علم‌الهدی:مشروعیت سیاسی بدون مشروعیت دینی کفر است/ مبارزه امام رضا(ع) با سکولاریسم و جدایی دین از سیاست

13 مرداد 1396 ساعت 16:20


امام جمعه مشهد مقدس گفت: مشروعیت سیاسی بدون مشروعیت دینی کفر محسوب می‌شود.

به گزارش تسنیم، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) یک ویژگی خاص را برای امام رضا (ع) قائل شده‌اند و آن هم این است که این حضرت را مانند حضرت زهرا (س) بضعه نامیده‌اند.

وی بیان کرد: بضعه به معنی سرمایه بوده و به همین علت اعضای بدن انسان بضعه نامیده می‌شود که این موضوع در مورد حضرت زهرا (س) هم مصداق دارد زیرا ایشان هم توانستند سبب ادامه حیات امامت شوند.

امام جمعه مشهد مقدس ادامه داد: تلاش مأمون نیز این بود که امامت را از بین ببرد اما امام رضا (ع) از این موضوع ممانعت کردند.

علم‌الهدی با بیان اینکه مشروعیت سیاسی بدون مشروعیت دینی کفر محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: ما در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری شاهد بودیم که رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتند که من شما را به سمت ریاست جمهوری منصوب می‌کنم.

وی با بیان اینکه سیره سیاسی امام رضا (ع) یک منبع برای آموزش‌های سیاسی است خاطرنشان کرد: دوران امام رضا (ع) دوران فتنه بود چرا که خلفای عباسی بعد از برخوردهای فیزیکی و نظامی باز هم دیدند پس از شهادت امام هفتم 1.5 میلیون نفر برای تشییع پیکر ایشان حاضر بودند و به همین علت وارد فاز فتنه شدند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد:  مأمون  قصد داشت همانند استکبار که در صدد نفوذ سیاسی و فرهنگی برای براندازی ایران است از شگردهای سیاسی برای براندازی امامت استفاده کند.

علم‌الهدی تأکید کرد: اقدام مهمی که امام رضا (ع) برای پیشگیری از اقدامات مأمون انجام داد این بود که مبانی سیاسی  را به مبانی دینی پیوند زده  و با سکولاریسم و جدایی دین از سیاست مبارزه کردند.

وی با اشاره به برخی از رفتارهایی که در فضای سیاسی در جریان است، خاطرنشان کرد: هم اکنون برخی از جریانات سیاسی اقدامات غیراخلاقی را انجام می‌دهند و آنها را به اقتضای فضای سیاسی نسبت می‌دهند و ادعا دارند که این موضوعات تناقضی با دینداری ندارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر اینکه حدیث سلسله‌الذهب نشان از پیوند دیانت و سیاست در اسلام دارد، تصریح کرد: امام رضا (ع) در دیدار خود با مردم نیشابور تأکید کردند که پذیرش ولایت و حاکم الهی از شروط اصلی به وارد شدن به دژ مستحکم توحید است.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ما در دوران غیبت زندگی می‌کنیم در دوران غیبت ولی فقیه نایب امام معصوم است شرط پذیرش توحید ما این است سرنوشت سیاسی خود را به ولی فقیه سپرده و از ایشان پیروی کنیم.

 


کد مطلب: 498624

آدرس مطلب: http://alef.ir/vdcauanyy49noi1.k5k4.html?498624

الف
  http://alef.ir