چرا مردم روزنامه نمی خوانند؟
بخش تعاملی الف - سجاد رحیمی مدیسه، دانش آموخته مدیریت بازرگانی
16 شهريور 1395 ساعت 14:13
عصر، عصر محتوا و تولید محتوا است. هر سیستمی که محتوای قوی تری داشته باشد، جایگاه مستحکم تری را در کلیه ارتباطات خود ایفا خواهد نمود. امروز روز خبرنگار بود و لزوم رویکرد چریکی به سوژه و محتوا از موارد مهم امروز رسانه ها است.
بسیاری گله مند هستند چرا مردم روزنامه نمی خوانند؟ چرا جامعه مطالعه ندارد؟ من می گویم بهتر است این طور بپرسی: چرا اقبال عمومی به محتوای روزنامه و کتاب در کشور ما پایین است؟
من معتقدم رسانه ها و روزنامه های ما از نبود نگاه تحلیل محور در مطالب رنج می برند. زمانی که روزنامه به اسم حرفه ای ما! خبر دیروز خبرگزاری های اینترنتی و اپلیکیشن های خبری را بازنشر می کند، انتظار داریم مخاطب ایرانی از آن محتوا استقبال کند؟
در یادداشت های قبلی خود بیان نمودم که امروزه رویکرد چریکی و سوژه یابی و محتواپردازی جذاب و آینده محور، کلید جذب مخاطب است. اگر محتوای خوب به مردم عرضه نکنیم، نباید انتظار داشته باشیم مردم روزنامه و کتابخوان بشوند. به عنوان یک صاحب رسانه یا خبرنگار، چه برنامه ای برای محتوای خود دارید؟
کد مطلب: 389367
آدرس مطلب: http://alef.ir/vdcd9n0s5yt0js6.2a2y.html?389367