پایگاه خبری الف 18 خرداد 1396 ساعت 10:39 http://alef.ir/vdcbzgbagrhbwsp.uiur.html?480570 -------------------------------------------------- عنوان : رابطه هورمون درمانی و ناشنوایی! -------------------------------------------------- متن : محققان می گویند زنانی که در دوره یائسگی از هورمون درمانی استفاده می کنند با ریسک بالای کاهش شنوایی و ناشنوایی روبه رو هستند. به گزارش سیب سبز، قبلی نشان داده اند یائسگی ممکن است موجب افزایش ریسک از بین رفتن شنوایی شود که احتمالا ناشی از کاهش میزان جریان استروژن در خون است و هورمون درمانی ممکن است با جایگزینی استروژن، روند کاهش شنوایی را کند نماید. محققان بیمارستان زنان بریگهام بوستون، ارتباط بین وضعیت یائسگی، هورمون درمانی خوراکی و ریسک میزان از بین رفتن شنوایی را در ۸۰,۹۷۲ زن از سال ۱۹۹۱ تا ۲۰۱۳ بررسی کردند. در طول مدت مطالعه، ۲۳درصد شرکت کنندگان دچار از دست دادن شنوایی شدند. محققان دریافتند هیچ ارتباط قابل توجهی بین وضعیت یائسگی و خطر از دست دادن شنوایی وجود نداشت. آنها دریافتند استفاده از هورمون درمانی بعد از یائسگی با ریسک بالای ناشنوایی مرتبط بود و این خطر با افزایش طول مدت استفاده از این نوع درمان، افزایش می یابد.