پایگاه خبری الف 26 بهمن 1395 ساعت 15:22 http://alef.ir/vdcdok0oxyt0o56.2a2y.html?445742 -------------------------------------------------- عنوان : محبوب‌ترین اپلیکیشن مسیریابی جهان اجتماعی‌تر می‌شود بخش دانش و فناوری الف،26 بهمن95 -------------------------------------------------- اپلیکیشن نقشه گوگل(GoogleMaps) امکان جدیدی ارائه کرده تا کاربران بتوانند یک فهرست از مکان‌های محبوب‌ خود یا جاهایی که آرزوی دیدن‌شان را دارند تهیه کرده و در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند. متن : به گزارش ایسنا، گوگل روز گذشته(دوشنبه) این امکان جدید را در سرویس نقشه خود راه‌اندازی کرد که تا کاربران بتوانند مکان‌های محبوب‌شان را با دوستان خود به اشتراک بگذارند. سه نوع فهرست به صورت پیش‌فرض در این سرویس وجود دارند: فهرست مکان‌های محبوب (Favorites)، مکان‌های ستاره‌دار(Starred Places) و جاهایی که می‌خواهید ببینید(Want to Go). این امکان برای همه نسخه‌های آیفون و اندروید فراهم شده و کاربران همچنین می‌توانند فهرستی شخصی به صورت عمومی یا خصوصی ساخته و نام آن را خود انتخاب کنند. این خدمات، گام مهمی برای افزودن امکانات اجتماعی به اپلیکیشن محبوب گوگل است. برای مثال کاربر براحتی می‌تواند به مناطقی که دوستانش سفر کرده و آنجا را پیشنهاد کرده‌اند، از طریق دسترسی به فهرست ستاره‌دار یا محبوب وی دسترسی پیدا کند. این سرویس از سال گذشته در حال آزمایش بوده و اساس آن نیز همان امکان ستاره‌دار کردن مکان‌هاست که از ۵ سال پیش در برنامه نقشه گوگل فعال شده است. این فهرست‌ها بصورت آفلاین نیز در دسترس قرار دارند. به گفته زک مایر، مدیر تولید این سرویس در گوگل، مسافرت با ویژگی‌های اجتماعی حوزه‌ای است که این شرکت به دنبال فعالیت منسجم‌تر در آن است. هدف گوگل از راه‌اندازی این سرویس رقابت با سرویس‌های مشابه نظیر یلپ (Yelp) و فوراسکوئر (Foursquare) است که از مدت‌ها پیش این امکان را برای کاربرانشان فراهم کرده‌اند. سرویس آمریکایی یلپ بر پایه وبسایت Yelp.com و اپلیکیشن موبایل Yelp است و دیدگاه‌های دیگران در مورد کسب و کارهای محلی مانند رستوران‌ها، کافه‌ها را پردازش کرده و در اختیار کاربران دیگر قرار می‌دهد.  شبکه اجتماعی مبتنی‌بر موقعیت فوراسکوئر نیز اپلیکیشنی است که مکان‌های عمومی و ادارات، شرکت‌هایا رستوران‌ها  براساس اطلاعات مکانی و با استفاده از جی‌پی‌اس در آن ثبت شده است.