پایگاه خبری الف 24 مهر 1395 ساعت 5:55 http://alef.ir/vdcauunyy49nw61.k5k4.html?402124 -------------------------------------------------- عنوان : نکات ایمنی در ورزش برای مبتلایان به دیابت -------------------------------------------------- متن : ورزش کردن بهترین روش برای کمک به کنترل دیابت است اما ضرورت دارد به درستی و با در نظر گرفتن نکات ایمنی انجام شود. به گزارش ایسنا، "سایت هلث دی نیوز" به نقل از مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا نکات ایمنی زیر را برای کنترل دیابت به کمک ورزش ارائه کرده است: - در صورت ابتلا به فشارخون بالا، مشکلات چشمی یا مشکلات مرتبط با عروق خونی از انجام حرکت های بدنسازی سنگین خودداری کنید. - در صورت آسیب دیدگی عصب های پا از جوراب های ضخیم و کفش های مناسب استفاده کنید و پس از ورزش کردن، سلامت پاها را به لحاظ آسیب دیدگی بررسی کنید. - با پزشک خود در مورد ورزش هایی که برای شما بی خطر هستند مشورت کنید. - از افت قند خون به ویژه اگر انسولین مصرف می کنید، جلوگیری کنید. - در صورت وجود "کتون" در ادرار و بالا رفتن قند خون ناشتا تا 250 میلی گرم یا بیشتر، ورزش کردن توصیه نمی شود.