مدارک لازم برای دریافت اسناد برگشتی خودرو

12 دی 1395 ساعت 10:24


اگر بيش از ٦ ماه از تاريخ صدور كارت يا سند گذشته باشد،براي دريافت اسناد بايد به مراكز تعويض پلاك مراجعه كنيد
شهرونداني كه موفق به دريافت سند و كارت خودروي خود از طريق پست به منزل نشده اند، مي توانند با حضور در مراكز شماره گذاري پليس راهور ناجا و ارائه مدارك نسبت به دريافت اسناد خودروي خود اقدام كنند.

به گزارش عصر ایران، سرهنگ سعيد روحي، معاون فني مهندسي و خدمات ترافيك پليس راهور ناجا در گفت و گو با سايت راهور با اعلام كردن اين خبر گفت:" پس از بررسي مدرك احراز سكونت، كارت يا سند- كه بيش از ٦ ماه از صدور آن نگذشته- مجددا چاپ و از طريق پست، به منزل ارسال مي شود. اما اگر بيش از ٦ ماه از تاريخ صدور كارت يا سند گذشته باشد، مالك يا نماينده قانوني او بايد با در دست داشتن اسناد مالكيت به همراه وسيله نقليه به يكي از مراكز تعويض پلاك مراجعه كند."

معاون فني مهندسي و خدمات ترافيك پليس راهور ناجا درباره مدارك مورد نياز براي دريافت اسناد برگشتي خودرو توضيح داد:"مالك بايد در وهله اول مدارك لازم براي احراز آدرس محل سكونت يا فعاليت خود را ارائه دهد."

به گفته سرهنگ روحي، اين مدارك، ٨ مورد هستند:

١- سند مالكيت منزل مسكوني( به نام مالك وسيله نقليه)

٢-سند اجاره منزل مسكوني( به نام مالك وسيله نقليه)

٣-جواز كسب معتبر به نام مالك وسيله نقليه

٤- گواهي اشتغال به تحصيل فرزندان با ذكر آدرس محل سكونت والدين كه به تاييد آموزش و پرورش منطقه رسيده باشد.

٥- معرفي نامه از اداره محل خدمت( ويژه كاركنان دولت و نيروهاي مسلح) با ذكر آدرس محل سكونت كاركنان مزبور.

 ٦- در صورت ادعاي سكونت مالك در منزل والدين، سند( استيجاري- ملكي) به نام پدر يا مادر.

٧- سند واحد مسكوني به نام همسر مالك وسيله نقليه

٨- آخرين فيش آب، برق يا گاز منزل


کد مطلب: 430374

آدرس مطلب: http://alef.ir/vdciyua55t1app2.cbct.html?430374

الف
  http://alef.ir