پایگاه خبری الف 27 تير 1396 ساعت 10:57 http://alef.ir/vdcjhtexiuqeh8z.fsfu.html?493295 -------------------------------------------------- عنوان : حمل و نقل شبکه‌ای ضرورت تهران در رسیدن به جهانشهر هوشمند -------------------------------------------------- متن : مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران بر توسعه یکپارچه سیستم های ارتباطی و زیر ساخت های حمل و نقل درون شهری در جهت حرکت تهران به سمت جهانشهر هوشمند تاکید کرد. به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه، دکتر محمد احمدی بافنده در اولین نمایشگاه محصولات و خدمات هوشمند که در محل دائمی نمایشگاه های شهرداری تهران واقع در بوستان گفتگو برپا شد گفت: شهر هوشمند یعنی شهر شبکه ای و تهران بدون شبکه ای شدن نمی تواند جهانشهری با معیار ها و استانداردهای روز دنیا باشد. وی با بیان اینکه یکی از بایسته های جهانشهر هوشمند توجه به حمل و نقل شبکه ای و توسعه سیستم توزیع هوشمند است، تصریح کرد: اگر بخواهیم به سمت جهانشهری با مشخصه صرفه جویی در زمان و هزینه حرکت کنیم باید سرمایه گذاری اطلاعاتی را در اولویت قرار دهیم و این جز با تمرکز بر دانش و هوشمندسازی سیستم ها می سر نخواهد بود. مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران در ادامه بر ضرورت استفاده از مدلهای مختلف حمل و نقل در کنار یکدیگر تاکید کرد و گفت: متاسفانه گرایش بد استفاده از حمل و نقل عمومی امروز به یکی از چالش های مهم کلانشهر ها تبدیل شده است و اگر ما به تفکیک درستی از توزیع وسایل تردد مناسب در سطح شهر ها دست پیدا نکنیم ترافیک و آلودگی هوا قطعا رفع نخواهد شد. وی ادامه داد: در یک شهر هوشمند حقیقی پیاده راه ها و استفاده از دوچرخه در تردد شهری به اندازه ساخت بزرگراه ها و توسعه خطوط مترو و اتوبوسرانی اهمیت دارد و اصل باید بر تردد ایمن، راحت و پاک باشد. ** بهره گیری مترو تهران از بروز ترین سیستم های ارتباطی و کنترل هوشمند دکتر احمدی بافنده در ادامه با تاکید براینکه ارتقا و هوشمند سازی نیاز روزانه مترو است گفت: مترو تهران اکنون به بروز ترین سیستم های ارتباطی و کنترل هوشمند مجهز است و با افتخار می گویم که این مجموعه در کنار تجهیزات و نیروهای متخصص توانسته هدایت خطوط خود را با سرفاصله ۴ دقیقه و سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت با شرایط ایمن و مطلوب مدیریت کند و منصفانه نیست در شرایطی که ما بر اساس استانداردهای دنیا با کمبود نیرو بر حسب هر کیلومتر ۳ نفر مواجه هستیم با هجمه انتقاد ها به سوی منابع انسانی خود مواجه باشیم. مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در پایان یادآور شد: داشتن ارزان ترین مترو دنیا برای ما افتخار نیست و تعیین نرخ بلیت در شرایطی که ما هنوز یارانه مربوط به آن را از دولت دریافت نکرده ایم شرایط را برای مترو تهران شکننده تر کرده و این در حالی است که با حمایت ۲۰ هزار میلیارد تومانی دولت از تولید کنندگان خودرو برای فروش اقساطی محصولاتشان امکان ساخت ۱۰۰۰ کیلومتر مترو در تهران فراهم می شد و این مطمئنا اقدام موثرتری در کاهش آلودگی هوای تهران بود.