پایگاه خبری الف 7 شهريور 1395 ساعت 13:00 http://alef.ir/vdcgwn9wqak97y4.rpra.html?385931 -------------------------------------------------- عنوان : ساده‌ترین ورزش‌ها برای سلامتی بدن -------------------------------------------------- متن : انجام ورزش های مختلف هر کدام به نوبه خود تاثیرات مفیدی بر سیستم بدن دارند اما بسیاری از مردم به دلیل مشغله های مختلف قادر به انجام حرکات تکنیکی و حرفه ای ورزشی نیستند. در این بین برخی از ورزش ها در عین سادگی تاثیر بسیار خوبی بر سلامتی بدن دارند و با کمک آنها نیازی به حضور در کلاس های ورزشی و کار با وسایل ورزشی نیست. به گزارش ایسنا، وحید ولی پور دکترای فیزیولوژی ورزشی در گفت وگویی، بیان کرد: دویدن، کوهنوردی، شنا کردن و راه رفتن از ساده ترین ورزش ها هستند که در این بین پیاده روی از بهترین آنهاست. وی اظهار کرد: شما می توانید روزانه قسمتی از مسیری را که تا رسیدن به خانه، محل کار، محل تحصیل و... طی می کنید پیاده روی کنید تا به سلامتی برسید. این مدرس دانشگاه اضافه کرد: پیاده روی در عین اینکه از ساده ترین و اصلی ترین ورزش ها به شمار می رود، برای افراد مسن بسیار مفید است چراکه وضعیت جسمانی آنها را بهبود می دهد. این دکترای فیزیولوژی ورزشی خاطرنشان کرد: پیاده روی سیستم قلبی و عروقی و تنفسی را تقویت می کند و بسیار از پزشکان برای بیماران خود این ورزش را تجویز می کنند. ولی پور ادامه داد: در عین حال ساده ترین و پایه ترین برنامه ورزشی برای سلامتی پیاده روی به همراه تمرین با وزنه است چراکه کار با وزنه استخوان و عضله را تقویت می کند. وی یادآور شد: ۳۰ دقیقه پیاده روی در هر روز به سلامت افراد کمک می کند و افردی که کمردرد و آرتروز دارند باید زمان کمتری پیاده روی کنند.