آگهی مذهبی که بی‌موقع پخش می‌شود

8 فروردين 1392 ساعت 10:14


این نکته بر کسی پوشیده نیست که سازمان صداوسیما برای تامین بخشی از درآمد خود به پخش آگهی‌های بازرگانی مبادرت می‌کند.

به گزارش فارس: صد البته نیز که در طول سال‌ها نرخ آگهی‌ها متفاوت شده و زمان پخش آن در میزان مبلغی که آگهی‌دهنده می‌دهد، تاثیر دارد. طی سال‌های اخیر نیز شبکه‌های مختلف پیش از پخش سریال‌ها و برنامه‌های پربیننده یا مسابقات ورزشی اقدام به پخش حجم وسیعی از تبلیغات تلویزیون می‌کنند.

در ایام نوروز امسال هم که شاید تلویزیون بیش از هر زمان دیگری به پخش تبلیغات نیاز دارد، پیش از شروع سریال «پایتخت۲» به کارگردانی «سیروس مقدم» که یکی از سریال‌های موفق تلویزیون است حجم بسیاری از تبلیغات را روانه آنتن می‌کند. اما پخش این تبلیغات فقط به پیش از سریال محدود نمی‌شود و معمولا هر شب درست در یکی از حساس‌ترین بخش‌های سریال نیز پخش آگهی‌های بازرگانی آغاز می‌شود.

اما نکته قابل تأمل در این ماجرا وقتی است که زمان درگیری ذهنی مخاطب با سریال و وقفه‌ای که پیش می‌آید و معمولا مخاطب از این رویداد ناراضی است تبلیغاتی روی آنتن می‌رود که از مضامین معنوی بهره گرفته‌اند.

پخش تبلیغاتی با مضامین دینی و مذهبی آن هم در زمانی که مخاطب نسبت به این رویداد ناراحت است، اقدامی است که مدیران تلویزیون بیشتر باید به آن توجه کنند. این تبلیغات که مضمون مذهبی مناسبی هم دارد می تواند در نقطه ای مناسب تر انتخاب شود تا برای مخاطب دافعه ایجاد نکند.


کد مطلب: 182651

آدرس مطلب: http://alef.ir/vdcamun6649nai1.k5k4.html?182651

الف
  http://alef.ir