خندیدن با چاشنی بی اخلاقی ، ثمره غفلت مدیران فرهنگی

مجید حسینی/14تیر96

14 تير 1396 ساعت 13:31


در روزهای اخیر انتقادهایی به صداوسیما درخصوص عملکرد برنامه خندوانه در مسابقه خنداننده شو وارد شده است، که خارج از فضای هیجانی، نکات قابل تاملی دراین خصوص برای اهل تفکر وجود دارد.

فارغ از اینکه اهداف صداو سیما در بند 9 اساسنامه خود، به عنوان یک دانشگاه عمومی نشر فرهنگ اسلامی، ایجاد محیط مساعد برای تزکیه و تعلیم انسان و رشد فضائل اخلاقی و ... بیان شده است، و این با عملکرد این رسانه در خیلی از حوزه ها منافات دارد ، اما در برنامه خندانند شو، تنها بخشی از شوخی های معمول جامعه امروز  که در مراکز عمومی، از طرف بزرگ و کوچک برای شادی بیان می شود نشان داده شد. بدون تعارف اینچنین طنازی با محتواهای سخیف، فاقد عفت کلام، حاوی شوخی های جنسی و دور از ادب، در محل های عمومی نظیر کوچه و بازار، در محل کار، مهمانی و ... بین بخش قابل توجهی از مردم رواج دارد.

این واقعیت جامعه که توسط صداو سیما سانسور شده بود و در فضای مجازی به راحتی رؤیت میشد، با حضور نمونه هایی از بخش های مختلف جامعه، در این رسانه عمومی نشان داده شد.

اما نکته قابل توجه، سوال از مسئولین فرهنگیست که اینها، کجا برای نوع، شکل، محتوای شادی مردم، برای هدایت و جهت دهی شادی و خنده تلاش موثر کرده اند.

ما حتی برای شادی اعیادی نظیر عید غدیر، در مراکز فرهنگی و مذهبی نیز برنامه ای نداریم و انگشت به دهن هستیم که چطور باید دهه ولایت بگیریم. چرا برای تک تک روزهای دهه عاشورا برنامه  داریم، اما برای روز های دهه ولایت بی برنامه هستیم.

 این نشان می دهد که کار عقب مانده برای مدیران دلسوز و متعهد در حوزه شادی مردم زیاد است و نیاز به یک تلاش جهادی دارد


کد مطلب: 489383

آدرس مطلب: http://alef.ir/vdcc4oq012bq418.ala2.html?489383

الف
  http://alef.ir