصی خودت بود . در ضمن آدم متأسف می شود ، شما که ادعا تحلیل سیاسی داری هنوز بدر ستی معنی واژه استراتژی را درک نکرد ه ای به شما توصیه میکنم قدری مطالعه کن بعد دست به قلم ببر پسرم !! (348908)
 
alitimas
۱۳۸۹-۰۵-۳۱ ۱۰:۲۰:۱۰
دغدغه فعلی مردم این نیست . تا زمانی که ولایت فقیه داریم نباید نگران این موضوعات حاشیه ای بود . گمان نکنم این موضوع مهدویت چندان بزرگ باشد که زیاد به آن پرداخته شود و احساس کنیم که واقعا\" توطئه ای در کار است . هیچ توطئه ای روی موضوعات فرضی و کوچک امکان پیشروی ندارد . فرض کنید امروز کسی بیاید مدعی امام زمانی بکند آیا کسی به آن وقعی خواهد گذاشت . اینقدر توجهات کم است که ما باید نگران روزی باشیم که امام زمان بیاید و ما او را نشناسیم . (348913)
 
علی
۱۳۸۹-۰۵-۳۱ ۱۱:۲۴:۳۶
اكثر و الدعا بتعجیل الفرج فان ذلك فرجكم (احتجاج ۲/۴۶۹).

برای فرج بسیار دعا كنید كه فرج شما در آن است.

1-انشاء الله خداوند با ظهور حضرت حجت (امام زمان) ریشه ظلم را از تمام دنیا و الیته ایران بکند.

2- شما را به خدا امام زمان را سیاسی نکنید و نگذارید همین یک ذره اعتقاد هم از دست بره.


عمریست که از حضور او جا ماندیم

در غربت سرد خویش تنها ماندیم

\" او منتظر است تا که ما بر گردیم \"

\" ماییم \" که در غیبت کبری ماندیم (348921)
 
وارسته
۱۳۸۹-۰۵-۳۱ ۱۱:۳۰:۰۵
چرا نمي گوييد هاشمي يک سال پيش چنين وضعي را پيش بيني کرد؟! مي ترسيد بر سياستمداري هاشمي اعتراف کنيد؟! (348923)
 
يخي
۱۳۸۹-۰۵-۳۱ ۱۶:۰۶:۰۰
بله هاشمی سیاست مدار بزرگی هست و خوشحالم که تعریف و تمجید را در این حد حفظ کردید و پا را فراتر نگذاشتید که ایشان را جزو 313 نفر بدانید!
ضمنا همه ی سیاستمداران بزرگ هم زمان بازنشستگی دارند که کم کم باید صحنه را به جوانان واگذار نماید.
امیدوارم آقای هاشمی رفسنجانی مثل یک اسطوره ی انقلاب در ذهنها بماند و با درخواست بازنشستگیء خود را درگیر گروههای سیاسی نکند.
ایشان زحمات زیادی برای این کشور و نظام کشیده اند و واقعا الان دوره ی استراحت ایشان است و کارها را جوانترها انجام خواهند داد. (349034)
 
كاوه
۱۳۸۹-۰۵-۳۱ ۱۳:۲۲:۱۳
از لحاظ روانشناسي برخي از افراد هستند كه خيلي محافظه كار و ترسو هستند و هر اتفاق جديدي براي آنه هولناك است. كساني كه هر روز يك فتنه كشف مي كنند همين ها هستند كه با هر نوع تغيير و تحول در هر چيزي مخالفند چون جسارت برخورد با آن تغيير را ندارند يا تنبلي و كسلي در مغز و جان آنها چندان رشد كرده است كه اجازه حركت و ديدن منظره اي تازه را نمي دهد. گاهي نيز دلبستگي و تعصب بيش از حد به يك عقيده يا طرز فكر باعث مي شود كه طرف هر لحظه احساس كند كه آن عقيده اش دارد در خطر مي افتد و سريع جبهه گيري مي كند ... (348961)
 
ناصر
۱۳۸۹-۰۵-۳۱ ۱۳:۳۸:۴۱
فقط 4 چشمی باید مو.اظب این فتنه های جدید بود والسلام (348972)
 
۱۳۸۹-۰۵-۳۱ ۱۴:۰۶:۳۷
شما که پر مدعااز بردن کامل نام کروه انحرافی و.و ترسیدی روی زبان بیاوری ازمن ترسو بی بصیرت چی توقعی داری چرا نمک روی زخم میپاشی اگر بحرف ات اعتقاد داری و پشتت کرم مرد و مردانه وارد کازار شوید و من مخالف فکری شما ولی انسانم دعاگوت هستم (348987)
 
