پایگاه خبری الف 1 مرداد 1396 ساعت 15:34 http://alef.ir/vdcb8aba9rhb9zp.uiur.html?494719 -------------------------------------------------- عنوان : انتقاد یک عضو فعلی شورای شهر تهران به یکی از گزینه‌های شهرداری آینده: چرا قلیان می‌کشد؟ -------------------------------------------------- متن : تسنیم نوشت: رییس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران گفت: از آنجا که موتورسیکلت ها تنها وسیله کار در مرکز شهر برای حمل بار سبک و کم حجم، غذا و حتی در ساعات پیک ترافیک مسافر هستند، محدود کردن ناگهانی تردد آنها شدنی به نظر نمی رسد. مجتبی شاکری در جلسه غیرعلنی امروز شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود، با اشاره به مصاحبه تلویزیونی مذکور در سیما، گفت: یکی از نامزدهای اداره شهر تهران که نامی از او نمی برم، صراحتا از قلیان کشی خود و خانواده اش سخن گفته و تاکید می کند که تبعیضی میان دختر و پسر نیز قائل نیست و هر دو همراه خانواده می توانند اصطلاحا پکی هم به قلیان بزنند. وی در ادامه گفت: برای یک مسئول نظام اجتماعی که می خواهد در جایگاه شهرداری کار کند، این سلیقه ها که در نوع خود شاید مذموم باشد که هست، اما بیان آن در جمع، مبنا قرار می گیرد و جامعه از آن الگو می گیرد. شاکری گفت: چطور یک خانواده می تواند ثابت کند تمام مناظره ها و گفت وگوها که درباره مذموم بودن قلیان صورت گرفته و اطلاعات پزشکی که بر اساس آن اعلام می شود قلیان 20 برابر سیگار ضرر دارد، نادرست است؟! ما از شهر بدون دخانیات دم می زنیم و هدفمان تبدیل تهران به شهری با این مرتبه است، آنگاه نامزد شهرداری تهران این اظهارات را بی پروا بیان می کند. تکلیف این شعار چه می شود؟ توصیه می کنم آقایان از این رفتارها پرهیز کنند. رییس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به آغاز طرح ثبت نام موتورسیکلت ها برای دریافت مجوز تردد در محدوده طرح ترافیک، گفت: در تهران 4 میلیون خودرو و حدود 5/3 میلیون موتورسیکلت تردد می کند. با توجه به اینکه تعداد بسیار کمی (شاید کمتر از 200 هزار خودرو) حق ورود به محدوده طرح ترافیک را دارند و از آنجاکه موتورسیکلت ها تنها وسیله کارا در مرکز شهر برای حمل بار سبک و کم حجم، غذا و حتی در ساعات پیک ترافیک مسافر هستند، محدود کردن ناگهانی تردد آنها شدنی به نظر نمی رسد. وی در پایان گفت: از طرفی همین حالا سایت ثبت نام موتورسیکلت ها بالا نمی آید. بنابراین تقاضا می کنم ضمن رفع اشکالات فنی، به ابعاد اجرایی طرح مذکور نیز بیشتر پرداخته شود و این طرح یک دوره اجرای آزمایشی را پشت سر بگذارد تا مثل برخی دیگر از طرح های ترافیکی، ناقص و نیمه تمام رها نشود.