وقتی 2020 مخابرات پاسخگو نیست

بخش دانش و فناوری الف، 27 اسفند 94

27 اسفند 1394 ساعت 18:07


پس از مدت‌ها جستجو برای پیدا کردن منزل، در منطقه پونک تهران خانه ای را پسندیدم و به انجا نقل مکان کردم. پس از استقرار و به علت نیاز مبرم به اینترنت پرسرعت (به علت نوع شغل) در اولین فرصت اقدام به وصل کردن سرویس ADSL کردم.

بماند که در آن منطقه مخابراتی (پیام نور) هیچ پرت خالی برای دیگر شرکت‌های خدمات دهنده وجود نداشت و خود مخابرات با قدرت تمامی امکانات را برای خود محیا کرده بود، به اجبار مخابرات را برای خدمات اینترنت انتخاب کردم.

فردای انتخاب سرویس از اپراتور مخابرات تماس گرفتند و فرمودند بین ساعت ۱۲ تا ۱۹ برای نصب و راه اندازی سرویس می‌آیند. در آن تماس تلفنی مقرر شد به علت امکان عدم حضور بنده در منزل ۱ ساعت قبل از اعزام نصاب با من هماهنگی حضور انجام شود.

در آن بین، به علت بروز اتفاقی خاص مجبور به ترک خانه شدم و چون از قرارمان برای اطلاع قبلی مطمئن بودم، می‌دانستم که ۱ ساعته هر جور که هست بازخواهم گشت. ساعت ۶ شد و کسی تماسی نگرفت.

با ۲۰۲۰ مرکز خدمات و پشتیانی شرکت مخابرات تماس گرفتم تا علت را از آن‌ها جویا شوم. (بالاخره مرکز خدمات و پشتبانی بود دیگه)

تماس اول، تماس دوم صدایی ضبط شده من را به اپراتور وصل کرد.

اپراتور: بفرمایید.
من: (ماجرا را تعریف کردم)
اپراتور: متاسفانه من کاری نمی‌توانم بکنم. باید از منزل تماس بگیرید.
من: امکان حضور در منزل را ندارم
اپراتور: از موبایل ثبت شده‌تان تماس بگیرید.
راضی تلفن را قطع کردم و با موبایل شروع به تماس کردم.

بار اول، بار دوم، بارسوم، بار چهارم، کد شماره ۴ را که وصل شدن به اپراتور بود را زدم، اما دریغ از وصل ارتباط...

مجدد با تلفن ثابت گرفتم.

اپراتور دیگری که پاسخگو شد، گفت که امکان تماس از طریق موبایل وجود ندارد!!(در قرن ۲۱ چنین امکانی آنهم برای خدمات دهنده اینترنت وجود نداشته باشد، نوبر است.)

گفتم، برادر من! من مشکل دارم. همکار شما صبح گفت اگر امروز نصب نشه تا ۶ یا ۷ فروردین امکان نصب آن وجود ندارد.
گفت: آقا شما با مرکز خدمات با پیش شماره ۸ تماس گرفتید تا صبح هم تماس بگیری و منتظر بمانی به کد خط ۴ (منطقه پونک و...) وصل نمی‌شوی. مگر اینکه از آنجا تماس بگیری.

ناامیدانه تلفن را قطع کردم و تنها راهی که به ذهنم رسید، مطلبی بود که شما خواندید.

آیا اگر به هرعلتی (نبود در منزل، قطعی برق و یا...) امکان تماس نبود، آیا باید حیران بین اپراتورها منتظر پاسخگویی باشیم؟ آیا تعیین باز ۷ ساعته برای حضور و بدتر از آن عدم تماس برای هماهنگی حضور را نباید مسئولی در شرکت مخابرات پاسخگو باشد؟ آیا نباید این سامانه که ادعا می کند، 24 ساعته است سراسری بوده و با تماس در هر منطقه ای اپراتور آن بتواند اینترنت منطقه دیگر را پوشش دهد؟ به فرض که کسی هم در منزل باشد اما سواد برطرف کردن مشکل اینترنت شرکت مخابرات در گفتگو با اپراتورهای آن شرکت را نداشته باشد.

امید دارم، مدیران مخابرات هم که تبلیغات اینترنتشان پشت قبض‌های تلفن را مصادره کرده و از پس از کشاندن مشتری به آن پاسخگو نیستند نیز مرقومه بنده را نیز خوانده باشند و مشکل امثال بنده را برطرف نمایند.

توضیح الف: شماره تماس نویسنده و خواننده الف، محفوظ می‌باشد. الف آمادگی انتشار پاسخگویی شرکت مخابرات را دارد.


کد مطلب: 339551

آدرس مطلب: http://alef.ir/vdcdkn0sfyt0sk6.2a2y.html?339551

الف
  http://alef.ir