علیرضا
۱۳۸۹-۰۵-۳۱ ۱۵:۱۲:۴۸
وجود جریان مذکور اینروزها آنقدر واضح است که بارزترین مدافعین آقای احمدینژاد را هم به فراست انداخته است و این البته از حسن کار و درایت و تقوای این بزرگواران است. خدا را شکر که روحانیت عزیز هیچگاه با مسائل فتنه ساز کنار نیامده است و به وظیفه خود در قبال دین خدا آگاه است.
این برخوردها نشان میدهد بدنه ای از خواص که باید حواسشان جمع باشد، به کار خود واقفند و به لطف خدا و درایت رهبری عزیز نگرانی وجود ندارد. فقط این وسط امیدورام اعتماد مردم خدشه دار نشود. (349011)
 
mohsen
۱۳۸۹-۰۵-۳۱ ۱۵:۵۰:۵۱
تا رهبر بصير و آگاهي همچون مقام معظم رهبري داريم اين فتنه ها نميتوانند به انقلاب آسيبي برسانند.به فرموده امام خميني بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا به مملكت شما آسيبي نرسد.
براي نمونه كسي كه خطر تهاجم فرهنگي و بعد شبيخون فرهنگي را بارها گوشزد كرد ايشان بود.
بحث اسلامي كردن دانشگاه ها مبارزه با مفاسد اقتصادي اجراي اصل 44و...همه نشان از تدبير بينظير ايشان است. (349021)
 
ن-ج
۱۳۸۹-۰۵-۳۱ ۱۷:۵۱:۳۸
قابل توجه اقای الف
بجای اینکه از زمین و زمان و از در دیوار سوژه پیدا کنید که این دولت و رییس جمهور را بکوبید بد نیست واقعی و بدون غرض سری به دنیای اخبار بزنید .سوختگیری نیروگاه بوشهر یا پرده برداری از موشک کرار انقدر مهم نبود که سر تیتر و سوژه اصلی اخبار شما باشد ؟! اینها خبرهایی از مملکت ماست که سر فصل همه خبرگزاریهای دنیا شده . این مو فقیتهای بچه های همین کشوره که دوست و دشمن را به تحسین وا داشته است .
شما عادت کردهاید که همیشه بجای پرداختن به نقاط قوت دور مشکلات می گردید . شما خود را ولایی می دانید ؟!!!!!!!! (349065)
 
رضا
۱۳۸۹-۰۵-۳۱ ۱۹:۴۹:۰۳
تنها يك گرگ كافي است كه هزار بره را زخمي و پاره نمايد، پس بايد بره ها را گرگ شناس كرد. (349105)
 
jodam
۱۳۸۹-۰۵-۳۱ ۲۳:۴۶:۴۲
اقاى احمدى نژاد اگر مى خواهد اين ادعاها را رد كند بايد هر چه سريعتر اخبار منتشر شده را از بيخ و بن تكذيب كند و بعد هم با فيلتر كردن سايت هاى دروغ گو دهان اين ياوه گويان را گل بگيرد و اعضاى اصلى اين گروهك ها نيز بايد دستگير وبراى نشر افكار دروغين محاكمه شوند.
هر چه قدر دولت در انجام اين گونه كارها تعلل ورزد به معناى همراهى و تاييد ادعاى كذب اين گروه است مى تواند در بلند مدت باعث ايجاد فتنه اى بسيار بزرگتر از فتنه سال 88 باشد زيرا ان فتنه خواستارايجاد حكومت سكولار و حتى لاييك بود ولى اين فتنه با شعار دين و مهدويت وارد صحنه شده است و سكوت احمدى نژاد در قبال اين گروه متاسفانه همان بلايى را به سر او حاميانش خواهد اورد كه بر سر موسوى و جنبش سبزس وارد امد. (349131)
 
Khodadad
۱۳۸۹-۰۶-۰۱ ۱۱:۲۷:۰۳
خداوند ما را از شر دومین موج بابی و بهایی گری در ایران که در جال شکل گرفتن است نجات دهد. پشتیبان بهایی ها در زمان قاجار انگلیس بود. آیا این فتنه که در حال شکل گرفتن است هم سر در دامان انگلیس دارد؟ الله اعلم (349214)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.