پایگاه خبری الف 5 شهريور 1396 ساعت 12:18 http://alef.ir/vdcjvieituqeyoz.fsfu.html?505813 -------------------------------------------------- عنوان : خدمات رایگان درب منزل برای خریداران نوت ۸ سامسونگ بخش دانش و فناوری الف،5 شهریور96 -------------------------------------------------- سامسونگ همزمان با معرفی گلکسی نوت ۸، تاکید زیادی بر خدمات پشتیبانی این شرکت به مشتریان کرد. متن : به گزارش کلیک؛ شرکت سامسونگ با معرفی گلکسی نوت جدید خود تاکید بسیاری بر خدمات پشتیبانی داشته به این صورت که خریدارانی که نوت ۸ را از سایت Samsung.com تهیه کنند، ۶۰ روز به صورت رایگان از سرویس Samsung Premium Care بهره مند می شوند؛ سرویسی که در حالت عادی ماهانه ۱۱.۹۹ دلار هزینه دارد و از پشتیبانی های معمولی تا پوشش صدمات جدی را شامل می شود. سامسونگ همچنین برای پشتیبانی های جزئی خانگی به استارت آپ دیگری به نام HelloTech در ایالت لس آنجلس اتکا کرد. HelloTech به کاربران نوت ۸ قول داده که خواه با رفتن به خانه مشتریان یا ملاقات با آن ها در محل کار یا یک کافی شاپ، پاسخگوی سوالاتشان در رابطه با این دستگاه جدید خواهد بود. این رویکرد نسبت به سرویس پشتیبانی اپل که معمولاً به صورت آنلاین یا از طریق تلفن یا با مراجعه به فروشگاه های این شرکت انجام می شود، تفاوت زیادی دارد. با توجه به این که تعداد شعب فروش سامسونگ آن قدرها زیاد نیست، این شرکت مجبور است تا کار پشتیبانی را به شرکت های دیگری که دسترسی خوبی در ایالات متحده داشته باشند واگذار کند. البته برای استفاده از این پشتیبانی همچنان باید به سایت Premium Care سامسونگ مراجعه کرد، اما شخصی که نزد شما می آید از طرف شرکت HelloTech است. سرویس های بازدیدی HelloTech معمولاً در حالت دمو ۴۹ دلار، و در حالت های پیچیده تا ۱۹۹ دلار هزینه دارد. در مورد نوت ۸، مشتریان تا دو ماه اول می توانند به صورت رایگان از این خدمات استفاده کنند، اما برای بهره مندی ماهانه از این سرویس ها باید ۱۱.۹۹ دلار پول دهند تا همچنان بتوانند از خدمات HelloTech استفاده کنند. بر اساس گفته های موسس و مدیر ارشد اجرایی HelloTech، ریچارد والپرت (Richard Wolpert)، این شرکت به استثنای مناطق روستایی و صعب العبور، در ۸۸ درصد شهرهای ایالات متحده فعالیت دارد. وی مدعی است شرکت شان، اوبری (Uber) برای اهداف متعددی دایر شده است، اما HelloTech در حقیقت از ۷ هزار پیمانکار تشکیل شده که پس از کسب مهارت های لازم به امر پشتیبانی می پردازند. البته در ابتدا گمان می رفت این شرکت از مدل تجاری خاصی استفاده می کند که بر مبنای آن، تکنسین ها قصد دارند شما را ترغیب به خرید محصولات فناوری دیگر کنند. اما HelloTech رفته رفته نشان داد که با این مدل تجاری فاصله دارد و کاملاً بر کار پشتیبانی تمرکز دارد. شرکت HelloTech توسط Upfront Ventures ، Crosscut Ventures ، Madrona Venture Group و Accel Partners سرمایه گذاری شده است. قرارداد همکاری این شرکت با سامسونگ بر سر گلکسی نوت ۸ احتمالاً بزرگترین قراردادی است که HelloTech تا به حال موفق به عقد آن شده، البته آن ها پیش از این بخشی از پشتیبانی گلکسی S8 و سه ماه پشتیبانی آزمایشی گلکسی S7 را هم برعهده داشتند. این شرکت حتی در زمینه پشتیبانی از یخچال های هوشمند سامسونگ هم با این غول کره ای همکاری داشته است. متخصصان HelloTech فقط مشکلات جزئی شما را برطرف می کنند. والپرت در این خصوص می گوید: خدمات تحت پوشش شامل مواردی مثل تنظیم کامل نوت ۸ از صفر، مهاجرت از آیفون به اندروید، آموزش ویژگی های اساسی یا آموزش نحوه استفاده از دستیار دیجیتالی سامسونگ یعنی Bixby است. اما مشکلات جدی تر دستگاه، یعنی مواردی که نیاز به تعویض قطعات داشته باشد، توسط شرکت Dish پیگیری و رفع می شوند. والپرت در پاسخ به اینکه اگر مثل افتضاح سال گذشته نوت ۷ مشکلی در رابطه با باتری دستگاه پیش بیاید چه کار خواهند کرد، گفت: HelloTech هنوز تدبیری برای مواجهه با این مشکل با سامسونگ اتخاذ نکرده است. بیایید امیدوارم باشیم که باتری نوت ۸ دچار چنین مشکلی نشود که مجبور شویم منتظر اظهار نظر شرکت بمانیم.